Slovenija

VIDEO: Prometne nesreče: kakšne posledice nastanejo pri različnih hitrostih vozil?

Ljubljana, 17. 05. 2013 15.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Če nas nekdo povozi s hitrostjo 60 kilometrov na uro, je to tako, kot bi padli 14 metrov globoko. Posledice so zlomi in notranje krvavitve, ki se po navadi končajo s smrtjo, posledice trčenja avtomobila s pešcem pojasnjuje Simon Herman s travmatologije.

V zadnjem obdobju so se na slovenskih cestah zgodile prometne nesreče, katerih posledice so največkrat utrpeli prav pešci kot najbolj ranljivi udeleženci cestnega prometa."Tak dogodek lahko doleti vsakogar izmed nas," je danes dogajanje komentiral Brane Legan, inštruktor varne vožnje pri AMZS. Kot pravi, ima hitrost svoje zakonitosti, ki bi jih morali razumeti.

prehod za pešce
prehod za pešce FOTO: Thinkstock

Ljudje se po njegovem mnenju ne zavedamo, kako nevarna je hitrost, zato je s Simonom Hermanom s kliničnega oddelka za travmatologijo v ljubljanskem kliničnem centru skušal to ponazoriti in opozoriti na posledice. "Trčenje s hitrostjo 40 kilometrov na uro je, kot bi padli s šestih metrov višine, trčenje s hitrostjo 50 kilometrov na uro je, kot padec z 9,6 metra višine, če pa nas nekdo zbije s hitrostjo 60 kilometrov na uro, je to tako, kot bi padli s 14 metrov višine," je pojasnil Herman. Posledice takšnega trčenja so lahko grozljive. Kot pravi, pešca odbijač po navadi najprej zadene v višino goleni. "Ne gre za enostavne zlome, pač pa ta kost razpade oziroma jo raznese," pravi in dodaja, da lahko okrevanje traja več mesecev in zahteva več operacij. Gre za tipično poškodbo pešca, v katerega trči avto. Pogoste so poškodbe medenice, ki jih spremljajo hude notranje krvavitve. "Takšen človek po zdravljenju težko stoji, sedi ali celo leži," pravi. Če pride do udarca v prsni koš, se lahko poleg zlomljene ključnice potrgajo živčne korenine na vratu, najhuje pa je, če se pretrga arterija. To pomeni notranjo krvavitev, ki se bržkone konča s smrtjo. Kot še pravi, osebo po trčenju dvigne v zrak, nakar z glavo trešči v vetrobransko steklo, ki poči, človek pa z obrazom podrgne po njem. Ko oseba pade na tla, po navadi še z glavo drsa po asfaltu, pri čemer se hudo poškodujejo koža in mišičje na obrazu, pravi.

Čeprav je odgovornost voznikov večja, bi morali tudi pešci in kolesarji kot najbolj ranljivi udeleženci v prometu ravnati bolj samozaščitno, meni Herman. "To velja za vse udeležence, tudi pešce. Naj spremljajo promet. Če bi se vsi pešci, kolesarji in seveda tudi vozniki vedli samozaščitno, bi bilo bistveno manj nesreč," je dejal.

Prehod
Prehod FOTO: Thinkstock

Legan meni, da se ljudje običajno na te dogodke odzovemo le, ko se to zgodi nekomu, ki ga poznamo. "Treba je spremeniti način razmišljanja, to ne sme biti le trenutni navdih voznika, pešca, kolesarja ali koga drugega," pravi. Kot pravi, so med pogostimi vzroki za nesreče sekanje ovinkov, pri čemer vozniki pogosto zapeljejo na nasprotni pas, izsiljevanje prednosti, vreme in tudi zanašanje na varnost naših vozil. Pove, da opažajo, da se nekateri, ki imajo dobre avtomobile, pogosto vozijo manj previdno in hitreje. "Ker imam dober avto, se bom v primeru nesreče gotovo rešil!" po njegovih besedah menijo vozniki boljših avtomobilov. "Vozniki se morajo tako zaradi sebe kot tudi drugih bolj posvetiti vožnji. Današnji promet je izjemno zahteven in gost!" je dejal.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (66)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Aldin Alagic
18. 05. 2013 02.52
-1
ee super bi meli progo kot Nürburgring...
testosteron
17. 05. 2013 21.39
+8
...moj današnji test : vožnja na 10 km v eno smer - vozil kot manijak , na polno,...potem vožnja po isti trasi po predpisih,....razlika v času je bila le 1.26 minute !!! ...podatek pove vse - se ne splača -pa še ogrožanje je velikansko !!!
