Slovenija

'Že grožnja bo obravnavana kot neka vrsta nasilja'

Ljubljana, 11. 07. 2016 15.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Za preprečitev družinskega nasilja bomo morali storiti več vsi, je prepričan premier Cerar. Bo pa vlada s spremembo zakonodaje še bistveno bolj omejila možnosti za nasilje v družini. Že grožnja bo obravnavana kot neka vrsta nasilja. K omejevanju nasilja bo pripomogel tudi nov družinski zakonik.

Nasilje nad otrokom
Nasilje nad otrokom FOTO: Thinkstock

Vlada bo z zakonodajnimi ukrepi na ravni pristojnih organov storila vse, da bo še bistveno bolj omejila možnosti za nasilje v družini, je danes na seji DZ zagotovil premier Miro Cerar. A je obenem poudaril, da bomo morali za preprečitev družinskega nasilja storiti več vsi, tudi kot posamezniki.

Peter Vilfan (DeSUS) je namreč premierja vprašal, kaj bo vlada naredila, da ne bo več prihajalo do tragedij, kot smo jim bili priče v zadnjem času.

Cerar je pojasnil, da je na vladi v obravnavi novela zakona o preprečevanju nasilja v družini, ki jo bo vlada še pred počitnicami posredovala v obravnavo DZ.

Že grožnja bo obravnavana kot neka vrsta nasilja

Z novelo bodo med drugim razširili opredelitev družinskih članov in s tem zagotovili varstvo več osebam. Razširili bodo tudi samo opredelitev nasilja v družini in bo denimo že grožnja obravnavana kot neka vrsta nasilja, s čimer bo dana možnost večje preventive in ukrepanja pristojnega organa že na tej ravni.

Dodatno bodo opredelili preventivo oziroma ukrepe glede različnih vrst nasilja, fizičnega, spolnega, psihičnega, ekonomskega. Kot novo obliko družinskega nasilja bodo dodali tudi t. i. zalezovanje, ki lahko predstavlja približevanje temu, da do nasilja pride.

"Tu gre tudi za prepoved telesnega kaznovanja otrok, gre za poudarjeno dolžnost prijave sumov nasilja nad otroki. Dodaja se omejitev izpostavljanja otrok ali njihovih osebnih podatkov v javnosti. Sodišča pa bodo dobila posebne pooblastitve," je med rešitvami novele še nanizal premier.

Nov družinski zakonik jeseni

K nadaljnjemu omejevanju in preprečevanju nasilja v družini bo po njegovih besedah pripomogel tudi nov družinski zakonik. Kot je napovedal, ga bo vlada v DZ poslala jeseni.

