Slovenija

Zaradi smrti 14-letnice štiri mesece brez licence

Ljubljana, 26. 03. 2009 18.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Kirurgu, ki je lani operiral 14-letno dekle in ji pri tem šestkrat prebodel srce, je razsodišče zdravniške zbornice odvzelo licenco, a le za štiri mesece.

Dekle je umrlo med operacijo srca. (Simbolična fotografija)
Dekle je umrlo med operacijo srca. (Simbolična fotografija) FOTO: POP TV

Z zdravniške zbornice so sporočili, da so zdravniku, ki je 14-letnemu dekletu prebodel srce, licenco začasno vzeli, in sicer za štiri mesece. Zoper zdravnika je bila na razsodišče podana obtožnica, da je kot specialist torakalne kirurgije načrtoval in opravil medicinski poseg vdrtih prsi s premajhno skrbnostjo, kar je imelo za posledico smrt pacientke.

Spomnimo ...

14-letno dekle je umrlo 2. julija lani med operacijo prsnega koša zaradi perforacije (predrtja) srca. Operacija naj bi bila sicer rutinska, v Sloveniji pa jih izvajajo samo v Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Ljubljana. Takrat je strokovni direktor kirurške klinike Martin Tonin dejal, da je do poškodbe srca in velikih žil prišlo med poskusom vstavljanja vodila pod prsnico. Krvni tlak dekleta je začel padati, prišla je ekipa za oživljanje. Srčni kirurg je po Toninovih besedah zašil vse poškodbe, a kljub temu dekletu niso mogli pomagati.

Obdukcija pa je pokazala, da je kirurg med operacijo šestkrat zarezal v dekletovo srce, vodstvo UKC pa je dolgo vse skupaj opisovalo kot tragični zaplet. Ko so zoper kirurga kriminalisti spisali kazensko ovadbo, so tudi na kliniki priznali, da je kirurg naredil strokovno napako in da je bil premalo usposobljen za take operacije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (79)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nefretete
27. 03. 2009 20.55
KaMiKaZZZa 27.03.2009, 16:38 2 @nefretete kot so ze drugi ugotovili..si verjetno iz zdravniskih krogov Še en nasvet - ne vse verjet kaj ti pravijo drugi. Svojo glavo uporabi, če pa te o meni kaj zanima, pa kar mene vprašaj. Manj zapletov in nesporazumov.
nefretete
27. 03. 2009 20.49
alkestis 27.03.2009, 15:55 KaMiKaZZZa 27.03.2009, 16:38 Rekla sem, da se ne bom več oglašala, če admin pusti moj post na portalu, vendar čutim potrebo po pojasnilu. Z vsem spoštovanjem: kot prvo, nisem zdravnica, kot drugo dotični zdravnik je operiral mojega sina. Žal mi je, če sem do fanta pregroba, nikakor pa nisem žaljiva. Še enkrat sem prebrala napisano in nikjer ne najdem žaljivih besed. Smrt otroka je veliko preboleča situacija, da bi lahko brez podobnih besed razjasnili nekatere okoliščine. Žal se ne morem strinjati s fantovo oceno, niti ne morem odgovarjati za posledice njegovega vključevanja v anonimno razpravo na takih portalih. Tudi roke v ogenj ne bom dajala za nikogar, moj namen je bilo povedati svojo izkušnjo in nikakor ne omalovaževati tragično bolečino sorodnikov deklice. Neprimerno se mi zdi zdaj sklicevanje na pieteto in da nisem poznala vsega ozadja. Tudi štirinajsletnik ga ne more poznati. Ve samo tisto, kar so mu povedali odrasli. Takale razmišljanja na različnih portalih so lahko zelo tvegana za posameznike, ki pričakujejo moralno podporo in sočutje, potem pa jih že ena sama drugačna situacija še bolj potre in razžalosti, ker nismo vsi na njegovi strani. Smo, kar se žalosti tiče. Dragi fant, bratranec, ti bom rekla, zavedam se, da imam tukaj premalo prostora, da bi ti lahko pojasnila na daljši način, zato bom kratka. Žal mi je, da so tvoje zgodnje izkušnje s smrtjo tako tragične. Smrt je za vse nekakšen šok, še posebej, če gre za mladega človeka. Takšna zgodnja soočenja z dejstvom, da nekoga, ki si ga imel rad, ni več, so trpka in in nedoumljiva. Škoda, da se soočaš s prebolevanjem tragedije na takih portalih, ki ne prinašajo odgovorov in škoda, da sem te po nepotrebnem še bolj razžalostila, to ni bil moj namen. Življenje ni črno belo, to velja tako zate, zame in še koga. Med nama se je