Slovenija

Prvi dan upora univerz

Ljubljana/Maribor, 30. 11. 2012 09.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ker univerze niso uspele vzpostaviti konstruktivnega dialoga z vlado, so se zatekle k protestu. Za krajši čas je večina fakultet prekinila predavanja. V tem času pa so dekani zaposlene in študente seznanili s posledicami, ki bodo nastale, če bo sprejet predlagani proračun za leti 2013 in 2014.

Univerza v Ljubljani
Univerza v Ljubljani FOTO: Thinkstock

Zaradi načrtovanih rezov v visoko šolstvo so se za protest odločile tudi tri slovenske javne univerze. Na večini članic Univerze v Ljubljani so potekali akademski zbori, na katerih so dekani zaposlene in študente seznanili s posledicami, ki bodo nastale, če bo sprejet predlagani proračun za leti 2013 in 2014.  V tem času so odpadla  predavanja in druge dejavnosti.

Kot so zapisali na spletni strani, protestirajo proti še globljim finančnim rezom v visoko šolstvo in znanost, proti slabitvi razvojnih potencialov Slovenije, proti nadaljnji drobitvi visokošolskega prostora in odtekanju davkoplačevalskih sredstev v zasebne žepe in proti šolninam.

Ne bodo dopustili, da bo študij postal privilegij bogatih, in ne bodo dopustili, da zaradi nepremišljenih potez oblasti propade kakovostno javno šolstvo, so še zapisali.

Na ljubljanski univerzi ugotavljajo, da žal ni bilo mogoče vzpostaviti konstruktivnega dialoga. K protestu se zatekajo, ker razgovori z oblastjo niso obrodili želenih sadov, so zapisali na univerzi in dodali, da je bil predsednik vlade Janez Janša s strani rektorjev zaprošen za razgovor, a na pisma ni odgovoril.

Po besedah rektorja Univerze v Mariboru Danijela Rebolja pa je "prvi dan upora" posledica končne odločitve vlade, da vztraja pri nesorazmernem zniževanju sredstev za znanost za 20 odstotkov in za visoko šolstvo za osem odstotkov v letu 2013.

Kako se bo upor nadaljeval, je po njegovem mnenju odvisno od tega, kaj bo sprejel državni zbor, ki bo 5. decembra razpravljal o predlogu proračuna za prihodnji dve leti. Če bo vladne predloge potrdil, bodo na mariborski univerzi 1. januarja odpustili več kot 200 ljudi in pustili na cesti več kot tisoč študentov.

Umetniške akademije ob varčevanju ne morejo kakovostno delovati

Dekani vseh treh umetniških akademij so medtem prebrali skupno izjavo, ki opozarja na škodljive posledice visokošolske politike. Med 10. in 13. uro so tudi protestno prekinili z dejavnostmi akademij.

V prvi točki odklanjajo nesorazmerne varčevalne ukrepe v visokem šolstvu, v drugi opozarjajo na slab položaj akademij že pred varčevalnimi ukrepi, v tretji pa ugotavljajo, da akademije s sprejetimi javnimi finančnimi sredstvi ne morejo kakovostno delovati. Zapisali so tudi, da njihova prizadevanja niso spremenila politične volje, hkrati izražajo solidarnost z drugimi fakultetami, ki so se znašle v podobni situaciji.

Od vlade in državnega zbora zahtevajo, da spoštujejo avtonomijo javnih univerz, ki jo varuje ustava.

Proti amputaciji kritične misli

Knjige
Knjige FOTO: Thinkstock

Protest univerz podpira tudi Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz), ki je že večkrat opozoril, da so varčevalni ukrepi vlade, ki drastično posegajo v izobraževanje, znanost in kulturo, povsem nerazumni in destruktivni. Sviz meni, da varčevalni ukrepi slabijo razvojne potenciale naše države in resno ogrožajo obstoj javnega visokošolskega prostora, medtem ko obenem navajajo k odtekanju davkoplačevalskih sredstev v zasebne žepe in uvajanju šolnin.

