Slovenija

'Pri obrambi sebe ali otroka pred napadalnim psom lahko uporabimo vsa sredstva, pa naj bodo še tako brutalna'

Ljubljana, 12. 03. 2015 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min
Avtor
Mira Matković
Komentarji
344

Tisti, ki so doživeli napad besnega psa ali pa so bili poleg, ko je pes napadel njihovega otroka, vedo, da žival nima milosti. Miran Marš, predsednik komisije za šolanje pri Kinološki zvezi Slovenije, pravi, da v samoobrambi lahko uporabimo vsa sredstva.

V zadnjem tednu smo poročali o kar dveh incidentih, v katerih so psi napadli in poškodovali ljudi in druge živali. Zato smo predstavnike Kinološke zveze Slovenije prosili za nekaj koristnih nasvetov, kako se odzvati v takšnih situacijah.

Kako ravnati, če vašega psa napade drugi pes ali celo več njih? Naj posredujemo? Kako?

Predsednik komisije za šolanje pri kinološki zvezi Miran Marš je za 24ur.com dejal, da skušamo napad preprečiti, še preden pride do stika med psi. Če je le mogoče, se s psom umaknite stran, saj boste tako drugemu psu dali vedeti, da ne želite težav in bo napadalni pes prenehal z ogrožanjem.

Če vas pes že napade, potem ga skušajte z močnim in samozavestnim glasom odgnati. Vaš glas ne sme biti hreščeč ali visok, saj take frekvence glasu psa še bolj spodbudijo k napadu.

Psa ali pse, ki vas in vašega ljubljenčka napadejo, lahko zmedete s hrano. Skušajte v njih vreči kakšne priboljške, ki jih imate pri sebi.

Marš pravi tudi, da je pametno pograbiti kakšno palico in jo zalučati v napadalnega psa, morda se z njo skušati ubraniti. Če imate pri sebi dežnik, ga uporabite, saj se bo pes osredotočil na dežnik in ga bo napadal. Avtomatsko odpiranje dežnika pa lahko tudi prestraši psa, tako da se umakne.

Na psa, ki napada, lahko vržemo tudi plašč ali kakšen drugi večji kos oblačila. S tem ga zmedemo, mi pa imamo dovolj časa, da se umaknemo na varno.

Marš opozarja tudi, da v primeru, če nas napade trop, naj se osredotočimo na vodjo tropa in ga skušamo odgnati. Če bomo pri tem uspešni, opozarja Marš, se bodo umaknili tudi drugi psi.

Med napadom se umikajte ritensko, in sicer v samozavestnem položaju.
Med napadom se umikajte ritensko, in sicer v samozavestnem položaju. FOTO: Thinkstock

"Če nas pes napade, pri roki pa nimamo ničesar, s čimer bi se lahko branili, ga skušamo zagrabiti okoli glave in stisniti za vrat, pod ramo, vendar moramo paziti, da nas ne ugrizne. Če je le mogoče, psa močno stisnemo pod pazduho, da nas ne bo mogel ugrizniti. Lahko ga tudi vržemo na tla in ga tiščimo za vrat, pri tem pa si lahko pomagamo s kolenom," pravi Marš, a opozarja, da te prijeme priporoča le močnejšim in izkušenim osebam.

Pravi tudi, da se med napadom umikajte ritensko, in sicer v samozavestnem položaju. Če imate možnost, lahko pri tem uporabljate tudi kakšna zvočna ali kemična sredstva za odganjanje napadalnega psa.

"Pri obrambi sebe ali otroka pred napadalnim psom lahko uporabimo vsa sredstva, pa naj bodo še tako brutalna," opozarja Marš.

Kaj naj starši učijo otroke?

Lastniki naj razmislijo, kdaj je primerno, da svojemu psu nadenejo nagobčnik, čeprav jim tega morda zakon ne veleva.
Lastniki naj razmislijo, kdaj je primerno, da svojemu psu nadenejo nagobčnik, čeprav jim tega morda zakon ne veleva. FOTO: Thinkstock

Kako naj se v bližini psov obnašajo otroci? Kako naj starši poučijo svoje otroke o nevarnih psih in zaščiti pred morebitnimi napadi, ne da bi pri tem svojim otrokom vcepili strah pred psi?

