Slovenija

Kako veste, da ste res kupili slovensko zelenjavo?

Ljubljana, 20. 06. 2012 06.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
N.Š.K./B.G.
Komentarji
176

Če smo izpostavili, da je lokalno pridelana hrana praviloma bogatejša s hranili in zato bolj kakovostna, potem je prav, da se seznanimo tudi z vsemi predpisi, po katerih se morajo lokalni proizvajalci in trgovci ravnati, ko živila označujejo.

Verjetno ste tudi vi kdaj podvomili v izvor zelenjave, ko ste stali pred prodajno polico? Morda ste se med nakupovanjem na tržnici vprašali, ali je solata, ki jo prodaja branjevka, res z njenega vrta, ali jo je morda kupila na veletržnici in jo zdaj prodaja kot svojo zelenjavo? Takšni dvomi so pogosti, še posebej v časih, ko nenehno poročamo o različnih prevarah. Zagotovo velja, da bomo izvor zelenjave najbolj zanesljivo poznali, če jo bomo pridelali na svojem vrtu. Tako bo pot z vrta do krožnika najkrajša. Po podatkih direktorata za kmetijstvo je v Sloveniji kar 71 odstotkov gospodinjstev, ki pridelajo del zelenjave tudi na svojem vrtu. A tu gre predvsem za sezonske izdelke. Vse drugo morajo kupiti.

Preverite poreklo, ki mora biti jasno označeno!

Potrošnik bi moral, ko stoji pred prodajno polico, natančno vedeti, kako lahko preveri, ali je zelenjava, ki jo kupuje, res lokalno pridelana ter ustrezne kakovosti.
Potrošnik bi moral, ko stoji pred prodajno polico, natančno vedeti, kako lahko preveri, ali je zelenjava, ki jo kupuje, res lokalno pridelana ter ustrezne kakovosti. FOTO: Thinkstock

Potrošnik bi moral natančno vedeti, kako lahko preveri, ali je zelenjava, ki jo kupuje, res lokalno pridelana ter ustrezne kakovosti. Prav zato obstajajo predpisi, po katerih se morajo proizvajalci in trgovci ravnati, ko živila označujejo, ter zagotavljajo za potrošnika ustrezno varnost in kakovost proizvoda. Če s temi določili nismo dovolj seznanjeni, potem kot potrošniki ne moremo ustrezno reagirati, ko ugotovimo, da se na prodajnih policah znajdejo proizvodi, ki ne ustrezajo predpisanim zahtevam, opozarjajo na ministrstvu za kmetijstvo in okolje.

Inšpektorica Inšpektorata za kmetijstvo, gozdarstvo, hrano in okolje Saša Dragar Milanovič opozarja, da se v Sloveniji prodajajo večinoma varna živila, kar so pokazali tudi zadnji išpekcijski nadzori. Kljub vsemu opozarjajo, da mora potrošnik sam vse preveriti in če zasledi, da je prišlo do napake oziroma da prodajalec zavaja potrošnika, mora potrošnik o tem opozoriti prodajalca in to prijaviti pristojni inšpekciji.

V analizah so obravnavali marelice, jagode, solato, česen, jajčevce, maline, breskve, nektarine, kumare, papriko, češnje, zgodnji krompir, mlado čebulo, bučke, paradižnik in peteršilj. Izvor naštetega sadja in zelenjave je bil iz Slovenije, Italije, Španije, Francije, Egipta, Maroka in Turčije.

Od sredine maja dalje izvajajo poostren nadzor označevanja, sledljivosti in kakovosti svežega sadja in zelenjave. Opravili so 50 inšpekcijskih pregledov in odvzeli 116 vzorcev sadja in zelenjave na ostanke fitofarmacevtskih sredstev in težkih kovin. Do danes je bilo analiziranih 85 vzorcev, ki so bili vsi skladni in varni. Zajeli so sadje in zelenjavo uvoženo iz tujine kot tudi sadje in zelenjavo lokalne pridelave.

So pa med pregledi o sledljivosti in označevanju pridelkov ugotovili nekatere neskladnosti oziroma kršitve. Od 50 opravljenih pregledov so v 17 pregledih ugotovili lažje kršitve, v 8 primerih pa hujše neskladnosti (blago je bilo brez oznak, sledljivost ni bila zagotovljena ali pa poreklo proizvoda ni bilo pravilno označeno). Vsi kršitelji so bili ustrezno sankcionirani.