Sviz bo tako tudi v prihodnje podpiral slovenske univerze, ki bodo po potrebi stopnjevale upor in izvedle druge protestne dejavnosti, če bo vlada nerazumno vztrajala pri svojih proračunskih predlogih, načrtnemu uničevanju znanja in amputaciji kritične misli v naši državi.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (51)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
01. 12. 2012 13.13
-6
oj,jej,oj,jej,koliko umetniških univerz imamo v sloveniji,kar tri, za boga svetega povejte meni stari kokoši koga tam učijo in čemu,tri univerze ,vsaka tretja vrata v mestih so neke galerije katere niso namenjene ničemur,v kopru je takih galerij več kot 20,hotela bi slišati koliko prodajo vstopnic,komu so namenjene,če kot mimoidoči pogledaš v izložbo moraš zbežati ker bi od strahu bruhal ,,,,,,,,joj,joj,joj,
DESNI-LEVI, KRADEJO VSI
01. 12. 2012 08.20
+2
svoboda govora - komentiranje prepovedano.
LOS - T
01. 12. 2012 09.18
+1
če bi to naredili na rtv bi bila glavna novica na akanalu, kakšni da so, na kaj pa zdaj...že včeraj so iskali samo huligane med protestniki, tole je res plačljiv medij, samo se še ne ve točno kdo ga plača...sram naj vas bo za tole, vse ki se imate za novinarje na poptv
iGURT
01. 12. 2012 07.20
V IMENU DRŽAVE - trilogija, tiskovka ob predstavitvi
lunatix28
01. 12. 2012 02.18
-2
vsi bi bili direktorji, kdo bo pa delal? A, sej ni panike, bomo pa delavce pač uvozili in s tem " oplemenitili " našo državo!
olpop
01. 12. 2012 00.59
+5
In zakaj ste zdej spet povsod onemogočl možnost komentiranja?....a je to demokracija?
iGURT
01. 12. 2012 07.20
+0
LOS - T
01. 12. 2012 09.39
-1
DESNI-LEVI, KRADEJO VSI
01. 12. 2012 12.25
Mary Elliott
30. 11. 2012 23.47
+4
Na univerzah ni nobenega reda, poznam profesorje ki učijo na 4 ali 5 fakultet samo na ljubljanski univerzi, pa isti učijo v Mariboru, pa še na zasebnih fakultetah. Samo treba pogledati fakultetne spletne strani. A, o administraciji na Univerzi v Ljubljani da ne govorim, škoda besed!
tim.slum
30. 11. 2012 23.36
-4
Upor bogatih brezdelnežev!
iGURT
01. 12. 2012 07.21
Netajkun
30. 11. 2012 21.18
+1
če je vojna - je vojna za vse ( eni bi pa na toplem sedeli ob vinu in pršutu )
Tanja Krivec 1
30. 11. 2012 18.38
+1
Ni bilo treba prekiniti predavanj, nekateri programi jih nimamo ze od oktobra.
Uporabnik565636
30. 11. 2012 17.40
+15
Nisem proti zasebnim fakultetam, sem pa proti financiranju zasebnih fakultet iz drzavnega proracuna.
Mary Elliott
30. 11. 2012 23.39
+5
Na zasebni fakulteti več kot 80 kandidatov piše izpit, in vsi naredijo, povprečje 8,7. To je Jambrek faculty!
LOS - T
01. 12. 2012 09.43
+2
če so pa plačali...nekaj morajo dobiti za to...aja, veliko znanja ahahahaha
GSMG
30. 11. 2012 16.09
+2
Končno ste za zdramili!
mufic
30. 11. 2012 14.58
-5
verjetn so protestirali tud profesorji ki imajo 4000 evrov plače.
19Anze90
30. 11. 2012 14.41
+12
