Slovenija

Z gozdovi v državni lasti bo po novem upravljalo državno podjetje

Ljubljana, 14. 10. 2015 16.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Vlada je sprejela predlog zakona o gospodarjenju z gozdovi v državni lasti, ki predvideva ustanovitev državnega gozdarskega podjetja. "Z zakonom smo želeli narediti dobre nastavke za razvoj lesne industrije," je poudaril minister Židan.

Država ima v lasti približno 20 odstotkov vseh slovenskih gozdov, po novem bo z njimi upravljalo državno podjetje. "Z zakonom smo želeli narediti dobre nastavke za razvoj lesne industrije," je dejal kmetijski minister Dejan Židan. Samo gospodarjenje z gozdom je namreč po njegovih besedah pomembno, a se je treba zavedati, da je največ delovnih mest v nadaljevanju verige, torej v žagarstvu in lesarstvu.

Pri pripravi zakona so po Židanovih pojasnilih upoštevali načela čim višjega donosa, prispevek k razvoju gozdno-lesnih verig, uveljavitev lesa in lesnih proizvodov. "Verjamemo, da bomo s tem zakonom na enoten in pregleden način naredili ponudbo vsega slovenskega lesa v državni lasti in omogočili lesni industriji sklepanje večletnih pogodb in s tem ustvarili novo in boljše poslovno okolje," je poudaril.

Gozd
Gozd FOTO: Thinkstock

Cilj zakona je tudi povečevanje površin gozdov v državni lasti, in sicer na način, da se država umika tam, kjer so majhne parcele, kjer je solastništvo, in združuje na velikih parcelah. Velik poudarek bo dan nakupu gozda v obmejnem prostoru.

Z zakonom želijo prispevati k ohranjanju kmetij na gorskih in hribovskih območjih ter upoštevati javni interes na varovanih območjih narave, je navedel Židan.

"Gozdovi, 20 odstotkov, kolikor jih je v državni lasti, ostajajo v državni lasti, družba vstopi samo z določenimi pravicami, ki se vežejo predvsem na razpolaganje in upravljanje," je poudaril državni sekretar Miha Marenče.

Novoustanovljena družba, imenovala se bo Slovenski državni gozdovi, bo po njegovih besedah v prvi fazi skrbela za sečnjo, spravilo in prodajo lesa ter sklepanje dolgoročnih pogodb, v nadaljevanju pa tudi na druge dejavnosti, ki so posredno ali neposredno povezane z gozdnim prostorom.

Po sprejetju zakona v DZ, kar naj bi se po njegovih pričakovanjih zgodilo do konca leta oz. v začetku prihodnjega leta, bo vlada imenovala v.d. direktorja družbe, ki bo moral najprej pripraviti potrebne akte za delovanje.

Novoustanovljena družba bo gospodarjenje z državnimi gozdovi prevzela v sredini prihodnjega leta, je še dejal Marenče in dodal, da bodo s 1. julijem na njo prešli tudi zaposleni s sklada kmetijskih zemljišč, ki so zaposleni v delu gozdarskega sektorja - gre za 50 zaposlenih. Hkrati pa se bo zaposlovalo na tistih nalogah, ki jih sklad trenutno ne upravlja, nova družba pa jih bo, in sicer gre za komercialo oz. samo prodajanje - po ministrovih napovedih bo imela družba konec prihodnjega leta približno 200 zaposlenih.

Kot je znova ocenil Židan, je bilo upravljanje z državnimi gozdovi v zadnjih 20 letih povsem drugačno od primerov dobrih praks v evropskih državah. "Z državnimi gozdovi trenutno upravljajo koncesionarji, ki koncesij niso dobili na transparenten način, ampak so jim bile dodeljene brez razpisa, tudi izplen za državo je bil bistveno premajhen," je dejal in spomnil, da je tudi računsko sodišče opozorilo, da sedanji sistem ni ustrezen.

Naslednjo leto bo sicer t.i. hibridno leto, večina koncesija namreč poteče 1. julija. Če DZ ne bo potrdil predlaganega zakona, ostane obstoječi model gospodarjenja z gozdovi. A minister ob tem opozarja, da v primeru, če bi moralo priti do novega razpisa za podeljevanje koncesij, ni nujno, da jih dobijo trenutni koncesionarji.

