Slovenija

'Niso nevarni psi, ampak lastniki, ki pse nepravilno vzgajajo'

Ljubljana, 25. 08. 2017 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V zadnjih petih letih je bilo uradno zabeleženih 2000 pasjih ugrizov in več kot 2000 drugih poškodb zaradi napada psa. A ta statistika je le vrh ledene gore, saj veliko ugrizov in napadov ljudje seveda ne prijavljajo. Posledice, ki jih imajo pasji napadi in ugrizi, so - posebej pri otrocih - veliko večje kot zgolj rane, ki jih dobijo.

In ker si vsi želimo, da naši psi, veliki ali majhni, ne bi bili nevarni, je ekipa 24UR Inšpektor na terenu s strokovnjaki, ki se ukvarjajo z vzgojo in prevzgojo psov, preverila, katere napake najpogosteje delamo. V resnici namreč niso nevarni psi, ampak lastniki, ki s svojimi psi ne delajo pravilno in zato ti razvijejo nezaželeno vedenje. V prispevku je sodeloval tudi Miran Marš, predsednik Komisije za šolanje pri Kinološki zvezi Slovenije.

Najpogostejša napaka, ki jo delamo lastniki psov, je, da želimo psa počlovečiti, zato mu ne postavljamo meja, meje si potem začne postavljati pes sam in zato ga lastnik ne obvlada več. "Pes ni človek, ne razmišlja kot človek, razumeti moramo njegovo naravo in nagone in potem lahko dosti lažje delamo z njim," pravi Marš. Takrat se tudi pes najboljše počuti. Največja težava je torej v neodgovornih lastnikih, ki niso gospodarji svojemu psu, ampak mu dovolijo, da je gospodar pes. Katere so še druge napake, ki jih delamo lastniki, in kako jih je mogoče odpraviti?

V 24UR Inšpektor, ki bo na sporedu jutri zvečer v oddaji 24UR, boste videli zelo konkretne primere s terena, ki dokazujejo prav to. In tudi, kako poteka prevzgoja psa, malega in na videz povsem nenevarnega mešančka, ki pa je že večkrat ugriznil. Kakšna so zlata pravila ravnanja s psom? Ne zamudite Inšpektorja jutri zvečer. Da bi bilo ugrizov in napadov čim manj in da bi bili psi lastnikom in okolici v veselje, ne pa v breme.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (202)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

aink
26. 08. 2017 09.24
+2
Problema v ljubljani prakticno ni z odpetimi psi so problemi na vasi ker ma vsaka bajta psa spuscenega pred hiso v ljubljani je 99posto psov bolj kulturnih kot pa ljudje ki zivijo tam
optimist11
27. 08. 2017 18.08
-1
optimist11
25. 08. 2017 20.51
+3
Imel sem privat inštruktorja za šolanje psa. Po enem tednu sem opazil , da sploh ne šola psa ampak uči mene kako delati z njim. In tega v šolah ne delajo. Pes zna nekaj vaj in mislijo da je socializiran. Ko pa pride izven ograje društva pa vse po starem.
wolfterier
27. 08. 2017 10.09
+2
Mnogi imajo psa le zato,da nagajajo sosedom in jih ustrahujejo.
Tomvojo
25. 08. 2017 18.43
+4
Isto je z otočadjo.
scipio
25. 08. 2017 16.12
+5
pes je nesporno lahko dober človekov prijatelj, a je to lahko predvsem zato, ker mu manjka pameti in neodvisnosti, saj v primerjavi z svojim sorodnikom volkom ostane vse življenje razvojno na mentalni ravni približno takšni kot je pri ljudeh triletni otrok v razmerju do odraslega človeka. problem pa je lahko njegov potencialno ubijalski čeljustni aparat, ki seveda ne ostane na tej razvojni ravni. to dejstvo, povezano z nespametjo nekaterih lastnikov, ki v odnosu s psom sublimirajo vse svoje osebnostne komplekse, motnje in skušajo kompenzirati svoje življenske neuspehe in travme, pa s tem tudi dobrega psa dobesedno pokvarijo, vidiš, to žalostno dejstvo povečuje tveganja za vse nas, ki s temi osebki živimo v skupnosti.
ivan.z Doba
25. 08. 2017 15.59
+6
Uzakoniti bi morali obvezno šolanje lastnikov psov težkih nad 3kg, do njihovega 6.meseca starosti. Problem ni v psih problem je v lastnikih, ki mislijo da so požrli vso kinološko znanost že z nakupom psa.
