Tujina

Če ne mislite nase, pomislite na druge

London, 26. 11. 2010 13.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Kajenje ubija, pasivno kajenje pa tudi. Zaradi pasivnega kajenja namreč letno po svetu umre več kot 600.000 ljudi, od tega kar 165.000 otrok.

To je pokazala raziskava, ki so jo danes objavili v britanski znanstveni reviji The Lancet. Po navedbah revije gre za prvo obsežno raziskavo o pasivnem kajenju v svetu, znanstveniki pa so uporabili podatke iz leta 2004 za 192 držav.

Proti svoji volji je cigaretnemu dimu izpostavljenih kar 40 odstotkov otrok.
Proti svoji volji je cigaretnemu dimu izpostavljenih kar 40 odstotkov otrok. FOTO: Reuters

Strokovnjaki Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) so v raziskavi ugotovili, da je tobačnemu dimu proti svoji volji redno izpostavljenih 40 odstotkov otrok, 33 odstotkov žensk in 35 odstotkov moških. Pri tem izhajajo iz podatkov iz leta 2004, saj novejši podatki za 192 držav niso na voljo.

Znanstveniki WHO nato ugotavljajo, da letno 379.000 ljudi umre zaradi težav s srcem, ki so posledica pasivnega kajenja, 165.000 zaradi bolezni dihalnih poti, 36.900 zaradi astme in 21.400 zaradi pljučnega raka.

Otroci so pasivnemu kajenju izpostavljeni predvsem doma, kjer se ne morejo izogniti nevarnemu dimu. Otroci, katerih starši kadijo, so bolj izpostavljeni nevarnosti nenadne smrti v zibki, vnetju ušes, pljučnici, bronhitisu in astmi. Še zlasti v revnih državah pa je pasivno kajenje skupaj z nalezljivimi boleznimi smrtno nevarna kombinacija, še ugotavlja raziskava.

