Slovenija

FOTO: Bratuškova: Trojke ne bo

Ljubljana, 11. 11. 2013 07.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min

Premierka Bratuškova je pojasnila, zakaj je na proračun za leto 2014 vezala zaupnico vladi. Kot je dejala, proračun v danih razmerah najmanj posega v socialni status ljudi in je zato dober. Poslanec SDS Anfrej Šircelj pa meni, da proračun temelji le na zadolževanju in dodatnem obdavčevanju.

Državni zbor je začel kar štiridnevno izredno sejo. Na dnevnem redu je obravnava sprememb proračuna za leto 2014 ter proračuna za leto 2015, sprejeti pa namerava tudi zakon o davku na nepremičnine. Z odločanjem o proračunu se bodo poslanci izrekli tudi o zaupnici premierki Alenki Bratušek. Ta je zaupnico vezala na sprejetje predloga sprememb proračuna za leto 2014 v celoti.

"Proračun je najpomembnejši dokument vsake države, zato sem se odločila, da zaupnico, ki sem jo obljubila na začetku mandata, vežem na njegovo sprejetje," je pojasnila Bratuškova. Ob tem je izrazila pričakovanje, da bo zaupnica izglasovana, "saj si Slovenija zasluži stabilno vlado, ki bo državo peljala naprej".

"Z davki se državljani počutijo varne"

Naša vlada ima jasno začrtan cilj – uspešno, socialno pravično in solidarno Slovenijo! A do cilja bomo prišli le, če si bomo upali v obraz povedati, kaj je prav in kaj narobe – in če si bomo zaupali! Premierka Alenka Bratušek

Kakšna bi bila Slovenija čez sedem let, če bi znali strniti vrste in vsi delati za isti cilj, se je spraševala Bratuškova. Naša finančna perspektiva se začne s tem proračunom, je poudarila premierka in opozorila, da se ta teden sprejema odločitev o prihodnosti Slovenk in Slovencev. "Vsaka davčna sprememba predstavlja korak k pravičnejši obremenitvi. Z davki omogočamo, da se državljani počutijo varne. S pošteno razporejenimi davki gradimo občutek, da skupaj zmoremo več, ne pa da drug drugemu jemljemo," je dejala premierka.

Glede proračuna je dejala, da so odločitve težke in da se na vladi vedno vprašajo, kaj bodo pomenile za konkretne ljudi. "Prepričana sem, da proračun, ki je pred vami, najmanj posega v socialni status ljudi," pravi premierka in dodaja, da s predlaganim proračunom delajo v pravični smeri.

Premierka znova poudarila, da trojke ne bo!

Premierka Bratuškova je dejala, da je njena vlada prva vlada, ki se je resno lotila boja proti sivi ekonomiji. Prav tako je dejala, da je tako prepričana o proračunu, da je pripravljena nanj vezati zaupnico vladi.
Premierka Bratuškova je dejala, da je njena vlada prva vlada, ki se je resno lotila boja proti sivi ekonomiji. Prav tako je dejala, da je tako prepričana o proračunu, da je pripravljena nanj vezati zaupnico vladi. FOTO: Sani Karić
"V sedanjih razmerah so morebitna alternativa sedanji stabilni vladi le predčasne volitve z vsemi posledicami, ki bi jih te prinesle. V predvolilnem času in tudi še nekaj mesecev po volitvah Slovenija ne bi imela operativne vlade s polnimi pooblastili. Ni si težko predstavljati, kaj bi to pomenilo za državo v hudih javnofinančnih težavah, ki za normalno funkcioniranje še vedno potrebuje precejšnje zadolževanje na tujih finančnih trgih," meni Bratuškova, ki je prepričana, da bo njena vlada izpeljala preobrat brez diktata iz tujine.

V prvih sedmih mesecih smo naredili vse, kar je bilo v naših močeh, pravi Bratuškova in poudarja, da Evropa vedno bolj zaupa, da bomo res zmogli sami. Prav tako je dejala: "Tistim, ki kličete trojko, sporočam, da trojke ne bo, ker znamo sami priti do cilja! Zmogli bomo."

Zavrnila očitke, da vlada zgolj dviguje davke

Med drugim je zavrnila nekatere očitke, da zna ta vlada samo dvigovati davke, nič pa ne stori za gospodarsko rast oz. jo z davčnimi obremenitvami še znižuje. To dokazljivo ne drži, je dejala in dodala, da je večina doslej sprejetih ukrepov tako ali drugače povezana s spodbujanjem gospodarske rasti.

