Tujina

'Dokler ne bomo preprečili dostopa do orožja, se bo to dogajalo'

Newtown, 15. 12. 2012 08.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Po tragediji, v kateri je umrlo 20 otrok, so se znova odprle debate o omejitvi dostopa in uporabe orožja. Obama je napovedal pomenljive ukrepe. Varnostni strokovnjaki pa pravijo, da pokola pravzaprav ni bilo mogoče preprečiti.

Po vsakem strelskem pohodu v ZDA, ki jih vsekakor ni bilo malo, se sprožijo debate o nadzoru nad orožjem. Besed je vedno veliko, a dejanj toliko manj. Bo ob tokratni tragediji, v kateri je umrlo kar 20 otrok, starih od 5 do 10 let, kaj drugače?

Ameriški predsednik Barack Obama je poudaril, da se te stvari v zadnjih letih dogajajo prepogosto in bo treba sprejeti ''pomenljive ukrepe''. A bolj konkretnih besed za zdaj še ni bilo slišati. Eden najbolj glasnih nasprotnikov orožja v ZDA, newyorški župan Michael Bloomberg, mu je odgovoril, da pozivi k ukrepom niso več dovolj. "Vse to smo že slišali. Potrebujemo takojšnje ukrepe," je dejal župan.

Guverner Kolorada John Hickenlooper je prav tako dejal, da več ne morejo čakati, temveč se morajo začeti pogovarjati o pravici do orožja. Srednja šola Columbine v Koloradu je bila leta 1999 prizorišče podobnega pokola, ko sta dva srednješolca pobila 12 dijakov in učitelja, na koncu sta ustrelila še sebe.

''Dokler ne bomo preprečili dostopa do orožja, se bo to dogajalo,'' je po novem masakru dejal Tom Teves, ki mu je James Holmes v streljanju v kinu v Aurori v Koloradu ubil sina Alexa.

Debate o orožju so se sprožile tudi po pokolu v kinu v Aurori.
Debate o orožju so se sprožile tudi po pokolu v kinu v Aurori. FOTO: Reuters

Zgrožen nad novim streljanjem je tudi Sean Graves, ki je bil ranjen v streljanju na šoli Columbine, a meni, da zakoni takšnega nasilja ne morejo preprečiti. Če želijo ljudje ''najti način, da bi poškodovali ljudi, bodo način našli,'' je dejal Graves.

Nekdanji odvetnik Troy Eid, ki je sodeloval pri nadzoru po streljanju na šoli Columbine, je poudaril, da je treba analizirati, kaj žene ljudi do takšnih zločinov. ''Gre za nekaj, kar je postalo del naše kulture. To moramo preučiti in videti, kaj lahko naredimo,'' je dodal.

Zagovornik omejitve dostopa do orožja Tom Mauser, čigar sin je umrl v streljanju na šoli Columbine, upa, da tokrat ne bo slišati besed ''zdaj pa ni pravi trenutek za te debate''. Zatrdil je, da je ravno to pravi trenutek.

Čustveni in močni odzivi pa so prišli tudi z druge strani. ''Zagovorniki omejitve uporabe orožja bodo uporabili trupla otrok, da bi dosegli svoje,'' meni Dudley Brown, član skupine lastnikov orožja Rocky Mountain Denver.

Varnost na šolah se je po masakru Columbine izboljšala

Po tragediji v Koloradu so ameriške šole porabile milijone dolarjev za detektorje kovin, varnostne kamere in elaborate o ukrepih po možnih strelskih pohodih. A tragedije na šoli Sandy Hook se skoraj ni dalo preprečiti, menijo varnostni strokovnjaki. ''Šola tega ni mogla preprečiti, razen če bi vedeli, kaj prihaja,'' je dejal Bill Bond, strokovnjak za varnost na šolah in nekdanji ravnatelj na srednji šoli Heath v Kentuckyju, ki jo je prav tako pretreslo streljanje. 1. decembra 1997 je dijak ubil tri osebe.

