Slovenija

Rdeča luč za elektronsko cestninjenje

Ljubljana, 07. 03. 2012 16.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor ugotavlja, da je v trenutnih razmerah neracionalno investirati v vzpostavitev novega cestninskega sistema, zato bo vlada Darsu naložila, naj ustavi vse dejavnosti za uvedbo elektronskega cestninjenja.

Na naših avtocestah (za zdaj) ostajajo vinjete.
Na naših avtocestah (za zdaj) ostajajo vinjete. FOTO: Dars

Vlada bo v kratkem Družbi za avtoceste v RS (Dars) naložila, da ustavi vse dejavnosti za uvedbo elektronskega cestninjenja. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor namreč ugotavlja, da je v trenutnih razmerah neracionalno investirati v vzpostavitev novega cestninskega sistema. Tako je vsaj razbrati iz poročila o izvajanju akcijskega načrta za elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku, objavljenega na vladnih spletnih straneh.

Vlada je akcijski načrt sprejela novembra 2009, na njegovi podlagi pa je Dars avgusta lani objavil mednarodno javno naročilo za vzpostavitev in delovanje novega sistema cestninjenja. Rok za oddajo ponudb je sicer Dars zaradi vlaganja revizijskih zahtevkov in kompleksnosti javnega naročila že nekajkrat podaljšal; rok se zdaj izteče 20. marca.

Minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač je ohranitev vinjetnega sistema in nadaljevanje s projektom elektronskega cestninjenja šele po sprejetju enotne odločitve na ravni EU sicer napovedal že ob predstavitvi kot kandidat za ministra pred matičnim parlamentarnim odborom.

Čeprav postopki za elektronsko cestninjenje že tečejo, ministrstvo za infrastrukturo in prostor ugotavlja, da bi bilo v trenutnih gospodarskih in finančnih razmerah neracionalno investirati v vzpostavitev popolnoma novega elektronskega cestninskega sistema, tudi ob upoštevanju dejstva, da bo Dars v prihodnjih letih iz naslova pobranih cestnin težko odplačeval anuiteto že za do zdaj prevzete obveznosti. Prevzemanje obveznosti iz naslova vzpostavljanja novega cestninskega sistema bi po ugotovitvah ministrstva za Dars pomenilo dodatno finančno breme.

Vinjetni sistem cestninjenja bo tako do nadaljnjega ostal v veljavi, saj za osebna vozila na evropski ravni še niso definirane ustrezne tehnične, pravne in komercialne rešitve, ki bi omogočale izvajanje enotne storitve cestninjenja na območju celotne EU. Elektronsko cestninjenje osebnih vozil je namreč veliko bolj zahtevno kot cestninjenje tovornih vozil.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (80)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