zgodilo samo dejstvo vzrok, posledica, napad, odgovor dveh, ki se ne poznata in ne vesta drug o drugem nič. Škoda, da ne moreva komunicirati kje drugje, na drugačen način. Moj nasvet, če ga seveda sploh želiš, je ta, da se izogibaj prebiranju takih in podobnih člankov, ker tudi domnevne simpatije, ki jih požanješ ob morebitnem odobravanju, niso tisto kar iščeš in potrebuješ. Potrebuješ pa zrelo osebo, ki ti bo pomagala v času žalovanja in prebolevanja, saj resnica ni ena sama. Resnic je več. Tvoja resnica ne more biti moja in obratno. Spoštujem tvojo resnico, morda boš nekoč bolje razumel, kaj ti hočem povedati. S tem te ne podcenjujem ampak želim, da čimprej preboliš, saj v resnici, kot pravi alkestis, ne morem od tebe pričakovati konstruktivnega odgovora in ga tudi ne pričakujem. Upam, da sem vsaj delno odgovorila na vajine obtožbe in ugibanja. lp
JAMAN
27. 03. 2009 17.40
Ja lepo ostali delavci v javnem sektorju so v disciplinskih postopkih veliko huje kaznovani pa zaradi njihovih napak nihče ne umre!!! Aja saj res, kako sem neumen!! Počasi nas bodo že naučili, da je zakon za vse enak JAPAJADE!!!!
KaMiKaZZZa
27. 03. 2009 16.38
@nefretete kot so ze drugi ugotovili..si verjetno iz zdravniskih krogov...samo sedaj ne vem..ali hoces s svojimi posti samo braniti zdravnike(ih s tem verjetno tudi sebe), da bi ob naslednji napaki ljudje govorili...sej to je pa nekaj normalnega...saj ce kirurgu na mizi zaradi njegove napake kdo umer..ni pa nic narobe...malo se mora odpociti pa bo vse v najlepsem redu??? pa glede nesramnosti...ljudje pisejo tudi svoje zgodbe,katerih ozadja SIGURNO ne poznas...in jim naprej meces da nimajo pojma..da se morjo sprijaznit z zdravnikovimi dejanji?? si predstavljas da bi imela ti operacijo hrbtenice...in bi kirurg po nesreci zarezal v 3 napačne diske..in bi zaradi njega ostala hroma celo zivljenje???verjetno bi se ti to zdelo povsem naravno in ne bi bilo nič narobe(tak občutek sem dobil pri tvojih postih)... poleg tega..ne poznas vsega kar se je dogajalo v primeru te deklice(moje sestricne...ce se vedno dvomis) in te prosim da ne govoris svojih zgodb in si izmisljujes nekaj..na osnovi ostalih primerov..ker poznam njeno druzino in ostale dejavnike ...vem da je bila operacija NUJNA..ceprav pravis da bi se brez nje dalo se ziveti...morda tudi ne ves, da je imela deklica velike tezave z dihanjem zaradi vdrtega prsnega kosa? in ce ne bi opravili operacije ..verjetno ne bi vec dolgo zivela..no saj..sedaj tako ali tako ne bo mogla več... kdo je kriv za tak zaplet??ne vem..kirurg??JE ..zaradi opravljanja operacije, ceprav je sam vedel da je neizkusen...njegov nadrejeni??TUDI..ker je vedel da kirurg nima izkusenj na tem podrocju...zdravniska zbornica in klinika? posredno so tudi oni krivi..sam se javnosti lažejo in branijo zdravnika,ki je povzročil smrt iz malomarnosti..kar so ugotovili tudi kriminalisti..morda bi lahko nastevali se druge dejavnike...recimo to..da je anestazist sredi operacije odsel iz operacijske sobe???tega nisem zasledil v nobenem članku v medijih...samo v razmislek..kako pomembno se zdi zivljenje otroka zdravnikom...ne govorim za vse...nekateri pa res nimajo občutka za ljudi..in je glavna stvar DENAR Sam vem..da je veliko zdravnikov in kirurgov dobrih, dovolj usposobljenih za svoje delo..in se do pacientov obnasajo spostljivo...obstajajo pa tudi izjeme...ki se ne zmenijo za pacijenta..ampak samo cakajo..kdaj se konca delavnik in kdaj dobijo placo... sedaj pa lahko napises kar hoces..vem da bos spet zagovarjala zdravnika in vse v tvoji stroki...ampak ti se enkrat povem... ozadja tega primera ne poznas...in ne izmisljuj si svojih zgodbic pa se nekaj...ce bi katerikoli delavec ali usluzbenec v katerikoli sluzbi..povzrocil smrt iz malomarnosti...bi mu sodili na sodiscu..in bi verjetno dobil zaporno kazen...vendar pa tega pri zdravnikih ne morajo narediti, ker so res nedotakljivi..kdaj ste ze videli, da bi kateri zdravnik dobil zaporno kazen??jaz se nisem...
