Slovenija

Študentsko delo – napaka na trgu dela

Ljubljana, 27. 07. 2009 17.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Minister za razvoj Mitja Gaspari meni, da študentsko delo ne omogoča socialne varnosti in je na nek način napaka na trgu dela, ki dela neupravičeno razliko med različno zaposlenimi.

"Prepuščam razmislek, ali je to korektno od delodajalcev in sindikatov, da mirno gledajo, da je študentsko delo v bistvu mezdno delo,“ je dejal minister za razvoj Mitja Gaspari. "To delo ne omogoča nobene socialne varnosti, je na nek način napaka na trgu dela, ki dela neupravičeno diferenciacijo med različno zaposlenimi. Zato bodo imeli mladi težave pridobiti pogoje za upokojitev, zaradi umetno podcenjenih stroškov zaposlitve pa tudi izpodrivajo normalno zaposlitev te mlade generacije," je nadaljeval.

Študentski servisi imajo predvsem v poletnih mesecih veliko prometa, saj si delo poleg študentov iščejo tudi dijaki.
Študentski servisi imajo predvsem v poletnih mesecih veliko prometa, saj si delo poleg študentov iščejo tudi dijaki. FOTO: POP TV

Meni, da je študentsko delo tako iz več razlogov zelo neprimeren način stimuliranja zaposlitve. "Osnovna spodbuda, ki jo mora študent dobiti s strani države, je dostop do javne šole brez dodatnih stroškov in ustrezna politika štipendij, ne pa spodbujanje dela na črno,“ je Gaspari odgovoril na vprašanje, ali so predvidene spremembe glede študentskega dela.

Meni, da bodo morali delodajalci in sindikati, ki se ukvarjajo samo s problemom zaposlitev za nedoločen čas, odgovoriti na vprašanje, ali je takšen trg dela, ki tako razlikuje posamezne udeležence na trgu, v redu. "Socialni dialog v jeseni bo moral dati odgovor na to vprašanje," je še dejal.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

