Slovenija

Ko gre za kaznovanje mučiteljev živali, so sodišča izjemno blaga

Ljubljana, 24. 05. 2016 06.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Preverjeno!
Komentarji
135

Reja je psička, ki so jo lastniki namenili pasjim borbam. Ker ni bila dovolj bojevita, bi jo ubili, če je ne rešili člani društva Ustavimo pasje borbe. Lastnik jo je bil na srečo pripravljen zamenjati za nekaj vreč pasje hrane. Zdaj obiskuje pasjo šolo in inštruktorica pravi, da je to eden izmed najbolj prestrašenih psov, kar jih je srečala.

Pasje borbe, vzrejo psov za klanje v ringih in številne druge oblike zlorab in trpljenja živali bi ostreje sankcioniral predlog novele zakona, ki ga je pripravila Združena levica. Poslanci v državnem zboru so si lahko ob tem ogledali tudi grozljive slike in posnetke mučenja živali in predlog je takrat dobil večinsko načelno podporo. Zakaj torej na koncu od predlaganega ni ostalo skoraj ničesar?

Že sedanja zakonodaja bi sicer omogočala kaznovanje mučiteljev, toda sodišča so, kot kaže praksa, izjemno blaga. Na primer, če do smrti mučiš psa, je največ, kar dobiš, nekajmesečna pogojna kazen.

Država je tokrat znova zamudila priložnost, da bi jasno povedala, kaj se ji zdi nedopustno in da kazen za smrtni strah, mučenje, trpljenje ne bi smela biti le globa, živa bitja pa obravnavana kot navadne predmete.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (135)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