anaksagora
27. 03. 2009 15.59
Indijanci v amazonskem pragozdu, črnska plemena iz osrčja Afrike, pa verjetno še kakšna mongolska plemena slepo zaupajo svojim vračem/šamanom. Pri nas pa to ne gre več, zdravniki ne smejo ZAHTEVATI našega slepega zaupanja, zdravniki si morajo PRIDOBITI naše zaupanje. Ravno zato, ker imamo še vedno ta hlapčevski, zaupajoč odnos do zdravnikov, se dogajajo te stvari.
alkestis
27. 03. 2009 15.55
@nefretete Kakšne ostre besede, do ubogega žalujočega sorodnika 1. se ti ne zdi, da je ta fant verjetno podobne starosti kot pokojne dekle? 2. se ti ne zdi, da ni niti slabo leto od smrti dekleta 3. kakšna čustva se v njem trenutno mešajo, ko ugotavlja, da človek, ki je kriv za smrt drage osebe, ki jo pozna od rojstva, dobi tako blago kazen 4. kako naj mladostnik, pri tem še bere komentarje podobne tvojim in med mešanico žalosti, jeze, nemoči napiše konstruktiven odgovor? Važno, da mi vsi samo blatimo zdravnike, ti pa ker si imela "na srečo" dobro izkušnjo z dotičnim oddelkom in ne dotičnim zdravnikom, pa veš kaj se je dogajalo tam. Ti veš za svoj primer, najverjetneje pa ta fant veliko bolje pozna ozadje tega primera kot ti.
strogoff
27. 03. 2009 13.52
a ste morda kakšni sorodniki od Tonina Martina, ki je svoje nestrokovne medicinske podpise za svoj žep prodajal na ZZZS ? _ _ _ _ _ _ SAJ ! _ _ _ _ _ _ :-( P.S.: na temle postu sedaj ni nobenih "grdih" besed - tako, da pa me res zanima, če boste tudi tole cenzurirali ! ... ? ;-))
strogoff
27. 03. 2009 13.49
joj,joj,joj, kako zelo pridni & ekspeditivni ste pri brisanju postov ! _ _ _ _ _ _ :-)))
strogoff
27. 03. 2009 13.43
temu t.im. Razsodišču ZZS I. stopnje pa da je sedaj predsedoval Mežnar Brane ? _ _ _ _ _ _ SAJ ! _ _ _ _ _ _ :-(
izaknovak
27. 03. 2009 13.17
Greenwood, 6x je prebodel srce... bodi no pameten...
sonas
27. 03. 2009 13.14
greenwood Da zdravniki res delajo 60 in več ur na teden! In kdo je kriv? Če bi poznal bolje zdravstvo bi vedel, odgovor! Zdravniki sami so bili tisti, ki so vrsto let zavirali povečani vpis v medicinsko fakulteto LJ. Lobij zdravnikov je bil tisti, ki je nasprotoval medicinski fakulteti v MB. Zakaj? Zato, da jih je bilo čim manj in lahko izsiljujejo z zahtevami! Sej so sami umetno vzdrževali tako stanje, samo zaradi denarja! Ekonomisti, pravniki, učitelji, teologi, zgodovinarji... pa mnogi drugi družboslovci se takega odnosa do dela in ljudi ne morejo privoščiti! Zakaj: zato ker so nadomestljivi - zdravniki pa so poskrbeli za to, da so nenadomestljivi! Greenwood ... sliko je treba pogledati v celoti! Ni vse črno in belo! Če te prav razumem: potem po tvoje ni nič takega, če kdo sem pa tja umre?????
