Slovenija

Na cestah namesto 75 le 45 mrtvih, a bomo zakon spremenili, ker Slovenci ne zmorejo plačati kazni

Ljubljana, 01. 07. 2012 16.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Mineva leto dni od uveljavitve nove cestnoprometne zakonodaje. Ta je močno povišala kazni za kršitelje prometnih predpisov in kljub začetni jezi prinesla veliko dobrega – kar za 40 odstotkov manj mrtvih in poškodovanih. A zakon bo kmalu že spet spremenjen.

Strožji zakon je (bil) očitno učinkovit.
Strožji zakon je (bil) očitno učinkovit. FOTO: Thinkstock
Prvega julija lani uveljavljena prometna zakonodaja je med drugim povišala kazni za prehitro vožnjo in vožnjo pod vplivom alkohola ali drog ter odklonitev preizkusa alkoholiziranosti. Možnost zasega motornega vozila pa je zakon razširil tako, da je zaseg možen že ob prvem hujšem prekršku, za katerega so predvidene najhujše kazni.

Hkrati je bila uvedena možnost izbrisa štirih kazenskih točk enkrat v treh letih pod pogojem prostovoljne udeležbe programa usposabljanja za varno vožnjo, zdravstvenega pregleda s svetovanjem ali rehabilitacijskega programa.

Manj mrtvih, huje in lažje poškodovanih

Zakon je zaradi precejšnjega finančnega učinka na denarnico kršiteljev sprožil veliko negodovanja, a je po besedah direktorja Javne agencije za varnost prometa Ljuba Zajca prinesel veliko dobrega.

Čeprav natančnih podatkov še ni, prvi rezultati kažejo, da se je v enem letu število mrtvih zmanjšalo za od 40 do 45 odstotkov, število hudo telesno poškodovanih za okoli 30 do 40 odstotkov, lažje telesno poškodovanih pa za 15 do 20 odstotkov.

Manjše število mrtvih in poškodovanih pomeni tudi najmanj 20 milijonov evrov prihranka zaradi manjših potreb po zdravstvenih storitvah ali nižjega števila bolniških dni, še pravi Zajc, ki je poudaril, da je omenjena zakonodaja presegla pričakovanja.

Tudi podatki policije kažejo o izboljšanju stanja na področju prometne varnosti. Od prvega januarja do 28. junija so policisti našteli 45 smrtnih žrtev slovenskih cest, v lanskem primerljivem obdobju pa je bilo žrtev 70. Tudi sicer je podatek o 45 mrtvih na slovenskih cestah najnižji, ki ga je mogoče najti v policijski statistiki, objavljeni na njihovi spletni strani.

Ta kaže, da je v prvih šestih mesecih leta 2002 na slovenskih cestah umrlo 121 ljudi, isto številko so zabeležili tudi leta 2004. V letih 2003, 2005 in 2006 se je številka žrtev prometnih nesreč med januarjem in junijem gibala med 113 in 116, največ pa jih je bilo leta 2007, kar 133. Že naslednje leto se je znižala na 102, pod mejo stotih žrtev pa je padla leta 2009, ko je umrlo 90 ljudi. Predlani je bilo mrtvih v prvega pol leta 57.

Upada tudi odstotek hudo telesno poškodovanih. Po začasnih podatkih policije, se je letos do 16. junija hudo poškodovalo 310 udeležencev prometnih nesreč, v prvih šestih mesecih lani pa 423. Za primerjavo - leta 2002 se je v obdobju med januarjem in junijem hudo telesno poškodovalo 834 ljudi.

Bodo nižje kazni poslabšale varnost na cestah?
Bodo nižje kazni poslabšale varnost na cestah? FOTO: Blaž Garbajs

Vlada niža kazni, ker si jih kršitelji zaradi krize ne morejo privoščiti?

Verjetno pa se nam  kmalu obeta nova sprememba zakonodaje. Vlada je namreč prejšnji teden v državni zbor po skrajšanem postopku poslala predlog novele zakona o varnosti cestnega prometa. Kot pojasnjujejo, je glavni razlog za pripravo novele v znižanju zagroženih glob za blažje prometne prekrške kot tudi to, da so se pri izvajanju obstoječega zakona pokazale nekatere pomanjkljivosti.

