Slovenija

Nobena klofuta ni nedolžna

Ljubljana, 04. 06. 2013 10.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Vsako fizično nasilje otroku povzroča psihično travmo. Strokovnjaki ob mednarodnem dnevu otrok žrtev nasilja opozarjajo, da je nasilje nad otroki v Sloveniji velik problem. Po podatkih policije je v Sloveniji letno skoraj 5000 otrok žrtev kaznivih dejanj.

Na policiji ugotavljajo, da je v Sloveniji letno skoraj 5000 otrok, starih do 18 let, žrtev različnih kaznivih dejanj
Na policiji ugotavljajo, da je v Sloveniji letno skoraj 5000 otrok, starih do 18 let, žrtev različnih kaznivih dejanj FOTO: Thinkstock

Po mnenju Natalije Gregorič iz Zavoda Emma je nasilje nad otroki v Sloveniji velik problem, saj večina staršev meni, da je "ena po riti" vzgojni ukrep, pri tem pa se jih večina ne zaveda, da vsak tak udarec povzroča veliko travmo.

V Zavodu Emma, kjer nudijo strokovno in brezplačno pomoč otrokom, mladostnikom, mladostnicam in ženskam, žrtvam nasilja, sicer vsako leto prejmejo okoli 5000 klicev. Kot je povedala Gregoričeva, okoli 10 odstotkov klicev pride s strani otrok. "Ti poročajo predvsem o psihičnem nasilju, da na njih kričijo, jim grozijo in jih žalijo, veliko teh težav pa je povezanih s šolanjem," je še Gregoričeva.

Svetovalnih telefonov, namenjenih otrokom je pri nas več. Eden takih je tudi TOM telefon, ki deluje pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije. Po podatkih zveze letno prejmejo več kot 30.000 klicev, od tega pri več kot 6000 klicih opravijo svetovalni razgovor.

Vsako nasilje povzroči občutke tesnobe in nezaupanja.
Vsako nasilje povzroči občutke tesnobe in nezaupanja. FOTO: Thinkstock

Na policiji medtem ugotavljajo, da je v Sloveniji letno skoraj 5000 otrok, starih do 18 let, žrtev različnih kaznivih dejanj. To so otroci, ki so kot žrtve opredeljeni v kazenskih ovadbah, poslanih na tožilstva. Obravnavanih primerov in s tem tudi otrok pa je približno 20 odstotkov več. Iz letnega poročila policije za leto 2012 je sicer razvidno, da policija beleži trend upadanja števila spolnih napadov na otroke, kar je po njihovi oceni posledica večje ozaveščenosti tako otrok kot odraslih.

Nobena oblika nasilja ni dovoljena in nihče se ne sme nasilno obnašati do drugega, je na Twitterju napisala ministrica za delo, družino in socialne zadeve Anja Kopač Mrak.
Nobena oblika nasilja ni dovoljena in nihče se ne sme nasilno obnašati do drugega, je na Twitterju napisala ministrica za delo, družino in socialne zadeve Anja Kopač Mrak. FOTO: Miro Majcen

Gregoričevi pa se zdi nesprejemljivo, da med državami, ki vsako obliko nasilja nad otroki opredeljujejo kot kaznivo dejanje, ni Slovenije. Prav maja letos je sicer državni zbor sprejel priporočilo parlamentarne komisije za peticije ter človekove pravice in enake možnosti, da je treba pripraviti poseben zakon, ki bo zagovorništvo otrok institucionaliziral v samostojni in neodvisni pravni osebi. Poslanci so priporočilo sprejeli s 83 glasovi za, nobenim proti, en poslanec pa se je vzdržal.

Po podatkih raziskave Organizacije združenih narodov (OZN) o nasilju nad otroki, ki je bila sicer izvedena pred sedmimi leti, je bilo 150 milijonov deklic in 73 milijonov dečkov pod 18. letom starosti vsaj enkrat v življenju prisiljenih v spolni odnos ali pa v kakšno drugo obliko spolnega nasilja. Dodatnih 218 milijonov otrok pa naj bi zlorabljali za delovno silo.