Ataaufbix
27. 03. 2009 13.06
Za nagrado je dobil štiri mesece plačanega dopusta. Sramota.
greenwood
27. 03. 2009 12.44
Pozdravljeni. V temu primeru sem povsem na strani zdravnika ki je nesrečno operiral to deklico. Vsak človek dela napake, tako tudi zdravniki. Kirurgi delajo preko 60 ur na teden ker jih je premalo, so preobremenjeni, neprespani, utrujeni. Gre mi na bruhanje ko berem vaše komentarje kako blatite zdravnike, jih zmerjate z morilci, delate medijsko hajko itd. Kot rezultat teh medijskih pritiskov pa se lahko zgodi da zdravnikom ne bo več mar do bolnikov in da se bodo bolnikov bali že v čakalnici ker je danes vsak bolnik potencialni tožilec zdravnika. Prav tako tudi mediji vse optožene tihotapce mamil označujejo z inicijalkami, zdravnike (krive ali nedolžne) dajo pa takoj v časopise z imenom in priimkom. Ali ni to bolno?? In še moja zadnja misel. Če bi bil jaz na mestu obdolženega kirurga bi spakiral in odšel delat v tujino. Tam bi za 2-3x večjo plačo imel vsaj materjalno dober status in bi bil sposoben odplačevati morebitne odškodnine. V tem primeru bi UKC izgubil dobrega specijalista, država pa 6 let plačevanja študija in 6 let plačevanja specijalizacije in dodatnih izobraževanj.
sonas
27. 03. 2009 12.23
nefretete Izgleda, da se načelno strinjava, da je v zdravstvu nekaj gnilega! Razhavaja samo v tem, da ti verjameš v institucije nadzora... jaz pa NE. Mnenje se je nanašalo na celotni sistem, ne pa na konkreten primer. Ker izpostavljaš tega zdravnika: evo moje mnenje: nedopustnoje kar se je zgodilol! Vendar pa ni le on odgovoren! Treba je kaznovati tudi tistega, ki mu je naročil in odobril to operacijo! Pri tem pa pridemo do začaranega kroga: sej ta, ki mu je naročil je bil verjetno v dobri veri, pa zmanjkalo mu je kadra itd. Se popolnoma strinjam s tabo:ni vse črno in belo! Vendar nekje je treba začeti z iskanjem odgovornosti in nekdo mora odgovarjati! Ne smemo dopustiti, da se odgovornost zgubi v začaranem krogu! To kar pa ti praviš, da se gremo medijski linč... se strinjam s tabo, vendar se moraš zavedati, da se v tej državi drugače nič ne premakne! če ne bi vztrajali mediji (itak je bil tle aktiven le POP) bi vse te primere enostavno pometli pod preprogo! Moraš vedeti, da so mediji v SLO organ pregona (v drugih državah imajo za to državna tožilstva). Samo pod pritiskom medijev in medijskem linču se zadeve premaknejo - pa še to počasi in s težavo!!!! Ne oporekam dejstvu, da so v SLO tudi dobri zdravniki in res pohvala njim! Vendar pa so ti dobri zdravniki zasenčeni.
resslovenka
27. 03. 2009 10.56
nefretete Je veliko resnice v tvojem postu. Je pa v tujini tako, da pri operciji, ki jo opravlja zdravnik z malo prakse asistira tudi izkušen zdravnik, ki ga nadzira in prevzame nadaljni tok operacije če vidi, da ni vse tako kot naj bi bilo. Omenjeni kirurg bo nosil težo svoje neizkušenosti v sebi do konca življenja in o tem ni dvoma. Je pa zeloooooooo narobe stvari prikrivati. In to se dogaja.
ciaobella
27. 03. 2009 10.48
nefretete 27.03.2009, 10:41 Po načinu pisanja si verjetno v zdravstu...ali pa dovolj dobro poznaš razmere v zdravstvu. In verjetno če si...si dobra in predvsem ČLOVEŠKA OSEBA....in ravno zaradi takih...ker se krivda pač "posploši" srčno upam, da resnično OBJEKTIVNO RAZIŠČEJO posamezne primere...da ne bo slaba luč padala na vse! Moraš pa razumeti ogorčenje ljudi...veliko let se je pometalo pod preprogo in verjetno je veliko ljudi umrlo po nepotrebnem....in verjetno si mama...kot sem jast oče dveh otrok...in niti predstavljati si ne morem kako bi reagiral.... ...še enkrat pa....kljub govoru o strokovnosti (ki je upravičeno "v dvomih" zadnje čase)....imam občutek, da v tebi prevladuje srce!
