Tujina

FOTO in VIDEO: Sanjsko letalo postalo resničnost

Tokio, 27. 09. 2011 08.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Boeingov dreamliner 787 je narejen iz karbonskih vlaken, zaradi česar na dolge proge porabi 20 odstotkov manj goriva, prav tako pa lahko leti 52 odstotkov dlje od vseh letal boeing 767. Po treh letih zamude so ga le dostavili Japonski.

Boeingovo dolgo pričakovano sanjsko letalo dreamliner 787 je postalo komercialna resničnost. Plastično kompozicijo so namreč uradno pripeljali prvim kupcem, Japonski.

Boeing pravi, da bo revolucionarna kreacija iz karbonskih vlaken privarčevala 20 odstotkov goriva letalskim družbam, ki se trudijo izogniti novi recesiji, potnikom pa bo omogočila udoben let z boljšim zrakom v kabinah in večjimi električnimi okni. Prvo 200 milijonov dolarjev vredno letalo so dostavili japonski družbi All Nippon Airways s tremi leti zaostanka. Nenehne zamude so Boeing stale več milijard dolarjev.

Dreamliner 787 - 2
Dreamliner 787 - 2 FOTO: Reuters

Modro-belo letalo dolgega dometa, ki se ponaša z elegantno obliko in koničastimi krili, bo na Japonskem začelo leteti 26. oktobra. Deveti največji prevoznik na svetu ANA bo letalo najprej uporabljal le za notranje prevoze, šele nato ga bo poslal na daljše poti, kot je na primer nemški Frankfurt.

Letalo lahko leti 52 odstotkov dlje od vseh letal boeing 767, prav tako pa porabi 20 odstotkov manj goriva na daljše poti.

