Slovenija

Starejši največ smrtnih nesreč povzročijo zaradi vožnje v napačno smer. Kako izboljšati varnost na cestah?

Ljubljana, 20. 07. 2017 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
246

Vožnja v napačno smer je glavni vzrok nesreč s smrtnim izidom, kjer so povzročitelji nesreče starejši vozniki. Še enkrat več se je črna statistika potrdila na trzinski obvoznici, ko je 74-letnik vozil proti Domažalam na napačnem pasu. Ob tem se znova sprašujemo, kdo pri nas preverja in skrbi, da starejši – več kot 300 tisoč jih ima veljavno dovoljenje – ostanejo na cestah varni vozniki.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Kako dobro poznate nove cestno-prometne predpise?
    03:07
    Iz 24UR ZVEČER: Kako dobro poznate nove cestno-prometne predpise?
  • Iz 24UR ZVEČER: Dodatna usposabljanja za (starejše) voznike?
    04:39
    Iz 24UR ZVEČER: Dodatna usposabljanja za (starejše) voznike?
  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (246)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nonna
21. 07. 2017 11.48
Problem so tudi novi cestnoprometni predpisi, ki se spreminjajo. Včasih je v enakovrednem križišču, ob nedelovanju morebitnih semaforjev, veljalo desno pravilo. Kaj pa zdaj? To pravilo ne velja več, ampak ogromno nas je, ki smo se učili takega pravila in take vožnje. Torej, če se na takem križišču sreča nekdo, ki se je učil po starem in nekdo, ki se je učil po novem, kaj rata? Glede voženj v napačno smer, nekateri (starejši) mogoče res spregledajo znak, nekateri (drzna mladina), pa se zanalašč igra rusko ruleto.
jesenvoyo
16. 10. 2018 11.27
Zato pa ne bi bilo nič narobe, če bi se zvrstilo še več zaporednih tabel, ki nas opozarjajo na napačno smer vožnje. Zanima me pa nonna kakšno to pravilo velja v enakovrednem križišču ob nedelovanju semaforjev, če desno pravilo ne velja več ?
Mr.
21. 07. 2017 08.36
+2
Vsi bi rabili dodatna usposabljanja tako mladi kot starejši tako o predpisih kot tudi o obnašanju za volanom in na cesti. Eni so prave perle in ti bi morali v dolgotrajne tečaje. Pa še nekaj ženske za volanom niso nobena izjema. Agresija in izsiljevanje prednosti je pri nekaterih še mnogo večja kot pri moških.
Tomvojo
20. 07. 2017 20.11
Tomvojo
20. 07. 2017 20.11
Drugače pa je v slolandiji edino pravilo; Bejžte, jest grem
Tomvojo
20. 07. 2017 20.08
360 stopinjska kamera na strehi avta in snema zadnjih 5 minut vožnje- črna skrinjica-, ko trešči zamrzne sliko pol naj pa strokovnjaki razglabljajo ( tako kod za gole pri fuzbalu, hokeju ....) kdo je zamoču in ga fejst štrafat, odvetnike in zavarovalnice pa odstranit iz teh postopkov.
FIGEC
16. 10. 2018 13.57
Zavarovalnice se itak najraje kar same izločijo iz odškodninskih postopkov, ker je lažje iz mrtvega konja stisniti prdec kak od zavarovalnice dobiti pošteno odškodnino.
