Tujina

'Zavedati se moramo globoke škode, ki jo povzroča rasna diskriminacija'

Ženeva, 21. 03. 2015 09.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"Pred predsodki ne more ubežati nobena država, ne glede na to, ali ima sprejeto in implementirano ustrezno zakonodajo. Pomemben element boja proti diskriminaciji zato ostajajo izobraževanje za človekove pravice, osveščanje ter spominjanje preteklih dogodkov in napak, ki odpirajo pot strpnosti, spoštovanju in kulturi miru," so sporočili z MZZ.

Danes obeležujemo mednarodni dan boja proti rasni diskriminaciji, katerega namen je spomniti na boj proti rasističnemu nasilju, stereotipom in vsakdanji diskriminaciji.

21. marca 1960 je policija v Sharpevillu v Južnoafriški republiki s streli ubila 69 in ranila preko 300 oseb, ki so demonstrirale proti zakonom apartheida. Šest let kasneje so Združeni narodi 21. marec razglasili za dan boja proti rasizmu.

Osrednja tema letošnjega mednarodnega dneva je učenje iz preteklih tragedij v luči boja proti rasizmu danes. "Mednarodni dan boja proti rasni diskriminaciji je priložnost za obnovitev zavez o izgradnji sveta, kjer bosta vladala pravica in enakost in kjer ne obstajata ksenofobija in nestrpnost. Zgodovina nas mora naučiti in zavedati se moramo globoke škode, ki jo povzroča rasna diskriminacija," je ob tej priložnosti poudaril generalni sekretar Združenih narodov Ban Ki Mun.

stop rasizmu
stop rasizmu FOTO: Thinkstock

Rasna diskriminacija, spodbujanje sovraštva ali nasilje na podlagi pripadnosti določeni etnični ali verski skupini so udarec v jedro univerzalnih človekovih pravic in se nikoli ne bi smeli tolerirati, je izpostavila visoka zunanjepolitična predstavnica EU Federica Mogherini. Spomnila je, da letos mineva 50 let od sprejetja mednarodne konvencije o odpravi vseh oblik rasne diskriminacije. "Ta nas opominja, da se vsa človeška bitja rodijo svobodna in enakega dostojanstva ter da so vsakršne drugačne domneve ali prepričanja napačna. Zato mora biti ta konvencija povsod ratificirana in uveljavljena," je v imenu Evropske unije zapisala v sporočilu za javnost.

Strogi ukrepi v smeri preprečevanja in odpravljanja vseh oblik rasizma in ksenofobije so po njenih ocenah nujni za vzpostavitev varnih, vključujočih in pluralističnih družb, ki temeljijo na vrednotah raznolikosti, strpnosti in medsebojnega spoštovanja. "Ti naj vključujejo ne le učinkovite pravne posledice ampak tudi preventivne ukrepe, ki spodbujajo socialno vključenost in enakopravnost vseh pripadnikov družbe," je poudarila.

EU bo po besedah Mogherinijeve nadaljevala s prizadevanji proti rasni diskriminaciji v sodelovanju z drugimi državami, mednarodnimi organizacijami in civilno družbo. "Bolj kot kdajkoli prej je zdaj potrebno, da mednarodna skupnost sprejme odločne in učinkovite ukrepe na nacionalni, regionalni in mednarodni ravni s ciljem odprave vseh oblik rasne diskriminacije," je prepričana.

