Slovenija

Ustavno sodišče zavrglo pobudo za oceno ustavnosti Lex Magna

Ljubljana, 13. 07. 2017 14.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ustavno sodišče je soglasno zavrglo pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti Lex Magna. Sodniki so pobudo zavrgli z obrazložitvijo, da pobudniki ne izkazujejo neposrednega pravnega interesa. Pobudo sta v imenu treh kmetov ter Bojana Požarja vložila odvetnika Franci Matoz in Ana Rugelj.

Pobudo sta v imenu treh kmetov ter Bojana Požarja vložila odvetnika Franci Matoz in Ana Rugelj.
Pobudo sta v imenu treh kmetov ter Bojana Požarja vložila odvetnika Franci Matoz in Ana Rugelj. FOTO: POP TV

Ustavno sodišče je soglasno zavrglo pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti zakona o zagotavljanju pogojev za izvedbo strateške investicije na razvojnem območju v občini Hoče-Slivnica. Kot je razvidno iz odločbe ustavnega sodišča, so pobudo zavrgli z obrazložitvijo, da pobudniki ne izkazujejo neposrednega pravnega interesa.

Gre za pobudo o ustavnosti t.i. Magninega zakona, ki sta jo konec maja v imenu treh kmetov, Sandija Fingušta, Zlatka Lešnika in Rada Lobnika ter urednika spletnega portala Požareport Bojana Požarja vložila odvetnika Franci Matoz in Ana Rugelj. V njej sta izpodbijala 8. in 11. člen zakona, ki naj bi bila v neskladju z več členi ustave.

V 11. členu je med drugim predvidena razlastitev lastnikov zemljišč v primeru neuspešnega dogovora o prodaji nepremičnin na območju, kjer naj bi stala bodoča Magnina tovarna.

Kot je ugotovilo ustavno sodišče, izpodbijani določbi ne učinkujeta neposredno, saj 8. člen ureja pogoje za izdajo sklepa vlade, s katerim ta ugotovi izpolnjevanje pogojev za strateško investicijo na razvojnem območju, v 11. členu pa so urejene posebnosti razlastitvenega postopka.

Magna medtem še vedno čaka na okoljevarstveno soglasje.
Magna medtem še vedno čaka na okoljevarstveno soglasje. FOTO: POP TV

Pobudnikom bo v primeru razlastitvenega postopka izdana odločba o razlastitvi, zoper katero se lahko lastniki pritožijo ali sprožijo upravni spor. V takih primerih pa je mogoče ustavno pobudo vložiti šele po izčrpanju vseh drugih pravnih sredstev, medtem ko zgolj možnost, da bo izpodbijana določba v prihodnosti uporabljena kot pravna podlaga za razlastitev nepremičnin pobudnikov, za izkaz pravnega interesa ne zadostuje.

Očitke o morebitni protiustavnosti izpodbijanih določb bodo tako pobudniki lahko uveljavljali v razlastitvenem postopku, če bo ta uveden, so še dodali ustavni sodniki.

Požar: Čudi me, da je zadevo v obravnavo dobila sodnica, ki je doma iz vpletenega okolja

Požar je v odzivu na odločitev ustavnega sodišča dejal, da se je "ustavno sodišče odločilo, kot se je", sam pa to odločitev spoštuje, kot spoštuje pravno državo. Tematika sicer še ni izčrpana, če bo prišlo do razlastitve posameznikov, bodo ti potem dalje iskali svojo pravico. Požar meni, da je njegova vloga v tem postopku sicer končana, sam se je tega lotil kot novinar in občan, zato je kmetom pomagal s pravnikom in logistiko. "Strinjal sem se namreč z njihovimi vsebinskimi razlogi," je pojasnil.

Po njegovih informacijah je bilo sicer ogromno pritiskov na ustavno sodišče, kar je tudi pričakoval. Čudi ga, da je zadevo v obravnavo dobila sodnica poročevalka, ki je doma iz vpletenega okolja, iz Murske Sobote. "Me pa veseli, da v pravnem smislu primer obstaja, saj je bil zavržen, ker nismo izkoristili vseh pravnih možnosti," je dejal.

Medtem pa je minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek izpostavil, da se na ministrstvu od samega začetka trudijo, da členov zakona, ki urejajo razlastitev, dejansko ne bi uporabili, temveč bi z vsemi lastniki sprejeli sporazumni dogovor.

"Verjamem, da nam bo to uspelo in se bo lahko projekt nadaljeval po zastavljeni poti, brez uporabe razlastitve," je pospremil današnjo odločitev ustavnega sodišča.

