Slovenija

Žižek ugotavlja, da slepi vodijo slepe

London, 17. 01. 2013 22.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
194

O aktualnem dogajanju pri nas piše tudi filozof Slavoj Žižek. Za britanski Guardian ugotavlja, da slepi vodijo slepe. Da se duh diktatorjev, kakršen je bil Ceausescu, oživlja v odgovorih evropske elite na pritiske v evroobmočju. In da se zdi, da je isti duh živ tudi v današnji Sloveniji.

O aktualnem dogajanju pri nas piše tudi filozof Slavoj Žižek. Za britanski Guardian ugotavlja, da slepi vodijo slepe. Da se duh diktatorjev, kakršen je bil Ceausescu, oživlja v odgovorih evropske elite na pritiske v evroobmočju. In da se zdi, da je isti duh živ tudi v današnji Sloveniji.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (194)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

binmister
18. 01. 2013 19.48
-1
On je pa največji slepec sploh .Ni še naletel na kakšnega da mu zapre lape .
Ivan Padavan
18. 01. 2013 17.55
+0
on ni filozof goddamnit, on je feminist.
BioDiesel
18. 01. 2013 17.01
+12
ko on govori v predavalnicah primanjkuje prostora, podaljša predavanje za uro in pol pa nihče ne gre ven...slovenčki se mu pa smejijo ker je "čuden"
rew333
18. 01. 2013 17.49
+1
omejena pamet ne more dojeti pameti, ki je nad njo....Logika, ne?
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 17.50
-1
BioDiesel Filozofija je bolj kot popularna glasba kot pa znanost, in popularnost ni merilo resničnosti določene šole. Zgodovinsko gledano je marsikateri filozof postal nesporna avtoirteta po smrti, ali celo'' zaplodil'', drugi so spet padli v pozabo, in potem znova odkriti. določeno gibanje polstoletja po smrti. Pri filozofiji, vsaj pri Žižkovi smeri, preprosto ni objektivnih meril. Ne mreneka teza pasti v nemilsot, zato, ker je nekdo dokazal nekaj drugega kot npr teorija o stacionarnem vesolju, v katero danes 99.99% astonomov zavrača. medtem ko je pred pol stoeltja v enakem položaju bila teorija velikega poka .
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 17.54
-1
Obstaja tudi druga plat te medalje- ker občudjem Žižka, sem takoj pameten. A vi mislite, da na zahodu ni resnih kritikov? So tudi drugi filozofi, ki ga PREŠTUDIRAJO, pa ne mislijo, da si zasluži taks tatus kot ga ima. Meni bolj diši na "slovenčke" ravno to, da tega nočejo slišati.
rew333
18. 01. 2013 18.20
+1
glej jurij, filozofija me ne takne kaj dosti. Vem le to, da se za velikim konjem praši.... In tudi to vem, da če nekdo "štrli" iz poprečnosti, uporabi poprečno okolje vse svoje sile, da ga blati, diskreditira, pljuva.... Vedno bilo in bo. Nikakor in daleč ne samo v filozofiji. Zakaj bi "slovenčki" morali slišati tiste filozofe, ki Žižka "preštudirajo", pa se za njimi ne dviga niti mali oblakec prahu?.... Ne vem. Mogoče samo iz občutka lastne nemoči, ki jo dobimo ob nekom veliko sposobnejšem...
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 19.36
V filozofiji dvigovanje prahu NI dokaz, da nekdo ima prav. Če te ne takne dosti, potem ne razumeš, zakaj ga nekateri ne maramo. Zame je že dovolj, da taki kot on ohranjajo coprnijo, ki se ji rečle frojdizem, čeprav jo je vsaj psihiatrija (končno!) zavrgla. vidim, da ti tudi rad analiziraš. Gledj, jaz sem takšen- če se z nekom strinjam, potem sem presrečen, če se s tem uveljavi, če se ne mu pač ne privoščim. Očitno gre za nestrinjanje in en za fovšijo.
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 19.39
rew33 ''nepom,ebne'' na tu imaš! Noben ga ne blati ali pljuva, diskreditira hga na kosntruktiven in utemlejn način. Zaman se trudiš! Misliš, da je on neka objektivna avtoriteta, in da se vsak kritik z njim ne strinja zato, ker je ljubosuimen, čeprav je morda bil proti amrksizmu ali sphionalizi ali frankfurtski šoli še preden je sploh slišal za Žižka. A tebi res ni jasno, da je težko občudovti nekogar, če se ne strinjaš s tem kar govori?