DESNI-LEVI, KRADEJO VSI
08. 03. 2012 07.08
+1
Raji drobtince, oni pa po pečenki.
Dejan Zajebancije
08. 03. 2012 02.09
+3
SUPER! PODPIRAM VINJETO! Vinjeta je super način cestninjenja
segstu
07. 03. 2012 20.41
+5
visoki
07. 03. 2012 19.54
-6
nazaj na plačilo na roke pa bo vsaj par tisoč manj nezaposlenih
ja_to_sem_js
08. 03. 2012 07.04
+2
Vinjeta je zakon. Daš 95 EUR in se voziš kolikor ti paše :)
238155
07. 03. 2012 18.54
+0
so toti ta glavni, ki se radi poceni vozijo, so ukinili cestnine za osebna vozila, dali vinjete, ki so cenejse za tiste ki so skoz na avtocesti. tisti, ki smo obcasno na avtocestah pa zelo zelo drago placamo prevozen kilometer. lahko bi bilo bolj posteno narejeno. sem definitivno za drugacen nacin placila
mitas
07. 03. 2012 19.58
+6
na žalost se moramo nekateri vozit v službo po AC, in to ne sam 20 km, ampak precej več
periot22
07. 03. 2012 20.38
+2
238155 prav si napisalni pravično za tiste ki se vsak dan ne vozimo po avtocesti da plačujemo enako, skratka biti bi morala razlika!!!!!!!!
Dejan Zajebancije
08. 03. 2012 02.10
-2
Če greš samo par x na leto, pa pojdi po navadni cesti, če se ti to zdi nepravično
ja_to_sem_js
08. 03. 2012 07.05
-2
Res je...če greš po avtocesti le parkrat na leto pač pejt po navadni cesti.
Meki
10. 03. 2012 15.05
-1
Jaz se vozim parkrat na leto, pa me vseeno ceneje pride kot prej. Parkrat iz gorenjske na primorsko in nazaj in sem plačal toliko cestnine kot me sedaj pride vinjeta, tako da ne pretiravajte.
Adolph
07. 03. 2012 18.41
Bistre glave . . . .. . .
TtheG
07. 03. 2012 18.38
+5
Haha sedaj ste pa že vsi pozabli , da je bencin šel gor. Malo vam lepe besede povedo pa ste že srečni. Vsak zakaj ima tudi svoj zato. Čeprav se strinjam , da naj nebi bilo elektronskega cestninjenja bo pa kje drugje kaj ven vdarlo. Le kje tiči zajec ? =)
Tone 12345
07. 03. 2012 17.56
+5
Pač provizije od tako dobrega posla morajo iti v druge roke!!!V tem je poanta vsega!!!
LovecNaKomuniste
07. 03. 2012 17.54
-4
Zoki, ki ne zna z računalnikom očitno ne ve, da lahko računalniško dediščino po 4 letih uporabe od iznajdbe zaradi zastarelosti vržeš samo še v smeti.
srebrnibreg
07. 03. 2012 19.08
+5
Srbijankovic
07. 03. 2012 17.50
+14
Dobra odločitev.
LovecNaKomuniste
07. 03. 2012 17.49
+3
Edino pravilno. Tu je tipični primer lopovščine rdečih. Najprej botrom zmetat milijone, da razvijajo nek kvazi sistem, ki itak ne bo deloval, pol, ga pa vrčt v smeti, ker bo dala EU svojega, ki bo zastonj in bo deloval.
tali?ni tom
07. 03. 2012 18.46
+1
ej da so rdeči gor pol tega jajata neb blo tle v tej kvazi sloveniji in garantirano bi parkrat dozidali dob ! tut za take tle
HOOONDAAA
07. 03. 2012 17.44
+4
A mi imamo avtoceste???
LovecNaKomuniste
07. 03. 2012 17.50
+1
Da in to zelo dobre, vsi nasprotniki pa še niso bili drugje po svetu.
gruber74
07. 03. 2012 18.22
+3
Predvidevam da še ti nisi prišel do kakšne Avstrije,Švice,Nemčije,Anglije......Da govoriš da imamo dobre avtoceste.Mogoče si prišel samo do Hrvaške.Pa še oni imajo boljše.Da se o tunelih ne pogovarjamo.
wizeman
07. 03. 2012 19.15
+3
Halo? Boš rekel, da so nemške pa avstrijske avtoceste boljše od naših? Potem še res nisi bil nikjer.....
Dejan Zajebancije
08. 03. 2012 02.25
+3
Pelji se iz Maribora do Gradca po AC. Kako ugotoviš, da si v Avstriji? Kolesa pod avtomobilom začnejo ropotat, kot da si na kolovozu. Zaradi tega imajo tudi zakon, ki omejuje hrup na tej AC in je omejitev 100 km/h, čeprav bi šlo lahko gladko na polno. A zaradi uničenega vozišča to povzroča preveč hrupa. Pri nas imamo kar dobre AC.
blabla59
07. 03. 2012 17.41
+5
mateja in zoran pa v jok!
outHand
07. 03. 2012 17.41
+2
zanimivo denar za tole norost imajo par 100 miljonov pa jamrjajo vseskozi koliko so v minusu kdo zdaj laže to so eni da ne bom rekel kaj naj raje cestninske umaknejo vinjete že imamo lep čas za tole pa ni denarja al kaj lažejo tolk da že verjamejo da so brez denarja me zanima koliko miljonov so letos za pluženje pognal ko so bili samo enkrat na ceti ziher več kot lani ko je bilo snega da ne bom pretirava vsaj za 150 pro več
Uporabnik113189
07. 03. 2012 17.34
+8
Normalno, da so se preračunali. S temi cenami goriva bodo ceste bolj ali manj prazne. Vinjeto pa mnogi kupijo ta vsak primer kar letno. Torej bomo plačevali davek na ceste, ki jih ne rabimo. Je pa sicer povsem isto, ker če ne bi plačevali vinjet, bi pa nekaj drugega, kredite za avtoceste bomo plačevali še dolga leta. Saj smo vendar solidarni, vsi za enega, eden zase.
kameltrajbar
07. 03. 2012 17.33
+17
..slaba stran elek.cestninenja je da bo folk zopet začel voziti po lokalnih cestah...:)))...smo zato delali avtoceste????....:)))
Meki
10. 03. 2012 15.11
Seveda, jaz se sigurno ne bom peljal iz Kranja v Ljubljano po avtocesti če ne bo več vinjet. In verjetno mnogo drugih prav tako, kar spet pomeni promet na lokalnih cestah, zastoji, več onesnaženja in na koncu več porabe bencina (vsak liter bencina, je direkten depozit slovencev v arabske države). Temu bi lahko rekli nacionalni interes, ne pa državni lastnini.
Srbijankovic
07. 03. 2012 17.32
+15
Zdaj pa zamenjat še vodstvo Darsa.
Uporabnik113189
07. 03. 2012 17.36
+4
kameltrajbar
07. 03. 2012 17.38
+6
..pa desne gor..pa še plačo dvignt za vsaj 20%....da si mau opomorejo...:)))
Srbijankovic
07. 03. 2012 17.31
+10
Super odločitev! Še naprej se bomo vozili poceni.
xeroox999
07. 03. 2012 17.31
+11
Mogoče pa le ne bo tako slaba ta "desna vlada".
letmeseeit
07. 03. 2012 17.37
+6
Desna vlada je bolj praktična in tudi kaj naredi pozitivnega, leva je bolj teoretična (več denarja porabi za raziskave) manj naredi.
Meki
10. 03. 2012 15.14
susanowo: nekako tako, levica je dobra za čas konjukture, ko je denarja dovolj in se lahko ukvarjamo s tem kako prerazporejati. Ko denarja ni, uspeva desnica, ker je bolj usmerjena v podjetništvo, torej kako kaj ustvariti.
VOY
07. 03. 2012 17.30
+5
prodam lansko vinjeto...še nikoli rabljeno....če kdo nuca...pa to
krajnckme
07. 03. 2012 17.36
+1