Slovenija

Včasih je veljalo, da ima učitelj vedno prav, ker je avtoriteta, danes pa ...

Ljubljana, 10. 12. 2014 17.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

... starši vse pogosteje slepo verjamejo otroku. Prav te težave izpostavljajo učitelji – nesprejemanje opozoril, iskanje opravičil za otrokovo vedenje in nestrinjanje z ocenjevanjem. Učitelj se pogosto znajde pred vprašanjem: kaj sploh smem in česa ne?

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (304)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

aligator14
11. 12. 2014 11.38
-1
opazovalec - meni doma otroci niso prišli čez glavo - povsem z lahkoto jih obvladujem - v šoli pa je vsega - pri nekaterih predmetih pridni, pri nekaterih pa ne. Poslušal sem predavanje psihologa, ki je lepo povedal, da je potrebno otroku postaviti meje - tega se držim. V šoli pa marsikateri učitelj mej nepostavi ali pa jih ne zna postavit, potem pa mu zrastejo otroci čez glavo. Vsak učitelj je dobro vedel, da se bo moral ukvarjati s 20 in več otroki, če tega ni sposoben je najbolje da zamenja službo....
širakelj
11. 12. 2014 08.45
+7
Današnje družine,šole in fakultete proizvajajo funkcionalno nepismene,motorično in emocionalno defektne otroke.Če dodamo še nove tehnologije,se močno bojim za svojo prihodnost.Že zdaj okoli mene hodijo zombiji z telefoni v rokah.
opazovalec_
11. 12. 2014 08.39
+6
Težava je, ker ni primernega sankcioniranja očencev za nespoštljivo vedenje. Najprej učence, potem pa starše...
aligator14
11. 12. 2014 09.08
-2
vzvodi sankcioniranja so, je pa problem, ker učitelji mislijo, da je edini mehanizem sankcioniranja podpis staršem - zelo malo so jih naučili v šoli...
opazovalec_
11. 12. 2014 09.40
+9
Ciljal sem na nespoštovanje učencev do učitelja! Ko 10 letni otrok učitelja pošlje v p.m. ali celo zagrozi ali pride tako daleč, da mora posredovati policija, pa pridejo starši na razgovor in otroka zagovarjajo, ravnatelj si ne želi incidentov in slabega ugleda šole v javnosti in vseskupaj zapakira v celofan in na koncu je zmaga na strani MULCEV, ki si lahko privoščijo učitelja vedno bolj in bolj, ter prikrajšajo cel razred za kvalitetno izvedene učne ure. Kako potem obdržati avtoriteto nad učenci? Ocene in ukori pri problematičnih učencih nimajo učinka, nedisciplino in nespoštovanjo pa posredno zagovarjajo tudi njihovi starši ...
aligator14
11. 12. 2014 10.35
-3
Spoštovanje si mora učitelj zgraditi sam - poznam učitelje, ki so kos še kako problematičnim mulcem - zaposliti jih je potrebno, predmet narediti zanimiv, pa je tudi v razredu mir..
opazovalec_
11. 12. 2014 11.07
+6
alešj. tako kot si spoštovanje naredi starš, ko mu otrok komaj shodi, pa mu že skače po glavi! Pol pa komi čaka, da ga porine v vrtec ali šolo, da ima pred frocom mir. " in z reitvijo naj se drugi j... z njim!" Ta vzorec otrok je vedno problem v šoli! In kar nekaj "komentatorjev" me spominja na tak vzorec staršev! :)
Grremlin
11. 12. 2014 17.04
+5
Samo malo poglejte problematičnega otroka in njegove starše, pa vam bo takoj jasno od kje izvira tako vedenje otrok. Še vedno so starši prvi, ki vcepijo otroku kaj se lahko in kaj ne... Včasih poslušam, da razlagajo, kaj njihov otrok "pobere" v šoli, ampak se mi zdi bolj problem v tem, kaj otrok prinese v šolo...
snowfly007
11. 12. 2014 07.58
+7
Glavni problem vsega je, ker ravnatelji ne naredijo reda na šol, ker velikokrat potegnejo z starši ne pa z svojimi sodelavci. Prišli smo že skoraj do skrajnosti in potrebni bodo tudi skrajni ukrepi če bomo hoteli še kaj narediti iz prihajajočih generacij.
aligator14
11. 12. 2014 09.10
-4
Starši ne morejo vzgajati otrok v šoli - damo jim lahko le osnove - ko se pojavi gruča otrok naj bi bili učitelji naučeni kako in kaj - ravnatelji pa se očitno zavedajo nesposobnega kadra pod seboj...