In kako morata biti sadje in zelenjava označena?

Na prodajnem mestu morata biti zelenjava in sadje označena v skladu s pravilnikom, ki ureja označevanje predpakiranih živil, in v skladu z ustreznim tržnim standardom, razen kadar gre za posamezen plod ali zelo majhno količina sadja ali zelenjave, ki je zavita v folijo za ohranjanje svežine. Če sta sadje ali zelenjava v razsutem stanju, morata biti označena kot nepakirano sveže sadje in zelenjava, kot tudi v skladu z ustreznim tržnim standardom. Na deklaraciji mora biti obvezna oznaka porekla.

Proizvodi iz sektorja sadja in zelenjave, ki se sveži prodajajo potrošnikom, se lahko tržijo samo, če so zdravi, neoporečni in tržne kakovosti ter če je navedena država porekla.
Proizvodi iz sektorja sadja in zelenjave, ki se sveži prodajajo potrošnikom, se lahko tržijo samo, če so zdravi, neoporečni in tržne kakovosti ter če je navedena država porekla. FOTO: Reuters
V letu 2011 smo prebivalci Slovenije pojedli 97 kg zelenjave na glavo prebivalca, od tega je bilo 72 kg sveže zelenjave.

Kakovostni proizvodi morajo biti nepoškodovani, zdravi, čisti (praktično brez vsake vidne tuje snovi), brez škodljivcev, brez poškodb, ki bi jih na mesu povzročili škodljivci, brez odvečne zunanje vlage ter brez tujega vonja in/ali okusa. Prav tako opozarjajo, da morajo biti proizvodi dovolj razviti in zreli, v namembni kraj pa morajo prispeti v zadovoljivem stanju. V vsaki partiji se dovoli odstopanje v višini 10 odstotkov glede na število ali maso proizvoda, ki ne zadosti minimalnim zahtevam glede kakovosti.

Težje kršitve so, kadar blago ni označeno, ne dosega minimalne kakovosti oziroma kadar je v prodaji velika količina blaga z nepravilnostmi in se le-te ponavljajo. Za lažje kršitve pa gre, če manjka ena oznaka ali ta ni pravilna oziroma kadar je količina blaga z nepravilnostmi majhna.

Posebni standardi veljajo za pridelovalce ekoloških živil. Takšna živila morajo biti označena z enotno označbo "ekološki" in to le potem ko je bil kmetijski pridelek oziroma živilo pridelano oz. predelano v skladu s pravilnikom o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov oziroma živil. Za te izdelke se lahko uporabljajo tudi okrajšave, kot sta "bio" in "eko".

KGZS: Trgovine potrebujejo 'slovensko polico'

Po podatkih inšpektorata za kmetijstvo je slovenska zelenjava varna.
Po podatkih inšpektorata za kmetijstvo je slovenska zelenjava varna. FOTO: Thinkstock
Slovenska zelenjava je podvržena celo strožjim pravilom pridelave kot zelenjava iz Evropske unije in zato ustreza višjim standardom kakovosti, opozarjajo na KGZS.

Da je treba zagotoviti prepoznavnost shem kakovosti, po katerih je slovenska zelenjava pridelana, pa opozarja Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije (KGZS). Zavzemajo se za optimalno zagotavljanje sledljivosti zelenjave "od njive do krožnika". Kot poudarjajo na zbornici, je treba potrošnike osveščati o prednostih lokalno pridelane zelenjave. Če bodo potrošniki povpraševali po lokalno pridelani zelenjavi in jo tudi kupovali, bo pridelovalcem slovenske zelenjave lažje vstopiti v trgovine, potrošniki pa bodo imeli s tem večjo izbiro kakovostne zelenjave. Prav zato se zavzemajo, da se v trgovinah zagotovi t. i. slovenska polica, kjer bo potrošniku na voljo izključno zelenjava slovenskega porekla.