vampirra
08. 08. 2009 13.21
Letošnja vpisnina na moji fakulteti (vpisala bom absolventski staž) znaša 63 EUR! In je vsako leto za vsaj 15 EUR višja. Šola že dolgo ni več brezplačna, ker taka šola bi omogočala tudi brezplačne knjige za vse, tudi na visokošolski / univerzitetni stopnji. Kaj če bi se raje ukvarjali z ureditvijo šolstva, da bo to zares brezplačno (knjige, namestitev), ne pa posegali v študentsko delo, ki nekomu zares predstavlja vir preživetja za čas študija.
petdan
29. 07. 2009 13.44
Basnoslovno drago vladno letalo, gradnja raznih palač v prestolnici, požrtije na račun davkoplačevalcev, vse mogoče ugodnosti za politike itd. - ni problem. Problem so študentje v tej državici kot navaja g. Gaspari. Kako je mogoče, da se ta gospod ne sramuje svojih izjav, ko udarja po socialno šibkih. Verjetno nikdar v življenju ni doživel kakršnega koli pomanjkanja. V nasprotnem bi imel socialni čut nekoliko bolj razvit.
Netman
29. 07. 2009 10.44
Moj predlog: študensko delo? O.K. Podpiram, ampak pod pogojem, da mora študent, ki na tak način služi denar ŠTUDIJ KONČATI. Če študija ne konča, vrne za ves tako zaslužen denardohodnino prispevek za socialno varnost. Enako, kot mora vrniti štipendijo, če zafaulira. In zafaulira baje 40% v prvi letnik vpisanih študentov!
Netman
29. 07. 2009 10.41
Amonraa1:Mene pa zanima gledenato da se študentje pritožujete nad svojim socialnim statusom od kje pa vam denar za vse te žurke na katerih se udejstvujete in to ne samo za vikende med tednom vas je polna Ljubljana in še preleto nesramno se obnašate češ kakšni đeki ste ker pač študirate na naše stroške. Sicer je pa tko da danse študira preveč ljudi in zadeva ne vodi naikamor drugam kot v to da bo morala trgovka ki reže salamo imet nekoč recimo višjo šolo to ne pelje nikamor. Pametno bi bilo, da se razpiše toliko študijskih mest kolikor potreb ima gospodarstvo in gotovo, ker ostali takoimenovani enostavni poklici izgubljajo svojo vrednost ceno in kvaliteto storitev. Se popolnoma strinjam s teboj! Navsezadnje danes hočejo študirati vsi, ker je to postala neka socialna norma. Na koncu pa je % študentov, ki študij zaključijo izjemno majhen. Vsa leta študija pa izkoriščajo sistem..
SherlockH
29. 07. 2009 07.44
Mene samo skrbi čas, ko bo ta Gasparij podražil delovno silo v imenu sociale in futranja javnega sektorja, ki ga je preminuli Drnovšek razpasel čez vse meje-seveda za voljo vedno vnovičnih izvolitev. Študenstko delo naj bo, a z omejitvami. Dobro bi bilo povedati tudi, da se v državnih podjetjih ne bi smelo deliti delo samo "našim", ampak vsem. Ve se, da nekatera dela dobivajo samo nekateri-pa ne za voljo znanja ali sposobnosti!
vetlan
29. 07. 2009 07.25
AMG_DTM, nisem študent, sem že starejša oseba in se s tabo strinjam.
Iztok Sliht
28. 07. 2009 21.35
S tem bo več dela na črno...tudi študentskega
AMG_DTM
28. 07. 2009 16.35
Se prav vidi da tule gor pišejo večinoma neizobraženi zaposleni ljudje,ki vidijo v študentih samo to dejstvo da jim odžirajo delovna mesta. Vidim da nekateri mislijo da s študijem kar tako postaneš direktor-NAROBE!!! Sam študiram računalništvo in sam dobro vem,da čeprav bom imel potem 7. stopnjo ne bom bil noben direktor ampak navaden delavec,tako da sami prvo malo preštudirajte kaj napišete tu gor. Še moj nasvet: dosti mladih ima doma starše z zelo nizkimi dohodki,brez štipendije,živijo pa iz dneva v dan,tako da delajo zato,da se lahko PREŽIVLJAJO med študijem. Zato menim,da če že študent/dijak hoče delati preko študentskega servisa naj se malo selekcionira,kdo si sploh zasluži delo(tu mislim da tiste osebe katere starši starši so doma dovolj založeni z denarjem naj pač dela ne dobijo,oziroma naj jih študentski servis črta s svoje liste)!!!