LeonKralj
25. 05. 2016 12.29
-1
Velika večina (99%) zagovornikov pravic živali ne razume bistva problematike in deluje v neskladju s tem za kar se zavzemajo. Zakaj? Zato ker: 1.) razumejo izraz "mučitelj živali" tako ohlapno, da mislijo, da je mučitelj le tisti, ki se sadistično izživlja nad živaljo. Mučitelj je seveda VSAKDO, ki zadaja trpljenje in smrt živalim brez utemeljenega razloga - KAKRŠNEGAKOLI neutemeljenega razloga! In enako kot je sadizem neutemeljen razlog, je tudi gurmanstvo. Ljudje namreč ne rabimo jesti živil živalskega izvora, da bi bili optimalno zdravi. Se pravi, da to počnemo brez utemeljenega razloga - po nepotrebnem. Zato je jasno, da so v resnici "mučitelji živali" (bolje rečeno izkoriščevalci živali) VSI, ki niso vegani. In ker ima naša družba "fetiš" na prikupne živali (kužke, mucke), si je spisala zakonodajo tako, da opredeljuje za mučitelje le tiste, ki mučijo kužke in mucke, medtem ko mučenje ostalih živali (ki se v ničemer ne razlikujejo od prvih) ni obsojano, še več - celo spodbujano je! ("Jejte meso, rejeno v Sloveniji!" ali "Ta vikend v naših prodajalnah - goveje pleče v akciji!", ipd.). 2.) trdijo, da živali ne smejo biti obravnavane kot predmetna lastnina, a nato v isti sapi povozijo svoje lastno načelo s tem, ko si prizadevajo za uvedbo zakonov za "dobrobit" živali in njihovo "humanejše" izkoriščanje. Posledice tega početja so ravno nasprotne od želenega, in sicer: - še bolj okrepijo živinorejsko industrijo in ji omogočijo večji zaslužek (ker so živali lastnina, industrija "ščiti" interese svoje lastnine izključno in samo takrat, ko ji to prinaša ekonomsko korist), - s tem omogočijo ljudem, da lahko še naprej brez slabe vesti kupujejo živalske izdelke, misleč, da izvirajo iz "zadovoljnih in srečnih" živali, - z ničemer ne naslavljajo problema obravnavanja živali kot lastnine, pač pa se z zakoni za "dobrobit" živali lastniški status še dodatno okrepi in celo normalizira.
LeonKralj
25. 05. 2016 12.39
-3
Za lažje razumevanje mojega argumenta, si prosim oglejte tole predavanje (pozornost velja predvsem na del od 9.minute naprej):
LudiJoža
25. 05. 2016 14.26
-2
Odlično si napisal, ampak to seveda nobenga ne zanima. Dvoličnost je največji človeški sovražnik.
gagiotter
25. 05. 2016 14.48
+2
S to izjavo si pokazal, da si brez kančka pameti v glavi: "Ljudje namreč ne rabimo jesti živil živalskega izvora, da bi bili optimalno zdravi." . Iz biološkega vidika smo ljudje, kot tudi po večini opice iz katerih izhajamo, vsejede živali. Naš prebavni trakt ni bil narejen samo za solatke, kot tudi ne naši zobi. Nimamo 5 želodcev, še manj pa zobovja od prežvekovalcev. Temu primerno je uravnotežena prehrana EDINA zares primerna za nas. Jesti samo zelenjavo je približno tako kot če bi v dizla natoču olje. Nekaj časa bo laufal, vendar vse prej kot optimalno. Ti pa kar zaželim, da ješ tvoje umetne tabletke za dobit vitaminčke, pa GSO sojo, ki ziher samo koristi tvojemu telesu ;) Pa naj še omenim, da je večina soje pridelana na Kitajskem, kjer z delavci delajo slabše kot mi tle z živino. To je pa točno tisto, ko 99,99% vegetarjancev in podobnih vraževercev kot je LeonKralj, premalo vejo o izvoru svoje hrane in svojem telesu, da bi lahko kaj pametnega napisali.
LeonKralj
26. 05. 2016 10.47
Spoštovani gagiotter! Motiš se. Pravzaprav, če smo iskreni, se krepko motiš. Dovoli mi, da pojasnim nekaj kar je žal večini ljudi
LeonKralj
26. 05. 2016 10.58
Vidim, da je nekaj težav pri objavljanju komentarjev. Naj poskusim znova ... Spoštovani gagiotter! Krepko se motiš. Dovoli, da pojasnim zakaj ... Ljudje smo po telesni zgradbi mnogo bolj podobni rastlinojedim kot mesojedim ali vsejedim živalim. Naše "vsejedstvo" ni fiziološko pogojeno, temveč kulturno - smo oportunistični jedci, kar pa je seveda nekaj povsem drugega. To, da smo ZMOŽNI jesti meso, še ne pomeni, da je to za nas koristno. Navsezadnje smo ZMOŽNI tudi – striktno biološko - pokaditi šteko cigaret, zliti vase liter žganja in še marsikaj, pa nas ta "zmožnost" še ne definira kot vrsto, ki naj bi to morala početi za svoj obstoj. V fiziološkem smislu veljamo namreč za tipične rastlinojedce, kar potrjuje stroka (biologija, antropologija, biokemija, itd.), in sicer: Prvič: Mesojedi imajo močne kremplje. Mi nimamo krempljev. Drugič; Manjkajo nam veliki, ostri podočniki, ki