Slovenija

Tudi uradno predali namenu prvo slovensko vetrnico

Senožeče, 01. 06. 2013 18.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Po številnih zapletih je oktobra le začela delovati prva slovenska vetrna elektrarna, aprila letos so investitorji pridobili tudi obratovalno dovoljenje. Steber postavljene vetrnice je visok 97 metrov, na vrhu je postavljen rotor s tremi 34-metrskimi lopaticami.

Veternica
Veternica FOTO: POP TV

Na krajši slovesnosti so v bližini Dolenje vasi pri Senožečah tudi uradno namenu predali prvo vetrnico, ki proizvaja električno energijo v Sloveniji. Po številnih zapletih pri pridobivanju ustreznih dovoljenj je oktobra le začela delovati. Aprila letos pa so investitorji pridobili tudi obratovalno dovoljenje.

Steber postavljene vetrnice je visok 97 metrov, na vrhu je postavljen rotor s tremi 34-metrskimi lopaticami.

Poskusno obratovanje je dalo pričakovane rezultate, je povedal predstavnik družbe Alpe Adria Energija, ki je investitor projekta, Janez Korošec. Vetrnica z inštalirano močjo 2300 kilovatov obratuje z močjo, ki je odvisna od hitrosti vetra. Proizvedla naj bi 4,5 milijona kilovatnih ur električne energije letno oziroma toliko, kolikor jo po ocenah investitorja v letu dni porabi okrog 1000 gospodinjstev.

Po letu poskusnega obratovanja se bodo v družbi glede na dosežene poslovne rezultate odločili, kako naprej. Po veljavnem prostorskem načrtu Občine Divača naj bi na tem območju postavili do 22 vetrnic. Vendar pa Korošec predvideva, da bodo postavili le še tri ali štiri, ki bodo imele zaradi velikega razvoja tehnologije na tem področju približno enako inštalirano moč kot prej načrtovanih 22.

Polje vetrnic so želeli postaviti tudi na Volovji rebri, vendar pa je investitor Elektro Primorska po sporih z okoljevarstvenimi organizacijami izgubil okoljevarstveno dovoljenje. Postavitev vetrnice načrtujejo tudi na Razdrtem, kjer naj bi manjšo vetrnico za proizvodnjo električne energije postavil mlad podjetnik.

Gradnja prve vetrnice se je začela leta 2010 in se kmalu ustavila. Po pridobitvi gradbenega dovoljenja so se investitorji namreč odločili za zamenjavo tipa vernice. Zaprosili so za dopolnitev gradbenega dovoljenja in ga tudi dobili.

Sledila je prijava na protikorupcijsko komisijo, ker niso imeli podpisov vseh solastnikov zemljišča agrarne skupnosti Dolenja vas, ministrstvo za okolje pa je oktobra 2010 izdalo odločbo o preklicu spremembe gradbenega dovoljenja.

