Slovenija

V Mariboru stekla obravnava babičine zahteve za rejništvo, vsi sodelujoči zavezani k molku

Maribor, 08. 03. 2017 19.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Babica s Koroške, ki je po nasilni smrti svoje hčerke decembra 2015 skrbela za vnuka, nato pa ju je CSD Velenje dodelil v rejništvo, se je udeležila prvega naroka na Upravnem sodišču v Mariboru. Babica rejništvo zahteva s tožbo proti državi oziroma ministrstvu za delo. Obravnava je trajala kar šest ur, bila pa je zaprta za javnost.

Na Upravnem sodišču v Mariboru je danes potekal prvi narok v zadevi, v kateri babica dveh otrok od države oziroma ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti terja dovoljenje za opravljanje rejniške dejavnosti.

Babica otrok na Upravnem sodišču v Mariboru od države oziroma ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti terja dovoljenje za opravljanje rejniške dejavnosti.
Babica otrok na Upravnem sodišču v Mariboru od države oziroma ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti terja dovoljenje za opravljanje rejniške dejavnosti. FOTO: POP TV

Babica s Koroške, pri kateri sta vnuka živela od nasilne smrti njune matere decembra 2015 do napotitve v rejništvo 30. marca 2016, je na Center za socialno delo Slovenj Gradec v začetku lanskega leta podala vlogo za rejniško dejavnost, a ta babičine vloge ni pravočasno posredoval v reševanje pristojnemu organu, se pravi ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Po ugotovitvah upravne inšpekcije je bilo takšno ravnanje CSD Slovenj Gradec nezakonito, saj je CSD s tem, ko ni pravočasno posredoval vloge, kršil pravice babice in dedka do odločanja v zakonitem roku. Zaradi ugotovitev upravne inšpekcije je maja lani zaradi objektivne odgovornosti odstopil takratni direktor CSD Slovenj Gradec Jurij Šumečnik.

Je pa medtem babica zavrnilno odločbo glede vloge za izvajanje rejniške dejavnosti od ministrstva za delo dobila aprila lani, to je po tem, ko je Center za socialno delo (CSD) Velenje njuna vnuka 30. marca lani brez vednosti babice in dedka iz vrtca odpeljal v rejniško družino. Otroka, danes stara štiri in šest let, sta vse od takrat v rejniški družini, z babico in dedkom pa imata redne stike.

Babica zahteva rejništvo s tožbo zoper države

Babica rejništvo zdaj zahteva s tožbo proti državi oziroma ministrstvu za delo. Danes je potekal prvi narok. Kot so poročali v oddaji 24UR, so na upravno sodišče prišli skrbnica, odvetnica centra za socialno delo ter babica z odvetnikom. Slednja pred kamero ni želela, je pa njen odvetnik Velimir Cugmas že pred obravnavo povedal, da bo predlagal dokazne predloge, tudi zaslišanje psihologa. “Do sedaj razvojnega psihologa še nihče ni nič vprašal, denimo ali bi življenje pri babici z razvojnega vidika bilo koristno za oba otroka. Mi menimo, da bi bilo,” je dejal. Obravnava je nato trajala kar šest ur, bila pa je zaprta za javnost, zato so vsi sodelujoči zavezani k molčečnosti.

Socialni delavci sicer ocenjujejo, da otroka pri rejnikih dobro napredujeta.
Socialni delavci sicer ocenjujejo, da otroka pri rejnikih dobro napredujeta. FOTO: Thinkstock

Primer spremlja še vrsta drugih pravnih postopkov

Sicer pa primer vse od konca marca lani spremlja še vrsta drugih pravnih postopkov. Med drugim je v zvezi z odvzemom otrok iz vrtca po pritožbah na predhodne odločitve vrhovno sodišče oktobra lani odločilo, da je bil odvzem otrok iz vrtca nezakonit, babici pa so bile kršene ustavne in človekove pravice do družinskega življenja.