Organizacija je 4. junij razglasila za mednarodni dan otrok žrtev nasilja leta 1982 zaradi izraelskega nasilja nad palestinskimi in libanonskimi otroki. Generalna skupščina ZN je 20. novembra 1959 sprejela še deklaracijo o otrokovih pravicah, natanko trideset let pozneje, leta 1989, pa konvencijo o otrokovih pravicah.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (152)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

uba
04. 06. 2013 14.42
+17
Včasih smo bili otroci tepeni zaradi najmanjše napake, ki smo jo storili. Danes pa lahko otrok, najstnik staršem reče vse kar mu pade na pamet. Otroci ne znajo več spoštovati nikogar, ne starejših niti ne svojih staršev in skrbnikov. Če otrok zaradi laganja, prikrivanja, odgovarjanja in nespoštovanja dobi klofuto to nikakor ni nasilje. Kje so pa tisti, ki se ukvarjajo s psihičnim nasiljem otork nad starši? Tega pa nihče nikdar ne omeni.
JanzeLjjj
04. 06. 2013 14.44
+3
kraljicavesolja
04. 06. 2013 14.50
+2
Uba, če talaš klofute zarad laganja, prikrivanja itd. pol upam, da se nisi v življenju zlagala. Ker če si se, si pa hinja. MI učimo otroke, kaj ne smejo, a glih mi to delamo celo pred njimi.
wizeman
04. 06. 2013 19.43
+0
kraljica, ne trapaj. Kdo pa daje otrokom klofute zaradi laganja. Klofuta je samo za uveljavitev avtoritete, ne pa sankcija.
JanzeLjjj
04. 06. 2013 14.35
+15
V današnjih časih imajo otroci polno rit vsega, zaradi tega, ničesar ne spoštujejo več! Starši se za pomanjkanje časa, odkupujejo z materialnimi dobrinami. Ne podpiram fizičnega kaznovanja! Raje posegam po jemanju privilegijev, nič risank, igric, kolesa,...itd. Če se zmrduje pri hrani, naj bo pač lačen! Verjemite, hitro si zapomnijo samo ne smete popustiti, ker samo begate otroka! Delali bodo točno to, kar jim boste pustili s tem, da vedno poskušajo uveljavjati svoje pogoje, vedno se je treba umirjeno pogovoriti z otrokom in upoštevati njegove želje. Mislim, da je lažje če veš kje je meja, sam namreč tega ne poznam in sem se velikokrat zaletaval v zid po nepotrebnem! Otroci pa so hkrati naši največji prijatelji s katerimi delimo kratko življenje v dobrem in slabem!
Perun55
04. 06. 2013 14.46
+0
Ja, ampak previdno. met ritoliznistvom in spostovanjem je tanka in zabrisana meja, ki jo (v tem primeru stars) spozna sele, ko ga otrok zabode v hrbet (jasno da ne dobesedno, ampak kot si povedal, psihicno nasilje je hudic).
siupamoizvedetiresnico
04. 06. 2013 14.32
+16
Vse preveč se posplošuje. Eno je nasilje, drugo pa je vzgojna klofuta ali po riti. Medtem ko prvo obsojamo vsi, pa je drugo večkrat celo dobrodošlo. Vsi smo dobili kako klofuto ali vzgojno po riti ko smo bili otroci pa zaradi tega nima nihče travm, prosim vas.
civitasstain@gmail.com
04. 06. 2013 14.30
+13
Ja, ja! Rezultati novega načina otroške vzgoje so že vidni!
siupamoizvedetiresnico
04. 06. 2013 14.34
+12
Točno tako, tako malo spoštovanja do drugih in predvsem starejših kot ga kažejo nove generacije je že zaskrbljujoče in to je efekt pomehkuženega vzgajanja.
nesramnez
04. 06. 2013 14.28
+6
če bi našim politikom in tistim kateri so jih nastavili na pozicije fotri kdaj kako primazali okoli ušes bi se dandanes drugače vedli kakor pač se...
prouhudababa
04. 06. 2013 14.31
+3
In kako veš, da jim niso? Morda pa se zdaj ravno zaradi tega tako obnašajo, ker vedo, da ne bo več nobene klofute od nikoder? Razmisli malo!