Dva srednješolca sta na šoli Columbine pobila 12 dijakov in učitelja, na koncu sta ustrelila še sebe.
Dva srednješolca sta na šoli Columbine pobila 12 dijakov in učitelja, na koncu sta ustrelila še sebe. FOTO: Reuters

Kakšno varovanje je imela šola Sandy Hook, ni natančno znano, a mediji poročajo, da je bil obisk omejen in da so se vrata na šoli zaklenila po 9.30. Streli so odjeknili le kakšno minuto po tej uri. Bond je poudaril, da učitelji in otroci pravzaprav ne morejo storiti ničesar, ko nekdo začne streljati. Morilca po njegovih besedah v tem primeru ne bi ustavila niti zaklenjena vrata niti varnostnik. Bond je dejal, da gre praktično za enak primer kot streljanje v kinu v Aurori, v katerem je umrlo 12 ljudi.

Predsednik nacionalnega sveta za varnost na šolah Kenneth Trump je pojasnil, da so po tragediji na šoli Columbine vzpostavili številne varnostne sisteme, ki so zdaj stalnost na šolah. A nihče ne more zagotoviti 100-odstotne varnosti, je dodal Trump. Opozoril je še, da je zaradi recesije za varnostne sisteme na šolah namenjeno vse manj sredstev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (49)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Zmešan
01. 04. 2013 18.00
Glavni problem vseh takih pobojev so ljudje in družba. Dokler bodo novinarji iskali informacije o pobojih, umorih, nasilju in nepomembnih podrobnostih kvazi slavnih potem bo stanje tudi pri nas vedno slabše. Ne bi se čudil, da se čez čas pojavi tudi pri nas taka tragedija. Ko bo tako v politiki, javnosti in medijih obstajal hujskaški in sovražni govor, do takrat se bo stanje slabšalo. Pogovori o naši prihodnosti zameglijo senzacije o vsebini nekega trezorja ali nosečnost neke žene politika. Ljudje, radi se imetje in začnite živeti življenje ni treba životarit. Za to ne potrebuješ veliko denarja, verjemte.
ikoz
16. 12. 2012 10.10
+1
TUDI PRI NAS BI MORALO BITI DA IMA LOHKA VSAK OROŽJE PRECEJ BI JIH BILO ŽE POD RUŠO ;))
163540
16. 12. 2012 08.27
+4
Prepovejo lahko karkoli,trgovina bo služila vedno,legalna ali ilegalna.Samo storilca je mogoče lažje najti,če je orožje kupljeno v redni prodaji.
Kimberley-Echo
15. 12. 2012 23.09
+4
Leta 1996 je Avstralija sprejela zelo restriktiven zakon o orožju. Pred nakupom orožja (starejši od 18 let) mora vsak pridobiti dovoljenje (Permit to Acquire). Potem ima 28 dni časa, da dokaže zakaj ga bo imel (lov, šport, zbirateljstvo). Imeti mora tudi zavarovan prostor za hrambo. Orožje posebej in strelivo posebej. Samoobramba ni razlog za izdajo dovoljenja. Vsak lastnik je registriran s serijsko številko. Obstaja 6 kategorij orožja. Avtomatsko orožje lahko imajo zbiratelji in ne sme biti v uporabi. Nobeno orožje (noži, nunčaki, bodala) se ne sme nositi v javnosti. Sem pa odkril eno zanimivost ali morebiti naključje. Masaker leta '96 v mestu Port Arthur (Tas), ko je Martin Bryant ubil 35 ljudi, 23 pa ranil, se je zgodil v predelu mesta, ki se imenuje New Town. In ta v Ameriki se imenuje Newtown. A ni to nenavadno?
mamovam
15. 12. 2012 21.14
+4
najbolj zanimivo je, da imajo švicarji prost dostop do orožja, kanadčani tudi pa ne prihaja do nekjih pokolov. zakaj le? vsaka omejitev je bedasta, ker se kriminalci požvižgajo na zakonodajo.