Bratuškova je dejala, da se je padanje gospodarske aktivnosti upočasnilo, zmanjšalo se je tudi število brezposelnih, pa čeprav je še vedno previsoko. V času od prevzema mandata se je število javnih uslužbencev zmanjšalo za 0,8 odstotka. Cilj je bil zmanjšanje za cel odstotek, a tudi tega bodo dosegli, je zatrdila.

"Razvoja nismo žrtvovali dolgovom, investicije niso upočasnjene, pri reševanju bank čakamo le še na rezultate stresnih testov," je delo vlade v času od prevzema mandata spomladi povzela Bratuškova. To je tudi prva vlada, ki se je resno lotila problema sive ekonomije, je dodala in ocenila, da so "naredili več, kot je bilo v naših močeh, in več, kot so mnogi pričakovali od nas".

Zakaj nepremičninski in ne krizni davek?

Uvedba kriznega davka kot alternativa davku na nepremičnine bi bila slaba odločitev, poudarja premierka. "Zavedam se, da bo nepremičninski davek, kot tudi vsak drugi davek, prizadel ljudi," pravi Bratuškova in dodaja, da so do zdaj nekateri plačevali veliko, nekateri pa nič. Opozarja, da bo uvedba nepremičninskega davka veliko bolj pravično obremenila ljudi. "Tisti, ki nimajo nepremičnine, davka ne bodo plačevali. Tisti, ki jo imajo, bodo pač morali državi dati več," pravi Bratuškova in dodaja, da bodo le tako lahko zagotovili brezplačno šolanje, izplačali otroške dodatke, štipendije, porodniška nadomestila in pokojnine.

Glede davka na nepremičnine je premierka postregla z nekaj izračuni. Tako je dejala, da je povprečna nepremičnina v Sloveniji (nekaj več kot 68 kvadratnih metrov) v povprečju vredna 78.000 evrov. Povprečni davek bo tako znašal 93,6 evra letno ali 7,8 evrov mesečno. Pri tem je opozorila, da je bilo dosedanje nadomestilo (NUSZ) za takšno stanovanje 57 evrov letno ali 4,8 evra mesečno. Povprečna družina bo tako plačala 3 evre več na mesec kot zdaj, pravi Bratuškova in opozarja, da bi bil krizni davek slaba alternativa, saj bi pomenil kar 10-krat večjo obremenitev za povprečnega državljana.

Čufer: Ključna je politična stabilnost

Minister Čufer je dejal, da proračun sledi zahtevam, da javnofinančni primankljaj znaša 2,9 odstotka BDP in je realen. Opozoril je, da se je dolga leta probleme samo akumuliralo, ni pa se jih reševalo. "Če želimo, da se s problemi soočimo, pa to pomeni, da se moramo soočiti tudi z nepriljubljenimi ukrepi," je poudaril Čufer.

Finančni minister Uroš Čufer je ob predstavitvi proračunov za prihodnji leti med prednostnimi nalogami, ki bodo zagotovile vzdržno rast, izpostavil očiščenje bilanc bank, ki jim mora slediti razdolžitev podjetij, upravljanje državnih podjetij s privatizacijo ter fiskalno konsolidacijo. Slednjo bo mogoče doseči z obravnavanimi proračunskimi dokumenti in spremljajočim zakonom o davku na nepremičnine. Pri uresničevanju teh ciljev pa je ključna politična stabilnost, je poudaril.

Tanko: Tako revne predstavitve proračuna še ni bilo

Opozicija je do predlogov proračunov kritična. Predsednika poslanke skupine SDS Jožeta Tanka je ujezila uvodna predstavitev premierke ter finančnega ministra. "Tako revne predstavitve proračuna v tem DZ še nismo imeli. To so parole, floskule, nič pa o vsebini proračuna in proračunskih politik," je bil kritičen Tanko, ki je dodal, da od Bratuškove in Čufarja nismo nič izvedeli, kakšne posledice bodo imeli ti ukrepi.

DZ bo o sprejetju proračuna in tako tudi o zaupnici glasoval v četrtek.

