Slovenija

FOTO: Pahor: Ni dobrih rešitev, so samo slabe in slabše

Ljubljana, 15. 05. 2014 06.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Predsednik države Borut Pahor je pred poslanci in poslankami v DZ ponovil, da ne bo predlagal mandatarja. Meni, da je julij primernejši za volitve kot avgust. Ocenjuje tudi, da je problem volilne udeležbe legitimen, a opozarja, da imamo izredne ne redne volitve.

Predsednik republike Borut Pahor je DZ na izredni seji sporočil, da ne bo predlagal kandidata za mandatarja in da je tako rok, v katerem predsednik republike to lahko stori, skrajšan. S tem se je DZ tudi seznanil z njegovo odločitvijo.

Pahor je danes v nastopu pred poslanci spomnil, da predsedniki republike v takih postopkih običajno ne nastopajo pred DZ. A po njegovem si morajo vsi skupaj prizadevati, da praznino, ki je nastala po odstopu vlade, v dobro državo čim prej presežejo, bodisi z imenovanjem nove vlade ali predčasnimi volitvami.

Predsednica vlade, ki opravlja tekoče posle, Alenka Bratušek je na svoji spletni strani zapisala, da bo v prihodnjem obdobju obiskala večino slovenskih regij, kjer bo zbirala podpise za ustanovitev nove politične stranke. Za ustanovitev se je odločila po svojem in izstopu dela poslancev iz poslanske skupine PS.

Pahor je obvestilo o svoji odločitvi predsedniku DZ Janku Vebru predal v sredo. Po Pahorjevem mnenju je namreč v aktualnih razmerah najprimerneje razpisati predčasne volitve, saj bi nadaljevanje njegovih aktivnosti in prizadevanj pri iskanju morebitnih kandidatov za mandatarja po nepotrebnem podaljševalo nestabilne politične razmere v državi.

V minulih dneh je sicer opravil posvetovanja z vodji poslanskih skupin, vsi sogovorniki pa so mu "nedvoumno sporočili", da nimajo kandidata za mandatarja in ga ne nameravajo predlagati, je v sredo pojasnil Pahor. Odprto možnost, da bi koga podprli, je po njegovih besedah pustil le vodja poslancev PS Jožef Kavtičnik. Vodjem poslanskih skupin se je danes zahvalil za razmislek, kaj je dobro za državo. Ob tem ni dobil občutka, da bi ga kdo poskušal prepričati v nekaj, kar v javnosti ni izjavil.

Pahor meni, da je njegova odločitev, da skrajša 30-dnevni rok, ko lahko predlaga novega mandatarja, utemeljena in dopustna, saj kandidata za mandatarja ni.

"Zdaj pridejo postopki v vaše roke in nimam ne pristojnosti ne želje, da bi komentiral vaše odločitve, vi ste predstavniki ljudstva in odločili se boste po vaši želji in najboljših močeh," je dejal predsednik republike.

"Slovenija ni v najbolj primernem času, a imeli smo tudi težje čase. Uspeli bomo," je dejal Pahor.
"Slovenija ni v najbolj primernem času, a imeli smo tudi težje čase. Uspeli bomo," je dejal Pahor. FOTO: Miro Majcen

Pahor meni, da je julij primernejši od avgusta

Izpostavil je še, da so postopki iskanja mandatarja v primeru, ko vlada odstopi, različni od tistih, ki tečejo v primeru, če je vladi izglasovana nezaupnica. "Rok pri izglasovani nezaupnici je krajši," je povedal.

Spomnil je namreč, da sta se s premierko, ki opravlja tekoče posle, Alenko Bratušek strinjala, da so okoliščine, ko bi bile volitve med poletnimi počitnicami, nehvaležne. Ni pa Pahor, kot je dejal, imel pravice, da bi ji svetoval, naj "gre na glasovanje o nezaupnici samo zato, da skrajšamo roke, sama pa bi šla po zaupnico zato, da pade". To bi bila po njegovi oceni zloraba ustavnega instituta.

Pahor je ob tem tudi opozoril, da možnost, da bi bile volitve 22. junija, ki jo je ob svojem odstopu omenjala prav Bratuškova, v okviru ustavnih in poslovniških rokov ni izvedljiva. Tako ostajata julij in avgust. Oba sta po Pahorjevih besedah težko primerna, je pa predsednik poudaril, da gre za izredne in ne za redne volitve. "Če mene vprašate, je julij primernejši od avgusta," je dejal.