Jožajoža
17. 05. 2013 21.10
+3
dajte končno ven podatke, v kolikih prometnih nesrečah so udeleženi policaji, ko niso v službi!!!!!!!!!!!!za prometne prekrške, kot so radar,pas,vinjenost,objestnost..........................se ve, da za njih te kazni ne veljajo,
el_salvador
17. 05. 2013 20.30
+6
naj naredijo ze enkrat kaksno progo da se bomo norci mal izzivljal ;)
dejan226
17. 05. 2013 19.25
+40
stvar je v tem da večina bum pešcev (pešci ki gredo čez cesto, pa čeprav na prehodou, brez pogleda in brez nekega znaka, da bodo prečkali cesto´) ni nikoli vozila avta kaj šele kamiona.. Sem voznik in občasno tudi pešec ne znam si predstavljat,kako lahko nekdo brezbrižno, brez pogleda stopi na cesto in jo prečka.... saj razumem ima prednost, vendar je človek le človek in tudi najboljšemu vozniku se lahko zgodi trenutek slabosti ali nepazljivosti
Timpy Xzu
17. 05. 2013 20.20
+12
prav imaš pešce bi malce poučili o prometnih predpisih...
yaks
17. 05. 2013 20.31
+14
To je res ja. Odkar imam izpit za avto sem kot pešec in kolesar veliko bolj previden, ker vem kako je v koži voznika avtomobila.
HellWolf
17. 05. 2013 19.09
+61
Par besed najbol rizičnim skupinam na cesti: pešci - dragi moji, na prehodu nimate absolutne prednosti. Če že vidite da sm par metrov pred prehodom al pa da sem prehiter da bi ustavu je treba počakat ne pa da žlajfam ko nor. Tud to se zgodi da se lahko pešca na prehodu spregleda. Najbol riskantno je to ponoči. In to da eni enostavno ne znajo po cesti hodet. Hodi se po robu ne pa do polovice voznega pasa in po levi strani ceste. kolesarji - treba je gledat naokol ne pa kr ruknit na cesto. Ste popolnoma enakopravni na cesti zato so vožnje kontra po enosmernih enako prepovedane kot za avtomobiliste. Ponoči pa imejte že zaboga vsaj odsevnike na biciklu najbolš pa so luči da se vas vidi ne pa da se izogibamo tist zadnji meter ko skor nekdo leži na havbi. vozniki počasnih vozil (traktorji, gradbena mehanizacija) - na cesti se je treba umaknit če se le da da se ne nardi kilometerska kolona. Eni se peljejo ko jebivetri po cesti za sabo pa nardijo kolono da enemu dojadi in nardi hito bedarijo. Pa na traktorskih prikolicah nej bojo ponoči vsaj odsevniki če že luči ni. Pa še bi lahko našteval rizične skupin na naših cestah... ko pride do česa je po policijski logiki vsega takoj kriv avtomobilist. Kar pa je včasih daleč od resnice. Velik je na cestah budal s avti ki pobijejo nedolžne zarad bedarij in dost je na cesti ostalih brezbrižnežev ki ne poznajo kulture na cesti in ostalih cestnih predpisov.
housemd
17. 05. 2013 19.48
+19
yaks
17. 05. 2013 20.34
+7
A mi lahko nekdo razjasni po kateri strani ceste je treba hodit, če si sam. Dajte mi minuse, mi je čist vseen, sam rad bi vedel. V vrtcu smo hodili po desni strani, ampak zadnje čase se pa govori, da če si sam, da moraš hodit po levi, zato da vidiš, če se avto nasproti pelje in se lahko umakneš, če se ti on ne more.
Haloška ikebana
17. 05. 2013 23.37
+3
Silverwolf nimaš prav. Pešci imajo absolutno prednost pred avtomobili in ostalimi udeleženci v prometu, kadar prečkajo cesto na zaznamovanem prehodu za pešce. Ti kot voznik, pa moraš v vsakem trenutku pričakovati, da lahko pešec prečka cesto, seveda na prehodu za pešce in moraš vožnjo in hitrost temu tudi prilagoditi. Je pa seveda tudi res, da se ne prečka ceste, dokler se ne prepriča, da se to lahko varno stori. Najpomembnejša v prometu pa je strpnost. Odpravi se na pot nekaj minut prej, da se ti nebo mudilo!!!!!
Haloška ikebana
17. 05. 2013 23.38
+1
yaks po levi strani cestišča se hodi izven naselja, kjer ni urejenih pločnikov.