Državni zbor je omenjeni zakon potrdil decembra lani. Ključen del so določbe o pridobivanju zemljišč, po katerih je ob nezmožnosti dogovora predvidena razlastitev lastnikov zemljišč. Za investicijo Magne Steyr na tem območju je vlada že sklenila dodeliti 18,6 milijona evrov finančne spodbude. Ta naj bi v prvi fazi zgradil lakirnico za avtomobilske karoserije in na podlagi skoraj 147 milijonov evrov vredne investicije sprva zaposlil 404 ljudi.

Magna medtem še vedno čaka na okoljevarstveno soglasje, ki je podlaga za gradbeno dovoljenje, medtem ko je občina Hoče-Slivnica dogovore z lastniki zemljišč že dosegla. Tudi z Radom Lobnikom, ki je najbolj glasno opozarjal na svoje težave, nato pa vendarle soglašal s 7,5 hektarja nadomestnega zemljišča v občini Rače.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (99)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

srebrnibreg
13. 07. 2017 20.35
+3
Prva prava in pravilna odločitev tega sodišča.
zaenotnost
13. 07. 2017 19.20
+3
končno enkrat dobro US
bob7
13. 07. 2017 19.50
+2
Ana Premuž
13. 07. 2017 18.11
+1
Meni pa se vedno zdelo , da je MURSKA SOBOTA v PREKMURJU ,Magno pa bodo gradili pri MARIBORU toliko o zemljepisu .
sinhron
13. 07. 2017 18.54
+4
Požarju se je malo zareklo , kot že mnogokrat !
AlBundy1
13. 07. 2017 19.07
+3
Požar se hoče iti okoljevarstvenika, poslovneža itd., ne pozna pa zemljepisa.
Aven
13. 07. 2017 17.40
+0
Če ti avto crkne na cesti - preveri če ima MAGNA prste vmes.
Aven
13. 07. 2017 17.42
-1
Magna ne proizvaja kakovostnih delov. Vsi rumeni so boljši.
Brakedirt
13. 07. 2017 17.47
+2
vidim da si strokovnjak za vodo in avto dele
AlBundy1
13. 07. 2017 17.51
+3
Brakedirt Pazi, počasi bo postal tudi strokovnjak za vse tehniške vede, pa za družboslovne vede. Ni da ni.
Brakedirt
13. 07. 2017 17.58
+2
cudi me da je slovenija tako nizko ko pa imate taksne strokovnjake. verjetno je koncal poklicno osnovno solo - oddelek slikarstvo
sinhron
13. 07. 2017 18.44
+2
Aven je eden tistih izmed senčne svečkarije , zato je jasno zakaj piše take neumnosti !
AlBundy1
13. 07. 2017 18.55
+2
Ziher je diplomiral na FDV, tako kot abramboslovec.
piljan
13. 07. 2017 17.35
+3
Neverjetno,končno so ustavci naredili celo nekaj dobrega za državo.
mojazoga
13. 07. 2017 17.15
+4
PRAVILNO!!!! Slovenija se mora razvijat če ne znamo sami nas bojo pa avstrijci podučil ekonomije. Hočem da je slovenija visoko razvita država kjer bo delo in disciplina na prvem mestu. Avstrijci so pa itak ponemčeni slovenci tko da mamo veliko skupnega razen tega da oni niso 70 let trpel socializma
Aven
13. 07. 2017 17.04
-2
Kar proizvaja MAGNA - JAZ NE BOM KUPIL.
AlBundy1
13. 07. 2017 17.06
+2
Pa veš sploh, kaj proizvaja? Izdelke z visoko dodano vrednostjo. Prej si glih govoril o tem.
mojazoga
13. 07. 2017 17.11
+3
verjetno uporabljaš njihove izdelke vsak dan - avto
Aven
13. 07. 2017 17.35
+1
Ne - na vseh kosih piše Toyota (Made in Japan).
piljan
13. 07. 2017 17.36
+1
Aven
13. 07. 2017 17.40
-3
Sicer je res - da bo Magna proizvajala tudi avto za Toyoto. Že vem kateri - ga ne bom kupil. Ne bo tako kakovosten.
AlBundy1
13. 07. 2017 17.44
+5
