Tujina

Ateisti in levičarji inteligentnejši od konservativcev?

London, 25. 02. 2010 17.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Evolucijski psiholog Kanazawa ne more iz svoje kože. Kolege in širšo javnost je razburil z najnovejšo teorijo, ki naj bi dokazovala, da se bodo tisti, ki so inteligentnejši, razvili v ateiste in liberalce oz. pripadnike leve politične opcije.

Kanazawi so nekateri kolegi v preteklosti že očitali, da njegove teorije in študije slonijo na rasističnih in nestrpnih temeljih.
Kanazawi so nekateri kolegi v preteklosti že očitali, da njegove teorije in študije slonijo na rasističnih in nestrpnih temeljih. FOTO: Reuters

Kontroverzni evolucijski psiholog Satoshi Kanazawa je znova razburkal britansko in širšo javnost. V novi študiji namreč zatrjuje, da so ateisti in privrženci leve politične opcije bolj inteligentni od konservativcev. Kanazawa sicer deluje na fakulteti za ekonomijo in politične vede v Londonu, njegova najnovejša študija pa je objavljena v Social Psychology Quarterly, poročajo tuji viri. Avtor študije navaja, da je temu tako, ker inteligentnejše osebe raziskujejo družbene norme in politične struje, ki so novosti v našem življenju. To pa naj bi bila prav liberalizem in ateizem.

"Evolucija je oblikovala človeka tako, da je konservativen, njegova skrb pa je usmerjena v družino in prijatelje. Biti liberalen, torej skrbeti za nedoločeno število gensko nepovezanih tujcev, katere nikoli ne spoznate ali imate odnos z njimi, je evolucijska novost. Torej, inteligentnejši otroci imajo več predispozicij, da bodo odrasli v liberalce," je razložil Kanazawa. Inteligentni torej nimajo težav pri sprejemanju družbenih novosti in napredkov, prav tako imajo razvito možnost, da pokažejo skrb za popolne tujce.

Njegovo hipotezo naj bi potrjevala tudi študija o zdravju mladih ljudi. Tisti, ki so se opredelili za liberalce in bolj levo usmerjene, so imeli povprečen inteligenčni kvocient 106, tisti, ki so se opredelili za konservativce pa 95.

Podobni podatki naj bi vladali tudi med ateisti in verujočimi. Kanazawa pravi, da je evolucija ustvarila boječega človeka. Strah pa vodi v vero v Boga. Tisto, kar si ne moremo racionalno razložiti ali pa razumeti, čeprav za nekim takim fenomenom stoji "le“ mati Narava, si ljudje razlagajo kot božje delovanje. "Ljudje so ustvarjeni, da so paranoični. In verujejo v Boga, zato ker so paranoični," je razložil Kanazawa.

Kanazawi so nekateri kolegi v preteklosti že očitali, da njegove teorije in študije slonijo na rasističnih in nestrpnih temeljih.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (116)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

