Slovenija

FOTO:V 12 urah 96 nesreč

Ljubljana, 19. 12. 2009 07.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pristojne službe zatrjujejo, da so s pluženjem začeli pravočasno in da so ceste dobro splužene. Vozniki pa pravijo: "Da 19. decembra sredi zime preseneti nekoga sneg, je, kot da mene oktobra preseneti trgatev."

Popolna zapora zaradi snega velja na cesti Čepovan–Lokve–Predmeja in na cesti čez Vršič. Verige so obvezne na cestah na Pokljuko ter čez Ljubelj in Jezersko.
Sneg v Ljubljani
Sneg v Ljubljani FOTO: N.D.

Sneženje, ki se je že umirilo, je povzročilo kar nekaj težav v prometu.

Bralci iz različnih koncev Slovenije so nas obvestili, da je bila njihova jutranja pot v službo precej težavna, saj ceste niso bile očiščene. Sprašujejo se, ali je dežurne službe sneg znova presenetil. "Da 19. decembra sredi zime preseneti nekoga sneg, je, kot da mene oktobra preseneti trgatev," je razmere slikovito opisal en izmed voznikov, ki je bil razočaran nad pripravljenostjo dežurnih služb. Po besedah drugega pa je stanje v savinjsko-šaleški dolini "grozljivo, tudi proti Koroški je veliko težav, saj nič ni spluženo“. Pravi, da je v Velenju obtičal celo plug, medtem ko je tudi cesta med Celjem in Žalcem izredno slabo splužena.

Na prometno-informacijskem centru so nam razložili, da so tudi sami dobili številne klice voznikov. "Zjutraj smo dobili pritožbe, zakaj cestne službe zelo počasi vozijo, zakaj plužijo, zakaj posipajo, mi ne moremo zdaj hitro voziti," pravijo na omenjenem centru. "Zdaj so pa pritožbe, zakaj ni spluženo," dodajajo. Zatrdili so, da so bile dežurne službe na delu že pred sneženjem, kjer so preventivno posipali ceste. Menijo, da so ceste dobro splužene in prevozne, če imajo vozniki zimsko opremo. "Z letnim gumami pa ne bo nihče prišel," pravijo in dodajajo, da so največ klicev dobili od Primorcev, ki so se proti Ljubljani odpravili z letnim gumami.

Sneg na Koroškem
Sneg na Koroškem FOTO: 24ur.com

Številne prometne nesreče in zaprti deli cest

Na cestah je potrebna dodatna previdnost, saj so se zgodile številne prometne nesreče. "Zelo veliko je nesreč, naletov. Vozniki so živčni in začnejo prehitevati," pravijo na prometno-informacijskem centru. Kot je pojasnila predstavnica policije za stike z javnostmi Nuška Tavčar, se je med 7. in 19. uro na Slovenskih cestah zgodilo 96 prometnih nesreč, v katerih se je 11 ljudi laže poškodovalo, en pa huje. Največ nesreč je bilo na ljubljanskem območju.

Prišlo je tudi do številnih zdrsov tovornih vozil, za zdaj pa so večino težav že odpravili.

Zaradi burje je na hitri cesti Razdrto–Vrtojba prepovedan promet za vsa vozila, na vzporedni regionalni cesti Ajdovščina–Nanos pa je dovoljen promet samo za osebna vozila. Na glavnih in regionalnih cestah pa velja prepoved za kamp prikolice, hladilnike, vozila s ponjavami in avtobuse.

Za priklopnike in polpriklopnike je promet prepovedan na cesti Col–Godovič–Idrija in na regionalni cesti Ajdovščina–Podnanos. Popolne zapore zaradi snega pa so na cesti Čepovan–Lokve–Predmeja in na cesti čez Vršič.