V zagovor proračunu je stopil predsednik poslanske skupine SD Matjaž Han. Opozoril je, da so s predlogi želeli konsolidirati javne finance, pri tem pa ne žrtvovati socialnih programov, kot so zdravstvo, šolstvo in politika aktivnega zaposlovanja.

Vlada obljublja, da po davku na nepremičnine novih davkov ne bo uvajala. Poslanec SDS Šircelj pa je izračunal, da bo vsak od nas na leto plačal kar 250 evrov davka več kot doslej.
Vlada obljublja, da po davku na nepremičnine novih davkov ne bo uvajala. Poslanec SDS Šircelj pa je izračunal, da bo vsak od nas na leto plačal kar 250 evrov davka več kot doslej. FOTO: Thinkstock

Proračun zasleduje cilj zmanjšanja primanjkljaja pod tri odstotke BDP

Vlada s proračunom zasleduje cilj konsolidacije javnih financ. Presežek odhodkov nad prihodki, ki je za letos dovoljen v višini 1,5 milijarde evrov, naj bi se prihodnje leto znižal na eno milijardo evrov in v letu 2015 na 859 milijonov evrov. Že prihodnje leto naj bi se tako primanjkljaj znižal pod tri odstotke BDP: znašal bo 2,9 odstotka BDP in v naslednjem letu 2,4 odstotka BDP.

Zmanjšanje primanjkljaja se bo doseglo predvsem s povečanjem davčnih prihodkov, tudi zaradi okrepljenega spopada s sivo ekonomijo. Vlada je letos že zvišala DDV, nekaj več denarja si obeta tudi zaradi že sprejetih sprememb pri davku od dohodkov pravnih oseb ter dohodnini, ki bodo začele veljati z letom 2014. Januarja bo uveden tudi davek na nepremičnine, zatem pa vlada obljublja, da ne bo več predlagala novih davkov.

S predlogom proračuna je tesno povezan predlog zakona o izvrševanju proračunov za leti 2014 in 2015, ki daje vladi pooblastila glede upravljanja proračuna in zadolževanja ter ureja namenske prihodke in odhodke. Tudi tokrat vsebuje ukrepe za zmanjšanje javne porabe: med drugim se znižuje sofinanciranje investicij občinam, odpravlja se valorizacija pokojnin in socialnih transferjev ter določa obveznost zmanjševanja števila zaposlenih v javnem sektorju.

Proračun naj bi Slovenijo potegnil iz krize. Tako vsaj trdijo v koaliciji, medtem ko v opoziciji ponavljajo, da samo z dvigovanjem davkov tega ni mogoče doseči.
Proračun naj bi Slovenijo potegnil iz krize. Tako vsaj trdijo v koaliciji, medtem ko v opoziciji ponavljajo, da samo z dvigovanjem davkov tega ni mogoče doseči. FOTO: Thinkstock

Koalicija podpira proračun in zaupa premierki, opozicija kritična

Za potrditev proračuna in v tem primeru tudi za zaupnico je potrebna navadna večina glasov. To večino Bratuškovi zagotavljajo koalicijske stranke, ki podpirajo proračun. V Pozitivni Sloveniji (PS) so prepričani, da bodo s proračunom "uspeli prepričati finančne trge, da delajo prav, in si tako povrnili zaupanje".

Opozicija je do proračuna ostra. V SDS so ponovili, da proračunu odločno nasprotujejo, ker je ta po njihovem mnenju nerealen, nerazvojno naravnan, neuravnotežen in je "rezultat kreativnega računovodstva".

Poslanec SDS Andrej Šircelj je dodal, da vse napovedi kažejo, da se bodo razmere še poslabšale. "Niti ne vemo, ali smo že na dnu krize," je dejal Šircelj in opozoril, da slovenska vlada ne ve, po kakšni meri se bomo morali zadolževati in kakšna bo bančna luknja oziroma bančni krater.

606 tisoč zaposlenih v gospodarstvu financira 750 tisoč ljudi, ki dobivajo denar iz javnih sredstev. Poslanec SDS Andrej Šircelj

Po njegovi oceni je "proračun nerealen, v njem pa ni vseh odhodkov, ki bodo dejansko morali biti izplačani". Skratka, Šircelj meni, da "v proračunu ni vizije in strategije, temelji pa le na zadolževanju in dodatnem obdavčevanju."