Če se bo interes potrošnikov za nakup kakovostne lokalno pridelane zelenjave povečal, lahko pričakujemo dvig stopnje samooskrbe z zelenjavo, ki trenutno znaša zgolj 37 odstotkov, opozarjajo na zbornici. "S tem bomo zagotovili nova delovna mesta in posledično višjo gospodarsko rast. Potrošnik pa bo lahko užival v večji izbiri kakovostne zelenjave slovenskega porekla."

Preberite tudi o tem, zakaj je lokalno pridelana zelenjava bolj kakovostna in zdrava in zakaj je pomembno, da Slovenija poveča stopnjo samooskrbe.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (176)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

garacacka
20. 06. 2012 14.56
+13
Če hočem kupiti prisno SLOVENSKO kupim pri kmetu in ne v trgovini. Vem da lahko v trgovinah ponaredijo etikete in prodajajo kako za domače, zato najraje direktno k kmetu in kupiš. Kmeti pa bi morali ustanoviti zadrugo, katero bi vodili sami in prodajali svoje izdelke prek svoje zadruge in ne državne, ki jih nateguje počes. Glede mesa, pa k sreči poznam dosti ljudi in na sploh nekater del moje žlahte ima kar precej živine, tako da sem z mesom in vsem preskrbljena dobesedno domače. Jaz imam to sreči, marsikdo pa je nima. Ljudje kupujejo cenejšo robo, ne gede na kvaliteto, kjer je živa revščina v naši državi in ogromno njih ne dobi plače tako da je groza in strah kaj sevse dogaja pri nas.
Shorty Zupancic
20. 06. 2012 15.14
+5
Se strinjam. Ja zgrem tudi rajši do soseda kmeta. Drgač je pa moja punca delala v Merkatorju in Leklerku v Ljubljani (marsikaj sem zvedu), od takrat ne kupujem več zelenjave v trgovini.
Ratix
20. 06. 2012 14.20
+4
Vi kar kupujte najcenejšo zelenjavo, saj poreklo ni važno, sam da je najcenje. Ni šans. Jaz vedno gledam da kupim če se le da slovensko zelenjavo in sadje. Prej sem veliko hodila na tržnico, sedaj pa vse več v trgovine. Mislim, da je kvaliteta slovenske zelenjave in sadja v nekaterih trgovinah vrhunska. Največ zagotovo dajo na to v Tušu, pa tudi v Mercatorju, potem recimo še dobiš kaj pametnega v Sparu, sve drugo pa je porazno. Tujim trgovinam pa jaz ne zaupam, ker v večini vso to zelenjavo uvažajo od drugod in vprašanje je kje vse se ta roba potem potika.
Shorty Zupancic
20. 06. 2012 15.15
+7
Eni so v taki situaciji, da so prisiljeni kupovat ceneje.
noCO2
21. 06. 2012 05.47
Če so brezposelni, lahko vedno zaprosijo za najem obdelovalne zemlje pri bližnjem kmetu ali pri Skladu kmetijskih zemljišč. Časa za delo na vrtu imajo dovolj, morda tudi volje.
FCL
20. 06. 2012 13.37
+2
Tisti, ki ima možnost in ima vsaj malo rad sebe in svojo družino ne bo kupoval te svinjarije iz ne vem kje...dražje ali ceneje, to ni vprašanje ko pridemo do zdrave hrane, tako je pri meni.
FCL
20. 06. 2012 13.41
+2
Še nekaj, me zanima če so pregledali česen pri večjih trgovcih...nenormalno smrdi po vlagi, zatohlosti itd...itak, saj je iz Kitajske, kjer ga dobo obsevajo da pride do sem.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 15.50
+2
90% svetovne proizvodnje česna,je na Kitajskem.
noCO2
21. 06. 2012 05.50
Modri 100% česna za svoje potrebe dobi na domačem vrtu ali pri sosednjem kmetu. Odličen nadomestek (čemaž) pa tako raste po vsej Sloveniji in je brezplačno na voljo vsem.
dejzi123
20. 06. 2012 13.27
+3
RAJE UVAŽAJO IZ MAROKA,TURČIJE,ITALIJE,,pa čeprav slovenski kmet pridela lepo in zdravo zelenjavo.....SRAMOTA
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.31
+1
