Slovenija

Oče šestih otrok: Naš kombi ni luksuz, potrebujemo ga vsak dan

Ljubljana, 18. 09. 2013 10.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Nina Šašek Kocbek/N.D.
Komentarji
973

Dars naj bi na račun novega razreda vinjet v proračun dobil do 11 milijonov evrov. Da v klasifikacijo padejo tudi vozila številčnejših družin in družin z otroki s posebnimi potrebami, se ne ozirajo preveč. Po njihovem mnenju kombiji vedno bolj predstavljajo nelojalno konkurenco tovornim vozilom.

Vlada je pred tednom dni potrdila podražitev letne vinjete za osebna vozila s 95 na 110 evrov, obenem pa se je odločila za uvedbo nove vinjete za kombije, za katere tedenska vinjeta stane 40 evrov, mesečna 80, letna pa 220 evrov.

V pojasnilu, zakaj so se odločili za nov vinjetni razred, na Darsu pravijo, da se delež vozil, ki presegajo predpisano višino 1,3 metra nad prvo osjo, povečuje za opravljanje gospodarske dejavnosti. Po njihovem mnenju to predstavlja tudi določeno nelojalno konkurenco tovornim vozilom, ki presegajo 3500 kilogramov ter plačujejo cestnino glede na dejansko prevoženo razdaljo.

Dražje vinjete za kombije bodo po žepu udarile tudi podjetnike.
Dražje vinjete za kombije bodo po žepu udarile tudi podjetnike. FOTO: Thinkstock
Podražitvi vinjet za kombije ostro nasprotujejo v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. Kot dodajajo, večina obrtnikov in malih podjetnikov uporablja kombije pri svojem delu, zato bi jih podražitev vinjet še dodatno prizadela.

Prav tako na Darsu v svoj zagovor pojasnjujejo, da ne gre za novo klasifikacijo, saj se je takšna klasifikacija uporabljala od leta 1972 do uvedbe vinjet. "Slovenija je svoje cestninske razrede povzela po ureditvah v sosednjih državah (Avstrija, Italija in Hrvaška). Podobno klasifikacijo imajo urejeno tudi koncesionarji v drugih evropskih državah, ki cestninijo vozila na klasičen način," pravijo na Darsu in dodajajo, da so države, ki merijo višino glede prve osi, Italija, Hrvaška, Portugalska (1,10 metra). Po njihovem mnenju so bila slovenska merila zasnovana na usklajenosti z drugimi državami članicami EU.

DARS bo s podražitvijo nove letne vinjete s 95 na 110 evrov ter uvedbo novega razreda vinjet predvidoma dobil dodatne prilive v višini od 14 do 19 milijonov evrov, če pa pogledamo samo kombinirana vozila, naj bi bil dodaten priliv od 8,2 do 11 milijonov evrov.

"Vsa vozila, ne glede na njihov izvor, bodo uvrščena v nov vinjetni razred, če bodo presegla predpisano višino vozila nad prvo osjo," poudarjajo na Darsu in dodajajo, da tovrstnega sistema ni mogoče uvesti samo za tuja vozila, saj bi v tem primeru šlo za neposredno diskriminacijo tujih uporabnikov. S tem bi tvegali sankcije EU, v nasprotnem primeru pa tvegajo upor državljanov.

Ministrstvo načrtuje posebne olajšave

Ker pa bo nov sistem po žepu udaril tudi ranljivejše skupine, bo ministrstvo v okviru veljavne zakonodaje iskalo rešitve, ki bi na primer velikim družinam ter invalidom omogočile dodatne oziroma povečanje že obstoječih olajšav, pojasnjujejo na Darsu in dodajajo, da ni nujno, da bodo morebitne nove rešitve izhajale s področja cestninjenja, saj so na voljo tudi socialni mehanizmi. Kateri so to, pa niso razkrili.