Proračun za leto 2014 po besedah predsednika SLS Franca Bogoviča ne vključuje ne strukturnih reform ne zniževanja javne porabe in je za poslance SLS nesprejemljiv. Opozoril je, da temelji na nerealnih osnovah in predvideva nove davke, medtem pa v njem manjkajo stroški za sanacijo bank, odškodnine izbrisanim, plače javnih uslužbencev itd.

Proti bodo glasovali tudi poslanci NSi. Vodja poslanske skupine Matej Tonin poudarja, da z zviševanjem davkov Slovenija ne more izplavati iz krize. Proračun tako po njegovem mnenju Slovenijo pelje v pogubo in ne k izhodu iz krize.

Virant: Z zviševanjem davkov je konec!

Premierka je po govoru pred poslanci odšla še na sestanek k poslanski skupini DL in vodstvu te stranke izrecno zagotovila, da je z dvigovanjem davkov in uvajanjem novih konec. To je po sestanku novinarjem pojasnil prvak DL Gregor Virant. O morebitni rekonstrukciji vlade se po njegovih besedah niso pogovarjali, je pa premierki povedal, da DL svojih ministrov ne da.

Virant je zatrdil, da je nepremičninski davek zadnji, ki ga ta koalicija uvaja. Zagotovilo premierke o nezviševanju davkov velja do konca mandata te vladne koalicije, kar pomeni, da bodo proračun uravnoteževali z ukrepi na odhodkovni strani proračuna. Za kakšen morebiten nov davek ali dodatno poviševanje davkov, pa DL ne bo več prispeval svojih glasov, je bil jasen Virant.

Poslancu NSi Jožefu Horvatu se zdi rekonstukcija aktualne vlade "absolutno potrebna". Ker je bistveno premalo naredil za gospodarstvo, bi po njegovem mnenju moral oditi tudi gospodarski minister Stepišnik.
Poslancu NSi Jožefu Horvatu se zdi rekonstukcija aktualne vlade "absolutno potrebna". Ker je bistveno premalo naredil za gospodarstvo, bi po njegovem mnenju moral oditi tudi gospodarski minister Stepišnik. FOTO: Sani Karić

Ob tem je priznal, da so ravno davki tisto, kar DL v proračunu, ki ga danes obravnava DZ, boli. "DL bi proračun raje kot z dvigovanjem davkov uravnoteževal na izdatkovni strani," je ponovil in dodal, da so pri tem morali sprejemati kompromise.

Namigovanja o morebitni rekonstrukciji vlade

Pričakovati je, da si bo Bratuškova z izglasovano zaupnico (ta ni vprašljiva, saj ima večino v DZ) utrdila položaj v vladi. Nekateri mediji pa so v minulih tednih poročali tudi o tem, da se utegne po zaupnici in morebitnih slabših signalih o finančnem stanju v Sloveniji zgoditi rekonstrukcija vlade. Še največkrat se omenja minister za gospodarstvo Stanko Stepišnik, nazadnje tudi zaradi sredstev, ki jih je na razpisu od ministrstva prejelo podjetje Emo Orodjarna, v katerem je solastnik.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (2336)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

