Tujina

FOTO: Breivik je žrtve izbiral po videzu; 'desničarjem' je prizanašal

Oslo, 23. 04. 2012 10.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
U.Z./M.R./Reuters
Komentarji
65

"To je bilo manjše barbarsko dejanje, ki naj bi preprečilo večje barbarsko dejanje. 22. julija lani sem tudi sam izgubil popolnoma vse – svojo družino in prijatelje," je na sodišču povedal norveški terorist Breivik. Opravičil se je samo nekaterim žrtvam.

Anders Behring Breivik, desničarski skrajnež in terorist, ki je julija lani na Norveškem pobil 77 ljudi, je danes zadnjič stopil pred sodnika. Opravičil se je "nepolitičnim nedolžnim žrtvam" bombnega napada v Oslu. "Ranjenim mimoidočim dolgujem veliko opravičilo!" je dejal na svoj zadnji dan pričanja. Ni pa omenjal pokola na otoku.

Kot je dejal, je bil masaker, ki ga je zakrivil, "manjše barbarsko dejanje, ki naj bi preprečilo večje barbarsko dejanje". Kot pravi, je 22. julija tudi sam izgubil "popolnoma vse", svojo družino in prijatelje, zato razume izgubo, ki jo je vsilil drugim.

Odgovornost za bombne napade v Oslu in streljanje na otoku Utoya je Breivik sicer že priznal, sojenje je tako osredotočeno na vprašanje, ali je bil med napadi prišteven ali ne. Breivik namreč ne prevzema kazenske odgovornosti za dejanja, češ da je Norveško le branil pred multikulturalizmom.

Kot je razložil, se je šele potem, ko je izvedel, da se vladna stavba v Oslu ni zrušila, odločil, da krene še na Utoyo. Če bi bil bombni napad bolj krvav ali če bi se stavba zrušila, pravi Breivik, bi se odpeljal direktno na policijsko postajo in se predal. Pravi, da mu cilj ni bil ubiti čim več ljudi, ampak poslati dovolj jasno sporočilo.

Na otoku je žrtve izbiral po izgledu

Breivik je tudi povedal, da je svoje žrtve izbiral tudi po izgledu. Tisti, ki so delovali bolj "levičarji" od drugih, so jo zagotovo skupili, nekaterim pa je zaradi bolj "desničarskega" izgleda prizanašal. "Določeni ljudje izgledajo bolj levičarji kot ostali," je povedal. Hkrati je pokazal na nekega mladeniča, za katerega je menil, da ni "levičar". "Ta oseba se je zdela desničar. Tak je bil njegov izgled. To je bil razlog, da nanj nisem streljal," je razložil.

O 22-letniku, ki ga Breivik ni ubil, smo že pisali. Gre za 22-letnega Adriana Pracona, ki je povedal, da se dobro spominja, kako je Breivik vanj uperil puško in jo kar nekaj časa držal uperjeno, potem pa jo je spustil in odšel naprej.

Adrian Pracon je imel veliko srečo, da Breivik vanj ni izstrelil nabojev.
Adrian Pracon je imel veliko srečo, da Breivik vanj ni izstrelil nabojev. FOTO: Reuters

Breivik je obtožen terorizma in načrtovanja umora. Če ga bo sodišče spoznalo za duševno zdravega in s tem kazensko odgovornega, mu grozi najvišja, 21-letna zaporna kazen, pa tudi možnost njenega podaljšanja, če bi oblasti ocenile, da je še vedno nevaren za družbo. Če pa bo spoznan za neprištevnega, ga čaka zdravljenje v psihiatrični bolnišnici.

Breivik zase pravi, da je popolnoma prišteven, a je politični ekstremist. V prejšnjih izjavah na sodišču je dejal, da je v normalnih okoliščinah popolnoma prijazna oseba, zelo skrbna do ljudi okoli sebe.

Sojenje naj bi trajalo 10 tednov, sodbo pa naj bi razglasili še pred prvo obletnico napadov.