spartanec_90
20. 05. 2010 12.49
moje mnenje je da politična pripadnost nima nobene veze z intelegenco. ampak ravno tisti, ki se ne ukvarjajo s politiko so pametnejši !!!!
deinon
12. 03. 2010 14.40
Po preričanjih levičar, drugače pa gnostik: torej niti ateist niti vernik. Dr. Kanazawi bi me takoj vrgel iz svojega vzorca, ker bi mu samo teorijo skazila :))))
flamengo
01. 03. 2010 11.51
Gotovo sodi med ateistične socialne dosežke tudi natepavanje nevarnih psov pri Baričeviču. In seveda ruski gulagi, nacistična koncentracijska taborišča, fojbe pri nas, množični izvensodni poboji.
JezusKrishna
01. 02. 2012 17.24
hitler je bil kristjan.. sploh pa ateizem nima korelacije z religijo.
flamengo
01. 03. 2010 11.47
Tej teoriji se normalni ljudje le sladko nasmejimo in jo vzamemo kot eno izmed nešteto neumnosti ateističnega življa.
papaaa!
28. 02. 2010 08.34
kar je res, je res. to sem že pred leti napisal v enem komentarju na 24ur.com, danes se, povprečni psiholog satoshi kanazawa, repenči da je prvi ki je to pogruntal!
DarthRevan
27. 02. 2010 03.43
Hja...v bistvu gre zato da je skepticizem nekako zaščitni znak ateistov in levičarjev in da obstaja korelacija med stopnjo skepticizma in inteligentnostjo... Zdaj, to ne pomeni da če si konzervativec da si neumen, niti ne pomeni da si pameten če si ateist... Obstaja korelacija. To je vse.
Abacus
27. 02. 2010 03.16
levica ni komunizem! Saj je komunizem tako levo levo ,da pride ze na drugi strani ven torej na desno ,zato ni iz trte izvito ,da je enak nacizmu ali nacional socializmu. Levica danes predstavlja socialno demokracijo (center-levo) in vse napredne drzave npr. v Skandinaviji imajo to vejo oblasti ,ki se obrestuje!
Abacus
27. 02. 2010 03.12
Bo kar drzalo!
MrRudi333
26. 02. 2010 23.13
Anawimm Jaz sem umrl. Srarega Rudija ni več,je umrl.Umrle so stare navade,katere sem prerastel.Sem Kristjan, Katolik,Rimokatolik,lahko pa sem kaj si želiš,ker vem da vse učijo isto,da je Bog eden sam,isti.Zato mi ni problem spoštovat vse vernike.Nevernike tudi imam rad,saj so Njegovi.Pač si dajo duška,načrt z njimi je drugačen.Dobro bi bilo da se oprimejo Boga,kar je edini trdni prijem v tem minljivem svetu,Tukaj vse kar se rodi,enkrat umre.Zagotovo. Anawimm,Be Good,Be in Light,Light of God!
anawimm
26. 02. 2010 22.19
Lepo! Vesel sem zate, čeprav nisem uspel razbrati h kateri veroizpovedi se nagibaš? Želim ti pristno, veselo, predvsem pa PONIŽNO(ponižnost je mati vseh kreposti) pot, da se vse bolj potopiš v globine Vsemogočnega in te preoblikuje v novega človeka.
MrRudi333
26. 02. 2010 21.18
anawimm Ozka in trnova pot je Bogu in maloštevilni bodo šli po njej, Široka je v pogubo in mnogokateri ji bodo sledili. Pot Bogu ni lahka.Lažje je živet na tem svetu iluzije če si povprečen v množici,kjer je morala dim.Koliko je ljudi zares srečnih na tem svetu kjer iskrenih prijateljev skorajda ni.Povečini so račun-prijatelji,Daj-Dam sistem. Ja ,bolj miren sem,bolj skromen,stari daj-dam prijatelji so me zapustili,prihajajo v življenje bolj iskreni,ljubeči ljudje.Zavedam se vloge in zakaj sem tu.Dan mi je bolj poln.Energije imam na pretek,IQ se mi je povečal,vem da imam več Modrosti kot sem je imel.Enostavno je malo stvari ki me lahko vržejo out!Skoraj da ih ni.No mogoče ni še prišel preizkus.Prijatli in sovražniki so eno in isto,pravijo Mojstri.Vse so prilike za naše izkušnje.Hujše je ,več se naučimo,hitreje,močnejši smo.Revežu lažje pomagam in me manj "boli"če dam.V srcu me kar nosi in to si želim tudi drugim.Saj tudi vsi bomo šli to pot,Zagotovo.Samo vprašanje časa. Peace & Love Vsem! P.S.:Držim se Postave,čeprav zato rabiš precej Modrosti.Preberi Bisere duhovnosti,ok je!
anawimm
26. 02. 2010 19.50
