Slovenija

Sestanek umiril situacijo

Ljubljana, 07. 11. 2011 11.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
P.J./STA/N.S.
Komentarji
18

Vodstvo UKC Ljubljana je vodstvu sindikata pojasnilo organizacijo dela v enotah, kjer so medicinske sestre ponovno opozarjale na domnevne kršitve pogodb. Sestanek je rešil kar nekaj dilem, in sicer da je reorganizacija dela strokovna izboljšava in ne pritisk zaradi stavke.

Potem ko je vlada sprejela aneks h kolektivni pogodbi za delavce v zdravstveni negi, so v enem izmed oddelkov intenzivnih terapij III medicinske sestre, ki so prej opravljale tudi dela diplomiranih medicinskih sester, premestili na nižja delovna mesta.

Sestre v šempetrski bolnišnici
Sestre v šempetrski bolnišnici FOTO: Kanal A

Kot je povedala vodja sindikata v UKC Vesna Rugelj, je vodstveni kader nekatere medicinske sestre prerazporedil na delovna mesta, ki so jih opravljale v času stavke, torej na delovna mesta z nižjimi kompetencami. Nekatere sestre so menile, da premestitev ni upravičena, saj so že prej opravljale to delo diplomiranih medicinskih sester in so zanj tudi usposobljene, čeprav nimajo formalne izobrazbe. Zato so omenjene premestitve razumele kot mobing in so zagrozile tudi z novo stavko.

Rugljeva sicer meni, da bo generalni direktor UKC Simon Vrhunec poskrbel, da bodo neupravičene premestitve odpravili. Prav to, kar se je v enem izmed oddelkov zgodilo, pa po njenih besedah jasno kaže, da je predlog aneksa nedorečen, da ima slabosti, ki jih bo treba v pogajanjih odpraviti.

Rugljeva je sicer še dejala, da so sestre s srednjo šolo usposobljene tudi za delo višjih in ga tudi želijo opravljati, vendar morajo biti zanj tudi ustrezno plačane.

UKC: Pri pregledu nismo našli kršitev

V UKC pa pravijo, da poteka delo tako, da je za bolnike optimalno poskrbljeno in da po pogovorih s predstojniki in medicinskimi sestrami niso zaznali kršitev. Vodstvo centra se je danes tudi sestalo s sindikatom in mu pojasnilo organizacijo dela v enotah intenzivne terapije III.

Medicinska sestra
Medicinska sestra FOTO: Blaž Garbajs

Tako so se strinjali, da je organizacija dela dolžnost in odgovornost delodajalca, so zapisali v službi za odnose z javnostmi. Ob tem pojasnjujejo, da gre za učinkovito in strokovno utemeljeno organizacijo dela, ki zagotavlja najvišjo možno kakovost in varnost pri izvajanju zdravstvene oskrbe bolnikov.

Predsednik sindikata KC - Pergam Matija Cevc je povedal, da je bil sestanek zelo konstruktiven in da so razrešili dileme okoli reorganizacije dela v enotah intenzivne nege III, torej ali so te spremembe posledice nedavne stavke ali gre za strokovno izboljševanje na oddelku.

Pravi, da mu je vodstvo zatrdilo, da gre za strokovno izboljšavo dela na oddelku in da reorganizacija ne pomeni, da bodo te sestre poslej opravljale manj zahtevna dela. Pojasnjuje, da bodo še naprej delale podobna dela kot doslej, pred stavko.
Tako Cevc meni, da je današnji sestanek prispeval k umiritvi situacije. "Če se nekaj kar dolgo časa kuha, se ne more takoj shladiti," je ponazoril.

Sicer pa so v UKC še zapisali, da so se na sestanku zavezali, da si bodo še naprej prizadevali za konstruktivno razreševanje problematike v dobro bolnikov, svojcev in zaposlenih.