"Dejstvo je, da so trenutno globe za nekatere prometne prekrške v Sloveniji višje kot globe v večini srednjeevropskih držav. Ob upoštevanju življenjskega standarda udeležencev cestnega prometa v teh državah je razlika še večja," so odločitev utemeljili na vladi. Ob tem seveda velja omeniti, da prometna kazen ni neizogibno dejstvo, ampak doleti le kršitelje predpisov..

Se pa tako denimo z novim vladnim predlogom kazen za prekoračitev hitrosti na območju umirjenega prometa za 10 kilometrov na uro s 300 evrov niža na 80, ukinja se tudi izrek treh kazenskih točk. Če bo prekoračitev nižja od petih kilometrov na uro, bo kazen le 40 evrov.

Prekoračitev hitrosti v naselju do vključno 10 kilometrov na uro bi voznike namesto sedanjih 100 stala 80 evrov, prekoračitev do petih kilometrov na uro pa bi jih stala 40 evrov. Prekoračitev hitrosti med 10 in 20 kilometri bi bila 50 evrov cenejša, torej bi voznike stala 250 evrov. Ista kazen, vendar ob prekoračitvi hitrosti med 30 in 40 kilometri na uro, bi veljala za vožnjo zunaj naselja.

Z novelo bi se znižale tudi nekatere prekoračitve hitrosti na hitrih cestah in avtocestah. Zdaj za prekoračitev hitrosti do 20 kilometrov na uro velja 60 evrov kazni, za prekoračitev do 30 kilometrov pa 120 evrov kazni. Za prekoračitve do 10 kilometrov na uro se predlaga 40 evrov kazni, od 10 do 30 kilometrov na uro pa bi veljala kazen 80 evrov. Hitrejša vožnja za 40 kilometrov na uro bi se pocenila za 40 evrov, za prekoračitev do 50 kilometrov na uro pa bi plačali 50 evrov manj.

Ena največjih znižanj kazni velja za prekršek pravne osebe pri odgovornosti ob sumu prometne nesreče, če torej pravna oseba sumi, da opravlja storitve na vozilu, ki je bilo udeleženo v prometni nesreči, v kateri je bil nekdo poškodovan ali je umrl, povzročitelj pa je s kraja odpeljal, ne da bi pomagal. Kazen se z osmih tisočakov niža na 2400 evrov.

Če bi pravna oseba uporabljala naprave za onemogočanje delovanja merilnih naprav, bi po novem zakonu morala plačati 1000 evrov kazni, sedanja kazen je 8000 evrov. Za voznike pa bi se kazen z 800 znižala na 120 evrov. Tudi globa za neustrezno zimsko opremo bi se s 120 evrov znižala na 40.

Nižje kazni niso vzgojne

Do predloga vladne novele so se doslej kritično izrekli v SD, kjer ocenjujejo, da je zakon pripravljen na poenostavljen način, z njim pa bi se le spodbudilo bolj agresivno vožnjo.

Tudi Robert Štaba iz Zavoda Varna pot je ocenil, da predlagane spremembe v smislu zniževanja kazni zagotovo niso pozitiven signal udeležencem v prometu glede na to, da se zakonodaja spreminja v tako kratkem času.

Da bi lahko dali jasen in transparenten signal vsem, ki kršijo prometne predpise in s tem ogrožajo druge, mora biti sistem kaznovanja po njegovem mnenju zelo stabilen in dolgoročno naravnan. Pomisleke pa ima tudi glede tega, da so tokratne spremembe zakonodaje pripravili isti strokovnjaki, ki so pred tem v državnem zboru zagovarjali višje kazni.