Kot pravi, razume, zakaj je njegovo pričanje drugim strašljivo, a je leta 2006 načrtno začel s programom dehumanizacije, da bi se pripravil na izvedbo množičnih pobojev. Empatija zanj ne pride v poštev, saj bi se "zlomil", če bi poskušal razumeti svoja dejanja. Na vprašanje, ali lahko sploh občuti žalost, je odgovoril pritrdilno in dodal, da je bil pogreb prijateljevega brata zanj najbolj žalosten dan.

Spomnimo. Breivik je 22. julija lani najprej v Oslu ubil osem ljudi, ko je aktiviral avtomobil bombo pred sedežem vlade. Nato je na otoku Utoya, preoblečen v policista, več kot uro sistematično streljal na več sto udeležencev tabora podmladka vladne norveške laburistične stranke in pobil 69 ljudi, predvsem mladih.

 

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (65)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jimi1
24. 04. 2012 12.34
+2
Nordijski izgled jih je kot izgleda rešil..... Če je naletel na kakšnega preveč črnega ali takšnega "z turbanom" pa brez milosti.... Nekako sem ves čas razmišljal, da poboj le ni bil popolnoma neselektiven.... Imamo torej tarče, naključne tarče in zaradi selekcije "preskočene" tarče...
zez
24. 04. 2012 11.02
+1
hahha se vidi kateri opciji je pop tv naklonjena.....sramota......novinarstvo bi moralo biti neodvisno in nepristransko, kar pa dokazujete tukaj da to niste.......
zez
24. 04. 2012 11.07
+2
tule je se nekaj komentarjev, ki so po vasi definiciji za zbrisat, pa se nihce od adminov ne zgane......verjetno zato ker so naklonjeni levici.....
brko20
24. 04. 2012 13.42
+1
kmardra
24. 04. 2012 05.43
+3
Breivik je tipični CIA-in produkt človeka programiranih možgan,po sistemu: problem-reakcija-rešitev
WikiX
23. 04. 2012 16.59
+7
Gledal sem dokumentarec "BBC This World - Norway's Massacre (2012)", na Youtube, zanimivo je, koliko dela ima stroka z ugotavljanjem Breivikovega duševnega stanja. Po treh mesecih, odkar so ga zaprli, mu je psihiatrija postavila diagnozo šizofrenični psihopat, vendar temu nasprotuje zaporniška psihiatrinja Dr.Randi Rosenquist, ki ji zdi pa normalen in se ji njnegova stališča do muslimanov, ki naj bi v 20 letih okupirali Evropo, nekaj povsem običajnega, tudi med ljudmi, ki niso psihotični. Trdi namreč, da mora človek izražati tudi neresnične predstave o svetu, imeti razne svetlobne in zvočne halucinacije, kot je občutek, da vam nekdo krade misli, sprejemanje skrivnostnih sporočil preko televizije in drugi bizarni pojavi. Vendar Breivik ni izražal nobenih takih simptomov, zato so strokovnjaki nekoliko spremenili svoje ocene, po novem se mu je razodela resnična vsakdanjost, ki je drugi ne vidijo, posvečen je v neko višje stanje zavesti in se bori proti demonom globalne zarote. Prav neverjetno je, kako se dela norca iz ljudi psihiatrija, kako hitro vas lahko spoznajo za nevarnega psihopata, ne da bi bilo z vami karkoli narobe, ne da bi kdaj koli, komur koli storili kaj res hudega ali da bi kdaj res izgubili razsodnost in se ne bi zavedali svojih dejanj ter situacije okoli sebe. Dejstvo je, da je marsikdo šovinist ali celo nacionalist, ne da bi se tega sam res zavedal ali celo naivno verjame, da je golo sovraštvo do neke posebne rase že nacionalizem, vendar te ljudi običajno druži neka skupna tradicija, šege in običaji, povrh tega se večina nekje v sebi dobro zaveda, da si po svoje razlagajo kr neke