optimist21
14. 11. 2013 16.30
Alenka mi posodiš kak milionček iz proračuna...socialna pomoč več ne znese!!
Bojan-F
12. 11. 2013 13.58
+3
Si moreš misliti! Napišem: "Vsi se strinjamo, da smo imeli v letih 2006-2008 izjemno povečanje kreditiranja zasebnega sektorja z zunaniim zadolževanjem, pospešeno rast vrednostnih papirjev in nepremičnin, nadpovprečno rast investicij in zasebne potrošnje, visoko inflacijo, zmanjšanje zunanjih rezerv, podpovprečno nezaposlesnost, ..." ... in dobim 9 (devet) orto-desnosučnih minusov (-)
Bojan-F
12. 11. 2013 14.01
+3
Kako naj potem definiram zadolžitev rezidentov Slovenije za več kot 25.000.000.000 EUR v manj kot 25 mesecih, če to ni kreditiranje z zunanjim zadolževanjem? Sem se motil v kakšni drugi trditvi?
prašek
12. 11. 2013 14.27
+5
Bojan ... Živjo ! To ti bo razložil Blisk-oviti Lukeeeec. Samo malo počakaj da pride ! Njegovo prvo vprašanje bo (predvidevam) kaj so to rezidenti. In zatem močno pametni komentarji.
24vohomurckov
12. 11. 2013 12.40
+0
..in,če trojka vseeno pride??...bodo zakurbljali falcona??...pa ne samo za enega potnika...kot se zadnje čase dogaja?!!...in se nikoli prej ni?!
deathbite
12. 11. 2013 11.56
+1
Katarza črnih (ne) bo arestant ivan! Pa še takrat ne bodo priznali, da je navaden konvertit , nepotist in skorumpiranec! Tako kot se ne morejo sprijazniti z dejstvom, da so bili njihovi predniki kolaboracionisti. Zgodovina se ponavlja....vsaj na desni! Zato je Bratuškova kriva za slabo ekonomsko situacijo v Sloveniji! Preprosto, nemogoče je , da bi bil ivan kriv!.....on, ki nas je popeljal čez rob prepada!
rob3rt
12. 11. 2013 11.36
+8
Vlada: Če ne dvignemo novega davke, uničimo podjetja ali pa povečamo število brezposelnih, potem je bil dan za nas izgubljen.
deathbite
12. 11. 2013 11.49
+0
Za davke, izgubo delovnih mest, uničena podjetja, brezposelne, lačne otroke, finančni primanjkljaj, izgubo socialnih transferjev .....je kriva.....ivanova vlada (04-08)!
big_foot
12. 11. 2013 11.52
+1
ivan, dejstvo je da NOBEN politik za slovence ne naredi nič. Le za lastni žep in politično moč, tu so pa majstri. Raja pa crkava na obroke. Koliko časa še?
deathbite
12. 11. 2013 11.59
+1
footy....se strinjam definitivno pa za sranje v katerem smo ni kriva bratuškova!
vetlan
12. 11. 2013 12.17
Koliko časa še? Odvisno od vas...ko ste pred parlamentom, "gospodji
vetlan
12. 11. 2013 12.19
batom@pinkponk.com
12. 11. 2013 11.21
-5
Šircelj meni... Šircelj je izračunal... Šircelj šircelj šircelj.... Pa kdo je ta šircelj, da bi menil in računal? A ni on imel enkrat priložnosti, pa jo je zapravil?
deathbite
12. 11. 2013 11.51
-1
nocomment1985
12. 11. 2013 17.09
-1
Šircelj je pa na žalost strokovnjak, ki ve kaj govori in se ga ne da žejnega peljati čez vodo, medtem ko imamo na mizi proračun,ki so ga sestavili v predšolskem vzgojnem zavodu, oddelek pikapolonce. IN TUKAJ JE PROBLEM
24vohomurckov
12. 11. 2013 11.17
+6
V EU se pripravlja prepoved poveličevanja komunizma
batom@pinkponk.com
12. 11. 2013 11.21
-5
jah, pol ne boš imel več kaj pisat tule, ne (kar sploh ni slabo)
deathbite
12. 11. 2013 11.17
-5
Na dno greznice so nas popeljali nesposobneži, ki so nas vodili zadnjih 20 let! Bratuškova mora še "dokazati", da je nesposobna!
blokirani
12. 11. 2013 11.23
+8
Je že zdavnaj. Brez plonk cegelca sploh ne zna govorit.
batom@pinkponk.com
12. 11. 2013 11.26
-3
hm, ti pa pisat ne. itak da ti je vođa napisal, s čim moraš tule smetit
deathbite
12. 11. 2013 11.46
-2