MZZ: Pred predsodki ne more ubežati nobena država

"Rasizem, rasna diskriminacija, ksenofobija in sovražni govor so pogost pojav v današnjem svetu. Temu pogosto botrujejo slabe socialne in ekonomske razmere, pomanjkanje možnosti na različnih področjih, nezaposlenost ter revščina, ki pahnejo ljudi na rob obupa in povečajo nestrpnost v družbi. Pri tem pa se pojavljajo tudi nove oblike nestrpnosti in diskriminacije, največkrat do marginaliziranih in ranljivih skupin kot so v zadnjem času begunci in migranti. Pred predsodki ne more ubežati nobena država, ne glede na to, ali ima sprejeto in implementirano ustrezno zakonodajo. Pomemben element boja proti diskriminaciji zato ostajajo izobraževanje za človekove pravice, osveščanje ter spominjanje preteklih dogodkov in napak, ki odpirajo pot strpnosti, spoštovanju in kulturi miru," pa so sporočili z ministrstva za zunanje zadeve.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Misija1
21. 03. 2015 21.47
+9
hmm ne da se mi na dolgo, bom probal cimbolj kratko. Torej, JAR (Juznoafriska republika), je bila v casu apatheida najbogatejsa afriska drzava, imeli so celo jedrski program in uspesno testirano jedrsko orozje (skupaj z Izraelom). Imeli so eno izmed top 10 vojaskih industrij na svetu, izvazali so ogromno. Ljudje so ziveli vec kot dobro, seveda belopolti bolje, seveda so belopolti diskriminirali temnopolte, seveda so imeli temnopolti slabse place. Ja, ampak poglejte stanje danes! Danes je stanje taksno, da je iz JAR pobegnila vecina belopoltih, vsa vodilna mesta v firmah so prevzeli temnopolti, vse niti v drzavi pravtako. Belopoltiso postali diskriminirani, napadai nanje so se vrstili. Gremo dalje, kruta resnica. JAR je danes drzava z gromozansko brezposelnostjo (vec kot 50 procentov), vecina izredno svetovno mocnih firm je sla v maloro, kriminal je na taksni stopnji, da je v vecjih mestih ponoci nevarno hodit okoli, belcem pa itak! Prostitucija na vrhuncu, AIDS ima vsak drugi temnopolti prebivalec! Vodenje velikih podjetij so prevzeli temnopolti, ki so pokradli prav vse kar se je dalo. Oh ja, seveda, sej so belopolti prej tudi kradli, klasika, ampak belopolti so v mejah normale in so znali vodit podjetja. TIle tam pa so pokradli vse, ko so prisli na vodilna mesta, vodenje firm je neznanka. Epilog? Danes ne samo da imajo place za vec kot faktor 3 do 4 krat nizje kot pred 30 do 40 leti, vecina itak nima niti sluzb! Vse je slo v maloro! Zdaj pa naj vsak sam potegne niti skupaj. To so gola dejstva. Itak da so bili temnopolti diskriminirano, ampak danes so tam belopolti ravnotako. Drzava v razsulu, ker temnopolti niso sposobni vodit podjetij in drzave, ker so pokradli ze vse kar se je pokrasti dalo.
ficfiric 1
22. 03. 2015 11.25
-2
So jih belopolti vzgojilo tako da so kakrsni so.....ce ti tipu ne omogocas izobrazbe imas kar imas....si kdaj pomislu kaj bi blo dol ko se bela rit ne bi dotaknila afrike?..kke pise da bi bli se vedno indijanci? Pa tud kasna industrija bi se verjetno razvila ce ne bi pametni beloritniki onemogocali gospodarstva z bluzenjem o onesnazevanju itd....zdej ko so vsi razviti in sli skozi to je treba druge omejit da jih ne dosezejo....prever kolk casa se ze po sodiscih vlacjo s temi bedarijami... Je pa vse tisto kar si napisal resnica....vendar jst verjamem da bi bla drugacna ce ne bi belci fural vsega v to smer da je tam kot je...