Odločba je investitorje presenetila sredi postopka montaže prve vetrnice. Žerjav za montažo so odpeljali, investitor pa je v naslednjem letu poiskal solastnike zemljišča agrarne skupnosti ter pridobil njihova dovoljenja za postavitev polja vetrnic.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (174)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kure bedne
02. 06. 2013 20.30
+6
Po vsem svetu se takšne veternice vrtijo že najmanj 30 let mi pa.....Ja, res smo BUTALCI. Imamo pa najboljšo birokracijo na sveti. Za kozlat.
1985Matej
02. 06. 2013 19.33
+3
MIslim ne eno vetrnico imamo vauu super dajte se to podret po celem svetu jih ima vsaka 3 vas po 10 komadov ... pa se res butla te delamo sami s sebe ... marsikaj je nerobe pri nas oz.starokopitno . lp
sinhron
02. 06. 2013 18.05
+7
Vetrna elektrarna je najčistejša proizvodnja elektične energije , je obnovljivi vir , ekološko nesporna razen za slovenske puhloglave okoljevarstvenike in ptičarje , ki nimajo pojma o tehnologiji , tehniki in sobivanju vedo samo tisto , kar jim lobisti natrosijo , zato so za v kameno dobo . Povsod posvetu postavljajo vetrne elertrarne po morju , po njivah in travnikih , pa vetrnice še niso ubile nobene krave , ribe ali ptice ali pa da bi zaradi tega ptice povezale cule in se odselile , to bi po mnenju storile le slovenske ptice !?
x eror
02. 06. 2013 13.13
+11
končno nekaj pametnega v sloveniji
mamovam
02. 06. 2013 16.19
+6
ja, še bolj pametno pa bi bilo, če bi imeli sežigalno napravo za gospodinjske odpadke, ne pa sedaj, ko se vozijo smeti čez celo slovenijo in komunale lupajo ljudi. na dunaju so 4 sežigalnice, ki hkrati proizvajajo el. energijo in ogrevanje.... ne pa da forsitajo novo TEŠ
1985Matej
02. 06. 2013 19.31
+2
gozdar1
02. 06. 2013 10.27
-11
Vetrnice,.. še dolgo ne bodo nadomestile premoga in JE, o temu dosti pove podatek, da cilja EU na 20% el. energije iz obnovljivih virov do l.2020...vetra in sonca le ne moreš naročiti,...veliko večji efekt bi imelo varčevanje z energijo
mamovam
02. 06. 2013 16.16
+7
kar začni varčevat in ugasni računalnik.
Xit
02. 06. 2013 10.16
+6
@ToncekBaloncek: Tole skropocalo si ti napisal: "... ki pa v nekaterih pogledih celo bolj vplivajo na okolje kot neobnovljivi viri energije. V nadaljevanju podajamo nekatera v časih zamolčana dejstva, ki jih je potrebno upoštevati in odločilno vplivajo na odločitev za ali proti vetrnim elektrarnam. Vetrne turbine glede na ceno niso najbolj učnkovite...." "Celo bolj vplivajo na okolje kot neobnovljivi viri." Potem pa prvi argument cena. Ti s tut en biser posebne vrste ej. Od kod se vzamejte vsi diletanti, kvazi strokovnjaki, samooklicani vsevedi, pseudointelektualci... Toncek napis se, da solarne elektrarne brezveze, ker ponoc, ko rabis luc, ne proizvajajo elektrike, podnevi, ko pa ne rabis luci, pa jo proizvajajo.
pepikrlinca
02. 06. 2013 09.57
+10
dobro jutro, aja vetrne elektrarne ubijajo ptiče, a ne? TEŠ pa je najbrž prijazen , do vseh živih bitji, a ne? Zanimivo kako so ekoljevarstveniki selektivno okloljevarstveni.........po moje je njihova selektivnost odvisna od prispevkov v njihovo blagajno
sinhron
02. 06. 2013 11.45
+4