ivan je svojo nesposobnost dokazal! že večkrat! da o njegovi dolenjski "engleščini" ne govorimo!
SLObunkeljn
12. 11. 2013 11.01
+2
Nič bat, e-recepti so že tu .... še malo, pa bodo e-poslanci zamenjali te klovne vseh barv :))))
borisch
12. 11. 2013 10.40
+7
Ljudje se ne zavedajo, kaj trojka naredi v državi, kamor pride. Trojka po hitrem postopku proda državno premoženje, dvigne davke, zniža minimalne plače in še bolj obremeni gospodarstvo. S tem še več bremena postavi na malega človeka. Zakaj pa mislite, da je bilo toliko protestov v Grčiji? Po moje je ukrep, ki bi Slovenijo popeljal iz krize kot prvo razbremenitev gospodarstva ter manjša in bolj učinkovita državna uprava. V ospredje se mora postavit malega človeka. Ko bo delavec lahko normalno zaživel, takrat bo tudi državni aparat 'laufal'.Državnemu aparatu pa ne bo dolgo +laufalo' dokler bo stiskal delavca do onemoglosti.
deathbite
12. 11. 2013 10.49
+5
Že če bi ukinili nepotrebne urade in agencije, bi se primankljaj občutno zmanjšal.
deathbite
12. 11. 2013 10.30
-6
Bratuškova ni kriva za situacijo v kateri se nahajamo. Pravi krivci so še vedno na politični sceni, kar ni dobro! Ne strinjam se z vsemi njenimi ukrepi, ki so diktat Bruslja. V Sloveniji trenutno ni politika, ki bi bil sposoben popeljati državo iz krize. Lahko je kritizirati, kar zna VSAKOKRATNA slovenska opozicija, rešitve podati pa malo težje. Privatizacija vsega prav gotovo ni prava rešitev (zdravstvo, šolstvo....).
Polly ß
12. 11. 2013 10.19
+8
Tako je G.Šircelj! Bratuškova se ven meče kot po navadi. To je njena parola. Bolje bi bilo, če bi igrala odkrite karte in povedala, da smo ZADOLŽENI DO VRH GLAVE IN ŠE NAPREJ! Puli se ZA DOBER STOLČEK, KI JI OČITNO ZELO PRIJA! Ona nič ne trpi, samo narekuje vse to, kar ste VI NAPISALI -- TO JE NJENO DELO! Za tako velike denarje, ki jih prejema, lahko z nič truda vse to NAREDI, saj UBOGI NAROD PA TO PLAČUJE IN SI NIČ NE MORE POMAGATI! Še malo pa nas ne bo več, kdo bo pa potem plačeval vse to- TROJKA.
batom@pinkponk.com
12. 11. 2013 11.23
-3
deathbite
12. 11. 2013 10.09
+3
Varnega se bom počutil, ko zaprejo vse, ki so nas pripeljali v to situacijo! Na pa z višjimi davki!
prašek
12. 11. 2013 09.52
-18
Za Slovenijo obstaja samo ena rešitev ; Da desnosučni organizirajo vstajo. Ampak, ker se jim ne ljubi vstati od PC se to ne bo zgodilo ! Na vsak način pa jim ne bo zmanjkalo psovk čez sedanjo vlado ! V tem so pa že izverzirani !
prašek
12. 11. 2013 09.57
-14
Torej , kdaj bo nova vstaja ??? Seveda tista, ki jo boste organizirali desnosučni !
borisch
12. 11. 2013 10.05
-8
Počak do nedelje, se bodo pri maši zmenl.
Verbena
12. 11. 2013 10.05
+5
Kaj vstaja......strpen dialog, poslušanje drug drugega, sprejemanje idej, zamisli od nasprotnikov.......pol pa nič od tega, kar se tiče vlade.
borisch
12. 11. 2013 10.08
-9
@verbena: tega slovenska politika ne pozna...Na žalost se niti en problem v Sloveniji še ni rešil na ta način...
aligator14
12. 11. 2013 10.09
+3
Vstajo ne bi smeli organizirati desnočutni, ker so tudi oni odgovorni za sitacijo, ki vlada danes. Vstati bi moral ves narod, kot leta 91 in vse dosedanje politike vreč na ZRSZ. A še niste dojeli, da so levi in desni le za nas rajo - da nas držijo skregane, oni pa laže vladajo.
SDS_je_poden
12. 11. 2013 10.10
+2
@borisch: Kriza slovenske politike je, da NE posluša in NE razmisli nobene stvari celostno. So samo bolj ali manj všečne poteze, ki jim zagotavljajo izvolitev v parlament. To je vse bistvo naše politike. Tako dalje ne more iti več!