Pasivno kajenje je najbolj nevarno za ženske, saj jih letno zaradi njega umre 281.000. V mnogih delih sveta obstaja 50 odstotkov večja možnost, da bodo ženske bolj izpostavljene cigaretnemu dimu kot moški, še kaže raziskava.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mariborcan007
27. 11. 2010 00.34
aya moje mnenje je pa tako nima nič proti kadilcem samo dokler nena ogrožajo mojo zdravje in ostalih udeležencev lahko kadijo kjerkoli in kadarkoli ! pasivno kajenje je bolj škodljivo kot redno !
Mariborcan007
27. 11. 2010 00.32
luckyss 26.11.2010, 18:26 1 Mariborcan007 90% Ljudi tule je tik pred tem, da linčajo prvega kadilca, ki ga dobijo v roke in ti si upaš trditi, da podjetniki ne bi odpirali lokalov za nekadice!!?? Sicer pa bi kadilski lokali bili itak omejeni le na strežbo pijač in verjetno tudi s kvadraturo. če bi bil zakon da bi vsak lastnik lokala lahko se sam odločil ali bo imel kadilskega ali nekadilskega bi se vsi odločil za kadilskega. saj je vas kadilcev več kot nekadilcev ki obiskujete lokale, in nima tu nobene veze 90 % nekadilcev ki bi linčali kadilce če jih pred tem zakonom nihče ni jih pol če bi sprejeli taki zakon itak nebi mogli samo jaz ti želim povedati da če jim daš na izbiro je isto sranje kot da zakona ni, samo to sem ti želel povedati !
mjolnir
26. 11. 2010 22.43
najboljše če bi njuhali, žvečili ali "namakali", to nobenga ne more motit! Razen pluvanja hehe
mjolnir
26. 11. 2010 22.38
jozejoze1 No, to sem tud sam povedal, pa sem kadilec! Sam, ti si pač strpen, eni nekadilci so hujši od borcev za pravice živali in homofobov skup1 Vtikajo se v naše zadeve tako kot tisti osli v prehranjevalne in spolne avade. Komu mar kaj jaz počnem s sabo, če tebi ne škodi, a ne? Sam a ti res misliš, da je večina nekadilcev tako razu,mna kot?? Za restavracije se itak strinjam, hniti jaz ne maram čika vsaj dve uri pred obrokom, no če mislim nekaj dobrega jesti, če pa jem sam tako da nisem lačen, pol je vseen. Sam tisti lokali kjer je sam pijača bi MORALI imeti posebne sobe ali možnost izbire kot v Avstriji. Kavo ne piješ dve uri, in noben ni v kavarni tako dolgo, pa še je možnost da kadilci imajo svoj prostor.
povemvsem
26. 11. 2010 22.10
O tem,da njegov avtomobil v 1 uri spusti v zrak več strupenih plinov kot 100 000 tisoč cigaret pa noče nihče niti slišati!Seveda teh stvari v medijih ne omenjajo saj bi zelo škodilo kapitalu.Pred otrokom naj ne bi kadili (s tem se sicer strinjam),lahko ga pa vozimo v vozičku,ali ga sprehajamo po zastrupljenih mestnih (tudi že po vaških) ulicah neomejeno.Nihče se ne spotika v to,da otroci zaužijejo velike količine strupov v hrani in pijači.Predvsem so popularne zadeve ne katerih piše "brez sladkorja".sladkor je prišel na slab glas iz istega razloga kot cigareti.Izumili so aspartam,nadomestek za sladkor.Čeprav vsebuje metanol,ki je zelo strupen,in kljub temu da so odkrili že več kot 90 nevšečnosti,ki jih povzroča,so vseeno odobrili njegovo prodajo.In "vestne" mamice ki ne kadijo v bližini otrok,jih potem zastrupljajo ne druge načine.Vendar se jim to sploh ne zdi sporno saj o teh stvareh še niso nikoli nič slišali ker seveda WHO o tem ni delal raziskav.V svojo skledo že ne bojo pljuvali.
jozejoze1
26. 11. 2010 21.05
Da ne bo pomote.......Vsakdo lahko z svojim življenjem počenja kar hoče...Lahko pije, kadi, se drogira, lahko se z glavo buta v steno, oziroma če si nekdo misli da mu kaj od naštetega pomaga.....samo izvolite gospoda. Nihče vam nič ne brani. Vse te zadeve pa se končajo na tisti točki, ko tako početje vpliva na druge, še posebno pa na otroke. Meni osebno ni nič všeč,da smrdim kot svinja po čikih zaradi kadilcev. Približno enako se mi zdi, kot če vas bi pijanec pokozlal. Najbolj kar je možno nagnusnega od kadilcev je to, da so ga prižigali v restavracijah s hrano."ogabno do skrajnosti". Človek z poštimanim kolesjem v glavi lepo vstane od mize ter, to svojo potrebo uredi nekje, kjer ne vpliva na druge. Tudi mene, če me že prime kozlat, ne kozlam po drugih, ampak to zadevo uredim kje drugje in jasno za seboj pospravim. Vsakdo, ki se odloči za dejanja, ki negativno vplivajo še na druge udeležence, naj pokaže vsaj kanček kulture in se odstrani tja kjer ne bo vplival na druge. Iz istega razloga tudi ne serjemo po cestah, lokalih....... Ravno tako se ne pluje v obraz drugemu, po ulici..... VSE TO KAR NAŠTEVAM JE STVAR OSEBNE KULTURE IN NE NEKE GONJE PROTI NEKOMU, PA NAJ SI TO BO KADILEC ALI KDO DRUG...SAMO OBNAŠAJTE SE TAKO KOT VAM NAREKUJE ZDRAVA PAMET, ČE JO ŠE IMATE.
mjolnir
26. 11. 2010 19.36
luckyss Veš da maš prov! Če smo že pri frocih, je manjša verjetnost da bodo izpostavčljeni v gostilnah kot doma!!
mjolnir
26. 11. 2010 19.35
Glede članka in nekaterih komentarjev o TELETIH ki zastrupljajo otroke, povem takole- to NI problem kajenja pač pa neodgovornih staršev, dons je to desetkrat bolj razširjena epšidemija od kajenja! Če ne bi kadila, bi ga pustila na soncu, lačnega, samega na cesot (vidno že stpokrat) A kljub temu da se strinjam da otrok ne sme biti izpostavljen dimu niti malo, eni pozabljate da je ogromno nas ki nimamo otrok in smo celo v stiku z njimi zgolj ob kakih obiskih in proslavah. Drugo, da so tud kadilci ki nikoli ne kadijo ko je otrok poleg. Zdaj bodo eni še tamale zlorabljali za protikadilsko propagando! Ker otroci trpijo prepocvedat kajenje....hmmm, kjer pa, ko ti modeli zastrupljajo deco kar DOMA!!