murate
20. 07. 2017 19.57
+4
vzrok je prevelika hitrost,zmanjšat hitrosti in povečati kazni -to reši vse , kaj ne policisti.Žal ne pri prometnih nesrečah,kjer so vzroki vedno drugje in nikoli pri hitrosti.V kolikor neutraliziramo vse ostale vzroke zaradi katerih pride do prometnih nesreč in obdržimo samo hitrost ,prometnih nesreč (razen zaradi ekstremno visokih hitrosti) ne bo več.Ekstremno visoka hitrost je zame takrat ko dejansko nimaš več nadzora nad avtom in ga samo še upravljaš in ne 60 na uro po mestu.Zanimivo je da si pri 60 na uro po mestu bolj skoncentriran na cesto kot pri 40 na uro,ko vidiš vse okrog sebe in si zato nezbran in nevaren.Tudi tu bi bilo treba narediti konkretne teste zakaj pride do napačne smeri vožnje in kdaj.Je to zjutraj,zvečer ,ko pada dež,sije sonce-a je vroče...Trdim,da uporaba mobija tudi brez ročna uporaba mobija moti koncentracijo pri vožnji ali je takrat voznik govoril po telefonu... .Kako je z prepočasno vožnjo - ali je starejši voznik ko je peljal v napačno smer vozil 30,45 ali 60kmh .Cestno prometni predpisi so bili narejeni zato,da imamo neke omejitve zaradi varnosti sebe in drugih udeležencev v prometu,žal pa se pri nas izkoriščajo zato,da se polni proračun .
johanca123
20. 07. 2017 17.53
-2
Ne vem kdo je pametnejši - agencija za varnost v CP ali novinarji. Po logiki 24 urnih novinarjev je DESUS najbolj pametna stranka, a vendar njihovo članstvo povzroči največ smrtnih nesreč. Kwa zej, poleg izpitov jim porat zobne proteze in predvsem voliolno pravico, da nehajo uničevat državo
trdovrat
20. 07. 2017 18.23
-1
Johanca, ne sprašuj mene, komu bi jaz vzel volilno pravico!
123098
20. 07. 2017 15.18
+2
Brezveze se prerekamo a so hujši mladi al stari vozniki, ker je dejstvo da smo Slovenci nasploh, ne glede na starost, OBUPNI vozniki
walter2
20. 07. 2017 13.29
+1
Kako je s podaljševanjem vozniškega dovolenja večini strarostnikom je živ primer moja soseda!Upokojena zdravnica aktivna voznica stara 82 let brez bergel ne more nikamor ima poškodbo hrbtenice (pred 25 leti padla s češnje),a pridno ji na UE že leta podaljšujejo veljavnost vozniškega dovolenja!
trdovrat
20. 07. 2017 18.26
+2
Zaradi bergel, še ni rečeno, da ne more voziti! V mojem sorodstvu je invalid, na vozičku že 40 let, vendar skozi vozi in to brez vsake nesreče! Ljudje, vožnja je v glavi, ostalo se lahko prilagodi!
nitiniti
20. 07. 2017 13.04
+5
dvajsetletniki, ne da samo povzročijo nesrečo, vozijo prehitro, izsiljujejo in povozijo pešce in kolesarje, kot za šalo
murate
20. 07. 2017 20.10
+1
a nebi raje napisal,da ne vozijo v skladu z svojimi sposobnostmi
janez Kovač 1
20. 07. 2017 12.38
+3
Kdo pa povzroči več nesreč stari ali mladi?
AlternativeFacts
20. 07. 2017 12.45
+7
mladi, samo koga pa to briga, če imamo upokojence....
murate
20. 07. 2017 20.12
kdo naredi več kilometrov,upokojenci ali mladi in kakšno je razmerje pri nesrečah in kakšni so dejanski razlogi ...
Rains-
20. 07. 2017 12.16
-11
To so enostavno zombiji pri teh letih. Vsi stari 70 let in več bi morali opravit še en "mini izpit" da se vidi če so sploh še za na cesto! Večina jih ni in to je dejstvo!
Borut Stari
20. 07. 2017 12.23
+14
Zombiji? Prav lepo govoriš o svojih starših.
pikam_dopust
20. 07. 2017 12.25
+10
Ne štekam, o katerih zombijih govoriš. Tistih, ki nimajo pojma, kaj se dogaja okoli njih? Potem bi bilo fejst, da se vse od cca 30 do cca 50 da na ponovni vozniški izpit, saj je tam daleč največ t.i. zombijev (zlajani po službi, sitnemu šefu, sitnih otrocih, sitnemu možu/ženi, neprespani,....)..
trdovrat
20. 07. 2017 18.28
+1
Rains, po tvojem pisanju sodeč, tudi ti nisi za na cesto, ampak za v vaško beznico!