statistike in nacionalna identiteta zaradi priseljencev še zdaleč ni ogrožena. Eni se v takih skupinah pač počutijo nekaj posebnega in se radi strinjajo okoli preprostih misli, radi imajo preproste probleme in še bolj enostavne rešitve zanje, vendar si sami le redko ali nikoli ne umažejo rok. Tudi ne preživijo 8 let v samoizolaciji in načrtujejo bombni napad na svojo vlado ter otroke (vedel je, kdo so in da bodo tam), pravzaprav se jim še od mize ne ljubi vstati, da bi šli in se znesli nad kakim ubogim nekoliko zažganim revežem, če ni že slučajno sam trčil vanje. 8 let je minilo, pa se Norveška še kar ni spremenila, ni bilo nobene muslimanske okupacije, mogoče ga je pa to naposled ujezilo. Tudi naša država se lahko pohvali, da prisluškuje na deset tisočem civilnim državljanom, potencialnim notranjim sovražnikom, poleg tega se proda vse več amaterske opreme za prisluškovanje in nadzor, verjetno kupci ne nadzirajo sami sebe, prej sosede, ljubice in prijatelje oziroma poslovne partnerje. Umetna telepatija je znanstveno dejstvo in se že uporablja v praksi, da ne pišem dalje, o vsem se lahko vsakdo prepriča že na Youtube. Torej je občutek pristonosti nekoga tretjega in kraja misli realnost, rahel občutek paranoje je vedno dobrodošel, da nas opozarja na potencialne nevarnosti, ki so večkrat povsem resnične, čeprav ni videti vzroka zanje, po drugi strani le redko kdo to tudi preverja, ker nimamo pojma, s čim in kako, sploh pa ljude tega ne omenjajo radi, ker se upravičeno bojijo, da bi jih, nadvse primerno, razglasili za neprištevne. Ste opazili kdaj TV napovedovalce ali radijske voditelje, da si kdaj privoščijo kakšno osebno opazko, pomenljivo pogledajo na koncu stavka in podobno? Vam se to mogoče ni zdelo nič posebnega, vendar medijske osebnosti dobro vedo, kaj počnejo z glasom in telesi, kakšna sporočila in komu jih pošiljajo, za določene ljudi so te osebne reakcije povsem jasno, dodatno sublimirano sporočilo, tudi običajno se s telesnimi znaki in tonom glasu tako sporazumevajo med sabo skupine. Smo torej vsi šizofrenični psihopati, le Breivik ne ali le neke bogate, dobro rejene gospodinje ter razni mamini sinčki, ki v resnici nimajo pojma o človeški duševnosti ne vedo, koga in kako bi še obtožili čarovnije? Nikomur ne bi rad vsiljeval svojega mnenja, le informacijo prenašam, naj si vsakdo sam pride gor, kaj se dogaja v dana
Alexxsaso@yahoo.ca
24. 04. 2012 12.19
Sublimirana sporocila (predvsem propagandnega znacaja) so kavbojci povzeli po nacistih med II sv. vojno. In ja seveda - taksna sporocila nas obkrozajo se danes in so resnicno tudi prav namerno usmerjena. A med taksnim sporocilom in vzeti v roke pusko in streljati na ljudi je (vsaj zame) se nepresdstavljiva ovira - moj razum. Nobeno sublimirano sporocilo ne more premagati moje volje, razuma, razmisljanja in prepricanja.
lolekibolek
23. 04. 2012 16.39
-7
gre za prikritega vehabijo, poglejte mu brado brez brkov......
lincoln2
23. 04. 2012 20.22
+3
ti si res prbit, torej vsakdo, ki ima tako brado je vehabija?
Vijolica591
23. 04. 2012 16.00
-5
* na predzadnji slikci v galeriji se ga ustrašiš :(
VolkBrenin
23. 04. 2012 15.54
+2
