Slovenija

Mumificirana trupla v rudniškem jašku

Laško, 03. 03. 2009 18.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zgodovinarji so v Hudi Jami pri Laškem odkrili množično grobišče. Žrtve naj bi bile pobite na mestu, kjer so jih našli, od kod so jih pripeljali, pa še ni znano.

Z Generalne policijske uprave so sporočili, da so v Barbarinem rovu v Hudi Jami na območju Laškega odkrili večje število posmrtnih ostankov – po trenutnih ocenah naj bi šlo za več sto ljudi.

Pod odstranjenimi betonskimi pregradami in nasutjem ležijo posmrtni ostanki več sto ljudi (simbolična slika).
Pod odstranjenimi betonskimi pregradami in nasutjem ležijo posmrtni ostanki več sto ljudi (simbolična slika). FOTO: Reuters

V nekdanjem rudniškem jašku so odkrili mumificirana trupla. Vodja evidentiranj in sondiranj prikritih grobišč Mitja Ferenc je pojasnil, da za zdaj kaže, da so bile žrtve pobite na mestu, kjer so jih odkrili, od kod so jih pripeljali, pa ni znano. Ferenc je dejal, da je edini neposredni vir voznik, ki je ujetnike vozil v rudnik in pravi, da so bili Slovenci. Ustni viri pa po drugi strani govorijo o ljudeh hrvaške narodnosti, poroča TV Slovenija. Z nadaljnjimi preiskavami bodo poskušali ugotoviti vsaj nacionalno pripadnost žrtev in okoliščine pobojev, država pa naj bi ob vhodu v Barbarin rov postavila obeležje.

Kot pojasnjujejo na GPU, so na omenjenem območju avgusta lani začeli z deli, da bi ugotovili, ali se tam nahaja prikrito grobišče. Omenjena lokacija je bila namreč na seznamu vladne komisije za reševanje vprašanj prikritih grobišč. Do sedaj so odstranjevali betonske pregrade in nasutje, danes pa so odkrili množično grobišče.

Kriminalisti in policisti Policijske uprave Celje so kraj najdbe zavarovali, o vseh ukrepih pa so obvestili pristojnega preiskovalnega sodnika in državnega tožilca. Z ogledom bodo nadaljevali jutri, po tem, ko bodo vzpostavili ustrezne varnostne ukrepe. Kriminalisti Policijske uprave Celje bodo v sodelovanju z Upravo kriminalistične policije Generalne policijske uprave nadaljevali s kriminalistično preiskavo v okviru akcije Sprava.

