Slovenija

Začele so se priprave na božič, kristjani prižgali prvo svečko

Ljubljana, 03. 12. 2017 08.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Z današnjo prvo adventno nedeljo se začenja adventni čas, ki kristjanom predstavlja čas pričakovanja in priprave na božič, dan Jezusovega rojstva. Hkrati se z adventom začenja novo cerkveno leto. Po cerkvah in mnogih domovih so pripravili adventne vence, na katerih bodo vsak teden prižgali po eno dodatno od štirih sveč.

Advent ali adventni čas se po katoliškem koledarju začne na četrto nedeljo pred božičem in je v bogoslužju namenjen pričakovanju Jezusovega prihoda oziroma rojstva. V tem času se verniki spominjajo Jezusovega prihoda na zemljo, pa tudi pričakujejo njegov drugi prihod. Adventni čas v katolištvu pomeni tudi začetek novega liturgičnega leta. Verniki so danes že prižgali prvo svečko. 

Najpogostejše zunanje znamenje tega časa je adventni venec, ki je razširjen tudi med neverujočimi. Spleten je iz zimzelenih vej, ki simbolizirajo življenje in Jezusov prihod. Sveče naj bi bile vijolične ali bele, saj vijolična barva predstavlja upanje in je tudi sicer najbolj značilna za adventni čas, venci pa naj bi bili narejeni brez dodatnega okrasja.

Vijolična barva predstavlja upanje in je tudi sicer najbolj značilna za adventni čas.
Vijolična barva predstavlja upanje in je tudi sicer najbolj značilna za adventni čas. FOTO: iStock

Bolj kot zunanjo pripravo sicer v Cerkvi v adventnem času poudarjajo duhovno pripravo na prihajajoči praznik. Ta naj bi se kazala v osebni molitvi, prejemu zakramentov, postu in dobrih delih. Hkrati naj bi ta čas nagovarjal k veseljem nad lastnim življenje. "Veselje ob Novorojenem pomeni veselje ob novem življenju in lahko simbolično nagovarja tudi k radosti nad lastnim življenjem," so pojasnili pri Slovenski škofovski konferenci.

Nekateri pravoslavni kristjani, med njimi tudi verniki Srbske pravoslavne cerkve, zaradi uporabe drugačnega koledarja božič praznujejo 7. januarja. Na božič se pripravljajo s postom, v tem času pa naj ne bi uživali mesa (razen rib) in mlečnih proizvodov.
 

SORODNI ČLANKI

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (164)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

bema1201
03. 12. 2017 22.35
+3
Sedaj pa lahko noč vsem vernim in nevernim in da se nam ne bo kaj hudega sanjalo ampak kaj lepega , Bolje če bi debatirali o čem bolj pametnim kot pa da se preganjamo kdo ima bolj prav glede vse te naše dostikrat krvave zgodovine. . Zgodovina bo naredila svoje z nami ali brez nas, bomo videli ali pa tudi ne.
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.40
+2
kolbek460
03. 12. 2017 22.51
+2
nikhrast
03. 12. 2017 22.31
+1
Saj smo multi-kulti, večino folka ima nekaj prostih dni takrat, smatra se kot družinski praznik, isto kot Thanksgiving. Najboljše pa da rečeš "Vesele Praznike", tako ne boš nobenega užalil, saj ne veš kateri religiji pripadajo ali pa če so sploh verni.
kolbek460
03. 12. 2017 21.46
+5
Ali dedek mraz ali božiček pridita in nič mi ne prinesita ,in prosim ničesar mi ne vzemita ,
kolbek460
03. 12. 2017 21.42
+5
Nekdaj smo imeli detka mraza ki je bil ARDEČ ,pa tudi božička ki je bil beli ,,pa oba sta nosila darove ,kateri je saj pravi?
kapljač1
03. 12. 2017 21.43
+8
komarec
03. 12. 2017 21.50
+3
kapljač1
03. 12. 2017 21.55
+4
bema1201
03. 12. 2017 21.57
+9
Tako Božiček kot Mraz sta izmišljotini, resnično je nekoč živel samo Miklavž., dobrotnik revnih in ubogih.
kapljač1
03. 12. 2017 22.12
+6
Otrokom je vseeno. Važno je da dobijo darila. In dobrotnikov revnih ni, kaplja v morje in še ta licemerna. Preračunljivost zgolj. Tito je iz reveža raje naredil dobro stoječega delavca, pa ga 20% desnih v Sloveniji še vedno noče kronati "v svetnika dobrodelnikov" . Kot je že nek ameriški predsednik dejal, da ima vsak narod okoli 20% državljanov , na katere nobena država ,ne more računat, niti se nanje zanesti.
kolbek460
03. 12. 2017 22.15
+4
To je resnica ,,naj bo večkrat izpostavljena ,,
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.20
+6
Žal res, cca 20% sodržavljanov si ne zasluži biti sodržavljani in v ekstremnih, obsedenih razmerah, kar vojna tudi je, na njih ne smeš računati ali še huje, obrnili se bodo proti lastnemu narodu.
bema1201
03. 12. 2017 22.25
-5
Tito je iz hohštaplarja kakršen je bil naredil boržuja proti katerim se je preden je z revolucijo prevzel oblast boril, kakor je dejal v resnici so se borili drugi on je s svojimi ljudmi samo izkoristil priložnost ki jo je dobil ko se je začela vojna. Po vojni je pa živel kot kralj na račun raje.Zločinov ki jih je storil bolje da jih ne omenjam.
