Tujina

Chavez zmagal še četrtič

Caracas, 08. 10. 2012 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Dosedanji venezuelski predsednik Hugo Chavez je znova osvojil predsedniški mandat. Tokrat tesneje, saj je osvojil le dobrih 10 odstotkov več glasov kot njegov tekmec Henrique Capriles Radonski. Chavez je izrazil hvaležnost bogu in ljudstvu ter obljubil, da bo "najboljši predsednik."

Hugo Chavez pravi, da bo Venezuela nadaljevala s tranzicijo demokratičnega socializma 21. stoletja.
Hugo Chavez pravi, da bo Venezuela nadaljevala s tranzicijo demokratičnega socializma 21. stoletja. FOTO: Reuters

Čeprav je bilo pričakovati, da bo 57-letni Hugo Chavez še četrtič osvojil najvišji politični položaj v Venezueli, je tokrat zmagal nekoliko tesneje kot na preteklih predsedniških volitvah. Po skoraj vseh preštetih glasovnicah je namreč dosedanji predsednik te z nafto bogate države osvojil 54 odstotkov glasov, njegov nasprotnik Henrique Capriles Radonski pa 45 odstotkov.

Volilna udeležba je bila okoli 80-odstotna, Chavezov rezultat pa je tokrat slabši kot na zadnjih volitvah leta 2006, ko je zmagal z 62 odstotki glasov. Skupni kandidat opozicije, 40-letni pravnik Capriles, je dejal: "Sprejemam in spoštujem odločitev volivcev." Dejal je, da izidu volitev ne bo oporekal, saj je "glas ljudstva svet".

Chavez je bil za predsednika prvič izvoljen leta 1998 in nato po ustavni reformi vnovič leta 2000. Leta 2002 je bil tarča poskusa državnega udara, nato pa je leta 2004 zmagal na referendumu. Na volitvah je slavil tudi leta 2006, leta 2009 pa je bil na referendumu izglasovan amandma k ustavi, po katerem število predsedniških mandatov ni več omejeno. Med njegovo vladavino so se zahvaljujoč ogromnim zalogam nafte življenjske razmere za številne Venezuelce precej izboljšale.

Slavje Chavezovih pristašev
Slavje Chavezovih pristašev FOTO: Reuters

Kljub zmagi pa se bo skoraj nemudoma začelo ugibanje o njegovem nasledniku. Chavez je namreč preživel tri operacije raka in čeprav je julija odločno zatrdil, da je bolezen premagal, dvomi ostajajo.

Chaveza imajo privrženci za zagovornika pravic revnih, nasprotniki pa za avtokrata. Tudi tokrat je pred volitvami posegel po populističnih ukrepih. Povečal je subvencije hrane revnim prebivalcem države in olajšal dostop do stanovanjskih nepremičnin.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (67)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