Lepo je videti,da se ljudje, še vedno držijo famoznega stavka maršala Tita ; " Tujega nočemo,svojega ne damo !! "
Jožajoža
20. 06. 2012 12.17
+3
zakaj je egiptovska zelenjava na policah, če je oporečna. .
loden
20. 06. 2012 12.21
+2
A so naši že našli čas in analizirali tiste strupene riževe ploščice al še ne?
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.08
+4
Prav rad bi videl junaka,ki pravi,da je slovensko boljše,če bi opazil razliko med šopsko solato iz zelenjave kupljene v Lidlu ali od kmeta !!'
loden
20. 06. 2012 12.10
-2
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.11
+1
loden
20. 06. 2012 12.12
+0
In Slovenistan: Podprimo slovenskega kmeta in slovensko gospodarstvo, če ne bomo res Slovenistan ostali...:=))
loden
20. 06. 2012 12.13
+4
Seveda! Ti bom prinesla mojo domačo solato z vrta, ti si pa kupi enako v Lidlu. Pa bova degustirala...:=)) Že v listni barvi in masi je vidna razlika.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.14
+3
Dokler nas on odira,mu privoščim vsako leto obilno točo !!
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.14
+2
MikasaT55
20. 06. 2012 12.14
+3
Sej ne rabiš po okusu, že po videzu vidiš da je razlika.
loden
20. 06. 2012 12.18
+8
Kmet nas odira, ker njega odirajo... baje morajo tisti kmetje, ki pridelujejo vino za prodajo imeti registrirano dodatno dejavnost... in menda so tako dvojno obdavčeni. So stvari, ki jih bo moral zakonodajalec malo drugače urediti. Advokate je treba pa mal zabremzat...če ne, bomo sam še papir jedli.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.25
+3
Pa še nekaj loden;razlika je med pridelanim na vrtu ter industrijsko proizvodnjo na njivah oz. plantažah.Slovenski kmet,ki svoje izdelke plasira na tržišče ali nakupovalne centre,sigurno ima industrijsko proizvodnjo in se ne gre vrtičkarstva,pri tem pa mora uporabiti kemikalije za zatiranje škodljivcev ter umetno gnojilo,nakar za uspeh ostane le faktor podnebja,katero pa za paradižnike v Sloveniji ni najbolj ugodno ! Boljše uspevajo v južnih krajih,kjer je več sonca in manj padavin....Španija, jug Italije,Makedonija.....! Tako da trditev,da je domač paradižnik boljši od španskega ali italijanskega ne drži !!
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.27
+1
Mikasa,si agronom ? Ali le brcaš v temo ?
noCO2
20. 06. 2012 12.30
+2
Slovenistan, preimenuj se v sLOVEnija, jej domačo hrano, nastavi se soncu, da te poživi, potem po s pozitivno energijo v življenje! Solata v Lidlu je lepša, bolj, kako naj rečem..., plastična. Po okusu pa se ne more primerjati z domačo, ravno odrezano, z domačim olivnim istrskim ali bučnim prekmurskim oljem in domačim jabolčnim kisom. V solato dodaj še rastline, ki rastejo okrog vsakeda doma: regačico, regrat, koprive, cvetove detelje... Krasno za pogledat in še bolje za jest.
noCO2
20. 06. 2012 12.34
+3
Domači veliki proizvajalci uporabljajo pri pridelavi pesticide, herbicide... ni pa jim potrebno uporabljati konzervansov, ki so večinoma še bolj škodljivi. Bistveno je, da je hrana od trenutka, ko jo ločiš od zemlje, čimhitreje v ustih, da ne zapade škodljivim procesom oksidacije, gnitja in posledično izgubi hranilnih snovi. Zato pametni organizatorji javne prehrane izbirajo samo dobavitelje v krogu do 50 km od kuhinje.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.37
+2
Zakaj bi pa nekdo uporabljal konzervans na paradižniku ??! Ne razumem.Razen če je GMO,to je pa že druga tema.