Misija1
22. 03. 2015 21.25
+3
Kaksne nabluze pises, se vidi, da si opran, kar pa se tice tvojega logicnega sklepanja, pa je na zelo nizkem nivoju. Evropa je zacela posiljat ekspedicije v Afriko (ne severni del, ampak centralni in juzni, torej vecino afrike) pred slabimi 300 leti. Tam so bila samo in res samo plemena, nobenega razvoja! Nic od nic! Samo plemena, lov in nabiralnistvo! Kaj so takrat imeli v Evropi? Ne bom ti nasteval, ampak ze za tiste case so bili v afriki popolnoma nerazviti napram Evrope in recimo vzhodnih kultur (Kitajcev, Perzijcev, Mongolov itd.). Nikoli in nikdar v Afriki ni bilo nicesar razvitega (razen severni del, katere pa so itak povezovali Evropejci in Perzijci). Tudi danes je stanje taksno, da ce africanom posljes traktorje, orodje in semena za sejanje, bodo vse prodali! Kar se je dejansko redno dogajalo, ko so jim desetletja dol posiljali orodje, traktorje, drugo masinerijo, jih probali naucit lastne proizvodnje, pa se je koncalo tako, da so vse prodali in se vedno raje prosili za dobrine, za pomoc! O kaksni industriji ti sanjas? Ko so v Evropi imeli zlato obdobje zelezne dobe, v Afriki niso poznali druga kot les. Zidane hise? Lepo te prosim. Ko so ekspedicije odsle v Afriko (razen severnega dela), so naleteli na kolibe, leseno orodje, orozje! Evropa je ze 1500 let nazaj poznala kolo, zelezno orodje, orozje, ko so africani uporabljali samo les! O ostalih dobrinah ti niti razlagal ne bom. Ne pravijo zaman, da je bog ze zdavnaj zapustil Afriko! Pa ne bom rasisticen, ampak raziskave so pokazale, da so africani (pa ne severni) kar se tice IQ-ja krepko pod povprecjem Sveta. In to ni hec, to je realsno stanje, realen podatek. Vsakih nekaj 100 let se je IQ ljudi visal, ker so vec vlagali v razvoj, v solanje, izobrazevanje, so vedno bolj uporabljali mozgane, torej generacije v generacijo. Ampak ne v Afriki, centralni in juzni afriki! Dokler tja ni prisel belopolti in jih naucil stvari, jim dal stvari! Seveda tudi vzel stvari, dobrine, zemljo, ampak sem ti zgoraj navedel lepi primer stanja JAR ko je bil tam belopolti v vodilni vlogi, ter danes, ko je tam temnopolti!
Balki30
21. 03. 2015 17.19
-3
Jas ful nisem rasist.....mam brata ko je temnopolt pa to......ko je bla mama noseča je pila ful kakava.....pr men pa ne zato sm ful bel......skor bled.....pa ga mamo ful rad vseen feste.....
Shisui
21. 03. 2015 17.30
+5
Mar si ti od poštarja Poldeta brat pa od poštarja Boba.
Mb128
21. 03. 2015 17.10
-2
Torej, če si drznem povzeti nekatere. Poanta je sledeča. Svoji na svojem! Mislim, kje pa je to naše, kaj se je zgodilo s tem našim in zakaj se je tako zgodilo?! In, potem se najde eden ta pameten in vse te izme prekrije z patriotizmom, nekdo pa celo navrže da so temnopolti povsem enakopravni ljudem?! Prvega bi preprosto spomnil na Fricla, enega voditelja na Bbc-ju, drugemu pa bi preprosto omenil dejstvo, da homosapiens izhaja iz Afrike! Torej, tudi ti si popolnoma enakopraven človeku! Ja, da ne pozabim, nisem rasist, nacionalist ali kakršenkoli fob, sem belec, Slovenec tako po očetu kot materi!
Janko Ig
21. 03. 2015 18.05
+0
Očitno niso dobro naštudiral zgodovino. Nismo vsi iz afrike. Prebri zgodovino homosapiensa 70 000 let nazaj pa boš videl. Marsikaj je potvorjeno. Tudi razvojna stopnja različnih ljudstev ( pa ne mislim izobrazbeno itd , ampak razvitost možganov) je na različnih stopnjah . To je dolgo poznano med znanstveniki ampak se ne upajo do potankosti razkriti, ker pol bi bilo še hujše.