Termoelektrarne so največji proizvajalec žveplovega dioksida , ogljikovega mono in dioksida , svinca in drugih težkih kovin in strupenih substanc . PLINI SO2, CO2 SE VEŽEJO Z VLAGO OZRAČJA IN TVORIJO ŽVEPLOVO KISLINO IN KISEL DEŽ , KI ZAŽIGATA RASTLINJE IN PRPREČUJETA PROIZVODNJO KISIKA , TEŽKE KOVINE PA SE USEDAJO NA TLA , KJER JIH ZAUŽIVAJO ŽIVALI IN LJUDJE IN POVZROČAJO BOLEZNI ! TO SAMO ZA OPOMNIK !
kraut
02. 06. 2013 12.27
+2
sinhron, če si okoljevarstven pa nehaj vozit avto in ne kuri štroma...! aja ne, to pa ne bo šlo ane
mamovam
02. 06. 2013 18.50
kraut, očitno nisi pointa našel. sinhron misli to, da okoljevarstveniki blokirajo druge opcije- vetrnice.
dolajnck
02. 06. 2013 09.33
+6
Se hvaljo k d so boga za jajca prjel. Mogl bi jih met že na tisoče ne pa eno. U Nemčiji jih majo malo morje. Kmetje na obdelovalnih površinah sončne celice, po vaseh ma usaj 1/3 hiš na strehah sončne celice. U eni Sloveniji se pa nikoli nč ne splača...sam d je velika invensticija pa d se dost dnarja lhko pokrade takrat se pa use splača!
sinhron
02. 06. 2013 09.27
+6
Vetrna elektrarna je najčistejša proizvodnja elektične energije , je obnovljivi vir , ekološko nesporna razen za slovenske puhloglave okoljevarstvenike in ptičarje , ki nimajo pojma o tehnologiji , tehniki in sobivanju vedo samo tisto , kar jim lobisti natrosijo , zato so za v kameno dobo . Povsod posvetu postavljajo vetrne elertrarne po morju , po njivah in travnikih , pa vetrnice še niso ubile nobene krave , ribe ali ptice ali pa da bi zaradi tega ptice povezale cule in se odselile , to bi po mnenju storile le slovenske ptice !?
Bover
02. 06. 2013 14.35
+1
Proizvodnja electricne energije kateri bi morali dati res najvecji pomen in podporo je NUKLEARNA energija.
andrejak3
02. 06. 2013 15.26
Xit
02. 06. 2013 09.19
+6
Nemci gradijo cela solarna polja, kar je po moje vecja skoda za naravo kot pa vetrnice. A kljub temu je treba priznat, da se nemci ocitno zavedajo, da bodo morali zaradi zaprtja nukleark izgubljeno proizvodnjo elektike pac nadinestit z drugimi viri. Pri nas pa bi ugasnal NEK, pa TEŠ, pa ... Pa se hkrati prepovedal gradnjo alternativnih resitev, kot so vetrnice. Hkrati pa ti okoljevarstveniki ne morejo zivet brez stroma. Tem bucmanom bi blo treba razlozt da naj se ne oglasajo s problemi ce nimajo resitve.
tinitoni
02. 06. 2013 09.15
+9
Okoljevarstvenike bi peljal malo na Dansko,da si malo razširijo obzorja.Po njihovih predvidevanjih bi morali torej na Danskem izumreti že vse ptičje vrste. Banana republika...
marhab1
02. 06. 2013 09.11
+10
Saj se ve kako smo v Sloveniji pametni, podpiramo gradnjo TEŠ6, ekološko nespornim el. na veter pa nasprotujemo. Res smo slovenčki unikum, saj tudi postopki gradbenih dovoljenj, so bolj komplicirani, kot kjerkoli na svetu. Pol se pa čudimo, če ni tujih vlagateljev, kdo bo pa investiral, če mora skozi to birokratsko sito, ki je pa še čisto brez veze. Kaj imajo ptičarji pri veterni el. , na svetu še ni bilo primera, da bi veternica ubila kakšnega priča. Se namreč vrti z takšno hitrostjo, da se ptič lahko vsede na vetrnico in se vozi v krogu. Je pa res, da pri nas državo obvladujejo lobiji in ti delajo vse, da bi obdržali primat in monopol.
Bruhalnica24
02. 06. 2013 08.51
+6
Groza kakšna uzurpacija prostora, to pomeni smrt za ribe, srne in ostalo divjad...... Raje podprimo TEŠ 6. projekt, ki je veliko bolj okoljevarstven in prijazen do podkupnin.. Ha ha to je Slovenija njeeeeee...
Xit