Pahor ocenjuje, da je problem volilne udeležbe legitimen in polemičen. A odlaganje volitev v pozni september bi pripeljalo do oblikovanja vlade nekje v decembru, meni Pahor. Torej ni dobrih rešitev, so samo slabe in slabše.

Poslanci imajo na voljo 14 dni za predlog kandidata za mandatarja, po izteku tega roka pa še 48 ur, ko je mogoče v DZ odločiti o morebitnem glasovanju o kandidatu za mandatarja s potrebno relativno večino za izvolitev. Če predloga za novega mandatarja ne bo, bi Pahor lahko predčasne volitve razpisal že za drugo nedeljo v juliju, torej 13. julija.

Za Jankovića poletne volitve neprimerne

Zunajparlamentarna stranka Solidarnost je v primeru razpisa volitev v času poletnih dopustov napovedala ustavno presojo odloka.

Da mu poletne volitve niso po godu, pa je jasno povedal prvak PS Zoran Janković. Verjame, da bi se volitve lahko zamaknile, a pod pogojem, da bi se pojavilo neko pravo in kompetentno ime za novega mandatarja, ki bi lahko dobil široko podporo, pa tudi sledil programu PS. V tem primeru bi v stranki razmislili o podpori. A se Janković, kot pravi, zavzema za vlado narodne enotnosti in ne za "mandatarja za tri mesece". O konkretnih imenih pa ni želel govoriti in pravi, da tudi ne ve, ali se bo kakšen kandidat sploh pojavil. 

Julij in avgust pa kot meseca dopustov po Jankovićevem mnenju nista primerna za izvedbo državnozborskih volitev. Če bodo volitve poleti, naj za to prevzamejo odgovornost tisti, ki so se tako odločili, je dodal. "Bomo videli, kaj bo 13. julija zvečer in kako bodo tisti, ki bodo imeli slabe izide, razlagali, kako njihovi volivci ravno tisti vikend niso bili v Sloveniji," je povedal Janković.

Kongres PS - 24
Kongres PS - 24 FOTO: Damjan Žibert

Vodja poslancev PS Jožef Kavtičnik je dodatno pojasnil, da v stranki ne nasprotujejo 13. juliju kot možnem datumu predčasnih volitev, ampak da le opozarjajo, kaj se lahko zgodi.

