Slovenija

Berglundov ključni vir: nekdanji svetovalec Patrie

Helsinki, 06. 02. 2012 16.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Finski novinar Magnus Berglund je posnel drugi del oddaje Resnica o Patrii. Kljub sodbi slovenskega sodišča popravka ne namerava objaviti, saj po njegovem mnenju finske svobode govora ne morejo omejevati v Sloveniji.

Finski novinar je posnel še en del oddaje Resnica o Patrii.
Finski novinar je posnel še en del oddaje Resnica o Patrii. FOTO: POP TV

Finska televizija YLE  je drevi, štiri dni pred glasovanjem o novi slovenski vladi Janeza Janše, predvajala drugi del oddaje Resnica o Patrii. Avtor Magnus Berglund je v njej predstavil sogovornika, ki je prispeval ključne informacije za pripravo prve oddaje iz leta 2008. Kot so poročali v oddaji 24UR, je informator nekdanji svetovalec Patrie Erkki Heinilä, ki je proti njej pričal tudi v primeru korupcijskega procesa za posel v Egiptu.

V oddaji med drugim nastopa tudi slovenski novinar Blaž Zgaga, znan po svojih knjigah o trgovini z orožjem. Zgaga se je z Berglundom srečal decembra in ta je z njim naredil intervju. V njem Zgaga razlaga predvsem o trgovini z orožjem po razpadu Jugoslavije, o kateri se v Sloveniji govori že zadnjih 20 let. "To je kot nekakšno breme, ki visi nad Slovenci, in po 20 letih ostajajo številna vprašanja še naprej neodgovorjena. Samo upam lahko, da se bo zgodba nekoč razpletla in bomo dobili odgovore na vsa ta vprašanja," v oddaji zaključi Zgaga.

J kot Janša, ali pač?

Kot je znano, je prvi del oddaje Resnica o Patrii YLE predvajala septembra 2008, nekaj tednov pred parlamentarnimi volitvami v Sloveniji. Predsednika SDS Janeza Janšo so takrat obtožili korupcije, Janša pa se je pozneje odločil za tožbo ter zahteval milijon in pol evrov odškodnine.

Ljubljansko okrožno sodišče je decembra razsodilo, da bosta morala YLE in Berglund Janši plačati odškodnino v višini 15.000 evrov. Zagovorniki toženih pa so takrat napovedovali pritožbe. Če bo sodba potrjena na višjem sodišču, bo moral Berglund umakniti izjavo, da je "oseba, ki je v Patriinih dokumentih označena z 'J', Janša in da je Patria podkupila (takratnega) predsednika slovenske vlade".

Na slovenskem sodišču sojenje v primeru Patria še vedno poteka, med obtoženimi pa je tudi mandatar Janša.
Na slovenskem sodišču sojenje v primeru Patria še vedno poteka, med obtoženimi pa je tudi mandatar Janša. FOTO: POP TV

Umik mora objaviti na Televiziji Slovenija, na finski nacionalni televiziji YLE (ta mora objaviti tudi sodbo z obrazložitvijo) in na komercialni televiziji POP TV v glavnih informativnih oddajah, prav tako tudi v časopisu Dnevnik. Ni pa Berglundu in YLE treba objaviti umika izjave v drugih časopisih. Janša je namreč objavo umika izjave zahteval še v Delu, Večeru, Financah in Žurnalu24.

A kot je Berglund objavil v drugem delu Resnice o Patrii, popravka na slovenskih televizijskih programih ne namerava objaviti. "Po mojem mnenju finske svobode govora ne morejo omejevati v Sloveniji," je dejal Berglund. Kot je še dodal, bi moral objaviti popravek, kljub temu da so bili skladno s sklepom sodišča pravosodju predloženi dokazi zadostni in zaključki pravilni. V svoji oddaji vseeno ne bi smel naravnost povedati, da je Patria plačala podkupnino predsedniku vlade Janši.