Poslanska skupina SD je pred nekaj dnevi v zakonodajni postopek vložila svojo različico novele zakona o pravilih cestnega prometa. Bistvo novele je uvedba točk varne vožnje za voznike, ki v določenem obdobju ne storijo prekrška. Voznik bi lahko te točke uporabil, ko bi dobil kazenske točke in slednje tako brisal.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (291)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kaj_je_res
02. 07. 2012 13.56
+2
Se strinjam, da se za manjše prekrške kazni znižajo. Dejstvo je, da tudi danes bogat z lahkoto plača kazen, tisti, ki drvijo z negeristriranimi in starimi avti, pa je že danes ne plačujejo, tako da se za te ne bo nič spremenilo. Osebno mislim, da sta ravno ti dve skupini najbolj rizični na cesti in ne mi vsi sotali, ki sodimo vmes in kazni plačujemo. Vzgoja se mora začeti drugje, pa vsi tile "vzogjno-cestno-prometni veleumi" tega ne vidijo ali nočejo - vgajati je treba v avtošolah, kazni pa spremeniti tudi v obvezno pomoč poškodovanim v nesrečah - npr. kazen v obliki dela na centru Soča ip.. V avtošolah pa bi morali počasi spreminjati kulturo vožnje... Sem mnenja, da smo slovenceljni rekorderji v dejanjih proti sebi oz. proti lastnemu narodu v sveh pogledih. V bistvu smo sami sebi avtoimuna bolezen brez možnosti ozdravitve. Tudi v primeri kaznovanja na vseh področjih.
finec
02. 07. 2012 12.16
-2
Važno je, da se SDS dviga na lestvici priljubljenosti, kaj pa je 50 mrtvih v primerjavi s 5 % oz. štirimi dodatnimi poslanci. Ob koncu janševega mandata bomo res banan republika (brez banan).
pohanser
02. 07. 2012 11.40
-2
jaz se s tem ne strinjam in to zaradi tega, ker bo spet tako, da bom jaz vozila po omejitvah in pač se ti pol vsak, ki se mu malo mudi (ali pa tudi ne), nalepi na r.i.t in ti blenda, se dere, maha, trobi....češ, sej plačaš samo 25 eurou kazni če boš mal hitrej vozu. v sloveniji je kultura voznikov hujša kot v bangladešu
SuperVeloce
02. 07. 2012 12.11
+2
no no, kultura je nizka za EU razmere, se tukaj ni kaj za kregat, ampak Bangladeš? Ne pretiravaj, ker očitno nisi sodeloval/a v prometu v Indiji :)
srebrnibreg
02. 07. 2012 13.02
+1
Če ti bodo stalno trobili in se lepili na tebe se pa itak moraš zamisliti nad svojo vožnjo.
Tomozuki
02. 07. 2012 10.21
+4
Ja, pa treba je tudi povedat, da je tudi manj vozil registriranih.
TRUMPP
02. 07. 2012 07.17
+10
Moj zelo tehten komentar si včeraj zbrisal. Povej kaj naj pišemo,da ti bo vščeč. Ugotavljam, da je škoda našega časa, da smo sploh na vaših portalih. Pišite sami sebi bo najboljše.
dado4008
02. 07. 2012 02.29
+12
ne morem verjet kako ste eni naivni,ali ste plačani zato da ste naivni.Tale članek(video je vreden razmisleka),je verjetno napisal sam Zajc,al pa en njegov kupljen novinar.Dogaja se točno to,kar že dolgo opozarjamoLjudje nimajo gnara niti za kruh,kaj šele za bencin in posledično je tudi manj nesreč,ker je manj prometa.Zato ne rabiš univerzitetne izobrazbe,da to skužiš.In točno smo predvideli,da bodo tile gospodje to uporabili v svoj prid,z veliko pomočjo tega najbol branega medija(kar bi ze lahko dalo marsikomu mislit).Primitizem,da mu ni para,in na to nas opozarjajo že tudi iz evropskih krogov,kaj se vendar dogaja pri nas,al smo še sploh normalni.In sedaj,ko je končno prišel nekdo-pa četudi na račun političnih toč-ki je te gospode malo prizemljil,ja sedaj pa treba uporabiti ves svoj vpliv,,lobiranja takega in onakega,samo da bi ta predlog očrnili in prikazali,kako bo sedaj vse črno,kako bomo vsi umrli na cestah,kako nismo kulturni...itd...AMPAK,če pa bodo visoke kazni,ja pol pa bo teklo med