mjolnir
26. 11. 2010 19.32
Ne verjamem dost tem raziskavam! 165 000 otrok?? Pol namesto nove gonje proti vsem kadilcem, raje naredite bol učinkovito socialno službo! Jaz nikoli ne kadim v zaprtem ko je prisoten kdo starejši, kdo ki ima kake dtežave s srcem in ožiljem, dihali in seveda kjer so otroci! A v takih situacijah sem povprečno pol ure na mesec, pa še ČE! Samski sem, a če bi imel otroke, nikoli ne bi kadil če dihajo ta zrak!
JagodkaNM
26. 11. 2010 19.06
Ukrenite kaj proti alkoholikom. Če kadiš vseeno veš kaj delaš, kot pa če si pod vplivom alkohola.
luckyss
26. 11. 2010 18.26
Mariborcan007 90% Ljudi tule je tik pred tem, da linčajo prvega kadilca, ki ga dobijo v roke in ti si upaš trditi, da podjetniki ne bi odpirali lokalov za nekadice!!?? Sicer pa bi kadilski lokali bili itak omejeni le na strežbo pijač in verjetno tudi s kvadraturo.
Mariborcan007
26. 11. 2010 17.53
luckyss 26.11.2010, 15:52 1 No sedaj vidite kako neumen je protikadilski zakon! Seveda je potrebna prepoved kajenja v javnih prostorih, vendar z izjemo lokalov, ki bi bili le za kadilce in v katerih bi tudi osebje bilo kadilsko. Tako ne bi "motili" ljudi na ulici, pa tudi marsikateri brezvestnež, ki je prej kadil doma pred otroki, bi imel izgovor za umik v lokal.:) a ti misliš da bi se dandanes kateri lokal odločil za nekdailskega ??? ti pojma niaš da misliš da bo nekdo v kapitalizmu tvegal v gostinstvu da bo odganjal kadilce če mu to ni potrebno medtem ko bo njegova konkurenca imela kadilski lokal ! če pa je dokazano da je večji promet v gostilni če ni prepovedi povej mi le kdo bi se pol, v tem primeru odločil za nekadilskega dear mother of god kaj vse jaz preberem in slišim !
jozejoze1
26. 11. 2010 16.29
"luckyss" Se popolnoma strinjam.......tisto kar si ne želiš da bi drugi počeli s teboj, tega sam ne počenjaj drugim. Obstajajo "extrem-idioti", ki fotrajo svoje otroke, zakonce itd do teže 500.kg in več.________.... Prva poskusi urediti koleščke..mati narava, kasneje urejajo psihijatri in norišnice.
luckyss
26. 11. 2010 16.17
jozejoze1 Potem pa bi bilo prav, da govorimo tudi o drugih vrstah "idiotov" in ne vedno samo o kadilcih! Napr. o tistih, ki preveč pitajo svoje otroke in jih obsodijo na debelost - taki imajo še več možnosti za prezgodnjo smrt kot kadilci!
jozejoze1
26. 11. 2010 16.11
"luckyss" To, o čemur govorimo, nej ne-bi urejal nobeden protikadilski ali drug zakon. Te zadeve naj bi v glavah uredila "mati narava", vendar je kot izgleda v določenih primerih izgubila upanje. To da je nekdo "idiot" ne urejajo zakoni, ampak psihijatri in norišnice.
luckyss
26. 11. 2010 15.52
No sedaj vidite kako neumen je protikadilski zakon! Seveda je potrebna prepoved kajenja v javnih prostorih, vendar z izjemo lokalov, ki bi bili le za kadilce in v katerih bi tudi osebje bilo kadilsko. Tako ne bi "motili" ljudi na ulici, pa tudi marsikateri brezvestnež, ki je prej kadil doma pred otroki, bi imel izgovor za umik v lokal.:)
spel?i
26. 11. 2010 15.42
Poznam žensko, ki skos in redno kadi zelo močne cigarete pred 6let starim otrokom in to redno, skos v sobici veliki 25m2. Kar je najuhje je to, da potem prideta na obisk še dve ženski, ki sta ravno tako kadilki in vse kadijo najmočnejše cigarete, ter otrok ostaja v dimu na 25 m2. A je to normalno? Jaz sama nisem morala zdržati v tem prostoru, kaj šele otrok, ki že neprestano kašlja... KATASTROFA...
jozejoze1
26. 11. 2010 15.35
"polifem" Nekaj gotovo drži.....Skoraj 90% primerov raka na pljučih je med kadilci. To, da je nekadilec imun na plučnega raka res ne drži. Ima pa nekadilec dosti manjše možnosti da ga dobi, kot tisti ki kadi. Nič nimam proti kadilcem, vendar če so vsaj malo pri pameti, naj pustijo tiste, ki zdravo živijo. In zaradi svoje neumnosti ne zastrupljajte še otrok.
jozejoze1
26. 11. 2010 15.26
Groza me spreleti, ko vidim, da "kret-eni" kadijo v avtomobilu in zdraven vozijo še majhne otroke. In po možnosti zdraven še telefonarijo. To da nosečnice kadijo, pa....adijo pamet. Poznam primer iz svoje vasi, kjer je nosečnica poleg tega da je kadila en za drugim, zdravem še spila cca. 10 campariyev....Sicer pa škoda besed o takih "idiotih". Dostikrat se čudim evolucijskemu dejstvu, da so opice naši predniki. Za take primere se mi zdi da to ni mogoče...Opice so pač nasplošno bolj pametne in odgovorne.
mr.izi
26. 11. 2010 15.14
Večina vas je podobno napisala kar bom jaz, ampak si moram dat duška. Veliko je ljudi, ki imajo otroka ali hišnega ljubljenjčka 'izredno' radi, zraven pa so kot fabriški dimnik. Še posebej pa velja to za kvazi vegetarijance, ki se jim živali smilijo in so zato postali vegetarijanci, vendar svojga otroka, mačko, psa, partnerja tiho in sigurno zastrupljajo. Če je kakšen tak med temi ki berejo to, prosim , naj se malo zamisli. S tem pa ko ne bo toliko kadilali odnehal, pa bo tudi proračun , večji. Dosti je tudi ljudi, ki cvili da nima denarja, porauha škatlo ali dve na dan, zraven pa ga vsak dan vidiš, na pivički ali dveh v gostilni(tam je dražje kot v trgovini). HVALA !