lolipoly
15. 12. 2012 22.36
+5
Med 300 milijoni prebivalcev , bos nasel vec dusevno motenih. kot pa pri 3 milionih..
mamovam
16. 12. 2012 08.13
+1
Robberto!
15. 12. 2012 18.44
+3
Omejiti dostop do orožja ne bo pomagalo veliko. Ker tudi če bi omejili dostop do tega, tisti, ki bi želeli kaj narediti jih bodo itak na kakšen drugačen način dobili. V tem primeru je to očitno drugače. Zakaj je imela učiteljica osnovne šole pištole doma ??? Am pak fant je baje imel še nekaj orožje. Ker je treba narediti je sprememniti razmišljenje ljudi. Preveč in povsod imamo filmi v katarem glavni igralec filma reši probleme na tak način, pride ves junaško s strljanjem in ubijanjem ... . Preveč je filmov z orožje. Tega je treba enostavno omejiti. Potem pa pride ta fant, ki ima nek problem. Po mojem je bila mamica zelo predana svojemu delu, šola in otroke. In fant je morda malo trpel, ker mami ni hotla dati njemu toliko časa kolikor je želel. In tako je postala šola, otroci ... njegov nasprotnik. In kako rešiti problem. Ja, tako kot v filmi, ves junaško z orožje in streljanje. Očitno je bil fant nekoliko psihično nenormalen. Očitno tako malo, da ljudi tega niso opazili.
ježika21
15. 12. 2012 17.57
+8
orožje NE ubija UBIJAJO LJUDJE ki imajo orožje
mamovam
15. 12. 2012 21.15
-1
ja. el-komandante1- tudi el komandante jih ima kar nekaj na vesti...
Angelski
19. 12. 2012 12.38
ecoliqua
15. 12. 2012 17.15
+2
Ljudje smo tko out, da nič ni dobro in vse dobro je za enega slabo in slabo je za enega dobro. K pr nas Janša je za ene bog za druge beb.c, zoki je za ene car za druge tep.c itd..
mamovam
15. 12. 2012 15.25
+4
če bi učitelji imeli orožje- kot v izraelu- do tega ne bi prišlo. potamanili bi ga hitreje kot si mislimo. zanimivo je, da se streljanja dogajajo tam, kjer je nošnja orožja prepovedana. zakaj le?
chadmaster1
15. 12. 2012 12.45
+19
Vsi narobe in samo iz enega zornega kota gledate na problem. GLAVNI razlog za prepoved orožja v ZDA je to, da se ljudje ob morebitnem napadu vlade ne bodo mogli braniti...... Ali mislite, da je ilegalno orožje težko dobiti ? Sam nisem nek kriminalec mz "hudimi" vezami ampak AK-47 lahko dobim, če hočem za 500€ v roku 1 tedna...... ali sploh veste koliko orožja je v predelu BALKANA ? Mene zanima kako to, da se ustrelijo ko pomorijo toliko ljudi in ne napišejo RAZLOGA ZAKAJ SO TO NAREDILI. Veste VLADE ŽE TISOČLETJA UPORABLJAJO TAKTIKO, ki ima 3 stopnje 1) ustvari problem (pomor z orožjem na šoli) 2) reakcija (mediji in vsi politiki iščejo podporo ob obupanih američanih) 3) rešitev ( prepoved orožja ) ISTO SE DOGAJA POVSOD DRUGOD 1) ustvari problem (GADAFI je diktator) 2) reakcija (ljudje gledajo preko TV kako se plačanci bojujejo proti Gadafiju TV postaje pa kažejo kot da je cela Libija proti njemu, čeprav je imel 75% podporo Libijcev) 3) rešitev (amerikanci in NATO napade in vrže Gadafija iz prestola IN VESTE ZAKAJ, KER JE HOTEL USTANOVITI ZLATI STANDARD BREZ ˘˘$ $ $ $ $ $ DOLARJA in ameriki to ni bilo všeč ( 40 let njegove vladavine pa so lahko gledali ?=) PA DAJ ZBUDITE SE
JurijGrmMlajsi