in mleko na naših cestah,nič več ne bo mrtvih(verjemite da si to vsi želimo,samo na realen način...) Pa predlagam,da tem gospodom damo proste roke,da se naj po njihovem zvišajo kazni v nedogled,naprimer za deset prekoračenih km.deset tisoč €,za dvajset prekoračenih odvzem vozila in dvajset tisoč kazni,za alkohol,dvajset let ječe in rubež vsega imetja...itd.AMPAK,če bo več kot dest mrtvih v tem letu,potem pa zahtevam,da se NJIM odvzame službo avte,premoženje in da se jih da za par let v ječo,ker je zaradi njihove zablojene vizije deset ljudi umrlo.Če so gospodje to pripravljeni zastavit in podpisat takko pogodbo,pol pa jih bom/bomo podprli in rekli,prav ste imeli,nismo kulturni,ne znamo vozit,nestrpni smo(samo to smo malo res),kar vzemite mi avto,kateri mi je endini vir za prevoz v službo,da lahko plačujem kazni...in kar kaznite meni 1000€,saj zalužim 600 na mesec, vaš prijatelj ki zasluži 10 000€,pa si bo tudi res zapomnil to kazen.In živelo bomo srečno in veselo do konca svojih dni...
mikitr
02. 07. 2012 06.41
+14
Prov bi bilo da imajo kazni enak učinek pri vseh slojih ljudi.Zato bi bilo nujno uvesti kazni glede na dohodek,ne pa da si bogati lahko privoščijo kršenje predpisov,pri točkah pravno pomoč odvetnikov,če pa že plačajo pa enako kot najhujši revež.(zanje drobiž)
scipio
02. 07. 2012 06.47
+2
pozabil si napisat, da je tudi to res, da če ne delaš prekrškov, ne plačaš niti 1 evrskega centa kazni. tako pa se podpisuješ pod to , da boš kršil predpise in mene in vse ostale na cesti OGROŽAL, pri tem pa jo odnesel z nizkimi globami in tako vsak dan do konca...ve se morebiti kakšnega. in dokler bo v slovenski družbi in na cestah, ki razmišlja tako kot ti, bom zagovornik cestnoprometne represije. slovenske cestne divjake in pijance je treba izkoreniniti!
tony_abcde@yahoo.com
02. 07. 2012 08.05
-3
qbase
02. 07. 2012 02.26
+9
kaj imajo kazni z številom smrtnih žrtev? če bi bilo tako bi v nemčiji bilo 3 krat več mrtih na cestah kot prinas... dajte mal premislt kakšne bedarije pišete...
dado4008
02. 07. 2012 02.36
+9
Take kazni samo povzročajo še večjo nestrpnost in zmedo,ter strah v prometu,kar še poveča število nesreč,ne pa zmanjša.Na to me opozarjajo številni tujci in me sprašujejo al smo v naši državi še sploh normalni.Ampak tako je,če so na določenih funkcijah napačni ljudje,ki jim je sistem dal pooblastila,za katere niso dorasli
tony_abcde@yahoo.com
02. 07. 2012 08.05
-4
wizeman
02. 07. 2012 00.51
-7
Ha ha, poleg sezonskih razprodaj še znižanje na kazni. Genialno. To bo naval na prekrške...
Dejan Zajebancije
02. 07. 2012 04.17
-1
še ena bedarija te vlade! Ko primerjajo kazni in kupno moč z evropskimi državami pozabljajo, da smo mi še vedno neotesani Balkanci, ki nas je treba trdo kaznovat, saj se drugače nič ne naučimo, žal. Mislim, da je to velika napaka! Kazni morajo biti take, da si jih ljudje ne morejo privoščiti, ne pa tako, kot bo zdaj!
tony_abcde@yahoo.com
02. 07. 2012 08.07
-1
Saj si jih lahko privoščijo ampak potem se morajo odpovedati drugim stvarem. To je tisto kar boli :)
SuperVeloce
02. 07. 2012 00.21
+5
Še dobro, da višina kazni ni dokazano zaslužena za nižanje žrtev... Letos jih je itak že sedaj toliko, da je že jasno, da se bo cifra končala najvišje v zadnjih letih, pa če znižajo kazni ali ne. Seveda pomladitev voznega parka in ostale zadeve pa tukaj nimajo veze? Število vseh nesreč skupaj pa je vsako leto višje, brez pardona.
Papyrus123
02. 07. 2012 00.34
+0
Res je, samo kazni ne bodo oz. niso edini za zmanjšanje števila smrtnih žrtev se 100% strinjam. So pa edini dejavnik, ki nas Slovence "prisili" k varni in bolj strpni vožnji.
