Tujina

Do tri leta zapora za umetno oploditev

Ankara, 15. 03. 2010 18.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Turška zakonodaja je že doslej prepovedovala umetno oploditev, zato so ženske po donirane semenčice odhajale v tujino. Novi zakon prepoveduje tudi to.

svečana čipkasta nosečniška obleka
svečana čipkasta nosečniška obleka FOTO:

Seznam prepovedanih aktivnosti v Turčiji je tudi sicer dolg, zdaj pa je dobil še eno prepoved, poroča BBC. Ženske, ki želijo zanositi, pa tega v domovini ne morejo storiti, ker je prepovedano, odslej ne smejo odhajati niti v tujino v upanju na umetno oploditev. To namreč prepoveduje nov zakon in določa, da bodo takšne osebe kaznovane z zaporno kaznijo od enega do treh let.

Tako zdravniki kot odvetniki se sprašujejo, kako bo vlada implementirala novi zakon. Podlaga zanj naj bi sicer bila v enem od členov kazenskega zakonika, ki določa, da je skrivanje očetovstva otroku prepovedano.

Kljub temu da letno pomoč pri umetni oploditvi v tujini poišče okrog sto Turkinj, zdravniki zakon označujejo kot ogromen korak nazaj. Nekateri za to krivijo konzervativne muslimane v vladajoči stranki, ker naj ne bi dojeli nujnosti sprememb v turški zakonodaji in družbi.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Abacus
17. 03. 2010 01.09
Baphomet ,Nintendo No ja ,nekako imata prav ,mogoce sama dva pripadata tej skupini ljudi in se se posebej zato gorece zavzemata zato. Baphomet ,jaz nisem homofob ,saj poznam nekaj gejev ,lezbik zal ne ,in podpiram njihove poroke ,ce zelijo in vse pravice za katere se borijo ,razen za skrbnistvo nad otroci! 1.Ni normalno iz socioloskega vidika ,saj otrok potrebuje tako zensko ,kot moskega za vzgojitelja. ".ja otrok ki ga istospolni par posvoji je tudi cisto navaden otrok, celo spocet po naravni poti. Le da ima to nesreco da sta ga njegova NORMALNA starsa (torej oce in mama) zapustila. In homoseksualni par bo temu otroku ponudil topel dom, ljubezen, podporo, materjalne dobrine in najpomembejso stvar – DRUZINO." Zakaj nebi bil to heteroseksualni par? Sam poznam tudi primere gejev ,ki so zapustili svojo partnerico z otrokom in nehali skrbeti zanj!?? In ce poznas en normalen homoseksualni par z otrokom ,ne pomeni da so vsi in tudi ne prikazuj navadne heteroseksualne pare z otroci kot same polomije ,ker je takih parov malo morej ,v primerjavi s homoseksualnimi pari ,se posebej pa jih ni dosti v Sloveniji ,mogoce kak primer. Zakaj se bojite referenduma? Nimate kaj skrbeti ,ljudje so sposobni se odlociti prostovoljno ,sicer pa ce so homoseksualni pari druzina ,vredu naj bodo ,druzina naredi otroka ,v izjemah ga pa posvoji ,ampak so kriteriji zelo strogi. Aja tale je dobra:"Otroci istospolnih partnerjev ne bodo nikoli postali taki homofobi kot si ti." Seveda ne ,saj se bi v tem primeru resno vprasali ,kot se otroci klerikalcev ne bodo nikoli strinjali z naprednimi mislimi. Klerikalno vemo ,da nas zavira ,'napredno' se ne poznamo in nas lahko skrene v drugo skrajnost. Neka srednja normalna pot je vedno naj boljsa. Recimo tale: "Ce je to tako, moremo kot prvo prepovedat vzgajanje otrok. Recimo, verniki svojim otrokom ne smejo govorit o bogu in ga s tem silit da postane veren se on – se bo ze otrok sam odlocil ali bo veren ali ne. Homofobi, rasisti, nacionalisti, itd, ne smejo svojih otrok vzgajati na tak nacin da bodo otroci postali isti kot so starsi – se bo ze otrok sam odlocil kaj bo oz.ne bo. Vsejedi ne smejo svojih otrok silit z mesom/zelenjavo – bodo otroci se sami odlocili kaj bodo jedli…" To se strinjam ,otrok se nebi smelo uciti o verah ,jih posiljevati s nacionalisticnimi ,rasisticnimi ,seksisticnimi in homofobijami ali heterofobijami! Kdo zagotavlja ,da homoseksualni pari pa ne bodo objektivno vzgajali svojega otroka in ga bodo ucili v svoji miselnosti? Kar se tice prehrane ,otroci morajo jesti vse od zelenjave do mesa in mlecnih proizvodov ,saj so se v fazi rasti ,zato jih v tej smeri nebi smeli siliti recimo kot vegetarijance ,enako je z druzinami. Zate nevem ,mogoce si sam zivel/a v heteroseksualni druzini ,po moznosti z kaksnim starsem ,ki je imel kaksno hibo in ti to ni lep spomin ,ter primerjas kako bi bilo cebi bilo drugace. To je tezka odlocitev ,in sigurno manjsina mora imeti svoje pravice ,vecina pa ne sme biti pri tem prizadeta ,torej nekako pravicno soglasje je pomembno ,saj se predloga ne more sprejeti brez sloge.