faronika
10. 10. 2012 16.01
-1
Al je folk še bolj nejnkuf kot mi,ali pa so volitve prirejene!
janez6bb
09. 10. 2012 12.08
+1
Lani in letos so naraščajoče cene hrane po podatkih Združenih narodov v hudo revščino pahnile skoraj 70 milijonov ljudi. Po podatkih Organizacije ZN za hrano in kmetijstvo (FAO), so se med leti 2005 in 2008 cene glavne hrane za ljudi povzdignile na najvišjo raven v zadnjih 30 letih. V zadnjih 18 mesecih tega obdobja je cena koruze narasla za 74 odstotkov, riža pa za 166 odstotkov. Rast cen hrane občutijo ljudje po vsem svetu, najbolj pa prizadene najrevnejše. Po podatkih organizacije je na svetu lačnih že skoraj milijarda ljudi, po drugi strani pa podatkih FAO v svetu vsako leto odvržemo 1,3 milijarde ton živil, kar je tretjina vse pridelane hrane.
janez6bb
09. 10. 2012 12.08
+1
Podatki evropskega statističnega urada Eurostata kažejo, da je v EU leta 2010 revščina ogrožala 16,4 odstotka vsega prebivalstva 27 članic Evropske unije, medtem ko je bilo tistih, ki so tvegali revščino ali socialno izključenost, 23,4 odstotka oziroma 115 milijonov ljudi. V EU se je kar 8 odstotkov prebivalstva soočalo s hudo materialno prikrajšanostjo, kar pomeni, da jim sredstva niso zadoščala za plačilo položnic, za ogrevanje ali za to, da bi lahko preživeli teden dni počitnic proč od doma. V Sloveniji je leta 2010 revščina ogrožala okoli 12,7 odstotka ljudi, okoli 366.000 ljudi oziroma 18,3 odstotka pa jih je tvegalo revščino ali socialno izključenost.To je kar 1,2 odstotka več kot v letu 2009. Po podatkih Eurostata pa se jih je kar 5,9 odstotka soočalo s hudim pomanjkanjem. Tudi v eu je revščina
Infadel_no1
09. 10. 2012 11.13
-5
chavez že 20 let obljublja da bo odpravil lakoto in bedo, ljudje mu morajo seveda slepo verjet, vendar do danes tega kar bluzi še ni uresničil! Njegova država je popolnoma enkaka kot jo je prevzel, oz. še malo slabša, takrat ni bilo toliko kartelov!!
kim llsung
09. 10. 2012 16.59
zahdona statistik,amerika vojne neti po svetu nardo doma strada in zivi v bedi!!!
Bojan-F
09. 10. 2012 08.51
+6
Tudi to se dotika teme in ni žaljivo za nobenega: Danes mineva 45 let od uboja nesmrtnega Guevara Che Ernesta. ¡Hasta la Victoria Siempre!
br.0001s
08. 10. 2012 21.15
+6
res je, taki nam manjka... bravo
redinmir
08. 10. 2012 19.35
-3
Čavez ima sicer neko vizijo, samo vse kaže da ni niti sposoben, niti mu ne uspeva. Nobena stvar ne more odtehtati številnih pobitih, ki so upalo izreči kritiko. Ne more biti 90% umorov neraziskanih, to je edino mgoče, če umore naroči oblast. V pehanju za socilano državo je žal zavozil tudi celotno gospodarstvo, ki je praktično odvisno samo še od črpanja nafte. Čavez dragi žal imaš neurejene pojme v glavi in preveč posnemaš komunizem, tako da bo šlo v tej smeri vse samo še navzdol. Tudi črpanje nafte bo zelo strmoglavilo.
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 23.01
+2
moral bi se obrniti proti kapitalisticni demokraciji in pot v brezno bi bila se mnogo hitrejsa!!!!
amaianur
08. 10. 2012 17.43
+3
Felicidades el comandante,,,ne daj se hugo;))))))
b77
08. 10. 2012 15.36
-9
vse ki jim je ljuba oblast Chaveza lahko izvozimo v Venezuelo!
iGURT
09. 10. 2012 06.25
+5
ko bo naša vlada naredila 10% toliko za narod kot Chavez, takrat bomo tudi mi bolj srečni
Infadel_no1
09. 10. 2012 11.11
-2
Ne takrat bomo lačni in živeli v bedi! Če pa ne verjameš pa pojdi v venezuelo na dopust, pa merkej da te ne ugrabijo!
Jimi1
08. 10. 2012 14.15
+5
Naši slovenjcelni nam ravno obratno servirajo pa jih kljub temu volimo....
b77
08. 10. 2012 15.35
-1
torej kar v venezuelo-tam je raj, še karto ti plačam
rissp
08. 10. 2012 12.03
+5
