Slovenija

Prisotnost aflatoksina odkrili še v mleku iz kmetije na Gorenjskem

Ljubljana, 30. 01. 2014 17.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Potem ko so odpoklicali mleko iz šestih mlekomatov, so izvidi vzorcev krme, ki so jih odvzeli na kmetiji, ki je dobavila mleko mlekomatom, pokazali štirikratni presežek mejne vrednosti aflatoksina v vzorcu koruze hrvaškega porekla. Aflatoksin pa so odkrili tudi v mleku iz kmetije na Gorenjskem.

Mleko
Mleko FOTO: Thinkstock

Včeraj smo poročali, da je uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin odredila umik in odpoklic mleka zaradi prisotnosti aflatoksina v mleku iz štirih mlekomatov v Ljubljani in po enega v Kamniku in Mostah pri Komendi. Danes pa je nacionalni veterinarski inštitut obvestil upravo o izvidih vzorcev krme, ki so bili odvzeti na kmetiji, ki je dobavila mleko šestim mlekomatom.

Neprimerno za uporabo je surovo mleko iz mlekomatov na Ljubljanski cesti 14 v Kamniku, pri Petrolu na Celovški cesti 147a v Ljubljani, pri Tušu v Mostah pri Komendi, na Dunajski cesti 220 v Ljubljani, na Šmartinski cesti 152 v Ljubljani in pri Petrolu na Šmartinski cesti 45 v Ljubljani.

Izvidi so pokazali, da je v vzorcu koruze hrvaškega porekla ugotovljena vrednost 0,0839 mg/kg aflatoksinaB1, kar predstavlja štirikratni presežek mejne vrednosti, ki je 0,02 mg/kg. Uradni veterinarji izvajajo preglede dokumentacije v zvezi s sledljivostjo krme.

Uprava pa je bila danes obveščena o še eni najdbi aflatoksina v mleku iz kmetije na Gorenjskem. Mleko je bilo oddano izključno v mlekarno, ki je izvedla vse potrebne teste, da je identificirala kmetijo iz katere izhaja kontaminirano mleko. Kmetija ima prepoved oddaje mleka za javno potrošnjo. Iz tretnuno razpoložljivih podatkov je razvidno, da je kmetija uporabljala koruzo hrvaškega porekla, ki bo analizirana na prisotnost aflatoksina.

V Kmetijsko gozdarska zbornici Slovenije (KGZS) pričakujejo ustrezno ukrepanje države in njenih ustanov ter ustrezno kaznovanje povzročiteljev afer. KGZS svari tudi pred tem, da ne bi na koncu odgovornost nosili le kmetje, ki bodo že tako zaradi napak drugih utrpeli hude posledice ter veliko gospodarsko škodo. Zato zahtevajo, da se pri iskanju odgovornih in vzrokov za nastali položaj vztraja do konca ter s tem zagotovi potrošnikom varno hrano.