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.36
+6
Že res ampak Broz, kot vrhovni komandant partizanske osvobodilne vojske si je tudi zaslužil, da je kasneje živel udobno življenje.
kapljač1
03. 12. 2017 22.48
+8
Več kot pojest in popit Tudi Tito ni mogel. In v grob s seboj tudi nič ni odnesel , niti njegova družina ne. In za časa Tita siromašnih ni bilo, le če so hoteli delat. Vsi so živeli kot Lordi.
kapljač1
03. 12. 2017 21.16
+3
Cerkev in verniki bi se v času verskih praznikov morali držati zgolj svoje vere in te tematike. Oziroma če bi se držali še deset božjih zapovedi, bi neverni verjeli, da jih vera kot taka tudi zanima. In jim ni samo, "za lase privlečen" izgovor.
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.21
+4
Da te dopolnim, če bi se verniki res držal kristusovega nauka in 10 božjih zapovedi, potem bi v mojih očeh ogromno prodobili na spoštovanju. Tako pa se bojim, da marsiker deklariran vernik biblije sploh prebral ni. No, jaz sem jo večkrat pa sem ateist. Pa ne samo biblijo.
kolbek460
03. 12. 2017 21.23
+2
kapljač1
03. 12. 2017 21.47
+3
se strinjam, In Pri vernikih se ne morem znebit še občutka, da se deset božjih zapovedi , ti učijo na pamet za to, da se jih slučajno ne bi držali . In če gledam predstavnike cerkve, delajo vse nasprotno temu, kar želijo koga učit.
kolbek460
03. 12. 2017 21.52
+2
To potrdijo in upravičujejo z besedo ,ne gledaj kaj delam ampak kaj govorim ,,,sprevrženo do obisti ,,
kapljač1
03. 12. 2017 22.04
+6
Ja kolbek, in ko morajo cerkveni kaj naredit konkretnega , se opravičujejo "na vsakega boga". Recimo Mariborska nadškofija se je opravičevala za miljardno poslovno škodo, na ta način, da duhovniki pač niso gospodarstveniki. " Kaj hudirja" je potem Vatikan izsiljeval Slovenijo, in njeno prvo vlado, takoj po osamosvojitvi, da mora spremeniti sistem v tistega, ki bo cerkvi vrnil nazaj vse premoženje , nagrabljeno skozi zgodovino, tudi tistega, ki so ga večkrat preprodali, in bi radi kasirali še enkrat, če ne znajo gospodarit , in vse uničijo, da drugače Slovenije kot države, v Vatikanu ne bodo priznali. ( Je isto kot če bi potniški avijon pilotiral "kočijaž fijakerjev" in pri tem celo zatajil, da avijona niti zna pilotirat. Bi to bilo najmanj hudo kaznivo dejanje, za katerega ni opravičila.)
kolbek460
03. 12. 2017 22.19
+6
Pa premoženje so ti v enem samem stoletju tri krat zapravili ,in sedaj zahtevajo svojo pravico ki so jo zagonili ,halo ,,,
bema1201
03. 12. 2017 20.54
+0
Vsi tile ki imajo tule največ za povedat proti Božiču in ostalih krščanskih praznikih se ob teh najbolj bašejo z dobrotami.
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.01
+2
Ni res, jaz se vedno bašem z dobrotami; no zmerno, ker drugače bi imel 300kg.
kolbek460
03. 12. 2017 21.21
+1
Mnogi bi se basali celo leto pa se nimajo z čim ,to pa za to ker nekaj jim je pobral delodajalec ,nekaj država in tudi farju je treba nekaj dati ,,
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.22
+0
bema1201
03. 12. 2017 21.59
-3
komarec
03. 12. 2017 22.06
+2
No v enem od prejšnjih postov ti je kolbek povedal, da skoraj vsi, ki so bili v Hagu obsojeni za vojne zločine so bili verni. In ko že omenjaš prejšnjo državo in trdiš, da je bila ena sama klavnica, zgodili so se povojni zločini, ki so bili plod obračunavanj za stvari, ki so se zgodile med drugo svetovno vojno, tudi izdaje. To vsi normalni ljudje obsojamo. Po tem je bila Jugoslavja popolnoma mirna, socialna in varna država do razpada, ko so največje zločine storili prav verniki. Oglej si film na You tubu V imenu resnice. Zanima me tvoj komentar.
kolbek460
03. 12. 2017 22.26
+4
Jugoslavijo so zgradili najbolši ljudje ,uničili so jo pa najslapši ,nacionalisti verski fanatiki ,hinavci lenuhi ,profiterji ,lopovi ,zločinci ,spreobrnjenci ,,skratka petokolonaši ,ki so bili žegnani in močno pod vplivom mržnje ,ki so videli samo sebe in boga ,,brez sramu so se polastili tistega kar je ta narod skup spravljal 50 let
bema1201
03. 12. 2017 22.29
-4
Oficirji JLA so bili vsi člani ZKJ in ti so povzročili tragedijo v bivši Yugi, in verniki tega kar so počeli ne počno.Eni se samo izdajajo za vernike.