Težave v letalskem prometu

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana prihaja do zamud v prometu zaradi postopkov razledenitve stez in zaščite proti ledenju, zamude pa nastajajo tudi zaradi čiščenja letal, je dejal vodja prometa na brniškem letališču Tomaž Škofic. Po njegovih navedbah pa zamujajo tudi letala, ki prihajajo v Ljubljano, saj imajo težave tudi drugje v Evropi

Na mariborskem letališču za danes prometa ni bilo predvidenega, je pa vzletno-pristajalna steza očiščena, tako da bi lahko pristalo tudi kakšno večje letalo, je pojasnil koordinator prometa na mariborskem letališču Tone Bračko.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (306)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Vladimir Štuhec
20. 12. 2009 14.47
Včeraj sem se peljal po novi avto cesti smer Ptruj Maribor avto cesta je bila splužena od priključka na avtocesto Ptuj -Maribor,pa do izvoza Hajdina,od tam naprej pa do Pesniškega rondoja pa ne . ne duha in ne sluha o kakem posipavanju ali pluženju.dotalni nered.naj nikar cest. podjetje ne govori kako so plužil , ja so!doma v dnevni sobi.ura je bila 15.in 15minut kar sem se peljal.
coprnjak
20. 12. 2009 14.25
he,he,he...kresova pa v milano s privat frčaplanom in brez enega sivega lasa
19slovenija91
20. 12. 2009 13.08
primorcem ni treba met zimskih gum... tko da ko pride snjg rata precej zanimivo!
Puzo
20. 12. 2009 12.07
@jakac8 Fiat Punto 1.2 po cartfolio.com strani ima 82 Nm navora. In pri speljevanju nisem imel težav, na cesti sem bil takoj po prvem zapadlem snegu -> nesplužene ceste v MB. Avto moraš poznat, vedet kako se obnaša, ga znat poslušat. Koliko sem opazoval, dizel jih ni reševal.
drakovci
20. 12. 2009 11.21
Se popolnoma strinjam s tistimi ki pravite da so šoferji sami krivi za zastoje. Včeraj sem prevozil z osebnim vozilom in s polnozimsko opremo kar precej avstrije po zelo razgibanem terenu s strmimi klanci in ostrimi ovinki pa sem v celem dnevu videl samo tri tovornjake ki so plužili cesto. Tako da naj tisti ki govorijo kako imajo v avstriji počiščene ceste gredo enkrat v takem v avstrijo da bodo videli realno stanje in naj ne govorijo samo iz izkušenj z naslanjača v topli sobi. Ko sem se vračal domov po avtocesti je bila res opazna razlika med slovenijo in avstrijo, saj je bila avtocesto v sloveniji veliko bolje očiščena kot v avstriji. Kdor ima zimske gume in malo pameti v glavi da ve kako se vozi po snegu naj gre na cesto. Tisti ki pa že ob dežju vozijo veliko počasneje in imajo zimske gume in tisti ki nimajo zimske opreme pa naj ostanejo doma in ne delajo zastojev in naj raje pokličejo sorodnike namesto da kličejo na radio in napišejo kak lep e-mail kot pa brez vezne komentarje. Lp in obilo snežnih radosti!
asak528
20. 12. 2009 10.54
Včeraj sem imela priliko spremljat cestne razmere od 3h zjutraj do 24h zvečer in to od Gorice do Dunaja.Če bi bila sama na cesti, bi najverjetneje prišla z rahlo zamudo na vse planirane cilje. Cesta ni bila splužena, se je pa dalo vozit s primerno hitrostjo z zimskimi gumami. In potem naletiš na zamašek na vrhu klanca Rebernic-mix Italijanov, Švicarjev in kamionistov, kot zbegano mravljišče, ob 4h zjutraj kolona kot sredi delavnika,ustavljeni avtomobili kar sredi ceste, postavljanje verig za 5 cm snega itd. Skratka kaos! Rabim 2 uri do Lj. In potem naprej z minibusom nekako šlo, ampak zelo počasi. Pri naših S sosedih ceste nič boljše, kvečjemu slabše in en kup nesreč. Tako da bi jaz ne krivila cestnih služb. V glavnem krivda na strani voznikov z neprimerno opremo in neznanjem šofiranja v takih razmerah. Pa brez zamere.
boy123
20. 12. 2009 10.19
