Slovenija

Policija na podlagi amaterskih posnetkov ne more dokazati prehitre vožnje

Ljubljana, 23. 07. 2012 16.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Rezultati meritev hitrosti so zakonsko veljavni in uporabni le takrat, ko je hitrost merjena z merilniki, ki so tipsko odobreni ter izpolnjujejo meroslovne in z njimi povezane tehnične zahteve, pravijo na GPU.

Policija opozarja, da v primeru, ko nekdo posname domnevno prehitro vožnjo, ne gre za uporabo merilnih naprav po predpisih. Hitrost vozila tako ni dokazljiva, policija pa ne more ukrepati. Glede na to tudi na podlagi videoposnetka, ki naj bi prikazoval prehitro vožnjo ljubljanskega župana Zorana Jankovića, policija ne more ukrepati.

Rezultati meritev hitrosti so zakonsko veljavni in uporabni le takrat, ko je hitrost merjena z merilniki, ki so tipsko odobreni ter izpolnjujejo meroslovne in z njimi povezane tehnične zahteve, pravijo na Generalni policijski upravi (GPU). S pomočjo amaterskih posnetkov policisti lahko verodostojnost dokazov ugotavljajo samo pri prekrških, ki se ne ugotavljajo na podlagi zakonsko veljavnih meritev. Glede na to hitrost ni dokazljiva, če nekdo domnevno prehitro vožnjo posname, tudi če pri tem zajame še prikazovalnik hitrosti, ki je vgrajen v armaturni plošči vozila, navajajo.

Po zakonu o prekrških policija lahko začne postopek ugotavljanja okoliščin prekrška in verodostojnosti dokazov na podlagi posnetkov, ki jih pridobi od občanov, medijev, nadzornih kamer Darsa in podobno, če se ti nanašajo na prekrške, ki se ne ugotavljajo na podlagi zakonsko veljavnih meritev. Takšni prekrški so denimo nepravilna stran in smer vožnje ali vožnja po odstavnem pasu. "Na podlagi ugotovitev nato prekrškovni organ odloči, če so izpolnjeni pogoji za izdajo odločbe o prekršku oziroma podaje obdolžilnega predloga na pristojno sodišče," pojasnjujejo na GPU.

Radar
Radar FOTO: Policija

Morajo imeti vgrajene naprave

Policija sicer na avtocestnem omrežju po navedbah GPU uporablja deset stacionarnih merilnikov hitrosti in več kot 20 vozil z vgrajenimi videonadzornimi sistemi Provida. Poleg tega občasno izvajajo še meritve z nadvozov avtocest ter na mestih, kjer je mogoče postaviti mobilne radarske sisteme. Vendar pa prehitre vožnje ne morejo ugotavljati policisti v službenih vozilih brez vgrajenih naprav za merjenje hitrosti, zato v tem primeru tudi ne morejo ukrepati. A na GPU poudarjajo, da kljub temu policisti med vožnjo lahko ugotavljajo kršitve z neposredno zaznavo, kot so pravila vožnje, uporaba smernikov in varnostnih pasov ter oprema na vozilih.

Provida
Provida FOTO: Policija.si

Posnetek, ki so ga objavili nekateri slovenski mediji, naj bi prikazoval avtomobil predsednika Pozitivne Slovenije in ljubljanskega župana Jankovića. Prehitro naj bi vozil na avtocesti med Koprom in Ljubljano. Janković naj bi vozil tudi do 200 kilometrov na uro, v okoli mesec dni starem videoposnetku pa je večkrat prikazan števec hitrosti na avtomobilu, ki naj bi vozilo za Jankovićem. Iz posnetka sicer ni jasno razvidno, da bi za volanom res sedel Janković.

Janković sicer zadeve ni želel komentirati.

Pač pa je svojo prehitro vožnjo in tudi izrečeno globo na družbenem omrežju Twitter obelodanil kandidat za predsednika republike Borut Pahor. Policisti so ga ustavili minuli teden, ker je namesto 60 kilometrov na uro vozil 76 kilometrov na uro.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (210)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