Pri tem je premier zagotovil, da bodo vsi pristojni organi delali še več. "Pristojnim ministricam in ministrom polagam to tudi na srce, da vsak v okviru svojih pristojnosti naredi še več," je dejal. Prav tako gre njegov poziv državljankam in državljanom, da vsak, ki zazna možnost nasilja ali celo že nasilje v družini, nekaj stori: če sam osebno ne more pomagati, naj obvesti pristojne organe.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
11. 07. 2016 19.20
+8
Pa kam gredo, to smrdi po NWO, preganjali bodo praktično vsakega za vsako malenkost, ... grožnja sama po sebi še nič ne pomeni, ... skratka obtožba in obsodba brez dokazov, ... kar vidim s kakšno lahkoto bodo jemali otroke, uničevali družine, starši in bližnji pa ne bodo mogli nič, ... ko je prepozno, poti nazaj ni več.
Ramzess
11. 07. 2016 19.22
+6
Gre za nadzor nad družinami in otroki, v stilu NWO, pa če verjamete ali ne, oz. boste šele takrat ko vas bo dobil v kremplje, ampak takrat bo že prepozno.
NotMe
11. 07. 2016 19.15
+4
Druga skrajnost. Ena lahna čez rit je svetlobna leta od pretepanja in maltretiranja otrok. Da o grožnji ne govorim. Krščen duš, kako pa naj vzgajamo, če niti POSLEDIC morebitnega nezaželenega vedenja ne smemo "napovedati"? Ozaveščati ljudi in spodbujati, naj brez komplikacij zanje naznanijo pravo nasilje. Ker mi ne bo nihče rekel, da sosedje niso vedeli, kaj se dogaja (razen, če so gluhi).
proofreader
11. 07. 2016 18.15
+8
Za začetek bi lahko ukinili CSD. Po novem mora biti v skupini, ki odloča o dodelitvi otrok, enakomerna zastopanost spolov. Sedaj ženske dodelijo otroke ženskam.
tantadruj1
11. 07. 2016 18.32
+6
saj tudi to, da se ženska odloči da bo imela otroka vseeno tudi če partner noče, malo mimo. iz takih enostranskih odločitev se tudi nič dobrega ne izcimi. skratka najbolj nezaščiteni so otroci, ki jih nihče nič ne vpraša in padejo v neko situacijo. tako da o ljubezni do otrok ne morem govoriti.
tantadruj1
11. 07. 2016 18.34
+6
ko bomo preprečili da bodo otroci "sredstvo za.." bomo veliko naredili za srečne ljudi in sožitje med njimi.
Jugomafija
11. 07. 2016 17.43
+2
Zakon o preprečevanju nasilja in družinski zakonik bosta sprejeta istočasno in zadeva bo zgledala nekako takole: ob najmanjšem prekršku bodo otroka vzeli staršem in ga dodelili skrbnikom (istospolnim parom). Tako bodo opravičili družinski zakonik,... V premislek vsem: ali bomo heteroseksualni pari le še producirali otroke za istospolne pare??? Kar sem naredil, sem naredil, hvala bogu sem že toliko star, da ne bom imel več otrok, ker bi me resno skrbelo, če jih bom sploh lahko vzgajal.
Morana7
11. 07. 2016 18.10
+0
A si ti zher, da si kaj od tega sploh prebral?
iq_dropping_since
11. 07. 2016 18.33
+1
Prepiši si zgornji komentar. Čez par let preberi njegov komentar še 1x. Potem primerjaj njegov komentar z zgodovino in spremembami, ki se dogajajo danes.
ochi
11. 07. 2016 17.24
+15
Pr mojem otroku že pri dveh letih niti po riti ne zaleže, a zdaj pa še tega ne bom smel ?!
platon26
11. 07. 2016 17.23
+13
Sedaj bo otrok eno ušpičil in ti mu boš pred sosedi rekel da ga boš doma čez koleno! Zvečer ti bodo verjetno že otroka vlekli od hiše! No ja za Slovencelje bo tale zakon kar vredu!
platon26
11. 07. 2016 17.22
+12
Dejmo naše otročičke v vato zaviti! Morda bo potem bolje! Poglejte kako naša mladina cveti! Vsi doma do 30-35 leta Bog ne daj da jim "zagrozite" da si morajo najti svojo pot v življenju vas bodo prijavili za nasilje!
ochi
11. 07. 2016 17.26
-4
tantadruj1
11. 07. 2016 18.36
+4
@platon26 to da so otroci do 35 leta doma ni merilo glede nasilja. doma so ker je situacija taka kot je... doma so tudi zelo uspešni mladi, ki nimajo "veze", se pa lahko družina razume, če je dovolj intelekta. ne vem zakaj bi bilo moteče živeti s svojimi otroki, saj smo jih sami spravili na svet, ne?
MeaCulpa
11. 07. 2016 17.21
+8