Ja pri nas,ko se zakonov tako držimo ni čudno,da je tako!Tam ,ko bi se jih morali držat se jih ne,tam,ko pa ni potrebe se jih pa napisani pa so glih tolk,da se jih nekateri,ki so pošteni do zakonov držijo za druge pa je španska vas!!
boy123
20. 12. 2009 10.15
Sicer pa cestarji sam čakajo,da par vozil zmeče iz ceste,da imajo potem policaji,kaj v žep dat za prehitro vožnjo pol pa grejo počasi posipat!Tko je pri nas že tko so ceste same nevarne oziroma najnevarnejše v eu.pa še takrat,ko bi mogle bit urejene niso,pristojne službe pa so plačane za to,da so na terenu!Očitno bi pri nas morali na vozila montirati gosenice,da bi lahko se normalno peljal po našem cestišču ine,da te nebi zaradi nepremerne hitrosti odneslo izven cestišča!Navse zadnje pa je vedno voznik krivec!
bnam 2707
20. 12. 2009 09.52
Nekateri vozijo kot ,da zunaj niso razmere drigačne in ablendajo tistim,ki se držijo prilagoditvi razmeram na cesti. Ne držijo varnostne razdalje,pa čeprav bi jim moralo biti jasno,da ne bodo mogli ustaviti kot v normalnih razmerah na cesti.Spet je vzrok prehitra vožnja,zato je tudi bilo toliko nesreč.Ceste so pač bile takše,kakršne lahko pričakujemo pozimi in temu primerno je treba tudi voziti,pa nesreč nebi bilo,razen morda kakšnih zdrsov.
jakac8
20. 12. 2009 04.43
Ma naj mi en pametnjakovič pove, kdaj se mora po zakonu začet plužit????...pa o debelini na cesti povejte, ne doma na dvorišču, ki ni nič zvožen......pa ne mi o severnih sosedih, ker to ni res...Velikrat imajo slabše spucane ceste kot mi...imajo pa zato tovornjakarje pa šoferje bolj pošlihtane kot pri nas... Hahaha, pa ne mi, da navor motorja nima nič pri tem, ker vsak, ki se malo spozna na speljevanje na spolzkem, to ve da ima veze. Res pa je, da če imaš posluh za motor-sklopko, tudi navor ne dela problemov, a glej ga zlomka, ko večina ljudi nima posluha za to in povrhu vsega še nabija gas..Pri dizlih se absolutno da speljevat brez dodanega plina, pri bencinarjih pa z minimalnim gasom če človek zna... in tudi vsak, ki ima kaj pameti ne bo prestavljal sredi hriba, ampak bo to počel pred njim in v hrib ne stoplnjeval tempo, ampak raje preračunano zmanjševal plin, če vidi da spodrsavajo kolesa-govorim za klance na lokalnih, vaških cestah.....a kaj čem tolmačit, ker so nekateri prepametni...Ja, tempomat že, a ne, če...in jaz ga niti ne pogrešam veliko, ker ga imam v glavi... Jaz pravim, da večina so ceste prav zgledno očiščene, je pa seveda možno, da kje niso, a zavedati se morate, da zakon točno določa kdaj se začne plužiti in seveda, pol ko je že enkrat toliko snega, je jasno, da vse na enkrat se ne da in pol pride do tega, da je nekje več snega kot bi ga smelo biti..a podobno je tudi v drugih državah....saj sami lahko vidite, da večina držav kjer je tako padal sneg so imeli podobne težave..Pa ste kdaj gledali kake imajo veličastni amerikanci pozimi ceste??? ...Mal poglejte pa boste videli...Za kaos na cestah so krivi največ sami šoferji, pa tisti tovornjakarji, ki kar rinejo in rinejo...in seveda zakonodaja, ki jo pišejo pametnjakoviči, ki še avta sami ne vozijo.
KD_FT
20. 12. 2009 01.35
pri nas v Beli Krajini je čez 30 cm snega, splužene so pa samo tavečje ceste.
foff
19. 12. 2009 22.57