ravno včeraj sem gledal št. vpisanih študentov na Univerzi Ljubljana Naravoslovje-dobrih 8500 -Strojna-2200 -Elektro-1800 -Kemija-1300 -Računalništvo-1200 -Naravoslovno-tehnična-1100 -FMF-če se prav spomnim dobrih 1000 Za primerjavo -Filozofska-5500 -FDV-2500 -Ekonomija 3700 Sama FF in FDV imata toliko vpisa kot je na vseh naravoslovnih smereh v UL skupaj. Potem dodamo še ekonomsko v ljubljani in kranjski FOV pa smo že močno presegli to številko. Sedaj se je potrebno vprašati, zakaj bi država financirala toliko študentov na družboslovnih smereh, potem pa le ti ne dobijo zaposlitve, saj imamo že sedaj prekomerno število takih kadrov. Potrebno bi bilo prilagoditi število vpisnih mest dejanskim potrebam po državi. Država bi prišparala, na fakultete bi se vpisovali bolj sposobni kadri in zaradi zmanjšanja prostih mest na družboslovnih smereh bi se povečal vpis v naravoslovne. Še en pozitiven učinek zmanjšanja števila vpisanih na univerze, bi bil, da bi dobili več in bolj sposobne ljudi tudi v nekaterih srednjih šolah, kjer šolajo kadre katerih nam jih primankuje. Bolje imeti dober kader izšolanih tehnikov, ki jih potrebujemo, kot kader visokoizobraženih družboslovcev katerih nimamo kam dati in kje zaposlti. PS: Tudi vse zoisove štipendije poberejo tisti študenti na kvazi univerzah, saj tam imeti oceno 9 ni težava. Za obdržanje štipendije pa je potrebno imeti 8,5. Na strojni, elektro, gradbeništvu je mogoče 5 študentov v celotnem letniku, ki imajo tako oceno.
m00dy
30. 11. 2012 14.53
-1
Ne vem, od kod vam zamisli, da bodo naravoslovci, če bo več tovrstnega kadra, rešili svet. Dajte se malo vprašat, ne govorim, da bodo družboslovci, ampak niti naravoslovci ga ne bodo. Se strinjam, da bi bilo potrebno uvesti drugačno politiko, ki bi spodbujala k naravoslovnem študiju. Druga stvar, kar se tiče zaposljivosti. Ne vem zakaj streljate v prazno, naši družboslovci, FDV, FF, EF so kvaliteten kader! Od kod vam ideje, da so nezaposljivi? Poglejte malo alumnije teh fakultet pa vam bo hitro jasno, da so nezaposljivi tisti, ki so hodili na ta faks zgolj samo po diplomo, znanje pa so pustili v predavalnici takoj, ko so odpisali izpit. Slovensko javno šolstvo je kvalitetno in ponuja dovolj za vsakogar, ki to želi izkoristit. S tem, ko podpirate janševo politiko in te destruktivne smrade, ki ne vedo kaj počnejo, nastopate proti slovenski prihodnosti. Če je vam vseeno za vašo izobrazbo in izobrazbo vaših otrok, potem vam lahko povem, da večini ni. Če želite, da študij in pravica do šolanja postane privilegij bogatih, izvolite in podpirajte to politično opcijo, ki nam sistematično in počasi trga na vseh koncih.
mufic
30. 11. 2012 14.57
+2
19Anze90
30. 11. 2012 15.23
+10
Ne pravim da so nekvalteten kader. Nezaposlivi so zato ker jih je preveč. 3/4 jih ne bo dobilo službe v smeri za katero so se učili, saj delavnih mest kjer je potrebna taka izobrazba ni dovolj. Naravoslovci imajo za razliko od družboslovcev znanje za ustvarjaneje izdelkov katere lahko tržimo v svetovnem merilu in tako v državo prinašamo tuj kapital od zunaj. Več kot jih bo več produktov lahko ponudimo trgu. Se pa strinjam, da kdor študira zgolj za papir ni dober kader. Želim zgolj povedati, da je potrebno število vpisnih mest prilagoditi potrebam in ne morem se strinjati, da slovenija potrebuje toliko držboslovcev ter ekonomistov kot inženirjev.
m00dy