Če je otrok zleht mora dobit vzgojno. Če bi moj otrok v OŠ pljunil učiteljico ali jo žalil ali podobno in, da za to izvem.....bi že Vidu....ampak večina staršev je prepričanih da njihov Angelček pa že ne in da sigurno je pomota oz. ga je nekdo provociral in se vsem zagovornikom tega....tudi jaz ne maram nasilja ampak včasih je koristno vi bi se pa pogovarjal in pogovarjal z otrokom.... z OTROKOM , že starejši se ne strinjamo in mamo drugačne misli otrok pa
tantadruj1
11. 07. 2016 17.19
+12
mogoče moremo izplavati iz tega, da otrok ni pravica. sploh pa ne vem zakaj se nič ne ukrepa tam, kjer je revščina že prej, pa se rojevajo otroci, tam kjer je alkohol, tam kjer je droga... mi vse to še nagrajujemo in mirno gledamo, potem pa tarnamo.... ko prebereš blog, na temo 2 letne pretepene deklice, da ni za obsojat, ker starši včasih ne zmorejo(mo) več, te vse mine. česa ne zmorejo??? krotit lastnega ega? otroke vam ni TREBA imeti. živimo v svetu, kjer si lahko omislite kontracepcijo v barvi majčke. Tako da bi res morali delati na preventivi, ni vsak biološko ploden ustrezen za starša.
Morana7
11. 07. 2016 18.17
+1
Tako kot je se nimamo sploh kaj čudit brez preventive lahko samo blažimo nastale situacije...
Albatross
11. 07. 2016 17.15
+14
Kaj pa nasilje vlade nad državljani v obliki raznih dokapitalizacij, brezposelnosti, luknjastih cest...
aojz
11. 07. 2016 17.16
+4
Kaj pa, če zenski kufre pred vrata postaviš? Je to nasilje al ni?
MeaCulpa
11. 07. 2016 17.13
+12
otrok mi vrze telefon po tleh jaz ga jezno pogledam in rečem se enkrat pa te bom po Riti....to je bo že nasilje ? To je pa ze preveč pametno za zdravo kmečko pamet...
toxicox
11. 07. 2016 17.08
+12
Kaj pa grožnje v službi
c00kies
11. 07. 2016 17.16
+4
Misliš "vzpodbudne" besede in razni dotiki (npr. po ta zadnji in med nogami) za povečanje efektivnosti podjetja? Ja, se strinjam, to reč bi lahko obesili na oglasno desko, ampak kot vidiš nasilje nad otrokom ima danes svoj čaroben moment. Kriva je premila zakonodaja, ne pa tisti, ki so bili pristojni, da ne bi prišlo do teh neljubih dogodkov, ki so se pripetili še nedavno nazaj.
Shark51
11. 07. 2016 17.02
+13
Kdaj bo pa kazen za lažnivce ??????
Svetec 2021
11. 07. 2016 17.02
+4
Eno je zakon drugp pa je realnost :D
aviktora
11. 07. 2016 17.00
+11
Nasilje delodajalcev, zaposlenim v trgovinah iz leta v leto podaljšujejo delovni čas. Odprto ob nedeljah in praznikih pa absurd.
pop greznica
11. 07. 2016 16.59
+19
Naj Cmero neha uničevat državo in bo tudi nasilja manj
V SHESHELJ
11. 07. 2016 16.59
+7
Ko bojo pristojni dali visje place da ne bomo zmer stiskal in otroke bremzal pri vsaki stvari...jim tezil da nimamo za normalno zivljenje pol naj se oglasajo..dokler zivotarimo bodo tudi vzgojne letele...
Maddox
11. 07. 2016 16.56
+15
Če si mulc zasluži vzgojno jo more dobit, ker je to zanj dobro, da ve kako se mora obnašati in da ve kje so MEJE!! Problem je, da je večina današnjih otrok nevzgojenih in nima postavljenih mej!! Tako da, če želite neke zakone sprejemat, dajte predmet v OŠ-vzgoja in obnašanje. Problem je, ker imajo nevzgojeni ljudje otroke, ki jih itak ne obvladajo že pri 10. letih in to se stponjuje, ker mu, ko je bil mali ne postavijo mej!!!
aojz
11. 07. 2016 17.19
+0
Predmet je že lahko. Samo kdo bo učil. Saj je pravilo, da so otroci učiteljic najbolj slabo vzgojeni. Berite knjigo "Janov krik" pa boste videli kako je.
cefre
11. 07. 2016 16.55
+13
Zapornik pred usmrtitvijo materi pljune v obraz, ti si kriva ker me nisi kaznovala ko sem ukra, del prvo malenkost in si to vedela, zato me bodo zdaj usmrtili! Podobno bo z našimi zakoni, ki jih sestavljajo Ljudje, ki o realnosti življenja nimajo pojma! Ker se to že dolgo dogaja tudi smo na nivoju na kakeršnem smo!!!!!!!!!!
Dara54
11. 07. 2016 16.53
+7
Se strinjam eiffel: sploh pa, kako je mogoče, da je deklico oče nazadnje videl (imel pri sebi) junija letos, pa ni opazil nobene stare poškodbe ali pa nove. Sploh pa 2-letni otrok že marsikaj pove, pokaže, kje boli, kdo je to naredil ... Žalostno, da nihče noče nič videti (bližnja okolica) in si zatiskajo oči pred problemi; zdaj pa, verjamem, imajo dosti za povedati. Tu je prva kriva mama, šele potem njen partner. Zakonodaja bo pa tudi spremenjena preveč toga in ne bo kaj prida reševala.