Slovenija

'S TEŠ bi se moralo ukvarjati vsaj 50 inženirjev'

Ljubljana, 20. 01. 2010 08.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Š.Z./J.B./V.L./N.D.
Komentarji
34

Kopač je pojasnil izjavo, da bi lahko pri gradnji TE Šoštanj kdo zaslužil provizijo: Projekt gradnje je bil slabo voden in prepotrebnih inženirjev praktično ni bilo.

Termoelektrarna Šoštanj. Država bo v šesti blok vložila 1,1 milijarde evrov, zato predstavlja največjo javno investicijo v energetiko v zgodovini samostojne Slovenije.
Termoelektrarna Šoštanj. Država bo v šesti blok vložila 1,1 milijarde evrov, zato predstavlja največjo javno investicijo v energetiko v zgodovini samostojne Slovenije. FOTO: POP TV
Janez Kopač opozarja na nepreglednost posla pri gradnji 6. bloka.
Janez Kopač opozarja na nepreglednost posla pri gradnji 6. bloka. FOTO: Dare Čekeliš
Poslovnež Peter Kotar je s hčerko 100-odstotni lastnik podjetja Sol Intercontinental, ki je zastopnik Alstoma – dobavitelja opreme za šesti blok TEŠ. Njegovo drugo podjetje CEE pa je pripravljalo razpis za ta posel, ki ga je dobil Alstom.

''Že večkrat sem poudaril, da je bil po mojem mnenju projekt slabo voden. Predstavnik EBRD (Evropska banka za obnovo in razvoj, op. a.), ki ga je proučeval, mi je rekel, da bi se s tako velikim projektom morala ukvarjati ekipa vsaj 50 inženirjev. V Termoelektratni Šoštanj (TEŠ) so sicer imeli majhno strokovno ekipo, na materi – Holdingu slovenskih elektrarn (HSE), pa v času dr. Jožeta Zagožna praktično nikogar, ki bi temu posvečal ves svoj službeni čas. Slabo vodenje projekta in pomanjkljivo javno komuniciranje pa vedno povzročata sumničenja.''

''Razmere so se vsaj s tega vidika na bolje spremenile s prihodom Boruta Meha, a vsega zamujenega ni mogoče nadoknaditi. Navsezadnje je bila večina pogodb sklenjenih že prej. Več o tem pa težko rečem, saj nisem bil zraven ne v času prejšnje vlade, ne sedaj, čeprav sem želel postati član nadzornega sveta HSE in sem dobil pozitivno mnenje KAS (kadrovsko-akreditacijski svet, op. a.). Pa me vlada na mesto, od koder bi imel vpogled v dokumentacijo in možnost vplivanja na izvedbo konkretnega projekta, ni imenovala. Zato bi bil vesel, če bi se s podrobnejšimi argumenti poleg pristojnih institucij oglasili še tisti, ki so ali so bili neposredno odgovorni za posel; to pa so direktorji in člani nadzornih svetov TEŠ in HSE ter vlada v vlogi skupščine. Kar zadeva mene, jim bom pri tem delu še naprej z vsemi zmožnostmi na razpolago,'' je sporočil direktor direktorata za energijo pri ministrstvu za gospodarstvo Janez Kopač.