 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (94)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
31. 01. 2014 23.00
Kozje mleko je šele škodljivo, že v vimenu je homogenizirano in se ne nabira smetana, ko ga molzeš v vedro, kot pri kravjem. Kaj pa zdaj? ZA tiste ki se tako bojijo homogeniziranega mleka: V kozjem in ovčjem mleku so kroglice manjše; mleko drobnice ne vsebuje aglutinia, ki se veže na membrano in povzroči zlepljanje kroglic (smetana), ki s epri surovem kravjem mleku dvigajo an površje (smetana). Pri kozjem mleku zato na površini ni smetanea ali pa jo je izjemno malo. Ampak še nihče ni dokazal, da bi bilo kozje mleko zaradi tako majhnih delcev maškob škodljivo.
Tonček Balonček
31. 01. 2014 23.03
Izak od zdaj dalej od slovenskih kmetov kupujem le še kransjke klobase, saj evm, da prašiči nsio futrani s hrvaško koruzo, ampak so pripeljani direktno iz Srbije. Še bolje so pa gorenjske konjske salame (domače) iz ameriških upokojenih galoperjev in ljutomerskih kasačev.
polarmodel
31. 01. 2014 09.01
+4
vse slovenske trgovske verige so preplavljene s proizvodi iz hrvaške koruze. ta pa je več kot v 80 % proizvedena z vsebnostjo aflatoksina. na to dejstvo strokovna javnost opozarja že nekaj let. vprašanje: ZAKAJ SO SE SEDAJ SPRAVILI LE NA MALEGA KMETA?
kameltrajbar
31. 01. 2014 11.02
-3
aja...mali kmet nas lahko zastruplja...veliki pa ne?????
Tonček Balonček
31. 01. 2014 22.55
Odkar je Hrvaška v Uniji, itak na mejah ni več fitopaloloških inšpektorjev za njihovo robo.
Tonček Balonček
30. 01. 2014 22.36
+1
Kako lepo je bilo nekoč, ko ljudje sploh še niso vedeli, da obstajajo aflatkoksini. ("a otroci zrav, srečni so smo bili." Kot sem pa že spodaj vektrat omenil, je sialža redkokdaj vzrok aflatoksinov, seveda če uporablajmo na startu neoporečno koruzo. Kot ž rečeno pa ljudje bistveno več aflatoksinov dobimo v živilih rastčonskega izvoza kakor pa poredno iz živalske krme.
cirenij
31. 01. 2014 08.12
+1
Ja, pa še res je. Pa so moje prednice in tudi moški spol , kljub neanaliziranemu mleku dočakale častitljive starosti. Telo se vsega navadi, danes se pa za vsako reč dela panika. Še bolj škodljiv je uvoz zelenih banan ter ostalega sadja in zelenjave, ki po mojem skromnem mnenju ne vsebuje nič od nič. Razen raznih škropiv, tudi v skladiščih, ki so v "dovoljenih mejah."
Tonček Balonček
31. 01. 2014 22.47
PA kaj en vidiš, da dandanesljudje živijo še enkrat dlje, kot so pred 100 leti?Res pa ej, d aje raka tudi še enkrat več. Nk
spermi?
30. 01. 2014 20.59
+14
bomo pa otrokom za zajterk začeli dajeti špricer.
Tonček Balonček
31. 01. 2014 22.48
Polento jim skuhaj iz tiste hrvaške koruze. Veliko B vitamina in aflazoksina iam.
mitas
30. 01. 2014 20.39
+6
g. Čadoničeva je pa mal v temo brcnla, kmetje sami kontrolirajo prisotnost aflatoksina v mleku, japajade, malo morgen, le od kje ji ta izjava.......
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.41
+7
Tonček Balonček
31. 01. 2014 22.49
Ona misli, da imajo pri Jamšku v štali tekočinski kromatograf.
zvizi
30. 01. 2014 20.39
+17