02. 06. 2013 08.57
+7
dare32
02. 06. 2013 08.21
+44
Danci jih imajo toliko da se bodo počasi dvignili, pa nobenga ne moti. Glavno da imajo pri nas okoljevarstveniki glavno besedo. Bi jim trebalo za enih par dni izklopit štrom, pa bi vidli kako bi cvilili potem.
MačekMuri
02. 06. 2013 08.29
-36
Govori nekdo ki je sto kilometrop vroč od veternic. lahko lajat,ko postavljajo na drugem terenu, me prav zanima kako bi govoru, če bi ti prišli z buldožerji pred hišo in rekli, tle bo 200 veternic. Hvala ne. Če jih imate tako radi , zakaj ne daste predloga , da vam jih dajo v Lj, Štajersko, Dolensko ... ? No... ?
Xit
02. 06. 2013 08.56
+23
Ronzi83: jst sm jo hotu na svoji zemlji postavit, pa so skorumpirani politicno obarvani obcinski veljaki in njim zvesti pencil pusherji rekli ne! Zakaj sploh rabim njihovo dovoljenje, ce je zemlja v lasti nase druzine ze vec kot dve stoletji?
rezervni
02. 06. 2013 11.54
+3
postav jo pa ne sprašuj, če ti pride kdo pa metek u čelo
Xit
02. 06. 2013 12.05
+4
ce bi ne bilo korupcije, bi dans na moji zemlji stala 10 kW CleanVerTec vertikalna vetrna elektrarna
andrejak3
02. 06. 2013 07.58
+37
Če greš v nemčijo je teh vetrnic toliko kot gob po dezju! Prinas se pa samo komplicira za vsaka stvar namesto da bi se gradilo in ustvarjajo se samo vse ustavlja kreativne ljudi ki imajo vrhunske zamisli in ze zelena energija ne pa ta naš TEŠ ki je samo metanje denarja v blato
civitasstain@gmail.com
02. 06. 2013 09.07
-5
Ja, ja . Problem je malo, da te vetrnice posegajo tudi negativno v naravo.
Xit
02. 06. 2013 09.13
+3
Gavrane20
02. 06. 2013 07.45
-1
Kva je to en bl pametn k tadrug hehe
civitasstain@gmail.com
02. 06. 2013 09.08
-2
Kva, med katere pa sodiš ti? Al nimaš nič svojega menja?
Iniesta
02. 06. 2013 07.39
+12
Kaj takega je mozno samo pri nas ... zal ...
civitasstain@gmail.com
02. 06. 2013 09.17
-4
Enoastavno tvoje mišljenje! Vse te novosti za proizvonjo elektrike prinašajo svoje pozitivne ini negativne strani! Kot proizvodnja elektrike s sončnimi kolektorji (Kam z odsluženimi kolektorji, stalna električna napetost kolektorjev na strehi v slučaju hišnega požara itd., kot vetrmice, ki proizvajajo na daleč mnogo hrupa, pobijajo ptice, ki pridejo med rotorje itd. Torej tudi to je treba premislit. "Sem za novo tehnologijo, pa prosim ne v moji bližini", to ne gre!!!!
windmaster
02. 06. 2013 07.25
+22
Koliko vetrnic bi se vrtelo za denar TEŠ 6? Ogromno! In iz vetrnic se ne kadi bel, smrdeč, strupen dim!
civitasstain@gmail.com
02. 06. 2013 09.19
-4
Kot sem že dejal, povzročajo pa nove probleme, ki jih že opazujemo in kateri pridejo s časom!
madeinvachina
02. 06. 2013 02.20
+11
Vredne ogleda, pomirjajo, rad jih imam, sem kar nekaj pokasiru na montažah! Eni mate pa komentarje,ki je kar meni malo narodno! Pa še tem ,kdo pač je napisal člank "PREMER JE LAHKO 34METROV" Lopatica pa cca 12m dolga. Oziroma mi ji pravimo ELISA!
Tonček Balonček
02. 06. 2013 01.21
-14