Marš nam je razložil, da so otroci takšni, da se radi vsega dotikajo, kar pomeni, da pogosto pse vlečejo za ušesa, rep in podobno. Pri tem so pogosto glasni, nepredvidljivi in delajo hitre gibe.

Zato je pomembno, da otroke naučimo pravilnega pristopa. Otroku ne smemo dovoliti, da gre sam do tujih in neznanih psov. Psa, ki ga ne pozna, lahko poboža le z dovoljenjem njegovega lastnika. Nikoli naj ne boža potepuških psov ali takšnih, ki so videti bolni.

Otrok naj psa ne objema z obema rokama in telesom. Naj se ne sklanja nad psa. Ves čas naj pazi na obraz in naj se izogiba direktnega stika z očmi. Če lastnik psa dovoli, potem naj otrok žival poboža z eno roko, in sicer po predelu pod vratom ali za temenom.

Če pes napade otroka, potem ga skušajte zavarovati, pri tem pa upoštevajte zgornje nasvete, ki jih je podal Marš. Ob tem opozarja, da moramo poznati zlato pravilo glede psov in otrok – nikoli namreč ne smejo biti sami, brez nadzora oziroma brez spremstva. Otroku nikar ne zaupajte povodca, da bo sam vodil psa, ki je fizično močnejši od njega.

Tudi če vidite, da se otrok in pes igrata, ju nikar ne puščajte brez nadzora. Prav tako morate biti poleg, če otrok hrani psa.

Otrok mora vedeti, da ne sme motiti in nadlegovati psa, ki počiva, spi in kaže očitne znake, da si ne želi druženja.

Psi ne marajo nenadnih glasnih zvokov. Lahko se namreč ustrašijo in koga ranijo, čeprav tega ne želijo.

Če je pes napadalen ali spopad med psi že poteka, naj se otrok takim psom ne približuje, čeprav le želi pomagati. Pes se namreč v teh trenutkih osredotoči le na spopad in pozabi, da mu hočemo le pomagati.

Otroci in odrasli naj se ne skušajo dotakniti privezanega ali zaprtega psa. Psi, ki so v kletki ali pesjaku oziroma privezani, so nepredvidljivi. Moramo razumeti, da varujejo svoje ozemlje, dvorišče ali hišo. Naučite otroka, da psov, ki so privezani ali v ograji, ne dražijo z metanjem kamnov, suvanjem s palicami in podobno.

Marš prav tako opozarja, da otroke naučite, da ne smejo teči oziroma bežati pred neznanim psom. Če je pes nevaren, naj se otrok od njega oddalji čisto počasi, če je le mogoče korak za korakom. Ostanejo naj mirni, če ne gre drugače, naj bodo negibni. Psa naj ne gledajo v oči. Naj gledajo mimo psa, a tako, da ga še vedno vidijo s kotičkom očesa in naj spremljajo, kaj žival počne.

Otroke naučite, pravi Marš, naj v primeru napada skušajo z rokami prekriti glavo, pri tem pa naj kličejo na pomoč. Staršem pa svetuje, naj v primeru, če njihovega otroka ugrizne pes, ohranijo mirno kri in naj otroka ali psa ne vlečejo narazen, saj lahko tako pride do še večjih raztrganin. Kaj pa naj torej storijo? "Naj odrasli skuša razpreti čeljust psa in tako otroka osvoboditi ugriza," pravi naš sogovornik.

Kaj lahko stori lastnik psa, ki je pravkar napadel?

Kaj pa, če smo lastnik psa, ki je pravkar napadel drugo žival ali človeka? Marš pravi, da mora lastnik psa poskrbeti, da do napada sploh ne pride, in sicer tako, da je v urbanih središčih pes vedno na vrvici. Lastniki psa so dolžni biti sposobni voditi psa in skrbeti za njega. Psa morajo izšolati, da je sposoben življenja in sožitja z ljudmi in drugimi živalmi. "Če pride do spopada, potem naj lastnik svojega psa prime za ovratnico in naj ga dvigne v zrak tako, da mu zmanjka sape. Posledično bo izpustil drugega psa. Če smo sposobni, potem ga lahko tudi dvignemu za zadnje noge in zavrtimo. Če imamo pri roki vodo, ga s pljuskom polijte po glavi, in sicer po očeh in smrčku," nam je razložil Marš.