Na takšno odločitev se je pritožil CSD Velenje, a je ustavno sodišče ustavno pritožbo v začetku letošnjega leta zavrglo. Prav tako ustavno sodišče ni sprejelo ustavne pritožbe babice, ki je želela, da bi ustavno sodišče odločalo o tem, da je treba nemudoma odpraviti ugotovljeno kršitev človekove pravice, to je kršitev pravice do družinskega življenja babice. Zato se je odvetnik Cugmas v imenu babice že pritožil na Evropsko sodišče za človekove pravice v Strasbourgu.

Primer je bil lani povod za dve interpelaciji proti ministrici za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Anji Kopač Mrak, ki je obe interpelaciji uspešno prestala.

Socialni delavci ocenjujejo, da otroka pri rejnikih dobro napredujeta

Medtem so na CSD Velenje v začetku februarja letos ocenili, da otroka v rejniški družini "veliko bolje napredujeta, kar je ugotovljeno in potrjeno z ugotovitvami strokovnjakov klinične psihologije in pedopsihiatrije iz vzporednih sodnih postopkov". Odkar sta otroka v rejniški družini, je pri njiju po ugotovitvah stroke ugotovljen napredek v razvoju, to pa po mnenju danega centra za socialno delo potrjuje pravilnost strokovne odločitve glede namestitve otrok v rejniško družino.