No, pa vam je novinarjem spet uspelo preusmeriti pozornost iz skorumpirane in pokvarjene politika na kmeta. Spet so na vrsti subvencije in traktorji miljonskih vrednosti. Mogoče bi se pa bilo treba povprašati, koliko denarja iz EU, je namenjeno za preventivo v prehrani....seveda ne kmetu, temveč laboratorijem. In to je treba izkoristiti. Tiste " nore"krave v hribih, ki niso videle večinoma močnih krmil v svojem življenju, so množično obolevale, na farmah, pa ostajale čudežno zdrave. Seveda z razlogom, saj likvidirati par govedi je popolnoma nekaj drugega, kot eliminirati kompletno, več sto glavo čredo na farmah. Rezultat pa je bil isti. Antibiotik v vzorcih, za katerega so bili najprej krivi rejci, se je naknadno izkazalo, da gre za dodajanje "čudežnih" tabletk v epruvete, ob odvzemu vzorca mleka, ki naj bi preprečile množitev bakterij v mleku med prevozom do laboratorija. Zato so bile izrečene tiste neumne besede odgovorne (!?): V cisterni sicer ni zaznati antibiotikov, so pa zato v enormnih količinah zaznani v vzorcih(epruvetah). Malo razmislite, preden vsepovprek pljuvate po kmetih. Seveda pa so možni tudi drugi vzroki, tudi nepoštenost, kar pa za neko družbo ni nič novega in posebnega....
srecnii
30. 01. 2014 20.24
+9
Mi imamo kmetijo okol 50ha in okol 30 govedi, 10 krav, smo se pogovarjali tudi, da bi oddajali mleko a prišli hitro do zaključka. Mleko popijejo telički, dnevno pa se ga nosi tud v hišo za gospodinjske potrebe. Včasih ga zlijem pujsom, če pa ga je res kaj viška pa ga mucki dobijo. Stran ga ne zlivamo saj smo vendar kmetje a brez teličkov ne gre, saj kravo ej potrebno pomolzt, obvezno. Pri zelenjavi je tako, višek gre pujsom, drugače pa tudi v gromovje, če res ni kam dat. Res škoda, kmet ne bo lačen, živel bo zdravo, saj vendar se ni treba napajat z mlekom, spiješ 2dcl zjutraj in zvečer 2dcl.
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.29
+7
zvečer je fajn spit mleka zaspiš kot teliček
srecnii
30. 01. 2014 20.37
+3
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.42
+2
Tonček Balonček
31. 01. 2014 22.51
NA večjih kmetijah je običaj, d amajo tudi mucke malo večje, sicer je terba melko zlivatis tarn, mlekarnam se ga pa ne splača prodajati.
sinaya
30. 01. 2014 20.19
-7
Živalsko mleko sploh ni primerno za človeka,mleko bi naj človek pil samo od svoje matere,ko je še dojenček in to je to.Sicer pa tistim katerim paše ga naj spijejo zaradi mene hektolitre,sicer pa na kakšen način se danes hrana prideluje in kaj vse ljudje kupujejo me ne čudi,da je vsak drugi v srednjih letih že resno bolan.
srecnii
30. 01. 2014 20.25
+8
marsikaj iz trgovine ni primerno in ti to veselo kupuješ, kdo misliš bo prej zbolu.
gnu
30. 01. 2014 20.27
-1
Ja, res. V starih dobrih časih je večina pomrla še preden so prišli v srednja leta. Severnjaki imamo poseben gen za prebavo mleka. Slučajno? Nikakor. Imamo ga zato, ker bi nam sicer primanjkovalo vitaminov.
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.28
+0
iz trgovine je najbolš, me pa zanima zakaj mleko ni primerno za človeka
gnu
30. 01. 2014 20.32
+4
@zlobniCO2 : zarad tega, ker se po internetu trači množijo hitreje kot plesen na vlažnem kruhu
srecnii
30. 01. 2014 20.35
+9
na drugem koncu sveta bi bili še veseli, če bi imeli mleko, prov norca se delate s hrano, naslednji dan pa stokate kako ni še za kruh, mleko.
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.35
+3
cvajštajn
30. 01. 2014 21.01
+2
še ena alternativka, ki je v rumenm cajtngu nekaj prebrala...mleko je čist ok živilo tudi za odraslega človeka
Tonček Balonček
31. 01. 2014 22.52
Mi se izogibamo mleka z aflatoksini in raje kuhamo polento iz tiste slavonske koruze. Ni holesterola.
norc1188
30. 01. 2014 19.51
+9
nevem kaj vsi komplicerate.za to so kriva oporečna krmila.ce bi videli kako so kmetje v yugi nosili mleko bi vam postalo slabo.recimo poznam primer.imel je 2 vedra na zgornjem robu pa dobra 2cm maščobe ker veder nikoli ni opral.pa nobeden ni umrl zaradi tega.ne pa danes če mleko le malenkost odstopa od želene vrednosti ga lahko samo zavržeš oziroma ti ga ne vzamejo. tako da ne PANIČARITE toliko !!!