The Revolution Will Not Be Televised - lahko spet pričakujemo podoben scenarij? - ko so Chaveza s pomočjo CIE kmalu po volitvah hoteli odstraniti (takrat je 90% ljudstva - delavski, revni sloj) podpiral Chaveza, 10% bogatašev pa je "znorelo" ko se je Chavez odločil za nacionalizaijo naftnih polj, rafinerij, da bi od dobička tudi ljudstvo imelo nekaj, ne le tistih 10% bogatih.. Bogat sloj se je takrat zbral in šel "demonstrirat" pred vladno palačo, ki pa ga je že branilo 100x več delavcev, revežev kot pa je bilo "demonstrantov". Agentje CIE so s sniperji začeli streljati v ljudi , njihovi sodelavci pa so že imeli pripravljeno kamero, ki je posnela 10sekund dolg posnetek, ki je prikazoval par ljudi (podpornike Chaveza), ki so streljali s pištolami iz nadvoza. In ta posnetek so potem znova in znova vrteli na vseh privanih TV postajah (ki so bile v lasti 10% bogatih). In pa seveda na vseh zahodnih medijih, češ "Chavezovi privrženci" streljajo na neoborožene demonstrante. Medtem pa so operativci CIE tudi uspeli na silo prevzeti državno TV. Ljudstvo se je med streljanjem ostrostrelcev razbežalo, del vojske, ki je podpiral puč proti chavezu pa je prišel po Chaveza in so ga odpeljali na neznano lokacijo.Zahtevali so, naj se odpove predsedstvu. Tega ni storil, zato so po vseh TV postajah (tudi na državni ki je že bila v njihovi lasti) lažno izjavili, da je Chavez dal odpoved - medtem pa je že "prisegel" novi "predsednik" s slavnostnim govorom , da od zdaj naprej je svoboda govora (kot da prej privat TV postaje niso že prej imele popolno svobodo in so vsakodnevno poskušale nižati podporo Chavezu. MEDTEM PA SO SE POJAVILI POSNETKI , KI SO BILI POSNETI IZ DRUGEGA ZORNEGA KOTA NA ISTO LOKACIJI in so prikazali, da so "ljudje s pištolami" (podporniki chaveza) streljali na ostrostrelce , pod nadvozom (kjer je po informacijah privat tv postaj potekal pohod demonstrantov in v katere naj bi iz nadvoza streljali s pištolami, pa je bila PRAZNA - pohod SPLOH NI POTEKAL PO TISTI CESTI!. Sledilo je 24ur groze - med govorom "novega predsednika" o "ljubezni, svobodi govora,itd." so policisti po ulicah lovili ter na mestu streljali vsakega ki je upal glasno upreti se temu da so neustavno prevzeli vlado (PUČ). To pa je ljudi samo še bolj razbesnilo. Naslednje jutro se je začel nov dan - ljudstvo je pripravilo barikade, na ulice se je zgrnilo na milijone ljudi , ki so bili besni nad tem , da so odstranili demokratično izvoljenega predsednika (Chaveza) , "novi vladi" (ki je med tem že praznovala vladni palači s kupico američanov, naftnih mogotcev itd. , so stvari ušle izpod rok. Medtem je ministrom Chavezeve vlade uspelo navezati stike z večino svetovnimi mediji in so jasno sporočili, da Chavez NI odstopil, da je to laž. Masa ljudi pred vladnim poslopjem se je večala, zvoke slavja znotraj stavbe so preglasili glasni vzkliki jezne množice. Takrat je nov vrhovni poveljnik vojske izdal ukaz za pokol množice. Vojaki, ki so branili vladno palačo (v tem trenutku pač novo vlado ), so ganjeni od pogleda na milijonsko množivo naenkrat prestopili na stran ljudstva in so šli v poslopje da ga osvobodijo pred "novo vlado". Medtem so se novi generali , "nov predsednik" ter američani uspeli izmuzniti (dobesedno so se v nekaj minutah preoblekli ter sproti še spraznili trezor). Tisti manj pomembni člani "nove vlade" niso imeli te "sreče". Vojska, katere naloga je bila braniti vladno poslopje jih je zajela in zaprla v učilnico v kleti. Takrat so se končno lahko spet pojavili ministri Chaveza (ki jim je prej grozila smrt). Vladno palačo je legitimna vlada spet imela v rokah. Chaveza pa ni bilo. Tako so bili bitko s časom. (niso vedeli kam je CIA odpeljala Chaveza) - na srečo jim je nek lojalni vojak javil lokacijo - zaprli so ga na nek otok, kjer je že čakalo letalo. Ministri so takoj preverili registracijo letala - bilo je transportno l