Sodni postopki zaradi domnevnega podkupovanja

Kazenska postopka v zadevi Patria sicer za zdaj potekata v Sloveniji in Avstriji, medtem ko se je na Finskem pred kratkim končal predkazenski postopek. V Sloveniji so na zatožni klopi Janša, Ivan Črnkovič, Jože Zagožen, Tone Krkovič in Walter Wolf.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (1275)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Maancy
07. 02. 2012 20.51
-2
Poznamo montirane, Dachavske in Murgelske procese. Vse to so dela enih in istih..isti..isti..
srebrnibreg
07. 02. 2012 21.01
+2
kiss-my-ass.
08. 02. 2012 10.25
+3
Pozabila si vse coprniške procese. Potem vse hitre procese proti materam samohranilkam. Potem hitre procese, ko so ljudi, ki so razmišljali s svojo glavo pokopavali izza zidu pokopališč. Da ne omenjam kakšnih hitrih procesov v Dachau, kamor so domači petokolonaši pomagali fašistom in nacistom ''seliti'' ljudi. Da ne omenjam kakšnega Urha pri Ljubljani. Ali pa Begunj. Ljubelja. Ali pa če gremo še dlje v zgodovino in se spomnimo NASILNEGA prekrščevanja slovanskega naroda. Prej smo imeli veliko bolj prijazne bogove kot pogani. A vidiš, kako velika kura si dejansko?
V3PI7D3
07. 02. 2012 18.34
+1
Kaj je to afera Patrija, ali je to enako kot, Elekta, Ciper, posestva, nepremičnine, Jaklič, Murgle, Bulmastifi, coca ine, predsednik, Ertl, Stanovnik, ipd?
prašek
07. 02. 2012 18.48
+0
Ne , afera Patrija je več , kot pa vse to združeno
Ukvalz
07. 02. 2012 19.05
+6
ne, Patrija je tistih ubogih 900k evrov, in taka galama se dela zaradi takega drobiža. Pol pa pogledaš zgoraj naštete, gre pa denar v milijarde, pa nobeden nič...
srebrnibreg
07. 02. 2012 19.15
-3
Vprašanje je kje je davkoplačevalski denar. Ali v Patrii ali pa v nekih izmišljenih in napihnjenih aferah.
maq1966
07. 02. 2012 19.20
+5
Meni sta Kordež in Pavček s svojimi podvigi ostala dolžna kar nekaj denarja. Če mi ti srebrnibreg povrneš njun dolg, bom pozabil njuni izmišljeni in napihnjeni aferi...
povemvsem
07. 02. 2012 19.22
-1
definitivno,da je tomaž v 20+ letni karieri sam osebno odgovoren za več kaznivih dejanj kot pa vsi ostali skupaj!in to težkih kaznivih dejanj v katerih socelo umirali !
povemvsem
07. 02. 2012 19.24
+0
maq1966; a ti kordež ni povedal zakaj je sploh postal (moral postati) tajkun?
srebrnibreg
07. 02. 2012 19.27
+0
maq- dvomim, da sta ti naredila za več kot sto miljonov škode.To pa je razlika med ceno in vrednostjo Patrij. Povej svojemu idolu naj ti malo odstopi od tega denarja.
Jožajoža
07. 02. 2012 18.20
+4
če si v kazenskem postopku, je že toliko dokazov, da si kriv. je še samo stvar sodišča, ali jih bo obsodilo na 30 let ali 15 ali bodo šli v HAag. potem še bodo OBSOJENI na DUNAJU in na finskem. TAM PA NI MILOSTI ZA TAKŠNE.
Ukvalz
07. 02. 2012 19.11
+3
"inscenirani" proces - si kriv, in potem na sodišču dokaži, da si NEDOLŽEN? Kje smo to že videli in kdo je tako deloval?
kiss-my-ass.
08. 02. 2012 11.56
+2
brabusednet
07. 02. 2012 17.08