Aven A se ti ne zdi moralno sporno , da morajo zaradi tebe okoliški prebivalci toyotine tovarne trpeti "posledice" te "umazanije"? Verjetno imaš lakiran avto? A se ti ne zdi sporno, da morajo zaradi tebe te avte z velikimi ladjami, ki porabijo ogromne količine nafte in s tem povzročajo toplogredne pline, transportirati do Evrope, da jih lahko kupiš. Vidiš, pri Magni ni tako dolgega transporta, kar pomeni, da sem jaz večji okoljevarstvenik od tebe.
tomazbodner
13. 07. 2017 18.24
+3
Mimogrede Aven - razen, ce imas kak 30 let star avto, tvoja Toyota NI izdelana na Japonskem. Tudi ti, ki vozijo po Japonskih cestah so izdelani na Kitajskem, v Indoneziji ali na Tajskem.
Aven
13. 07. 2017 18.55
-1
A ja zakaj mi gre Magna na živce? Zato ker so do zdaj bili deli izdelani na vzhodu precej boljši od Evropskih. Recimo - R Megan - zamenjal sem ležaje kot po tekočem traku - razen enega - ki je bil Made in China - ja vem šok Kitajski - na avtu je bil od 70k do 300k pa sem avto prodal. Kitajski ležaj pa je še vedno OK. Da ne bo kdo o Kitajcih da nimajo pojma. Sicer pa saj imate skoraj vsi telefone narejene ali razvite na Kitajskem ali Koreji.
AlBundy1
13. 07. 2017 19.05
+3
Aven Oprosti, ampak ta komentar pa je totalno zgrešen. Torej lahko vse preselimo na Kitajsko, ker so tam izdelki po tvojem bolj kakovostni?! Kdo pa bo delal tu v Evropi?! In to je tvoj razlog, da ne maraš Magne?! OK....
Brakedirt
13. 07. 2017 19.08
+2
a zato ker gre tebi magna na zivce mora brez dela ostati 400 ljudi? potem jih pa ti prezivljaj.
AlBundy1
13. 07. 2017 19.12
+2
Brakedirt Jaz mislim, da Aven še ni spoznal realnosti sveta in da vsakemu se pač ne cedita med in mleko. Aven ne zameri, ampak to lahko iz tvojih komentarjev razberem.
Aven
13. 07. 2017 16.56
-3
A je kdo kupoval navadno pitno vodo v Španiji? A veste kakšna je cena v primerjavi z ostalimi dobrinami?
BPGC
13. 07. 2017 16.58
AlBundy1
13. 07. 2017 16.58
+1
Kak si pa tja prišel? Z letalom. Ojoj, onesnaževanje okolja! Vse jasno.
BPGC
13. 07. 2017 16.58
+1
Spanci so pa itak umazam narod, brez reda ze po naravi. Zivi prasici so.
Aven
13. 07. 2017 16.59
+1
Če jo primerjaš z vodo C02 - se ne strinjam - ker je dražja. Vsaj tista ki jo lahko piješ.
Aven
13. 07. 2017 17.00
+0
Brakedirt
13. 07. 2017 17.04
+2
kaj ima tu veze voda s sveckarji ki unicujejo vse kar jim pride pod roke?
BPGC
13. 07. 2017 16.56
+5
Pa je zmagala zdrava pamet.
komir10
14. 07. 2017 20.13
supergigi
13. 07. 2017 16.48
+7
Glede na to, koliko gnojnice spustijo kmetje v zemljo, in se pri tem prav nič ne ozirajo ali je tam območje podtalnice ali ne, je lakirnica še najmanj, kar lahko očitajo Magni. Čimprej naj izdajo okoljevarstveno dovoljenje, da se vse skupaj že enkrat konča.
Aven
13. 07. 2017 16.53
-1
Ni primerjave. Gnojnica - recimo fekalne bakterije = niso enako kot nano delci keramike (ostanki barvanja).
supergigi
13. 07. 2017 16.56
+2
Kar ti pij z gnojnico onesnaženo vodo, če ti paše.
Aven
13. 07. 2017 17.02
+2
Če je samo gnojnica - lahko prekuhaš. Če pa so majhni kemični dodatki - jih pa v določenih primerih tudi filtrirat ne gre.
Aven
13. 07. 2017 16.46
+0
Koliko je vreden liter vode? Odvisno kje je. Če si v puščavi je liter vode več vreden kot 10kg zlata. Kaj ti bo zlato - če ga jutri ne boš več videl. Sicer pa puščam možnost da je nekomu več vredno da 1 uro drži 10kg zlata kot pa da popije 1 l vode - kar bi ga lahko rešilo.
AlBundy1
13. 07. 2017 16.50
+3