xanal
16. 03. 2010 18.56
in oni hočejo v evropo z srednjeveškimi zakoni
stomater
16. 03. 2010 10.35
in oni bi radi vstopili v EU????srednji vek..mislim...
gostgozd
16. 03. 2010 09.26
hej! pa sej to je pa skor tko kokr v sloveniji --> al se men sam zdi, da je bil enkrat en referendum glede oploditve samskih žensk? hmmm??? in če bi bile slovenci malo bolj agresivni na ven (in ne navznoter) - bi se precej hitro lahko zgodilo kaj takega pri nas... glede tistih parih, ki govorite nekaj o otrocih iz ljubezni in podobnih neumnostih ---> pri "verskih" otrocih (rkc, muslimani, kdorkoli), katerih glavna zapovied je: množite se! tu ne gre za nobeno ljubezen. otros se pač reodijo. in čimvečjih je tembojlš (in ko kakšen umre, pač umre) .. pa dejte si malo tudi zgodovino slovenskega starševsta prebrat no! še veši staristarši so živel v takih razmerah - imet jih čim več, da če jih pou umre, da jih bo še vedno dost (in kakšna ljubezen nekej - trda vzgoja! 90 ..tko da prosim vas - ne nabijejte kr nekej - izborazite se. in poglejte malo naokol... in se naučite kaj iz zgodovine (ne ej uproagblajt samo za politične prepire)
kenowah
16. 03. 2010 08.07
Starogrške pesmi so govorile tudi opedofiliji, hudobij, zlui in še marsičemu pa vendar naj "hudobno" rojen človek naj se ne trudi biti enak drugim? Če že govorimo o enakosti! Potrudimo se torej biti enaki ne pa si želet in iskat pravice za ostat drugačen oz. čudak! "Zaostale kulture" kod jim pravimo imajo marsi kaj, ki bi nam lahko bilo za vzgled.
nevica
16. 03. 2010 05.45
In kako to preverjajo, če se ženska da umetno oploditi?
nintendo64@email.si
16. 03. 2010 04.29
@CGN že starogrške pesmi so govorile o homoseksualnosti. Ta je pri človeštvu prisotna že na tisoče let, pa je naš rod še kar tu, a ne? Zaradi malega procenta ljudi, ki pač živijo drugače, to ne vpliva na vrsto.
nintendo64@email.si
16. 03. 2010 03.52
@brboncica ampak tega nisi zmožna, ko si otrok. Temu si se sposobna upreti šele, ko prideš do okrog 15.leta. Mali otrok pa bo drugega posmehoval, če se bodo doma tako obnašali starši.
mis_ryu
16. 03. 2010 02.51
ma ke zastarela država...še dobro da se pri nas ne spomnejo česa takšnega, ki tako pomagajo pri naravnem prisrastku ahahah...kao
Baphomet.