Mb128
21. 03. 2015 18.39
+0
Ja no, vedno bolj postaja trend zanikanje raznih znanstvenih dosežkov. Še malo pa bodo začeli eni trditi, da je ta planet ploščat, da se ta planet ne vrti okrog zvezde ampak zvezda okrog planeta, ponovno bo prišlo do raznih inkvizicij, ponovno... In zakaj vse to?! Zaradi ljubega kruhka, zaradi prestiža, ugleda v družbi! No, pa še nekaj je. Strah pred neznanim in nepopisen strah da ne bo več tako kot je bilo na vekomaj veke!
deathbite
21. 03. 2015 19.28
-1
Ižanci ste znani po " razvitosti možganov"! To potrjuje tudi post z Iga.
Jerry321
21. 03. 2015 16.56
+4
Poleg rasne diskriminacije imamo še veliko drugih resnih problemov npr. lakota, kapitalizem, revščina, suženjstvo in še bi lahko našteval. Dajmo začet še te probleme reševat, ker nam ravnotako povzročajo ogromno škode in trpljenja
pravica5
21. 03. 2015 16.19
+10
Velika skoda je tudi globalizacija in s tem preseljavanje narodov in vsiljevanje neke tuje kulture oz. nesprejemanje tisteka kamor si prisel.
cvitko123
21. 03. 2015 16.15
-2
Jaz mislim, da so črnci popolnoma enakopravni ljudem.
Janko Ig
21. 03. 2015 15.20
+12
Problem bo rešen ,ko bodo ljudje ( ne glede na raso in usmeritev tako in drugačno) , ki pridejo v neko skupnost spoštovali način življenja in pravila te skupnosti, ne pa vsiljevali svoje in se poskušali tudi na nelegalni način dokopat do pravic ( denarja...). Do takrat bo nestrpnost,rasizem in vse oblike nesprejemanja drugih. In če komu to ni všeč ima možnost, da se vrne tja kjer imajo njegova pravila. Vsak ki tako razmišlja ni rasist ampak je realist in si ne zakriva oči pred problemi.
appollyon
21. 03. 2015 14.09
+3
Tako je prepovedati bi bilo vse rasistične skupine, kot so črni panterji in podobni!
frako
21. 03. 2015 14.23
-1
Najlepše zdravilo kogar se vidi da je rasist se ga za en mesec zapre s rasistom rase proti kateri je bil rasisitčen.
appollyon
21. 03. 2015 14.47
-1
Ja samo če je tisti proti kateremu je uperjen, velik 2m s 150 kilam. Ker drugače se bedaki lahko še izživljajo.
Sokril
21. 03. 2015 17.24
-3
Črni panterji so izključno problem ZDA, kaj nas to briga če imajo radikalne ideje o pobijanju policistov v ZDA?
frako
21. 03. 2015 14.08
-8
Rasizmk je in vedno bo no vsaj dokler bo narod neizobražen, pač v genih mamo da se družimo v določenih skupinah in kdor ne spada v našo skupino je konkurenca za resurse in nas sama genitika navija proti njim. Pač rasisti ste še na stopnji instinkta.
Redtka
21. 03. 2015 13.58
+3
Ko pride Balkanski vrečkar ( Socijalni turizem ) ga je treba pospremit v zastojn opremljeno stanovanje, kjer bodo račune plačevali drugi otroci visoke doklade, vrtec zastojn, zdravstvo tud on bo parazitiral če bo pa kdo kaj zucnu je pa Ksenofob, Nasprotnež drugačnih, nacist, nestrpnež, Klerikalc...Lohka sam vpraša teto pa strica pa nsi prvleku zravn...Kako je že ta zgodba vsi so nekaj prnesli, vsak nekaj kupu sam Balkanc je prpelu brata pa strica na zabavo..
frako
21. 03. 2015 14.01
+0
A ni ponavbad tko da ko pride balkanc se mu uzame dokumente ga zapre v kontejner in ga spusti ven ko imaš delo za opravit. Par let nazaj primer v sloveniji.
sweetnes
21. 03. 2015 13.57