HujUsrajini
18. 01. 2013 16.31
-1
A to je sam ugotovil?
Pivojevoda
18. 01. 2013 16.55
Pivojevoda
18. 01. 2013 16.31
+6
Kolikor razumem Žižka, on meni, da je velika Nemčija zadolžila Grčijo in sicer tako, da so preprosto kupili grško politiko, ki je sprejela vse kar so od njih zahtevali, v imenu lažnega evropskega social kapitalizma, ki ga ni in tudi ni nikoli obstajal. Grkom so politiki pač rekli, da morajo sprejemati take gospodarske ukrepe in reforme, da bi se približali neki veliki Evropi, ki je večina Grkov ni nikoli videla, saj običajno ti prihajajo k njim in niso mogli vedeti, kako res živijo doma. Investitorji so za nemški kapital pripravili visoko precenjene načrte in zagotovili vračanje denarja, po obrestnih merah, ki so bile že pred krizo neuresničljive, ko so realno prevrednotili projekcije uspešnosti grškega gospodarstva, se je celo izkazalo, da se nobena investicija še ni začela vračati, kaj šele da bi dosegli pričakovane dobičke. Grčija je bila poceni in turisti so drli med pijazne domačine, ko so začeli višati cene, so se letovišča spraznila, čedalje hujša represija nad prebivalci pa je razgnala še domačine. Edino oligarhija je bila zadovoljna, končno so imeli vso novo infrastrukturo le zase. Banke so morale popraviti procente na pričakovane donose, krediti so se bistveno podražili in grška vlada jih naenkrat sploh ni mogla več odplačevati, investitorji pa tudi niso hoteli izgubiti vsaj knjigovodske vrednosti novih objektov in nikakor niso spustili cen, ker bi sicer sami izgubili temelje svojih kreditov. Zato je Nemčija začela izsiljevati Evropsko unijo, njihove izgube je razdselila med pol milijarde prebivalcev, ki so se morali zato legalno zasužnjiti s sprejetjem kontrarevolucionarnih reform in dodatno zadolžiti, da se velikonemška naveza ne bi zaustavila in razpadla, s čimer bi se bistveno spremenile tudi politične razmere. Grkom se navsezadnje ni zgodilo nič, malo so tepežkali eni druge in naredili kraval, zdaj pa spet normalno živijo, v katarzi in neimenovanem strahu jutrišnjega dne, enako kot mi. In vsi se delajo, da se ni nič zgodilo, vse Evropske vlade prepričujejo državljane le, da ni drugega izhoda, čeprav nihče jasno ne pove zakaj in se za tako nejasne stvari tudi nikomur ne ljubi posebej upirati. Gremo jutri v napad, danes se mi ne ljubi, danes bom tiho protestiral proti kr neki svoji vladi, itak ne moreš več nobenih drugih izvoliti.
Pivojevoda
18. 01. 2013 16.32
+0
Poglejmo stvari še drugače, hladne vojne je konec, politične tvorbe, kot so zveze Nemšklih, Francoskih in Italijanskih pokrajin, pa so ostale iste oziroma so se še združile, namesto da bi razpadle tako kot sovjetske deželice in Jugoslavija.
V3PI7D3
18. 01. 2013 16.25
+0
Šem Še Špet malo našmejav!
draghci
18. 01. 2013 15.12
-13
Oh, ti nesreča mala nič koristi od tebe. Bil slep si in vodil si slepe. Žižek, če te takoj ukinejo, boš naredil sloveniji največjo uslugo. Srčno upam, da imamo takih kot si ti že poln kufar, ker tolk mlatenja prazne slame pa težko kje najdeš. In od filozofa na koncu ostala je le zofa.
sloedge
18. 01. 2013 16.15
+12
Bolje ne komentirat če ne razumeš kaj govori, izpadeš manjši bedak.
BioDiesel
18. 01. 2013 16.53
+5
med 100 najvplivnejšimi kulturniki na svetu je!! ampak očitno nekateri mislijo da je kultura mlatenje prazne slame...bi te poslal v srednji vek da boš videla kaj nam je prinesla kultura!!
rew333
18. 01. 2013 17.53
+1
pa ravno ti, draghci, ki znaš toliko pametovat in drugim solit pamet.... mogoče ni čudno, da ti gre žižek na živce... njegovemu pametovanju sledijo prenapolnjene predavalnice, tvojemu....
hillya
18. 01. 2013 15.00
-4
.... piše tudi filozof Slavoj Žižek. za britanski Guardian ..... JOJ ŽIŽEK, daj, daj, daj, ............ a ni že preveč vsega tega blatenja samih sebe?