AntiNATO
20. 07. 2017 11.51
-1
Ne dajat vozniskih dovoljenj za celotno zivljenje, nekateri so ze kmalu po 40 cisto slepi. Pa uvest kazni za prepocasne voznike, ce se babice in dedki niso sposobni vozit po omejitvah, ne 30 manj, naj bodo doma, kot so vcasih bili.
fafajonka
20. 07. 2017 11.57
+11
Če ne bi bilo dedkov in babic tudi tebe ne bi bilo........da bi pisal neumnosti.
fafajonka
20. 07. 2017 12.03
+8
Saj lahko tudi sam napišem kakšno neumnost.........kaj pa če bi prepovedali vožnjo z motornimi vozili do 50 leta starosti.........kljub vozniškemu izpitu, ki so ga itak kupili........in bi mladostnike, do 50 let, vozili dedki in babice.........lepo 30, 40 km/h..........še kure ne bi bilo povožene.
pikam_dopust
20. 07. 2017 12.22
-1
Pa kaj ti ni jasno?! V naselju je omejitev npr. 50 kmh (generalna). To pomeni, da se npr. nek traktor s prikolico lahko vozi tudi 20 kmh, če je to trenutno najbolj varno (glede na tovor in vse ostalo). Enako velja za VSE ostale ceste: ljudje se lahko vozijo z neko hitrostjo OD ... DO... (!). Kjer koli vmes! Svetujem ti, da se končno udeležiš CPPja, da te bodo to naučili. Pa potem tam nergaj, zakaj je to dovoljeno - in ti bodo razložili na primerih, ki dokazujejo, zakaj je to dovoljeno.
aligator14
20. 07. 2017 12.29
-4
pikam dopust, , vse kar je vožnja pod 3/4 predpisane najvišje hitrosti je oviranje prometa....
HorstWiesel
20. 07. 2017 12.36
aligator14
20. 07. 2017 12.40
-4
aligator14
20. 07. 2017 12.41
-4
pikam_dopust
20. 07. 2017 12.48
Napiši predpis in člen, ki prepoveduje 20kmh v naselju. Sicer te bomo imeli za navadnega nakladača (kar v resnici res ne bo težko).
HorstWiesel
20. 07. 2017 12.53
+1
Sem po dolgem in počez prebrskal ZVCP pa nisem nikjer našel takega predpisa.
aligator14
20. 07. 2017 12.53
-2
a ne znaš brat - nakladač si ti, ker kar nekaj nabivaš brez osnov....
AlternativeFacts
20. 07. 2017 12.54
+5
aligator@ Pobrano iz tecajCPP(.com) portala....Hitrost: "Voznik sme voziti vozilo s tako hitrostjo, da ga lahko stalno obvladuje in ustavi pred oviro, ki jo lahko pričakuje. Hitrost vožnje mora prilagoditi stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste, stanju vozila in tovora tako, da lahko v vidni razdalji vozilo ustavi.........Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Kadar se za vozilom, ki vozi na čelu kolone s hitrostjo, ki je nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste, nabere kolona vozil in ni mogoče takega vozila varno prehiteti, mora voznik na prvem primernem kraju zapeljati toliko izven vozišča, da ga kolona varno prehiti ali pelje mimo..........Kadar je hitrost vozila, za več kot 50 % nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste, mora voznik takega vozila vklopiti vse štiri smernike. Ko se za njim nabere kolona vozil, ki ga ne more varno prehiteti, mora zapeljati na prvem primernem kraju izven vozišča in pustiti mimo kolono vozil."....#Saj je vse jasno?
trdovrat
20. 07. 2017 12.58
+2
No ti pikam, zato pa imajo traktorji poseben znak, da jih lahko prehitimo tudi preko polne črte! Če se pa nabere kolona, je pa dolžan da se umakne na varnem mestu, in spusti hitrejše naprej! Ravno tako mora voznik, ki iz kdovekakšnega razloga vozi bistveno pod omejitvijo in je za njim kolona, poskrbeti da se umakne in spusti hitrejše naprej! Pa ne bom iskal člena, ker se mi ne da, pa tudi škoda je časa, kajti travnik čaka!