wolfterier
11. 12. 2014 09.48
-1
Ravnatelji vzgajajo učiteljice,za učence zmanjka časa...
opazovalec_
11. 12. 2014 09.53
+5
Poslušnosti, reda, spoštovanja in primernega vedenja en učitelj ne more hkrati naučiti 20 otrok v razredu, če že tega v prvi vrsti niso sposobni starši učiti svojega otroka od malih nog! Menda ni osnovna naloga učitelja, da si dela red v razredu, pač pa da čim bolj kvalitetno in zbrano posreduje znanje! Otroci pa bi morali v prvi vrsti sami vedeti kaj so njihove dolžnosti v šoli in kako se smejo in morajo obnašati v šoli.
aligator14
11. 12. 2014 10.32
-4
Opazovalec - to si povedal ravno tako, kot da mehanik na servisu ne more popraviti štirih avtomobilov v enem šihtu - če pač ne zna ne zna - znanje je pomanjkljivost v vseh poklicih...
mak0521
11. 12. 2014 17.40
+7
Alešj, učitelj lahko NAUČI 25 učencev, ne more pa jih VZGOJITI, če so od domna razvajeni in nevzgojeni.... Vzgoja ni končana v enem šihtu, je trajno delo z otrokom....
soncnica60
18. 03. 2015 20.58
soncnica60
18. 03. 2015 21.00
Se popolnoma strinjam. Starši naj otroka naučijo osnove kulture, učitelji ga bodo pa pisati, brati, računati...
986532
11. 12. 2014 07.49
+2
biti bi morale poštene!! in stroge učiteljice. Žalostno je, da se prevečkrat "zmotijo" - sem že večkrat doživel in ji je potrebno iti v šolo razjasniti, da narobe popravlja kontrolno, da ne govorimo o tem, da se v nižji stopnji "zmoti" in jim napačno popravi uporabno nalogo pri matematiki, ko pa prideš na izredni sestanek in ti pred teboj nalogo narobe reši, pa ji razložiš, kako je pravilno, postane rdeča in se ti opraviči - kaj pa ostali učenci, katerim pusti napačno rešeno nalogo, ker nekateri (večina) učitelji nočejo priznati napak. Preveč vsi skupaj tarnajo, čudno, da so strogi in pošteni učitelji še vedno uspešni in imajo tudi rezultate. Preveč je tudi otrok s posebnimi odločbami, s katerimi se morajo ukvarjati, namesto, da bi se s povprečnimi in nadpovprečnimi, od katerih bomo imeli razvoj.. Včasih, če niso bili sposobni biti v normalni šoli - umsko in vedenjsko, so jih dali v, za njih, prilagojeno šolo... Sploh pa je tudi prveč pregovarjanja in denarja vloženega v OŠ, naj se raje posvetijo fakultetam in nekaterim srednjim strokovnim šolam, da bodo ven prišli pametni in delovnih navad polni ljudje..
blazter
11. 12. 2014 07.45
+2
Za prenos obveznosti in znanja iz delovnega zvezka na otroka , učnimi listi in podobnimi stvarmi osnovnošolce mučijo šest ur dnevno. Ko vprašam ,kako jim je učitelj razložil in pokazal, otrok ne ve. Nobenega ponavljanja, utrjevanja in podajanja znanja ni. Otrok lahko popoldne, po šoli še najmanj tri ure sedi ob pomoči staršev, da znanje utrdi in se kaj nauči. Vidim eno samo divjanje čez učni načrt, kljub temu, da so otroci prikrajšani za eno leto otroštva. Izbirni predmeti, neobvezni izbirni predmet, ki je obvezen..... A je tak sistem, ali je samo na naši šoli tako? Mi smo se hodili učiti in so nas naučili. Zato so jih naši starši spoštovali, jim zaupali in jim verjeli. Kako bom danes jaz zaupal in verjel nekomu, za katerim delo opravljamo doma, oni pa hodijo po plačo in na malico. Zato pa je pri nas tako kot je, vsi ,ki naj bi delavcu bili vzgled, izkoriščajo sistem.... Vmes so tudi izjeme, redke.