Kombi, ki ga za prevoz uporablja družina, v kateri je šest otrok.
Kombi, ki ga za prevoz uporablja družina, v kateri je šest otrok. FOTO: POP TV

Dodatno breme za številčnejše družine

Vlada z uvedbo nove vinjete za kombinirana vozila nalaga dodatno finančno breme številčnejšim družinam, ki ta vozila potrebujejo za prevoz otrok, pa tudi družinam z otroki s posebnimi potrebami oziroma družinskimi člani, ki so gibalno ovirani.

Oče šestih otrok Gregor Čušin pravi, da kombi, v katerem lahko sedijo vsi, družina potrebuje vsak dan. Pravi, da za njih veliko vozilo ni luksuz, ampak nujno potrebna stvar. Zdaj bo družino nova vinjeta stala 220 evrov, kar se mu zdi neumno in nesramno. Po njegovih besedah je šest otrok tudi šest bodočih davkoplačevalcev, šest ljudi, ki bodo delali, in ni pošteno, da jih že v začetku država prikrajša za določene stvari.

Poziv vladi za cenejšo vinjeto za družine

V Civilni iniciativi za družino in pravice otrok so vlado pozvali, naj ukrepa v dobrobit teh družin in zanje zniža ceno vinjete oziroma naj bo vinjeta za kombinirano vozilo, ki se uporablja kot družinski avto, enaka znesku vinjete za osebna vozila, torej 110 evrov.

Civilna iniciativa vlado poziva, naj primankljaja v državni blagajni ne zmanjšuje z dodatnimi obremenitvami večjih družin.
Civilna iniciativa vlado poziva, naj primankljaja v državni blagajni ne zmanjšuje z dodatnimi obremenitvami večjih družin. FOTO: Thinkstock

Na vlado so poslali dopis, v katerem jo pozivajo, naj primanjkljaja v državni blagajni ne zmanjšuje z dodatnimi obremenitvami družin. Opozarjajo, da so družine in otroci že do zdaj največji plačniki krize, ki je niso povzročili. Kot poudarjajo, bo za vse družine dodatna obremenitev tudi povišanje cene vinjet.

Dars je obljubil, da bo pripravil seznam vozil, ki morajo kupiti dražjo vinjeto (220 evrov). Hkrati pa je državljane pozval, naj si sami izmerijo višino vozila, in s tem sprožili plaz kritik na svoj račun.

Kot poudarjajo, je povsem nesprejemljivo, da naj bi se za nekatere družine cena vinjet povečala na 220 evrov, torej za 130 odstotkov. "Za mnoge družine s štirimi in več otroki, družine z otroki s posebnimi potrebami in družine z družinskimi člani, ki imajo gibalno oviro, je takšno povišanje cene vinjet za kombije izjemno in nesorazmerno ter pomeni državno diskriminacijo teh družin. Za mnoge od teh družin je namreč zaradi njihovih potreb kombi nujno potreben družinski avto," opozarjajo v iniciativi.

Iniciativa: Cenejšo vinjeto naj imajo tudi kombinirana vozila, ki se uporabljajo za prevoz oseb s posebnimi potrebami in za prevoz oseb z gibalno oviro.
Iniciativa: Cenejšo vinjeto naj imajo tudi kombinirana vozila, ki se uporabljajo za prevoz oseb s posebnimi potrebami in za prevoz oseb z gibalno oviro. FOTO: Thinkstock
V Družinski pobudi opozarjajo, da je vlada pri sprejemanju odločitve, da podraži vinjete, pozabila na izjeme, ki so potrebne. Četudi je le nekaj tisoč takšnih vozil, gre za ranljive družbene skupine, ki si dodatnih stroškov v teh časih ne morejo privoščiti.

Vlado pozivajo, da sprejeto sporno uredbo o vinjetah spremeni še pred 1. oktobrom 2013, ko bodo začele veljati nove cene vinjet. "Če se to ne bi zgodilo, bi to pomenilo, da država ni pripravljena najbolj ranljivim skupinam iti naproti niti pri ukrepih, ki pomenijo za državo minimalen strošek," opozarjajo v iniciativi in dodajajo, da bodo v tem primeru 7. oktobra 2013 organizirali pred državnim zborom in vlado srečanje družin, na katerem bodo v sproščenem in družabnem vzdušju izrazili solidarnost do družin, ki bi bile, če bi v celoti obveljala ta sporna uredba, najbolj prizadete.