 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

strogoff
08. 11. 2011 15.24
afna krivadila : težko pa je naredit faks, pa naj bo to zdravstveni ali pa medicinski. KJE ? v RS ??.. pa ti res nisi pri čisti !!... 2-3 skripte na izpit, in to vam je potem VSE medicinsko znanje !.........
Tonček Balonček
08. 11. 2011 09.07
Upajmo, da je samo pri sestrah tako in da se ne bo razpaslo, da bodo diplomirane sester začele operirati in anestezirati ter postavljati diagnoz, bolničarji pa bodo klistirali. Pa sodni zapisnikarji bi tudi že počasi lahko postali tožilci in sodniki, ki jih je premalo, vsaj tsiti s prakso! PA stevardese naj pilotirajo, saj s eže dolgo vozijo an letalih. Kdo je bil tak genij, da je v Sloveniji vzpostavil 7 (sedem) višjih in visokih šol za zdravstvenike (ena je celo fakulteta). Iboš kmalu imel recimo ambulanto z zdravnikom, ki mu bo asistirala magistra ali celo doktorica zdravstvene nege.
gongash
08. 11. 2011 01.31
ukc pa naše zdravstvo so en joke vsi samo na plačo gledajo pa gledajo pacijente zviška bolniki še klime nimajo pa dipl.medicinska sestra ni niti blizu zdraviku ne vem sploh kaj je fora teh diplomiranih sester če pol nč ne delajo to je sramota
papir22
07. 11. 2011 21.33
a ste bedni, sr. med sestre so se za to izšolale in to delo dobro opravljale vse do sedaj, ko naenkrat to obvladajo same dipl sestre. One (dipl)se ne borijo za dr. delo ampak za delo sr. sester. Ko bodo magistre a se bodo borile za delo čistilk?
Tonček Balonček
07. 11. 2011 19.08
Meni s ezdi največji absurd vtem, da je pri 7.500 zaposlenih v UKC zdravnikov le 1.200! Da ne gre mogoče za horel, bordel ali ka podobnega, ne pa za zdravstveno ustanovo? To je največji absurd. Na srečo ej v šolah še polovivca zaposlenih učiteljev, prej ali slej jih bo ap el še 20 odstotkov, kajti gre za kopleksen proces....
krivadila
07. 11. 2011 15.48
venera16, jaz pa govorim o poklicnih kompetencah, ki naj se vsak drži svojih. Sms ima svoje, glede na svojo stopnjo izobrazbe, dms svoje, dr, pa svoje. Razlika v plači pa mora bit, saj je tudi v drugih poklicih, če ne je pa škoda vsakega dneva, ki ga posvetiš študiju. Glede znanja, ko prideš iz šole je pa slabo, pa naj bo to srednja ali pa faks. Pa tudi dr. niso nič na boljšem.
Legend123
07. 11. 2011 15.29
Moglo bi bit tako kot v tujini.. Začneš kot najnižji z leti pa lahko napreduješ.. plačan pa bi bil glede na izobraževanja in sposobnosti..
m0dridirkac
07. 11. 2011 15.22
Dokler ne bo "navadna" medicinska sestra rekla "NE bom zamenjala igle, ker je to delo diplomiranih sester, jaz pa nisem plačana" se ne bo nič spremenilo. Če so že v nižjem plačilnem razredu, naj si ogledajo svoje dolžnosti in se jih držijo. Vse ostalo pa naj dela, kdor hoče. Solidarnosti je konec. Priporočam pa tej sestri, da ima v žepu vedno vključen mp3 snemalnik. Kaj hitro lahko kakšne grožnje in mobing padejo, potem pa še odškodnina.
shotalick
07. 11. 2011 14.31
admin beden si ;) . niti ene grde besede nism napisal.
venera16
07. 11. 2011 14.27
Krivadila, ne govorim o razmerju med. sestra - zdravnik, temveč srednja med. sestra ca dipl. med. sestra. V znanju obeh ni nobenih razlik. Nekdo si je pač izmislil študij dipl. med. sestre (očitno drugega dela ni imel) in naše pametno ministrstvo za zdravje, je pač potrdilo njegov umotvor. Sami zdravniki, tudi spcialisti, so pritrdili tej tezi. Dipl. med. sestre so pač napiflane, v praksi pa ne znajo nič več kot srednje med. sestre.
krivadila
07. 11. 2011 12.49
Dipl. med.sestra- inštrumentarka, ki vsak dan sodeluje pri operacijah, bi tud znala sama operirat, saj mora bit vedno korak pred kirurgom, pa to ne dela, ker pač nima ustrezne izobrazbe. Ni se težko naućit izvajat določenih posegov, težko pa je naredit faks, pa naj bo to zdravstveni ali pa medicinski.
Gr@bnv@ler
07. 11. 2011 12.48
tale vlada.....tole jajcanje vse skupaj.....NE moreš sedet na 10ih stolih! privatizirat vso slovenijo! direktor:čistilka=7:1 plača.....ostalo pa 10.v mesecu 80% plače in potem 20. ostalih 20% presežek v mesecu PA BO NAJBOLJ FER TOLE JE PA LEGALNA KRAJA MAFIJE KI NAS SEXA Z VSEH STRANI POFEKALIRAM SE NA CEL DRŽAVNI SISTEM KI JE KOT GREZNICA PA JI NE POMAGA NITI WC NET VEČ
venera16
07. 11. 2011 12.48
Ja, definitivno so srednje med. sestre prikrajšane finanačno, ker delajo delo višjih med. sester in to za cca 500 eur na mesec. Očitno pri nas ni važno kaj delaš in kako, temveč ali imaš pildek z Visoke šole za med. sestre. Ta visoka šola, ki izšola dipl. med . sestre, v praksi v bistvu ne pomeni nič, kar se znanja tiče. Niče več in bolje ne delajo kot srednje med. sestre. Razlika pa je samo v višine plače, torej 500 eur navzgor za "diplomiranke"??? Je to prav
blabla33
07. 11. 2011 12.32
Ja kaj je pa tle spornega, če vsi ostali opravljamo delo za katerega imamo izobrazbo...ne vidim v kakšnem smislu bi ble medicinske sestre izjema.
venera16
07. 11. 2011 12.11
Ja, definitivno so srednje med. sestre prikrajšane finanačno, ker delajo delo višjih med. sester in to za cca 500 eur na mesec. Očitno pri nas ni važno kaj delaš in kako, temveč ali imaš pildek z Visoke šole za med. sestre. Ta visoka šola, ki izšola dipl. med . sestre, v praksi v bistvu ne pomeni nič, kar se znanja tiče. Niče več in bolje ne delajo kot srednje med. sestre. Razlika pa je samo v višine plače, torej 500 eur navzgor za "diplomiranke"??? Je to prav>?
pluty
07. 11. 2011 11.51
Nikoli jim ni prav, če dela svoje delo al pa delo drugega :-)
przelmuding
07. 11. 2011 11.41
Kaj pa je tu spornega, zdaj so jih dali na delovno mesto za katero imajo izobrazbo. Jaz proti medicinskim sestram nimam nič in jim želim da tudi dobro zaslužijo, vendar tu pa logike ni. Je že spodaj expat napisal mnenje ki drži.
expat
07. 11. 2011 11.38
Hm, torej, ni jim vsec ce opravljajo delo za katerega imajo izobrazbo, prav tako pa jim ni vsec, ce opravljajo delo, za katerega nimajo izobrazbe ?