noCO2
20. 06. 2012 12.37
+0
Tale s točo je pa nizka. Fuj! Isto bi lahko tvoje stranke rekle za plod tvojega dela. Jezi se na tiste, ki ti diktirajo ceno, pa jo moraš sprejeti: nafta, elektrika, notarji, davki...
noCO2
20. 06. 2012 12.40
+2
Konzervansi se uporabljajo na solati, o kateri se govori tukaj. Če si imel kdaj v hladilniku domačo solato, potem veš, da zdrži le kak dan ali dva, predno začne gniti. Meniš, da španska solata preko vseh vmesnih postaj, skladišč in trgovin pride na tvoj krožnik v dveh dneh? Težka bo! Sicer pa lahko narediš preprost preizkus. Prosi nekoga za glavo domače solate in kupi tujo solato v trgovini. Počakaj tri dni. Čeprav je tuja kupljena solata že tako utrgana veliko dni preden si jo ti kupil, bo zdržala dlje od domače.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.41
+1
Vedi,da pri današnji distribuciji,kar se tiče svežih izdelkov,pokvarljivih,ni čisto nobene časovne razlike,ali prihaja zelenjava iz Španije,ali pa iz prekmurja.To ne velja za druge celine,za hrano iz EU pa zagotovo,to ti povem kot ekspert iz področja logistike.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.42
+2
Govorimo o paradižniku,ne solati !! Pa ne se jezit !
noCO2
20. 06. 2012 12.48
+2
Ti se ne jezi na kmeta. Postavi se v njegovo kožo. Logistika pri transportu pokvarljivih izdelkov je lahko še tako dobra, pa vendar ne more prehiteti domačih ponudnikov. Prekmurje je za Ljubljančana že predaleč. Velja splošno pravilo 50km. Težava je v nas, potrošnikih, ker hočemo jesti zelenjavo in sadje takrat, ko za njiju ni naraven čas. Vedno se bodo našli kupci pridelkov iz južne poloble in iz španskih veleplastenjakov, čeprav verjetno vedo, da je prehranska vrednost kljub visoki ceni zelo nizka. Mene med njimi ni.
noCO2
20. 06. 2012 12.52
+2
Manjka nam tudi osnovno poznavanje užitnih rastlin v naravi, ki imajo precej večjo hranilno vrednost od gojene zelenjave in je na voljo skozi celo leto razen morda dveh zimskih mesecev... Če bi ljudje vedeli, da jim hrana raste vsepovsod okrog njih, se danes ne bi bilo potrebno ukvarjati s takimi temami.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.57
+3
Zakaj tako vztrajno trdiš da ima nek paradižnik,zato ker je pridelan na južno polobli manjšo prehransko vrednost ??Naj še enkrat povem,da paradižnik,kateri raste na njemu najbolj ugodnih podnebjih,ne rabi plastičnih pokrival,katere služijo za zaščito pred pozebo ter zadržujejo vlažnost tal,to rabimo pri nas v Sloveniji.Veleproizvajalec paradižnika iz Prekmurja Lušt,ima celotno proizvodnjo pod plastiko,razumljivo !
noCO2
20. 06. 2012 13.55
Zato, ker tako je. Rastlina je od trenutka, ko je utrgana, izpostavljena propadanju, ki jo povzročajo mikroorganizmi, oksidacija... Daljši, ko je čas od takrat do krožnika, manjša je hranilna vrednost. Druge ni. Pri paradižniku je dobro vsaj to, da je lupina nadpovprečno bogata z antioksidanti, ki razkroj precej podaljšajo.
Ratix
20. 06. 2012 14.23
-2
Slovenistan, se motiš, je razlika med zelenjavo ki je pridelana pri nas ali pa nekje v španiji ali kje drugje tako kot govoriš. jaz raje kupim paradižnik lušt kot pa recimo paradižnik ki je pridelan v španiji ali grčiji.
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 15.40
+0
Ja je razlika,španski je kvalitetnejši .
loden
20. 06. 2012 12.03
+1