986532
11. 12. 2014 07.54
+2
IMAŠ PRAV!! tudi javna anketa je pokazala, da je kar 85% staršev prizna, da se učijo s svojimi šolarji - ostali pa ne priznajo, ali pa imajo otroci slabe ocene.. raziskave, miselni vzorci, plakati, predstavitve, projekti na računalniku... na koncu pa so vsi zmešani in utrujeni... starejši učitelji - tisti, ki so šli z dušo v poklic, se žal ne počutijo dobro, sem jih že videla s solznimi očmi... grozota
general 1
11. 12. 2014 07.32
-5
Otroc so velika nadloga ovira v zivljenju nimas vec svobode gotov si
986532
11. 12. 2014 07.56
+1
niti nimaš smisla življenja... upam, da te ne bo nihče oskrboval, ko boš star in betežen, pa polulan, umazan in lačen... bi take ljudi kar pustili lahko v domovih in naj se znajdejo sami...
general 1
11. 12. 2014 07.58
-7
Jzt mam fuull dnara in glede nege ne bo problema aja pa brez fovsije
tukson1
11. 12. 2014 07.24
+6
Če hočeš avto vozit moreš nardit izpit, starš je pa lahko vsak
Boštjan Smole
11. 12. 2014 06.56
+13
Včasih je imela učiteljica tak lesen meter štirioglat oče doma pa pas v hlačah in ko se je to povezal je Matejček z lahkoto sam brez staršev naredu nalogo danes pa.....
Kjegavidissss
11. 12. 2014 08.00
+0
Ja saj t stari so se borili kao proti fašizmu, doma so ga pa prakticirali nad otroci.
rhombur
11. 12. 2014 06.52
+5
Če se slikopleskar ne boji odvetnika, zakaj bi se ga učitelj?
aligator14
11. 12. 2014 07.21
-2
se popolnoma strinjam - ker pa so dandanašnji učitelji po večini nesposobni je pač tako kot je - danes velja za vse poklice ali ga obvladaš, ali pa ga ne...
snowfly007
11. 12. 2014 07.56
+4
Imamo tako dobre kot slabe učitelje, starš je pa lahko vsak tudi še tako nesposoben.
vlak
11. 12. 2014 06.52
+14
Ko smo mi rastli niso imeli starši, take probleme, kot jih imajo zdaj.Vzgoja, se začne doma in tega se morajo starši zavedati.Ko vidi otroke,ko gredo iz šole in,ko gre mimo, tebe nimajo bontona,da bi rekli dober dan.
rhombur
11. 12. 2014 06.56
+5
Oh, da ne bomo odprli teme, kako je vzgojena zlata generacija 50+ ali morda 60+. Prepričani, da jim vsi dolgujemo vse, v soboto med največjo gužvo na blagajnah plačujejo položnice, delajo kaos na parkiriščih, se delajo, da ne razumejo, kje je vrsta ipd. Mčkeno posplošujem, ampak sem vse tri primere, s strani treh različnih seniorjev doživel v uri in pol, na isti dan.
luckyss..
11. 12. 2014 07.04
+0
rhombur.....ti si tipičen primer - ne spoštuješ starejših.
caspera1
11. 12. 2014 07.16
+4
rhombur ima malo prav, starejši ko si, bolj znaš biti včasih nestrpen. Tisto s položnicami je pa čisto mimo. Ko prideš na vrsto, imaš pravico opraviti tisto, zaradi česar si prišel. Zdaj se pa še v dolgo vrsto za kruh ne boš smel postavit, da ne bo kakšen živčneš predolgo čakal.
rhombur
11. 12. 2014 07.24
+0
@casperaa - že, morda celo jaz postajam siten :) - ampak menda si lahko splaniraš, da ne prideš s šopom položnic na blagajno v Mercator ravno na najbolj prometen dan, na najbolj prometno uro, s čimer dodaš najmanj 10 minut v čas čakanja. Da to trgovci sploh ponujajo, se mi sicer zdi sploh ubrisano, ampak OK. Razumem pa, da ima vsak pravico, če ponujajo, samo malo obzirnosti pa bi pomoje ne škodilo...
luckyss..
11. 12. 2014 06.38
+20
Pokvarjeni ljudje imajo pokvarjene otroke...to je vse..
toj-to
11. 12. 2014 06.39
-11
luckyss..