Znaki, da bo pes napadel

Obstajajo tudi znaki, da bo pes napadel. Kakšni so ti znaki in na kaj naj bomo pozorni? Marš nam odgovarja, da lahko pes tik pred napadom globoko in zamolklo zalaja, lahko pa tudi kaže zobe in renči. Njegove mišice so napete, daljša dlaka, ki je na vratu in hrbtu, pa se postavi pokonci.

Ko se psi srečajo, se ovohavajo in že po tem, kako se vedejo drug do drugega, lahko vidimo, ali gre za prijateljsko razmerje ali ne. Prijateljski pes bo namreč mahal z repom in skušal drugega zapeljati v igro. Sovražno razpoložen pes pa bo renčal, naježila se mu bo dlaka, prav tako bo gledal neprijazno, razlaga Marš in znova poudarja, da psa ne gledate v oči, saj lahko to razume kot grožnjo. Pes misli, da je v nevarnosti in zato napade.

Obstajajo znaki, ki nam kažejo, da je pes razdražljiv in lahko napade.
Obstajajo znaki, ki nam kažejo, da je pes razdražljiv in lahko napade. FOTO: Thinkstock

V katerih primerih naj lastniki svojim psom nadenejo nagobčnike, čeprav jim zakon tega ne veleva? "Ko je pes fizično in psihično močnejši od lastnika. Če je že napadel ali celo ugriznil drugo žival ali človeka. In v vseh primerih, ko niso prepričani, da so sposobni obvladati svojega psa," je še opozoril Marš.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (344)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Alteist
23. 04. 2016 12.53
-10
Tale ženska je daleč od strokovnjakinje. Je večna medijska plačanka.
Draža
02. 04. 2015 17.44
+16
Paralizator je prava zadeva za takšne napade.
Ales Bole
02. 04. 2015 13.30
-9
Ukažeš svojemu psu napad in je rešeno. AM-ji so zakon
Enmajstr
13. 03. 2015 17.02
+21
uporabiš vsa sredstva, ubiješ psa ki te je napadel in greš v zapor, če pa te napade pes in pogrize, pa lahko samo upaš da je cepljen proti steklini in se leta in leta preganjaš po sodniji za odškodnino, če sploh nenazadnje lahko kaj dobiš. To je naša nepravna država! Lastniki psov ki napadejo človeka, bi morali biti NUJNO kazensko odgovorni, enako kot če človek napade človeka!
KavčStrokovnjak
29. 09. 2019 11.19
+0
Oprosti ampak, če te napade pes, te celo ugrizne in mu zlomiš tilnik je to zgolj samoobramba in kazen plača lastnik psa zaradi napada. S civilno tožbo si upravičen tudi do odškodnine. Na urgenci pa v vsakem primeru, če je pes cepljen ali ne, dobiš dozo proti steklini. Izjema je primer Megliča, kjer je Miro Cerar pravno dosegel, da ni dobil niti centa zaradi napada mastifov.
brija?
13. 03. 2015 15.46
+18
Kot pravijo kakšen PES takšen GOSPODAR. In v tem je kar nekaj resnice. Psa še posebno če živiš v mestu ga moraš od malega navadit na ljudi in druge pse, tak da ga vzameš, sabo ko greš na kavico zjutraj da se sprehaja med ljudmi in sam ugotovi da mu niso grožnja, Če ga pa učiš te finte kot so drži ga, napadi ITD... lahko pa tud čivavo spremeniš v pasa ki bo grizel, imam izkušnje od malamuta, bulmastifa rotvajlerja pitbula, kr nekaj pa so bili ko ovčke. Lahko bi imel pa skoz priklenjene jih še malo učil to drž ga raztrgaj in potem imaš psa ki se ga vsi bojijo še ti na koncu. Ne razumem ljudi ki to počno namerno. Vsakekga renično vsakega psa se da vzgojiti da bo prijazen zapomite si to VSAKEGA
llalalala
13. 03. 2015 15.01