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.39
+3
Šešelj, Karađič,... niso nikoli bili častniki JNA. In večina je bila vernih, v partijo so šli samo zato, da so lahko postali častniki. A da verniki tega ne počnejo? hahahaha, dej nehi no. Mal poglej po zgodovini kaj vse so počeli verniki.
ni_mi_vse_eno
03. 12. 2017 20.25
+1
Vsem želim veselo praznovanje saturnalij. Ne prešuštvujte preveč, drugače bodo spet prepovedali božič. ☺
kolbek460
03. 12. 2017 19.45
+4
Slovani smo imeli 19 svojih bogov ki so nam katolibani posekali z mečem in nas na silo pokristjanjevali ,,
Principat
03. 12. 2017 19.54
-1
++++++ /točno ,, tu je dokaz o njihovi vsiljivosti in hlastanju po neupravičenem premoženju , ki ga vemo kako pridobivajo in kako so si ga pridobili
bema1201
03. 12. 2017 20.08
-1
Krščanstvo obstaja več kot 2000let, pa si lahko nekateri še tako prizadevajo da ga bi uničili pa jim ne bo uspelo. Žal je tudi v krščanstvu tudi veliko temnih obdobij katerih se lahko sramuje, ampak vera nikoli ni učila tega kar so pa potem v imenu nje počeli njihovi predstavniki.
HorstWiesel
03. 12. 2017 20.23
+3
Nič hudega, poganstvo je obstajalo bisveno dlje
malimoz2012
03. 12. 2017 20.51
+2
Boljse imeti okrog sebe Kristjane kot muslimane kinse raztreljujejo in dobesedno vsiljujejo Alaha. A si zelite imeti zadekane zenske okrog sebe ali normalne kmete in ljudi z obicaji kot so Martinovanje..Pust...Bozic..Novo leto..Velka noc..itd?
HorstWiesel
03. 12. 2017 20.55
+1
Normalne ljudi, ki ne vsiljujejo svojih religioznih blodenj in prepričanj vse naokrog.
bema1201
03. 12. 2017 21.03
+1
Ne vem kje vidiš da kdo komu vsiljuje vero, danes je to prostovoljna odločitev ljudi za to ali ono vero. Pač nismo ali nočemo biti vsi pogani, pa še pogani so imeli svoje bogove.
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.09
+1
Povsod in vsakodnevno to vidim, začenši s tem, da bi radi uvedl verouk v OŠ, da bi radi, da vas država financira, da bi rkc imela zakonodajno sodno in izvršno oblast,.... in še kaj. Lej, kolega, živimo v 21 stoletju in čarovnice so preživete, prihodnost je v rokah sekularnosti, laicizma, znanosti, tehnike, odsotnosti verkih in misticioznih blodenj,... Seveda, stara ljudstva so bila pobožna. Zakaj pa so bila? Ker so bila nerazgledana, neuka, niso si znali razlagati naravoslovnih pojavov, dejstev,.... in zato so vse to pripisovali nadnaravi. Danes tega ni potrebno.
kolbek460
03. 12. 2017 21.10
+1
Halo ,,vera je intimna domena vsakogar zase ,,muslimani katolibani in ateisti ,kdo tu nastopa agresivno in brez argumentov in nespoštljivo , ,,
kolbek460
03. 12. 2017 21.15
+1
Vero je odgovornost in odgovornost prevzameš 18 leti ,,takrat ponudit nekomu tudi to možnost ne da otroka v zibelki zaznamuje z nečim ,,kršenje osnovnih otrokovih pravic ,zakaj ne ob zibelki napisat ti boš ,,dimnikar ,,
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.18
+2
kolbek, točno tako++++++++ Nič nimam proti, da odrasel človek pristopi k temu, da se pa malega otročka indoktrinira, rine v cerkev in grozi, da ne bo šel v nebesa, če ne bo znal nedeljske molitve ob kosilu je pa višek vsega.
bema1201
03. 12. 2017 21.54
-1
Ne vem kdo posiljuje koga, verni neverne ali obratno po teh komentarjih vidim da je veliko več sovraštva in vsiljevanja svojega prepričanja na strani nevernih, vse vas moti kar počno ljudje ki spoštujejo še kaj drugega kot neverstvo.