16. 03. 2010 01.11
CGN 1.popolnoma vsak otrok je kdaj pa kdaj tarca posmeha. Veliko otrok je pogosto zasmehovanih. Ta razlog je neumen. 2.ja otrok ki ga istospolni par posvoji je tudi cisto navaden otrok, celo spocet po naravni poti. Le da ima to nesreco da sta ga njegova NORMALNA starsa (torej oce in mama) zapustila. In homoseksualni par bo temu otroku ponudil topel dom, ljubezen, podporo, materjalne dobrine in najpomembejso stvar – DRUZINO. 3.istospolnih druzin ni? Pa kje zivis ti clovek? Na marsu? Jaz osebno poznam nekoga ki je sin istospolnih partnerjev. Mi je pripovedoval o njegovem otrostvu, in, zanimivo, imel je boljse otrostvo kot vecina otrok v »normalnih« druzinah. Zasmehovan pa tudi ni bil nic vec kot ostali otroci. In danes, kot odrasel clovek, je popolnoma normalna oseba, ki ne presoja ljudi glede na usmerjenost, barvo koze, nacionalnost, vero… v pravem pomenu besede spostuje VSE…. Overall, lahko bi rekla da je bolj normalen kot vsi mi. Aja, pa se tomogoce… ceprav sta ga geja vzgojila, ima ze 10 let resno punco s katero kmalu pricakujeta otroka. Noben referendum ni potreben. Kar se slovenije tice, je treba da zakrnel in zaostal slovenski narod malo prebuditi da neha ziveti v srednjem veku in stopi v korak s casom. Treba je najprej priznat istospolne partnerje da so druzina, in druzine imajo lahko otroke. Da boste potem vsi vi videli kako hudo ste se motili. »«Bodoce otroke ne moremo ,kar na odlocitev nekaterih posameznikov, prisiliti na zivljenje v druzini ,katereo bodo morda v nekoc v prihodnosti imeli za nemoralno ,saj nevemo kaj si bo otrok mislil ,ko bo odrasel!«« Pa ja ne mislis to resno?! Groza.kaj pa odlocitev ata in mame da svojega otroka zapustita? Kaj pa ko tega otroka noben noce posvojiti in gor odraste v rejniskih druzinah, kjer si ga celo otrostvo podajajo med sabo in mu na tak nacin unicijo zivljenje? Daj bodi posten do sebe, in pomisli pri sebi ce RES verjames da bo otrok svojo druzino imel za nemoralno samo zato ker bo imel dva oceta oz. dve mame in ne oceta in mamo? Res mislis da bo otrok oznacil za nemoralna dve osebi ki sta mu resila zivljenje, ga podpirala, imela rada, mu omogocila dobro zivljenje in prihodnost? Otrok istospolnih partnerjev bo videl da so to popolnoma normalni ljudje. Da ni problem v gejih ampak v zaostali druzbi k jih ne zna sprejet oz.ker ne zna razmisljat outside the box. Otroci istospolnih partnerjev ne bodo nikoli postali taki homofobi kot si ti. »Moje mnenje ,je pustimo otrokom otrostvo in naj se sami odlocijo kako bodo ziveli ,ko bodo imeli ze izpopolnjeno sliko o zivljenju ,nikar jih ne zaznamujmo ze kot otroke!« Ce je to tako, moremo kot prvo prepovedat vzgajanje otrok. Recimo, verniki svojim otrokom ne smejo govorit o bogu in ga s tem silit da postane veren se on – se bo ze otrok sam odlocil ali bo veren ali ne. Homofobi, rasisti, nacionalisti, itd, ne smejo svojih otrok vzgajati na tak nacin da bodo otroci postali isti kot so starsi – se bo ze otrok sam odlocil kaj bo oz.ne bo. Vsejedi ne smejo svojih otrok silit z mesom/zelenjavo – bodo otroci se sami odlocili kaj bodo jedli… …………. Nima to nobenega smisla ane? Vem. In to zato, ker se otroci ne morejo odlocat o svojem zivljenju.otroke vzgojim odrasli – starsi, po svoji podobi, tako kot mi mislimo da je prav. Zato je to kar si ti napisal popolnoma nesmiselno.