jih potrebuje vsaka mesojeda žival. Čeprav sicer imamo podočnike, niso ostri in jih ne moremo uporabljati tako, kot vse mesojede živali uporabljajo svoje podočnike. Domet naših podočnikov je kvečjemu sekanje nekoliko tršega sadja kot so npr. jabolka, ipd. Imamo ploske kočnike kakor vsi rastlinojedi, denimo ovce. Služijo nam za mletje hrane. Tretjič; Kot vsi rastlinojedci (ovce, koze, žirafe, nosorogi, sloni,...), ima tudi človek tipično čeljust, ki se za potrebe prehranjevanja pomika v smeri levo-desno (za mletje hrane), medtem ko čeljust mesojedcev deluje izključno v vertikalni liniji (gor-dol), za trganje in goltanje mesa. Četrtič; Mesojedci imajo kratek prebavni trakt, zato lahko hitro izločijo razpadajoče meso. Rastlinojede živali in človek imajo mnogo daljši prebavni trakt, kot tudi šibko želodčno kislino v primerjavi z mesojedi. Mesojedci imajo v želodcu močno klorovodikovo kislino za prebavljanje mesa. Petič; Rastlinojede živali in človek imamo razvite žleze slinavke za prebavo sadja in žita. Naša slina je bazična in zato optimalna za prebavo rastlin. Slinavke mesojedih živali so drugačne, njihova slina pa je kisla. Šestič; Ljudje ne moremo sintetizirati svojega vitamina C, ki nastaja samo v rastlinah. Drugi sesalci, ki potrebujejo vitamin C, so vsi rastlinojedci. Sesalci, katerih prehrana je v prvi vrsti mesojeda, ga ne potrebujejo. Zakaj bi bili ljudje kaj drugačni? .... Skratka, če se vrnem na svoje prejšnje izhodišče: Obstaja veganstvo in obstaja izkoriščanje živali. Tretja možnost ne obstaja. Če nismo vegani, potem povsem po nepotrebnem zadajamo trpljenje in smrt živalim, s čimer se v moralnem smislu ne razlikujemo od tipičnega mučitelja živali, ki muči pse, mačke, itd. Njegovo mučenje zadosti sadističnemu užitku, naše gurmanskemu - in oboje je po definiciji "nepotrebno". .... P.s.: Biti vegan ne pomeni "jesti samo zelenjavo". Gre za polnovredno rastlinsko hrano (sadje, zelenjava, žita, stročnice, oreški, semena, ...), ki ponuja neskončno paleto možnosti za vsak okus, vsak žep in vsako priložnost. Rastlinska hrana vsebuje VSA mikro in makro hranila, ki jih človek potrebuje. Biti vegan je zelo enostavno. Kar se tiče GSO soje - če te resnično skrbi za škodljivost GSO soje, potem je to še en razlog več, da postaneš vegan, kajti 90% vse GSO soje se uporablja za krmo živine. Poleg tega biti vegan ne pomeni biti primoran jesti sojo. Izbira rastlinskih živil je široka, zato soje ni potrebno jesti nikomur, ki je ne želi.
samuray1
25. 05. 2016 12.18
primitivci ki organizirajo in uživajo v pasjih borbah so strahopetci ki se še lastne sence bojijo. Zato si v glavnem obrijejo zabito glavo, se tetovirajo da bi nevarno delovali, Radi se oborožujejo,če ne drugače vsaj kakšen nož si zataknejo za pas. Alkohol je takšnim itak glavni vir samozavesti.
hambala
25. 05. 2016 09.52
+1
50kilski pes v bloki po možnosti ima še svojo 60x60x60cm kletko, 1x na dan za20min ven je zame isto mučenje kot tole.
joze drugi
24. 05. 2016 22.37
+17
Itak, ker so sami isti. Drugače je pa tudi ogromno živali v hlevih, ki v življenju ne vidijo sonca, razen pri prevozu v klavnico. So tam samo zato, da lahko vi poceni kupujete mlečne izdelke. Kupujte samo tiste iz biološke reje, če hočete živalim olepšati življenje.
kor22
25. 05. 2016 09.43
-1
ja veš da iz biološke da bom 5x več plačo, naj dajo normalne cene pa bomo kupovali biološko
kurcvasgleda01
24. 05. 2016 22.36
+26
naša sodišča so vedno blaga razen ko gre za dolg 2800 eur in interes po nepremičnini...
gagiotter
24. 05. 2016 22.18
+6
Zakone je treba pametno premisliti, da nebi v kaj drugega posegali, saj se s prehitro zaostritvijo zakonov na napačen način lahko marsikomu, ki s tem nima veze, konkretno zagreni življenje. Vsekakor, če pogledamo najbolj zastopane živali - torej živali na kmetijah živinorejcev, se le te s strani kmetov videne kot sredstvo/stroj za služenje vsakodnevnega kruha. Ti načeloma tudi pse vidijo na podoben način. Se pa strinjam, da bi načrtno mučenje živali, kot so pasji boji, morali ustaviti in lastnike primerno kaznovati. V takem primeru tudi kakšna prepoved lastništva živali za določeno obdobje nebi škodovala.
janezek123@gmail.com
24. 05. 2016 22.12
-12
Kazni so primerne, ampak morali bi jih bolj javno objaviti npr. v udarnem terminu novic zato, da je mučitelj primerno osramočen za svoja nečastna dejanja. Ne more pa nekdo v zapor na naše stroške zaradi tega, dajte no.