VolkBrenin
25. 08. 2017 16.57
+1
oježeš
25. 08. 2017 12.16
+5
Ko je pes vzgojen z napačnim lastnikom, postane pes nevaren v okolju. Zato ne pišite, da pes ni nevaren. Je pa veliko lastnikov, ki so prepričani, da moramo biti vsi ljudje navdušeni nad psi in jih puščajo brez povodca, da letajo naokoli. 'Saj naš pa ni tak', kot pri otrocih, ki naredijo lumparijo, pa so starši prepričani, da je njihov otrok lepo vzgojen in le prijazen in ni sposoben narediti kake lumparije ali škode. Drži pa, da je kar nekaj lastnikov psov, ki se zavedajo, da so v družbi in se tako tudi obnašajo. Ampak kaj ko nekaj samopašnežev razmišlja egoistično in zato mečejo slabo luč na vse lastnike psov.
sinhron
25. 08. 2017 13.30
+4
Se strinjam z napisanim in dodajam , da bi bilo potrebno najprej vzeti v šolo bodoče lastnike psov , šele potem bi lahko nabavili psa in nato izšolati psa in lastnika tudi v tej smeri , da bo pobiral iztrebke za psom !
flexi22
25. 08. 2017 13.56
-5
jst bi dodav še to da tudi tisti ki nimate psa ste še bol nevarni za okolico
aink
25. 08. 2017 14.44
+1
Ne vtikat nos povsod to bi moral bit predmet v osnovnu soli ker se vsi obremenjujete z psi...namesto da odpravite hibe pri samih sebi
Zikepike
25. 08. 2017 12.15
+5
Osebno svojemu psu ne bom nikoli zaupal, ceprav ga imam zelo rad in on tudi nas, kot druzino in celoto. Vzgoja gor ali dol, jst ne vem, kaj se v njegovi glavi dogaja. Super se razumeva, in je ubogljiv, vendar ga nikoli niti za minuto nepuščam samega z otrokom. Zival je zival, tako kot pri ljudeh, tudi njim kdaj v zivljenju pride ''žuta minuta'' in nepremisljenj gib beri ugriz.
jonbonslon
25. 08. 2017 11.21
+7
ne vsi lastniki psov,a večina pelje svojega najboljšega prijatelja na wc na sosedov travnik...taka je žal realnost...
santamaura
25. 08. 2017 11.33
+5
Pa saj ni problem sosedov travnik- Problem je v tem, kdo koga pelje na travniki. Pes lastnika ali lastnik psa
srebrnibreg
25. 08. 2017 11.54
+3
Za travnik še ni tako velika škoda ampak, ko pusti lastnik opravljati psu potrebo po zidovih stavb, in ostalih predmetih kot so ulične svetilke in cvetlična korita ter kolesih avtomobilov pa je že to pokazatelj nekulture in nesnažnost lastnika psa.
Valkoor
25. 08. 2017 12.03
+10
Sem pred leti delala kot natakarica v enem izmed lokalov na obrobju LJ.. Pred lokalom je bila ena zaplata trave, kjer so običajno tipi opravljali malo potrebo, večkrat pa tudi bruhali zaradi preveč popitega alkohola.. Da sploh ne omenjam osebkov, ki so kar sredi terase lokala pljuvali, stresali ogorke in se občasno tudi malo pretepli, da je bilo za nameček še vse krvavo.. No toliko o živalih človeške vrste, ki naj bi imeli razum..
santamaura
25. 08. 2017 12.09
-4
Kar si jim kot natakarica natočila to so pač ven zmetali. Upam, da si dobila vsaj kak trinkolt - Izgleda, da je bilo bolj slabo, glede na tvoje komentarje
Valkoor
25. 08. 2017 12.13
+4
Ohhh so mnogokrat že prišli opiti, zato boš moral poiskati krivca nekje drugje.. Sicer pa res super argument ni kaj. Verjetno si podobno civiliziran kot zgoraj omenjeni osebki. Kaj pomeni trinkolt pa veš samo ti..
oježeš
25. 08. 2017 12.19
+5
Anittee in ko tak človek vzgaja psa, je neizbežna katastrofa za ljudi in okolje.