Ljudje smo imuni za nesrečo drugih...vsak dan na svetu zaradi nasilja, "demokratičnih" vojn, lakote , žeje , itd......Umre na tisoče in tisoče ljudi, žensk otrok, dojenčkov , moških....Zaradi višjih interesov " velikih". Toliko o razumevanju bolečine sočloveka na zemlji.... Tudi ko se vse dogaja okoli nas...in med nami. " Zanimivo" pa je...da je število ljudi, ki ga podpira in mu pritrjuje čedalje večje...le da si tega marsikdo ne upa priznati pri sebi...še manj povedati naglas. Če beremo samo naše komentarje...je marsikomu od komentatorjev žal, da ni šel nad naše politike ali naš parlament, in podobno... In ko bolje premislimo, je v marsikomu pri nas, delček njegovega razmišljanja....primer : Vsi bi "podprli rome"...NIHČE pa jih noče , za SVOJEGA soseda...ampak vse to so še malenkosti...kot je malenkost, kako ljudi moti avto s spuščenimi stekli in za to okolje tujo glasbo...ki se širi na vse strani od tega avta na ves glas....Le kaj se plete po glavi slučajnih mimoidočih "prisiljenih" poslušalcev...Kdo ve..? ! ? !...
Jimi1
24. 04. 2012 12.51
+1
Če smo že pri tem mi ni jasno čemu "manjšinci" hodijo s svojimi posebnostmi izzivati mirno prebivalstvo v mirna naselja? Ko me tako pridejo na suho."J"....pod okno si mislim sam pri sebi "mirno, samo mirno....saj bo kmalu mimo...." Vsakič ko se "frajer" pripelje ,pa se mi že na dalj kocine po konci postavijo..... Kar se Romov zadeva so za večinsko prebivalstvo zgolj še en "davek", ki ga plačujemo (njihove kraje, ekologija in ZJRM" tej državi, ki že itak slovi po najvišjih davkih naokoli. Vrh vsega, pa mi še njihova "balkanska" glasba iz tabora na drugo stran gozda para živce, ko imam željo v miru na svojem vrtu delati za golo preživetje......
shupak
23. 04. 2012 15.53
-2
Ta Adrian mi deluje vse drugo kot pa desni... Nima tistega agresivnega pogleda... zaradi tega ga najbrž ni poslal na ono stran...
Jure Herer
23. 04. 2012 15.11
+20
Breivik ni zblojenec, ce bi radi vedeli kaj se v svetu res dogaja poglejte na youtube Načrt norcev: Nova svetovna ureditev Novi dokumentarec od Alex-a Jones-a dokončno razglasi vojno proti poskusom nadzorovanja prebivalstva s strahom pred lažnimi nevarnosti. Dejstva so prišla na dan - terorizem, kot množična grožnja je prevara. Vlada in elite, ki jo nadzorujejo, predstavljajo realno grožnjo človeštvu. Ta novi film bo služil kot dokaz dejstvu, da je vlada zgodovinsko največji morilec - različni režimi so vzeli več kot 262,000,000 življenj (nenaravna smrt) v samo 20. stoletju. Zdaj v 21. stoletju tehnokratska globalna korporativna tiranija želi, da bi ubili ne zgolj na milijone ampak milijarde, s pomočjo njihovih super-orožij, z centralno-bančnim modelom vojskovanja in evgenično miselnostjo. Alex obrne situacijo stalne propagande sovražnika. Dokumentira dokazano akademske raziskave o Democidu ali smrt s strani vlade. Ki kaže, da so pravi morilci skozi vso zgodovino vedno v vladi. Od Mao-a v komunistični Kitajski, Stalina v ZSSR, Hitlerja v nacistični Nemčiji, Pol Pot-a v Kambodži in mnogi drugi, vlade so ubile več kot 260 milijonov ljudi v samo zadnjih 100 letih.
Elvis Šiši?
23. 04. 2012 15.27
+1
Emil Farkaš
23. 04. 2012 15.30
+3
Točno tako!pa še Dolanca,Kardelja in navsezadnje Kučana še naj omenim-banda!
Frane Šajn
23. 04. 2012 15.43
-2
JA BELČEK TO BOŠ PA MORAL KAR POŽRETI, KAR LAHKO REČEŠ JE LE TO , DA NI BILO TEMELJITO OPRAVLJENO!
AIZ
23. 04. 2012 15.53
+5
Organizacija Bilderberg :) Ja to je pa čisto res :D Kaj čmo tak je kapitalizem :) Te otroci so mel že v naprej določene položaje podobno kot v času fevdalizma višja gospoda (vitezi,baroni,plemiči)