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.09
+2
dej povej več , pa se mleko ni pokvarilo v umazani pososdi
norc1188
30. 01. 2014 20.14
+2
ne.direkt iz kravice v vedro nato pa v cisterno za mleko.pa se ne pokvari.mleko potrebuja približno 1 dan da je skisano vendar ne v celoti
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.23
+0
gnu
30. 01. 2014 19.43
+4
Biofanatiki, tukaj imate zdaj 'naravno', 'domače' in 'zdravo'. Aflatoksin je povsem naravni karcinogen, ki je prisoten v krmi, mleku,.. že tisočletja. Šele sodobna biotehnologija ga lahko sploh odkrije in zatre. Če hočete umirati 'naravno' - kot so to počeli naši prapradedki in praprababice, jejte 'bio' hrano iz malih kmetij! Meni pa pustite slastno industrijsko prehrano, očiščeno trakulj, metljajev, bacilov in virusov.
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.08
+2
industrijsko je bolj varno biohrana še e-jev nima
srecnii
30. 01. 2014 20.27
+0
a si teliček, da ga spiješ 5l/dnevno, kmetje ga pomojem niti pol litra dnevno ne spijemo.
drfuzbaler
30. 01. 2014 19.34
+0
Gdo sploh pije mleko? Na gorenjskem pijemo per pa šnops.
srecnii
30. 01. 2014 20.28
+6
jaz pijem mleko že 30 let nobenih zdra.težav, ne glavobol, slabost, na zdravniškem vse super.
zlobniCO2
30. 01. 2014 19.32
-6
najbolj zdravo je iz trgovine
srecnii
30. 01. 2014 20.28
+2
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.30
+0
kitzbill
30. 01. 2014 19.28
+5
ta kmetija je uporabljala krmo hrvaškega izvora
srecnii
30. 01. 2014 20.28
+1
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.31
+0
cvajštajn
30. 01. 2014 21.03
-1
to je glavno da je krma iz hrvaške..... ;)
LovecNaKomuniste
30. 01. 2014 19.04
-10
Večina primerov bolezni Norih krav ipd. stvari v Slo. so našli na takileh hribovskih kmetijah.... Zdaj pa si mislite kar hočete...
arto_spetboban
30. 01. 2014 19.18
+6
tvoj prvi komentar se slišu , da hribovski kmetje nalašč zastrupljajo. a so oni delal tiste brikete , za katere so v tistem trenutku veterinarji iz ljubljane rekli da so "čisti" . pa čeprav je v bistvu šlo za kanibalizem na govedu. kaj ti govoriš? hribovske kmetije so najbolj čiste.
kitzbill
30. 01. 2014 19.30
+2
1236
30. 01. 2014 18.50
-19
pokašte enega kmeta da je pošten. eno je za sebe drugo pa prodaja. Domače !!! Ljudje so pa res ovce. Slovenclna ne moreš premakn samo da po dimu diši je domače.
Titan_
30. 01. 2014 19.55
-3
Točno tak, pri nas je preveč golfivih kmetov, pol pa sam jamrajo kako malo imajo, reveži. Potem pa gledaš kmetijsko oddajo in pokaže modela, ki razlaga, da je za - pazi- popolnoma ne nujno mašino za odstranjevanje kamenja iz njive dal 100.000€. Pa kaj smo normalni al kaj!
Titan_
30. 01. 2014 20.05
-3
Najbolj pa so bedni tisti, ki ti rečejo, da če boš hotel kupit ekološko pridelano, pač plačaj 3x več kot za neekološko, pa ne zato ker ima kmet toliko manj pridelka, ampak samo zato ker hoče pohlepno služit na račun tvoje želje po zdravi prehrani! Takim bi bilo treba vzeti zemljo, ker si je ne zaslužijo. Potem pa še maš take modele, ki pihajo na dušo, v smislu: Kupujte domače, podprite domačega kmeta, slovenska kakovost, ti pa računa 2x ceno iz trgovine, čeprav bi v trgovini dobil za isto robo le četrtino zahtevanega od kupca, ki bi mu prišel domov po pridelek. Poleg tega pa po pridelku sipajo isto svinjarijo v obliki škropiv, gnojil in raznih sintetičnih hormonov, kot kakšni španci, proti katerim imajo toliko za povedat. Slovensko kmetijstvo je večinoma navadna farsa in pohlep. Pa še to bom povedal, iz lastnih izkušenj, kadarkoli sem bil v bližni silirane krme, sem še vedno zaznal vonj po gnili plesnobi, ki se je širil na daleč okoli. Potem pa se zamislite kako zdrava je hrana, ki nastane od take krme. Fuj!