and1977
24. 07. 2012 16.59
+0
Ma kaj ste vi ljudje in ta država BOLANI, sej se na posnetku nikakor ne more ugotoviti kdo vozi avto!!! Spet "dobro delo" našega majerja!!! Tole je že mal preveč, rajši naj se ukvarjajo z bolj pomembnimi zadevami! lp
kurcvasgleda01
24. 07. 2012 16.29
+0
10-letnica za krmilom gliserja Krmilo gliserja prepustili 10-letnici Hrvaški mediji so ob vsem tem spomnili tudi na lansko brezglavo vedenje Poljakov, ki so ob otoku Veli Lošinj krmilo svojega gliserja prepustili 10-letnici, nato pa posnetek vožnje objavili na spletu. "Če se letos vrnejo, bo njihov dopust dražji za okoli 15.000 kun,“ so še zapisali. mi lahko nekdo pove na podlagi kakšnih dokazov so kaznovani tile Poljaki???????????
cirus
24. 07. 2012 18.12
+2
Saj niso kaznovani. To je le pobožna želja novinarjev. Voditelj čolna mora biti prisoten na čilnu, ne pa fizično držati krmilo. To lahko prepusti komerkoli, naprimer autopilotu.
papir22
24. 07. 2012 12.18
-4
kdo ima prav kdo nima, popolnoma vseeno. Človek je brez slabe vesti ogrožal nas, ki smo bili na tej cesti in sedaj bi rad bil predsednik vlade ojojjjjj
srebrnibreg
24. 07. 2012 13.59
+6
A ti je v hlače ušlo, ko je žviznil mimo tebe? Tudi tisti kateri se pri omejitvi 130 pelje samo sto prav tako ogroža druge in takih je kar nekaj.
Peter Kerš
24. 07. 2012 12.06
+3
Oba sta prekršila predpise. Ljudje zakaj se ukvarjate s takimi stvarmi. Raje preživite čas na lepši način, življenje je kratko.
Andreottii
24. 07. 2012 11.05
-3
Odvsino kdo vozi :)
Antikapitalist
24. 07. 2012 09.39
+0
pa kaj posnetek z mobilca, še fotografija čez cel pločnik parkiranega avta ( na oko ocenjena hitrost 0 km/h) za policaje ne velja kot zadosten dokaz, če je niso naredili sami oziroma bili na mestu prekrška.
jester1970
24. 07. 2012 10.13
+3
Ja, normalno. A misliš, da bo policija vzelo resno fotografije ki se jih z lahko v photoshopu popravlja?
mark54
24. 07. 2012 08.51
+1
Dragi pravičneš. nočeš razumeti da če bi lahko vsak tak posnetek bil verodostojen in bi po njem lahko kogarkoli kaznovali , bi imeli pravi đumbus. Vsi bi zasledovali vsakega ,ga lovili na mobilnik in bi policija MORALA ukrepati in kaznovati. Halooo ! slovenceljni smo tako škodoželjni da bi tega bilo enostavno preveč. In tu ni govora o amaterskemu posnetku ali profesionalnemu. tu se gre ali se snema s preverjeno in certificirano napravo inb usposobljenega upravljalca. le taki ljudje z atestirano napravo in pooblastili za to delo lahko merijo in prav je tako ! ni zdaj vprašanje Jankoviča ali koga drugega. Za jankoviča mora veljati enak zakon kot za tebe. In tu je toliko \"glupih\" komentrjev da me kar srh spreleti. koliko sovraštva in zlobe je v nas ! GROZNOOOO ! .
rdecimak
24. 07. 2012 08.57
-3
GROZNO,ja!!...da ste tako omejeni!!! Nihče ga pipniti ne upa!!! V tem je "keč"...ne v zlobi in nevoščljivosti!!! NEDOTAKLJIVI,ki si lahko zmisli,kar si hoče!!!
jester1970
24. 07. 2012 09.13
+6
rdecimak, interpretiraj si kakor ti paše ampak na podlagi dotičnega posnetka se ne da nobenega kaznovati. Če bi se pa dalo, bi bilo pa po mojem skromnem mnenjo treba prvo snemalca kaznovat, ker je tudi vozil 200 in med vožnjo za piko na i še snemal druge voznike in ni bil skoncentriran na lastno varno vožnjo. Če primerjamo oba voznika, kdo je v danem momentu bolj ogrožal ostale udeležence v prometu, je to definitivno voznik-snemalec. Glede nedotakljivosti pa tole; pred časom so policaji PP Vič zasegli avto Damjanu Jankoviču.
2aas
24. 07. 2012 11.11
+0
ja, in ta avto ima zdaj spet:) sam da prej je bil na leasing, zdaj ga je pa kupu za 50k, kar je za tak avto drobiž