+11
Psi so nasilni, če so lastniki nasilni, razlastimo lastnike psov ki niso sposobni imeti normalnega odnosa do živali, ker krivda je njihova ne od psov, torej če moramo evtanazirat takega psa DAJMO ŠE LASTNIKA!
bendeho
13. 03. 2015 12.51
+1
24 kokšk na kupu sedi in jajca vali
bendeho
13. 03. 2015 13.02
+4
moderatorji .. ste en kup sfaliranih študentov, ki jemljete pravico do svobodnega izražanja ...ne vi men brisat postov
plan9
13. 03. 2015 11.24
-2
...če te pa ženska napade, je pa vredu, potem se pa ne smeš braniti, ker takoj dobiš JRM, kasneje pa še sodišče, ali je potem bolje, da te pes napade ali ženska...
aneri64
13. 03. 2015 10.20
+0
ko preberem komentarje me malce zmrazi ob nekaterih besedah. V stavkih oz. besedah je toliko neke agresivnosti kot v tistih dveh psih, ki sta napadla človeka in njunega psa. Vse to se prezrcali na tvojega psa, če ga imaš. Kakršen lastnik tak pes. Živali začutijo naše emocije pa so slabe ali dobre. Ne čudimo se psom in jih ne obsojajmo če smo sami taki. Tisti, ki pa nimajo psov pa nosijo v sebi agresijo jo pa na drugačen način spravijo iz sebe (pretep, popivanje, verbalni napadi). Ni toliko nasilnih psov, samo posamezni primeri, ki jih mediji izpostavijo so odmevni tudi v komentarjih. Napišite kdaj tudi kakšno lepo izkušnjo. Lep prijazen dan vam želim.
49mf5k0d
04. 06. 2015 14.36
+0
`Ne čudimo se psom in jih ne obsojajmo če smo sami taki. ' ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Cvetka Weiss
13. 03. 2015 08.15
+15
berem komentarje in se vprašam, kako je možno, da imamo vedno več nasilnih psov. Ko se malo zamislim se nimam kaj čuditi. Pogost srečuje po naselju med bloki množico psov. Ti ubogi reveži so večinoma zaprti preko dneva v majhnih stanovanjih , nekateri lastniki nimajo pojma o vzgoji psov. Že takšen problem da si bil predstavljen psu od lastnika, pa vsakokrat ko greš mimo vrat stanovanja laja v vrata, ko te sreča na hodniku pa najprej laja v tebe šele na konkretno opozorilo in vlečenje z vrvico utihne. Da ne govorim da bi bilo potrebno določnim psom dati nagobčnike. Lastniki mislijo da je vsem sprehajalcem všeč , da jih psi ovohavajo ali skačejo po njih. Ne razumem te logike. Moje mišljenje je , da pes potrebuje svoj življenjski prostor za počitek in gibanje, da niso dovolj samo sprehodi 2x na dan. Da če imaš psa je to odgovornost in z njim se je potrebno redno družit in ga vzgajat, tako kot otroka. Pes ne sme bit nikomur živa igrača in nek nadomestek, ker ne prenese nekdo človeške družbe.
Halooo1234
13. 03. 2015 06.07
-28
najboljša obramba je ta da se ne dotikaj psa ki ni tvoj .. če hočeš vprašaš lastnika on bo najboljše vedel ali smeš ali ne .. če pa je potepuški pes pa se ga pač izogibaj saj neveš česa je zmožen.. nisem še videla da bi pes napadel kr tak tako kot človek ne .. če ga provociraš seveda se bo branil.. in to z obrambo ki naj bo še tako brutalna .. bedarija ne dotikaj se in ne bo ti treba .. pika
Misija1
13. 03. 2015 10.58
+23