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.02
+3
A po tvoje sta samo verstvo in/ali neverstvo za spoštovat?
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.07
+2
Pišuka, jaz se ukvarjam s celo vrsto prostočasnih dejavnosti, šport,.... pa z njimi nikogar ne posiljujem pa mu ne tupim, da je samo to prav kar jaz počnem
kolbek460
03. 12. 2017 22.30
+2
Tvoja pravica se konča ob moji pravici ,vse kar je bilo zapisano je podkrepleno z dejstvi in argumenti ,mnogi pa ki resnice nimajo radi pa po svoje ,,
bema1201
03. 12. 2017 22.39
-1
Vsak misli da je samo njegova resnica prava, tudi ti pa ni čisto tako.
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.42
+1
Verjetno nekaj podobnega velja tudi za vašo resnico, verniki, kajne.
kolbek460
03. 12. 2017 19.18
+6
Bom zapisal dober nasvet za ta letni čas ,ob sončnem obratu ,,delavce v tovarne ,šolarje v šolo ,bolnike v bolnico ,lopove in tatove v zapor ,vero v cerkve ,ljubezen in spoštovanje pa na ulice ,in vsak bo vsakega vesel in bomo si eden drugemu kot darilo ,,
bema1201
03. 12. 2017 19.32
-1
Spomenike revolucionarjev pa v skladišča muzejev da ne bo treba več otrokom lagat kdo so bili ljudje, ki jim ne moremo reči ljudje in jih ti spomeniki poveličujejo.
kolbek460
03. 12. 2017 19.41
+3
Kulturniki ,in borci za svobodo proti fašistom in narodnim izdajalcem so spomeniki ,so kot korenine pri drevesu ,,drevo ki nima svojih dobrih korenin slej ko prej pade kloni ,,
bema1201
03. 12. 2017 19.53
-1
Borci za svobodo so večinoma padli in tudi bolj malo spomenikov imajo, to je napisal že partizan Svetina , največje spomenike imajo pa največji klavci slovenskega naroda ki so svoje zločine skrivali vse do osamosvojitve Slovenije in hvala bogu vsaj ta resnica je enkrat prišla na dan, kljub breznom in rovom kamor so ti krvoloki zmetali svoje žrtve potem pa pokradli njihovo imetje
kolbek460
03. 12. 2017 20.21
+4
To delamo samo na Balkanu ,,in tu ne bo mira ,,Francozi so velik narod so 45 svojih zatovkli 270 000 tisoč Italijani 76 000 tisoč Švedi ,10 000 tisoč KDO SE TEH LJUDI SPOMINJA IN KJE IMAJO OBELEŽJA,, NIHČE ,,SRAMOTA NARODA NAJ PADE V BREZNO ,, TO JE MOTO ,, pri nas 12 500 belogrde ,ustaše srbske četnike in črnogorske četnike pa poveličuemo in sebi ščijemo na čevlje ,,
bema1201
03. 12. 2017 20.48
-1
Če je bilo vse to pobijanje med in po vojni pravično, zakaj pa se vse do leta 1991 ni smelo o tem ne pisat ne govorit. In žrtve so bile vse zmetane v brezna in zakopane v rovih, da se nikdar ne bi izvedelo za vse to. Pa tudi vsi pobiti niso bili zločinci, samo en primer, par dni nazaj je pisalo da so leta 1942 v Iški vasi pobili partizani 53 Romov med njimi polovico otrok, samo iz strahu da da jih nebi izdali Nemcem. Morali so umreti za nekaj kar sploh niso storili.Pa še marsikaj bi lahko napisal o teh takozvanih herojih revolucije. Pa še to pišeš koliko je bilo po vojni pobitih v drugih državah, zakaj se je tam vedelo o tem pri nas pa ne , ker pri nas je bilo pobitih ogromno nedolžnih ljudi
HorstWiesel
03. 12. 2017 20.58
+3
Ti pa rad malce lažeš, kajne. Tudi pri nas se je vedelo, da se je po končani vojni poračunalo z izdajalci in odvrglo kot garjave pse, ker si pač druzga niso zaslužil.
kolbek460
03. 12. 2017 21.03
+4
Tu je ena rdeča nit , Domobranci so bili Slovenski fantje in so nosili izredno lepe uniforme ,puške jim je sam škof Rožman požegnal z temi puškami so pobijali svoje rojake in seveda zaprisegli Hitlerju in se zanj borili ,vojno so zgubili in se razbežali 91 so se zbrali pod križem in počno isto v imenu in izgovor Demokracija lažejo kradejo se sprenevedajo obrekujejo svoje rojake po tujih inštitucijah o svetu ,celi teden blatijo vse in vsakogar in nič jim i sveto v Nedeljo gredo spovedi in on vrnitvi domov še v trgovino z ponedeljkom začno znova ,,in eden drugega spodbujajo k temu početju ,,,
bema1201
03. 12. 2017 21.07
-3
Marsikateri od teh likvidatorjev je potem zbolel za takozvano "partizansko boleznijo", se jim je namreč zmešalo zaradi grozot ki so jih storili.