mark54
24. 07. 2012 08.46
+5
NIKJER na svetu ne ukrepa na podlagi takega posnetka kjer se ne vidi prav ničesar razen merilca hitrosti v avtomobilu snemalca. Ti dokažem da lahko s takim načinom snemanja in vožnje "nabijem " tvojo hitrost vsaj za 50 km /h !!! se greš stavit ? ne biti hudoben. če jankoviča ne maraš še ne pomeni da ga moraš žaliti in nakladati kar počes. Ker pač ispadeš ne.ume.n ! .
rdecimak
24. 07. 2012 08.55
-3
Aja?? Pri nas pa se...v določenih!!! Kaj pa posnetki DARSOVIH kamer ,na podlagi katerih dobiš položnico s fotografijo tvojega pločevinka in tebe za volanom??? Kaj pa pošiljanje prastarih položnic za prekrške v glavnem gradu????
Milan Koleznik
24. 07. 2012 08.41
+2
policija kjer noče ne naredi nič,ona se ukvarja samo z navadnimi državljani tem naprti vse kar hočeš.
mark54
24. 07. 2012 08.47
+3
dajte že enkrat nehat. Kaj pa naj policija tu naredi ? sploh se ničesar ne vidi. zdaj stre pa eni kar tečni s tem jankovičem . samo pa vozite kot norci .
rdecimak
24. 07. 2012 09.03
-4
Seveda nič ne naredi!! Lovi kurje tatove in tiste,ki zaradi lakote v trgovini sunejo pašteto in žemljo! Pa tiste,ki posadijo deset sadik konoplje,potem pa povsod oglašajo kakšen podvig se jim je zgodil!! Pravna država?? Ja!!! V Pandžabu bolj!!!!
rdecimak
24. 07. 2012 08.28
-4
Po Janši pa z vsemi razpoložljivimi topovi,kene!!???
TheRed1
24. 07. 2012 08.47
+3
Goršek je Janšin pubec, verjemi da samo čaka na Zokijeve napake
mark54
24. 07. 2012 08.48
+4
rdecimak
24. 07. 2012 08.58
-6
Kar piše!! Si pismen!!??? Tule ga bodo poskušali zmleti!!!!
rdecimak
24. 07. 2012 08.28
-1
rdecimak
24. 07. 2012 08.27
-1
Mediji tudi nič ne upajo! Nihče si ni upal objaviti posnetka njegove prehitre vožnje z vsemi prekrški vred,ki po besedah nekega policijskega uradnika,bojda nanesejo čez 1000 evrov!! Raje napletajo o tem,da najbrž avto sploh ni jankovićev,čeprav sam tega ni zanikal!! Česa le,se bojijo!!???
mark54
24. 07. 2012 08.50
+3
Kaj pa naj zanika? bil bi tele če bi karkoli komentiral. ker če bi snemalec reko da je obama bil za volanom , pa bi se vsi drli naj obamo kaznujejo ! ali putina recimo. halooo ! dajte se malo skulirati. NIČ se ne vidi na posnetku. Niti reg.tablice kaj šele voznika. Bodite vsaj malo NORMALNI !!!
rdecimak
24. 07. 2012 08.59
-3
On komentira samo tisto,kar ga nihče ne vpraša!! Pred svojim pragom naj pospravi!! Ima dela za cel župankovski mandat!"!!
rdecimak
24. 07. 2012 08.25
-1
Seveda je ne more dokazati!!Jankoviću!! Spomnimo se primera,ko je goršek zahteval posebno analizo posnetka ,divjanja službenega vozila na gorenjski avtocesti!!Temu pa nihče nič ne more!!I Kaj je v ozadju?? Janko,najprej flikni z vlade pličanića in policijskega ministra!!
mark54
24. 07. 2012 08.44
-1
in kaj je s tisto analizo bilo ? je bil kdo kaznovan ? ne brez veze tu nekaj nakladat !
rdecimak
24. 07. 2012 09.00
-2
So mediji,ki si upajo pisati resnico!! Tule tega ne boš našel!!
a91p
24. 07. 2012 08.22
+1
a dj dj dj dj. napihovanje
pravicnez.
24. 07. 2012 08.14
-1
Zanimivo, kako mediji vedno okarakterizirajo posnetke prič, ki imajo snemalno napravo, za amaterske. Sem profesionalec in, če bi sam posnel nekaj s telefonom, bi veljalo enako za amatersko? Kaj je merilo amaterizma: ne HD broadcast kakovost posnetka (amaterska oprema) ali "amatersko" kadriranje posnetka? Če je pa amaterski posnetek, ima pa manjšo vrednost vsebine, ali kaj? ... ojoj.
mark54
24. 07. 2012 08.35
+1