dr.psiho
27. 03. 2009 10.45
Če bi hotela država narediti red ,bi naredila...tako pa ima neki interes, da pusti to "nedotakljivost" zdravnikov...in posledično delajo "malomarno" in jaz bi še dodal "zavestno"!
nefretete
27. 03. 2009 10.41
Sonas 27.03.2009, 10:21 Torej se strinjaš s tem, da je za vse napake v sistemu dovolj, če na križ pribijemo enega ali dva zdravnika? Zakaj se nihče ne obregne ob njih v prepolnih čakalnicah? Ker vsi čakajo na njegov recept. Zakaj se ne izpostavi tistih malomarnežev, ki že v osnovi pri prvem pregledu naredijo toliko napak, da jih specialisti komaj pošlihtajo. Sistem je takšen kot je, mi pa samo čakamo, da nam bo kaj padlo z neba. Ne vem če si bral poste pri Boru. Zdravnik, ki točno ve kaj se je dogajalo, se ne upa izpostaviti - stroka je prepustila zdravnico linču. Tam se ne morem vmešavati, tukaj pa lahko, ker zdravnika poznam, bil je ob operaciji mojega sina in ni vse tako, kot hočejo spet predstaviti. Še enkrat (če bo admin spustil skozi): TORAKALNA KIRURGIJA NA UKC LJUBLJANA JE KVALITETNA, STROKOVNA IN ZAPOSLENI SO TOPLO ČLOVEŠKI. Za linč naj si pa stroka najde kakšnega drugega, manj pomembnega. Hvala, da poslušaš moje žolčne izlive. Če bo admin postil ta moj post, se ne bom več vmešavala v vaša mnenja. Vsak ima pravico do svojega, vendar se sama držim načela, da spregovorim takrat, ko o tem nekaj vem, ne pa da jajcam z nekimi zgražanji, ki mejijo na svetohlinstvo. Ja, Slovenci smo taki čistuni, dokler se drugim dogaja, da že boli od čistoče. Ostani zdrav in lepo življenje ti želim.
nefretete
27. 03. 2009 09.33
Groza me je ob prebiranju vaših komentarjev. Kašni ljudje ste vendar, da lahko zdravniku rečete morilec z licenco? Tako se obnašate do njega kot da je najmanj s skalpelom letal po bolnici in klal mimoidoče. Vidite? Zato pravim, da je prav, da o strokovnih rečeh neuka javnost nima kaj razpravljati, ker nismo usposobljeni oceniti resnične vrednosti tragedije. Tudi meni je nepopisno žal, da se je to zgodilo. Vsem vam pa vprašanje: zakaj sem si jaz prislužila mnenje, da podajam nesramne izjave? KaMiKaZZZa 26.03.2009, 23:36 .lepo sama pri sebi povej kar hoces..svojih nesramnih izlivou pa ne pisat pod komentarje...pa HVALA KaMiKaZZZa 26.03.2009, 23:16 se je spomnu na mlada leta ..k seje s plastelinom igrou al kaj??? kaj nej se recm..ce ni usposoblen ..nej ne opravla operacij ...ostali dohtarji ga pa tut niso usmerjal ane??? ah dejte dejte ..prou fajn mu je zdej ...cez 4 mesce bo pa isto naredu ...kar pocakajte Zdaj pa preberite še moje izjave pa ocenite, če zmorete nepristransko, kdo je tukaj žaljiv. Sem mar res jaz, ki poskušam pokazati še drugo plat, ali pa dekličin sorodnik (če to je)?
Zdenka Smolejeva
27. 03. 2009 09.25
Pravilnik o zdravniški licenci: začasen odvzem: resni ogrožanje zdravja ali življenja bolnika trajen odvzem: napaka pri delu,ki povzroči hujše trajne posledice na zdravju ali smrt bolnika. Te odločitve zbornice so popolnoma v nasprotju s pravilniki,ki so določeni in so jih sami sprejeli.Toliko sprenevedanja,da tudi ljudi,ki niso z njihovih krogov močno zaboli glava.