nesramnez
04. 06. 2013 14.34
+2
prosim ne nabijaj s tem humanizmom ker je že iz mode..!
prouhudababa
04. 06. 2013 14.36
+1
nesramnez
04. 06. 2013 14.44
+1
slaba ti logika ti osebek.ali imaš akvarij...? nimaš. pol si pa ...... (povzetek šale o logiki)
prouhudababa
04. 06. 2013 14.21
+8
Že v sami osnovi je cela ta diskusija popolnoma zgrešena, saj nekako prepostavlja, da so vsi otroci na nek način enaki, kar pa je daleč od resnice. Imamo bolj vodljive otroke in manj vodljive. Imamo bolj inteligentne otroke in tiste, ki so nekoliko manj brihtni. 'Lahko vodljivi' otroci so redko tisti zares inteligentni. Ne postavljajo vaših odločitev pod vprašaj. Ubogajo na besedo. Celo starši z nekoliko 'hitrejšo roko' redkokdaj takega otroka udarijo - zanje je to zgleden otrok, kakršnega si lahko le želiš. 'Težje vodljivi' otroci so pogosto zelo inteligentni. Trudijo se raziskati meje, besede staršev postavljajo pod vprašaj, ugovarjajo in jezikajo - starši pa porabijo 10x toliko energije, da ga pripravijo do čisto običajnih opravil, kot 'lahko vodljivega' otroka. Za takega otroka ne bo dovolj, da mu boste rekli 'ker sem jaz tako rekel'. Pogosto ne bo niti zadoščalo, da boste zagrozili z eno po riti - hotel bo preveriti, če jo boste tudi dejansko dali, ali pa bo ostalo zgolj pri besedah. Ti otroci tudi zelo dobro ločijo med kaznijo, ker so prenapeli lok in klofuto, ki so jo dobili, ker niste imeli energije, da bi se na lep način z njim 'poenotili'. Ti otroci znajo iti v dve skrajnosti, ko dobijo udarec - ali zaženejo cirkus, vreščijo in vas na koncu še ovadijo - ali pa se naredijo, kot da jim tudi z udarcem ne morete nič. Zavedati se morate, da imajo otroci 24 ur časa na dan, da se ukvarjajo s psihologijo odraslih - medtem, ko imate vi ...koliko časa, da se ukvarjate s psihologijo otroka? Alternativne kazni so tu edino sredstvo, ki lahko na dolgi rok pomagajo. Vendar se je treba pri tem zavedati, da enkratna prepoved gledanja risank ne bo naredila nič. Vsi bi radi disciplinirali otroka, pri tem pa pozabijo, da je treba najprej disciplinirati samega sebe. Če se poslužuješ alternativnih kazni, moraš biti vztrajen in konsekventen. Otrok mora vedeti, da bo za isti prekršek VEDNO dobil enako kazen. En dan brez risank se vam bo smejal - če bo pa zaradi ponavljajočega prekrška vsakič še en dan več brez risank, bo pa sčasoma začel tuhtati, če se mu še splača vztrajati, ali bi raje priznal poraz in se podredil. Glavni problem pri tem je neusklajenost staršev (eden prepove, drugi pa...ker mu ravno ustreza, da ima mir, še sam otroka posadi pred TV?). Ravno tako je problem, ker starši prehitro pričakujejo rezultate. Rezultati se pokažejo šele takrat, ko otrok vidi, da resno mislimo in ne bomo popustili, ali pa se pustili pretentati. Neuspeh alternativnih metod kaznovanja moramo pripisati samim sebi - ker se sami ne držimo pravil, ki jih postavljamo. Otroci to opazijo in izkoristijo. Če pa potem zato, ker sam nisi konsekventen, posegaš po fizičnih metodah kaznovanja, se meni poraja vprašanje, kdo pravzaprav bi si prvi prislužil fizično kazen - nekonsekventni odrasli, ali otrok.
nesramnez
04. 06. 2013 14.35
+0
tako so vas v šoli učili kako se pohlevno in tiho čaka v vrsti ....
nesramnez
04. 06. 2013 14.50
+2