Ravno Kopač je na spletni strani Razgledi.net opozoril, da bi lahko kdo pri gradnji TEŠ zaslužil provizijo. Predsednik protikorupcijske komisije Drago Kos s strani Kopača (še) ni bil obveščen. "Če ima gospod Kopač še kakšne podatke, jih je po zakonu o kazenskem postopku dolžan takoj odstopiti policiji oziroma tožilstvu." Kosova komisija sicer že od začetka leta preučuje okoliščine gradnje, ''saj so dobili prijavo in sedaj zbirajo dokumentacijo. Kopača bomo tudi prosili, da nam posreduje podatke, če jih ima." Oglasili so se tudi nekateri politiki, ki zahtevajo pojasnila o morebitnih protikorupcijskih klavzulah. Milijardni posel tako počasi po nepreglednosti in zapletih spominja na afero Patria, le da gre pri gradnji šestega bloka TEŠ za štirikrat več denarja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
20. 01. 2010 20.33
takrat je bil kopač minister--leto 1999
Buena Vita
20. 01. 2010 15.27
po kopačevi logiki vodijo projekt snažilke
medo357
20. 01. 2010 13.02
Ja, spomin nekaterih je zelo kratek, leta 1999 smo imeli referendum o izgradnji TET 3, ki je padel. Naj temu sledi še referendum za TEŠ 6.
NENORMALEN
20. 01. 2010 12.49
tanajboljš da jih zaposlijo 50, pa še naj se zmenijo za fajn odpravnine, ko jih bodo dobil da kradejo...
cccar
20. 01. 2010 12.48
same manipulacije in špekulacije!
drakovci
20. 01. 2010 12.47
@tomipirc Saj še ni bilo kreganja :D Mene tudi razburi trenutna situacija. Sem pa se v zadnjem času precej posvetil proizvodnji električne energije v Sloveniji in vem kaj vse se dogaja in ugotavljam, da še je v Sloveniji veliko reči, ki niso dorečene in veliko čudnih zakonov. Vendar po mnenju vseh vlad to ni tako pomembno kot ostale bedarije, ki jih sprejemajo.
Sueniq
20. 01. 2010 12.42
mi rabmo NEŠ TEŠ naj pa ostane taka ko je pa bo uni nuklearki pomagala da bodo lahko vodili frekvenco in napetost, ker je nuklearka slabo regulabilna, ce bo ker ta zelen dle pisal prsezem da mu tolk minusou nabašem da si bo mogoce clo pogledou da je NE zelo NEŠKODLJIVA
Uporabnik113189
20. 01. 2010 12.34
tomipirc20.01.2010, 12:19 Kitajci imajo najhitrejšo gospodarsko rast, pa si iz prve roke lahko vsak ogleda kako se to dela. Rudarji v premogovnikih so kanon futer, država vlaga fantastične zneske v fotovoltaiko in imajo najboljše izdelke v branži z njimi pokrivajo večino svetovnega trga. Vse te izdelke večinoma izvažajo kupcem po celem svetu, pri sebi pa gradijo tisto, kar jim prinaša dobiček, železnice, luke, popolnoma nova mesta za milijone prebivalcev, kjer so velikanski prihranki na stroških infrastrukture, stare pa bodo kot kaže kar podrli po preselitvi..
tomipirc@siol.net
20. 01. 2010 12.22
@drakovci... sej se tle samo mal pišemo mi ki nič pr tem ne moremo :) Nočem se kregat, vendar pa priznam, da me trenutna situacija v Sloveniji hitr razburi. Upam samo, da ne bomo česa obžaloval .
tomipirc@siol.net
20. 01. 2010 12.19
@Klasik.. Kaj imajo ZDA in Kitajska z dejstvom, da se nuklearka bolj splača kot Termoelektrarna??? Manj politike in več logike bi blo dobr. No zaradi takšnih kot si ti vidim, da nam ni rešitve. Upam, da je čimmanj Slovencev, ki razmišljajo kot ti.
drakovci
20. 01. 2010 12.17
tomipirc... Dobro vem kaj govorim. Še enkrat preberi kaj sem napisal in mi povej kje sem omenil nuklearko in da je ne rabimo. Seveda se STRINJAM, da potrebujemo NUJNO nuklearno elektrarno. In se popolnoma strinjam da je to najbolj čista energija. Izgradnja NEK pa še lahko traja 20 let do zagona. Žal pa potrebujemo tudi TEŠ. In novi blok bo nadomestil dva ali tri stare bloke, ki jih bodo zaprli. Torej ne zavajam, ker nisem NEK sploh omenjal.
Uporabnik113189
20. 01. 2010 12.15
tomipirc20.01.2010, 12:10 Ne nabijaj. če bi bilo res kar praviš, bi ZDA in Kitajska pristali na zahteve po zmanjšanju toplogrednih plinov, pa še kaj..SO SE KAJ DOGOVORILI??? NIČ? Zakaj? Ker se jim ne splača..Če si mala ribica in živiš v posranem ribniku, potem ne razmišljaj kako bi ribnik očistil ampak kako boš v tej mlaki preživel..Za nuklearko je še itak več kot dovolj časa..
drakovci
20. 01. 2010 12.12
@Klasik: KOt sem jaz seznanjem z montažo fotovoltaike je še v Sloveniji to kar precej komplicirano postaviti, zaradi papirologije. Na enem seminarju je bila predstavljena doba vračanja investicije in kasnejši dobički. Zanimivo mi je bilo, da če investiraš vse sam ali pa z lastnim kreditom, je doba vračanja enaka kot če imaš subvencijo države. Še bolj zanimivo pa mi je, da imaš potem precej večji dobiček če postaviš fotovoltaiko brez subvencije. Tako je bilo pač predstavljeno. Se pa moramo zavedati, da preko voltaike nimamo konstantne električne energije. Žal pa še elektrike ne vemo shranjevati dovolj dobro, da bi se nam to splačalo.