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.11
+2
PTS je znana bolazen in prizadane precejšnje število veteranov.
kolbek460
03. 12. 2017 21.27
+2
Samo v Ameriki je 100 tisoč vojakov z diagnozo PTS da na Balkanu ne govorimo
bema1201
03. 12. 2017 21.41
-1
Vedelo se je že samo govoriti se ni smelo o tem, ker zločinci so se dobro zavedali da so zločinci in niso dovolili govorit o morijah ki so jih storili, pa tudi žrtve so skrili v brezna in jame da jih se nikdar ne bi odkrilo.
bema1201
03. 12. 2017 21.43
-1
Ja to se ponavadi zgodi če počneš stvari za katere ni opravičila.
kolbek460
03. 12. 2017 21.49
+2
bema1201
03. 12. 2017 21.50
+1
kolbek460
03. 12. 2017 21.57
+2
Občutki so samo za v posteljo na fronti je pa treba preživet ,to si je pa treba izkusit ,,ob premirju pa veljajo neka pravila ,,
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.58
+1
A misliš, da v Franciji cele dneve nakladajo o kolabornatih in njih pobojih tako kot pri nas?
bema1201
03. 12. 2017 22.14
-1
Ne ker tam so razčistili zadeve, pokazali na krivce, te in te , kaznovani so bili za to in to, bistvo pa da je v Franciji zaključeno s tem ker je po vojni general DeGaule prevzel oblast in komunistom preprečil bilo kašno manipulacijo z zgodovino.
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.16
+1
In kdo bi po tvoje moral v Sloveniji prevzeti oblast, da ne bi prihajalo do "kao" manipulacije z zgodovino?
kolbek460
03. 12. 2017 22.46
+2
Prav o tem govorim ,,270 000 to je ogromna številka ,,,NIHČE ,,
kolbek460
03. 12. 2017 19.13
+2
V Slovenskem narodu so ti od boga poslani pastirji delajo nepopravljivo škodo v razdobju 100 let so ti trikrat bankrotirali ,razvajajo narod ,sam Cankar opisuje kake svinjarije in kake težave je imel z le temi ,in Zore objokuje njihove vojake ki jih ščuvali proti sonarodnjakom so zaprisegli Hitlerju in se borili za njihovo dobro tako da se je brat obrnil proti bratu ki ni bil veren in brez sramu poveličujejo svoj zločin ,,to pa presega vse meje zdrave pameti in žali inteligenco in naš predsednik jim daje legitimnost z svojo prisotnost jostjo ,,sprevrženo do amena ,,,Pa solit se pojdite ,,
kolbek460
03. 12. 2017 19.00
+1
In ko bomo v naš koledar izbrali dan ,,,posvečen vsem žrtvam katolicizma ,takrat se začne šteti nova doba in boljši časi dobronamernih ljudi ,
kolbek460
03. 12. 2017 18.57
+0
Dioklecijan cesar hrvaškega rodu je zapisal ,,vera je kuga človeštva Evrope in takoj odstopil ,,,in res se ni nič zmotil ,,
kolbek460
03. 12. 2017 18.49
-1
Vera poneumlja ,razdvaja , kontrolira ,,vera 21 stoletju ,,
Slo_10
03. 12. 2017 20.01
-1
Jožek te je kontroliral celih 50 let njemu bi to moral povedat bi videl kje bi konćal..
kolbek460
03. 12. 2017 20.23
+2
bema1201
03. 12. 2017 22.01
+0
Ja za nekatere je vaš bog pač Jože iz Kumrovca
kolbek460
03. 12. 2017 22.44
+0
Jože ni imel doktorata ,bil je povelnik najmočnejše vojske na Balkanu ,ki je vse bitke zmagala ,in ustvaril pogoje za mir ,delo in kruh ,seveda socialno varstvo ,,ki ga je celi svet poznal in spoštoval in na koncu imel pogreb kot še ga v zgodovini ni bilo ,in še mnogo tega bi bilo dobro,
nikhrast
03. 12. 2017 17.44
-1
Nehajte mešat religijo v božič, to je družinski praznik, zberemo se, malo obdarujemo, pojemo purana, spijemo nekaj shiraza, potem pa malo počitka za delovni folk, pa tudi nekaj rekreacije...