Dvomljivec
17. 05. 2013 23.59
+2
kaj mi hasne prednost, če sem jaz polomljen/mrtev, avto pa stovčen...samo zdrava kmečka pamet in previdnost
Sianne
17. 05. 2013 18.30
-8
Potem pa se najdejo pametnjakoviči in pametarijo, kako je brezveze, če te oglobijo za "tistih 10km/h" čez omejitev.. Brez poznavanja osnovne fizike, vzet vsem takim izpite.
trojnix
17. 05. 2013 18.33
+16
coklarca
17. 05. 2013 18.23
+17
Vsi smo se učili in naučili voziti po predpisih če ne ne bi opravili izpita.Od človeškega karakterja je pa odvisno če to upoštevamo.
fcmi
17. 05. 2013 18.27
+6
Matej Vižintin
17. 05. 2013 18.14
+2
Največji problem so avtošole. Veliko zdajšnih inštruktorjev komaj ,da govori slovensko , med učenjem vožnje opravlja privat pogovere itd. Še ne pomeni , če ima za sabo 10 let taxi službe ,da potem zna voziti in učiti.
yaks
17. 05. 2013 20.35
+3
Potem obstaja še izpit in komisija, a veš? Če vidijo, da ne poznaš predpisov, te ne spustijo čez. Pa CPP izpit je še prej, čeprav tisto je res kar nekaj.
kosez
17. 05. 2013 18.10
+7
Pomembno vlogo ima tudi psihofizično stanje voznika, saj nam povečuje reakcijski čas... Povečujejo ga droge, alkohol, utrujenost voznika itd.
Chatefucio
17. 05. 2013 18.09
+9
Dons sm js skor enga "od zadi nabiu".... Sam za sekundo sm u klimo pogledu, un je pa ocitno upocasniv hitr ker je iz dunajske hotu zapelat u eno stransko ulco... Dez je naredu svoje, abs me je skor zjebu, ce ne bi z rocno mal korigeru in se postran zmazu, bi se drugac koncal... Dobr da mam prakso iz BTC-jevih kroznih krizisc ;) In ja, samo trenutek nepozornosti pa loh nucas kasko... Sploh v takem vremenu...
fcmi
17. 05. 2013 18.24
+3
A zj se hočeš hvalt, da znaš z ročno avto korigirat.
fcmi
17. 05. 2013 18.25
+4
Pa še to - nimaš se po krožnih kej z ročno furat. Ceste niso za igračkanje
Sianne
17. 05. 2013 18.31
+4
Chatefucio
17. 05. 2013 18.33
+9
Nč se ne hvalim.. Pravm da sm zasrou in da je treba bit pozorn... Kar se ročne tiče, to izvajam na lastno odgovornost parkrat na leto, ko je; beri: CESTA PRAZNA. Pa še nikol nism nč zasrou... In to ni samo igračkanje, definitivno ti to poveča sposobnost boljše reakcije v takšnih situacijah, kot se mi je zgodila dons.... Razdalja je bla cca slabih 10m, hitrost cca 60km/h... Če bi gledu na cesto ne bi blo problema...
dejan226
17. 05. 2013 19.32
-4
ČE RABIŠ IZKUŠNJE ZA KRITIČNE TRENUTKE IN IMAŠ VOZNIŠKI IZPIT ŽE DALJ ČASA,TOREJ NA TRENINGU VARNE VOŽNJE NISI BIL . TOPLO PRIPOROČAM KAKŠEN CENTER VARNE VOŽNJE, MENI JE TO BILO DARILO.... BIL SEM NA VRANSKEM IN JE BILO PRECEJ VREDU IN POUČNO.
Chatefucio
17. 05. 2013 19.59
+3
jeseni bom imel izpit 2 leti.. Lani poleti sem opravu varno vožnjo.. Se s trinjam, koristna zadeva... Ni pa nič odveč če tud sam kdaj kje povadiš na kakšnem frej parkingu... V današnjih razmerah je to skoraj da nuja...
MISOON
17. 05. 2013 18.09
+21
Najbolj ne kulturni so vozniki, ki vozijo avtomobile višjega cenovnega razreda, ki na črpalki tanka max. za 20 eur goriva, se pozimi vozijo z letnimi pnevmatikami in po možnosti še z neregistriranim avomobilom. Ponavadi so to agresivne osebe temnejše polti v trenerkah. Ko na cesti naredi traparijo in mu pokažeš, da je narobe naredil bi se pa še najraje tepel.....kdo so to vi vemo
yaks
17. 05. 2013 20.43
+6
V Celju je en tak pri bolnci na avtobusni parkiru da je mel rit čez cel vozni pas. K je enmu drugmu takemu avto crknu in mu ga je prišu popravt. In to takrat k je največja gužva. In pol so mel tisto njihovo musko na glas in so se pogovarjal. Ljudje pa mim niso mogl.