"modri.foto19.12.2009, 17:45 8 še enkrat...super je...sam bi prepovedal posipavanje cest in pluženje, če le ni več kot 10cm ....... Točno tako modri.... Se strinjam...Razen kake gorske ceste in hude klance bi dovolil, da jih..., ker tam včasih pa tudi verige ne pomagajo in marsikdo mora prit domov al pa do posla..Take klance ki so pa na AC, pa ni nobenga problema če je do 10 cm snega in pamet v glavi..." Treba je vozit z glavo, res je! In plužit je brezveze takoj ko zapade sneg, tudi res! Bosanc bi celo reku, da je brezveze plužit, ker je sneg voda in bo skopnel sam od sebe! Treba je tudi z zgornjo glavo mislit, ko kaj napišeš! Tko, da žal dvomim, da tisti, ki vozijo z glavo tudi vedo kaj pišejo! Po Sloveniji je zapadlo med 5 do 20 cm (mogoče krajevno tudi več) snega, v cca. 12h urah! To je cca. 2 cm do 5 cm snega na vsake 3h (odvisno od stopnje padavin, ponekod lahko več)! Vsaka občina definitivno premore vsaj 1 ali 2 pluga, za pluženje avtocest pa se uporabljajo dodatni ločeni plugi (govorim na pamet in le sklepam), se pravi bi lahko enkrat v 5h urah lahko splužili vsaj glavno cesto v vsaki občini in avtocesto, ki se najbrž mora plužiti pogosteje (za vsak pas recimo en plug na določenih odsekih)! Pa se ne.... Žal! Ob 12h popoldne je bilo stanje na cestah žal ponekod podobno stanju na cestah v zgodnjih jutranjih urah! Ne vem kdaj so se spravili plužit, očitno pa je recesija prizadela tudi cestna podjetja in varčujemo...nič novega, recesija potemtakem traja že najmanj 15 let! Naslednjič ob registraciji vozila torej ne plačam cestne takse? Varčujem! Sicer pa, za kaj že plačujem? Kakšna naložba v naše ceste je to, če vsako leto poleti vedno znova leto za letom na avtocestah in regionalnih cestah obnavljajo skoraj vedno isti odsek (mogoče se na vsake 4 leta premaknejo 500 metrov naprej, čez naslednje 4 leta pa zopet nazaj), pozimi pa je gneča, ker se očitno spet dela/nedela brez organizacije, po balkansko...ni čudno, če se vprašaš kdo vodi in opravlja cestna opravila! Djte raje pogledat v Evropo, kako je urejeno na cestah, preden pametujete, da se nesreče v takšnih razmerah (kot so bile danes) dogajajo ker ljudje na znajo vozit! Zadošča že samo, da se pelješ 100 m čez mejni prehod k severnim sosedom... Res pa je, da Slovenci vsako leto premoremo več i...tov na cesti, ker vozniški izpit lahko dobi vsak, ne glede na IQ in vozne sposobnosti! Zanimivo bi bilo še videti podatke koliko plugov premoremo in koliko jih je dejansko na cestah (ne da se mi brstkat, je pa to bit javno objavljeno...), pa je stanje lahko hitro jasno brez dodatnega besedičenja...
Oleander
19. 12. 2009 22.44
Danes sem peljal iz Divače v Ljubljano. Vožnja je bila od 10:30 do 13:20. Premikali smo se od 0 pa do 40 km/h. Odvisno od prometa. Cesta na posameznih mestih ni bila v redu splužena. Na nekaterih pa več kot odlično. Na pripomnim, da imam polno zimsko opremo. Povem pa naj tudi to, da je največji problem nediscipliniranost voznikov. Zaradi nekaterih, ki ne vedo kako moraš biti opravljen na cesti v zimskih pogojih, predvsem so to kamioni, pa tudi zaradi takih, ki mislijo, da so bogovi in z 80 km/h drvijo v nesrečo, je cesta na več mestih nesplužena, saj se tega preprosto ne da narediti. To da se na AC ne smeš ustaviti kar na sredi ne ve nihče. Kako naj potem plug pelje mimo. Da bi kdo, ki vidi, da pred njim promet stoji, peljal čisto počasi, zato da pelje čim dlje brez se ustaviti, to tudi nikomur ne pade na pamet. Predvsem je to pomembno v klancih. Ko potem za takim pametnjakovičem, ki nenadoma ustavi pride še kamion so izpolnjeni vsi pogoji, da se klanec zapolni z vozili. Torej, ne le zimsko opremo, tudi malo več pameti v roke bo treba. Aja, pa nekdo se je potožil nad velikim navorom. Navor ni problematičen, le sunkov ne sme biti. Ne pri startu ne pri zaviranju. Tempomat je pri tem krasen pripomoček.
Puzo
19. 12. 2009 21.43
S tem ne mislim na samo hitrost vožnje.. tisti kateri vozijo z glavo že vedo :)
LOTR
19. 12. 2009 21.37
pa dejte no sej ne morjo it takoj na ceste ko začne padat pol pa itak d se ponekod nabere snega na cestišču....pa noben se ne vpraša kolk dolg so že na cestah pa juh zasprot čistjo....ja halo sej so sam ljudje; sicer pa če bi se po pameti pa počasa vozl ljudje tud ne bi blo tolk nesreč