 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (51)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
09. 03. 2017 17.47
-4
Kaj ta otroka nimata tet in stricev, da se vse vrti okoli teh starih staršev. Otroka bosta prej polnoletna preden se bo kaj rešilo, kar je sicer že klasika, potem pa je zadeva itak brezpredmetna, potem ju čakajo druge težave, težave odraslih.
Ramzess
09. 03. 2017 17.44
-10
Pri rejnikih dobro napredujeta, ... pri rejnikih o katerih se ne ve nič, ... tudi trditev CSD-ja ne pove nič, je damo trditev. In folk temu zaupa, tudi bližnji sorodniki otrok.
prašek
09. 03. 2017 18.28
+10
O rejnikih samo ti (pa mi tudi) ne veš NIČ . CSD se je več kot očitno o njiju dobro pozanimal !
wolfterier
10. 03. 2017 09.26
-4
Karantanija
09. 03. 2017 14.46
-7
Napredek v razvoju je seveda ugotovljen, saj sta otroka kar nekaj mesecev starejša od takrat, ko sta bila ugrabljena. Čisto normalno.
prašek
09. 03. 2017 13.21
+4
Korošica trdi da je bila to kraja otrok. Srček♥ kdaj me prideš utopit ?????
PS2Xministri
09. 03. 2017 12.05
-9
PODPORNIKI TAKIH ODLOČITEV.....najprej dojemite da je bila... TO .. KRAJA.. OTROK... ne pa odvzem kar bo tudi potrdilo EU sodišče če do tega pride.....UPAM PA DA TI KI SO SODELOVALI PRI KRAJI DVEH OTROK NEKOČ ODGOVARJAJO.
sac81
09. 03. 2017 12.47
-7
kolbek460
09. 03. 2017 12.52
+13
Ta dva sta svoje zapila in zakockala bedaki bi jim pa še dali eno priložnost ,goveda neotesana ,,
JApajaDAja
09. 03. 2017 12.57
+11
seveda se borita za otroka, zraven njiju pride še nekaj denarja....pa cugmana bo treba plačat, hk,hk
Karantanija
09. 03. 2017 14.47
-10
štrekeljc
09. 03. 2017 18.25
+11
Ministrant, preberi si za začetek Družinski zakonik. Po njem stari starši (niti drugi sorodniki) do otrok nimajo nikakršnih predpravic. Res CSD skrbnike sirotam išče najprej med sorodniki in skrbništvo dodeli njim, ampak le, če so ti sorodniki sposobni vzgajati. Ta dva, babica in njen partner (sploh ni dedek) tega očitno nista, saj tudi svojih hčera nista uspela vzgojiti v osebi, ki bi normalno funkcionirali. Sicer pa za začetek razloži, kako ti lahko nekdo ukrade nekaj, kar ni tvoje. Poskusi, ti bom zelo hvaležen za razlago. Bo šlo?
štrekeljc
09. 03. 2017 18.34
+12
p.s. JApajaDAja, Cugmana plača StrankaDementnihSlovencev, tako da za to jima ni treba skrbeti.
kolbek460
09. 03. 2017 19.35
+8
Naj CSD Velenje poda javno njuni dosje od 1979 pa do 1995 vas bo vrglo na rit ,in ta dva modela bi šla tožit to državo za milijon evrov ,a si to želiš ?
štrekeljc
10. 03. 2017 19.21
ministrant, od včeraj čakam da mi razložiš.kako ti lahko ukradejo nekaj, kar ni tvoje. Ti ne gre, kaj?
Bassettt
09. 03. 2017 11.24
+2
Čustva in emocije na stran in takoj postane jasno, kaj je najboljše za otroka in podlago novih zakonov.
Spoštujvse
09. 03. 2017 09.29
+2
Nujna reorganizacija CSD, sprememba zakonodaje in kar je zelo pomembno : delati v korist otrok! V primeru se strinjam z večino da omenjeni stari starši niso primerni za rejnike, saj so v praksi kot starši pogrnili na celi črti, so nezanesljivi in neodgovorni, pa pri svojih letih tudi ne bodo imeli dovolj živcev in energije. V takih primerih bi bilo najbolje da dajo otroke zasvojenih / alkohol, droge/, neodgovornih in nezanesljivih staršev takoj posvojit ljudem ki jih bodo imeli radi, jih bodo vzgajali kot je potrebno in jim nudili za življenje vso potrebno znanje. Ne pa da ti otroci prestajajo veliko hudega, se selijo od enega rejnika do drugega, čas pa teče. Staršem dat možnost da se rehabilitirajo pod nadzorom v času 1 leta. Če se ne , se jim otroke odvzame in se jih da posvojit. Tako je po večino evropskih državah, tudi v Ameriki. Potrebno se je prilagajat , tudi zakonodaja in CSD Slovenije.
Ramzess
09. 03. 2017 17.42
-4