Nepovezani poslanec Brane Golubovič Pahorju predlaga, naj po roku, v katerem lahko poslanci predlagajo novega mandatarja, razpusti DZ, a s 15. julijem. Volitve bi se izvedle šele po dveh mesecih, 14. septembra. Po njegovem mnenju ustava predsedniku to dopušča, a obenem Golubovič priznava, da je to pogumna odločitev. "Predvsem pa je to odločitev državnika, ne politika, ki se ozira na javno mnenje," je pojasnil Golubovič.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (205)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pkorosec
26. 05. 2014 18.14
Pahor je s tem dosegel svoj intelektualni vrhunec kariere, saj je prav sestel stevilo mesecev od maja do novembra. Priznam, da sem ga podcenjeval. Upam samo da ne bodo ustanovili komisije, ki bi ugotavljala ali se je pri stetju zmotil.
-BZ-
16. 05. 2014 18.34
-1
n e vem kaj se tolk nategujejo pa silijo da bi bile volitve čim prej, ljudje moramao enostavno na volitvah upoštevati samo en recept-eno vodilo: NE VOLITI NIKOGAR OD OBSTOJEČIH POLITIKOV V DZ. pa bo vse drugače, verjemite.
-BZ-
16. 05. 2014 18.25
-1
daj samo zgini mi,...a ste videli in slišali .kakšen diktatorski ustrahovalni govor je imel v parlamentu? ...da si ja poslanci niti ne bi drznili iskati drugega mandatarja, prav očitno se vidi da je predsedniku RS in AB edino v interesu čim prejšnje volitve, ker pocajo skupaj neko novo koalicijo na oosnovi nekaj bednih finančnih rezultatov ki jih je dosegla v pol leta. saj se bdoo sami ujeli v past ....o likvidaviji probanke in faktor banke pa banke celje se še bomo pogovarjali na predvolilnih soočenjih...
HOLAJ SLOVENIJA
16. 05. 2014 17.44
+0
Ne julij ne avgust nista primerna za volitve,tu dam Jankoviču popolnoma prav.Pahor bi lahko rešil situacijo vsaj z imenovanjem začasnega mandatarja do jeseni,potem pa naj bi razpisal volitve. Ampak Pahor kot Pahor, Drugega kot saditi rožice in obnašati se kot kakšna klovnesa tako ne zna.
-BZ-
16. 05. 2014 18.25
-1
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 16.38
+0
Ježek, Nastaja nova stranka s ciničnim imenom: Zares Verjamem Alenki Bratušek, Požar.
HOLAJ SLOVENIJA
16. 05. 2014 17.39
+1
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 16.32
-1
In kaj je do sedaj Cerar na redu dobrega, v sodnem svetu čepi, sodstvo je pa na dnu, še Janković, po takratnih ugotovitvah stricov naymanyžder je edino stvar naredil, zrušil vlado, pa se ja država v kolapsu ne da v reševanje neizkušenim in ne dokazanim ljudem v reševanje, a pamet v rokah nosite. Stranke od danes do jutri iščejo samo promocijo na naš račun, kolikokrat boste še šli na led, osel gre samo enkrat.
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 16.33
-1
Tudi ustavnopravni strokovnjak Miro Cerar, "ki mu ni vseeno", ni nikoli kvaril brazde Kučanovi koloni. Ne samo, da ni bil nikoli kritičen do korupcije Katarine Kresal (za katero jo je na koncu obtožila protikorupcijska komisija), še več, sedi tudi v svetu Evropskega centra za reševanje sporov, ki ga je ustanovila in ga upravlja Katarina Kresal.
HOLAJ SLOVENIJA
16. 05. 2014 17.45
M_teorija
16. 05. 2014 16.21
+4
Avgustovske volitve bodo najbolj šle na roke tistim, ki jih je kriza najbolj prizadela. A to ni dobro!?
prašekk
16. 05. 2014 17.08
+2
Pred avgustovskimi volitvami desnosučni bežijo. Preveč je še živ spomin na 20.08.2008. Datum prvega oživljanja !
M_teorija
16. 05. 2014 16.20
+3
Če bodo volitve avgusta reveži ne bodo prikrajšani. Prikrajšani bodo le tisti, ki si lahko dopust privoščijo!? Teh je pa itak vsako leto manj!?
M_teorija
16. 05. 2014 16.17
+1
A ni fajn, da bodo volitve v začetku septembra. Tako bo volilna kampanja potekala v avgustu. Pa vsaj na volilno leto ne rabijo privilegiranci na dopuste Naj si zaslužijo izvolitev, saj tako pravijo, da vstopajo v politiko ker bi radi naredili nekaj dobrega. Naj poskusijo kako je revežem ko vidijo dopuste samo preko slik turističnih agencij!?
M_teorija
16. 05. 2014 16.12
+0
Bo Pahor odstopil, ker ne zna poiskati dobrih rešitev. Slabe rešitve zna izbrati vsak cepec!?
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 15.54
-1