Banditsky
18. 01. 2013 14.44
+18
Vse lepo in prav. Toda Žižek si še vedno ne upa na glas povedati, da je način reševanja evra dejansko namenoma takšen kakršen je. Cilj vsega skupaj je namreč zadolžiti države napram finančnim elitam in tako omejiti njihovo suverenost ter v naslednjem koraku pod pretvezo varčevalnih ukrepov in s pritiskom mednarodnih institucij reducirati demokratičnost ter jih s tem narediti "prijaznejše" za kapital (beri:oligarhe).
muholovka
18. 01. 2013 16.25
+3
Je povedal. Oglejte si na youtube Catastroika (slovenian subtitles)
Morana7
18. 01. 2013 16.43
+2
Economic hit man to je to kar se dogaja tudi Naomi Klein piše o tem v svoji knjigi Doktrina šoka.
BioDiesel
18. 01. 2013 16.54
+4
ROMELS
18. 01. 2013 14.41
-2
Vedno pogosteje opažam tvoje zmote .Siv postajaš.
dule100
18. 01. 2013 14.01
-5
Rdeči fašist je spet pameten ! Res je slepa ta država Slovenija ! Verjetno misli na plačo, ki jo dobiva, brez da bi se kdaj pojavil na FF !
godhead
18. 01. 2013 14.43
+2
meni je tud kr neki hollywood wannabe, samo ti si pa še večjo tele.
Banditsky
18. 01. 2013 14.51
+4
Fašizem = korporativizem Kako pa gresta skupaj komunizem in korporativizem, boš pa ti povedal. Meni namreč ni jasno. Verjetno si mislil rdeči totalitarist.
Pivojevoda
18. 01. 2013 16.51
+2
Komunist se lahko hitro izrodi v fašista, tako preprosto je to. Sicer pa je Žižek v šali sam izjavil, da je komunistični fašist, menda je hotel poudariti, da nekako je treba narediti red, ne da bi ob tem uničili socialne vrednote, s sprejemanjem izrednih ukrepov in kontrarevolucionarnih reform. O komunistih nima smisla razpravljati, ker so utopija, hinavska banda, enako kot hipiji, vsi komunistični režimi so bili realistično socialistični, enako kot naš in vsi so se izrodili v policijske države, ko je državno nasilje dokončno izničilo ves individualizem v posameznih državljanih.
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 17.03
+4
dule Ni ne rdeč, ne fašist, oboje pomeni neskončno in nekritično vdanost avtoriteti in ideji. Žižek je kot intelektuialna različica Aleksandra Velikega- inteligenten in uspešen, a sam sebi namen! To si lahko privošči filozof, ki se ne pretvarja, da to počne zaradi ''ljudi'' (model v mojem avatarju je že tak) in reševenja sveta, pač pa zato, ker rad deli svoje misli s svetom. S tem ni čist nič narobe! Še najljubši so mi taki, ki niso ''reševali'' sveta...omenjeni Stirner je že takšen (čeprav je on n nek način hotel služiti višjemu namenu, ampak ne takim abstrakcijam kot je 'človeštvo'), Nietzsche, Schopenahier sploh.
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 17.17
-1
O komunistih nima smisla razpravljati, ker so utopija, hinavska banda, enako kot hipiji, vsi komunistični režimi so bili realistično socialistični, enako kot naš in vsi so se izrodili v policijske države, ko je državno nasilje dokončno izničilo ves individualizem v posameznih državljanih. POPDIS! Dodal bi smao, da so VSIU utopisti nevarni, in da jih se moramo izogibati na vsakem koraku. Ker niti svet niti človek nista takšna, da bi omogočala nastanek kaj šele ohranitev utopije, se vsi utopisti prelevijo v tirane, ki SVOJE videnje utopije vsilkjujejo vsem drugim.