'Delati v korist otrok' pomeni za vsakega nekaj povsem drugega, za državo eno, za sorodnike drugo, kot slednji lahko hitro ostaneš brez pravic, včeraj on, jutri ti.
prašek
09. 03. 2017 09.03
+3
Dober dan želim vsem tovarišem in tovarišicam !
prašek
09. 03. 2017 09.03
+9
Kolikor sem lahko slišal o tej babici in dedku, nikakor nista primerna za vzgajati otroke !!!!
prašek
09. 03. 2017 09.04
+9
In kolikor sem jaz seznanjen s primerom, ima tukaj veliko vlogo alkohol !
prašek
09. 03. 2017 09.06
+10
»nevica 09.03.2017 08:34:43 3 če je babica vzgojila svoje otroke v uspešne in srečne državljane, ki se znajo dobro odločati in pravilno izbirati- lahko dobi skrbništvo, sicer pa NE: ne more dvakrat vzgojiti nesrečnikov - je bilo enkrat dovolj. Starši morajo biti svojim otrokom vzgled z vsem kar so dosegli v življenju. « ............................. Ne bi se mogel bolj strinjati !!!!!!!!! +
PS2Xministri
09. 03. 2017 11.49
-10
da sem jaz njun dedek bi tebe utopil v alkoholu.......pokvarjenec.
JApajaDAja
09. 03. 2017 12.59
+10
ta "dedek" ni dedek, je le partner babice, hk
kolbek460
09. 03. 2017 08.52
+11
Ta dva stara starša nista primerna za vzgojo unukov pa pika ,,sto in en razlog obstaja za to trditev ,naj odpre dosje teh dveh modelov bo mnogim šli mravlinci po telesu ,,,vse kar počneta ,hočeta izboljšati samo svoj lasten zavožen položaj ki sta ga zavozila z alkoholom ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
nevica
09. 03. 2017 08.34
+13
če je babica vzgojila svoje otroke v uspešne in srečne državljane, ki se znajo dobro odločati in pravilno izbirati- lahko dobi skrbništvo, sicer pa NE: ne more dvakrat vzgojiti nesrečnikov - je bilo enkrat dovolj. Starši morajo biti svojim otrokom vzgled z vsem kar so dosegli v življenju.
nevica
09. 03. 2017 08.35
+8
Stari starši pa morajo biti samo to kar so - stari starši.
nevica
09. 03. 2017 08.41
+9
Ne strinjam se s tem, da bi bili izključeni iz družine. Vendar ne bi smeli biti vsakodnevni vzgojitelji. Še mnogo ljubečih ljudi je, ki ne nosijo določene travme s seboj kot jo pravi stari starši, ki brez nje ne bodo mogli "delovati" na otroke. In neobremenjeni bi edini imeli možnost tako tudi vzgajati otroka - če človek lahko ljubi domače živali, pa niso ravno otroci, menite, da nihče ne bi mogel imeti teh otrok raje od starih staršev??????? In tako kot bi bili njihovi lastni?
kolbek460
09. 03. 2017 12.54
+3
290ktober
09. 03. 2017 07.18
-3
ja ja Mrakova še malo pa bodo otroci poznali samo morilca matere katerega ščitijo socijalni delavci in ministrica.. in kmalu bodo odrasli ,ker prej pravde ne bodo rešene
nevica
09. 03. 2017 08.36
+7
Z stiki z morilcem njihove matere se ne strinjam - pa tisočkrat oče. Slabši ne bi mogel biti.
Vipavka
08. 03. 2017 21.58
+5
Čudno se mi zdi, da so otroka starima staršema kar vzeli. Poznam kar nekaj primerov, ko so stari starši po nesreči staršev vzgajali in vzgojili svoje vnuke brez kakrnih koli težav. Kje se je torej zalomilo?
štrekeljc
08. 03. 2017 22.54
+17
Po nobenem zakonu vnuki ne pripadajo starim staršem. Lahko dobijo skrbništvo, če sta primerna za to, če nista, pa pač ne. Kaj, če bi bila stara starša stara 90 let in oba nepokretna? Se ti zdi to idealna izbira za vzgojitelja otrok?
nevica
09. 03. 2017 08.38
+5
Nesreča staršev je nekaj drugega, kot vplivvzgoje starih staršev na razvoj dogodkov.. Pametna ženska se umakne pred psihopatskim možem in poišče zaščito - oziroma se s takim človekom sploh ne zapleta, kaj šelel da bi imela s takim otroke, ker prenaša točno take gene nanje. to je od vsega najhuje - zapis - ki ga nihče ne more izbrisati.
Andrej Merljak
09. 03. 2017 09.01
+1