Emil Farkaš
23. 04. 2012 16.32
+4
Pa nihče več ne omenja povojnih grobišč,ko je umrlo in izginilo na tisoče slovencev,samo o unem lumpu breickiku se pišete!
Kunar
23. 04. 2012 16.57
+4
ja johnkramer o tistih ki so jih tile, ki sedaj ležijo v teh množičnih grobiščih pobili in poslali v taborišča se tudi ne govori...
jacman raka
23. 04. 2012 14.53
+3
Glede na to, po kaki poti gre svet, bo vedno več takihle skrajnežev. V največji bedi se rodijo takile posamezniki. Hitler je tudi prišel na oblast ko je bla država najbol v piz*i. Samo še čakam kdaj bo začelo pokat pri nas....
Jimi1
23. 04. 2012 15.25
+5
Hitler je bil enako produkt nekega časa in neke krize.... Zablojeni sistem takratne Vajmerske republike ga je iz nič dvignil na sedlo Nacionalsocializma. Vsi "problemi", ki jih takratni sistem ni znal odpraviti in jih je ves čas podpihoval, so bili čez noč rešeni..... No na koncu je šel predaleč in naredil nove , še večje probleme onim, ki so mu sledili.... Torej "kvazilevičarji" danes po nepotrebnem povzročajo narodom staroselcev probleme, ki bi jih enako kot že večkrat v zgodovini nekdo znal začeti "reševati" z ognjem in mečem. Zato pa, neoliberaliste omejiti, pozapreti in drugače sankcionirati za storjeno dokler imamo čas !
kure bedne
23. 04. 2012 19.49
+1
zez
24. 04. 2012 11.15
+2
in ze 20 let tule okoli hodijo komun.......oprostite banditi
Emil Farkaš
23. 04. 2012 14.47
+4
Samo je pa res zamimivo!medtem, ko mi spremljamo tole sojenje,se peščica levičarjev nekje na glas smeje kaj počnejo s tem pajacem ,ga zaslišujejo ,zapirajo itd...No ta elita pa bo nažalost verjetno ostala nekaznovana,ki je sicer organizirala in najela brevicka za take zadeve:
Frane Šajn
23. 04. 2012 15.46
-2
DESNI , JANEZEK BELOLIČNI, TA DESNI BELČEK BOGI.!
Crni.si
23. 04. 2012 13.52
-3
administrator, maš težave? si v sorodu s tem zblojencem, al kaj? ti gre v nos, ko omenim moralo, pravičnost in strpnost? lej, kar briši me, ne bom nehal. ko bi brejvik le padel po štengah ene tri štuke dol. da, to je sovražni govor, ker ne smem napisat kar želim in ni nit najmanj sporno
boer
23. 04. 2012 14.20
+3
no če se že delaš pametnega nam vsem prosim razlozi pomen in smisel breivikove dehumanizacije jo definiraj in nam potem definiraj moralo pravičnost in strpnost, da bomo vsaj mi razumeli kaj to pomeni če ze BREIVIK NI
JezekTekaTeka35
23. 04. 2012 14.33
+14
To ste dosegli z multikultivacijo ... odpor je popolnoma normalen ... ne morš ti srat po domačem dvorišču ...
Jure Herer
23. 04. 2012 15.07
+6
Frane Šajn
23. 04. 2012 15.47
-3
SEVEDA NE ZA TO JE KRIV MENDE KUČAN SE ŠUŠLJA V BELIH VODAH!
Vijolica591
23. 04. 2012 16.04
-2
zblojeni ste tisti, ki podpirate breivika. fak no. get a life
Crni.si
23. 04. 2012 16.37
+1
boer, ne bom ti razlagal ničesar! niti ena beseda, ki jo je izprani Brejvik zapisal, nima pomena in ne smisla. vsi normalni ljudje lahko opazimo, kakšne slabosti in prednosti prinaša mešanje družb in kultur, ko pa se reševanja lotimo na njegov način, tukaj ni opravičila.
Crni.si
23. 04. 2012 16.40
+2
a katere so rešitve? si že bil kdaj na kaki okrogli mizi med humanisti, sociologi, zdravniki, aktivisti?? škoda.. tam je nekaj dobrih idej, ki vsekakor niso povezane z uporabo avtomatskega orožja.
JezekTekaTeka35
23. 04. 2012 16.41
+0