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 17.33
+1
O komunistih nima smisla razpravljati, ker so utopija, hinavska banda, enako kot hipiji, vsi komunistični režimi so bili realistično socialistični, enako kot naš in vsi so se izrodili v policijske države, ko je državno nasilje dokončno izničilo ves individualizem v posameznih državljanih. PODPIS! Dodal bi smao, da so VSI utopisti nevarni, in da jih se moramo izogibati na vsakem koraku. Ker niti svet niti človek nista takšna, da bi omogočala nastanek, kaj šele ohranitev utopije, se vsi prelevijo v tirane, ki SVOJE videnje utopije vsilkjujejo vsem drugim. Ker so že v osnovi antiindividualisti (da je utopija je za vse enaka je OSNOVA utopizma, drugače bi se borili samo za svojo OSEBNO utopijo, druge pa pustili pri miru) je do zatiranja vsakega individualizma le majhen korak, sploh ko začnejo verjeti, da so še zadnji preostanki edina prepreka na poti do njihove (nemogoče) utopije.
Pivojevoda
18. 01. 2013 17.51
+0
POtem so ta trenutek največji problem globalni mediji, ki vsem ljudem na svetu vsiljujejo iste slike in tudi razlage. Globalna utopija?
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 19.42
+1
pivojevoda Utopistov je veliko, nekateri so komunsiti, drugi anarhisti, tretji hipiji ali kaki drugi rousseaujevski zblojenci, nenzadnje so tudi obsedenci z demokracijo utopisti, saj nam vedno dopovedujejo, da le-ta rešuje vse probleme. Pač nimamo kruha- bomo pa jedli volilne listke. Vsaj soli imamo dovolj! V libiji so zdaj lačni in žejni, a mi bi morali verjeti, da so srečni ker bodo šli na volitve.
strel?ek
18. 01. 2013 13.57
+7
Filozof,a vsaka čast,edin narobe je da politiki tega ne razumejo,manjkajo jim mature!
Raspunin777
18. 01. 2013 13.53
-2
Kaj imajo skupnega Žižek, Makarovička, Stanovnik ? Razganja jih kot ekonom lonc ko se pregreje!
BioDiesel
18. 01. 2013 16.56
vrazjo mater
18. 01. 2013 13.53
-3
po vojni je lahko bit general brihta Zizekova
Maday
18. 01. 2013 13.38
-4
Čisto navadni post Komunistični nakladač, ki se slini kot Bernandinec, vse popljuva, govori zmedeno, obnaša nekontrolirano pove pa čisto nič.. Obup post Socializma..
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 14.35
+5
Mdaay Pri nas pa so taki hlapci, da se pretvarjajo, da tega kar zdaj pravi ne vedo že najmanj dobro leto! Bog ne daj, da bi dali edeti, da Slavoj ni bil prvi oz da je, kot je eden redkih, ki premorejo nekaj kritičnosti tu napisal- general po bitki. vČasih ga je zanimivo pogledati ali prebrati, sam ne go govori o politiki ali psihoanalizi, ker je pri prvi zaostaja ok 40 let, slednja pa je vedno bila mešanje megle, ki v psihiatriji več nima prostora (razen v ''pametni'' Ameriki), zato je pač našla ventil v filozofiji oz frankfurtski šoli
rew333
18. 01. 2013 16.03
+0
@maday, in ti misliš, da bi takega razviti zahod poslušal.....ma daj maday, ne pametuj....
sloedge
18. 01. 2013 16.20
+6
Nešolani SDS in njegovi pristaši vrjamem da tega ne razumejo.. Bo treba kaj več ko osnovno šolo skup spacat, pa ne samo verske pravljice poslušat, potem pa bo mogoče šlo :D
Morana7
18. 01. 2013 16.45
+2
Saj ne rabijo šole ...rabijo samo papir kjer piše da so jo opravili.
BioDiesel
18. 01. 2013 16.57
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 17.43
+0
sloedge Glede na to, da je Žižek marskist in pristaš psihoanalize, se nimaš kaj rogati verskim pravljicam. A ste vi res tolk omejeni, da mislitie, da je vsak ki ob poslušanju Slavoja ne pade v nezavest janšist st z osnovno šolo. Mene zanima, kaj bomo z protijanšističnimi agnostiki/ateisti, ki mislijo, da je (vsaj kar se tiče politke in ekonomije navaden populist, kiza sodobnimi tokovi zaostaja za 40 let? To kar večina počne je pač šolski primer slabega argumentiranja- "ne občuduješ Slavoja, zato ker si janševik" Tudi če praviš, da nisi, pač lažeš! Podbna metoda ''arguimentiranja'' kot vaše zrcalne podobe, osovraženi janšisti-: - proti Janši? Komunist!!!! - za vrednote NOB? KOMUNIST!!! -proti pokojniski reformi in ostalim oderuškim reformam *? KOMUNIST!! Vi pač vstavite "janšist", a vzorec prepoznate!