borisch
12. 11. 2013 10.13
-5
@pravičnik: In dokler bo v Slo vladala takšna politična kultura, se nam slabo piše. Moralo bo priti do nekih radikalnih sprememb. Raje bi videl, da z vstajo ljudstva, kot pa z šparaunim Brusljom.
Verbena
12. 11. 2013 10.15
+1
Pa kaj naj naredimo, kje so t.i. intelektualci za pravično družbo.
borisch
12. 11. 2013 10.17
+1
@verbena: Če bi jst vedu recept za boljše življenje, bi ga z vsemi delil...
SDS_je_poden
12. 11. 2013 11.42
-4
verbena: Mislim da bi morali kot NAROD stopit skupaj in zahtevat, da se vzpostavi resnično pravna država, kjer bomo vsi enaki pred zakonom. To da družbeno sceno obvladujejo neke mreže ljudi, ki drug drugemu umivajo roke nas vleče le navzdol. Naslednja stvar je ta, da se zahteva odgovornost ljudi, tako za nazaj kot za naprej, da za svoja dejanja odgovarjajo. Tega pri nas preprosto NI, vsaj v politiki ne. Naslednja stvar je da se počisti politično nastavljene kadre in se jih zamenja z kadri, ki so izobraženi in usposobljeni delovati na nekem področju. Dalje ukinit vse privilegije izvoljeni kasti politikov, ker enkrat ko si izvoljen MORAŠ delati v korist ljudi, ne pa samo za sebe in ožje znance. Ukinit tudi financiranje strank iz proračuna. Poostrit moramo nadzorne službe, in popravit kazenski zakonik, sploh v delu gospodarskega kriminala. Dela je ogromno, preveč za en 4 letni mandat, kar je pa najtežje pri slovenski družbi pa je pridobiti njihovo strinjanje, ker slovenec je pač malo čudna žival, imel bi vse ampak brez sprememb.
SDS_je_poden
12. 11. 2013 12.01
-1
No, sej minusi pač povedo svoje o temu narodu. Ni nam pomoči, smo pač infentilni in avtodestruktivni. Dokler ni po naše je vse zanič in je treba to uničit. Žalost od naroda.
Bojan-F
12. 11. 2013 09.42
-5
O čemu se sploh pogovarjamo v Sloveniji zadnjih 5-6 let?
Bojan-F
12. 11. 2013 09.44
-4
Vsi se strinjamo, da smo imeli v letih 2006-2008 izjemno povečanje kreditiranja zasebnega sektorja z zunaniim zadolževanjem, pospešeno rast vrednostnih papirjev in nepremičnin, nadpovprečno rast investicij in zasebne potrošnje, visoko inflacijo, zmanjšanje zunanjih rezerv, podpovprečno nezaposlesnost, ...
Bojan-F
12. 11. 2013 09.46
-7
Vsi makroekonomisti, ko enkrat absolvirajo nalogo iz WD40 vedo povedati, da se pojav večine navedenih simptomov opiše kot pregrevanje gospodarstva, ki ima vedno za posledico recesijo. Izognemo se ji lahko s pravočasnim povečanjem davkov (fiskalno politiko) in povečanjem temeljne obrestne mere (monetarno politiko), kar je BS tudi počenjala, kolikor je zaradi približevanja EUR sploh mogla.
Bojan-F
12. 11. 2013 09.48
-4
Ker je bila vladna ekipa v permanentni predvolilni kampaniji, si davkov ni upala dvigniti, niti zmanjšati javne potrošnje (npr. famoznega julijskega dne 2008 darilo javnim uslužbencem).
Bojan-F
12. 11. 2013 09.50
-8
Zato predlagama da vsi pridigarji prvega ešalona takrat vodilne politične stranke izza Bežigrada SDS (tu mislim predvsem na komisarja za davke in kontrolorja zakladnega ministra g. Šircelj Andreja) in Vodjo, da se za nekaj let umaknejo v osamo in prostovoljno lustrirajo, dokler se Slovenija ne izvleče iz težav, v katero so jo pospremili.
SDS_je_poden
12. 11. 2013 09.57
-9
Bojan-F: Ni problem v tem, da desni pol tega nebi razumel, oni enostavno NOČEJO tega vedet. Vodja jim dela dimno zaveso, obtožuje vse in vsakogar in jih zmerja z komunisti.... ampak če so krivi vsi in vse, mar ni to znak da je morda problem v tebi samem? Tudi tega se desničarji ne sprašujejo. Mar ni ravno to ključno vprašanje?