+9
ne maram črncev in muslimanov.... daj jim motiko, noben nebi nič delal, takoj ko dobijo kalašnik v roke, se pa z vsem veseljem streljajo med sabo.. lenuhi, da večjih ni
frako
21. 03. 2015 13.59
-1
ja no zato ni nič narobe če polcaj ustreli golega črnca s vzdignjenimi rokami v znaku predaje. PA ni banaln primer res se je zgodl.
sweetnes
21. 03. 2015 14.02
+1
kaj pa ko črnc ubije mati in hči za 100 dolarjev
sweetnes
21. 03. 2015 14.06
+0
frako
21. 03. 2015 14.10
-4
Nč pol pa kr po hitlerjevo sam blond plavooki smo pravi ljudje ostali ste manj oz ničvredni. Mam pač srečo ti pa ne.
mrga64
21. 03. 2015 15.04
+0
pazi ti: noben nebi nič delal :) slovencelji sami tehnologi, vsi bi sam nastavljali...ka vam nuca bosanc, ki rinta 12ur na gradbišču za drobiž na miljonskem projektu če zafurate use...vegrad in vse ostale "uspešne" gradbene firme....
mbhudournik
21. 03. 2015 21.29
-1
ENA stvar potegne vse za sabo in če prvega ne bi bilo tudi druge stvari se ne bi dogajale
gjah
21. 03. 2015 13.32
+4
Francoski sodnik je odločil, da rasizem proti belcom ne obstaja! Beseda rasist je psovka, namenjena tišanju opozicije, kot pred časom heretik!
kraljicavesolja
21. 03. 2015 13.13
-4
Itak vidim, da ste se spet sami rasisti zbral pol si pa dajete za prov. Ampak men le verjemte, da bl narobe ne bi mogl razmišljat.
dannyer
21. 03. 2015 13.08
+12
v evropi škodo plačajo evropejci in to resne škode .
dannyer
21. 03. 2015 13.03
+14
vedno izgovori pridejo v novo državo ter se izgovarjajo na pravice in ne na dolžnosti vsiljujejo svoj sistem ki pa je zgrešen saj so iz njega prišli sem ,mi pa popuščamo izgovore o teh . namesto strožje zakone sprejemamo lažje kot da smo 0 vredni .
kraljicavesolja
21. 03. 2015 13.05
-7
Pa sej nam tud vsiljujejo njihov sistem, ameriški sistem, v to se pa nobeden ne vtakne. Itak, če ga mate za svojga.
blaue-augen
21. 03. 2015 13.48
+7
raje imam ameriški sistem kot pa muslimanski ali komunistični itd..
kraljicavesolja
21. 03. 2015 13.51
-3
appollyon
21. 03. 2015 14.02
-2
Pa od kdaj so mualimani rasa?!? Potem so rasa tudi židje, krščani, hidnujci, budisti,... Se vidi da so vam že sprali možgane, da tud z lastno glavo ne znate razmišljat!
blaue-augen
21. 03. 2015 12.44
+17
ja zakaj pa je rasna diskriminacija? a delamo mi belci teror in se razstreljujemo.. a mi agresivno vstopamo v druge države in zahtevamo samo pravice..a hočemo mi neko državo pokristjanit..pa sej smo to delali in so se kolonialne dežele civilizirale..smo jim dali železnico ustvarili mesta itd..ko so pa morali kolonialne sile oditi še zdaj imajo samo to kar smo jim pustili..opicamm
dannyer
21. 03. 2015 13.07
+11
o bistvo je prav povedal saj so res postili v državam dobro infrastrukturo . ker so se šli na silo maščevati in imeti državne udare so ostali ki so pomagali za tranzit preprosto zbežali pred nasiljem . niso znali prav veliko in iz 220 milijonov prišli na 1,260 mrd v 60 letih . tako da kraljica če govorimo o dejstvih ima on prav če pa govoriš o čustvih je pa to problem . razlika med razumom logiko in čustvi je velika karam bol v ww2 so povzročila čustva . na take stvari je treba gledati logično ,razumno in v vsaj 10 potez v naprej da ne ogroziš svoj lasen obstoj in svoje lasne kulture ,jezika in načina življenja .če pa to delaš eni celo namenoma to je zame problem ,ki ga enačim za večji zločine kot pa v ww2 .