Njihovem pozivu so se pridružili tudi v NSi, v katerem so vlado pozivali, naj ukrepa v dobrobit teh družin in zanje zniža ceno vinjete. "Gre za družine, ki imajo že tako ali tako višje življenjske stroške, dražje cestninjenje pa jim življenje še draži," je dejala njihova poslanka Iva Dimic. NSi je vlado pozval, da ceno vinjet za kombinirana vozila, ki jih imajo družine za osebno uporabo, izenači s ceno vinjet osebnih vozil. Dimičeva je prepričana, da je takšna sprememba mogoča in da tudi že obstajajo mehanizmi, kako jo izpeljati, potrebna je le volja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (973)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

24UBRISAN
19. 09. 2013 19.42
+3
Na bolhi je že oglas, da nekdo kupuje ponarejene vinjete, he, he....
Transformerji
19. 09. 2013 14.25
+3
Imam dva otroka , majhen star avto že dve leti brez vinjete- če bi pred leti vedel, kakšna prihodnost nas čaka, bi imel samo enega otroka ali pa nobenega. In sedaj bi imel novejši avto, vinjeto, pa vedel bi, kaj pomeni beseda dopust!
Transformerji
19. 09. 2013 14.27
In že sedaj se bojim, da ne bodo nikoli postali davkoplačevalci, ko pa je na splošno toliko mladih nezaposlenih!
JinxDawn
19. 09. 2013 14.38
+1
seveda bodo davkoplačevalci...samo ne za slovenijo :) in prav je tako - dokler ne bodo poštimali te svinarije tu, raje vidim, da tudi moji otroci živijo in delajo v Avstriji ali kje drugje, kjer je korupcija zaenkrat dosti manjša
mymind
19. 09. 2013 13.18
+3
Vsi tile, ki sedaj padate na provokacije naših novinarjev, hodite v Italijo, Hrvaško.... kjer je popolnoma enak sistem! Poglejte na spletne strani HAC in Autostrade.it
mymind
19. 09. 2013 13.24
-1
Pa OAMTC za avstrijske vinjete ima prav tako objavljen seznam, kateri "osebni" avtomobili spadajo v višji razred!
resssssss
19. 09. 2013 14.17
+2
ja jaaaaa.....pa tudi davke imajo enake, in cene vinjet, itd itd malo morgen...
ojl24
19. 09. 2013 13.07
+1
Delamo korake nazaj medtem ko drugi že korakajo naprej. Še malo pa bomo spet hodili čez mejo po hrano in ostale stvari. Tole ni več normalno, res ni..
mymind
19. 09. 2013 13.17
Hja, v Italiji in na Hrvaškem imajo popolnoma enak sistem cestninjenja, kot ga bomo imeli mi. 1,3 metra !?
ass-ica
19. 09. 2013 13.07
+6
malo nesramno ampak vseeno... oče 6-ih otrok ima najbrž kej pod palcem če jih ima 6, a?? oz. zakaj jih ima potem 6? jaz bi jih tudi imela več ampak vem da otroci stanejo če jim hočeš kaj ponudit! Malo izven konteksta ma te velike družine z več otroki pričakujejo veliko olajšav, od plačila v vrtcu, knjige in potrebščine v šolah, pa še zneski na veliko družino in razne olajšave. Ok, imaš rad otroke, ma ne si jih naštepat toliko in potem pričakovati da jih država financira. Ker se res včasih vprašam zakaj imajo eni še 4. ali 5. otroka, mamica na porodniški šeta po sončku in kavicah z najmlajšim, ta večji pa do 3-eh ali 4-ih v vrtcu... če jih želiš imeti in si kao super mama potem se z njimi ukvarjaj. Res ne razumem tega no! Pardon če koga prizadanem!
gostgozd
19. 09. 2013 13.11
+4