Valkoor
25. 08. 2017 12.23
+3
@oježeš Se strinjam, čeprav načeloma psi naredijo mnogo manj škode kot ljudje..
santamaura
25. 08. 2017 11.01
+4
Če govorimo o velikih psih se pravi takim, ki lahko z svojo močjo otroka ali odraslega človeka podrejo je zelo pomembno okolje v katerem živijo. Taki psi morajo imeti prostoren pesjak in vrt po katerem lahko skačejo. Taki psi nikakor niso za v bloke ne glede na ego gospodarja.. Pri nas imamo tak primer: Mlad par ima velikega psa v stanovanju. Pasma ni važna. Ko ga čez dvorišče na lulanje pelje fant-njegov gospodar ni problema. Pes je ubogljiv in uboga na komando. Ker pa je ta gospodar včasih pač v službi, pes pa mora lulat, ga čez dvorišče pelje punca. Tedaj je slika popolnoma drugačna. Samo eno vpitje, kakaknje in lajanje kar po dvorišču. Ko ga uspe spraviti nazaj v stanovanje si vsi oddahnemo. Pa saj je res. Ni kriv pes, kriv je človek. Človek je tisti, ki odloča o tem kje in kako bo pes njegov živel. Če nimaš pogojev, da bi imel psa si kupi pač pasje bolhe - Tudi one so živali, ki grizejo in skačejo po stanovanju.
oježeš
25. 08. 2017 12.20
+2
Kaj pa trije psi kot teleta v bloku v dvosobnem stanovanju. Sicer se zunaj obnašajo čisto spodobno, ne verjamem pa, da je stanovanje primerno za vse.
VolkBrenin
25. 08. 2017 10.11
+1
Nevarne pasme psov NI . Pes nikoli NE bo nevaren ob pravilnem šolanju / vzgoji . Določeni ljudje vede ali nevede kupijo psa pasme, ki mu niso kos . Psihopati vzgajajo svoje pse v " nevarne " , kot tudi za pasje boje .@@@@ Pomembno . Odkar se zadnja leta ( desetletja) uvaja pasja " permisivna " vzgoja in šolanje - mehki pristop z nagrajevanjem JE število ugrizov zelo v porastu . To pomeni da je bil način šolanja izpred dvajset let in nazaj veliko bolj primeren. In ne nazadnje današnje " šole " za vzgojo psov v večini primerov ne uporabljajo različnega pristopa šolanja - glede na pasmo psa - kar je pogoj za pravilno vzgojo . Primer : vaje/ šolanje obrambe pri belgijskem ovčarju morajo " biti zelo drugačne " , kot recimo pri bauceronu - preprosto zato , ker je najprej potrebno vedeti , katera pasma se že v osnovi odziva na določene stvari - drugače . Generalni zaključek bi bil - nazaj uvesti star sistem šolanja/ dresure, samo šolanje " razdeliti v smeri " po pasmah in rezultat bo " viden " čez približno deset let .
le.professionnel
25. 08. 2017 10.26
+8
To je tako kot bi rekel, da nevarnih ljudi ni. Psi niso roboti, ki se jih lahko 100% kontrolira. Sam imam pse zelo rad ampak so živali.
Valkoor
25. 08. 2017 10.31
+2
Kako ni nevarnih ljudi? Kako točno pa bi ti tistemu iz Danske rekel, ki je pred nekaj tedni razkosal novinarko? cukerček? medo?