v glavnem se strinjam s teboj ampak včasih pride v kompletu teh sankcij tudi fizična premoč(klofuta ali po riti) kajti v ekstremnih primerih edino to pritegne njihovo pozornost.da smo in do kje smo postavili mejo...
prouhudababa
04. 06. 2013 15.00
+2
Lahko našteješ takozvane 'ekstremne primere', ki po tvoje opravičujejo uporabo fizične sile in se jih NIKAKOR nebi dalo drugače rešiti? Zelo radi pavšalizirate, ker izza tega lahko še vedno skrivate nekakšno kvazi nujnost, da obstaja tudi možnost fizičnega kaznovanja. Mene pa zanimajo konkretni primeri. Kdaj je torej 'nujno' uporabiti fizično kaznovanje?
nesramnez
04. 06. 2013 15.04
če prej ne takrat ,ko se braniš pred njim...hahaha
24hour
04. 06. 2013 14.10
+8
Kakšna klofuta more bit. Raje vidim da starš svojga otroka klofutne kot pa otrok svojga starša. Če nisi nikoli dobil klofuto ko si biu otrok potem ne poznaš spoštovanja.
nesramnez
04. 06. 2013 14.32
+4
če mu ni kaj prav gre lahko v dom ali rejo.samo tam pa tepejo in ne samo klofnejo
Polnosta
04. 06. 2013 14.02
+16
Jaz nisem dobila nobene klofute. Sem jih pa konkretno dobila nekajkrat v življenju s šibo po riti in zaradi tega nisem doživljala nobene travme, ker vem da sem jih dobila zasluženo ob pravem času.
Macay
04. 06. 2013 13.51
-2
Slovensko družbo so uničili Komunisti, ( Vlada ) pravosodni sistem in njihove ponorele socialne službe.
Macay
04. 06. 2013 13.51
-2
Vsi našteti sodijo v ustanovo zaprtega tipa.
prouhudababa
04. 06. 2013 14.33
+3
To misliš tiste dvolične komuniste, ki so en dan rdeči, drug dan pa že beli? Ja, TI so res dokazali, da NAČELA v družbi niso pomembna, da se je treba obračati v vetru, loviti koristi, kjer jih le moreš. Pfej!
eseries
04. 06. 2013 13.49
+12
Katasatrofa. Sem absolutno proti pretepanju otrok, ampak žal se bo tukaj naredila samo zmeda. Tisti, ki otroke trpinčijo in pretepajo, bodo to delali še naprej, taki otroci pa si staršev / skrbnikov ne bodo upali prijaviti, kot si ne upajo sedaj. Ostali otroci, ki imajo normalne starše, ki dajo kako vzgojno po riti, pa bodo sedaj našli način, kako se izogibati kazni (in to bodo počeli tudi tekom odraščanja) in bodo sedaj svojim staršem grozili s prijavo in podobno. Sam sem mnenja, da se lahko večina zadev reši s pogovorom oz predhodnim "izobraževanjem" otroka ipd, ampak včasih je nujna tudi kaka vzgojna. Sem že slišal par primerov, ko je otrok, takoj ko je povedal, da je dobil 1-ko, zagrozil staršu, da naj ne izvaja nad njim psihičnega in fizičnega terorja. Že sam besednjak je za otroka hecen, ampak nekje ga je pobral in eto.. Ko bi pa staršem takega otroka mogoče še celo vzeli, bi se pa sploh vse postavilo na glavo.
wizeman
04. 06. 2013 19.50
+1
Tu ni govora o pretepanju, zato ne nakladaj. Govora je o klofuti. Klofuta je univerzalni vzgojni pripomoček za vse rase in višje živalske vrste. Vsak mladič odlično razume "klofuto" svojega starša, pa naj bo to piščanček, kužek, mucek..... ali človeček.......
angelDimaria
04. 06. 2013 13.44
+10
socialne službe ne vedo kva je disciplina pa kva je nasilje v družini. primer iz gorenjske. Mali prijavi očeta ker ga neprestano tepe težek alkholik pride nabit na socialno službo noo na koncu dobi mulc terapevta drugi primer mulc odljičnjak trenutno končal ( no ne še ma še maturo sam mu kar dobr kaže ) šolanje iz gimnazije odjičnjak oba starša težka alkoholika vsak dan tepen soednje prijavljali in na koncu ni bilo niti enega delavca da bi prišel v kontrolo, ko pa en razvajen mulc v bloku dobu po riti sam je odšel na socialno in se prekleto zlagal kako ga vsak dan tepejo in kva je blo socialna izvaja nadzor mulc se jim pa vsem smeji... To je ta problem -_-