dodoman23
28. 07. 2009 14.32
sem študent, ki ne pije in živi iz mesca v mesec z drobižem v roki....tako da ne nakladajte, da ga samo žuramo z polnimi denarnicami, ker sem pil alkohol nazadnje, ko je nekdo častil piksno pera. se strinjam, da so spremembe nujne...vendar znotraj podjetij. podjetje zaposli študenta namesto redno zaposlenega in tudi zahteva od študenta strokovno znanje(programiranje), saj država dovoli, da študent opravlja KAKRŠNOKOLI delo v podjetju. omejiti je potrebno raven dela v podjetju z strani študenta... namesto, da delam višje strokovna dela za 6-7 evrov na uro, naj raje to prepovejo in dovolijo zgolj zlaganje papirjev in leplenje nalepk na pisma.. cena študenta se zniža na cca 3 evre za zelo lahko delo brez znanja... študent ima posledično dokaj nekoristno delo, ki mu prinaša nek denar...istočasno pa ni koristn za podjetje dovolj, da nebi to podjetje zaposlovalo tudi rednih delavcev.. to...plus študent nebi smel delati redn delavnik, ampak občasno (do 3krat tednsko)... študentsko delo naj bo..vendar naj obstjajo omejitve, ki bodo omogočile potrebo o rednih zaposlenih.
Lado Vidovi?
28. 07. 2009 13.13
Ukinit študentsko delo pa bodo podjetja rabila več zaposlenih in se bo brezposelnost zmanjšala. Študentje pa bolj cenej živet in bo :P
laksi
28. 07. 2009 11.03
kdo se pa pritožuje??? prvo poglejte avte pred študentskim domom, pa poračunajte koliko se zapravi za zabave in pijančevanja ter dopuste. Jaz in moji sošolci smo živeli kot carji. Ful smo zapravljali in vedno smo imeli denar. Edino kar je, da prej so bili boni malenkost cenejši, no sedaj pa že imaš urne postavke precej višje. Včasih si delal za 700, dobro plačano delo je bilo 1000SIT, sedaj imaš tudi dela za 7-8 eur, kar je precej dobro.
xes
28. 07. 2009 11.02
Pred casom bi besede Gasparija ostro obsojal, vendar mu moram priznat, da imajo njegove besede tezo. Tudi sam sem se med studijem prezivljal s studentskim delom in to dlje casa. Danes, sem zaposlen in ko gledam nazaj vidim, da je studentsko delo najbolj ne-fer ravno do studentov. Studenti razen takojsnjega (recimo) placila ne dobijo prav nic, nobene socialne varnosti, delovne dobe ali kakrsnihkoli drugih pravic, ki scitijo delavce. In kdo se najbolj okorisca s studentskim delom? V najvecji meri delodajalci in studentski servisi ter preko njih studentske organizacije, klubi in zveze, ki jih zažirajo razni podmladki politicnih strank. Le ti razen nekih tradicionalnih pijank, kaksnega izleta za novo leto storijo bolj malo za izboljsanje kvalitete studija in bivanja svojih studentov. Se boni so zmeraj drazji. Gasparija v njegovih besedah do neke mere podpiram. Potrebna je korenita reforma trga dela ampak na ta nacin, da studenti ne bodo prikrajsani, ampak bodo za isto delo ki ga opravljajo dobili enako ali vec denarja ter vec pravic in socialne varnosti. Reformo je treba torej izpeljati tako, da bodo na boljsem studenti in bo na trgu dela vladal vecji red. Vsekakor pa to ne bo pogodu studentskim servisom in z njimi povezanih lobijev ter ostalih kapitalistov, ki se okoriscajo na racun studentskega dela.
canelo
28. 07. 2009 10.16
Mene pa zanima gledenato da se študentje pritožujete nad svojim socialnim statusom od kje pa vam denar za vse te žurke na katerih se udejstvujete in to ne samo za vikende med tednom vas je polna Ljubljana in še preleto nesramno se obnašate češ kakšni đeki ste ker pač študirate na naše stroške. Sicer je pa tko da danse študira preveč ljudi in zadeva ne vodi naikamor drugam kot v to da bo morala trgovka ki reže salamo imet nekoč recimo višjo šolo to ne pelje nikamor. Pametno bi bilo, da se razpiše toliko študijskih mest kolikor potreb ima gospodarstvo in gotovo, ker ostali takoimenovani enostavni poklici izgubljajo svojo vrednost ceno in kvaliteto storitev.
