Slovenija

Policija: Nič več zastonjskega dela za zavarovalnice

Ljubljana, 05. 04. 2012 13.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
N.Š.K./STA
Komentarji
38

Da bi privarčevali nekaj denarja, notranji minister Gorenak predlaga, da bi zavarovalnice za vpogled v policijski zapisnik o prometni nesreči plačale. Ali bo to podražilo zavarovalne premije, zavarovalnice še ne morejo potrditi.

Če imate danes manjšo prometno nezgodo in vam nekdo naredi manjši ris na avtomobilu, stečejo vsi postopki. Ne zato, da bomo koga kaznovali. Ne zato, da ga bomo našli, ker ga težko najdemo za tiste male poškodbe, ampak zato, da zavarovalnica izplača odškodnino. Mi bomo od sprejetja zakona naprej zavarovalnicam to zaračunavali. Notranji minister Vinko Gorenak

Minister Vinko Gorenak je minuli teden dejal, da je v pripravi sprememba zakonodaje. Po njegovih besedah državna policija že desetletja brezplačno dela za potrebe zavarovalnic, ki so ekonomski subjekti. Kot primer navaja prometno nezgodo z manjšo nastalo škodo, ob čemer stečejo vsi postopki, zavarovalnica pa potem izplača odškodnino. Notranje ministrstvo bo od sprejetja zakona naprej zavarovalnicam to zaračunavalo, pojasnjuje minister.

Na ministrstvu opozarjajo, da policija opravlja tudi naloge, ki olajšajo delo drugim družbam ali zasebnikom in da se v ta namen troši državna proračunska sredstva. Ti zasebniki ustvarjajo profit na račun države. Dopolnitev zakona o policiji bi policiji omogočila, da lahko policija slovenskemu zavarovalnemu združenju in zavarovalnicam za vpogled v elektronske zapisnike prometnih nesreč in za posredovanje podatkov o prometnih nesrečah, prekrških in kaznivih dejanjih zaračuna nadomestilo, ki ga določi minister. Vsekakor so na ministrstvu mnenja, da predlog zakona prinaša pozitivne finančne učinke za državni proračun, "ki pa jih je težko natančno ovrednotiti, saj ni mogoče natančno predvideti finančnih prilivov v državni proračun glede zahtev za vpogled v zapisnike policije."

Policija bi rada z omenjenim ukrepom privarčevala okoli pol milijona evrov.
Policija bi rada z omenjenim ukrepom privarčevala okoli pol milijona evrov. FOTO: Thinkstock

Zavarovalnice še čakajo na konkretnejši predlog ministrstva

Kako komentirajo predlog notranjega ministra, smo povprašali tudi glavne slovenske zavarovalnice. Iz Zavarovalnice Triglav so sporočili, "da je v tem trenutku praktično nemogoče realno oceniti strošek, ki bi ga imela Zavarovalnica Triglav z uveljavitvijo takšnega ukrepa." Dodajajo, da s strani ministrstva ni bilo jasno opredeljeno, na kakšno sodelovanje med policijo in zavarovalnicami naj bi se ta ukrep nanašal. Opozarjajo namreč, da policija v vseh primerih prijave prometnih nesreč vodi postopek in v zvezi s tem tudi izdela poročilo, ne glede na to, ali gre za škodni primer, ki je povezan z zavarovanjem, ali ne. Prav tako notranji minister ni pojasnil, kakšna naj bi bila cena te storitve.

Obstaja utemeljena skrb, da bodo zavarovalnice svoje dodatne stroške, ki bodo nastali, če bo ta zakon sprejet, prevalile na zavarovance in s tem tudi na oškodovance. Kolikšna bi lahko bila podražitev obveznega zavarovanja, zaenkrat še ni znano.
Obstaja utemeljena skrb, da bodo zavarovalnice svoje dodatne stroške, ki bodo nastali, če bo ta zakon sprejet, prevalile na zavarovance in s tem tudi na oškodovance. Kolikšna bi lahko bila podražitev obveznega zavarovanja, zaenkrat še ni znano. FOTO: Thinkstock

"Policija tudi ne obravnava vseh primerov, ki so prijavljeni na zavarovalnicah, prav tako pa zavarovalnica ne zahteva zapisnika policije v vseh prijavljenih primerih, temveč le takrat, ko je slednji lahko v pomoč pri reševanju škodnih zahtevkov," pojasnjujejo na Triglavu. Na vprašanje, ali bo to podražilo zavarovalne premije, na Triglavu odgovarjajo, "da je težko ocenjevati potencialne dodatne stroške, še posebej, če upoštevamo trend upadanja števila škodnih dogodkov."