olgcaa
04. 06. 2013 13.38
+11
sem proti trpinćenju otrok samo kar je pa preveć je pa preveć
civitasstain@gmail.com
04. 06. 2013 14.22
+4
Jaz sem tudi proti vsakemu trpinčenju. Eno otroku po ta zadnji pa odobravam. Ne pretiravajte z besedami! Moj predlog. Pri nepokorščini otroka mu napišite globo. Morbit jo bo tako razumel kot mi odrasli pri prehitri naši vožnji na cesti!
ole-ole
04. 06. 2013 13.37
+28
Meni je klofuta pustila trajne posledice, nikoli več si nisem upal pluvati v tuj krožnik in objestno metati hrano po tleh. Pa kake travme neki, za vsesplošno nesprejemljivo dejanje je ena po riti čist OK, če kdo misli drugače potem je bilo celotno človeštvo tisočletja ena sama travma.
kokicas
04. 06. 2013 13.31
+17
Pred kakšnim mesecom je eden reku: "Če bi mi fotr kakšno klofuto več dal, bi bil danes doktor, ne pa zidar" !! Sicer pa mal po riti nikol ne škodi, če se mu drugače ne da dopovedat, ko je majhen.Veliko pa je današnjih staršev, ko sploh ne opazujejo otroka kaj počne,med tem ko skupaj hodita ob prometni cesti, ali čez prehod za pesce, in sem imel že zelo blizu situacije, ko je otrok kar mirno čez ruknu, malo je mankal, da ga nebi s kolesom podru.Rečeš staršu: "Gospa še kakšno oko na otroka vržte", on pa se začne dret kako voziš s kolesom, a si normalen,,.... namestoda ga dvakrat po riti in konc, otrok ne bo nikol več skoču pre kolo al avto.
prouhudababa
04. 06. 2013 13.44
+8
Otroka po riti? gospo bi bilo treba po riti, ker ni gledala kaj otrok dela! Kako imate pokvarjena dvojna merila, da še sami ne veste! Če bi se to isto zgodilo vzgojiteljici v vrtcu, da bi otrok med sprehodom skočil na cesto in bi ga zbil avto, bi bila vzgojiteljica neodgovorna pošast, ki jo je treba najstrožje kaznovati, za vedno prepovedati delo z otroki, po možnosti še stlačiti v zapor. Ko pa se VAM isto naredi, ste pa VI nedolžni, otrok jih pa naj brez milosti dobi po riti, da si bo za drugič zapomnil? Dvoličneži ste!
LOS - T
04. 06. 2013 13.49
+3
jaz ne...jaz pravim, da bi učitelji morali imeti pravico pred starši namlatit poredno mularijo....ampak današnja fdvjevska vzgoja in kultura dela iz nas dvoličneže o katerih ti vpiješ...a si tršica, ki jih je dobila po prstih, heheh?
civitasstain@gmail.com
04. 06. 2013 14.26
+3
Prohu. Verjetno nimaš še otrok, drgače nebi take spuščala take bedne! Pri naši vsaki nepravilnosti , bi nam moral pol tudi vozniško vzet, al pa inštruktorju.
CDROM
04. 06. 2013 13.29
+5
ZAkaj pa ne objavite kongres ali simpozija, ki ga je imela stroka na to temo in koliko je bilo negodovanja že med njim? Ko je ena lepo povedala kako upa mlada dama vsem nam razlagat kako se otroka vzgaja, ker je že vprašljivo če sama ima otroka in če je sploh delala z otroki oziroma kake so njene izkušnje pri tem? DA je brala z listka, ki ga je prepisala iz bog si ti vedi kake knjige to zna vsak. DA so sami udeleženci rekli, da je bilo merjenje moči in ne kako resnejše reševanje problemov na to tematiko. Dajte raje to napisat, kako se že med stroko mnenja razhajajo, da nekateri lepo trdijo da s takim pristopom in takim načinom dela dela sama škoda na dolgi rok. SAMI ONI PRIZNAVAJO, DA STVARI TAKE KOT SO NE DELUJEJO!