Ti si ravnokar z vrtca prisla? Resno te to vprasam, ker ocitno nimas razciscenih osnov oziroma imas bore malo izkusenj! Jaz ti povem samo to, da sem kot popisovalec na terenu za Elektro MB dozivel vse in še več. Od tega, da so me odvezani psi lovili po travniku vec 100 metrov od hiše v kateri je bil lastnik, do tega, da so me vgriznili mali pišeki in to tako zahrbtno, da nisem mogel verjet. Stojim pri stevcih in prijazen mali kuža pride pocasi mimo mene, me voha, nato pa me čavsne. Na vaseh je stanje še dosti hujse, bolj na samem so hise, slabse je, psi spusceni, vcasih po 2 skupaj. Enkrat sem imel smolo in sem naletel na 4, od tega 2 srednje majhna, ter dva ovcarja. Vse lepo in prav, ko so na tleh lezali oddaljeni drug od drugega, ni bilo nic. Privezan seveda noben ni bil in to v neposredni blizini hiše in ceste, ograje hisa sploh imela ni. No, da nadaljujem. Dokler so posamezno ležali je bilo vse lepo in prav, potem pa je prisel eden manjsi blizje k meni, zalajal in to je bilo to. V isti sekundi so se ostali trije dvignili in zaceli lajat ter hodit proti meni, kazat čekane, šavsat proti meni. Imel sem samo sreco, da sem, ocitno "glavnega" nato uspel udarit z mapo po glavi medtem ko se je pognal proti meni in tako niso upali vec blizje, ampak bolj kot sem se umikal, bolj so bili napadalni. Dokler ni prisla ven lastnica, naenkrat mir. Ženska pa itak ni imela v glavi druga kot pa slamo, kar se je videlo, ko sem ji potem povedal kaj se je zgodilo in zakaj nima psov privezanih. Zacela je pametovat dokler je nisem v sekundi utisal, ko sem rekel, da ji bom v tem momentu poklical policijo ce ne utihne! Potem se je umirila, na odhodu sem pa ji rekel, da ko pridem naslednjic sem torej cez pol leta, ce bo isto stanje, klicem policijo brez da se priblizam hiši. Epilog - cez pol leta sta bila 2 psa privezana, drugih dveh pa ni vec bilo. Soseda pa mi kasneje pove, da so tile psi ze prej napadli veckrat! Tu bi lahko celo štorijo povedal, vsaki mesec ista zgodba in to vec kot 5 let! In nikoli, prav nikoli, nisem izzival, se celo pocasi sem hodil, se pogovarjal s psom, da bi ja bila mirna situacija itd...Tako da ne ti meni o tem, da psi ne napadejo kar tako!!!
Sniper77
13. 03. 2015 11.35
+11
KomunajzerKitajski
12. 03. 2015 21.46
+14
prodaja solzivcev bo narasla?
AngelDevil
13. 03. 2015 08.51
+5
kolbek460
12. 03. 2015 21.45
+27
Eni prisegajo na glas ,drugi na gorjačo ,,tretji na nož ,četrti na solzivec,prisegam samo na svinec ,3,5g in več to sigurno pomaga in to je preverlivo ,
Jasnovidec Cosmos
12. 03. 2015 21.29
+2
OpaZokiStyle 12.03.2015 17:53:12 5 Nož je res neefektiven ker je pes bolj gibčen. Solzilec pa v 80% pomaga, moraš pa ciljati direkt v gobec. Paralizator pa sploh. Solzilec je preverjen, deluje, sem ga med svojimi pohajkovanji po naravi že večkrat uporabil. Večji problem je potem lastnik. No, solzilec in paralizator primeta tudi na človeku. ------------------------------------------------------- Pa s kakšnim solzilcem nakladaš že nekaj dni?Ali si ga sploh sprobal zaten na sebi?Ne nakladaj nekaj kar ne veš,ker solzilec na psa sploh ne deluje saj ima povsem drugačen razvit čut voha kot človek. Sozilec za obrambo kateri se uporablja za ljudi sem že sprobal v Avstriji ko me je napadel ovčar in sploh ni pes tega zaznal tako,da sem solzilec vrgel proč in skočil v zrak na balkon neke stavbe ter počakal,da je odšel.
Dean Edini
12. 03. 2015 21.44
+4