Dragi pravičneš. nočeš razumeti da če bi lahko vsak tak posnetek bil verodostojen in bi po njem lahko kogarkoli kaznovali , bi imeli pravi đumbus. Vsi bi zasledovali vsakega ,ga lovili na mobilnik in bi policija MORALA ukrepati in kaznovati. Halooo ! slovenceljni smo tako škodoželjni da bi tega bilo enostavno preveč. In tu ni govora o amaterskemu posnetku ali profesionalnemu. tu se gre ali se snema s preverjeno in certificirano napravo inb usposobljenega upravljalca. le taki ljudje z atestirano napravo in pooblastili za to delo lahko merijo in prav je tako ! ni zdaj vprašanje Jankoviča ali koga drugega. Za jankoviča mora veljati enak zakon kot za tebe. In tu je toliko "glupih" komentrjev da me kar srh spreleti. koliko sovraštva in zlobe je v nas ! GROZNOOOO !
pravicnez.
24. 07. 2012 12.30
-1
V mojem postu ni bilo besede o Jankoviču. Sem samo komentiral kaj je za medije amaterski posnetek ...
cirus
24. 07. 2012 08.14
+6
Kako zagotoviti boljšo prihodnost? Bodimo SLOVENC SLOVENCU OVADUH!
mark54
24. 07. 2012 08.36
+4
Očitno bi mnogi radi da bi vsak za vsakim oprezal , snemav , montiral itd , policija bi pa morala vsakega na takem posnetku kaznovati. res smo zlobni postali . se mi zdi da smo včasih bili boljši narod. kar strah me ratuje kaj bo z nami če bodo taki prevladali !
Jimi1
24. 07. 2012 08.40
+2
Ovaduštvo so v Sloveniji kot del sistema še iz prejšnega sistema vpeljali, pravno nedotakljivost nekaterih skupin pa tudi. Zato se država ruši...
Adi Luka?i?
24. 07. 2012 08.03
+3
Zakaj je pa v Mariboru toliko radarjev na semaforjih,po celem mestu so prepredeni skoraj na vseh semaforjih,zakaj,če niso tipsko odobreni a grozijo,da bo vsak plačal kazen,če bo stopil na plin.Še ena nerazumljiva zadeva !!!
a91p
24. 07. 2012 08.22
+1
veliko kje jih sploh ni notri. samo prazne škatle. :)
mark54
24. 07. 2012 08.38
+3
kako pa veš da niso tipsko odobreni ? je pa res da je vsega tega preveč. Mislim da imamo radarjev več kot cela avstrija. smo prava policijska država.
McClain
24. 07. 2012 08.02
+2
normalna policija po svetu seveda v takih primerih ukrepa. A to niti ni vazno, vazno je, da je inzenir Jankovic se enkrat dokazal da se posere na zakone, tako CPP kot ostale. Za ostalo je ze dokazal. In nam v posmeh, ki zlagamo evro in po evro, da zivimo, on in njegovi wunderkind pebi ki nic ne delajo, operirajo z milijoni, zapravljajo po 600.000 casha/pol leta. To gre vse v en lonc s tole potezo na cesti. SE en dokaz vec, da imamo opravka s cistim neotesancem, in vam, ki vam je idol... Bog pomagaj, drug vam ne more vec.
mark54
24. 07. 2012 08.41
+3
NIKJER na svetu ne ukrepa na podlagi takega posnetka kjer se ne vidi prav ničesar razen merilca hitrosti v avtomobilu snemalca. Ti dokažem da lahko s takim načinom snemanja in vožnje "nabijem " tvojo hitrost vsaj za 50 km /h !!! se greš stavit ? ne biti hudoben. če jankoviča ne maraš še ne pomeni da ga moraš žaliti in nakladati kar počes. Ker pač ispadeš ne.ume.n !
alex luthor
24. 07. 2012 07.53
+1
kot če ni znan razmak med odsevniki na ograji...čas štopaš, nato pa z malo znanja fizike izračunaš hitrost....
TheRed1
24. 07. 2012 08.38
+3
seveda se pa posnetek ne da malo hitreje zavrteti v realnem času, a ne? če me ne razumeš, tito kar se na posnetku zgodi v pol minute, se je v realnosti zgodilo v 35 sekundah. pri tvojem računanju potem prideš do višje hitrosti kot pa je bila v resnici
alex luthor
26. 07. 2012 11.11
se s pomočjo drugih naprav ugotovi če je bil video pospešen ali pa upočasnjen, preko zvoka pa tud hitr ugotoviš če kaj ne štima, da se vse, sam njim se ne da
dajno
24. 07. 2012 07.39
+4
A tip, ki je vozil za njim pa ni kršil predpisov? Pa kje mi živimo? A sedaj pa bo vsak gumpec, ki ma 5 min časa policaj?