Boeing je sicer sprejel naročila za 821 letal dreamliner, 55 jih je naročila ANA, ki načrtuje, da bo štiri letala prevzela še letos, ostale pa v naslednjih osmih letih.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bigpro
28. 09. 2011 07.56
Ja sam vinjeta....vinjeta košta!!!!
Tonček Balonček
27. 09. 2011 22.47
Meni je čisto vseeno s katero družbo s epeljem, le da je točna. Itak spim ali pa berem.
rossi66
27. 09. 2011 21.34
@ vraz A ti si se torej ze peljal z Dreamliner-jem, ko si tak komparativni izvedenec za kvaliteto leta? Daj prisepni nam, kako ti je to uspelo, pa da se mi navadni smrtniki to preizkusimo...
Tone 12345
27. 09. 2011 21.21
sanjsko letalo!prosim vas lepo v čemPo velikosti sugurno ne kvaliteta ?
Marjan h.1966
27. 09. 2011 21.21
vecni_student 27.09.2011, 21:02 0 @ slana.andrej Se strinjam s tabo, da pretirane korelacije udobnosti letenja z letalom samim kot takim, verjetno ni. Razen seveda, v primerih letenja s kaksnimi predpotopnimi Tupoljevi ali Antonovi, ampak tudi tukaj je vse bolj stvar vzdrzevanja in koncepta varnosti, kar pa gre spet na racun druzbe same in ne letalske tehnologije... Mene je vso to krizarjenje po svetu naucilo ene stvari: ce letis z Emirati ali pa Singapure Airlines, je cisto vseeno, ali je to v Boeing-u ali pa Airbus-u. Izkusnja je fenomenalna. tema dvema druzbama bi se pustil peljati tudi z Grunfovo letjelico. Točno to res je vseeno kdoje fabrikant, če je prava letalska družba je let res sproščujoč
gozdar1
27. 09. 2011 21.18
Ve kdo kako je s konstrukcijami iz ogljikovih vlaken na dolgi rok...za polimere npr. vem , da se jim mehanske lastnosti slabsajo....
Tone 12345
27. 09. 2011 21.16
recimo če se usedeš v airbus 330 in dremliner skoraj ne čutiš razlike
Tone 12345
27. 09. 2011 21.14
drem liner je pritlikavc v primerjavi z 380!kar se pa njihovih kompozitov tiče pa ljudje ne čutijo razlike ko se vozijo!
rossi66
27. 09. 2011 21.02
@ slana.andrej Se strinjam s tabo, da pretirane korelacije udobnosti letenja z letalom samim kot takim, verjetno ni. Razen seveda, v primerih letenja s kaksnimi predpotopnimi Tupoljevi ali Antonovi, ampak tudi tukaj je vse bolj stvar vzdrzevanja in koncepta varnosti, kar pa gre spet na racun druzbe same in ne letalske tehnologije... Mene je vso to krizarjenje po svetu naucilo ene stvari: ce letis z Emirati ali pa Singapure Airlines, je cisto vseeno, ali je to v Boeing-u ali pa Airbus-u. Izkusnja je fenomenalna. tema dvema druzbama bi se pustil peljati tudi z Grunfovo letjelico.
Marjan h.1966
27. 09. 2011 20.32
Kot potnik sem letel že v veliko letalih in res je vse odvisno od letalske družbe. Npr v Tokio sem letel z BOEINGOM 777-300er od Japan airlines in je bil let fenomenalen nazaj pa z Austrian b777-200lr pa je bil let malo manj prijeten zaradi bolj špartanskih sedežev in opreme. Enako je bilo na letu za Singapur z Emirates airbus a340-600 nazaj pa z enakim airbusom Klm-ja. in sem bil bolj nervoze in tečen zaradi bolečih kolen bistvena razlika je v postavitvi notranjosti letala ali prevoznik stavi na udobje ali na količino potnikov
MySmegma
27. 09. 2011 20.20
@ Bo pa zanimivo videti, če se bo letalo ob udaru strele še vedno predstavlalo zelo učinkovito Faradayevo kletko. To bo pokazal čas. gotovo ni prepuščeno naklučju, sploh pa pri tako jasnih zadevah
L3T4NC4
27. 09. 2011 19.33
Osebno se v Airbusu počutim bolj varnega in udobno
rossi66
27. 09. 2011 19.24
A380 sem ze preizkusil... Cisto prijetna zadeva, tudi v "cattle" razredu. Zdaj me pa res zanima, kako se bo obnesel Dreamliner... Obeti so odlicni, v osnovi se se vedno raje oziram za Boeing-i kot A-busi... Komaj cakam tudi na naslednjo generacijo 747, ceprav kaj strasno revolucionarnega na letalu, ki je spremenilo industrijo letenja in ga je zasnoval slovenske gore list (Joe Sutter) verjetno ne morejo postoriti... Ampak, bravo 787, spet nov mejnik v filozofiji letenja!
Turgensis
27. 09. 2011 18.48
@Audy 737 posodobljen?? ha ha ti pa si za hece! airbus je letos naznanil a320 neo, in tako prisilil boeing v predelavo 737, po predvidevanjih bo prenovljeni 737 prišel na trg okoli leta 2020!!, 747 so pa prenovili ja, samo naročil zanj njimajo in so s predelavo ustvarili ogromen mius. @kledo 787 in a380 se ne da primerjat, airbusov odgovor na 787 je A350xwb, A380 pa je pometel z 747, drugače se pa jaz prisegam na isto letalo kot ti:)
Ivan Janko Kunej
27. 09. 2011 18.21
ANA sam ne letet nad San PIetrom!
kledo
27. 09. 2011 17.48
Še vedno prisegam na evropski A380
Sensation174
27. 09. 2011 16.55
Upam, da ne bo tako kot pri sanjski ladji tudi pri tej sanjski ptici =) Saj vemo kaj je bilo s Titanicom =)
Audy
27. 09. 2011 16.51
Boeing kar lepo posodablja svoje modele. Tudi 737 in 747 sta že popolnoma posodobljena, dejansko bo zdej najstarejši 777.
intermedius
27. 09. 2011 15.53
Prvič to ni letalo, ki bi prvo vsebovalo oglikova vlakna (že druga prej so jih imela). Drugič - letalo ni v celoti narejeno iz oglikovih vlaken, saj so dolečeni deli še vedno narejeni z alminija in titana in železa. Je pa res, da je v bolj kompozitno kot druga pred njim, ker je procent oglikovih vlaken mnogo višji, saj predstavlja pribljižno 50% celotne mase letala. Bo pa zanimivo videti, če se bo letalo ob udaru strele še vedno predstavlalo zelo učinkovito Faradayevo kletko. To bo pokazal čas. P.S. In zasnovati tako letalo vsekakor ni mačji kašelj.
Ramzess
27. 09. 2011 15.07
Najprej na vidimo vedenje letala v nesreči, potem pa bomo komentirali, ...kar je videti lepo, ni nujno dobro.