Slovenija

Zaupate alkotestu?

Ljubljana, 21. 05. 2009 10.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Če boste oporekali rezultatu ali pa zavrnili alkotest, se boste morda srečali z napravo dräger 7110, ki je v ZDA dvignila veliko prahu, saj naj bi bila nezanesljiva. "Pridobili si bomo poročilo in dokaze, ki jih bomo proučili, ter skladno z zakonodajo tudi ukrepali," so povedali na slovenskem uradu za meroslovje.

V ZDA so razjarjeni državljani stopili skupaj in zahtevali strokovno preverjanje naprave za merjenje vsebnosti alkohola v izdihanem zraku dräger 7110, poroča www.slo-tech.com. Po dveh letih neuspešnega boja je njihovim odvetnikom uspelo pridobiti izvorno kodo omenjenega alkotesta. Podjetje se je namreč sklicevalo na poslovno skrivnost in da bi razkritje podatkov škodovalo njihovemu poslu.

Družba Base One Technologies, ki je opravila pregled naprave, je s končnim poročilom šokirala. Ugotovili so številne napake, devet napak pa je podjetje podrobno raziskalo. Med drugim so zapisali, da so kode označene z letnicami od 1993 do 1999, sami pa menijo, da izdelava in programska oprema spominjata na sedemdeseta leta prejšnjega stoletja.

Podjetje Dräger pa je na svoji spletni strani že predstavilo novo napravo, ki temelji na operacijskem sistemu Windows. Gre za dräger 9510.

Slovenski policisti z drägerjem 7110

Naprava dräger 7110 (Vir: www.draeger.si/)
Naprava dräger 7110 (Vir: www.draeger.si/) FOTO:

Naprava dräger 7110 pa je prisotna tudi v Sloveniji. "V slovenski policiji za ugotavljanje alkoholnih substanc v izdihanem zraku preizkušanih oseb uporabljamo alkoskope in etilometre. Alkoskopi so naprave indikativne narave, etilometri pa so uradni merilniki, kar pomeni, da imajo status zakonitih meril. Trenutno imamo v uporabi 15 merilnikov alkohola – etilometrov proizvajalca dräger tip 7110. Ta tip merilnika ima certifikat o tipski odobritvi, kar je osnova za uporabo naprave kot merilo in izkazuje skladnost naprave s predpisi. Vse merilnike redno kontroliramo in overjamo skladno z določili zakona o meroslovju in podzakonskimi predpisi ter imamo zanje veljavna potrdila o skladnosti s predpisi,“ je za 24ur.com povedal tiskovni predstavnik Generalne policijske uprave Leon Keder.

Z napravo dräger 7110 se boste morda srečali, če boste oporekali rezultatu alkotesta ali pa če boste zavrnili alkotest. Policist se bo odločil, ali vas bo poslal na test z napravo ali pa z odvzemom krvi.

Urad za meroslovje: Zadevo bomo spremljali

Tiskovna predstavnica Urada RS za meroslovje Dominika Rozoničnik je za 24ur.com povedala, da "se za etilometre zahteva odobritev tipa, prva overitev in redne overitve, pri čemer je predpisana perioda redne overitve 12 mesecev“. Imetnik naprave pa mora zagotoviti redno overitev. V našem primeru je to policija. "Pri izvajanju postopkov rednih in izrednih overitev nismo opazili nobenih napak ali nepravilnosti,“ je dodala.

Naprava dräger 9510
Naprava dräger 9510 FOTO:
Nova različica merila dräger 9510 nima odobritve tipa in se kot taka ne more uporabljati kot zakonsko merilo Urad za meroslovje

"Zadevo na ameriškem sodišču bomo spremljali in si pridobili poročilo ter dokaze, ki jih bomo proučili ter skladno z zakonodajo tudi postopali. V skladu s predmetnimi pravnimi predpisi, ki urejajo področje zakonskega meroslovja ima Urad RS za meroslovje možnost ponovnega preizkusa tipa merila po uradni dolžnosti, kjer se ponovno ugotavlja skladnost tipa merila in njegove meroslovne zahteve,“ je razložila Rozoničnikova.

Na vprašanje, ali razmišljajo o zamenjavi naprave z novejšim modelom 9510, je Rozoničkova odgovorila, da nova različica v Sloveniji nima odobritve tipa in se kot taka ne more uporabljati kot zakonsko merilo. "Urad RS za meroslovje je pristojen za izdajanje odobritev tipa, izvajanje postopka overitev ter meroslovnega nadzora. Izbor tipa merila je odvisen od uporabnika,“ je zaključila.

Dräger Slovenija: Uradno izjavo lahko poda le matično podjetje

Za komentar smo prosili tudi podjetje Dräger Slovenija. Direktor Marko Žigon je za 24ur.com povedal, da so oni hčerinsko podjetje in da v tem primeru lahko uradno izjavo poda le matično podjetje. "Obljubili so mi, da bodo najverjetneje v ponedeljek poslali uradno izjavo. Komentirali pa bodo dogodke v ZDA," je še dodal.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (26)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