15. 12. 2012 13.29
+3
chasdmaster to z vlado pa drži....ta je še lastnim državljanom nevarna. A poznaš zgodbo o Ruby Ridge?
LexLuthor
15. 12. 2012 13.48
+3
chadmaster1 ne trudi se, o_v_c_e blejajo naprej
LexLuthor
15. 12. 2012 13.50
+4
Aja, EU države so s svojo vojsko uničile Libijo, pobile tisoče ljudi in dobile - Nobelovo nagrado za mir.
ecoliqua
15. 12. 2012 17.13
+0
To že, sam je pa hudo narobe, če lahko vse nabaviš v enostavni trgovini oz supermarketu.
Kolbrin
15. 12. 2012 21.56
lnterReflections
15. 12. 2012 12.23
+6
V ZDA predvsem republikanci zagovarjajo lažji dostop orožja. Pravijo, da je to v skladu z ameriško tradicijo. Demokrati pa ga hočejo ukiniti. Tukaj je problem.
HAWX
15. 12. 2012 12.14
-3
Kaj se samo meni zdi da so to inscenirani priročni izgovori za prepoved orožja za lažjo zasužnjitev? Torej ko jim prepovedo orožje bodo začeli američani z sekirami in noži klati po šolah nato jim bodo prepovedali še kuhinjske nože. Ko bo zatem nekdo priletel z izvijačem bodo prepovedali tudi te! In tako v bodočnost dokler ne bo prišlo tako daleč da bo nekdo prdnil v javnem prostoru ali šoli in bo obsojen za terorizem in poskus masovne zadušitve!
allahjevelik
15. 12. 2012 12.08
-13
Ljudje morate razumet ... Mi se smejimo Američanom, češ kako so glupi da imajo pravico do nošenja orožja. Zdaj pa se malo zamislite, kaj bi se zgodilo, če bi to sprejeli tudi pri nas?!? Saj bi se v prvem dnevu polovica Slovenije postrelala!! Razumite, da smo mi zaostali, pač balkanska metaliteta, da tega ne moremo met!! Oni pa imajo lahko ker so veliko bolj razviti! Tako da ne se neki norca delat, ker se delate norca samo iz sebe
SAF1
15. 12. 2012 12.03
+1
dokler Američani ne bodo nehali biti Američani in misliti da so oni najpomebnejši na svetu in zakone spremenili, se bo to še naprej dogajalo.
lolipoly
15. 12. 2012 18.16
+1
Kriminalci in dusevno bolani ljudje ne upostevajo nobenih zakonov,
allahjevelik
15. 12. 2012 11.59
+1
NI RES! prosti dostop do orožja nima nič s tem! NightWish ima prav, treba je ljudi prav naučiti, z omejitvijo dostopa do orožja se ne bo rešilo ČISTO NIČ!
mamovam
15. 12. 2012 15.23
+1
kriminalci se itak požvižgajo na zakonodajo. CCL reši problem.
antonino
15. 12. 2012 11.43
+3
Potrebno bo nekaj spremenit v miselnosti ljudi, poglejte net, kaj danes ponuja. Marsikdo hoče postat Rambo, da bo frajer pred drugimi - policija spremljajte malo pogovore na netu, pa boste lahko preprečili marsikaj, ne pa da iščete podpise. Če odprete salomonca, že lahko najdete marsikaj
JurijGrmMlajsi
15. 12. 2012 13.34
antonino Spet so filmi krivi....KJE je Rambo pobil kup neoboroženih ljudi, celo otrok? danes hočejo biti Rambo, nekoč so hoteli biti Wyatt Earpi, Pattoni, komndant tsane pa še prej Artur itn In spet- kaj to ima s pobijanjem OTROK? Ko bo nekdo vzel kakega Mansona za vzornika, potem lahko kičeš policijo. Če pa RES hoče postati ''Rambo'' (čeprav takega vojaka v resničnem življenju ni,) pa prvo naj vrže junk food, zgubi 25 kil v telovadnici. potem se lahko nauči preživetja, neoboroženega boja oz borilnih veščin itn....na paetelina zna pritisniti vsak kekec!
JurijGrmMlajsi
15. 12. 2012 13.47