rew333
18. 01. 2013 17.55
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 18.10
+1
hahaha...se vidi kake brihte najdemo med njegovimi oboževalci! Maddy napiše kratek in oster komentar pa dobi 13 minusov, jaz ji, z nekaterimi opombami, PRTIRDIM, in dobim tri pluse. Taki, ki ne vidijo, da je moj komentar zelo kritičen bi me radi prepričali, da razumejo Žižeka (filozofijo, ne komemntiranje dogodkov v SLO)?? Čist verjamem, da so tudi taki, ki ga zelo dobro poznajo, in so zaradi tega morda še bolj fascinirani, a to neskaldje potrjuje tudi prvotno domnevo, da nekateri samo pišejo hvalospeve brez kančka razumevanja, zato, ker mislijo,da so zaradi tega vsaj korak bližje Salvoju, medtem ko mi ostali tavamo v temi, molimo za Janšo in skrbno pazimo, da ne odkrijejo naša lažne spričevala oz diplome
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 18.12
rew333 HAHAHA.....totalna zmaga!! ZAME! Ker se ne pustim tem vašim poenostavitvam, češ ali je Žižek je največji um dveh stoletij ali pa si janšist, \"komplicira\". Saj vem, da so vam simplifkacije po godu, saj v nasprotnem primeru morate razložiti vaše špekulacije. Ja, primtivci, ki poznajo sam dva pola. Sem že slišal stokrat!
JurijGrmMlajsi
18. 01. 2013 18.17
+1
rew33 PS Ti, kot večina drugih, nimaš pravih argumentov, drugače bi vsaj poskušal opravičiti vaš pristop vsaki debati, ki se ne razlikuje od janšističnega (ponavljam- če nisi za Žižeka/Janšo si janšist/komunist) Ravno tako tistio o pravljicah, saj se večina na sončni strani Alp ne zaveda, da marksizem ni zannost, psihoanaliza še manj. Pri slednji so podatki zadosten dokaz- koliko shizofrenij so pozdravili s svojim gobezdanjem o Edipu n kahli? 0! Koliko pa biopsihiatri z zdravili? Ok 65%! Če nimaš rad kompliciranja, kako to, da si tak vnet bralec njegovih del? Večina obsoja tudi zelo lucidne filozofe, da so, po njihovem amaterskem mnenju, nejasni, Žižkova šola je iz nejasnosti naredila celo uemtnost.
Gosposvetski
18. 01. 2013 12.50
+8
Gluhi,pa poslušajo neme, je pozabil omenit Žižek Slovence !
dzo77
18. 01. 2013 13.45
+1
HHAHAHA CE NE HVALI JANSE JE NICKORISTI HEHEHHEHHEHE
sloedge
18. 01. 2013 16.21
vicvic
18. 01. 2013 12.45
+7
Gospoda Žižka zanima tujina ne domovina, lahko je od daleč s prstom kazat, težje je z rokami delo opravljat.
Flenca
18. 01. 2013 13.16
+3
Vdomovini ga skoz nekaj podcenjujejo ,kot berem je v tujini zelo cenjen,pameten človek ,čeprav se obnaša malo tko,tko.
MihaK77
18. 01. 2013 16.30
+1
Aja? Kolikor slisim mu v UK pravijo a Left-Fascist
BioDiesel
18. 01. 2013 16.59
-1
jah tujina zna pogledati prek njegovih tikov in dojeti kaj je vsebina..v sloveniji pa gleda na komentarje vidimo koliko smo plitki...ko on govori v predavalnicah primanjkuje prostora, podaljša predavanje za uro in pol pa nihče ne gre ven
bedak12346
18. 01. 2013 12.25
+13
Žižek to mi že dolgo vemo, a kaj ko so nam države ukradli lobiji kapitala, finančnih trgov, bank, mednarodnega denarnega sklada, vse imajo v oblasti in dokler se tu ne naredi reda se bojim da bo še kakšna revolucija planila iz obubožanih ljudi
ubogislovenci
18. 01. 2013 12.16
+11
ZANIMIVO GA JE POSLUŠATI... NE GLEDATI. ZGLEDA KOT DA JE MALO ZABIT, JE PA PAMETNA GLAVCA...
peresni
18. 01. 2013 12.04
+10
zmotil se je..tzaslepljeni lopovi vodijo glupe slepe!!