tomipirc@siol.net
20. 01. 2010 12.10
drakovci.... pa ti sploh veš kaj govoriš??? Potrebno je zgraditi novo nuklearko in ne TEŠ. Nuklearna energija je ČISTA in najcenejša. Si spet eden tistih, ki zavaja nas Slovence.
Uporabnik113189
20. 01. 2010 11.58
Zaradi tajkunskih zgodb se danes vsi rajši odločajo za fotovoltažo na strehi, čeprav je zelo draga in prinaša bistveno nižje dobičke. Je pa žal edina možna investicija, pri kateri navaden državljan dobi povrnjen vložen denar ali celo nekaj zasluži v času ko delovna mesta izginjajo kot lanski sneg je to dobra novica. Žal ni prav nobene garancije da bo 4x subvencija cene s strani države dolgo trajala. Dobiček se lahko kaj hitro sprevrže v izgubo. Ali je to z vidika države in državljanov res smotrno, varčno, in najboljša izbira?
drakovci
20. 01. 2010 11.57
@Klasik: Jaz nisem komentiral financiranja in tega kdo bo izvajal. Moj komentar je bil namenjen za tiste, ki so mnenja da ne potrebujemo novega bloka. Glede razpisov in financiranja vsega skupaj pa se strinjam s tabo. In mislim, da se vsi strinjamo, da je tu veliko tajkunov povezanih med seboj. MIslim pa, da bo država vseeno nekaj pridobila glede zmanjšanja stroškov uvažanja elektrike.
Uporabnik113189
20. 01. 2010 11.44
drakovci20.01.2010, 11:23 S tvojim komentarjem se v celoti strinjam. ne morem pa si kaj, da ne bi hkrati odprl še en vidik, ki ni viden na prvi pogled. Gre za tajkunske zgodbe ali po domače lastninjenje. Naš trg kapitala je popolnoma zavozil ravno zaradi tajkunstva in zaradi tega imamo strašno škodo, ki se je v resnici niti ne zavedamo. Ker so tajkuni certifikate namerno razvrednotili zaradi tega, da so si jih lahko kot ničvredne prilastili, je večina slovencev revnih. Ničvrednih certifikatov so se namreč znebili kar najhitreje, sicer ne bi zanje na koncu dobili ničesar. Država pa ni ustvarila nadzornih mehanizmov, ki bi zagotovili dobro delujoč trg kapitala. Rezultat na koncu, celo borzo so prodali avstrijcem. Kaj hočem s tem dolgim uvodom? Za izgradnjo 6 bloka bi lahko razpisali IPO, ali po domače lansirali novo delnico, ki bi jo kupovali državljani. Zakaj se to ne zgodi? Ker je HSE eno veliko gnezdo lastninskih interesov velikih tajkunov. Tega bogastva nihče noče izpustiti iz rok, najmanj pa država. gre za velik sistem, ki potrebuje zelo malo zaposlenih in vložen denar se vrača z dobičkom.. Zato tudi investicije v takšen sistem ne dopustijo navadnim državljanom. Ista zgodba je z gradnjo novih elektrarn na Savi..državljani ne bomo imeli nič drugega kot samo škodo, dobiček tajkuni, elektriko bodo prodajali pa bogvekam, delovnih mest pa bo nekaj deset. S tem ne trdim da invisticija ni potrebna in se z njo ne strinjam. Kot navaden državljan, ki so me odrinili od možnosti zaslužka se samo vprašam, zakaj bi se s takšno politiko strinjal? Kaj imam sam od vseh tej velikih projektov?
bobi17
20. 01. 2010 11.41
@janko2 Dokler bo v Sloveniji tako, da bo inžinersko delo razvrednoteno in da ima danes ugled samo pravnik in zdravnik, do takrat bo takšno stanje v Sloveniji. Pred 30 leti so bili inžinerji "tata mata", ker je od njih odvisno čisto vse. Danes pa bi radi vsi samo nekaj "prodajali", razvoja pa nebi nobeden vozil. Delo inženirja je premalo plačano in tukaj ima Golobič popolnoma prav. Prvo vzdignit plače inženirjem (lahko tudi z davčno olajšavo) potem pa bo tudi Slovenija normalno zadihala.
janko2
20. 01. 2010 11.29
50 inžinirjev, če to ni dovolj zgovorn podatek da naj mladi začnejo študirati tehnične vede in ne samo larifari od filofaksa in fdvja, nato pa vleci socialno ker zaspolitve itak ne morejo dobiti, potem nevem kaj je...
drakovci
20. 01. 2010 11.23
ne vem zakaj zmeraj najbolje komentirajo tisti, ki niso ravno tiste stroke o kateri piše članek in se imajo za največje strokovnjake. 6. blok TEŠ je zelo potreben. Če ga ne bomo zgradili, bomo plačevali kazni za onesnaževanje okolja, kar pa bo večji strošek. Novi blok potrebujemo zaradi zmanjšanja onesnaževanja, čeprav se vam to zdi smešno. Z odprtjem novega bloka, bo nekaj starih (dva ali trije) končalo z obratovanjem. V samostojni Sloveniji pa ni težko priti do najdražje investicije v energetiki, saj se od osamosvojitve na tem področju ni zgodilo ravno veliko. Zaradi tega pa nam primanjkuje električne energije, ki jo moramo uvažati.