V večini primerov dovolj že evropsko poročilo

Evropsko poročilo pomeni za zavarovalnico pomemben vir informacij o udeležencih in poteku prometne nesreče, še posebej, če na kraju prometne nesreče ni bilo policije, ki bi opravila ogled in kasneje izdelala zapisnik o prometni nesreči. Policija glede napotkov za ravnanje ob udeležbi v prometni nesreči

Kadar gre za prometno nesrečo zgolj z materialno škodo, policijski zapisnik ni potreben. Udeleženci izpolnijo evropsko poročilo in škodo prijavijo pristojni zavarovalnici. Kadar se udeleženci ne morejo dogovoriti glede krivde, potem se običajno pokliče policijo, ki o prometni nesreči naredi zapisnik. Seveda pa to običajno pomeni, da bo povzročitelj nesreče tudi kaznovan.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

MUNGATUMBA
05. 04. 2012 16.52
+2
Dam parav Policiji !Bil udeležen v nesreči(tretji po vrsti) in je povzročiteljica ponujal gotovino ,ZA NE -prijavo na Polis. Drugi udeleženec(mamin sinko) avto nov kasko , klical mami,kaj naj naredi.Mama-slišati bilo-panično vpije preko GSM:polcija-polcija..??.So prišli-predlagali poravnavo in je sinček vstrajal na maminem predlogu.Pa so ukrepal..-pa nebi bilo potrebno..!!
Jožajoža
05. 04. 2012 16.47
+5
prav je tako. naj plača tisti, ki je policijo klical. ne bom jaz, kot davkoplačevalec samski, brez otrok plačaval šolanje vaših otrok, vaših otroških dokladov, vaših goljufij zavaravalniških............
Brun?ina No Limit
05. 04. 2012 18.04
+4
v primeru, da si kriv za nesrečo boš plačal kazen - prijatelj
Darko32
05. 04. 2012 16.09
+6
Tukaj je edina rešitev, da se pokličpe zavarovalnega agenta dotične zavarovalnice in bo on zavaroval dokaze o škodnem primeru.
matic cad
05. 04. 2012 16.07
+13
podražitve,podražitve,podražitve,podražitve,podražitve,podražitve,.................................vse obdavčijo, pravice uničujejo, življenjski standard pada eksponentno...................dost mam slovenije in EU !!!!!!!!
ill_be_back
05. 04. 2012 17.26
+1
a res jaz jih imam že vseskozi dosti, ampak najhujše je zaj 2 leti !
legnum
05. 04. 2012 16.04
+4
Kdaj dobimo merilce vdihnjenega zraka?
matic cad
05. 04. 2012 16.08
+4
! če si zavarovan pri Triglavu imaš popust na količino izdihanega zraka se splača !
Brun?ina No Limit
05. 04. 2012 16.02
+3
že sedaj je tako kot zavarovalniški slogan pravi Če imaš kasko, pokliči policijo za vsako prasko! To ti Zavarovalnica že takoj ob sklenitvi kasko zavarovanja tudi zapove, drugače ne dobiš izplačane zavarovalnine. Zakaj pa poklicati policijo, kaj pa so zaposleni zavarovalniški agentje in cenilci ? so tam samo za to, da vlečejo plačo in nategujejo zavarovance z lažnimi predstavljanji. Naj plačajo delo policije, tako je tudi v tujini. Saj ni vsaka stvar za kaznovat, policija pa to "mora", saj tako narekujejo njihovi nadrejeni, ki so z roko v roki z zavarovalnico. Na prste ene roke lalhko naštejemo primere, ko policija ni kaznovala kršitelja cestnoprometnih predpisov, ker je zelo težko navesti in utemeljiti splet okoliščin, ki so neko dejanje povzročile..
monchy83
05. 04. 2012 16.15
-1
Ne mešaj krompirja pa koruze.... Več kot očitno je, da ne delaš na zavarovalnici in ne poznaš njihovega (našega) dela, in kako poteka reševanje škodnih primerov. In s kakšnimi "cvetkami" se vse na zavarovalnici srečujemo. In ne meči vse zavarovalnice v isti koš!! Če sam s svojo nisi zadovoljen, imaš prosto izbiro, da greš na drugo. Jih je dovolj na izbiro. In iz prve roke ti povem, da na naši zavarovalnici ni potrebno "za vsako prasko" klicati policajev. In delo agentov in cenilcev ni lahko, ker delo z ljudmi, ki razmišljajo tako kot ti, je naše delo izjemno naporno in oteženo.
Brun?ina No Limit
05. 04. 2012 16.17
+1
