Tujina

FOTO: Jezni zaradi prepovedi istospolnih porok

Los Angeles, 08. 11. 2008 14.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Gejevska skupnost pravi, da se zaradi prepovedi istospolnih porok ne bo vdala. Sprejetje t. i. predloga 8 vidijo kot veliko krivico in kršenje njihovih državljanskih pravic.

Gejevska skupnost je vse od ameriških volitev na nogah. Američani tisti dan namreč niso izbirali le predsednika, ampak so odločali še o marsičem. Tako je bil v Kaliforniji v središču predvsem t. i. predlog 8. Ta je predlagal izničenje odločitve vrhovnega sodišča, ki je maja uzakonila poroko istospolnih parov. Podprlo ga je 52 odstotkov volivcev, kar pomeni, da je okoli dva tisoč porok istospolnih parov neveljavnih.

Po poročanjih ameriških medijev je v San Franciscu okoli dva tisoč protestnikov sporočalo, da je sprejetje omenjenega predloga nepravično in spodbuja neenakopravnost. Prav toliko se jih je zbralo tudi v Long Beachu, ker je policija aretirala tri osebe, saj so želeli ostale protestnike prepričati, naj skrenejo s poti, ki je bila predvidena za protest.

V Palm Springsu je je množica zbrala pred mestno hišo in vzklikala: "Državljanske pravice!“ in "Obdavčite cerkev!“

V Utahu se je v Salt Lake Cityju pred Cerkvijo Jezusa Kristusa svetih iz poslednjih dni zbralo okoli dva tisoč ljudi in protestiralo. Omenjena cerkev je bila namreč močna podpornica predloga.

Ellen je bila ena izmed prvih zvezdnic, ki je izkoristila možnost poroke v Kaliforniji.
Ellen je bila ena izmed prvih zvezdnic, ki je izkoristila možnost poroke v Kaliforniji. FOTO: Reuters

Katoliška in mormonska cerkev sta poudarili, da sta podprli predlog, saj je zakon definiral kot zvezo med moškim in žensko. Pravita, da se nista usmerili proti nobeni posebni skupini ljudi. Tisti, ki so predlog podprli, naj bi le želeli ohraniti trdnost tradicionalnega zakona.

Skupine, ki se borijo za pravice istospolnih, izpostavljajo, da se tako pomembne odločitve, kot je prepoved porok homoseksualcev, ne morejo sprejemati na volitvah ali referendumih. Po njihovem mnenju bi predlog moral iti najprej skozi zakonodajni postopek. Zato so že vložili tožbo, ki pravi, da je bila možnost volitev za ta predlog napačen postopek.

Oglasila pa se je tudi televizijska voditeljica Ellen DeGeneres, ki se je z igralko Portio de Rossi letos poročila. Volilni večer je opisala kot zgodovinskega, saj po njenem mnenju izvolitev Baracka Obame pomeni veliko spremembo, Američani pa so se počutili, kot da so naredili velik korak k napredku do enakopravnosti. Novica o predlogu 8 pa jo je neverjetno razžalostila. "Imeli smo velik korak naprej k enakopravnosti, takoj naslednji dan pa smo zopet stopili nazaj,“ je dodala. Verjame, da bo nekega dne prepoved istospolnih porok nekaj nesmiselnega.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (23)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