England-FC
17. 05. 2013 18.05
-3
Pr men isto,pred mano en kmet z avtom na križišču mečkov 5 sekund da je spelov,pa nobenga ni blo,frej cesta,pa je čakal 5 sekund da je spelal,sm mu 10x potrobu.zarad takih so nesreče!!!
fcmi
17. 05. 2013 18.16
+5
Ne, nesreče so zaradi takih nestrpnežev kot si ti.
MISOON
17. 05. 2013 19.52
+4
se prau si mu na 2x na sekundo potrobu, potem je čisto razumljivo: raztrešen je biu zaradi tebe in tvoje živčnosti
yaks
17. 05. 2013 20.45
+9
Mogoče je bil pa nov voznik in ni bil navajen na bencinarja, ker veliko avtošol ima dizle. In potem mu pač parkrat vmes crkne. Pol ko si mu pa trobu je bil pa še bolj živčen.
lioon
17. 05. 2013 17.41
+33
No zadnje čase opažam, da se situacija definitivno slabša. Ljudje ne znajo več vozit, norijo, prehitevajo, se stalno lepijo na rit, da ne omenjam tistih, ki sekajo ovinke (to počne 95% voznikov ali še več) pa take, ki prehitevajo kolesarje v nepregleden ovinek. Toliko pacientov je za volani, da se bo na žalost to skos dogajalo. Pa vsi tisti mečkači, k mislte, da ste ta glavni k se pelete 60 tm kjer je 90, al pa 100 po prehitevalnem na avtocesti. Za zrint s ceste resno....
HellWolf
17. 05. 2013 17.07
+68
niso problem sam prehitri šoferji... problem so tud tisti prepočasni. Ti dojadi ko ti cinca spredi in ga hočeš prehitet pa nardiš sranje.
united4eva
17. 05. 2013 17.09
+45
Najbolj na živce mi grejo tisti, ki se vključujejo iz ulic in drugih cest in te pri tem tako izsilijo, da se moraš dobesedno čisto ustavit ali ga prehiteti, namesto da bi počakali 2.5 sekunde in nato normalno speljali.
antip0ptiz33m
17. 05. 2013 17.30
+17
pa biciklisti so tudi pravi pacienti, dosti krat sem že srečal biciklista, ki zapela iz stranske ceste direkt na glavno, pa ne da bi pogledo če mu pripela avto po glavni cesti.
united4eva
17. 05. 2013 17.03
+38
Ja ne rečem, voznik mora biti 100% previden, ampak tudi pešec naj tu pa tam kdaj pogleda levo desno, preden misli stopiti na prehod in naj oceni, ali je sploh varno reskirat in izsiljevat avto da ti ustavi, če le ta vozi prehitro. Žal nekateri so čisto brezobzirni in čedalje več je tega, da kar naenkrat bam stopi pešec na prehod, pa če voziš 20km/h (kar ni nič narobe) ali pa 100km/h. Mislim nevem no, prečkaj cesto pač kadar je za to primeren čas, nekdo ti bo že ustavil, če je prevelika gneča, ne pa da se majaš na cesto kokr češ, vseeno mi je, itak nisem kriv če me zbije avto. Pazite na svojo varnost!!
... ... 1
17. 05. 2013 17.55
+10
sm vidu po lublani kk majo to nareto... peščci bum na cesto, noben ne pogleda kk je kej. pač si misli sj mam js prednost,sm vidu po lublani kk majo to nareto... peščci bum na cesto, noben ne pogleda kk je kej. pač si misli sj mam js prednost, ja prednost že, sam naj pride en mojster pa ti tista prednost nč ne pomaga, takrat si ti najšibkejši člen in jih ti dobiš... pa vžda ne grem čez cesto ne da bi pogledu na obe strani...
povrsniste24kur
17. 05. 2013 16.56
+26
obdavčitve so zadnje čase zelo aktualne, dajmo še obdavčit voznike đipov. ni bolj ogabnega, kot ženska v đipu za volanom, ki je doma v mestu, vozi froce v vrtec z đipom, se z njim vozi na šiht v mestu, v trgovino in in in, obenem pa zverine ne zna parkirat niti frontalno, kaj šele se vozit po svojem pasu.