sam osebno ne vidim haska v kaznovanju zaradi banalnega prekrška in s tem povzročitve neke prometne nesreče, to je samo zaradi enega od represivnih ukrepov, da bi v bodoče bolj spoštovali prometne predpise. Vem pa, da če ne bi bil kaznovan, večine to sploh nebi ganlo. Še vedno velja, da je treba nekoga udariti po žepu da si bo zapomnil, ker s trkanjem na njegovo vest ne dosežeš nič.
Brun?ina No Limit
05. 04. 2012 16.20
+0
monchy83 ... s čem sem pa tebe užalil, a si plačana za nedelo ali pa nisi dovolj usposobljena za raziskovanje neke zadeve. Pravzaprav pa ko mački stopiš na rep zamijavka.
monchy83
05. 04. 2012 18.34
+1
Mene osebno nisi nič užalil, me je zelo razjezijo ljudje, ki so nadvse "pametni" o zadevah, o katerih nimajo pojma. Oglasila sem se zato, ker jaz VEM, kako delo poteka in tudi kako in na kakšen način sodelujejo zavarovalnice in policija. Samo 1 teden bi ti privoščila delo avtomobilskega cenilca, pa bi hitro začel drugače razmišljat. Vsak naj se drži svoje stroke. Ne pa da je tu kar vsak, ki bere članke "največji strokovnjak" na vseh področjih...
Shotky
05. 04. 2012 20.49
Ne pretiravaj, vsak je že gdaj rabil cenilca, zato o krvavem potu gdaj drugič.
Darko32
05. 04. 2012 15.59
+0
To je še en dokaz, da policije sploh ne potrebujemo.
Brun?ina No Limit
05. 04. 2012 16.03
+3
motiš se, to je dokaz , da zavarovalnica svoje odločitve prelaga na drugega, in sicer na policijo in sodstvo.
Darko32
05. 04. 2012 16.08
-2
In to je dokaz, da POLICIJA prelaga svoje delo na sodstvo in ZAvarovalnice.
tuna01
05. 04. 2012 17.20
+1
darko32 ti pa si model, a sploh veš kaj govoriš in kako razmišljaš, kakšno prelaganje dela na druge. ti pojma nimaš. morda ti res ne rabiš policije, ti že veš zakaj ne, daj ne bluzi
nikajana
05. 04. 2012 15.51
+0
kot udeleženka prometne nesreče lahko zahtevam, da se mi posreduje zapisnik , ki ga napravi policija in ga priložim zavarovalnici.
Tomfa
05. 04. 2012 15.55
+5
nemogoče. Imaš pravico samo do vpogleda in ne do izvoda zapisnika
Darko32
05. 04. 2012 15.57
+2
Točno tako kot pravita zapisnika ne moreta dobiti, ker je potem onemogočeno prirejanje poročila. NAmreč v kolikor se takoj zapisnik ne izda je velika verjetnost, da se bo vsebina priredila v korist tistega, ki bo več plačal.
Brun?ina No Limit
05. 04. 2012 16.05
+1
darko32 - to ni res in če ne poznaš dela policije, ne izjavaljal nekaj v kar nisi prepričan in nimaš dokazov..
lopovscina
05. 04. 2012 15.46
+2
Ja čigave pa so zavarovalnice! Pol se ve za koga delajo.
povrsniste24kur
05. 04. 2012 15.46
+10
ja seveda bo to podražilo premije, malo morgen, seveda si zavarovalnice zaradi tega ne bodo dopustile, da bi iztržile manj. ceno bodo malo dvignili, na policiji in mnz bodo veseli, ker bodo tako lahko rekli, da so nekaj malega "privarčevali", razliko pa bo že voznik plačal 1x na leto, nič lažjega, kot to. torej uradno bo se glasilo, da policija varčuje, oh in sploh, račun pa se bo v resnici samo na davkoplačevalca zvrnil, kateri bo v resnici tisti, ki bo "privarčeval". privarčeval, čeprav plačeval več, logično ane? slovenija od kod pameti tvoje
Brun?ina No Limit
05. 04. 2012 16.08
+5
če se bodo premije podražile ni razlog, da bodo plačali za vpogled in izdajo zapisnika na policiji temveč samo, da bodo še več zaslužili. Oglejte si letni čisti prihodek zavarovalnice, ki je javno in obkjavljen na spletu - malo obišči njihove strani. Zavarovalnice hočejo samo zaslužiti.
MUNGATUMBA
05. 04. 2012 16.48
+3
Bruno-ne da HOČEJO zaslužit-ONE SLUŽIJO na zavarovancih..saj od kej ji pa priliv in zaslužek..sedaj pa veleumani ekonomisti,recite kultni stavek: one obračajo vplačani denar...ja v svoje premije in osebne bonitete in oh in sploh..zakaj pa jih je toliko..kot vrst kruha..pa imajo ENORMNE kredite..!!!