Ne morš podpirat nekoga ki je postrelil tolk folka ... lahko se pa vprašaš zakaj je to naredu ...
Crni.si
23. 04. 2012 16.43
+1
a veš kaj pomeni dehumanizacija? da se zavestno lotiš odprave lastne vesti, se odrečeš moralnim vrednotam, samo zato da uspeš izvesti nekaj, kar je že v osnovi obrnjeno proti človeku. 6 let stroge diete človeškosti. in takemu bebcu ploskamo!
zez
24. 04. 2012 11.09
+1
veliko ljudi v Sloveniji se vedno podpira ljudi ki so krivi za smrt tisocev, pa se pri tem nihce ne zgraza, se celo povzdigujejo jih......
Crni.si
23. 04. 2012 13.18
+3
nisi ti nikomur dolžn opravičila. nikomur to ne pomeni nič. če si se že dehumaniziru, potem te lahk vržemo med kosovne odpadke in recikliramo?
ietsspesiaals
23. 04. 2012 13.11
+10
to daj prlament napadu mu sploh ne zamerm
vertex
23. 04. 2012 13.10
+16
nič ni dosegel tako kot muslimani ki se razstreljujejo in nastavljajo bombe v evropi, planet zemlja ni v nikogaršnji lasti,ljudje smo tu začasni gostje
billie_jean
23. 04. 2012 13.21
+5
Frane Šajn
23. 04. 2012 15.48
+0
UPAM DA SE ZEMLJA KMALU USTAVI IN NAS POVABI ;IZSTOPITE PROSIM!
zez
24. 04. 2012 11.11
+0
sajn.frane upam, da bos ti prvi izstopil....
philosopher
23. 04. 2012 12.41
+4
A je kdo mogoče prebral kakšen del njegove ''Evropse deklaracije neodvisnosti''? Po eni strani me zelo zanima o čem se je razpisal, po drugi pa se mi ne ljubi izgubljat časa.
VolkBrenin
23. 04. 2012 15.31
+2
kako boš filozofiral, če se ti ne ljubi niti brati...jaz sem jo prebral...osnova - proti multikulti, domače vrednote, ...islam na zunanje meje eu - domov, kjer ima korenine...prepoved, za to okolje tuje oblačenje,obnašanje, vnašanje tuje kulture v ta prostor-prepovedano in iztrebiti, itd.....itd...
mad-max
23. 04. 2012 12.04
+9
da jih je pa pobijo morš bit pa oseba brez vesti
pa dobr no
23. 04. 2012 11.40
+32
Najbolj ironično je, da ves ta cirkus okoli njega dosega vse njegove cilje. Dosegel je vse, kar si je zastavil in še zdaj mu pri tem izdatno pomagajo. Cel svet bere njegove iluzije. Namesto da bi naredili tako kot na kitajskem in objavili samo: Prijeli so lopova, ki je naredil to in to. Družini pa poslali račun za odstranitev.
indal
23. 04. 2012 12.17
+9
Ta primer s tem modelom je zelo lepo politično nastavljen...vse je bilo narejeno po navodilih in zelo premišljeno! Kdor zna malo razmišljati in gleda malo širše kot furmanski konj potem vidi v čem je pojnt tega dejanja/zgodbe!
billie_jean
23. 04. 2012 12.26
+5
Indal: In v čem je po tvoje point te zgodbe?
ochi
23. 04. 2012 13.06
+2
da se neti nemire medtem ko elita prevzame svetovno gospodarstvo in zakone.
Emil Farkaš
23. 04. 2012 13.07
+0
se strinjam s tabo indal,res bo teba razkriti politično ozadje,predvsem levico,billie jean ti boš pa moral še OŠ obiskovat kar neki časa.
billie_jean
23. 04. 2012 13.15
+7
Johnkramer: Aroganca, o ljuba slovenska konstanta. Če ti misliš, da boš razkril politično ozadje, se pravi, da boš naredil nekaj, kar sicer tekom cele zgodovine uspešno prikrivajo gospodarski in politični mogotci, potem pa se sprašujem, kdo od naju je bolj potreben dokončanja osnovke.
billie_jean
23. 04. 2012 11.29
-5
Za ekstremiste v naši družbi ne sme biti prostora! Kdor ne more sobivati v skupini sebi drugačnih, naj zapusti civilizacijo in se odseli v divjino, kjer je lahko divjak po prosti volji.
Jimi1
23. 04. 2012 11.48
+24