SkokecPokec
04. 06. 2013 13.29
+9
ko računalnik zašteka pritisneš reset tipko in začneš znova. če pa mulc al pa mula začne nenormalno funkcionirat se mu/ ji pa pritisne klofuta in začne spet normalno funkcionirat...
SkokecPokec
04. 06. 2013 13.31
+9
sicer pa več ko si klofut v mladost prejel, več si jih v življenju sposoben prenesti... kar nas ne ubije, nas okrepi
wizeman
04. 06. 2013 19.53
Viš, ferdo, če bi se s svojim računalnikom več pogovarjal, ti mogoče ne bi zaštekal....
Pischkot
04. 06. 2013 13.22
+1
Admin, očitno so vzgojne tudi na vas pustile posledice, da brišeš moje komentarje.
mcc
04. 06. 2013 13.19
+15
En normalen starš že zna precenit, kdaj je klofuta primerna ali ne!!! Sam jih nisem nikoli za brezveze dobil okrog ušes in če sedaj pogledam nazaj, mogoče sem jih še premalokrat dobil!!!
Uporabnik811241
04. 06. 2013 13.19
+8
Ogromno ljudi nima dela in se vsakodnevno ukvarja z blesarijami in tako poskuša opravičit obstoj svojega dobro plačanega delovnega mesta !!
natinat
04. 06. 2013 13.12
+25
Dejte nehat no, seveda je veliko prijav, sploh pa s strani otrok, ker jim vsepovsod govorite, kako lahko to naredijo!Marsikateri otrok prijavi starša samo zato, ker ga ni spustil ven s prijatelji ali pa ker mu je dal klofuto zaradi jezikanja! Kaj če bi jim dopovedovali kakšne so njihove dolžnosti in ne samo pravice?!! Sama imam sina starega 15 let in v njegovem življenju jih je dobil vsega skupaj 5x po riti in danes mu nič ne fali, nima ne travm ne psihičnih posledic.
Pischkot
04. 06. 2013 13.16
-17
sast7625
04. 06. 2013 13.18
-16
jih bo še mel čez 10-15 let. takrat se to pozna. Boš videla kako (ne)rad te bo objel ko te dlje časa ne bo videl, ti pa ne boš vedela zakaj je temu tako.
bibcaaa
04. 06. 2013 13.22
+7
Stara sem 20 let pa sem jih jaz tudi ene parkrat dobila po riti. Vcasih nic ne zaleze pa je treba pac to smer ubrat. Pa nimam nobenih travm in jih tut ne bom imela. Tako da to ko te starsi focnejo al pa po riti dajo je bila ze sila, si bil pac "poreden" in je to pac vzgojni ukrep, ne vem zakaj bi se zaradi takih malenkosti po sodiscih vlacili. Ne recem tam kjer je res fizicno nasilje, vsakodnevno oz tedensko, tisto je druga stvar:)
natinat
04. 06. 2013 13.23
+10
Ne nima, ker je čisto normalen najstnik s katerim se dobro razumeva! Naj ti bo jasno, da ne zagovarjam nasilja in moj otrok ni bil tepen kot si ti mogoče predstavljaš, enkrat po riti mu pa sigurno ni škodilo! Najbolj mi gredo pa taki starši na živce, ki mislijo, da ena po riti in je že potreben psiholog.
natinat
04. 06. 2013 13.23
+1
Pischkot
04. 06. 2013 13.24
+0
Ena po riti? Če je do sedaj dobil le eno po riti, potem ima zagotovo zanemarljive posledice. ;-)
natinat
04. 06. 2013 13.26
+11
sast7625, naj ti povem nekaj glede tvojega posta..jaz sem bila zelo jezikav otrok in velikokrat sem jih dobila od očeta in mame zaradi tega, pa jih danes vsak dan pokličem in pridem k njim na obisk, ker vem zakaj sem jih dobila in do njih nimam nikakršnih zamer!
civitasstain@gmail.com
04. 06. 2013 14.43
+1
Zakaj imamo zakone, da se po njih ravnamo, če ne pride kazen! A otroci so pa bolj pametni in vedo da se je treba držat ukazov, ki jih iyrečejo starši