bema1201
03. 12. 2017 17.49
+2
Božič je krščanski praznik in med drugim tudi družinski praznik, za nekatere je pa samo pitje in prenajedanje
HorstWiesel
03. 12. 2017 18.14
+7
Božič je vsiljen nadomestek za poganski praznik:Resnica o božiču Petindvajseti december nima temelja v Svetem pismu,« piše v The Christmas Encyclopedii, »temveč v rimskih poganskih praznikih ob koncu leta«,približno ob zimskem solsticiju na severni polobli. Med te praznike so spadale saturnalije, v čast Saturnu, bogu poljedelstva. Velika knjiga o praznikih – praznovanja na Slovenskem in po svetu še pravi: »Stari Rimljani [. . .] so vsako leto 25. decembra praznovali rojstni dan ‚nepremaganega Sončnega boga‘ [. . .]. Ta poganski praznik je Cerkev pokristjanila s tem, da ga je nadomestila s krščanskim božičem.« Poleg tega so pogani 25. decembra praznovali rojstni dan boga Mitra, in, kot še piše v prej omenjeni knjigi, se je »krščanski svet zelo potrudil, da je prav na dan mitrovskega čaščenja nepremagljivega Sonca postavilo praznik Kristusovega rojstva – božič«. Te poganske praznike so pričeli »pokristjanjevati« leta 350 n. št., ko je papež Julij I. razglasil 25. december za Kristusov rojstni dan. »Obhajanje Kristusovega rojstva je postopoma sprejelo oziroma izpodrinilo vse druge obrede ob solsticiju,« piše vEncyclopedii of Religion. »Simbol sonca je vse pogosteje predstavljal obujenega Kristusa (imenovan tudi Sol invictus), stari sončev disk [. . .] pa so sprejeli za svetniški sij krščanskih svetnikov.«Več TUKAJ Svarožič – BOŽIČ; predkrščansko slovansko praznovanje zimskega solsticija , ki je imelo izvor v čaščenju Sonca v najdaljših zimskih nočeh
kolbek460
03. 12. 2017 18.38
+3
ArkaMast
03. 12. 2017 16.31
-4
Begunci zmrzujejo pred pragom kristjanov, ki se tiščijo ob mizah polnih potic, mesa, pijače,... ni da ni. A vrat svojega srca ne odpro. ....... Izgovarjajo se: " saj so tudi premnogi slovenci lačni" .... kar je res!..... je pa tudi res, da so krivci ISTI za bedo naših ljudi in za bedo ljudi ki so se k nam zatekli. ... S tem mislim vse tiste milijonarje (davkoNEplačevalcev), do škofov ki jih plačujemo davkoDAplačevalci in širijo versko sovraštvo. ...
bema1201
03. 12. 2017 17.02
+4
Kje so pa njihovi bogati muslimanski bratje in jim ne pomagajo, Kuvajt, Saudova Arabija, Katar itd. same bajno bogate muslimanske države pa ne sprejmejo svojih muslumanskih bratov ampak jih pošiljajo na tvegano pot na zahod.Eni ljudje boste vsako stvar izkoristili za sovraštvo proti krščanstvu, toda tega se ne zavedate da je prav krščanstvopred stoletji ubranilo Evropo pred Turki, to pa vsi vemo kaj so Turki še danes.
HorstWiesel
03. 12. 2017 18.23
+4
krščanstvo ni nič branilo evropo pred turki ampak ljudje, ki živijo na teh področjih.
komarec
03. 12. 2017 18.40
+2
mabe to kar razlagaš je popolnoma skregano s Kristusovim naukom. Koga imaš tu za norca, nas, tvojo vero ali Boga?
kolbek460
03. 12. 2017 18.44
+3
Od križarjev do danes se ni nič spremenilo prej so hodili krast in ropat blago in živino sedaj pa po blago in nafto ,ubili jim legalno izvoljenega predsednika pod pretvezo zrušili domove pokradli vse kar se j dalo odpeljat sedaj jih pa zmerjajo marš smrdlivi musliman ,,, e taki so ti katolibani ,,
komarec
03. 12. 2017 18.47
+3
Ponovil bom neko misel: "Čudno je kako se ljudje borijo za svojo vero a nihče od njih se ne bi držal njenih načel."
kolbek460
03. 12. 2017 18.51
+4
Vsi zločinci v Hagu ki so bili obsojeni so povedali da so močno verni ,,
bema1201
03. 12. 2017 19.37
-1
Eni pač kaj več od sovraštva do drugače mislečih ne premorete in to je bil problem tudi leta 1945 ko je bila bivša Jugoslavija ena velika klavnica, kjer takratni voditelji revolucije niso bili nič boljši od zločincev ki jim sedaj sodijo v Hagu, Mladiću in njemu podobnim.
kolbek460
03. 12. 2017 20.02
+2
Ko izpostaviš da si močno veren in drugače misleč in uporabiš kot argument ,,silo ,,ko je vsega konec sledi kesanje in obžalovanje ,in to je čas za pritožbe in za izgovore ,sprevrženo do konca ,,in taki podaniki so med nami ,,
bema1201
03. 12. 2017 20.33
-1
Vsi zločinci v Hagu so bili bivši oficirji JLA, tako na eni kot na drugi strani, samo da so rdečo zvezdo zamenjali z drugačnimi oznakami, pa kolikor vem so morali biti tudi vsi člani ZKJ če ne nisi mogel biti oficir JLA.Na vero in boga so se izgovarjali šele potem ko se je začela morija v bivši Jugi.