Titan_
30. 01. 2014 20.05
-3
Najbolj pa so bedni tisti, ki ti rečejo, da če boš hotel kupit ekološko pridelano, pač plačaj 3x več kot za neekološko, pa ne zato ker ima kmet toliko manj pridelka, ampak samo zato ker hoče pohlepno služit na račun tvoje želje po zdravi prehrani! Takim bi bilo treba vzeti zemljo, ker si je ne zaslužijo. Potem pa še maš take modele, ki pihajo na dušo, v smislu: Kupujte domače, podprite domačega kmeta, slovenska kakovost, ti pa računa 2x ceno iz trgovine, čeprav bi v trgovini dobil za isto robo le četrtino zahtevanega od kupca, ki bi mu prišel domov po pridelek. Poleg tega pa po pridelku sipajo isto svinjarijo v obliki škropiv, gnojil in raznih sintetičnih hormonov, kot kakšni španci, proti katerim imajo toliko za povedat. Slovensko kmetijstvo je večinoma navadna farsa in pohlep. Pa še to bom povedal, iz lastnih izkušenj, kadarkoli sem bil v bližni silirane krme, sem še vedno zaznal vonj po gnili plesnobi, ki se je širil na daleč okoli. Potem pa se zamislite kako zdrava je hrana, ki nastane od take krme. Fuj!
Titan_
30. 01. 2014 20.09
+2
Ja kupuj slovensko, potem pa se s kolesom mimo koruznih njiv peljem, pa samo vidiš Syngenta, Pioneer, Dow agro ipd. Njam.
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.25
+2
pioneer je najbolš syngenta se ne spozna tolk na koruzo. svaka čast kaj jim je uspelo nardit iz koruze skozi leta razvoja
srecnii
30. 01. 2014 20.30
+3
vsak ne more bit kmet, sam sem že 30 let, najboljša krma dobijo krave, nekateri pa dajejo pokvarjeno silažo, seno, ....sam vse to nemudoma odstranim
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.34
+5
oprostite izrazu samo bedak bi dejal pokvarjeno hrano živalim
Titan_
30. 01. 2014 20.41
+2
ja očitno je cel kup bedakov v kmetijstvu
Titan_
30. 01. 2014 20.42
+0
umetniga sipajo ko obsedeni, potem pa reklamirajo "Mleko s Pohorja" ipd. Pa lepo vas prosim. Sama farsa.
cvajštajn
30. 01. 2014 21.06
+2
v sloveniji ni pogojev za ekološko kmetovanje, nikjer v evropi jih ni
srecnii
30. 01. 2014 22.39
+1
ooo pa dajejo, slaba bala, poleti neprimern vreme in tu je rezultat pa še koruza iz silusa.
Titan_
30. 01. 2014 23.02
+0
Tonček Balonček
31. 01. 2014 22.53
AJmšek ima svoje njive očitno tudi v Slavoniji in BAranji, d akrmi vse z domačim.
Pantokrator
30. 01. 2014 18.43
-9
Kmetci nas giftajo...
biser2011
30. 01. 2014 18.46
+16
Matjaž Štaner
30. 01. 2014 18.42
+12
evo vam madžarsko pa hrvaško koruzo!
kaviar_komunist
30. 01. 2014 18.39
-13
Najboljše mleko in najceneje je v Lidlu
aojz
30. 01. 2014 18.41
+24
Pa zdravo. Se pol leta ne pokvari tako je preparirano z kemijo.
srecnii
30. 01. 2014 20.30
arto_spetboban
30. 01. 2014 18.39
+5
teška anti propaganda .
1236
30. 01. 2014 18.36
-1
Čim manj pit mleka , vse kar je bele barve je strup stokrat predelano.
arto_spetboban
30. 01. 2014 18.39
+3
SeLy_
30. 01. 2014 19.01
+1
zlobniCO2
30. 01. 2014 20.25
+1
srecnii
30. 01. 2014 20.31
+0
pazi polnozrnata moka ima v sebi tudi strupe, ki se ob špricanju žita nalimajo na samo žito. Strup ni belo, ampak preveč belega, ki se spremeni v maščobe in človek se redi.