VolkBrenin
25. 08. 2017 10.37
+2
Preberi še enkrat...o čem pišem . Primer : rottweiler je lahko najbolj nežen in ljubeč pes / in vse ostalo v tej smeri ...ob pravilnem pristopu ....lahko pa je čisto nasprotje tega - ob neoravilnem pristopu in šolanju . Kdo je torej " krivec " da pes postane...kar postane... In logično je, da 100 % garancije v življenju ni za nobeno " stvar " . Razen smrti . Primer : vsi se vozimo po cesti - samo ne zaradi tega - da bi imeli prometno nesrečo - se pa dogaja - žal . In tako v nedogled.
VolkBrenin
25. 08. 2017 10.40
+3
Ps . In ravno zaradi tega , ker so psi živali ...in različnih pasem in drugačnih karakternih preddispozicij...bi morali pristopiti k njihovemu šolanju ...na različne načine ....
NiVzdevka76
25. 08. 2017 11.13
+2
Se strinjam. Karakterno močne pasme morajo vedeti, kdo je vodja krdela. Jaz upam, da si razbil kak predsodek, za ljudi z betonom v glavi pa itak ni pomoči.
oježeš
25. 08. 2017 12.24
+2
Rezultata ne bo, kot ga ne bo pri ljudeh, ki bi se morali zavedati, da živijo v družbi, obnašajo se pa, kot bi bili sami na svetu in vse kar je zgrajeno za skupno dobro, so prepričani, da je zgrajeno le za njihovo uporabo. K sreči so v manjšini.
aink
25. 08. 2017 12.42
+0
sam sem imel rottweilerja vse do 4mesece nazaj,docakal je 15let in je bil moj ze 3 rottweiler. niti enkrat ni pokazal agresije napram cloveku pa ta bil znan ali pa ne in moji psi niso bili nikoli v pasjih solah pa se ucili nekih fensi smensi hoj itd... namesto tega sm se posvetil z vsakim psom najvec k socializaciji z ljudmi cimvec stika z ljudmi od majhnega to je najbolj pomembna stvar oz sola in ni res da moras biti alfa samec ampak moras psu dati obcutek da si ti tu da zascitis njega in ne da ima on potrebo da zasciti tebe
VolkBrenin
25. 08. 2017 15.00
+1
Aink... dodal bom samo ...da socializacija psa spada v " osnovo vzgoje, šolanja " ali kakorkoli že to imenujemo...in to od prvega dne - ko pride k " novemu " lastniku ...in temu - socializaciji - se posveti pred tem tudi vsak rejec z resnim pristop do vzreje... in seveda ni pogoj da gre pes v ne vem kakšne šole ...je pa zaradi mnogih " pacientov - lastnikov " to zelo priporočljivo...konec koncev je cilj - da s svojim psom z lahkoto in veseljem hodimo in se gibljemo povsod - tudi v urbanih sredinah . Zato je vsekakor dovolj - če pes na kateri koli način naredi " izpit - pes spremljevalec " ...torej da obvlada osnovne vaje poslušnosti ...Res je, da ga to lahko naučimo sami . Ne pa vsakdo. In veliko veselja z novo kosmato dušo. ( večina ljubiteljev pač nabavi novega - ko prejšnji zapusti ta svet . ..)
ivan.z Doba
27. 08. 2017 13.07
+1
Socializacija psa ni samo odnos do ljudi. Socializacija je tudi odnos do drugih psov, živali.
aink
25. 08. 2017 10.07
+5
Mene je pes ugrizni 3x kot otroka,pa se jih nisem bal po ugrizih. Ljudje smo hujsi od zivali sploh ksni kmetavzarji.
srebrnibreg
25. 08. 2017 10.03
+7
Nekateri se hvalijo, da imajo rajši psa za prijatelja kot človeka. Takšni si tudi človeka prijatelja ne zaslužijo. Žalostno pa je, da je pes od takih prisiljen, da mu mora biti prijatelj.
oježeš
25. 08. 2017 12.26
+2
Pes ima ogromno toleranco. Medtem ko se ljudje hitro skregamo, sploh, če nam kdo pove tisto, kar ne maramo slišati. Pa bi morali poslušati in o tem nato razmisliti.
le.professionnel
25. 08. 2017 09.49
+13
To nir res, ker imaš ravno tako kot pri ljudeh pse, ki so že po karakterju čudni ali pa psihično neuravnovešeni, od malega.
srebrnibreg
25. 08. 2017 09.48
+17
To ravno ni res, da pes ni nevaren. Namreč določena vrsta psov je že gensko z namenom ustvarjena, da je napadalna. Res pa je, da je pes ogledalo lastnika.
zloba.si
25. 08. 2017 15.54
-1
mertseger
25. 08. 2017 09.43
+18
Torej predlagam da evtanazirajo lastnike ko pes napade.