appollyon
21. 03. 2015 14.04
-1
Pokristjanili smo ameriško celino in del azije, nas so pa pokristjanili ljudje iz vzhodnega mediterana! Krščanstvo se je začelo na BV-ju oz. v vzhodnem sredozemlju!
DonMiltonFriedman
21. 03. 2015 12.41
+14
1400 otrok zlorabljenih v Rotherhamu samo zato, da ni bil nekdo oklican za rasista. 500 v Birminghamu zato da nekdo ni bil oklican za rasista. Dandanes patriotizem umira in nanj mnogi gledajo slabšalno, zahvala gre pa levim vladam.
Redtka
21. 03. 2015 12.29
+20
A to pomeni zastojn use za use, ki pridejo z culo na Evrpsko ozemlje...To je Socijalni TURIZEM...ostali pa so use samo človek ne..
dannyer
21. 03. 2015 12.07
+11
škodo ,ki jo dobivajo evropske države srednji vek etični izpodriv ki je naj večji zločin nasilje , umori ustrahovanja itd. na koncu slišimo o predsodkih ljudi, ki prihajajo z 500 letnim -. v evropskih državah izkoriščajo socialno se namenoma pretirano razmnožujejo na koncu se ne asimilirajo pol pa se izgovarjajo o nestrpnosti . pretirana številke ki prihajajo v evropo so bolj zaskrbljujoče. ne glede kdo si ko prideš v novo skupnost si moraš pridobiti zaupanje . ker nihče ti ne zaupa takoj .
Morana7
21. 03. 2015 12.16
-7
Saj tudi tu rojeni vzorni katoličani s 4, 5 otroci ne počno nič drugače....pač imeti veliko družino je še vedno nek zelo sprejemnljiv trend tudi pri osebah, pri katerih je takoj jasno, da sami ne bodo mogli preživet. Eno je da imaš službo in se takrat odločiš za potomstvo nekaj zelo drugega je pa, da je nimaš, da je tudi partner brezposelen in da se odločiš za veliko družino. To je nekako tako, kot bi si zavestno napeljal zanko okoli vratu. Osebno se mi takšni več ne smilijo, ker gre za zavestno neuporabo kontracepcije, ki je dosegljiva vsakomur.
dannyer
21. 03. 2015 12.34
+10
morana rodnost naša je komaj 1,55 mogli bi jo pa imeti 2,1 med tem ko imajo drugi večjo rodnost in s tem etično izpodrivajo narod .to pa je v OZNU genocid, ki je legalen v evropi vse ima meje . vsaka stvar ali ideja ima mejo tudi to vprašanje ima meje .
Morana7
21. 03. 2015 12.47
+5
Seveda neke meje morajo bit ampak takšne ki veljajo za vse tudi za rome recimo....saj ne živijo v svoji državi v državi....živijo v isti državi kot mi. Jaz sem vglavnem za regulacijo, če smo že kao napredni zakaj se na tem področju skrivamo za človekovimi pravicami, trpijo pa otroci?
dannyer
21. 03. 2015 13.01
+5
to pa si prav povedla če nimaš sredstva za preživeti nimaš pravice do . če imaš pa imaš samo za 1 ker nimaš pravice izpodrivati narod za druge pa naj država nagradi da ne bomo izumrli obnašamo se kot da nas je 100 milijard .
Morana7
21. 03. 2015 13.05
+3
Kakorkoli kdo sva midva, da bova komu govorila kako naj živi? Da bi se naj prišleki asimilirali se povsem strinjam ampak ni na meni, da jih učim slovensko in preverjam, če so se uspešno asimilirali, našli službo itd.....to je stvar države. Pri nas ni nekih teženj, da bi se nacionalnost krepila...vedno smo bili del nečesa večjega in tudi danes je povsem enak odnos, mi smo pač tisti mali mali narod, ki naredi kot veli NATO, EU, brez kakega kritičnega premisleka.
dannyer
21. 03. 2015 13.10
+2
družba bi morala igrati odločno in pika če se ne vklopiš s novo družbo pojdi domov ,.
mr.wu
21. 03. 2015 11.59
+5
Graf Kristo- EU ima Slovane za sužnje, ne rabi Afričane