rissp
08. 10. 2012 12.15
+6
bilo je transportno letalo CIE. Takrat jim je šlo za nohte - če bi Chaveza CIA uspela odpeljati iz Venezuele, bi bil to njihov konec. Morali so na hitro sporočiti ljudstvu, kaj je namena CIE in da Chavez RES ni odstopil, kot so to lagali "novi vladni predstavniki". Edina možnost je bila državna TV, tako da so takoj poslali enoto lojalne vojske da osvobodijo TV poslopje. To jim je tudi uspelo, a so operativci CIE pred begom uničili opremo, da bi pridobili na času. Končno so tehniki uspeli za silo popraviti TV postajo, tako da so državi lahko sporočili resnico - DA CHAVEZ NI ODSTOPIL AMPAK SO GA UGRABILI PREDSTAVNIKI "NOVE" VLADE S POMOČJO CIE.. Pravi poveljnik vojske je vojski tudi sporočil, da če predsednika začasno ni , da takrat odloča podpredsednik , ki mu moraj biti vojska lojalna (vojska je bila zmedena, saj je "nova vlada" trdila, da ker Chaveza ni nikjer, da njegova vlada ni legitimna in morajo biti lojalni njim ("novemu predsedniku - ki je medtem že zbežal iz Venezuele"). Vojska je ubogala podpredsednika , operativcem CIE so se uprli tudi vojaki na otoku, kjer je bil zaprt Chavez in so ga osvobodili ter pripeljali nazaj v vladno palačo, tako so lahko preko TV državi dokazali da je Chavez tam in zgodba je bila zaključena, ljudstvo veselo. To je bil ganjljiv primer , kako se je ljudstvo uprlo PUČU s strani ZDA ter 10% bogatih...
rissp
08. 10. 2012 12.16
+1
Tisti ki še niste gledali - si poglejte dokumentarec The Revolution Will Not Be Televised - opisuje takratni neuspeli puč.
nikhrast@yahoo.ca
08. 10. 2012 16.21
-1
Bravo Venezuela, Chavez poskrbi za hec, nobeden pa ne verjame da bo rešil problem revščine, nafto uporablja za politične namene.
iGURT
09. 10. 2012 06.27
+2
Chavez ljudem ki nimajo za ogrevanje zastojn pošilja nafto, tudi v ZDA
Skdesni
08. 10. 2012 11.58
+17
Bolje Chavezov demokratičen socijalizem kot pa Slovenski lopovski kapitalizem.
Infadel_no1
08. 10. 2012 11.45
-14
Čestitke Chavezu, ker se je na tak način znebil nasprotnikov, par jih je ustrelil, drugim pognal strah v kosti! In zmaga je njegova!
rissp
08. 10. 2012 12.06
+5
Ja, zato imajo privat TV postaje svobodni govor in so vse odkrito nastrojene proti Chavezu (lastniki so seveda : par bogatunov, dvojnih državljanov (ZDA)... In zato so po neuspelem puču s strani CIE izpustili tiste, ki so jih zajeli v vladnem poslopju (največji so uspeli zbežati in sproti še sprazniti trezor, dobesedno) - in ti izpuščeni izdajalci so še danes glasna opozicija...
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 13.15
+5
infadel vsi vemo kako amerika odstranjejo tiste,ki niso njeni hlapci!!!!
olpop
08. 10. 2012 17.44
+1
Infadel_no1: brez zamere nisem Antisemit ampak tale protikandidat Henrique Capriles Radonski je Venezuelski jud, in mislim da vam to vse pove.....$ $
amaianur
08. 10. 2012 17.46
+1
zidov ne more zmagat,,vsi vemo kam bi sla nafta iz venezuele ce bi poljski zid zmagu
Infadel_no1
08. 10. 2012 19.44
+0
rissp
09. 10. 2012 08.01
+2
V Venezueli je glavna razlika med Chevezom in opozicijo vedno bila v nafti - opozicija hoče privatizacijo nafze - na takšen način, da jo dobijo nazaj tista (večinoma ameriška) podjetja, ki so si jo prilaščala pred nacionalizacijo ob prvi ivzolitvi Chaveza. Tudi na dan neuspelega puča takratne opozicije (3 leta po prvi izvolitvi chaveza) je "nova vlada"(opozicija ki je s pomočjo CIE naredila puč) takoj po prisegi privatizirala nazaj nafto (dobesedno takoj po prisegi).Še dobro da se je ljudstvo uprlo in so uspeli "vladati" samo slabe 2 dni (že tako so v teh 2 dneh policaji ubijali po ulicah vse privržence Chaveza ki so jih ujeli (teh pa je takrat bilo 90%). Opozicija (pučovska) je takrat odkrito javno trdila, da nacionalizacija nafte omogoča lenobo "drhali (90% ljudstva), medtem ko se oni trudijo za svoje premoženje (10% bogatih). In pa že takrat je bilo večina "opozicije" ter lastnikov naftnih podjetij dvojnih državljanov (ZDA)...