30. 11. 2012 15.29
-7
Tudi to ni res, stari poklici izumirajo, novi nastajajo. Veliko prednost pri tem imajo prav družboslovci, ker so 100% bolj fleksibilni kot naravoslovci. Curicullum družboslovca je raznovrsten, medtem ko naravoslovec je specializiran. Dober in kvaliteten kader ima vedno zaposlitev, kakorkoli boš obrnil. Vrednost družboslovcev je velikokrat spregledana, dober družboslovec bo znal najti ali pa si bo sam naredil delovno mesto, bodisi bo to posledica napredka in bo nastal nov poklic, bodisi znotraj podjetja, kjer bodo njegovo vrednost videli šele v praksi. Se pa strinjam, da bi morali vnesti določene kvote na vpis, ker ekonomistov in določenih smeri družboslovja je v presežku.
19Anze90
30. 11. 2012 15.29
+2
Dokler ne bo šolnin bo tudi v primeru zmanjšanja vpisnih mest študij še vedno dostopen vsakomur. Tisti ki bo bolj pameten bo lahko študiral. Bolj to kot šolnine, šolnine pa bi študij odtujile tistim iz oddaljenih krajev in tistim kateri imajo manj premožne straše. Kaj je torej bolje?
m00dy
30. 11. 2012 15.34
+3
Žal je tako, da nikoli ne bo čisto pravično, seveda bo več možnosti imel tisti, ki ima večjo inteligenčno kapaciteto, takšen je po mojem mnenju pravilen princip. Ali bi raje imeli, da imamo šolstvo, ki bo dostopno le bogatim, in tako še izdatno večajo svojo prevlado? Že sedaj je tako, nočem si niti zamislit, kako bi bilo, če bi bil pa sam sistem dejansko nastavljen tako.
dravreh
30. 11. 2012 15.53
+1
Samo da kranjski FOV spada pod univerzo v Mariboru.... Kako pa uredit visoko šolstvo je pa skoraj misija nemogoče...
Super Huey
30. 11. 2012 16.38
+5
Točno se ve, katere fakultete proizvajajo parazitski kader ki je zaposljiv samo v nesposobnem in nedelujočem JS/JU, in katere fakultete proizvajajo kader ki je zaposljiv in ZELO ZAŽELJEN v gospodarstvu, kateri gor drži celo državo! Ne nam sadit rožic...20 let smo zaposlovali in plačevali parazite, da sedaj po osem urklikajo smrkce na FB in futrajo kravice! Potrebujemo SPOSOBNE izobražence z novimi idejami, novimi inovacijami in svež veter ki bo vzpodbudil dodano vrednost državi!
Uporabnik565636
30. 11. 2012 17.38
-2
Naravoslovec lahko naredi super zadevo, vendar ce je ne zna prodat, je sama sebi namen.
Super Huey
30. 11. 2012 18.31
+4
Družboslovcev imamo na tisoče..pa lahko preložijo na tone papirjev, poklikajo stotine smrkcev in nafilajo tisoč Farmwille kravic v službi...pa bodo na koncu še vedno paraziti na možganih tehničnih inžinirjev plus delavcev v gospodastvu. Mešanje megle je pač mešanje megle!
Ann Bee
30. 11. 2012 19.00
+3
Kaj ne razumete, da so fakultete financirane glede na število študentov? In da so stroški na ekonomiji dosti nižji kot naprimer na kakšnem faksu, kjer so potrebne laboratorijske vaje? Ekonomisti potrebujejo samo učilnico in profesorja. Kemija potrebuje še kemikalije in ostalo opremo.
19Anze90
30. 11. 2012 20.43
To al ti znaš predat pa ni družboslovna zadeva pač pa stvar same osebe oz. tipa posameznika
LOS - T
01. 12. 2012 09.45
kaj je z vami...vsak naj gre študirat kar pač želi če sploh želi...njegova izbira bo tudi po faksu kaj bo počel...narobe je edino to da vsi ti diplomiranci potem jamrajo da ni služb, halo, na to bi pa mislili pred vpisom...