antonino fantje se pač identificirajo s športniki in vojaki (resničnimi in izmišljenimi), ker so pač MOŠKI. Misliš, d aje rešitev, da vsi vzamejo murka ali Bobra?
NightWishFan
15. 12. 2012 11.41
+0
Kdor bo imel namen kaj takšnega storiti bo se dokopal do orožja ilegalno.
KardinaIFrancRodeVKristusu2
15. 12. 2012 11.56
+7
Gre za princip. Dokler bo orožje prosto dostopno, bo tudi miselnost o uporabi orožja taka.
Bu?ko Štru?ko
15. 12. 2012 11.58
+4
Že že, da bo vseeno prišel do orožja, ampak bo prišel do njega na ilegalen način, in te ilegalne načine bodo lahko nadzorovali policisti in mu že v štartu preprečili...
JurijGrmMlajsi
15. 12. 2012 13.36
NightWishFan Dvomim...za to potrebuješ več zdrave pameti kot si misliš. Taki je nimajo niti malo....
grmstrm
15. 12. 2012 11.37
+5
Kaj je narobe z ljudmi? NAROBE JE, da jim zastrupljajo vodo v vodovodu z florom, hrana je zastrupljena, zrak,.. Poleg tega jih pa CIA zastruplja in predvsem vlada v senci, ki pa takorekoč vlada oz. poskuša vladati celemu svetu. Čas, da se človeštvo dvigne s kolen. Pearl Harbor, 11.spt., un pokol na Batman premieri, Libija, Sirija, Katar, Afganistan, drogeraški poboji v Mehiki in šeeeee in šeeeee. Ne bodite pasivni in nevedni. Naredite vsem uslugo in se izobrazite o dogajanju. VSI SMO ENO!
antonino
15. 12. 2012 11.34
+0
'Dokler ne bomo preprečili dostopa do orožja, se bo to dogajalo' Kako ste nekateri bolani, treba je preprečit črni trg, kjer lahko kupiš tank ali pa atomsko bombo, ne pa registrirano orožje. A MISLITE, DA NEBI BILO BOLJE, ČE BI OTROCI RAJE POGLEDALI KAK OKUSEN PORNIČ, KOT PA SAME KRIMINALKE IN GROZLJIVKE, KAR MU ODRASLI POLAGATE ŽE V ZIBELKO.
JurijGrmMlajsi
15. 12. 2012 13.40
+0
antonino poleg tega, zakj uvajajo vse večje število preverzij? sam šečakam da dodajo kake mastigfe? Da bi spolnost bila koristna, mora biti NARAVNA in življenska, to se da najti samo v kakem necenzurianem mainstream filmu, ker je pač umetnosti in se potrudijo.
mamovam
15. 12. 2012 10.42
+2
ja, ja. kaj pa kitajec, ki je včeraj ubil 22 osnovnošolcev? kaj bodo njim prepovedali izvijače? mater ste eni omejeni.
Nina Nubia 1
15. 12. 2012 10.53
+2
ja ocitno si Kitajska ne zasluzi clanka na 24ur,sej res ZDA so nekaj vec kot Kitajska.
abigail
15. 12. 2012 11.17
+3
Mamovan, ti si omejen glede poznavanja statističnih podatkov o številu pobojev v ZDA ali pa na Kitajskem. Da ne govorim o številnih drugih dejavnikih, o katerih se tebi s psreprosto logiko niti slučajno ne da razmišljati?
abigail
15. 12. 2012 11.19
+0
Kje pa si izvedel za poboj na Kitajskem? Je vest resnična ali si si jo izmislil ali se je to dogodilo že par let nazaj? Bom vsekakor preverila...
grmstrm
15. 12. 2012 11.35
+2
Abigail naredi domačo nalogo zakaj se sploh gre v ameriki to z orožjem preden ljudi zmerjaš z omejenci! Na 24ur si lahko samo možgane opereš, izobraziš sigurno NE!
tina87
15. 12. 2012 11.40
+2
Kitajec je ranil 22 osnovnošolcev. Ni pa nikogar ubil.
mamovam
15. 12. 2012 15.22
+2
tina87, nekaj mesece nazaj je bil poboj kitajskih otrok v šolo. poročali so tuji mediji, ki niso pod vplivom američanov. kdo je lastnik proplusa? a ja, ameri...