+2
STAR PREGOVOR PRAVI KAJ REČE BLAŽ TO JE LAŽ.SAM REČEM, KAJ PIŠE BLAŽ JE LAŽ IN POL.VERJETNO BO DO PENZJONA PISAL IN LAGAL O PATRIJI.VERJEL BOM SAMO PRAVNOMOČNIM OPSODBAM.
Savin?an
07. 02. 2012 16.58
+1
Gospoda Magnus Berglund in Blaž Zgaga Dokašta da je J - Janša. Lahko bi bil tudi J (Janez Drnovšek)takratni predsedni države in dober kolega z Juretom Cekuta, ki je prav tako vpleten v patrijine posle. Pa ne mi bluzit " na neznanem kraju, ob neznanem času, neznan vsoto denarja" Ko boste vse to dokazal z papirji in ne z ugibanji, bomo pa tudi mi volilci nagradili upletene z nikoli več v parlamentu.
gr?arica
07. 02. 2012 17.35
+4
seveda pri podkupninah se izda blagajniški prejemek haha
Eva Pe?ovnik 1
07. 02. 2012 16.54
+3
Moji dragi opranoglavci: Janšo, Bavčarja in še katerega lahko na tazadnjo kušnete, kajti sicer bi vas še danes kak slobodan komandiral. Radi bi se vozili v dragih avtomobilih in hodili na super počitnice (seveda na kredit), ko pa vam obroki vse požrejo, je kriv Janša. Govorite oziroma pačite se v angleščini, ful kul, da vas starci komaj kaj razumemo. Za nameček pa si na majice rišete zvezde, kladiva, srpe in Kubanca. Skregani ste s svojo pametjo.
Ukvalz
07. 02. 2012 19.06
-3
babica43, nekaj nas je tudi tamladih, ko vemo, zakaj se gre....
ratorus
07. 02. 2012 16.28
+2
Magnus Berglund in Blaž Zgaga? Kdo sta to? Novinarja? Kako se takšnima podkupljivima trobiloma sploh lahko reče novinarja ali še huje, "raziskovalna novinarja"? Ali sta sploh že kdaj slišala za pravilno definicijo "SVOBODE GOVORA"? Draga gospoda, to ne pomeni, da lahko o vsakem pišeta laži in neumnosti po podolgem in počez ter ga deskriditirata brez kančka milosti! Za Slovenijo je itak že povsem jasno, da če levica sproža nestrpnost in spodbuja razkol med narodom (še malo pa bo spodbujala tudi nasilje..), se temu reče "SVOBODA GOVORA" ali "KULTURNO IZRAŽANJE" ali "BOJ ZA DEMOKRACIJO, DELAVSKE PRAVICE, OHRANITEV SOCIALNIH PRAVIC.), etc..Vse, kar je potrebno za njihove egoistične cilje... Če pa nekdo samo pisne in diši po desnem, je pa to takoj označeno kot "SOVRAŽNI GOVOR"?!? kar močno potem podkrepijo še ukrepi ter izjave Musarjeve ter Čebašnikove.. Mimogrede, gospe, kje sta bili pa v soboto, ko so po podolgem in počez letele sovražne ter pomižujoče besede iz ust intelektualno povsem shiranega Tofa v oddaji "Slovenec leta" Za bruhat..
01xxy
07. 02. 2012 16.12
+9
Noben portal še ni predstavil celo vsebino oddaje na Finskem.Finci ne pustijo slovenskih manipulacij?
totinori
07. 02. 2012 16.11
+3
Prva oddaja je JJ samo koristila, ker je splošno znano, da se Slovenci zelo radi solidariziramo z obtoženimi, posebno še, če so obtožbe tako krhke, kot so bile v tistem filmu.JJ in njegovi so se tega dobro zavedali, zato je bil bil takoj preveden in predvajan na TVS. Brez te oddaje bi bil njegov poraz na volitvah sigurno izrazitejši. Zanimivo da o tem ni nihče razpravljal, ampak so vsi v en glas trobili, kar je izjavil JJ! Sedaj mu bo šlo tudi v nos, ker se mu Berglund reži z varne razdalje in ga uči pravil demokracije oz. svobode govora. Če trdi, da ima Kučan moč usmerjanja finske in avstrijske policije, pa naj še sam pokaže kako je vpliven v Evropi. Za začetek bo za red doma poskrbel njegov valpet, še eden od spreobrnjencev, Gorenek.