HorstWiesel
03. 12. 2017 20.38
+2
On so bili verni in pobožni že prej, v ZKJ so šli samo za to, da so lahko postali častniki JNA. Sicer pa Šešelj,... niso nikoli bili častnik JNA.
bema1201
03. 12. 2017 20.51
-1
Govoriš kot da si jih osebno poznal, veš kaj ni važno kaj imaš na kapi kokardo ali rdečo zvezdo ali kljukast križ, če si morilec si morilec.
HorstWiesel
03. 12. 2017 21.00
+1
ali pa krščanski križ okoli vratu, kajne. Ne, jih ne poznam, povzel sem samo tvoj način pisanja, iz kjer je razvidno, da jih ti poznaš
bema1201
03. 12. 2017 22.04
-1
Sem služil JLA pa vem kakšne norme je imela bivša armija, brez knjižice še kaplar nisi mogel biti kaj šele oficir.
kolbek460
03. 12. 2017 22.05
+3
Vojna je degradacija vseh zakonov ,žrtve so na obeh straneh med vojaki in seveda koleterarna škoda med civili in vojno je treba zmagat takrat pišeš zakone in odločaš kdo bo nagrajen in kdo bo ponižan ,in prej ko se to kolo zla zavrti dobro premisli za koga in proti komu ,, seveda a NIKOLI PROTI SVOJEMU NARODU ,,,
kolbek460
03. 12. 2017 22.07
+2
Dobra referenca je bila knjižica,tisti ki so pa stopili v to z dobro izobrazbo in osebne karakteristike so imeli možnost napredovanja ,
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.09
+2
Tudi jaz sem služil JLA pa ti povem, da sem bil lahko desetar tudi brez partijske knjižice.
HorstWiesel
03. 12. 2017 22.11
+2
Sicer pa tut danes ne moreš imeti neko vplivno delovno mesto npr. pri železnici, če nisi član SDS al pa kje drugje, če nisi član te ali one stranke.
flojdi
03. 12. 2017 16.10
+0
. zakaj nihče ne odpre es pe ja , in začne delat sveče. pa to je hud biznis
flojdi
03. 12. 2017 16.13
-1
.sploh ko najdem v treh različnih štacunah popolnoma enako svečo...s ceno pod evrom,pa tja do 3, nekje pa celo 11
SDS_je_poden
03. 12. 2017 16.46
-1
Takih SP-jev je kar precej. Samo na našem koncu sta vsaj dva.
kolbek460
03. 12. 2017 22.10
+2
Svečarji imajo polno dela ,od izreka sodbe so vsa stopnišča po Ljubljani popackana z parafinom ,,
nikhrast
03. 12. 2017 15.28
-3
Kaj pa hanukkah, nekateri se moemo pripraviti tudi na to.
komarec
03. 12. 2017 13.25
-1
Za kaj nosijo škofje na glavi tiste rdeče kapice?
staridida
03. 12. 2017 14.04
+4
komarec
03. 12. 2017 14.34
+0
Malček podobni klovnom, še rdeči noski falijo.
žlikrofi
03. 12. 2017 12.59
+0
spet none bodo dale vnučkom 20evrov da pojdejo v cerkev in porečejo kolk nas je blo
kapljač1
03. 12. 2017 12.20
+0
Spet jih bo cerkvenih polna usta negativnosti do herojskih partizanov in poveličevanja izdajalskih domobrancev , vera RKC ja na slovenskih tleh, kot d a več ne zanima. Volil bom tisto stranko, ki bo RKC omejila delovanje in tudi govor zgolj na vero, Božič in druge cerkvene praznike, pa milimeter ne več o drugih temah, sploh pa povezanimi s komunizmom ( ki ga cerkev preganja že od leta 1935 na zahtevo takratnega papeža in jugoslovansko škofovsko okrožnico, ki še ni preklicana , da je komuniste z vsemi sredstvi treba preganjat ,tam kjer s e pojavijo) in polpreteklo zgodovino , saj s tem sejejo zgolj sovraštvo med slovenski narod in iščejo "preganjanje čarovnice" , brez katerih Rimokatoliška vera , kot da ne zna funkcionirat.
komarec
03. 12. 2017 12.36
+3
V bistvu se ukvarjajo samo z preganjanjem čarovnic.