David62
19. 01. 2009 16.48
Zadnji komentarji od "lezbijke" se sicer postavljajo v bran homofobom in razlaga iz lastnih izkusenj; a vsekakor se postavljan v bran premalo. Lezbijka; bodi ponosna nase in na to kar si! Prav nobenemu ne bilo potrebno biti zal, da je to kar je in da bi se spreminjal, ce bi to bilo mozno. Zakaj pa bi se naj prilagajali vecini, zakaj bi naj bili "ovcke",... kar pac tako odgovarja homofobom. FTW
lezbijka
16. 11. 2008 12.56
Da zaključim tole pisanje... v družbi se zaradi mnogih netolerantnežev velikokrat počutim kot kakšen gobavec, ko poslušam bedaste komentarje na račun homoseksualcev. Pa vam povem, da če bi imela možnost izbire, bi bila z veseljem z moškim. Vendar imamo samo eno življenje, ki ga ne smemo zapraviti za lažno in nesrečno življenje. Tega ne želim ne sebi, ne partnerju, ki bi mu celo življenje lagala samo zato, da bi bili drugi srečni, da vidijo na videz srečno družinico.
lezbijka
16. 11. 2008 12.54
Pri sodbi, kdo je dober starš in kdo ni upoštevam samo eno dejstvo: kdor si otroka pristno želi. Pa naj bosta to dva moška, dve ženski ali moški in ženska. Bolj sporno je \"narediti otroka po nesreči\", ga spraviti na svet (po možnosti zato, ker je splav greh...) in naj se nič kriv otrok počuti celo življenje nezaželen. Sama otroka ne bi posvojila, niti ne bi rada bila umetno oplojena, zato, ker si ga ne želim. Seveda obstaja mnogo takih homoseksualcev, zato ni treba takoj ob omembi spolne usmerjenosti začet tulit o posvojitvah. Je pa večji problem, če partnerja vzgajata otroka iz prejšnjega zakona enega od njiju in v primeru nezgode partner, ki ni roditelj, do otrok nima nobenih pravic. Če jih je več let vzgajal, očitno nekaj čuti do njih, se vam ne zdi, saj ni brez čustev.
lezbijka
16. 11. 2008 12.54
Seveda se bodo zdaj oglasili zagovorniki pravic otrok. Obstajajo države, v katerih je mogoča tudi posvojitev ali umetna oploditev skupaj živečih istospolnih parov. Tam že živijo otroci, ki imajo dva očeta ali dve mami, o kakšnih hudih duševnih motnjah pa ne poročajo. Se vam po tej vaši logiki zdi sporno tudi življenje s staršem samohranilcem? Kaj pa družine, v katerih je oče trideset let starejši od mame in bi lahko bil otrokov dedek? Povsod lahko pride do zbadanja s strani sošolcev. Dajte no, ne bodite idealistični. Heteroseksualen par ne more biti dober vzgojitelj otrok samo zato, ker sta starša različnega spola.
lezbijka
16. 11. 2008 12.39
Predvsem me bode v oči primerjanje poroke istospolnih partnerjev s poroko z rastlino ali živaljo. Nemalokrat geje mečejo v isti koš s pedofili. Vse to je krivično. Človek se svojih čustev zaveda in njegov \"da\" na poroki vsekakor ni isto, kot če bi se oseba poročila z rastlino, ki svojih čustev ne izraža ali z živaljo, ki dogajanja ne bi razumela. Želja po poroki torej mora biti obojestranska. Pri pedofiliji prav tako ne gre za obojestransko željo po spolnih odnosih. Tega ni mogoče enačiti z gejevskimi spolnimi odnosi, pri katerih sta oba partnerja ZA in ne gre za zlorabo otroka, ki sploh ne razume, kaj se dogaja. Zakaj se želim poročiti s svojo partnerko je pojasnil Tonček Balonček. Zaradi praktičnih razlogov. Poglejte si film If these walls could talk 2, ki govori o problemu lezbištva, v mislih imam prvi del filma, v katerem gospa ob smrti svoje življenjske partnerice ostane čisto brez vseh materialnih dobrin. Ob tej zgodbi pa upoštevajte dejstvo, da bi se homoseksualnost lahko zgodila tudi vam in takrat bi zelo težko pametovali tukaj o tradiciji, železnih palicah, šusih v glavo in podobno.
lezbijka
16. 11. 2008 12.30
Pozdravljeni, velikokrat berem take in drugačne članke na podobno temo in vse vedno čudim komentarjem, saj je očitno, da le malo ljudi razume določena dejstva. Kot opažam, se homoseksualci sami neradi izpostavljajo in postavljajo v bran homofobom, ki so (tudi tukaj) žal v večini. Verjetno ne bo pomagalo, bi pa vseeno rada zapisala nekaj pojasnil tistim, ki homoseksualnosti ne razumejo. Jaz sem lezbijka. Če mislite, da sem si to sama izbrala, se hudo motite. Poskušala sem že s fantom, kljub zavedanju svoje spolne usmerjenosti. Bila sem nesrečna, fant pa tudi ni prejemal tistega, kar bi si zaslužil. V naši družbi je težko ugoditi sebi in hkrati svoji okolici. Poskušala sem s terapijo, pogovori, ki pa žal mojih občutkov niso spremenili.