Židan razume, da je sedanje koncesionarje strah, imajo zaposlene, kompetence, stroje, a meni, da je strah nepotreben. "Ko bodo objavljeni razpisi za delo v gozdovih, se bodo upoštevale kompetence, izkušnje ..." je še dejal.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pohorc.husqvarna
15. 10. 2015 17.04
+1
sam sem zaposlen kot sekač na enem izmed gozdnih gospodarstev, prav je da se nekak uredi ker tako kot je sedaj si samo delničarji žepe filajo, samo tako kot se sedaj čuje bo pa še slabše saj bodo spet ti kmeti ki že tako imajo velike površine gozdov in ki edini ustrezajo standardom FSC delali še za državo, spet pa se bo pozabilo na male sp ki se že sedaj težko preživljajo pa razpisom sigurno nebojo ustrezali. Biti bi moralo tako kot je bilo 20 let nazaj, Gozdna gospodarstva niso bila delniška družba temveč so bila državna podjetja. v takratnih časih je bil gozdar cenjen sedaj pa smo na minimalni plači in ne na plači spodobno poklicu ki se vrednoti isto kot rudarstvo torej tretje kategorije....me prav zanima kako bodo naši politiki to speljali, če seveda nebojo upoštevali možev iz ozadja ki zadevo vlečejo sebi v prid.
enxx
15. 10. 2015 08.45
+0
Hej! Mogoče je pa z gozdarsko stroko pri nas nekaj močno narobe? Občutek imam, da je poskrbljeno le za koritarje in tiste, ki čakajo, da kaj na tla pade ali se kdo umakne.
LOPOVEpredZID
15. 10. 2015 07.58
+0
Ker je država tako dober gospodar. Čez leto ali dve, bo pa vse v medijih, da so kradli, lagali in nihče spet nebo odgovarjal!!!!
NoviceResnice
15. 10. 2015 07.34
+1
Nesposobni požrtni politiki postavljaho še en obvod za svoje potrebe...
SDVmafija
14. 10. 2015 23.59
+2
Imajo levi paraziti še kar nekaj žlahte za zaposliti :)
Netajkun
14. 10. 2015 23.34
+4
Ves zaslužek od lesa bo šel za delovanje podjetja , subvencije se bodo porabile za bonitete in reprezentanco . . . zagotovo bo to odličen projekt .
Majstoree
14. 10. 2015 21.44
-3
Sicer bi se strinjal da je naša politika daleč od transparentne, in da se je država velikokrat izkazala kot slab lastnik, ampak iz določenih razlogov gre Židanu česttitat glede te poteze! glede na to da je bilo to dolgo napovedano in da je uradno 1 lobist v državi(na vladi) gozdna gospodarstva(dosedanji koncesionarji) potem lahko hitro vidimo za kakšen ogromen posel se gre, te gozdna gospodarstva so v 20 letih okradla slovensko državo, državi plačevala nekih borih 10-12 euro od kubika, podirala drevesa ki stanejo na trgu v odkupu 80-150 euro od kubika, vsak dan je šlo po tisoče kubikov našega lesa v tujino, gozdna gospodarstva pa so si gradile imperije zaradi takih razlik v ceni, in če pogledate so zadaj tudii najbogatejši ljudje v slo, ki so obogateli ravno iz teh poslov. Da ne govorimo koliko pokradejo iz državnih gozdov še sami delavci gozdnih gospodarstev(lesa, drv), poleg tega da bogatijo njihovi šefi, tukaj se dogaja največja kraja v zgodovini Slovenije v ozadju, in vsaka čast če bo Židanu uspelo napraviti vsaj malo pregleda nad to krajo. Če bi država najemala direktno izvajalce na trgu(tako kot ima židan v planu) bi jih to stalo 15-25 euro po kubiku, 60-130 pa ostane državi, odvisno od lesa, pa govorimo samo o 1 kubiku., letno se poseka 4 mio kubikov, sedaj po žledolomu ter lubadarju pa celo 6-7 mio kubikov.
Frane Šajn
14. 10. 2015 21.41
-2
Edino rešitev za Slovenske gozdove vidim v ponovni postavitvi prejšnjega režima v gozdovih po starem zakonu o gozdovih bil je vzor v celi EU. Vse akterje tega, ki so zrušili ta sistem v gozdarstvu pa pod striktno odgovornost!