24tweet
12. 11. 2013 09.10
+8
Sami nastopači, ki menjajo stranke, takoj ko vetr zapiha.
lotmerzanec
12. 11. 2013 09.02
+9
Alenka sama sebe tolaži,da trojke ne bo!! Iz iskušenj pa vem,da je lažnjivka že večkrat se je zlagala mislim,da se laže tudi sedaj!! Kdo se sploh boji trojke?? Javni sektor in upokojenci z velikimi pokojninami za katere niso bili vplačeni prispevki!! Delavci v gospodarstvu in tisti,ki životarijo se je nimajo kaj bati edino profitirajo lahko!!!
O?e naš
12. 11. 2013 09.04
-6
Ti ni in ni jasno kaj pomeni trojka,a? Rad bi videl vaše izjave ene pol leta po prihodu trojke.......
lotmerzanec
12. 11. 2013 09.07
+11
Oće naš Kaj pa lahko vzamejo delavcem na minimalni plači?? Kaj lahko vzamejo upokojencem od 400 evrov pokojnine ?? Kaj lahko vzamejo revežem od 300 evrov podpore?? Ostalim pa naj kar vzamejo saj imajo itak preveč in ogromno je do tega imetja prišla na nepošten račun!!
antifa4321
12. 11. 2013 09.10
-7
Lahko so plače še nižje, lahko so penzije še nižje,....lahko se podpora ukine,....skladno z doktrino Miltona Friedmana
lotmerzanec
12. 11. 2013 09.22
+9
antifa4321 Pa kaj misliš,da je rešitev v tem ,da si vlada Januarja zopet sposodi 5 miljard?? Pa ti veš kam takšen kredit pelje naše otroke?? Ali je mogoče rešitev zapiranje podjetij kod jih beležimo v zadnjih nekaj mesecih?? Ali je rešitev,ko minister da svojemu podjetju nepovratna srectva??
antifa4321
12. 11. 2013 09.36
-1
Ja, lej, jaz samo citiram doktrino Miltona Friedmana za katero eni kar energično navijajo. Doktrina govori o tem, da je treba vse sprivatizirat, da je treba ukint socialne transferje, znižat penzije, da je treba vse javne storitve sprivatizirat, da je treba zdravstvo sprivatizirat,........Nekaj podobnega je že Pinochet počel,.....
vetlan
12. 11. 2013 09.00
+8
"proračun v danih razmerah najmanj posega v socialni status ljudi in je zato dober" nimam besed, iz koga dela norca ta šivilja? ali misli, da bo nas hipnotizirala s besedami, da nimamo lastnih možganov ali kaj? In zakaj oni dobivajo plače, ki jih ne zaslužijo? Plačani so od nas, torej, če nimamo mi, tudi jim ne pripada
lotmerzanec
12. 11. 2013 09.04
+10
vetlan Če si malo starejši se spomniš,da so isto delali v prejšnjem režimu komunisti!! Za govorniškim odrom so se drli kako lepo se v Jugi živi pa niti mila in praška ni bilo,da bi se človek lahko opral!! Sedanja oblast je kopija teh lažnjivcev!!
vetlan
12. 11. 2013 09.08
+0
z malo razliko, uni so le pustili nas malo dihati, današnji pa zategujej nam zanko okoli vratu
vetlan
12. 11. 2013 09.09
+9
vetlan
12. 11. 2013 09.10
-4
lotmerzanec
12. 11. 2013 09.15
+6
vetlan Si premlad vprašaj nekoga starejšega posebno šoferi na špedicijah so mastno služili,ko so na črno prodajali pralni prašek!!!
vetlan
12. 11. 2013 09.21
-5
nisem premlad, nisem pa še toliko star, da se lahko spomnim časov takoj po vojni, od leta 70. nam nič ni manjkalo
dule100
12. 11. 2013 08.59
-16
Bog daj, da nam bi bilo še kdaj tako slabo kot pod Janšo !
O?e naš
12. 11. 2013 09.02
-3
Res je lepo takim ,ki ne dojemajo in so naivni.......
antifa4321
12. 11. 2013 09.04
-7
Tisto razkošno obdobje se je izkzalo za zelo drago. V 4 letih so zjahal Slovenijo za par generacij.
vertex
12. 11. 2013 09.07
+9
deathbite
12. 11. 2013 11.13
-7
ivan je dokazal svojo nesposobnost! večkrat!
M_teorija
12. 11. 2013 08.52
+0
Bo pa hudo, če ne bo trojke, za hlapce, ki niso navajeni, da so brez gospodarja!?
dule100
12. 11. 2013 08.59
-3