Tonček Balonček
10. 11. 2008 10.53
Ti si bolan, a zdaj jih pa ni, ali kako si predstavljaš, ne hodijo v šole? Pač niso poročeni. Saj je to res smešno, poroka je namenjena družini, čeprav se poročijo tudi pari, ki vnaprej vedo, da otrok ne bo, običajno iz medicinskih razlogov, ni pa nujno! Za istospolne je poroka važna zaradi dedovanaj, informacij v bolnišnicah in podobnih praktičnih razlogov... ki jih ni tako malo in se jih zavedamo šele kot samski! Seveda pa je, dokler je povpraševanje heteroseksualnih parov daleč večje od \"ponudbe\", vsaka razprava o pravici do posvojitve homo parov popolnoma brez pomena in hipotetična!
pijanec22
09. 11. 2008 14.54
falconer: in če neki homoseksualci živijo skupaj in se poročijo, mi lahko prosim pojasniš na kak način bo to vplivalo na tvoje življenje? Ne boš več mogel spati, gledati televizije, se prosto gibati po mestu? Boš rabil psihiatrično pomoč, ker se je nekdo 50 km vstran poročil? Eni ste res bolani. Bolani s tem, da se ukvarjate kako naj drugi živijo.
tovarišinajuriš
09. 11. 2008 09.30
blanka:vse kar je ustvarila narava,ti je sveto.Zato pečeš7,5 kg teško gos,pa še svinjska rebrca boš dodala?Dvojna morala ?Dvojna merila ?
falconer
08. 11. 2008 17.54
wyz, sigurno bolje kot pa s tabo in še enim moškim skupaj.
wyz
08. 11. 2008 17.45
\"falconer 08.11.2008, 16:16 Ma kakšne istospolne poroke?! Sem odločno proti temu, ne more vsak delat kar mu paše... Potem najbolje da še dovolijo da se lahko poročiš z rastlinami in živalmi in stvarmi, pa bo. Iz porok bodo hoteli še otroke in tako naprej... Vsi tisti, ki to podpirate - kako bi se vam zdelo se rodit v družini z dvema istospolnima staršema??!! Najbrš odlično, kajne?\" Kako misliš se (bo) tvojim otrokom zdelo rodit in živet s tabo za očeta? Najbrž odlično, kajne?
Skynet
08. 11. 2008 17.34
Jest bi jih poroču z železno palco in to oba ženina in nevesto z brki.
vitamin-b
08. 11. 2008 17.30
Kaj? Neenakopravnost !?!?! Saj je za vse enako - pari ja, svinjarije pa čustvene razvaline pa ne. To je tak, ko da bi jaz kako svinjarijo naredil, te bi se pa bunil, češ da jaz morem prenašati kazen in zapostavljenost etc., drugim, ki pa tega niso, pa ni treba. Neenakopravnost! Včasih so ljudje imeli dejansko kaj boljšega za počet.
Prvo Borec
08. 11. 2008 17.14
falconer imaš prav !! Kje je ustavna pravica zarodka !!!
jonson
08. 11. 2008 17.12
Treba je razlikovat med homofobijo in med razumnostjo. Če je nekdo razumen ga prosim ne označevat za homofoba samo zato, ker se ne strinja z vami.
carpe.diem@masicom.net
08. 11. 2008 17.08
Živimo v 21. stoletju in mnogi, ki se na teh temah najbolj oglašajo proti takim zakonom, pa hkrati zagovarjajo swingerstvo, pa snemanje pornografskih filmov na javnih mestih, splošno reklamiranje seksa ipd. Neke vrste je v njih prisotna kontradiktornost. Mislim, da je izbira partnerja in s tem tudi poroka osnovna človekova pravica. Tudi tisti, ki se tukaj oglašajo proti, so si najbrž sami izbrali partnerja po svojem okusu. Nihče jim najbrž ne diktira, s kom naj bodo in s kom se smejo in s kom ne smejo poročiti. Če homoseksualci pač čutijo tako, naj. Saj si spolne usmerjenosti niso sami izbrali. Ne vem, zakaj bi me motilo nekaj, kar ne posega v moje pravice oziroma me za njih ne prikrajša. Proti RKC nikoli nisem imel nič, v tem pogledu pa se z njo žal ne morem strinjati. Vsaka ljubezen je lepa, če je iskrena. Saj s poroko homoseksualnih parov heteroseksualni ne bi izgubili prav ničesar. Ne vem, zakaj se ob tem nekateri tako prestrašijo.
foreverblue
08. 11. 2008 17.02
Vedno znova nehote opažam eno skupno značilnost homofobov; njihovo polje razumevanja ni ravno široko, to say the least.
ponocnjak
08. 11. 2008 16.32
ha ha ha ha. ko sem v LJ videl 2 ti. geja sem se do srca nasmejal. fantje fantje, vi se kar f**arite med sabo! bo vsaj več žensk meni ostalo =)
Maltežan
08. 11. 2008 16.29
se strinjam s tabo ninax
Triglav_
08. 11. 2008 16.26
Edino pravilno! Očitno je celo v Califirmiji še 52odstotkov normalnih in zdravorazumskih ljudi.