bca
30. 11. 2012 13.57
+10
V FDV in FF lahko ukinejo več kot polovico rednih in izrednih družboslovnih programov. Mednje spadajo tudi razne univerze za organizacijo dela. Profesorji na teh šolah samo nabirajo dodaten zaslužek, saj rednih skoraj ni. Diplomanti teh šol so že nezaposljivi pri nas, v tujini pa take izobrazbe sploh ne poznajo. Bolje bi bilo, če bi razširili medicinski program, ki je povsod iskan.
mufic
30. 11. 2012 14.57
+3
Derpette
30. 11. 2012 12.13
+1
Na fakulteti gradbeništva in geodezije niso protestirali... tako za info
KardinaIFrancRodeVKristusu2
30. 11. 2012 11.21
+24
Vlada klesti proračun v vseh izobraževalnih ustanovah, na vseh fakultetah, razen na teološki fakulteti - tu so sredstva še povečali. To je dejstvo, preverite sami. Namesto, da bi vlagali v področja ki gradijo našo prihodnost (znanost in tehnologija), raje vlagajo v nekaj kar je že povozil čas (teologijo).
helvecijaner
30. 11. 2012 11.30
-2
Na predavanja naj hodijo, da bojo čimprej študij končali ne pa žurat in študentsko delo. Nazadnje pa si dajo pisat diplomsko nalogo ali pa celo ponarest. Pravijo nemci pol lačen študent je dober študent sita rit je pa lena rit. Vozijo pa BMWeje, Audije in odjedajo delovna mesta materam očetom, bratom in sestram. Narod pa naj da od plač, od kod vzet in ne ukrast banda nenasitna.
vkb
30. 11. 2012 15.42
+11
helvecijaner, ti si tipičen primer neizobraženega oz. bolje rečeno nerazgledanega človeka, ki s posploševanjem in debilnimi floskulami generalno žali celotno študentsko populacijo. To je tako, kot da bi jaz rekel, da so vsi delavci v gradbeništvu leni, ker sem enkrat nekoga videl jest sendvič in kadit čik med delavnim časom - ni ravno reprezentativen vzorec, aneda?!
jeremijas
30. 11. 2012 11.19
-1
Vsako leto so "intelektualci" dobivali več denarja. Pošteno bi bilo, ko bi pokazali obračun kaj vse več so naredili s tem dodatkom.
antonino
30. 11. 2012 11.14
+11
tudi na univerzah imate veliko spomenikov, ki veliko poberejo, dajo pa nič , ker jih je že zdavnaj povozil čas - nekateri še danes učijo samoupravljanje - malo ironično, vendar resnično. Če jih sami ne najdete, naredite med študenti anketo, pa vam bo hitro jasno, kdo še je za predavanja in kdo ne.
Ann Bee
30. 11. 2012 13.31
+3
Ja in veliko je takih, ki so že v penzi pa delajo še na pogodbo, študij pa na ta račun stagnira, ker so to ponavadi ljudje, ki niti računalnika ne znajo vklopit :-/
antonino
30. 11. 2012 11.12
+20
PAMETNJAKOVIČI, poglejte enkrat, koliko je v slo še delovnega ljudstva, ki ustvarja denar, ter koliko jih je, ki ta denar na veliko trošijo - NEDELOVNI JAVNI SEKTOR - DELOVNI JE IZVZET, KER ON TUDI USTVARJA - A kdo razmišlja, da je vsaka slovenska vas že občina z županom in podobnimi paraziti.
Ann Bee
30. 11. 2012 13.34
+5
Ja in vsaka slovenska vas ima že svojo univerzo s svojimi fakultetami.
rexi09
30. 11. 2012 11.06
-13
V petk k itak ni skor nc faksa. Nej sred tedna strajkajo da bom meu se js kej od tega. Drugac so baje strici iz ozadja poskrbel da odpadejo predavanja...