Prodaj avto, prodaj računalnik, prodaj svoj mobitel, vse. Ne prodaj, daruj! Potem pa lahko greš pridigat. Ker to, kar ti počneš je navadni egoizem! V Mariboru ti v centru mestu ljudje pred javno kuhinjo stojijo za hrano, jih skoraj vsaki dan deložirajo, ti pa jim pridigaš, kak jih je preveč in podobne finte!
Aven
13. 07. 2017 16.55
+1
Verjemi - Maribor lahko - mora priti na nivo višje dodane vrednosti. Za to pa je potreben čas. Ni pa lahko - sam vem.
AlBundy1
13. 07. 2017 16.56
+2
devote
13. 07. 2017 16.41
-7
podtaknili so nam smrdljivo magno in pred nosom še odtujili vinarski biser Agroind (oberkreinerji). ni vse v denarju.
Aven
13. 07. 2017 16.43
-1
Se strinjam ni vse v hitrem denarju. Dolgoročno se lahko pokaže - današnje dejanje - kot huda katastrofa.
AlBundy1
13. 07. 2017 16.44
+4
Domača podjetja so ti ravno uničili tajkuni ala gospod nočem v zapor zaradi srčka, ki se sestaja s prvakom opozicije. To, kar imamo so posledice kraje in divjanja domačih elit. In ni nič Magna kriva!
Aven
13. 07. 2017 16.48
-1
Podjetja, ki niso zdrava, propadejo. Lahko imajo viruse (tajkuni), nesposobne zaposlene, ...
devote
13. 07. 2017 16.49
+0
ne zagovarjaj nekaj, za kar v Avstriji niti slišati nočejo. Če bi bilo vse tako ok , bi jo tam zadržali.Oberkrajnarji so nam bili vedno sovražni. Kot pravi rek:Boj se Danajcev , ki nosijo darila...
AlBundy1
13. 07. 2017 16.52
+4
devote Nisem ti jaz kriv, če živiš v preteklosti. Mene ne briga, al je tujec ali domač. Vse kar je važno danes, so delovna mesta. In če jih domači nesposobneži ne morejo zagotoviti, jih bodo pač tujci!
AlBundy1
13. 07. 2017 16.54
+4
Ne domače elite so jih pokradle. To imamo danes od t.i. nacionalnih interesov pa domačih podjetnikov!
devote
13. 07. 2017 16.55
-1
pravzaprav ti živiš v preteklosti s takim razmišljanjem, ko bi se svojo staro mamo prodal za 5 eur, če bi jo kdo hotel kupiti. vse za denar , kajne?
AlBundy1
13. 07. 2017 16.57
+1
devote Ok, boš ti zagotovil službe? JA ali NE. Samo to.
devote
13. 07. 2017 16.59
+3
A je umazana magna edino podjetje na svetu sposobno ustvarjati delovna mesta?
AlBundy1
13. 07. 2017 17.03
+2
devote JA ali NE?! Če si sposoben, ustvari delovna mesta. Jaz mislim, da si sposoben. Sedaj pa potrdi moje zaupanje vate. Sicer pa zakaj pa bi bila Magna umazana?! A si to slišal od SDS- kvazi okoljevarstvenikov? Sedaj pa ponavljaš? V Mariboru je dosti več izjemno bolj umazanih kot pa ta Magna. Samo še verjetno nisi bil v MB.
devote
13. 07. 2017 17.32
-1
To da je magna umazana dejavnost so povedali kar v njeni lastni domovini Avstriji, kjer nočejo, da se jim svinja okolje na domačem dvorišču. Mi hlapčiči mentalni bi jim pa celo najboljšo kmetijsko zemljo porinili v naročje, samo, da pridejo in ustvarijo tistih ušivih 400 delovnih mest. Privabiti podjetja, ki bodo hotela ustvarjati dobiček v Slo bo še vedno priložnost in to mnogo bolj čista kot je ta umazanka, pa še 100 hektarjev zemlje bo ostalo, kar je bistveno.
AlBundy1
13. 07. 2017 17.49
+2
devote Ne ni res. Z Magno v Grazu zgledno sodelujejo na področju okoljevarstva oziroma na vseh področjih. In ja Magna je že dve leti najboljši zaposlovalec v Avstriji. In to ti gre v nos, ker ne bodo morali slovenski oziroma mariborski izkoriščevalski podjetniki več tako izrabljati delavcev. Samo to je v ozadju. Zato pa več ne piši neresnic. In še vedno mi nisi odgovoril na vprašanje DA ali NE. Sicer pa je debata s teboj itak nesmiselna, ker za argumente uporabljaš neresnice. Ali to počneš namenoma ali nenamenoma, pa me ne zanima. Debata s teboj je zame zaključena.