A.B. ni sposobna niti prav odstopiti, šla naj bi po zaupnico v DZ, pa bi bile volitve že Junija, totalna tema, sem mislil, da po Pahorjevi vladi ne more biti slabše, pa sem se zmotil. Samo pri nas so lahko prosperirale stranke ustanovljene 14 dni pred volitvami in ena je celo zmagala, ha,ha, samo v SI in zdaj se pripravlja isto. "Nove obraze" nam ponujajo v celofan zavite in če jim uspe, bodo vsi stari obrazi, ki bodo iz viseli na volitvah, kar čez noč postali člani novih strank, A.B. je zamenjala že 4 stranke, tu je še znana Župevčevka, Klasinčeva itd......
Paskakvali
16. 05. 2014 15.59
+1
In to nam razlaga navijač obsojenega kriminalca,ki se je krčevito oklepal stolčka tudi po razpadu njegove vlade?
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 16.12
-1
Govorice. Poslansko skupino Alenke Bratušek zapušča tudi Alojz Potočnik Menda sta celo oba brata Potočnik, Alojz in evropski komisar Janez, razočarana nad politiko in zadnjimi potezami odstopljene premierke
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 16.13
+1
Alojz Potočnik in Renata Brunskole. Kmalu ponovno skupaj v Pozitivni Sloveniji?!
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 16.14
+1
M Power M, si sredi dneva že vinjen, vedno objavljam, da se vrača Zmago in ga tudi volim, ampak če si lol si lol.
BELOOBOOOG
16. 05. 2014 16.18
+1
Pred enim letom sem ji napovedal, da jo bodo Murgle odvrgle, ko jo ne bodo več rabile, prinesla jim je 8,5 M in zdaj je nepotrebna, oni sedaj podpirajo Cerarja in Soltesa s katerima mislijo zopet nahecat take *, kot si ti M Power M.
kameltrajbar
16. 05. 2014 15.24
+2
..pahi naj prewzame SDS...ko bo janez v čuzi.......:)
M_teorija
16. 05. 2014 16.13
+3
fb_1098746109
16. 05. 2014 15.02
+3
Vedno so tudi dobre rešitve, le da jih Barbika ni sposoben poiskat.
-BZ-
16. 05. 2014 18.28
proletarec1
16. 05. 2014 14.48
+1
KDAJ, BOSTE, KAKŠNO PAMETNO REŠITEV, NAŠLI,ZA DRŽAVLJANE?600000 JIH JE, ŽE ,NA PRAGU REVŠČINE, VI SLOVENSKI DRŽAVNIKI IN PARLAMENTARCI, SE PA ŠE KAR PRERIVATE OKOLI KORITA.
M_teorija
16. 05. 2014 14.35
+7
Ne prvič, Pahor spet ni odigral kar mu narekuje zakon in se izogiba sprejeti odgovornost. Namreč sploh ni (kot mu narekuje ustava),poskušal poiskati in predlagati novega mandatarja!? Torej sploh ni poizkusil za najmanj slabo rešitvijo!?
Terezinka
16. 05. 2014 14.51
+4
Ne on ni niti spodbujal k temu kar mu ustava nalaga. On je iskal le dogovor, da čimprej pripelje do volitev. On je poln samega sebe in si dovoljuje, da nastopa kot nek rešitelj ko le more
-BZ-
16. 05. 2014 18.28
Terezinka
16. 05. 2014 14.30
+3
Najslabša rešitev za nekoga, ki pripravlja volitve IN ŽELI UDELEŽBO je volitve v juliju. Večina Slovencev namreč ne gre na dopust v avgustu (razen politikov in sodnikov) ampak v juliju. Torej kaj želi gospod predsednik?
-BZ-
16. 05. 2014 18.30
seveda, 90% je po 20.8. že doma ne mi govorit...iz izkušenj vem. če bi bile volitve zadnjo nedlejo 31.8. bi to bil daleč najhitrejši najboljši datum za čim večjo volilno udeležbo. sicer pa september.
SAF1
16. 05. 2014 12.45
+1
Če pa ste zabiti do amena, tudi ljudje so neumni ker vas kar naprej volijo.
bossanoga
16. 05. 2014 10.57
+2
Najslabša rešitev je bila, ko so tebe, pahor izvolili za predsednika.
blokirani
16. 05. 2014 10.59
+1
-BZ-
16. 05. 2014 18.31
BRAVO, !!! samo črtice brkice mu manjkajo,,, ne vem zakaj si vsi delajo to dolfejevo prečko...
fenix47
16. 05. 2014 10.40
-4
Ja, ampak je iz njihovega gnezda ...mislim na totallevo avantgardo................oni so bog in batina v njihovi jugosloveniji................še malo pa bodo imeli vse pod kontrolo........to je njihov cilj................
cifur
16. 05. 2014 10.30
+6
vsi imajo kup izgovorov edina pravilna in postena resitev bi bil islandski model poglejte islandijo ko je bila v globoki krizi in islandijo danes a zal v sloveniji nekateri se vedno verjamejo levim ali desnim (oboji so isti in oboji so krivi potopa drzave) dokapitalizacija bank z miljardami eurov na racun davkoplacevalcev odgovorni za stanje pa dobivajo bonuse in miljonske odpravnine??????????????????????????????????