tron3
14. 10. 2015 21.06
+5
Pa svoje kadre zaposlili, je tako Židan???
Frane Šajn
14. 10. 2015 21.48
-1
Kot vsi do sedaj ampak do tega ne bo prišlo.
Frane Šajn
14. 10. 2015 20.53
+0
Kronani tepčki imeli smo enega najboljših zakonov o gozdarstvu ki ga je po malem kopirala vsa evropa, Imeli smo najbolj utečeno gozdarstvo od urejanja do gospodarjenja vse pod eno streho. Ne smo šli po volji umneha slovenskeha hospodarja, na vam ga zdaj pomladna elita kup zmede in neznanja! Veste čemu je to podobno kot tam kjer is podira spomenike svetovnega pomena. In tistemu ko so po drugi vojni podrli kar je dišalo po kapitalizmu neglede je bilo slabo ali dobro.
rdecikomunist
15. 10. 2015 14.28
Se popolnoma strinjam,včasih je z gozdovi gospodarilo drugače kot danes,ko samo sekajo debel les seodpelje ostalo pa trohni in ne briga nikogar.Pa naj se usposobi lesna industrija ,kot je bila včasih.Zakaj bi prodajali samo neodelan les raje prodajmo obdelanega bo več denarja in delovnih mest.
B?AN
14. 10. 2015 20.46
+3
Ja tko je, saj veste levi imajo od nekdaj radi hosto :)
Frane Šajn
14. 10. 2015 20.55
-2
Ej kadar so pa tebe delali bi bilo bolje, da so šli kar koli drugega počet magari ribe učit plavat.
SDVmafija
14. 10. 2015 23.44
+2
Ko so delali rdečega Šajna itak ni bilo jasno, kdo je na vrsti :)
.jest
14. 10. 2015 20.39
+9
Seveda, politiki bodo nasrali v to državno podjetje svoje sorodstvene in prijateljske lubadarje.
rde?kar
14. 10. 2015 20.26
+4
Prav zanimivo Gozdarji odkazujejo napadla drevesa od lubadarja in špricajo s sprejem z vseh strani kod ,da lastnik nebi videl suhega drevesa. Lansko leto pa za bencin in za sprej niso imeli in niso mogli i opravljati svojega strokovnega dela.No sedaj bodo pa strokovno uničili še tisto kar je ostalo.
Frane Šajn
14. 10. 2015 20.57
+1
Drži se raje svojega fohta če ti ga je bog dal! O gozdu in o ujmah o gradaciji škodljivcev in njihovem razvoju se ti še sanja ne!
rde?kar
14. 10. 2015 21.55
+1
frane @da boš pa ti od petega leta po gozdu hodil prej z očetom potem pa še sam delal boš pa drugače govoril .Da ti povem ,da človek zboli od hudega ,ko vidiš tako katastrofo v gozdu.
pravica5
14. 10. 2015 20.05
+7
Zdej pa bodo Butale.
Uporabnik483970
14. 10. 2015 20.04
+1
NX11
14. 10. 2015 20.01
+9
Še več javnih uslužbencev, ki ne bodo delali nič.
Kapitol
14. 10. 2015 19.57
+5
Poleg tega o tem odločajo ljudje, ki nimajo pojma o gospodarstvu. Da bi imelo kompetentne ljudi, bi jih morali iskati tam kjer se kalijo gospodarstveniki na prostem trgu, ali takšen, ki je iz nič ustvaril neko podjetje, ki je preživelo in dobro deluje. Samo takšni so pri nas državni sovražniki že 70 let, odločajo pa ljudje, ki sploh ne vedo od kje in kako se zasluži denar. Saj potem iz tega ne more nič dobrega nastati, tako kot ne iz države ki jo takšni vodijo...
Frane Šajn
14. 10. 2015 21.43
+0
Ja, ja smo razumeli in najbolje, da se veterinarje zaposli v strojnem sektorju.
migi
14. 10. 2015 19.54
+7
Ja----še nekaj je za pokrast.....ostalo so že!!!!
Frane Šajn
14. 10. 2015 21.45
-1
Očitno je še skritih zalog , pa nismo bili potem komunajzarji tako slabi gospodarji kot nas desni prikazujejo še sedaj se krade naše žulje dosežke!
SDVmafija
14. 10. 2015 23.45
+1
Chuck Norris.
14. 10. 2015 19.47
+15
slovenska gozdna apokalipsa: začel lubadar, končal tajkun
Uporabnik483970
14. 10. 2015 19.45
+3
Podobno kot bi Rus prodal zaloge plina Ukrajincem, sam pa bi crknil!