No, v vsakem primeru mi je všeč, da slovenskemu potrošniku ni več vseeno, kaj dobi na krožnik in poje. Kmetom želim obilo zdravega pridelka, ki bo končal tam za kamor je namenjen. Končno so paradižniki z neomejenim rokom trajanja iz mode...:=))
MikasaT55
20. 06. 2012 11.56
-3
Se strinjam, da nakupi slovenske zelenjave na tržnicah niso več tisto kar so bili včasih, tudi v trgovinah lahko dobiš veliko boljše in sveže izdelke. Je pa res da je tudi ponudba trgovin različna, eni ponujajo veliko več slovenskih pridelkov drugi spet manj. Jaz prisegam na slovenske izdelke!
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 12.03
+1
MikasaT55
20. 06. 2012 12.13
-1
Sej nisem, jaz vem kaj kupujem in kje moram kupovati, da dobim tisto kar potrebujem!
myworld
20. 06. 2012 12.55
+1
Sej na kratki rok izgubiš samo okus, na dolgi rok pa tudi zdravje! Albanci po tržnicah in tuji trgovci pri nas zagotovo ne prodajajo slovenskih pridelkov. Vsak naj kupuje kjer hoče, kvaliteta se pa plača, vedno je bilo tako..
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 13.05
+1
binmister
20. 06. 2012 11.40
+3
In kaj je boljše če je tako opevani izdelek Slovenski ? Res je da so cene mastne in res Slovenske izdelki pa nič kaj boljši kot iz Španije in Italije .Čudno da to kar bi naj bilo Slovensko ima tako navito ceno tisto kar pa je uvoženo pa je cenejše ???
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 11.57
+2
noCO2
20. 06. 2012 13.59
Razlog je med drugim v tem, da je nepredelana hrana hitro pokvarljiva. Da bi preživela celotno pot do tvoje mize brez opaznih znakov "utrujenosti", jo je potrebno kemično obdelati. Podobno, kot moraš zaščititi kovino ali les pred vplivi okolja. Pridelki, ki se pridelajo v krogu nekaj 10km od tvojega doma, lahko pridejo do tebe brez teh neželjenih dodatkov.
myworld
20. 06. 2012 11.37
-1
Ja Tuš je prvi začel s kampanijo in če hoče kdo kaj slovenskega zagotovo dobi tam. Od solate do paradižnika Lušt. Res okusno, naravno, Slovensko in zdravo. Na tržnici pa vemo s kje je zelenjava, od Makedonije do Albanije itd.
loden
20. 06. 2012 12.04
+1
Ja, na tržnici v Murski Soboti se je naprimer pordajalo zelenjavo in sadje iz Makedonije, vse naokoli pa so njive pokale od pridelka....ha,ha. Potem so pa kmetje sami začeli organizirat dneve zelenjave in sadja...
FCL
20. 06. 2012 13.39
Tudi na Lj. tržnici se dobi domače, samo malo morate poznati...še bolje pa je, če se zapeljete na primorsko, vsaj po česenj.
ii.coconut
20. 06. 2012 11.18
+13
Vse lepo in prav. Ampak me je zelo zmotilo dejstvo, da podjetje LUŠT, ki prodaja opevan Slovenski paradižnik konstantno viša cene. Sami kopujemo direktno v Renkovcih pri proizvajalcu. V tem času so paradižnik 3x podražili. Glede na Slovenske razmere in vse... smo ta paradižnik kupovali, da podpremo Slovensko ampak takšno probavanje kako daleč bodo kupci šli in kako visoko ceno bodo sprejeli pa se mi zdi OGABNO in izkoriščevalsko. Cena B oz 2. kategorije paradižnika v Renkovcih stane skoraj 2€... In potem naj podpiramo Slovensko, ko nekdo iz tedna v teden nabija cene
zlobniCO2
20. 06. 2012 11.26
-1
to je dodana vrednost slovenskega kupca in ker je slovensko mora bit večja cena
JezekTekaTeka38
20. 06. 2012 11.10
+8
Naj grejo mal na tržnco Koseze ... tam je tut cela gora "sŁovenskih proizvoda" ... pa to ...
santamaura
20. 06. 2012 11.06
+3
Kako veste, da ste res kupili slovensko zelenjavo? Tako, da tudi po temeljitem pregledu nikjer ne najdeš napisa: Made in China
Kukulkan
20. 06. 2012 10.51
+8