binemaya
28. 07. 2009 09.27
Govorim iz lastnih izkušenj, zaposleni sva dve osebi že eno leto obljubljajo da bodo zaposlili še tretjo osebo, vendar do zdaj k nama prihajajo samo študentje in s temi je samo sranje. Zdaj ne more, jutri gre na morje tako da ga cel teden ne bo, jaz pa lahko delam cele dneve, potem ima spet izpite, pa popoldan ne bi delal, ne med vikendi, imel bi eno uro malce, pa šel med 6h delovnikom desetkrat na cigaret(tudi jaz kadim pa tega ne delam), spet drugič mu ni nič za delat. Menjavamo študente kot po tekočem traku, ker doben ni zanesljiv. Z zaposlitvijo pa zavlačujejo dokler bodo le lahko. Študentje študirat, delavci pa naj delajo.
von.smallhousen@gmail.com
28. 07. 2009 09.16
Ta komunajzer Gaspari je bolan. "UMETNO PODCENJENI STROŠKI DELA" ?? Torej po njegovem morajo biti stroški dela ČIM VEČJI!! Rad še bolj nabil najvišje davke in paradavke na svetu, da bi bil delavec za firmo še dražji in bomo imeli še večjo revščino, ker se bodo firme Slovenistana izogibale v velikem loku? Natrosil bo pa, da je to v imenu sociale in ljubezni do malega človeka. Samo, da država čimveč krade, ožema DELAVCE in kontrolira čim več cash-flowa. Prekleta banda!!
cobra11w
28. 07. 2009 08.59
prav imajo !!! študentje v 2 tednih dobijo po 400,500 evrov. ko pa pride čas za službo pa nihče noče delat,ker dobijo le 600-800 evrov na mesec !!! to ni realno !! moj frend je študent in je šel delat v trgovino ( natančneje:zlatag in nosit škatle ! ) za 2 tedna pa je prejel 400 evrov. tam pa je bil 4 ure na dan. delavci mure,dobijo za 8 ur dela na da cel mesec nadure in vse to približno 400 evrov. in potem je to pravica ?! tu ni reda,nekdo ga mora vzpostaviti !
Naglas
28. 07. 2009 08.58
@laksi: ane! Prokleti študentje, ki ti odžirajo boljši zaslužek... Saj lahko študirate in delate (predpogoj je znižanje šolnin seveda) in plačujete davke itd, itd. Sedaj zagovarjate to delo, ko boste končali faks pa službe ne bo, ker bo en študent za vami (niste zadnja generacija... zavedaj se tega) zasedel vaše delovno mesto... Torej: 1. znižanje ali ukinitev šolnin (saj se faksi napajajo iz proračuna) ampak le za obdobje 5 let, če ti v teh petih letih ne uspe doštudirat... pa plačuj do dokončanja. Tisti, ki ima keš, pa naj gre na privat univerze in tudi tako bomo videli, kaj je kvalitetna univerza. 2. potem ukinit študentsko delo. Zaposli se in študiraj (tudi tako dobiš delovne izkušnje... če je to izgovor) in plačuj davke in bodi konkurenčna delovna sila
laksi
28. 07. 2009 08.23
mi je veliko bolje šlo, ko sem delal preko študentskega servisa, jedel na bone in živel v študenstkem domu. Sedaj ne morem nič kaj privarčevat, prej sem imel brez problemov motor in športni avto, sedaj sem moral zaradi stroškov prodat motor in menjat avto za bolj varčnega. Žal mi je , da še nisem bolj izkoristil sistem in se vpisal še v en faks in zavlačeval
bozjibic
28. 07. 2009 08.12
Najbolje bi bilo, da ukinema kar ministra, ker do zdaj še ni nobene pametne zadeve izmislil. No, ja, saj lahko komot ukine študentsko delo, če bo potem on vzdrževal te študente.
tika1
28. 07. 2009 07.47
državi manjka denarja, študentsko delo pa seveda ni obdavčeno....kaj ko bi se začeli ukvarjati z delom na črno, ki ga pri nas nihče ne preganja. kaj ko bi se vprašali koliko denarja gre mimo države zaradi tega.....poloeg tega pa vsi ti. "BREZPOSELNI"živijo od socialne podpore, ki jo spet plačujemo davkoplačevalci, ki delamo in smo tok neumni, da imamo prijavljene dejavnosti, s tem pa tejbedni državi, ki podpira samo lumpe plačujemo davke....hvala lepa. pa ukinte še študente, pa vse subvencije jim vzemite, da boste lahko v parlamentu še malo ceneje jedli...