testarossa
01. 06. 2009 13.03
-1
Alkotest draeger
jamajaka
28. 05. 2009 10.01
-1
zakaj potem tolerirajo 0,05navzdol ker alkotesti ne kažejo prav če bi bil bolj seznanjen bi policaja vprašal kdaj je bil zadnje pregledan
cintaelu
22. 05. 2009 08.55
+0
hehe..se spomnim, ko so nas 1X zjutraj ustavili okrog 6.00, ko je mama peljala celo familijo, no sebe in očeta v službo, ter mene z bratom v šolo ter so ji med drugm dali alkotest..hehe..moji mami, ko mislim, da je v celem življenju spila dva deci vina, je alkotest pokazal prisotnost alkohola..skoraj jo je kap, nakar je dolgo trajalo, da so to ponovili in ni pokazalo, pa spet je, pa spet ni...ta ceremonija je trajala skoraj uro, nakar jim je le uspela razložiti, da vse kar je spila je bila kava in da ona ne pije- sploh...pa še zjutraj ob 6, z celo družino..ful je znorela, nakar so nas le izpustili...in to je bilo tisti čas-davno nazaj,ko je v javnosti razburil podatek, da so naprave zaznale prisotnost alkohola pri človeku, ki sploh ni pil, je pa npr.kadil ali spil kavo.... mislim, kar nekaj...
Uporabnik215111
21. 05. 2009 21.59
davids30 Govoriš bedarije. Vsak, ki spije dcl vina ni potencialni morilec tako da se s tvojim komentarjem ne strinjam popolno. Se pa strinjam, da vinjen nimaš kaj iskati za volanom!!! Če že, se raje pelji 30km/h kot 50/km/h, ampak vseeno raje TAXI!!!
Jože Pernek
21. 05. 2009 21.03
-1
kar se mene tiče jim verjamem ker ko pijem ne vozim imam pa probleme takrat ko me ustavijo zaradi kontrole prometa kar je po moje čista zafrkancija in ponavadi dobim plačilni nalog zaradi nesramnega obnašanja
ssvarun
21. 05. 2009 16.26
-1
BOLJ STROKOVNO. Če kaj opazujete imajo poleti merilnik shranje pri vetrobranskem steklu, pozimi pa pri vebasti, kajti če je pregret pokaže več....
porka.malorka
21. 05. 2009 16.11
-1
jaz jim ne zaupam ,ker mi zmeri pokažejo da sem pijan. hik
Pticja_Grapa
21. 05. 2009 15.36
-1
Njhhhh....ššššš....nrrrrr zPšššUpan alščoteščuuuu prabvvv nlčččččč KEEEEEEEEEEEEEEEEEER niiu vrdoštoOoLLjennn nooooooooooooo.
frako
21. 05. 2009 15.34
-1
jst u bistvu ne zaupam akotestu. res da zelo redko vozim če kaj spijem pa če ga že samo kratke razdalje in enkrat so me ujel 7 pirou sm spiu napihal pa 0.03 od šoka sm uprašal policaja če je uredu. on je reku da bi lohka blo bolš mi dau dokumente in me napotil naprej
vicstor
21. 05. 2009 15.33
-1
policaji bi morali imeti potrdilo kdaj je bil nazadnje alco tester skalibriran kajti na vsakih 600 pihova naparava mora iti na test se pravi da policija nosi okoli testerje brez potrebnega potrdila da je naprava ispravna vsaka tehtnica na trznici ima potrdilo da je ispravna
Alia Evans
21. 05. 2009 15.30
zaupam ne ker se zašvicam FUL pol pa preveč pokaže
Brabus
21. 05. 2009 15.15
-1
davids3 Tudi jas sem pred časom to napisal in se tudi popolnoma strinjam s tabo.
Tiansen
21. 05. 2009 15.12
-1
Komentatorji, tukaj ne gre za to, da itak ne bi smeli pijani za volan itd. Če bi preštudirali primer, bi videli, da si je podjetje privoščilo naravnost neverjetno malomarnost pri razvoju svojega produkta, s katerim so mastno zaslužili večinoma davkoplačevalski denar. Če jim bo vsaj polovica tega, kar se trenutno kaže, dokazano, bi morali proti takemu podjetju drastično ukrepati, morda celo s prepovedjo nadaljnjega sodelovanja na javnih razpisih.
RADO62
21. 05. 2009 15.11
Zaupate alkotestu??? Da, predvsem takrat, ko napihajo drugii..... heh
postchief
21. 05. 2009 15.10
+1
Saj če se ne strinjaš z rezultatom pač lahko sam zahtevaš odvzem krvi.
ddrej
21. 05. 2009 15.07
+1
POP TV: "Če boste oporekali rezultatu ali pa zavrnili alkotest, se boste morda srečali z napravo dräger 7110, ki je v ZDA dvignila veliko prahu, saj naj bi bila nezanesljiva." Čuden stavek
timekiller
21. 05. 2009 14.55
-1
Se popolnoma strinjam z vsemi, ki pravijo, da alkohol in vožnja ne gresta skupaj. Vendar, če ima trenutni sistem velike pomankljivosti, je potrebno tak sistem zamenjati z boljšim. Verjamem, da noben od vas ne bi rad videl, da bi kot goreči nasprotnikI vožnje pod vplivom alkohola, sami (popolnoma trezni) napihali naprimer 0.26, zaradi slabega sistema in njegovih pomankljivosti.
64990090
21. 05. 2009 14.45
mal po dveh pa mal po tleh
gorgoroth
21. 05. 2009 14.40
+0
super izgovor za vse naše slovenske pijančke ki se tako radi naliti usedajo za volan. Dejstvo je da za volanom nimaš kaj iskati pa četudi si popil sam deci vina in fertik del. Vsaka prometna nesreča z smrtnim izzidom katere povzročitelj nima 0.0, pa bi se morala zakonsko šteti za naklepen umor, saj če se alkoholiziran spraviš za volan potem naklepaš umor.
cveba
21. 05. 2009 13.26
komsija, a piješ pred in po vožnji ;-)