'Sprava' – kodno ime za preiskovanje povojnih pobojev

Slovenska policija se je s preiskovanjem množičnih pobojev, ki so se zgodili po drugi svetovni vojni, začela sistematično ukvarjati leta 1994. Najbolj so se poglobili v dogodke, povezane s taboriščem Teharje, a je preiskava kmalu zamrla. Med letoma 1996 in 1999 so policisti sodelovali pri izkopu večjega števila kosti, na katere so naleteli gradbinci v nekdanjih protitankovskih jarkih pri Celju in Mariboru. Poskušali so identificirate žrtve in storilce pobojev, a do konkretnejših ugotovitev niso prišli, zato se je preiskava znova ustavila. Leta 2001 so v zaklonišču nad Slovensko Bistrico našli večje število človeških kosti, ravno po tem pa sta tedanja generalni direktor policije Marko Pogorevc in generalna državna tožilka Zdenka Cerar zahtevala ponovno oživitev omenjene akcije. V okviru Uprave kriminalistične policije je bila tako ustanovljena posebna delovna skupina in nekaj podskupin, ki so se začele ukvarjati s povojnimi poboji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (515)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Xspot
06. 03. 2009 09.44
Odlomek iz pričevanja osebe, ki pojasni, kaj je razburilo Brezigarjevo: "On je imel pri sebi pipček, ki ga je po naključju dobil pri nekem mrtvaku, ko mu je slekel srajco. Domislil si je, da bi bilo dobro jesti človeško meso, tako bi ostala bolj pri moči. Ta nasvet sem poslušal, vzel nožek in začel rezati mrtvega tovariša. Prvi košček sem dal njemu; in ko sem videl, da je je, sem vprašal, kakšen je. Rekel je, da je dobro, naj mu še dam. Potem sem še sam začel. Pa ni bilo tako dobro, kot je bilo videti. Bilo je mastno in nekam omledno. Nisem ga mogel pojesti več kot dva majhna koščka. Njemu pa sem jih dal pet. Pozneje me je prosil, naj mu še dam. Meni pa je druga misel padla v glavo; kaj ko bi komu, ki je še živ, predrl srce in mu izsrkal kri. Takoj se spravim na delo. Nekomu, ki je bil še živ, sem nastavil nožek na srce, pa sem pomislil, da bom postal pred smrtjo še morilec, ko mogoče niti 24 ur ne bom več živ. Odstranil sem nožek. Tudi oni, ki je tako lahko jedel človeško meso, ni hotel piti krvi. Peti dan popoldne so bili zunaj še vedno partizani in so metali v jamo bombe in zavoje, iz katerih se je kadil gost, rumen dim. Midva se za tisto nisva zmenila. Lizala sva kapnike, na katerih so visele kaplje vode."
jansarkezi
05. 03. 2009 10.41
zakaj neki se zdaj vsi čudimo najdbam,ko pa smo za to vedeli vsi.seveda je prejšnja oblast uspešno to prikrivala.zakaj g.leljaku niso dovolili 1990 v jamo,pa vedo tisti policaji in njihovi botri.Moja stara starša sta tudi žrtev pobojev,vendar se nikoli ni zvedlo kdo jih je in kje. kaj je pa najbolj strašno;nikoli nismo zvedeli zakaj.L.P.
tepih
05. 03. 2009 10.26
In človek se vpraša, v čem je smisel življenja. V takšnem koncu?!
zulj001
05. 03. 2009 09.52
BLACK PANTER predlagam ti ,da si nabaviš nekaj knjig o drugi vojni v svetovnem merilu.To ti priporočam zato,ker si dotalno ZAPLANKAN. Na to kažejo tvoji komentarji .
dolzvlado115
05. 03. 2009 09.49
VE SE KDO JE BIL NAPADALEC OZ OKUPATOR IN DOMAČI IZDAJALCI PRIŽGITE SVEČE ZABETONIRAJTE ROVE NAZAJ PA BASTA
Black_Panter@mailinator.com
05. 03. 2009 09.33
vsi znate kaj so delali, nemci, italjani,ustaši, četniki, tako da ne serite..zmagovalci so partizani ...na juriš
slosap@yahoo.de
05. 03. 2009 09.00
@CKKPJ_Milko: ja ve se, saj imam tudi jaz v družini žrtev povojnega nasilja...Samo to še zdaleč ne pomeni, da gledam na zgodovino skozi prizmo sovraštva do zmagovalcev...Vojna je bila, po vojni pa so bili poboji nekaj obsodbe vrednega...spremeniti se pa tega ne da...Da se edino imeti malce več pietete in spoštovanja do mrtvih...in do zgodovine
Uporabnik113189
05. 03. 2009 08.33
slosap05.03.2009, 08:20, se strinjam. Že dolgo časa vemo, da so razna grobišča, ki so nastala ko so bežale zločinske tolpe pred osvoboditelji. Ti ljudje niso bili nič kaj prijazni in pripravljeni na nadaljevanje zločinov. Če bi pobegnili bi leta in leta organizirali napade in nasilje, kar se je desetletja po vojni tudi v resnici dogajalo. Hkrati pa nihče po štirih letih ni imel hrane, da bi preživljal takšne množice ujetnikov. To so popolnoma drugi časi, skratka VOJNA. Čas bi že bil, da se uredijo kostnice in ta pokopališča na črno uredi. Verjamem, da so bili vmes tudi nedolžni, kot v vsaki vojni. Nisem pa prepričan, da je pametno izkoriščati te čase za današnjo politiko..