Mr Rudi 333: Ko sem bral napisano, odbija tvoja drža: "Jaz vem, jaz sem, učite se od mene, ker sem že na višji stopnji..." Tako sem doživel temeljno držo, ki veje skozi besedilo. Ta duhovna izkušnja, če sem prav razumel, gre za izven telesno izkustvo, kjer se "duh osvobodi telesa"? Sprašujem se, čemu služi to videnje svetlobe? Zdi se mi, kot da gre za neko duhovno opijanjanje? Trditev, da je Bog ljubezen, od kje izvira? Na drugem mestu praviš, da je Bog v nas, spet tretjič, da je kar vse Bog??? Vse nekako plava v zraku. Sprašujem te, kako ti tvoj "bog", duhovnost, pomaga v konkretnem življenju, ko srečaš brezdomca..., na kakšnen način ti pomaga, da si boljši(darovanjski-nesebičen) v odnosu do bližnjih s katerimi živiš?
MrRudi333
26. 02. 2010 17.30
če želite zares kaj vedeti o smislu življenja in o tem če Bog zares obstaja,začnite prebirati nekaj o SanMat-u,kot je :Biseri duhovnosti.SanMat učenje je učenj Svetnikov in ni z tega sveta.Učil je ljudi nam najdražji.Podučevali so ,ali vsaj prakticirali,Sokrat,Pitagora,Lao Ce,Konfucij,verjetno 80 Bud ,Prorok Muhamed ,Naš Jezus,Guru Nanak ,in še mnogokateri Mojstri,kakor zdajšnja Najvišja Mojstrica Ching Hai.Popoln Mojster te poveže v Duhu z Bogom,čeprav smo vedno vsi bili in bomo povezani z Njim.Nekako se ta povazava obnovi,pravzaprav nas samo spomni kako se povezat t Bogom na otipljiv način.Kriterij uspešnosti Učitlja je v tem da če v meditaciji VIDIŠ SVETLOBO,se zavedaš da je to-to!Se v hipu spremeniš ,kakor tisti ki klinično umrejo in doživijo tunel ali vidijo Svetlobo,kar je sama Božja milost.Takrat,vsak ki to doživi,ne želi se več vrnit nazaj,ker v Duhu,kar je naše Bistvo,začuti ugodje Ljubezni,kar emanira iz Boga.Bog je ena sama Ljubezen in NI KRIVIČEN! Samo naša perspektiva in nevednost sta nepopolni!Duhovnost se lahko učiš celo življenje in po učenju Popolnih Mojstrov je edini razlog zakaj pridemo na ta svet.Pravijo da je živeti popolnoma zaman če se ne lotimo iskanja Resnice ki je v Nam.Beseda Nam in Kam sta stari besedi iz Sanskrta,Indijskega zelo starega jezika,Kam je negativen in pomeni Nazven.Ko pravimo:"KAM gremo pit,gluposti delat,se zabavat,...Nam je beseda za ZVOK,kar se v Stari Zavezi reklo BESEDA,SPOMNITE SE:"Beseda je bila pri Bogu in Bog je bil pri Besedi,in Beseda je bila BOG!!!"Ste gdaj slišali v notranjosti svoji ŠUM ali PISK,ali nek Zvok,lahko tudi v ušesu?No to je zgoščena svetloba.Sama ... Zato se je vredno izobraževat,da razumete.Takrat najdete Mir v sebi.Samo tisti ki išče,najde!Vedno je bilo in Bo.Ko boste dosegli nek nivo učenosti,si boste v srcu želeli več.V Duhu si boste priklicali Učitelja.Od nikoder bo prišel do vas kot informacija vaše željene,iskane poti.Takrat se zares začne poz k Bogu.Ko boste zagledali Luč,bo Vaša izkušnja,vi boste tam.Noben vas ne bo mogel prepričat da tega niste doživeli.Ker ste to vi v Duhu to izkusili.Zavedno izkušnja,ki vas zavedno spremeni.Takrat postanete žejni Boga.Takrat veš svojo pot.Torej,samo če iščeš-najdeš.Vse ostalo je razmišljanje.KAR NI TAKO SLABO,vandar ni izkušnja Boga.Obstajajo drugačni stiki z Bogom in to učijo Mojstri. Vedno ste bili v Bogu,ker vse je Bog,in vedno boste v Njem,povezani,vendar pogosto slepi da bi videli.Podučite se pri izviru znanja.Samo prek živečega Mojstra,ker telo je inštrument za povezovanje.Mojster to zna in zato pride.Malo je takšnih ki uberejo to pot.Lažje je za nekatere voziti letalo,vendar neuki ljudje lahko doživijo Boga ker to si želijo in iščejo!!!
VolilecSI
26. 02. 2010 15.50
Slovenija pravzaprav ne premore niti enega ateista. Tisti, ki se pri nas tako vneto in pompozno razglašajo za ateiste niso nič drugega kot nazadnjaški antiteisti.
anawimm
26. 02. 2010 14.53