ma to je bolj blablabla .. če bi to držalo - kako pa to, da imajo najrevnejše države največ otrok? višina dohodka/bdp NI premo sorazmeren s količino otrok (prej ravno obratno) ...
ronami
19. 09. 2013 13.11
+1
To se strinjam, ampak kaj pa uni revezi, ki imajo otroke s posebnimi potrebami?pa invalide?
ass-ica
19. 09. 2013 13.16
+0
otroci s posebni potrebami in invalidi so nekaj povsem drugega za obravnavati. Ni primerljivo z velikimi družinami... otroke imamo zavestno (večinoma!), da pa imaš bolnega oz. invalida pa ni zavestna izbira staršev! In živimo v taki državi da imamo na voljo veliko izbiro kontracepcije, če že ne želimo otrok. Pustimo zdaj revne države ki niti približno ne živijo tako kot mi.
ass-ica
19. 09. 2013 13.17
+5
sem proti podražitvi vinjete, to naj bo jasno!
ronami
19. 09. 2013 13.23
+5
ass-ica strinjam se.otrok ali dva sta v sloveniji z druzino z povprecno placo cisto dovolj. zrd mene jih ma pa lahko kdo tudi deset, ampak potem naj ne jamra da nima denarja za njih
24UBRISAN
19. 09. 2013 19.18
+3
in ker ima več otrok, ga je treba še pri vinjeti udarit, a ne? Slovenceljni fovšivi!
***KTJ***
03. 10. 2013 08.39
+1
Ko se pri prvem otroku odločiš še za enega in dobiš dvojčke pa na štrik.Kaj idioti? ass-ica jes tebi ne bi dala niti enega otroka. Sej ti bo še tist preveč. Ponavadi glih cajhnate tisti ki imate enega ali dva otroka. Mi ki jih imamo več smo lepo tiho. In smo vzgled otrokom da je kdaj pa kdaj treba tudi potrpet in stisnit zobe. Zaradi mene je lahko vinjeta 1000€ jo bom kupila ker jo POTREBUJEM.
luka.istra
19. 09. 2013 13.04
+4
o moj bog....in še enkrat o moj bog...pa kdo je ta kekec od ministra ?????
obub81
19. 09. 2013 12.52
+6
Kako preveriš če je avto primeren za dražjo vinjeto, Kučana postaviš na drugo stran, če ga vidiš je 110 EU če pa ne pa 220 EU
stand van piesangs
19. 09. 2013 12.50
+1
Kot prvo naj se odločijo od kod se meri potem naj premerijo atomobile in narediljo spisek, ki ga v pdf obliki objavijo na Dursovi strani tako, da ima dostop do spiska vsak prodajalec vinjet...z tem bi prišparali 100 tisočakov, ki jih bodo dali za merilne naprave in olajšali delo prodajalcem vinjet ter vsak posameznik bo lahko preveril koliko bo plačal za vinjeto...da to izvedejo imajo dovolj časa...
Mars
19. 09. 2013 12.42
+3
Sekretar je psihopat, alenka je bolnica, ki živi v pravljici, janko pa dobro ve kaj dela. Ljudje? Smo ga pa naje.ali...
rokilegenda
19. 09. 2013 12.39
+2
Če pa to ni idiotizem... Naj telebajski raje razmislijo o tem, kako drugim državam uspeva preboj iz krize. Z višanjem cen in davkov sigurno ne. Že sama registracija vozila je velik nateg. Za skoraj vsak kilovat ti zraven nabijajo ceno, da se ti bruha. Morali bi uvesti davek na luksuz in to bi bilo to. Avto, katerega vrednost presega npr. 40.000€ naj plača več. Tisti, ki ima denar za tak avto, mu tudi dodatnih 100€ ne pomeni prav dosti. To bi moralo biti pri registraciji in pri vinjetah. V tem primeru se nihče nebi pritoževal. Sicer pa enotna cena tako za registracijo in vinjeto za vsa vozila. In