CKKPJ_Milko
05. 03. 2009 08.28
SLOSAP : Ve se kdo je delal kaj med vojno... Ja in ve se kdo je delal kaj po vojni !
slosap@yahoo.de
05. 03. 2009 08.20
A se vam ne zdi, da bi bilo edino primerno, da se spomnimo teh dogajanj z malce več dostojnosti. Saj se strinjam, da so bili na okupatorski strani, ampak saj so bili tudi ljudje. Na drugi strani pa ne razumem, kako bi nekateri radi spremenili zgodovino in bi iz izdajalcev naredili žrtve. Žrtve so v tem pomenu posamezniki. Kvizlinška vojska pa ni nikdar žrtev. Nekdo je celo povlekel paralelo s Hitlerjem in to označil za genocid... Drugi spet pravi, da so bili hujši kot Nemci v koncentracijskih taboriščih. Jaz ne vem ali je nekdo slep ali neumen? Primerjat povojne poboje s tistimi, ki so pravzaprav povzročili, da je do teh prišlo je naravnost neumno in smešno....Upam, da se bo tale naš folk končno naučil pietete in pravilnega gledanja na zgodovino. Naj poskušajo ugotoviti kdo so ti ljudje in jim omogočijo dostojen pokop. Politizacije pa tu res ni treba.Ve se kdo je delal kaj med vojno...
Black_Panter@mailinator.com
05. 03. 2009 08.15
to so vse izdajalci
dg72
05. 03. 2009 01.12
@ alfa daj kaj bolj konstruktivnega napiši
ante1
05. 03. 2009 00.17
to još nismo razčistili ko je unutra ali bit če još takvih jama prije ili kasnije pa čese neki i odvas nači u njima
darcs
05. 03. 2009 00.06
matej96204.03.2009, 22:11 Matej, skor nobene
darcs
05. 03. 2009 00.02
kje pa je moj komentar?? IZBRISAN
zogby
04. 03. 2009 23.41
"Afact vsi ti hrvati pobiti pri nas so bili vojni prebežniki, za katere ni bilo prostora v novo rojeni socialistični jugoslaviji, pobili so jih socialisti in komunisti, njih preziram, niso pa jih pobili slovenci, na našem ozemlju so bili samo ubiti. prav tako pa bi bili pobiti če bi ostali na hrvaškem, v srbiji. krivec za to je ameriška vojska z zavezniki, katera ni preko jugoslavanskih meja spustila te prebežnike" >>Že res ,da Britanci oz Američani(pod katerimi so delovali) niso spudtili vseh ljudi v Avstrijo,ampak za zločine nad njimi so v glavni meri krivi tisti,ki so jih pobili!! Saj jim ni nobeden diktiral,da jih morajo pospraviti pod rušo!
antitrust08
04. 03. 2009 23.26
Najlažje je reči,da so bili pobiti in nedolžni.Potrebno je povedati,da so se bitke za dokončno osvoboditev Jugoslavije odvijale tudi takrat,ko je v bila podpisana kapitulacija z strani Nemčije.Čez Balkan so se pomikale oborožen vojske tretjega reicha in njihovih zaveznikov,med katere sodi tudi NDH .Mnogo je bilo preoblečenih v civile,ker so tako hoteli prikriti svojo pripadnost.Mednje sodi večina ustašev,ki so bili največji klavci v drugi sv.vojni! Hoteli so se izogniti roki pravice,za zločine,ki so jih storili na jugoslovanskih tleh.Verjamem,da so med njimi bili tudi zapeljani in nedolžni,vendar takrat ni bil čas za ugotavljanje kdo je za kaj odgovoren.ZUa te žrtve,nosijo odgovornost tisti,ki so jim bili nadrejeni. Bila je vojna brez milosti.Šlo je za biti ali ne biti.Za izdajalce ni opravičila in ni važno iz kod so!Za vojne grozote so odgovorni tisti,ki so tisto vojno tudi zaćeli in podpirali.Mednje sodi tudi NDH!Še enkrat poudarjam,da vojne v Jugoslaviji ni bilo konec 9.maja ampak se je zavlekla celo v julij 45!
matej962
04. 03. 2009 23.16
Ubijali so z veseljem domačini in me ne zanima kateri vojski so pripadali.
antitrust08
04. 03. 2009 23.03
Itak, vedno in povsod ! Ti pa nastavi kaj v prvi vrsti sosedom čez mejo, pa naj gre za sever, jug,vzhod, zahod !! Če bi se zadeva malo drugače obrnila, bi danes po jamah preštevali slovence, tako da.... Aja, pa po švabsko bi pisali tukaj gor na 24 stunden !!
matej962
04. 03. 2009 22.54
antitrust08 04.03.2009, 22:42 0 zato so nas pa v zgodovini vsi jeb.., ker smo taki šupki, da so izdajalci po jamah več vredni kot partizani ! Pa še nas bojo, brez skrbi... **************** Skratka ti si ponosen na takšne partizane. Pozabil si na koncu dopisati kakšen fašističen pozdrav!