Problem nastane, ko sistem začne dovažati v imenu "multikulturnosti" divjake, ki se nočejo s svojimi posebnostmi prilagoditi družbi (asimilitarti), pač pa poskušajo v tuji deželi vzpostaviti stanje (muslimansko mentalno divjino).... Ko naletijo na podobno osebo ali združbo med staroselci, se pa lahko zgodi, kar se je v temu primeru zgodilo. Osebno mislim, da ni slučajno, da je Švica ravnokar zaostrila pogoje priseljevanja k njim, kljub temu, da rabijo svežo del.silo. No za ta primer, kljub temu da zagovarjam "amnesty international" trdim, da bi smrtna kazen lahko bila rezervirana za ekstremne primere čistih, pojasnenih in nedvomno dokazanih zločinov kakršen je bil tale....
VolkBrenin
23. 04. 2012 11.59
+5
dobro , jimi1...ko sem oddal svoj post, se je prilepil še tvoj...tako da moj prazparav sploh ni potreben...in načeloma se strinjam z napisanim...kar se švice tiče, bodo svoj problem težko rešili, ker je malo prepozno...so jih že doobra "okupirali"...pustimo ob strani kod je kriv in kdo ne...dejstvo je, da imajo domačini v ch problem...in to ne majhen.
billie_jean
23. 04. 2012 12.25
+2
Če obstaja bojazen izumrtja domače kulture, potem se to reši z ustrezno zakonodajo, programi asimiliranja, obveznimi jezikovni tečaji, tečaji zgodovine in kulture, itd. Če pa nekoga moti zgolj dejstvo, da je nekdo recimo temnopolt, potem je pa to rasist, ki bi lepo moral potuhniti svojo ksenofobijo. Kaj dejansko kdo resno misli, tudi Breivik sam, da se bo s tem množičnim pobojem zadeva kaj spremenila nacionalpatriotom vprid? Bo zato manj tujcev v državi? Bo Norveška kaj bolj čista? Ne! Vse, kar je Breivik dosegel, je to, da je umoril veliko mladih ljudi ter da je njihovim družinam za vselej uničil življenje!
porka.malorka
23. 04. 2012 12.40
-2
porka.malorka
23. 04. 2012 13.03
+0
billie_jean hahahahaha. Ti pa si naiven ali pa še nisi spoznal da naša civilizacija temelji na izkoriščanju in pobijanju. Brez tega nimamo to kar imamo. Samo vse je odvisno kdo to počne in za koga. Smo hinavci kaj češ. Liberalno sobivanje je utopija in sploh ni realna. Ponavadi o njej govorijo ljudje ki se slepijo ali pa zatiskajo oči pred svetom. In vis smo krivci zato da je tako. Spovni se na to naslednjič ko boš kaj kupoval iz tretjega sveta
billie_jean
23. 04. 2012 13.08
+1
Porkamalorka: Naivnost mislim da ni moja šibkost! Brez skrbi, jaz se dobro zavedam, kakšni so/smo ljudje. Pravim pa, da ne vidim druge možnosti, kot strpno sobivanje z vsemi drugačnimi, kajti čiste nacije ni nikjer več. Smo se že dodobra premešali in če bi nacionalisti želeli imeti povsem čisto okolje, potem bili zelo osamljeni v svojem svetu, kajti bilo bi jih le za peščico.
porka.malorka
23. 04. 2012 13.40
+0
Če mene vprašaš je hujši kapitalizem od nacionalizma. V nacionalizmu je na prvem mestu domač človek in njegova bit.. Med tem ko v kapitalizmu smo samo orodja za dobiček kapitalista. Samo poglej si kaj dela farmacija
billie_jean
23. 04. 2012 13.45
+5
Ma jaz nisem prepričan, ali je nacionalizem tako dober, kot praviš. Nacionalizem torej podpira domačega človeka, četudi je lenuh, samo zato, ker se je nekdo pač rodil znotraj nekke umetne tvorbe, ki ji rečemo država?
Drago Kurnik
23. 04. 2012 11.21
+5
To zverino bi morali takoj poslati tam kjer so njegove žrtve, ne pa da se brez potrebe ukvarjajo z njim in zapravljajo denar !!
Crni.si
23. 04. 2012 17.05
+0