devote
13. 07. 2017 18.06
-2
Nobeno podjetje , ki pride ali še bo prišlo v Slo ne bo zidalo po najboljših kmetijskih zemljiščih. Je dovolj drugih opuščenih industrijskih con, tam naj zidajo. Je tako težko razumeti, da je potrebno kmetijska zemljišča varovati? Če ti je znan podatek, nastane 1 cm zemlje v 10.000 letih... Vsaka vlada , ki bo podpirala degradacijo prostora je izdajalska do slovenskega naroda.
AlBundy1
13. 07. 2017 18.53
+1
Aven
13. 07. 2017 16.37
-3
Dajmo še bolj zjahat zemljo. Problem, ki ga jaz vidim je, da nimamo kam drugam. Sicer pa nam ni več pomoči - raziskava je pokazala da je LJUDI PREVEČ. Vsa gonja glede toplogrednih plinov - kažejo na vir - človek.
AlBundy1
13. 07. 2017 16.39
+5
Zemljo so zjahali ti sami kmetje, zaradi katerih voda na Dravskem polju več ni užitna!
Aven
13. 07. 2017 16.42
+0
VSI SMO JO. S svojim početjem vsi vplivamo na zemljo. Z željami - imeti vse - poceni ...
devote
13. 07. 2017 16.44
-2
ti zdrava pamet si jih prisil v to ,ker si gledal kako boš v trgovini vsakič kupil najcenejši jogurt v akciji
AlBundy1
13. 07. 2017 16.46
+4
devote Veš kaj kmetom danes nič ne manjka! To, da pa je narod "kupoval najcenejše jugorte", pa je krivo dejstvo, da so vsi i levica in desnica pokradli vse kar se je dalo in pahnili narob na rob revščine!
macek_garfield
13. 07. 2017 16.35
-2
itak, da si ustavno sodisce ne upa razveljavit tega zakona, je prevec eurckov v igri, ki jih bodo nekateri preko podjetij ki bodo gradile to lakirnico prejeli v kuverti pa to
AlBundy1
13. 07. 2017 16.37
+4
Kolko "eurckov" pa je na nasprotni strani?! Le kdo vse s svojimi financami stoji za temi junaki?!
Aven
13. 07. 2017 16.38
+0
to je itak. TEŠ6 - so bile sanje nekaterih o količini delovnih mest - in kam nas je to pripeljalo? V nesmoterno razmetavanje denarja.
Aven
13. 07. 2017 16.31
+0
Ko demokracija premaga republiko - se rodi vojna manjšine proti večini. Upam, da ne bodo nikogar razlastili.
AlBundy1
13. 07. 2017 16.33
+2
Vsi so dobili nekaj krat višjo plačilo za zemljo kot pa je njena vrednost! Nihče ni bil razlaščen in nihče ne bo.
Aven
13. 07. 2017 16.40
-2
Kako pa ti veš koliko njim pomenijo ta zemljišča? Ne veš.
AlBundy1
13. 07. 2017 16.53
+2
Aven Ja očitno ne toliko, če jih še samo dva ali trije niso prodali?! Pa tukaj tudi potekajo dogovori.
AlBundy1
13. 07. 2017 16.30
+7
Če nam Madžari pustijo Magno, jim damo SDS. :D
Ines70
13. 07. 2017 16.23
+6
Sem iz tega kraja in vse tri patrone zelo dobro poznam. Samo komplicirajo, denarja so polni in izsiljujejo državo (beri nas ostale davkoplačevalce). Ni problema, potem pa naj ti trije z Matozom na čelu vsak mesec izplačujejo plače 400 ljudem, ki bi lahko v Magni delali. Razlastninit jih je treba, ne pa da se preseravajo. A, pa še nekaj, upam, da ne bo spet administrator brisal mojega komentarja zaradi neprimerne vsebine.
Aven
13. 07. 2017 16.33
-4
marmilan
13. 07. 2017 16.15
+7
jj sodi v arest.
JApajaDAja
13. 07. 2017 16.28
+2
marmilan
13. 07. 2017 16.15
+5
Pa kako to da tega jj ne morejo za vedno zapret.
komir10
14. 07. 2017 20.56
marmilan
13. 07. 2017 16.14
+6
Ma kdo še jih pusti hodit po tej lepi Sloveniji. Te svečkarje in njihovega kaplara.