hrast66
07. 02. 2012 15.06
+0
Provizija Patrije 3milj, evrov je šla na račun državljana Avstrije, Iz tega računa je šlo 600.000 evrov v Singapur. Pri državljanu Avstrije ostane na računu 2,4 miljona evrov. Avstrijska banka ima pregled nad računom in ve kam je bil preostanek nakazan - dokaz. Koliko je bilo prenakazano g. J? Ta dokaz ne velja na slovenskem sodišču? Kaj to pomeni?
Maancy
07. 02. 2012 15.14
+3
Kaj ko bi ti te dokaze dostavil sodišču, Janšabi bil že v zaporu..Zakaj jih nisi..in kaj delapolicija, da ti jih ne zapleni. Ampak enako kot ti je trobentala Kresalka na prejšnjih volitvah niti ti niti ona ni prinesla dokazov na sodišče v tujini bi obema njej in tebi prisodili nekaj let zapora, ko vse vesta dokaze pa skrivata ali bi vama pa izpulili lažnivi jezik.
hrast66
07. 02. 2012 15.25
-1
Maancy verjetno si Janšov podmladek. Če znaš brati, sem v komentarju navedel samo g, J in ne Janšo. Za dokaze skrbijo za to plačane službe ali ne? Dvomim pa lahko, če je ta denar nas davkoplačevalcev.
Maancy
07. 02. 2012 15.47
-1
Js znam brati, kje si dobil zneske, ko tako natančno preciziraš, kdo ti je tovedal morda Nulan P Tricikel... Ko imaš tako dobre podatke imaš tudi vir policija rabi samo malo sled ostalo bo sama iztisnila iz tiste osebe, ki ti je dala te številke..te natančne podatke.. Pa če si prebral če znaš brati sem napisala, da ti enako nakladaš kot Katarina Kresal...
hrast66
07. 02. 2012 16.21
-1
Maancy preberi spodnje komentarje, pa še malo drugot poglej, ne bodi toliko zagledan v svojega Janšo.
Buco -
07. 02. 2012 14.54
+0
sej, če ovadiš ali pričaš proti sostorilcu sam ne dosbiš dosti majn kazni, torej?
kiss-my-ass.
07. 02. 2012 14.49
-2
V MIKSTONE (Vox Populi, Vox Dei z dne 29.1.2012) Mitja Kunstelj piše : ''.....To je Janša vedno hotel. Barbaro Brezigar na čelu izvršilne oblasti! Barbara Brezigar je za to mesto popolnoma neprimerna. In jaz sem pred meseci NPU ponujal v ekspertizo posnetek, ki je nastal v njeni pisarni leta 1994! Nič od tega! Raje me bodo ovadili isti dan, ko bo objavljen prvi posnetek. Da na posnetku tožilka zahteva uničenje dokazov zoper Janšo in to pogojuje z umikom pregona proti meni. Posnetek je razločen! To je tudi eden od 17 posnetkov, ki jih moram umakniti iz spletne strani, sicer bom ovaden in …..! '' Blog je dostopen vsem na internetu
cyklon
07. 02. 2012 15.34
+2
Meni se to zdi navadna manipulacija. Korajža pa taka! Žgečka in rajca vas z raznimi kakor resnicami,ko je treba objaviti posnetek,se pa boji za svojo zadnjo plat. Naj objavi posnetke,če jih ima in potem bom verjel,da vas ne vleče za nosurine!! Mandeljci!!
saintjozef
07. 02. 2012 14.39
+5