registracija bi definitivno morala biti nižja. Druga stvar: vse luksuzne stvari (avto, hiša, jahta, vikend itd.) bi morale spadati pod olajšavo. S tem bi se začel denar obračat in ker bi s tem pospeševali gospodarstvo bi prišli iz krize. Če nič ne kupiš tudi država nima nič od tega. Če ti pa država vse vzame pa tudi njim ne priteče nič denarja. Najlažje je dvigovanje davkov, vzemanje denarja tistim, ki že tako nič nimajo... Slovenija s takim vodstvom, ki ga ima že zadnjih 20 let ne bo prišla nikamor. Še vedno živimo relativno dobro. Ampak v primerjavi s tem, kaj je bilo pred 10 leti smo pa v katastrofalnem stanju.
nevica
19. 09. 2013 12.28
+2
Šest otrok utegne biti brezposelnih. Ampak, saj človek že ob registraciji plača ceste. Vinjete bi bilo treba ukiniti, kupijo naj jih samo tujci. Veliko manj adminstriranja bi bilo in nepotrebnih stroškov.
Fifi 24
19. 09. 2013 12.24
+3
HEJ DARS JE TOVORNJAKARSKI LOBI PREMOČAN IN NI ZA RESNICO KAJ ??!!! ...... RECIMO TISTO DA ZASLUŽEK IN VZDRŽEVANJE AC DELAJO SAMO !!! OSEBNA VOZILA KER OSEBNO VOZILO POŠKODUJE CESTO 7.000 (sedemtisoč) KRAT MANJ KOT POLN PRIKOPNIK/ŠLEPER,(Poln kiper ali hruška tudi 10.000 krat bolj) TOREJ TUDI KOMBI Z MAX 3,5 TONAMI CESTE NE OBREMENI KAJ VEČ ZATO SO GLAVNI KRIVCI ZA UNIČEVANJE CEST KAMIONI KI PLAČUJEJO KOMAJ 2-3 KRAT VEČ KOT OSEBNO VOZILO ALI PRIBLIŽNO 2000 KRAT !!!!!!!! MANJ KOT BI MORALI GLEDE NAOBREMENITEV-POŠKODBE CESTE.........LOBI JE PAČ LOBI POTEM PA HOP PO TISTIH KI NE MOREJO ZAPRETI CESTE S KAMIONI ALI DATI KAJ V ŽEP DARSOVCEM/POLITIKOM
solofork
19. 09. 2013 12.22
sej to k ta vlada nč ne misl pol pa pride do takih
buhtl5
19. 09. 2013 12.18
+5
Ampak res mi ni jasno zakaj se je treba ozirat na višino?? Višji avti uničijo več avtocestnega zraka ali kako? Osebe ki odločajo o tem imajo fajn nizke športne avtomobile, tako, da njim to ni problem, no sicer jim je nasplošno 200€ zanemarljiva vsota in si ne predstavljajo, da je to nekomu polovica mesečnega prihodka... Pa še to... 130 cm od sprednje osi... os je središče vrtenja, torej 130 cm od sredine kolesa, kar malo dvigne mejo, a vseeno- idiotsko pravilo, samo in zgolj največja dovoljena teža vozila je realno merilo za računanje plačila uporabe avtoceste.
stand van piesangs
19. 09. 2013 12.31
samo res...Na sliki je 1,3m od tal v textu pa piše 1,3 m nad prvo osjo.. to je ene 30-40 cm razlike...v videju pa merijo od tal...
stand van piesangs
19. 09. 2013 12.16
+7
Postaviš Kučana k prednjemu kolesu in greš na drugo stran avtomobila. Če ga vidiš, je vinjeta 110€, če ga ne vidiš pa 220 €....
meta37
19. 09. 2013 11.59
+11
Kaj pa če bi podražli vinjete za službena vozila politikov, raznih javnih uslužbencev intd, za kakih 300e???? Uf, to bi se nabralo everčkov!!! Banda smrdljiva, še kar bi jemali... Velike družine, razni podjetniki gradbeniki, invalidi, ljudje ki živijo v hribih, enostavno nimajo druge izbire, kot biti lastnik kombijev, večjih enoprostorcev in terencev! Bojkot nas reši. Narod zbudi se!!!!!!!!
Jožajoža
19. 09. 2013 11.58
-6