Abacus
16. 03. 2010 01.00
nintendo64 Otroci so vedno zaznamovani od staršev. Vso zasmehovanje se naučijo od staršev, pa primitivnosti, pa otroci tudi ne bi postali religiozni, v kolikor jih to ne bi prisilili starši. Otroci so in vedno bodo ogledalo staršev. // Tocno o tem govorim ,kaj bomo potem imeli same istospolnike cez 100 let ali vec?? Kaj pa nadaljevanje roda?
nintendo64@email.si
16. 03. 2010 00.38
CGN 1. Otroci ne znajo biti zlobni -- zlobni so le, če se tako naučijo od staršev. Če mu bo starš doma pravil slabo o homoseksualnih družinah, o debelih, o grdih, bo otrok to prenesel dalje. 2. posvojen otrok je tudi navaden otrok, ki pač zaradi različnih vzrokov nima naravnih staršev. A ga naj prepustimo naravnemu toku, da umre ali ga naj nekdo vzame k sebi? 3. takšnih družin je že sedaj polno. Kakšen problem pa je v družini 2 žensk najti partnerja, da jo oplodi? Ali pa, da ženska 2 moškima rodi otroka in mu ga kasneje prepusti v varstvo? Kako pa tuji otroci vplivajo na tvoje življenje, da imaš ti pravico odločati o njih? Jih mogoče oblačiš, prehranjuješ, z njimi preživljaš prosti čas? S kakšno pravico se imaš npr. ti vtikati v življenje v mojega ali sosedovega otroka? Otroci so vedno zaznamovani od staršev. Vso zasmehovanje se naučijo od staršev, pa primitivnosti, pa otroci tudi ne bi postali religiozni, v kolikor jih to ne bi prisilili starši. Otroci so in vedno bodo ogledalo staršev.
nintendo64@email.si
16. 03. 2010 00.31
black1cat2 15.03.2010, 20:34 Žalostno je gledati "moderne" družine, kjer je otrok pač zato, ker se ga spodobi imeti, ker je čas zanj ali se je "pač zgodil"... Potem pa ta otrok preživlja večino časa pri eni ali drugi babici in dedku, od jutra do večera zaposlena starša še komaj kaj vidi - kaj šele, da bi se ukvarjala z njim. Da bi vsaj vikende preživeli skupaj, si privoščili kak družinski izlet ali kaj podobnega - oh, ne, starša potrebujeta počitek od napornega tedna, po možnosti otroka še pustita kak dan pri babici, da imata res mir! SUPER NAPISANO!!! Samo ljudi takšni otroci ne brigajo. Za njih je samo važno, da ima mati in očeta in je otrok že kao avtomatsko v srečni družini.
max2slo.net
15. 03. 2010 23.41
CGN.......aplavz si zaslužiš.
max2slo.net
15. 03. 2010 23.18
Jp,jst delam vse "direkteinspritzung" pa še zastonj :-))))
Estera Trupej
15. 03. 2010 21.47
cgn.js se tut strinjam s tabo.otrok mora imeti očeta in mamo.vsaj en pameten komentar!
puhyka
15. 03. 2010 21.44
to je nepravično
Dejan Zajebancije
15. 03. 2010 21.42
Zadnji čas, da spet vleti vojska in naredi dar-mar, tako kot so ga že večkrat v turški zgodovini. In potem je bilo nekaj desetletij mir. Brez raznoraznih neumnih orto-muslimanskih zatiralskih idej in zakonov.
...Lejga...
15. 03. 2010 21.38
Zakaj srednji vek. Saj pri nas je bil referendum proti umetni oploditvi žensk.Pravilno,razen za tiste katere se zdravijo.
Baphomet.
15. 03. 2010 21.36
CGN a dej dej?! otrok bo srecen? ja tudi otroci istospolnih partnerjev bodo zelo srecni. kako ves da bo umetno oplojen otrok srecen, otrok istospolnih partnerjev pa ne? obstajajo kaksne raziskave na to temo? :) kaksni dokazi mogoce? zanimivo je, da vsak dan beremo o zlorabah otrok v "normalnih" druzinah. nikoli pa ne beremo o zlorabi otrok v istospolnih druzinah. kako smesni ste mi vi nasprotniki tega.. :) nasprotujete necemu brez kakrsnihkoli dokazov. vasa nasprotovanja temeljijo na vasih mnenjih brez podlage, neznanju in homofobiji. dvomim da je komu od vas dejansko mar za otroke. vi iz principa nasprotujete gejem ker zaradi svoje kratke pameti se danes, v 21.stoletju, mislite da so bolani in cudni. potem se pa izgovarjate da nebi smeli imet otrok ker to ni naravno.... in ko pride debata o umetnih oploditvah, ste pa vsi za, ker UMETNE oploditve so pa nekaj cisto naravnega. sami sebe neumne delate. smilite se mi ker tega ne vidite. :)