Vetrne elektrarne so del tako imenovane zelene energije oziroma okolju prijazne energije, saj izkoriščajo obnovljivi vir, t.j. energijo vetra, pri tem pa se ne sproščajo naravi nevarne snovi. Ta trditev je sicer resnična za normalno bratovanje, vendar pa ne smemo pozabiti tudi drugih posrednih dejavnikov, ki pa v nekaterih pogledih celo bolj vplivajo na okolje kot neobnovljivi viri energije. V nadaljevanju podajamo nekatera v časih zamolčana dejstva, ki jih je potrebno upoštevati in odločilno vplivajo na odločitev za ali proti vetrnim elektrarnam. Vetrne turbine glede na ceno niso najbolj učnkovite. Uvrščamo jih med t.i. kvalificirane proizvajalce, ki imajo zagotovljeno odkupno ceno ali dodatek k na trgu prodani energiji. V Sloveniji trenutno veljajo za vetrne elektrarne do 1 MW naslednje približne vrednosti: 65 €/MWh ali dotacija 12 €/MWh, če energijo prodamo na trgu oz. za večje elektrarne 62. €/MWh ali dotacija 10 €/MWh, če energijo prodamo na trgu. Glede na kakovost električne energije (slaba napovedljivost, težko zagotavljanje dogovorjene količine) je to bistveno več, kakor je močv povprečju doseči na trgu. Z drugimi besedami – brez subvencioniranja se gradnja vetrnih elektrarn ne izplača, njihova cena pa tudi večne upada. Indikativen je primer iz ZDA, kjer se je po skokovi ti rasti po ukinitvi subvencij rast tako rekočv trenutku ustavila (leta 1991 1709 MW, leta 1997 pa 1611 MW) in v 8 letih je instalirana močcelo upadla. Vetrne elektrarne potrebujejo rezervne zmogljivosti v elektroenergetskem sistemu (EES) ali možnost shranjevanja energije. V ta namen so primerne vodne, črpalne ali plinske elektrarne. To dejstvo vetrno energijo še bistveno podraži. Izkoristek elektrarn je slab saj veter ne piha ves čas z optimalno hitrostjo. Podatki kažejo na 15 - 25 % učinkovitost. Na severu Nemčije, kjer so razmere dobre poročajo o 18% izkoriščenosti. To pomeni, da je energetski prispevek vetrnih elektrarn v primeru potreb po energiji reda 5 x manjši, kot enako velik elektrarn na fosilna goriva ali jedrskih elektrarn. Ko govorimo o instalirani moči pove s stališča proizvodnje energije podatek za klasično termoelektrarno nekaj povsem drugega, kot za vetrno elektrarno. Teh pojmov nikakor ne gre zamenjevati. Potrebe po električni energiji in razpoložljiva vetrna energija so velikokrat diametralno nasprotne.
ad-min mi potegne
02. 06. 2013 01.24
+15
znaš še kaj kot bluzit in kopirat-lepit? :D
+4
civitasstain@gmail.com
02. 06. 2013 09.26
-3
Mislim, da se je Tonček malo pozanimal o resničnem stanju teh novih tehnologij in mu dam čisto prav! Komentar. "Ne bluzi" je primitiven in pove samo nedovoljno zanimanje in splošno neznanje teh oseb!
Xit
02. 06. 2013 09.47
+1
@ToncekBaloncek: Tole skropocalo si ti napisal: "... ki pa v nekaterih pogledih celo bolj vplivajo na okolje kot neobnovljivi viri energije. V nadaljevanju podajamo nekatera v časih zamolčana dejstva, ki jih je potrebno upoštevati in odločilno vplivajo na odločitev za ali proti vetrnim elektrarnam. Vetrne turbine glede na ceno niso najbolj učnkovite...." Celo bolj vplivajo na okolje kot neobnovljivi viri. potem pa prvi argument cena. Ti s tut en biser posebne vrste ej. Od kod se vzamejte vsi diletanti, kvazi strokovnjaki, samooklicani vsevedi, pseudointelektualci... Toncek napis se, da solarne elektrarne ponoci ne proizvajajo elektrike in so zato neucinkovite, ker podnevi ne rabis luci. :))))
Bover
03. 06. 2013 02.20
+1
Nikakor ne poslusajte te levo usmerjene Argentinske teroriste ,ki se tako radi barvajo zeleno in mislijo kako zelo napredna so njihova prizadevanja za ohranitev narave. Energija ki je najbolj cista z najvecjim izkoristkom je seveda NUKLEARNA energija