jakac8
19. 12. 2009 20.55
Sicer me pa ne čudi, da eni vedno druge krivite... Poleti niso dovolj močne zaščitne ograje za vas...ker bi morale biti po vaše ob cesti bale s slamo, pol niso oznake prave...Vedno iščete neke napake drugih, samo da niste vi nič krivi...To je zato, ker so vas stari tako razvadili, da za vse so drugi krivi, vi pa čisti kot solza... ne prebavljam take in pika. Srečno vsem pametnim voznikom, tisti ostali pa spat, ker risanke je že zdavnaj konec...:-)
jakac8
19. 12. 2009 20.50
modri.foto19.12.2009, 17:45 8 še enkrat...super je...sam bi prepovedal posipavanje cest in pluženje, če le ni več kot 10cm ....... Točno tako modri.... Se strinjam...Razen kake gorske ceste in hude klance bi dovolil, da jih..., ker tam včasih pa tudi verige ne pomagajo in marsikdo mora prit domov al pa do posla..Take klance ki so pa na AC, pa ni nobenga problema če je do 10 cm snega in pamet v glavi...
s1m0n
19. 12. 2009 20.46
Treba je hitrost prilagodit na razmere in ne 70 90 ali 100 pod 50 vozit ne pa divjat ni čudno, da ovinki pol ne grejo in ja ceste so koliko toliko splužene, drugače pa so dovolj zvožene, da do nesreč ne bi smelo prihajat z ustrezno zimsko opremo in prilagojeno hitrostjo glede na razmere!
jakac8
19. 12. 2009 20.38
Ceste so večina kar dobro splužene in ne vem kaj eni brundate in preklinjate...vi bi radi da bi bila cesta kot poleti in bi vozili 100 in več..jao jao...če ne znate vozit in nimate opreme v prtljažniku in v glavi, pol bodite doma, ne pa kaos delat na cestah.. Mislite, da če imate drago limunzino, da pol imate pa vse... a kaj, ko nimate pameti. Prvo kot prvo, nekateri imate gume, da te kap..pa še široke kot valjar, a se ve, da take gume niso za sneg...pa še avto na zadnji pogon in spredaj motor in pol ni čudno, da ne gre nikamor, če nimate pojma.. Drugič sklopke ne znate sploh polahko spuščat in pol seveda na mestu vrti..sploh avti z veliko navora..-nimate posluha za motor seveda.. Ko boste sneg z nosom avta rinili pred sabo pol pa kodakajte... Se spomnim kakih 20-30 let nazaj smo ali so imeli gume tigar, best,... ki so bile 100x slabše kot so danes pa smo se po celem snegu vozil v Lj še v breg po starem višnjegorskem klancu s ketnami...seveda samo 10-30 na uro včasih, pa nismo kritizirali...80% današnjih voznikov nima pojma o vožnji po snegu, ker se znajo samo po suhi cesti šopirit...veliko je pa takih, ki se upa po zglajenem snegu na AC vozit tudi 100km/h drug za drugim, a si sploh ne predstavljajo, kaj bi nastalo, da prvi avto povprek postavi..... Ne vem pa tudi, kaj se imajo poklicni vozniki iz slovaške ali češke pritoževat na naše ceste, ko imajo tam še slabše razmere...Nočejo se izločat in tudi verig montirat, zato bi jim morali dati še višje kazni kot so... Zato, ne kritizirajte in šparajte kritike za takrat, ko boste rili sneg pred sabo..Sicer pa cestarjem postavlja država merila, kdaj naj gredo plužit,..če gredo prej, je pol spet halo zaradi stroškov...Da se razume, jaz nisem od darsa ali cestnega, da mi ne bo kdo pol očital, da sem njihov in jih zato ščitim...
jurgelj
19. 12. 2009 20.26
ojej kje pa vi živite?kakšen sneg neki?ka mate privide?tole v slo je sneg?ma ja kolk pa ga je?eni mal pretiravate?ste razvajeni bi najraj mel tepih od točke a do točke b?sam mjavkate neki lopato v roke pa je mal se razgibaš na zraku si in to je to ne pa špilat zapečkarje pa nevem ka še...mal snega pa tak halo pa seste take pa pločniki taki pa ka vem kaj še....očitn niste dal pravih zim skozi pa je vik in krik zarad teh snežink,.....pač greš mal peš ka se je treba z avtom da ne rečem še na sekret zapelat!!!!