Martian
08. 10. 2012 11.38
+0
komunist ki se je po zmagi zahvalil bogu... komunist ki svojo socialistično revolucijo financira s prodajo nafte ameriškim kapitalistom... zanimivo..
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 13.07
+2
nafto je treba prodjat in vecina denarja gre raji,cesar pa od kapitalistov ne mores pricakovat!!!!!
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 11.06
+6
radonski kaksen je to priimek??? z bliznjega vzhoda,sin okupatorja palestinskega ozemlja!!!
Infadel_no1
08. 10. 2012 19.45
+0
Chavez kakšen je to priimek, Španski, okupator Venezuele, oni ga pa kar volijo!
Sumate al cambio
08. 10. 2012 11.01
+1
Ko gledam te komentarje mi je v sekundi jasno, zakaj so se zgodili poboji nad civilisti po 2. drugi sveotvni vojni.
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 11.02
+2
od kdaj pa je vojak z pusko navaden civilist????
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 11.04
-3
ko berem tvoj komenatr mi takoj jasno kako se spira mozgane po priznicah!!!!
Sumate al cambio
08. 10. 2012 11.15
+4
Večina je bila civilistov, nasprotnikov in oporečnežev KP, pa tudi tisti ki so bili vojaki, jih niso pobili med bojem, ampak sistematično po zajetju kar se šteje kot izvensodni poboj
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 11.30
-2
kje so pa med vojni poboji zaradi izdaje??? kaj naredis z clovekom,ki je prestopil na okupatorjevo stran in te izdal ??? izdas izdan bos!!! pa dosti ljudi poznam,ki so bili proti partiji in NISO koncali pod ruso,ocitno se je samo postenem narodu zgodila krivica.
Sumate al cambio
08. 10. 2012 12.15
+1
Partizani niso bili organizirana državna vojska, zato ni bilo nobene izdaje. Bil je kvečjemu boj proti kraji kmetij, uničevanju cerkva...Takšni kot si ti pozabljate, da je vojska nekaj, ki nikoli ne sme biti politična organizacija, gverila pa povsem nekaj drugega ki razdvaja ljudi, medtem ko jih vojska poveže ne glede na politično pripadnost
Nina Nubia 1
08. 10. 2012 13.13
+1
hahahah ti pa si komik!!!gverila(partizani....) se-so borili na strani raje,vojska se bori na strani drzave,ki jo vodijo politiki!!!! domobranci so izdajali navadne ljudi(slovence),partizane.....
Sumate al cambio
08. 10. 2012 13.58
+4
Hahahaha, a partizani pa misliš da niso imeli "političnega" ozadja??? Vojska je seveda vodena s strani države, ampak država oz. vlada kot taka predstavlja vse državljane oz. jih vsaj naj bi jih. Paravojaške skupine pa vedno delujejo po načelu lastnega, osebnega in ne skupnega interesa! Pa pojasni mi pojem "navadni ljudje"???
Schulz-14
08. 10. 2012 15.52
+0
V Siriji so "partizani" - FSA borijo proti vladi katera s svojo vojsko (domobranci) ščiti sirijce - navadne ljudi. Podobno je blo v sloveniji takrat, samo zmagal so "napačni".
kim llsung
08. 10. 2012 16.29
-1
Schulz-14
08. 10. 2012 16.41
+1
Jožajoža
08. 10. 2012 10.50
+1
čestitke, tovariš čavez. srečen narod, ki ima takšnega predsednika. tudi mi smo bili nekoč srečni , pa so prišli...........
godhead
08. 10. 2012 10.33
+12
Čestitke gospodu Chavezu iz Slovenije!!!!!
noCO2
08. 10. 2012 10.43
+3
kapetan09
08. 10. 2012 10.03
+14
kapetan09
08. 10. 2012 09.58
+12
Bravo Chavez ! Poglej naše politike - ti bo slabo ! Same zgube..