Karkoli se zgodi je najbolj pomembno, da ohraniš trezno glavo saj samo tako lahko "normalno" razmišljaš kaj, kako in zakaj naredit! In ne kot večina ljudi prvo kaj naredi je panika, in da spusti vse živalske glasove iz sebe.
AngelDevil
13. 03. 2015 08.53
+1
Potem najbolje, da imaš še kaj za lastnika...
Polnosta
13. 03. 2015 10.03
Menda lahko psa zmedeš tudi z lakom z lase..no samo nikoli še nisem na sprehod vzela seboj laka za lase.
Misija1
13. 03. 2015 11.05
+2
Ce bos s paralizatorjem šel nad psa, je vecja verjetnost, da bos usekal se sebe. Na daljavo ga bos tezko, ko bo pa na tebi ali ti na njem, bos pa v stiku z jim in ti, preverjeno, ne priporocam :)
Enmajstr
13. 03. 2015 17.05
+2
nevem kakšen solzilec si ti sprobal, z izkušenj ti lahko povem da deluje in to še kako
Jasnovidec Cosmos
12. 03. 2015 21.20
-7
In taki kot je tale Marš so predsedniki pri kinoloških društvih.Ne vem ali je tale Marš preden je dajal tole izjavo globoko pogledal v kozarec ali pa res nima pojma ter daje še napačne nasvete ljudem.Potem pa ni čudno da se dogajajo take zadeve. Bi rad videl kako bi on mojo psico na primer grabil za vrat in podobno v kolikor bi ga bog ne daj napadla.Razen.če je imel v mislih majhne pse tiste na baterije.Take napačne izjave privedejo do katastrof katere se ne bi pripetile,če se kaj takega ne upošteva.Na psa napadalca se je potrebno ostro zadreti in ga ravno gledati v oči,da spozna,da on ni glavni in najmočnejši pa se bo umaknil.Nasprotno se pa z gledanjem mirnega psa v oči sproži reakcija napadalnosti psa,ker prične misliti,da ga izzivaš.
Dean Edini
12. 03. 2015 21.30
+7
napad psa (enega) ni tak problem tudi tvoje psičke, kakršna koli pač je.... večja težava nastane pri odvrnitvi-obrambi napada dveh ali več psov.
kolbek460
12. 03. 2015 21.48
+4
To je problem da lastnikova žival ima več pravic kot lastnik sam,
Jasnovidec Cosmos
12. 03. 2015 21.58
+0
Ja se popolnoma strinjam ampak grabiti nekega velikega oziroma srednjega (ni pomembno) ni kar tako.Še posebno,če je pes šolan v kaki borbeni namen (vojska,policija,tudi domača uporaba,itd). Takega psa iti grabit za vrat je več kot neumno,ker je ravno na take prijeme pozoren. Po pravici povedano pa ne verjamem,da bi pes in tudi večje krdelo kar tako napadlo človeka,če mu ne daš povoda za to. Še vedno se je najbolj obneslo,če ni druge,da ostaneš na mestu povsem mirno.Pes je radoveden zato priteče do človeka vendar ga ovoše se obrne in gre,če ni izzvan večinoma tudi na terenu katerega ima za svojega in ga brani.Primer kot je bil pri Mariboru je pa spet drugo,ker tam sta psa napadla psa in ravno tako ne človeka.
Dean Edini
12. 03. 2015 22.07
+1
še en poznavalec... službeni pes izšolan, da "napade" človeka (beri policijski ali vojaški) je naučen, da ugrizne v roko!
Jasnovidec Cosmos
12. 03. 2015 22.21
+0
Meni ni potrebno brati tistega kar tam piše,ker vem na pamet. Prav dobro pa tudi vem kako so ti psi dejansko šolani in enako imam šolano Rotwailerko katera bi sprva res prijela za roko,če pa ne zadostuje pa je na vrsti glava odvisno od situacije v kateri se znajde.Zato mi ne na pamet o tem.
Jasnovidec Cosmos
12. 03. 2015 22.26
+3