Oče šestih otrok Gregor Čušin pravi, da kombi, v katerem lahko sedijo vsi, družina potrebuje vsak dan.malo si seštej, koliko mesečno dobiš iz proračuna, ki ga polnimo normalni ljudje z normalnim številom otrok, in upam, da boš reskiral 65 centov na dan za ceste, ki jih tudi ti uporabljaš in jih nam uničuješ.
meta37
19. 09. 2013 12.02
+7
A se ti sploh zavedaš, da je to, kar velike družine dobijo od države in razne kvazi ugodnosti le kaplja v morje če pogledamo stroške???? Ne morem verjet, da je narod tako spran!!!!!!!!
JinxDawn
19. 09. 2013 12.14
+1
Jožajoža je pač samski brez otrok in nima blage veze kolk vse to skup košta..nimamo otrok zato, da bi dobili konc mesca 1000€ več na račun (s tem da jih gre od teh 1000, 2000€ za stroške)
gostgozd
19. 09. 2013 13.12
...vidva pa ne imet otrok samo za vpisat v konto "stroški" ...
gostgozd
19. 09. 2013 11.41
-2
ma dejte jokat zarad tistih 15€ več na leto (to je manj kot ena kava na mesec). .... naj se najde rešitev za tistih par, ki morajo po sili takšnih ali drugačnih razmer imeti večji avto (invalidi ali pač res velike družine) ... res je - prailo, ki so ga izumotvorili je totalno butasto, ampak so veliko večje težave v sloveniji, ki st nič bolj en rešujejo, ker se vi bunite ... leva-desna-leva-desna-leva-desna ... pa je skavčkana nova ovčka
Terezinka
19. 09. 2013 11.44
+3
Točno tako, naj se subvencionira ob raznih že obstoječih subvencijah tisti 1EUR na mesec za invalide in tiste, ki so pač upravičeni. Je pa res, da so kombiji trenutno na AC nadomestili male kamione
suzuki1000
19. 09. 2013 12.07
+0
človek je že kr 55 eu več od kar so vn pršle pol bodmo pa tih pa damo kr 500! sej zato pa je k ste usi ovce
gostgozd
19. 09. 2013 13.08
55€ je bil jj trik, da je pokazal kako je so oni ohinsploh kul ... in da se je dalo ovčke hitrej postrič ....je bila pa ta cena prav smešna - ker je vsakomur bilo jasno, da s tako pobranim denarjem dars še sam sebe ne more živet, kaj šele za ceste skrbet (da ne bo pomote - dars (in vse podobne) bi bilo treba do konca razhajkat in jih pospravit v red .. ampak, kot rečeno, to so druge zgodbe...)
JinxDawn
19. 09. 2013 14.36
+1
gostgozd..niso vsi naloudani s kešem kot ti..in za ene je 100€ dražja vinjeta lep kupček dnarja, ki bi se lohk dost bolj pametno porabil
Terezinka
19. 09. 2013 11.38
+4
Velike družine imajo svoje dodatke, svoje oprostitve pri nabavah potrebnega vozila in v kolikor je problem po vseh teh državnih transferjih naj se zaprosi in odobri še subvencionirana nabava vinjete. Oprostitev plačila kombijev zaradi nekaj velikih družin ni realna. Večina kombijev le ni za prevoz velikih družin
Terezinka
19. 09. 2013 11.39
+2
Nabava vinjete res ne sme biti nek problem socialnega stanja.
hondica
19. 09. 2013 11.35
-1
Potrebno je vzgojiti vse več in več revežev...ne vem, če se tale politika zaveda, da pljuva v lastno skledo?
gostgozd
19. 09. 2013 11.42
+3
zaradi 15 (ali 100)€ na leto bo več revežev v sloveniji? .. problem je drugje, ne pri teh vinjetah
24UBRISAN
19. 09. 2013 19.32
+1
15 tu in 40 tam in 26 tu....in postaneš berač....