26277
25. 08. 2017 09.30
+11
Zanemarljiv podatek, glede na človeške napade v zadnjih petih letih.
gozdar1
25. 08. 2017 09.38
+3
Poskušamo relativizirat , pes je odgovornost lastnika in potencijalno nevarno "orožje".
keved
25. 08. 2017 09.29
+2
Vsem zblojenim basic instagram babam je treba takoj prepovedat lastništvo/upravljanje psov.
Valkoor
25. 08. 2017 10.28
+3
Ja ker prav te basic instagram babe imajo običajno raznorazne pitbull, rotvajlerje in dobermane.. Kako hecno, namreč tvoj razum deluje ravno obratno od dejstev.
batom@pinkponk.com
25. 08. 2017 09.27
+5
Zakaj piaete v prvi osebi??? Nismo vsi lastniki psov... Napake delajo, ne delamo...
Madeni
25. 08. 2017 09.25
-12
Je pa res, da so KOSMATINCI od levice doživeli že marsikaj..tako, da ni čudno da popadejo katerega..( ATOS ) je drago plačal..
batom@pinkponk.com
25. 08. 2017 09.27
+9
Celo imena psov poznas... bolano... obsedeno...
Madeni
25. 08. 2017 09.37
-10
V OPOMIN..Vsem znan primer Baričevič, kjer ni odgovarjal nihče. Živ primer mučenja živali, zloraba psov, kar je navedeno v poročilu, odgovornost od nikogar. Zgodba je dobila svoj začetek že v letu 2006, ko se je zgodil napad na gospoda Megliča, ki še danes ni doživel sodnega epiloga. Naj vas spomnimo, da se je znana afera, ki se je zgodila 2. februarja 2010 na Oražnovi ulici v Ljubljani končala klavrno za Baričeviča, saj je utrpel hude poškodbe ugrizov psov in na kraju umrl. Takrat so bili vpleteni trije bulmastifi z imeni Atos, Atlas in Joy. Do tega groznega dogodka ne bi prišlo, če bi pristojne institucije upoštevale tri pravnomočne odločbe za usmrtitev bulmastifov. Tri trije bulmastifi, Atlas, Atos in Joy so leta 2006 napadli gospoda Megliča, ki je utrpel hude telesne poškodbe ter še do zdaj njegova zgodba ni dobila epiloga. Prav tako so leta 2006 napadli ti trije bulmastifi pasjo inštruktorico Metko Zorc, ki je med drugim poskušala z rehabilitacijo in socializacijo teh psov. Žalostno je dejstvo, da kljub vsem tem dokazom niso ukrepali kot bi morali. Gospod Baričevič je želel te pse, zato jih je tudi dal v oskrbo gospoda Hajdinjaka, da bi jih prevzgojil. Bil je namreč edini, ki se je odločil za prevzgojo teh psov. Nihče drug tega ni želel storiti.
26277
25. 08. 2017 09.40
+9
Mešaš pojme sex, zloraba, psi. Tebe so zlorabljali?
srebrnibreg
25. 08. 2017 09.48
+11
Član katere leve stranke je bil Baričevič? Prosim odgovor z dokazom, ker je drugače vse laž in manipulacija.
srebrnibreg
25. 08. 2017 11.50
+1
Kot vidim ni odgovora kar pomeni, da je laž.
vrtnar01
25. 08. 2017 09.25
+2
Končno eden pravi naslov, kajti nekateri lastniki pesjanarjev so res "neprebavljivi"
26277
25. 08. 2017 09.32
+1