Za to zagato, ki se sedaj odvija na sodišču, ma kakorkoli bo sodišče že rasodilo v "Imenu ljudstva", nosi breme odločitve CSD. Sem bil samohranilec. Največ težav so mi naredili na CSD, tudi finančnih, ker so mi z svojim malomarnim početjem zavlačevali/onemogočili druge sodne postopke. Eno poročilo/mnenje, ki ga je sodišče zahtevalo od CSD so Ssdjevci pisali 6 (Šest mesecev!!!) Ko si sem si ga končno pridibil, sem mu na sodišču oporekal in uspel, tako da je sodišče odredilo drugo mnenje. Za zaključek še, prvo strokovno "mnenje" je bilo šablonsko napisano po nekem formularju na eni natikkani streni. Za napisati takšno pogruntavščino v 20 stavkih bi jaz porabil 15-20minut in ne šest mesecev. Saj se ve kdo hodi študirat za socijalne delavke in druge družboslovne magisterske vede. Matematematično naravnani zanesljivo NE.
Andrej Merljak
09. 03. 2017 09.25
-1
Vipavka, pa kaj se sprašuješ, kje se je zalomilo! Odgovor je na dlani. Nekakšna stranka postopka je bil tamkajšnji CSD. Razumeš če zmoreš, da neka strokovna (CSD) da soskrbništvo nad otroki očetu, ki je vbil njihovo mater. To je nič drugega kot dodatno maltretiranje otrok, s strani globokoumnih strokovnih služb in sodišč, ki se držijo zakonov kot pijanec plota. Lastne logike in treznega razmišljalnja pa ne zmorejo.
štrekeljc
09. 03. 2017 09.46
+12
Andrej, zalomilo se je že pri vzgoji mame teh dveh otrok. In tebi se zdi prav, da naj tista dva, ki nista znala vzgojiti svojih hčera zdaj vzgajata vnuke? CSD-jevci so res vredni svojega denarja, ampak v tem primeru so ravnali prav, v korist otrok.
nightangel
09. 03. 2017 14.39
-3
A oče morilec bo pa lahko skrbel za njiju,ko pride iz zapora?To se ti pa zdi sprejemljivo?
nightangel
09. 03. 2017 14.39
-4
A oče morilec bo pa lahko skrbel za njiju,ko pride iz zapora?To se ti pa zdi sprejemljivo?
FAUSTOS1
08. 03. 2017 21.47
+12
vse je z strani sds postalo ena velika politična igra-babica in dedek sta le figuri,ki jih sds in njegovi rumeni podložniki izrabljajo zasvoje politične cilje-zato je najbolje da otroka ostaneta pri rejnikih
nightangel
09. 03. 2017 14.36
-5
Ni mi jasno kaj ima tu zraven sds?Kolikor jaz vem imajo v rokah škarje in platno SMC.
štrekeljc
09. 03. 2017 20.24
+8
angel, res si pravi naivni angeljček če ne veš, da zadaj stoji SDS. Jim je primer prišel prav, da so lahko vložili dve interpelaciji. Misliš da imata babica in njen partner denar za odvetnika? Nimata, gre ves za pijačo, odvetnika plačuje SDS.
štrekeljc
08. 03. 2017 21.47
+11
Res mislite, da jima je do vnukov? Boli jih k... za njiju, gre se jima le za otroške dodatke. Bo več za pijačo.
2realforu
08. 03. 2017 21.48
-8
ho?emVšolo
08. 03. 2017 21.01
+4
ne eni strani novice o zlorabah otrok, po drugi strani pa država sama jemlje otroke zaradi banalnih razlogov. Je pa dejstvo, da se vedno najde še boljšega skrbnika, kar pomeni, da noben oče ali mama nista popolna.
2realforu
08. 03. 2017 21.50
-5
Država že kar dolgo zlorablja svoje državljane in ne samo otrok, dajejo nam manj kot pa nam poberejo, potem ko pa poberejo davke si pa še upajo rečt da delavci nebodo vodili tovarn ipd.
terantul
08. 03. 2017 21.01
-1
Katastrofa od naše države.
nightangel
08. 03. 2017 20.22
+6
Dajte otroka babici in dedku nazaj,ker sta otroka na njiju najbolj navajena,ne pa da morata zdaj zaradi ne vem kakšnih kapric nekaterih oseb uboga otroka živeti pri rejnikih.To je sramota za našo državo,operite ta madež s sebe,dokler še imate čas.
FesterAdams
08. 03. 2017 21.17
-7
Vse tiste babje kreature iz tamkajšnjega CSD so še vedno v službi z vsemi kompetencami, da podobno svinjarijo ponovijo. Spomnim se imen Hartman, Korva, Stefanovski...., vse te negativce s predimenzioniranim egotom bi morali razrešiti službene funkcije. Pa Nusdorferco glih tak. Ona Gabi pa je itak že v penziji.
arbajter_
08. 03. 2017 21.41
-8
Pranje madeža ne zmore noben pralni stroj ne kemična čistilnica. Se bo pa čiščenje pokazalo tudi kot zelo drago, škoda le, ker te nesposobnjakoviče plačujemo davkoplačevalci, namesto da bi jih nagnali solato prodajat, za kaj drugega tako niso.