11. 12. 2014 06.42
+3
caspera1
11. 12. 2014 07.17
+1
Nobeno posploševanje ni pošteno. Ni pravila.
hladni_tus
11. 12. 2014 06.36
+14
Učiteljem pa dati v roke palico - kot nekoč
caspera1
11. 12. 2014 07.19
+3
Včasih že. Ampak so se dogajala huda izživljanja s strani učiteljev včasih. Moji mami je enkrat zaradi dobljenih hrušk z ravnilom po prstih tekla kri iz blazinc, bolečine pa grozne.
hladni_tus
11. 12. 2014 06.34
+10
Problem je v sodstvu. "naše" sodstvo je katastrofa. Nujno moramo čimprej razpustiti obstpječe sodstvo ter najeti tuje sodnike - sojenje bo tako veliko bolj učinkovito in ceneje. Sedanji sodniki pa naj sodijo nogometne tekme!
XenoSlo
11. 12. 2014 06.34
+19
Jaz bi uvedel sprejemne izpite za vsakega, ki želi postati starš. Ker 90% jih nima pojma kaj je vzgoja in kulturno vedenje. Važno jim je samo, da se ego nahrani. Njihovi sončki so pa itak oh in sploh.
aligator14
11. 12. 2014 07.24
-5
in isto velja za učitelje - največkrat še svojih otrok doma ne znajo vzgojiti, kako bodo potem vzgajali cel razred - največkrat še redu v razredu ne znajo narediti...
DonDonDan
11. 12. 2014 06.30
+20
Danes ima avtoriteto samo tisti, ki se ga bojijo, ki je na položaju in ogroža eksistenco drugih. Se pravi avtoriteta na podlagi strahovlade, ne pa vrednot. Kar se pa učiteljev tiče, dokler bodo starši najbolj problematičnih mulcev hodili na šolo groziti učiteljem z odvetniki in jim pred nosom mahati s pestmi, do takrat učitelji ne bodo imeli potrebne avtoritete za učenje in vzgojo učencev.
DarthRevan
11. 12. 2014 06.25
+8
Tisti ki so bili otroci v časih ko je imel učitelj vedno prav, so danes starši.
mraxxx
11. 12. 2014 06.04
+26
Šola je inštitucija, ki izobražuje in s svojimi zgledi oblikuje človeka, ki odrašča, da spozna osnovna načela morale. V prvi vrsti pa smo za svojo vzgojo odgovorni starši sami. Na nas je, ali bo otrok zrasel v spoštljivega odraslega ali ne. Šola pri tem samo pomaga. Zato je NEODOVORNO kriviti učitelje, če je otrok problematičen. Jaz učiteljem vedno pravim, da če bodo otroka kdaj pa kdaj podučili tudi na bolj grob način, da jih vedno podpiram, če bo to upravičeno. Torej, moje prepričanje je, da morajo tako starši kot šolske inštitucije obravnavati otroka v sodelovanju in z roko v roki. Ne pa, da pade tožba s strani staršev že samo, če učitelj povzdigne glas. Ko sem bil jaz majhen, sem bil velikokrat poslan iz razdreda na zelo grd način. Tudi kakšni ključi so mi kdaj prileteli mimo glave. Ko sem bil zunaj na hodniku me je oklofutal še ravnatelj, če je ravno mimo prišel. Zato danes vem kaj ne smem in kaj lahko, spoštujem učitelje. Takrat sem jih sovražil, danes pa sem jim za ta dejanja hvaležen. Nisem za fizično kaznovanje, vendar bi se morala strogost učiteljev dopuščati.
caps1
11. 12. 2014 01.56
-15
Včasih je veljalo, da ima učitelj vedno prav, ker je avtoriteta, danes pa ... mu je važna samo plača in da s čim manj truda preživi dan v šoli... Za drugo pa podkrbi naj sindikalist Štrukelj.. Da proivajamo same bebčke, nam ni mar oz. zgleda, da je to načrtno...
mraxxx
11. 12. 2014 06.09
+10
Tako je, se strinjam delno s tabo. Strinjam se, da bi učitelji morali imeti avtoriteto, ne strinjam pa se, da so vsi učitelji takšni kot si opisal. Peščica jih je, ostali pa se trudijo. Ko gledam naše vzgojiteljice v vrtcu lahko rečem samo kapo dol. Ne bi posploševal. Mi gredo pa na živce javni uslužbenci na kakšnih upravnih enotah, ki pa se res dobesedno pasejo tam.
yaks
11. 12. 2014 00.37
+41
Prvo kot prvo bi moral na Pedagoškem faksu kar nekaj profesorjev ven zmetat, potem bi moral pa uvest še sprejemne izpite, ker nekateri, ki se vpišejo na pedagoško, res niso primerni za kakršen koli učiteljski poklic. O nesposobnih starših pa raje ne bi izgubljal besed.