Ko kupujem, kupujem v Hoferju, posebaj ob sobotah zvecer ko znižajo cene da prodajo tedensko zalogo, zaradi kakovostne Slovenske plače me sploh ne zanima kje izvira. V Merkatorju in Tušu je pa itak vse gnilo in drago
SLOVENISTAN
20. 06. 2012 11.55
+4
paradižnik iz Hoferja,je najboljši na slo tržišču !!
KlubPravilnoPretepenihŽena
20. 06. 2012 10.31
+19
Kako veste, da ste res kupili slovensko zelenjavo? najdražja je !!
gmj
20. 06. 2012 10.18
+0
mi je čisto vseeno iz kje izvira, glavno da je dobro.
loden
20. 06. 2012 10.10
+4
Kakšna je razlika med poreklom in izvorom? Na nekaterih etiketah (istih) je namreč navedena ena država pod poreklo in druga pod izvor....:=))
noCO2
20. 06. 2012 10.27
+1
Zanimivo vprašanje. Primer: poreklo EU, izvor Makedonija pomeni, da je bila hrana (surovine) pridelana v Makedoniji in predelana v končni produkt v EU.
Tonček Balonček
20. 06. 2012 10.40
+2
Poreklo ni sinonim oz. sopomenka izvora! Cariniki ločijo več porekel, recimo preferenčnega, običajnega... Moramo pa jasno ločiti, kaj je poreklo in kaj je država izvora oziroma, kaj pomeni izraz "izdelano v v ….". Poreklo pomeni od "rojstva do trgovine", izvor/proizvedeno v… pa v kateri državi je bila izvedena zadnja faza v procesu nastajanja izdelka. Zapis "proizvedeno v..." torej še ne pomeni, da iz te države izvirajo tudi surovine za izdelek. Če na kozarcu z vloženimi olivani piše "proizvedeno v Sloveniji..", so lahko španske olive pač olnili v kozarce v AKminiku in je izvor španski! Poreklo je pravzaprav več ali manj carinski izraz, "Kupij slovensko" pa je sploh smešno geslo, menda nihče ne trdi, ta je Gorenjev TV aparat slovenskega izvora!
noCO2
20. 06. 2012 10.47
+4
Kupuj Slovensko je na mestu geslo in koristno. Bistvo je v tem, da čimvečji delež kupnine ostane v Sloveniji. Če kupiš Gorenjev izdelek, ki je sestavljen v Sloveniji iz tujih delov, si kupil kruh Slovenskemu sestavljalcu namesto tujemu. Če bo ta sestavljalec s tem denarjem kupil tvoj izdelek, boš tudi ti zadovoljen.
Tonček Balonček
20. 06. 2012 10.50
„kraj porekla“ pomeni kraj, državo ali regijo, kjer so izdelki ali sestavine kmetijskega izvora v celoti pridobljeni, v skladu s členom 23(2) Uredbe (EGS) št. 2913/92; So pa izjeme za mikropodjetja, raune kmetije in podobno, kot vedno!
Tonček Balonček
20. 06. 2012 10.51
noCO", kruh bom kupil le tistemu, ki na izdelke, končne, lepi nalepke GORENJE, to pa je popolnoma brez zveze!
noCO2
20. 06. 2012 12.03
+1
Eh, moj Tonček. Pa menda res ne misliš, da uprava Gorenja zaposluje 8000 ljudi za lepljenje nalepk? Včasih si res zabaven s svojimi slamnatimi komentarji :) Nekaj dejstev, da boš znal ceniti firmo, ki s plačanimi davki omogoča boljše življenje tudi tebi: Gorenje manj kot 5% proda v Sloveniji, ima več kot polovico sestavnih delov narejenih v Sloveniji, sestavlja v svojih tovarnah skoraj vse (razen TVjev). Skratka, posredno in neposredno daje delo več desettisočim Slovencem.
zlobniCO2
20. 06. 2012 10.09
-2
zapret je treba meje in bomo potem res vedeli kaj je doma narejeno oz proizvedeno
loden
20. 06. 2012 10.11
+2
zlobniCO2
20. 06. 2012 10.21
nebi sesaj nam naši ekonomisti zagotavljajo še pocenilo bi se
vagabund
20. 06. 2012 09.55
+7
Kako vem? Grem na vrt :) V nasprotnem primeru, bi se odpravil na tržnico, pa kar je, je. Žalostno dejstvo je, da so etikete s poreklom (po mojem mnenju) en navaden larifari kateremu ni mogoče zaupati. Inšpekcije gor ali pa dol, ko je denar v igri drugo ni pomembno, žal.