Je že nadležno tole premlevanje Patrij. Le še vprašanje - -A je gospod Janša KADARKOLI pokritiziral preplačilo, posredništvo in neopremljenost vozil? In izplačane provizije? Očitno, da teh ljudi, ki so "kupovali" vozila ne pozna, zato bi lahko tudi kako kritično pripombo dal, saj je denar iz skupne malhe.
kiss-my-ass.
07. 02. 2012 14.22
+0
Kdo je Erik Jenko?
povemvsem
07. 02. 2012 14.31
+1
erik je bil lastnik firme gds katera je na zahtevo krkoviča zaposlila paravomovce kot varnostnike.
povemvsem
07. 02. 2012 14.33
+3
seveda na črno.erik pa je moral pobrisati v tujino zaradi besnih vlagateljev v gds,ker je ta denar pokasiral sam veliki vodja tomaž!in takih žalostnih zgodb je še veliko,rdeča nit v vseh je tomaž majer
saintjozef
07. 02. 2012 14.53
+2
kiss-my-ass.
07. 02. 2012 14.22
+2
Kaj dela beli zajček?
Comster
07. 02. 2012 16.23
+1
kiss-my-ass.
07. 02. 2012 14.13
+0
“PARAVOMO” orožja ni položil nikoli! Janez Ivan Janša se ni odpovedal njihovim uslugam. NIKOLI ! To trdi Mitja Kunstelj v svojem blogu, dostopen vsem na internetu.
saintjozef
07. 02. 2012 14.13
+3
Posel s Patrijo so sklepali JC, WW, JZ, WR, IČ in nakoncu pristali v PM
sanya10
07. 02. 2012 14.12
+4
Povej mi kaj, naj bi nek finski novinar imel od tega, da se spušča v patrijo in JJ, če to ne bi bilo res?!
saintjozef
07. 02. 2012 14.18
-1
povemvsem
07. 02. 2012 14.20
+1
povemvsem
07. 02. 2012 14.23
-2
ratorus
07. 02. 2012 16.35
+0
Kaj naj bi imel? Veliko denarja s strani iniciatorjev diskreditacije Janše... To že ptiči čivkajo...
Shisui
07. 02. 2012 20.43
-1
polh 11
07. 02. 2012 14.09
+1
berglunda so prehitele predčasne volitve.... je mislu, da ma še en let časa, da nardi nov del oddaje tk, da mu ga ni ratal do soočenj zmontirat skupej, ga je pa zdej objavu, ko bo glasovanje o vladi....
alanford457
07. 02. 2012 13.58
+6
janša lahko prvošolčke farba s tem da ni imel ključne besede in pregleda nad dogajanjem v zvezi nakupa patrij isto se mi zdi kot kmet ki ne ve od katerega kupuje krmila in kam prodaja mleko
prašek
07. 02. 2012 14.01
+9
280 miljonski posel za katerega predsednik vlade ne ve ?????
prašek
07. 02. 2012 14.01
+10
280 miljonski posel z orožjem , za katerega abrambnik ne bi vedel ??????
povemvsem
07. 02. 2012 14.10
+7
ali p da ne bi vedel da je njegov oproda zagožen prejel kovček z 900 000 evri?s tem lahko farba samo svoje malikovalce!
Maancy
07. 02. 2012 14.24
+4
9 millijard pufa za katerega državljani vedo.. Kresalova, Pahor in Golubič pa odgovarjal ne bo...
saintjozef
07. 02. 2012 14.51
+3
Maancy 9 miljard pufa, da se rešuje državo je čist nekaj drugega, kot 10 miljard, da se jo na kant spravi.....
Maancy
07. 02. 2012 15.11
+3
Js to vem, ampak Kresalova, Pahor in Golubič niso rešili ničesar... Zato bi bilo prav če bi jih obravnavali kot zločince zaradi genocida nad Slovenskimm narodom in jih temu primerno kaznovali.. Saj bi lahko odstopili pa niso..
saintjozef
07. 02. 2012 15.23
+0
A one, ki so zagonili denar kar tako pa obesit?