aligator14
20. 07. 2017 12.59
+2
Če vozi voznih s polovično hitrostjo od omejitve mora imeti vklopljene celo utripalke, zato pa mora traktor v tem primeru imeti vklopljeno oranžno rotacijsko luč in se ob vsaki priložnosti umakniti, da ne ovira prometa...
AlternativeFacts
20. 07. 2017 13.06
HorstWiesel
20. 07. 2017 13.12
In kje je člen, ki govori o o oviranju prometa, če voziš s 3/4 maksimalne hitrosti?
AlternativeFacts
20. 07. 2017 13.14
aligator14
20. 07. 2017 13.36
sta oba našla le malo drugače je napisano a....
mucek4
20. 07. 2017 13.37
+3
45. člen ZPrCP, odstavek 4: (4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.
HorstWiesel
20. 07. 2017 14.04
-3
Aha, torej se teh 3/4 najvišje dovoljene smatra za nižjo. Torej če vozim 4/5 najvišje dovoljene še nisem v prekršku?
brezveze13
20. 07. 2017 11.47
kazni in predpisi morajo biti malo prilagojeni in tolerantni za slučaj (KAJ PA ČE TUDI MENE IN MOJEGA SINČKA DOLETI).......
Vlado Moravs
20. 07. 2017 11.30
+8
Pred leti se je Žlender vsak teden pojavljal na TV-ju in govoril o pijanih voznikih, varni vožnji in enostavno solil pamet vsem o Cestno prometnih predpisih...Sam pa pijanček na kvadrat....Le kje je meja dobrega okusa.
santamaura
20. 07. 2017 11.46
+4
Ta agencija je čista parazitska mafija - Odlagališče strankarskih pimpekov,, ki zaradi nesposobnosti niso pristali na cesti ampak skrbijo za varnost na cesti
santamaura
20. 07. 2017 11.26
+19
Prav smešno je ko se ena bionda iz Agencije za varnost prometa loti šoferjev, ki vozijo že 50 let pa še niso imeli nesreče. Seveda - njen šef Velov je zavohal denar od pregledov, testov in potrdil. Za njih so problem na cestah mladi in stari medtem ko piance tolerirajo, Spomnimo se primera kranjskega župana - Aja, on je vendar sosed in prijatelj od šefa Agencije za varnost prometa
AlternativeFacts
20. 07. 2017 11.21
+21
Bistvo članka je samo v tem, da bi frajerji radi na račun "varne vožnje" lupili narod....Zgleda jim ni dovolj da imajo zagarantirano bazo pri mladih voznikih...kaj so jih naučili lahko vidimo..alkoholizem, objestna vožnja, droge, nespoštovanje CPP itd....
Vlado Moravs
20. 07. 2017 11.21
+3
Morana7
20. 07. 2017 11.55
+3
Bistvo je v tem, da je zgolj 2 dni nazaj en starostnik v nesreči ubil svojo ženo, normalno, da se zdaj to vprašanje pojavlja v medijih. Varna vožnja traja vsega skupaj 8 ur v življenju posameznika in seveda tvoja simpl analogija je da se v tem programu navadijo pit, objestno vozit, neupoštevanja CPP itd...Noben program ne more spremenit tega kar ti mladostniki opazujejo okoli sebe med odraščanjem, ko se okoli vozijo s svojimi starši, kolegi, itd. ki vozijo pijani, ne dajejo žmigavcev itd.. Izpit za avto, ko je s teboj v avtu inštruktor je tudi zgolj nekaj ur v primerjavi s tem koliko časa si nato sam v vozilu in voziš tako, kot tebi paše, nepripet, po enem pivu, brez uporabe žmigavca itd...