Pozabil sem še napisati,da če ima napadalec ali nepridiprav v rokah ali orožje ali kaj drugega verjemi,da ga ne bo zagrabila za roko.Tako je naučena je čuvajka in prav je tako.Sicer sem pa to mislil na domačem dvorišču v naravi pa nisem nikoli imel nobenega problema niti z eno pa imam sedaj že tretjo in upam,da bo tako ostalo.
Dean Edini
12. 03. 2015 23.54
+3
glede na to da si "jasnovidec" ti verjetno karte lahko povedo če bo tako ostalo ali ne! ;)
Dean Edini
13. 03. 2015 00.04
kolbek če tako meniš, kot si napisal pa mi povej kdo je koga kupil? Pes lastnika ali lastnik psa?
bisar
13. 03. 2015 00.41
+1
policijski pes lahko da je šolan, da grabi roko...vojaški pa ne...vojaški grabi vrat... na granic smo jih imeli...nemške očarje...ni sans da se ga rešiš brez povelja vodnika...
Dean Edini
13. 03. 2015 01.27
bisar ...to takoj po 2 svetovni vojni ali kdaj?
Misija1
13. 03. 2015 11.09
+3
Znanec policaj, vodnik psa, je nekoc psa, ki ga je napadel (slo je za borbenega psa, velika) ob napadu zgrabil, dvignil v zrak, stresel in dal na tla. Pes je zacvilil in pobegnil, nic mu ni bilo jasno. Je pa tale policaj imel krepko cez 100 kilogramov in je zaradi narave dela znal z psi.
Dean Edini
13. 03. 2015 14.59
osebno sem posredoval med dvema spopadoma dveh psov. Prič med husky-jem in mešančkom, drugič med staffordom in rottweiler-ko skupaj z lastnikom rottweiler-ke! In smo vsi odšli brez poškodb razen jaz sem jih fasal od mešančka med posredovanjem,,,
felix59 drugič
12. 03. 2015 19.44
+26
Zanimivo! Psa , ki nas napade lahko ubijemo, lopovu , ki ga zasačimo v lastni hiši ne smemo skriviti lasu , bognedaj , da bi ga udarili, ker boste preganjani zaradi nasilništva ! Država za vikat !!!
Jasnovidec Cosmos
12. 03. 2015 21.22
+4
Dean Edini
12. 03. 2015 21.22
+9
če gre za silobran ali skrajno silo ga lahko!
Jasnovidec Cosmos
12. 03. 2015 22.02
+7
Jaz bi ga tako ali tako pa če je silobran ali ne.
razerznak
12. 03. 2015 22.54
+15
če dobim lopova v moji hiše , žal ne bo preživel
Dean Edini
13. 03. 2015 01.29
+3
tebi ko si jasnovidec ti lahko karte povedo točen datum in čas vloma. In lahko skupaj z policaji počakaš v zasedi...
Balki30
12. 03. 2015 19.13
+29
Če vas moj pes brutalno napade in prične mesariti pri živem telesu vas lepo prosim, da ne kričite.Ima namreč zelo občutljiva ušeska.Hvala.
Eitipatapa
12. 03. 2015 18.45
+11
To je Slovenija, bravo! Namesto, da bi vso energijo in čas ter znanje usmerili v PREVENTIVO z raznimi neprimerljivo izredno strogimi zakoni, neeeee - je ceneje in pametneje učiti nas KURATIVE. Krasna država in nje zakoni!
pravica1234
12. 03. 2015 18.55
+9
Zakoni v banana republiki že dolgo neveljajo za navadno rajo. Tko da bo potrebo kurativo uporabit ne samo na psih ampak tudi na naših lopovih, ker ostalo ne pomaga več :)
piko2263
12. 03. 2015 18.30
+18
juhu, tolčem po vsem, kar pride neprivezanega do mene!! Licence to KILL!!!!
hanzz
12. 03. 2015 17.48
+4
Kako ste vsi pogumni :) Pri pravem čuvaju je še vsak stal mirno, če ni hotel biti pogrižen!!!
pravica1234
12. 03. 2015 18.48
+10
Res je. Od zdej naprej bom meu kratko mačeto sabo, ko bom hodil v naravi. Pa še kakšn tomahawk nebi blo slabo met
higgsov bozon
12. 03. 2015 21.15
+0
seveda..najprej počakam da skoči name ,potem pa kar sledi...