User112003
24. 05. 2016 16.45
+18
drgače pa dj ne me zafrkavat točno veste kdo je lastnik? In še zmer se varno in svobodno sprehaja po državi?? Prosim društvo Ustavimo pasje borbe za imena!!! takoj!
Against
24. 05. 2016 15.48
-29
Kaj bi pa radi? Da imajo pravice in če jih ne dobi, gre na sodišče ali na živalski urad? Po možnosti dedovanje? Ide svet v pm.
User112003
24. 05. 2016 16.40
+10
ti si nor v ameriki je že dolgo dovoljeno da živali zapustiš svoje premoženje, zakaj pa ne če je želja taka=)?
User112003
24. 05. 2016 16.50
+0
jah tko je eni Cerkvi drugi psom in mačkam hahahha
pedritsegonita
24. 05. 2016 15.41
-10
Lahko uredimo, da se bo pes štel kot pravnmočen družinski član in ga bo potrebno prijavit v gospodinstvo in za njega plačevat polno ceno komunalnih prispevkov, vodo , štrom, TRV prispevek...
maršdelat
24. 05. 2016 15.47
+11
Že sedaj mora biti prijavljen, čipiran, cepljen, urejen,..., vodo, komunalije, štrom, pa itak plačuje vsak imetnik psa zanj,...., Trv prispevek pa ne vem kaj je to,....
User112003
24. 05. 2016 16.41
+1
Grremlin
24. 05. 2016 19.13
+6
Rtv prispevka ne bo potrebno plačevati za psa, razen če imaste posebnega psa, ki gleda tv.
maršdelat
24. 05. 2016 15.30
+29
Kdor ima jajca sam stopi v ring, kdor jih nima pa pošlje psa,...
maršdelat
24. 05. 2016 15.27
+36
Nočem biti žaljiv do sodržavljanov priseljenih iz drugih republik nekdanje Jugoslavije, toda resnica je, da sceno pasjih bojev pri nas obvladajo imena oz. priimki, ki izhajajo večinoma iz Kosova in okolice,....
hotchilipoper
24. 05. 2016 14.24
-14
Nekateri psi imajo lepše življenje kot pa delavec,ki dela za vladajočo elito
kaverna
24. 05. 2016 14.21
+12
torej dragi volivci sedaj ko bodo volitve jih dati v zagrajeno kletko ring in tisti kobo zmagal naj bo v parlamentu šlo pa naj bi na ispadanje borba pa naj bi bila v stilu pasjih borb pa da vidimo
poetess
24. 05. 2016 14.21
+24
Kazni za kršitelje so NEPRINMERNE... morali bi jih kaznovati z zaporom in visoko denarno kaznijo.... uboge živali, ker se ne morejo braniti pred podleži in zanikrneži..... mučitelji in še kaj.....naša vlada ima čas za vse spremembe na splošno, za živalski zakon NIKOLI.... morala bi ustanoviti tudi pasjo policijo......
Skopušnik Janez
24. 05. 2016 13.53
+39
Samo zapor in velika denarna kazen reši te uboge živali. Vsi ki pa to ne kaznujejo so sostorilci. Nič boljši.
kaverna
24. 05. 2016 14.14
+9
se pa čisto strinjam če bi šlo ti takoj dam neskončno plusov
Razumnež
24. 05. 2016 12.07
-21
Sem bil ravno na malici... Pomfri pa dunajc. Je kaj novega?
Artechh
24. 05. 2016 13.54
-2
LudiJoža
24. 05. 2016 14.17
-12
Razumnež ne bodo te razumeli. Niti ne bodo hoteli. Dvoličnost je največja težava tega planeta, ne pa pasje borbe...
Megaclite
24. 05. 2016 11.56
+20
Enkrat bi rad spoznal moderatorje komentarjev. V pravilih imajo lepo napisano kaj ne in kaj ja, vendar moderatorji brišejo vse s čim se ne strinjajo pa to ni sovražni govor ali kaj podobnega. Modertorji tako kot večina JS uslužbencev ne živi v realnem svetu in potem takšni ljudje krojijo usodo ostalim.
Megaclite
24. 05. 2016 11.57
+10
Zanimivo je, da se imajo za liberalce itd. vendar označijo vse za sovražni govor kar jim ni po godu.
MATEJ5321
24. 05. 2016 12.04
+4
"JS uslužbencev ne živi v realnem svetu" To je živa resnica. Tudi večina upokojencev in ljudi na socialnih ne živi v realnem svetu. Vseh teh je 80 %. In ti ljudje volijo in vodijo državo. :(
Transformerji
24. 05. 2016 11.48
+19
Ne bom si ogledal posnetka, ker mi gre na bruhanje že ob sliki! Včeraj smo namreč ugotovili, da je našega 12 let starega družinskega člana - psa očitno doletela možganska kap. Danes nismo zbrali poguma, da bi ga peljali na evtanazijo, jutri pa, se moramo psihično pripraviti na slovo......
Skopušnik Janez
24. 05. 2016 13.50
+11
Bodite hrabri, če se je psu godilo za časa življenja dobro, pravijo da lastniki nebi smeli zalovati. Vem iz osebnih izkušenj kako vam je, zato vam lahko le povem bodite hrabri in spomnite se vseh lepih trenutkov z vašim kužkom. On pa gre na lepše.
catman
24. 05. 2016 11.24
+54
Ni bistvene razlike med mučitelji živali in tistimi, ki take osebke ščitijo ali opravičujejo. Vsi taki si zaslužijo ukrepanje z enakimi vatli.