AlternativeFacts
20. 07. 2017 12.05
+7
Morana7@ A ker je starostnik zgolj 2 dni nazaj......Kaj ko bi vsakič ko kakšna pijandura ubije par ljudi, ali ko objestnež pobije par ljudi sprožili tako debato? Bi kmalu prišli do spoznanja, da bi bilo potrebno uvesti psihoteste preden se sploh začne priobivanje vozniškega izpita...Amoak ni poroblema, imamo starostnike, če jim že ne krademo penzij ali nad njimi svojci izvajajo nasilje, jim pa grenimo življenje z vozniškimi izpiti...
Morana7
20. 07. 2017 12.28
+1
Ja praviloma je vedno tako, če si opazil nikoli ne opozarjajo na vse v enem prispevku ampak jih razdelijo, enkrat pijanci, drugič prehitri, tretjič mladi tokrat stari. Po nesreči z motoristi obvezno pišejo o prometni varnosti motoristov....v luči aktualnih situacij skratka. Se pa strinjam, da bi morali biti psihološki testi za vse pred opravljanjem izpita in ne samo ob ponovnem delanju izpita po odvzemu ali pa pri starejših. Psihične težave ne izbirajo po spolu, starosti niti ne po vozniškem stažu.
AlternativeFacts
20. 07. 2017 12.31
+6
No vidiš pa smo prišli do bistva...Nehati je potrebno deliti voznike na starostne kategorije, ampak enostavno začeti na začetku, torej tam, kjer se vse začne...Reševati zadevo pri upokojencih je bedarija 1 klase....oziroma je samo molzenje €.....
AntiNATO
20. 07. 2017 12.59
-2
ne rabijo se obrat tiste, ki so za nekaj naslednjih generacij zapufal mlade generacije in pravilno je tako.
AlternativeFacts
20. 07. 2017 13.13
+2
AntiNATO@ Popravi fokus, problem iščeš v napačni generaciji, pufajo te teli umetniki, ki so danes stari med 50 in 60 let, ne pufajo te ljudje, ki so za razliko od prej omenjenih klopotcev nekaj ustvarili, med drugimi tudi preko mladinskih brigad,ali s pomočjo samoprispevkov....
kaslc 1
20. 07. 2017 11.11
+2
ji skace v besedo kao to se je ze zgodilo
AlternativeFacts
20. 07. 2017 11.07
+9
Zadnja raziskava, ki je bila opravljena pred slabimi 3 meseci, je pokazala, da na slovenskih cestah 1/3 voznikov nima vozniškega dovoljenja....Torej samo en majhen preblisk, kaj ko bi enkrat začeli stvari urejatzi na začetku? Saj novinarji tudi najprej opravite opismenjevanje, šele potem, pišete bedarije...
pikam_dopust
20. 07. 2017 11.09
+6
aaaa.. Zdaj šele razumem, zakaj ljudje ne uporabljajo žmigovcev (saj niti ne vedo, kje se nahajajo), zakaj ne upoštevajo cestne signalizacije, nimajo pojma o hitrostnih omejitvah,....
AlternativeFacts
20. 07. 2017 11.17
+6
...nisi edini,meni dolgo ni bilo jasno, zakaj folk, pa to mladi, pri vstopu v krožišče vklopijo smernik, ko pa zapustijko to isto krožišče pa nič in moramo zato ostali igrati vedeževalce....Ali pa, da ima na tleh narisano signalizacijo, folk tui pa vozi kontra signalizaciji...pa spet en kup mladih....
pikam_dopust
20. 07. 2017 11.23
+3
Imaš prav. Vsak teden se najde kakšen mulček, ki brez vozniškega dovoljenja povzroči nesrečo (par dni nazaj na Ihanski nek fuzbaler - sicer je sam sebi zadelal kajlo, ker je še brez čelade vozil).
fafajonka
20. 07. 2017 11.03
+1
VEČINA NOVINARJEV SO LJUDJE, KI IMAJO DVE LEVI ROKI............IN TI SO BOLJ NEVARNI KOT LEVIČARJI.................:-)