žlikrofi
03. 12. 2017 12.54
-1
kapljač pošteno si povedu bravo se strinjam
bema1201
03. 12. 2017 16.42
+2
Kapljač.. Komunisti bi v letih 1941 pa do 1946 pobili vse ki verujejo samo se jih je veliko verujočih tudi borilo v partizanskh vrstah, pa tudi po koncu vojne bi bilo premalo ljudi ki bi delali da bi komunistični zločinci še desetletja lepo živeli na račun ljudi, če bi pomorili vse ki so bili nasprotniki komunizma. Veliko ljudi ki so sodelovali v NOB in nasedlo lažem Titu in njegovim sodelavcem ne bi nikoli tega storilo če bi vedeli kaj vse se bo po koncu vojne dogajalo. Še marsikje v partizanskih vrstah se je med vojno praznovalo Božič, ko so pa zmagali revolucionarji ki so NOB samo izkoristili da so prevzeli obalst, za narod jim je pa bilo bolj malo mar, tako kot je danes njihovim naslednikom.Veliko ljudi med njimi tudi moja pokojna mama ki je bila med vojno tudi zaprta zaradi sodelovanja pri odporniškem gibanju je bilo zelo razočaranih nad početjem komunističnih zločincev po vojni in dostikrat mi je dejala da ji je po svoje žal kar je počela, samo verjela je vsem komunističnim lažem kako bo lepo po koncu vojne in bo svoboda, pa smo videli in doživeli kaj je v resnici bilo. Ne zagovarjam cerkve, spoštujem pa verske praznike in vse poštene ljudi, verujoče in neverujoče.
HorstWiesel
03. 12. 2017 18.27
+1
Kako jim ni bilo mar za ljudstvo? Pričelo se je enakopravno obravnavanje žensk in moških, gradile so se šole, bolnice, tovarne, ljudje so imeli službe in možnost človeka vrednega življenja,....., kastna in razredna razslojenost se je bistveno zmanjšala....
kolbek460
03. 12. 2017 18.47
+3
Ti se samo spomni abela in kajina in za kaj je kajin abla ubil samo zaradi vere ,pa sta bila brata ,,
bema1201
03. 12. 2017 19.58
-4
Seveda živeli smo na račun kreditov,udarništva, samoprispevkov vse je plačevala raja, Titova banda je pa živela kot največji boržuji.
HorstWiesel
03. 12. 2017 20.30
+4
danes kapitalistične, politične, bančne,... bande živijo na račun raje. Aja, to te pa nič ne moti, kajne
kolbek460
03. 12. 2017 20.40
+7
Zločinski režim ,v katerem je vsak imel delo ,vsak dobil pošteno plačo ,zastoj šolstvo zdravstvo ,vladalo udarništvo in humanizem ,vsako leto dopust na morju ,nikogar niso doležirali nihče ni pobiral hrane iz kontejnerjev ,ko so si vsi delavci zgradili domove hiše ,kupovali avte in z rdečim pasošem potovali po celem svetu brez omejitve ,,ko si se lahko sredi parka vlegel in se ti ni nič zgodilo ,ko so študentje demonstrirali so jih miličniki pričakali brez pendrekov in vodnih topov ,ko so sodišča delala ,in imela ugled ,ko so vsi zastonj študirali do onemoglosti ,ko je vse čakala služba ,o tem zločinskem sistemu je beseda ,,pa ne me j,,,
kapljač1
03. 12. 2017 20.44
+5
kolbek bravo, vse si povedal , kar se tiče socializma.
kapljač1
03. 12. 2017 20.44
+4
ateistevroskeptik kratkom in jedernato za čas , ki ga imamo danes
kapljač1
03. 12. 2017 20.53
+3
Mabe, Govoriš, kaj bi če bi bilo, ko, bi bilo. "Če čebula ne bi imela če , bi bila bula". V tem ste desni neuničljivi. Ko je treba posredovati nekaj konkretnega, zmrznete. V ostalem pa se vidi, da se na zgodovino sploh ne spoznaš, sploh na obdobje ki bi ga rad priredil. Tudi se vidi, sovraštvo, ki ga nosiš v sebi in brez katerega Katoliki niste sposobni funkcionirat. In tu vas bo treba omejit na vero ,in zgolj govora na vero . "Iskanje in preganjanje čarovnic in ta miselnost", sicer spada v srednji vek, no sedaj če se s tem še hvalite, NA GLAS, vam res ni več pomoči.
kapljač1
03. 12. 2017 20.55
+3
kapljač1
03. 12. 2017 20.56
+4
pipaneleze, Ja res je , ko bo desnim zmanjkalo čarovnic, bodo iskali Marsovce.
kolbek460
03. 12. 2017 21.34
+4
Zgodovina je dobra učiteljica ,pa ta zblojena raja se bo lotila najbljižnejega soseda z tem da se bodo prej spečali k z samim hudičem ,,pol pa moledujejo ,,
bema1201
03. 12. 2017 21.48
-3
Važno da si ti in tebi podobni še vedno zaljubljeni v Marxa Engelsa , Lenina, Stalina, Tita in verujte še naprej vanje.
kapljač1
03. 12. 2017 21.51
+4
mabe, Ti boš že vedel drugim prepisovati tisto, kar bi te potolažilo. Vedno se moraš zato "na nekaj vesit "Dej če že govoriš o polpretekli zgodovini, dej nauč se kaj o njej. To kar slišiš pri mašah, to ni zgodovina. "To je vaško obrekovanje",
kapljač1
03. 12. 2017 21.52
+4
kolbek460
03. 12. 2017 22.36
+2
Prave borce in dobro misleče zanima samo zmaga ,