Deus Vult:" Boga ne bom častil, ker je krivičen"(Če se ti da pogledati na mnenje pisano ob 10.37) Vse se začne s podobo Boga, če imam podobo krivičnega Boga, si najmanj želim da bi mi hodil blizu ali jaz njemu, kar je nekaj najbolj razumnega in normalnega Deus Vult: ko si pisal glede notranjega neskladja, kar se tiče vsemogočnosti in dobrote, dobro veš, ne da se ne da odgovoriti, ampak vprašanje ni smiselno zastavljeno. Kot naprimer naslednja klasika: Ali lahko Bog usvtari tako velik kamen, da ga ne bi mogel premakniti? Srčika neskladja, ki ga človek razume, kot neskladje menim da je: Če bi Bog obstajal, ne bi dopustil hudobij, katastrof.... Torej zopet si JAZ zamislim podobo Boga, kakšen naj bi bil oz. kako naj bi deloval, če bi bil. Jaz je tisti, ki si ustvari podobo. In to je tudi srž sporočila o prvem človeku(Adam, Eva). Dokler ni hudič posegel, sta imela nepopačeno podobo o Bogu, po tem, pa je Bog postal ta ki omejuje, prepoveduje... zakaj? Njun pogled nanj se je spremenil, ko sta apoznala razliko med dobrim in zlom, ni se spremenil Bog sam. Jedro, ki ju je nagovorilo,da sta poslušala hudiča, pa je bila hudičeva obljuba:" In postala bosta kakor ON". To pa je želja človeka, da bi bil kakor Bog- vsemogočen, a to je le gola iluzija, ker človek, ki vsaj malo živi v resničnosti, spozna kako je vsemogočen ko zboli, ko si zlomi nogo, ko mu umre najbližji...je prstena posoda, ki se z lahkoto razbije. Glede vprašanja zla: Kapucinski svetnik pater Pij poda zelo lepo primerjavo o zlu s prispodobo: Mama šiva gobelin, nasproti nje pa sedi hčerka in jo opazuje, nakar vpraša:" Mama, zakaj je ta gobelin tako grd? Mama odgovori: Ti vidiš da je grd, a pridi na to stran in še enkrat poglej.
MrTn666
26. 02. 2010 14.34
Zdaj ne vem, a sem se komu prej zameril, ampak moje sporočilo je bilo izbrisano, pa ni čisto nič žaljivo in nič podobnega. Bilo pa je naslednje: ---------------------------------- nosferat... 26.02.2010, 12:56:" ... Lahko razen Einsteina (običajni krivec) poveš še vsaj enega ali dva takšna posameznika z imenom in priimkom? Samo preverjam ;)..." Se strinjam :-) Ob rob: Dawkins v svoji knjigi "The god delusion" (slo prevod "Bog kot zabloda") najprej zelo lepo razloži razliko med teistom, deistom, agnostikom, ateistom,... in tudi dokaže, da je bil Enistein DEIST, kar v praksi, kar se tiče osebne religioznosti, pomeni ateist. Einstein se je o tem večkrat izrekel v svojih pismih, katera so bila že mnogokrat javno objavljena in tudi citirana. Deisti so tisti, ki z besedico "bog" označujejo univerzum vseh naravnih zakonitosti. Ti znanstveniki so besedico "bog" uporabljali na ta način praktično skozi celo 20. stoletje in so po mnenju Dawkinsa vnesli veliko zmede v javno obravnavo njihove lastne religioznosti. Znameniti Einsteinov stavek "Bog ne kocka" (ki je bil dejansko izrečen popolnoma drugače), katerega je izrekel, ko se ni mogel sprijazniti z nedeterminističnim obnašanjem delcev na kvantnem nivoju, je šolski primer zlorabe Einsteina za primer "verujočega" znanstvenika. ---------------------------------... temu velja moj prejšnji pripis: Če si deist, potem pač nimaš osebnega boga. Moliti k "Drugemu Newtonovemu zakonu" pa je nekoliko nesmiselno početje kajne?
cccar
26. 02. 2010 14.31
neee zbrisal a?
cccar
26. 02. 2010 14.31
a ja z doleo?! dobr.. se pac strinjam z vsemi, ki niso verni... kam dajejo znanstvenike, me niti ne zanima... s tabo se strinjam kr v dostih stvareh, vidm tud da si tezk filozof, brez zamere, sam se pa ne strinjam s trditvijo oz filozofsko: VSE se začne z vero, če nič drugega z vero v svoje čute, v svet okoli tebe, v to da ne sanjaš, ali da te ne slepi "zlobji demon" itn. kot otrok cutis, se predno govoris... (zato imamo cutila) ne verjames v svet okoli sebe ampak ga gledas - torej vidis... verjames pa ko te nategnejo za dedeka mraza... sej lahko zdej naprej razglabljas filozofsko, sam filozofi so s svojimi razglabljnanji dostkrat neproduktivni in odblodijo v neznano - se zgubijo... bolse bi blo da bi filozofi svoje znanje in spoznanje uporabljali za razsvetljevanje ljudi in malo manj blodli... vsak je lahko filozof, ker ma vsak svoje blodnje in lahko drugace gleda na stvar kot drugi...
mjolnir
26. 02. 2010 13.40
cccar Ni mi ravno jasno zakaj "rabimo več takih" ko se mi zdi da se ne strinjaš z mano, medtem ko se z doleo še jaz ne strinjam (razen če nisem narobe razumel njegove izjave!)...nekako ne gre skupaj? Bi, prosim, pojasnil?
rock.dionarap
26. 02. 2010 13.35
Čisto mimogrede: Einstein je bil panteist, ne deist, kar pa je sicer še en korak bolj stran od teizma.