Armani85
17. 05. 2013 17.01
-41
Smesen komentar! Predvidevam da imas kakega cliota ali peugota gledas pa kako imamo drugi makine! Seveda da bo imela moja zena makino da bo varna na cesti! Kao ti ga nebi imel?
povrsniste24kur
17. 05. 2013 17.08
+21
sploh ne vem, kaj bi "makina" naj bila. če pa že imaš denar za neko makino al karkoli že pač, pa pošlji svojo ženo še na par tečajev vožnje, da drugih ne bo ogrožala na cesti in zasedala po dveh parkirnih ali invalidnih mest. mogoče boš s tem celo kakšno življenje rešil.
Armani85
17. 05. 2013 17.09
-21
Beavis and Butthead
17. 05. 2013 17.18
+24
Tud jaz opažam vse preveč ljudi, ki vozijo prevelike avtomobile. Potem pa telefon, šminka, muska, ... pa bi jo najraj iz avta potegnu pa na bus dal. Nisem nevoščljiv ljudem, ki imajo denar za velike avtomobile. Sam dejte se naučit obvladovat kar ste kupl. Če pa želiš da je varna ji pa LPP karto kup, pa bo varen še kdo drug.
23sdd
17. 05. 2013 17.20
+9
vsak naj se vozi s takim avtomobilom, kot mu paše oz. s takim, kakršnega si lahko privošči. Ni pa treba sedaj vseh žensk metati v isti koš. Res se najdejo take, se pa najdejo tudi ženske, ki obupno vozijo s slabšimi avtomobili. Ravno tako se najdejo tudi taki moški, da ne bo pomote. Glede obdavčitve, kaj ko bi obdavčili še cigarete, alkohol... še veliko takih stvari, ki jih v življenju ne potrebujemo. Nevem, zakaj se nekateri obešate na dobre avtomobile, če pa nekdo porabi npr. za cigarete na leto več kot 1000€ ni pa nič posebnega. Pač nekdo raje porabi za cigarete drug pa za avto, jaz ne obsojam nobenega.
povrsniste24kur
17. 05. 2013 17.32
+1
tobak in alkohol že sta obdavčena kolikor je meni znano. tobak dodatno obdavčujejo po 3x na leto, tako da ne vem, kaj želiš s tem povedati. očitno se ti zdi to premalo. na dobre avtomobile pa se nekateri obešamo prav iz tega razloga, ki ga je navedel že g. legan v članku. ker ti vozniki vozijo hitreje in manj previdno, saj imajo neko prepričanje, da so v primeru nesreče bolj varni. seveda to ne leti na vse.
23sdd
17. 05. 2013 17.40
+3
Saj je avto tudi, če smo pri tem. Najprej, ko ga kupiš, gorivo, registracija, popravila... Meni se ne zdi kakšne bistvene razlike med vozniki boljših ali slabših avtomobilov, povsod se najdejo obupni vozniki.
MISOON
17. 05. 2013 18.05
+5
ko smo že pri makinah...najbolj se nasmejim revčkom, ki pridejo na bencinsko z ne vem kakšnim bmw-jem potem pa lovi tiste cente na črpalki, bog ne daj tankat več kot 20 eur, z letnimi gumami pozimi, po vrhu pa še neregistriran avto.....revčki ubogi mamini
Chatefucio
17. 05. 2013 18.41
+2
Armani za ta kes (ce se ze hocs nost) bi loh pa res kej bolj "in" kupu, ksno novo sedmko benflnovo recmo... Mercedesu se vid da jim je zmankal idej, vsak nov model me bol preseneča... V negativno seveda...
ReševalecMB
17. 05. 2013 16.53
+12
Taksno predstavitev bi morali narediti v zivo v vseh vecjih mestih z lutkami in avtomobilom. In potem naj vsi v zivo vidijo kaj pomeni peljati 10 km/h vec proti prehodu za pesce in kaj sploh pomeni hitrost. In tudi naj vidijo kaksne poskodbe nastanejo pri razlicnih hitrostih.
TRUMPP
17. 05. 2013 16.50
+13
Tudi stanje duha v družbi vpliva na takšno prometno situacijo kot jo imamo v državi. Vse se začne pri vzgoji in z lastnim zgledom.
dekleta pa taka
17. 05. 2013 16.47
-14
zakaj pa pol delajo avte k grejo 300 nauro ali več začnite take delat k grejo 30
povrsniste24kur
17. 05. 2013 16.58
+12
povrsniste24kur
17. 05. 2013 16.59
+9
a če maš v sodu 300l vina to tudi pomeni, da moraš spit vse, ko prideš zraven?
Jasmin42
17. 05. 2013 17.33
+0
dekleta pa taka
17. 05. 2013 18.36
+0
drgač pa bi spoiv vs vin če bi biu žejn zakaj pa ne