SuperVeloce
02. 07. 2012 00.38
+6
Voznike prisili k počasni vožnji, to je res, ampak postane vožnja v teh kolonah popolnoma anemična. Jaz nisem opazil višanja varnosti in strpnosti na cestah v zadnjih letih, kvečjemu obratno, skoraj dnevno moram reševati čudne situacije, ki se nikoli nebi smele pripetiti, če bi ljudje znali voziti. Posledično tudi meni strpnost pada. Kako naj bom strpen do voznika, ki nas vleče v koloni 50 po regionalki, v naseljih mimo gostiln in prehodov za pešce pa zagotovo prekorači omejitev. Će mi ne verjameš, se oglasi kaj na relacijo Celje-Velenje. Malo za odcepom za Dobrno (nikjer nobenih omejitev) na ravnini sedaj večkrat stoji prazen policijski avto in večkrat opažam sunkovito zaviranje na 50-60kmh, tudi če je prej že cela kolona uspešno pospešila na 80-90
Papyrus123
02. 07. 2012 00.54
+2
Je kdo rekel, da je treba voziti po regionalki 50km/h, če kdo, jaz sigurno ne, pravim samo, da je žalostno, kako se bunimo nad visokimi kaznimi bolj, kot nad tem da smo zaradi nespoštovanja predpisov ogroženi. Vsekakor je moteče, ko je vožnja nedinamična in nekdo "cinca", vendar pa raje grem 5-10 min prej od doma, da imam čas biti strpen in takega na varnem odseku prehitet. Če pa nekdo take prehiteva po ovinkih zato, ker se mu mudi si pa ne zasluži izpita. Negre se da si strpen do tistega, ki ga prehitevaš, pač pa do vseh udeležencev - se pa strinjam, da so tisti, ki vozijo na 50% omejitve izredno moteči.
Papyrus123
02. 07. 2012 01.14
+5
Se pa strinjam, glede sunkovitega zavijanja, ko je postavljen prazen policijski avto, zelo nevarna zadeva - zato pa se, ko opravljaš izpit, učiš o varnostni razdalji, mar ne ? Če pa nisi tega, ko si se učil za teoretični del naučil in ti inštruktor, medtem ko si z njim sedel v avtu 20-30 ur o varnostni razdalji ni nič povedal, je milo rečeno žalostno. In nevem, če si že slišal za predvidevanje - pripravljen moraš biti na sunkovito zaviranje vozila pred sabo in če bi bil in držal varnostno razdaljo - ti ne bi bilo treba kot si napisal " reševati čudnih situacij. Pa ne pravim, da se z upoštevanjem pravil da izognitnvsem nevarnim situacijam na cestah, nikakor. Marsikateri pa vsekakor
dado4008
02. 07. 2012 03.33
+3
Sedaj pa bo tisti ki ne zna ocenit varnostne razdalje zaradi visoke kazni to nenkrat zmožen in ta kazen ga bo naredila zelo inteligentnega,joj joj joj...kje živim............. kaj res ne skužite eni,da je v prometu udeleženih tričetrt prebivalstva.Od tega so eni v trenutku vožnje veseli,eni žalostni,eni agresivni,eni preveč počasni,eni jezni,eni anti talenti za vožnjo,tu so še razne skrbi,stresi,ki prizadenejo tudi najbolše voznke,in tega je zadnje čase največ,in ko to sešteješ vidiš da tu neke pretirane(povdarjam,pretirane) kazni nimajo učinka in da smo pravzaprav lahko radi da teh nesreč še ni več.In v tem kaosu smo SAMI najbol odgovorni in odvisni za svojo varnost,z upoštevanjem smiselnih prometnih pravil in zmožnost prilagajanja prometnemu toku(se pravi,če vsi na avtocesti pelejo 140,ti pa boš peljal 100 boš prej povzročil nesrečo,kot da se jim prilagodiš.ampak za to mmoraš imeti zdravo pamet in sposobnost ocenit situacijo.Tega ti pa ne more dat nobena avtošola in noben psihijater-ala žlundra.To ali imaš,ali nimaš.In to nima veze z takimi kaznimi,kot jih imamo zdaj,ki prizadene samo revni sloj slovencev
SuperVeloce
02. 07. 2012 11.43
+3
Se strinjam. Papyrus123, zaviranje na ravnini nima ničesar z mojimi izkušnjami na temo "čudne situacije". Predvidevam pa očitno veliko, da sem do sedaj še vse srečno in brez "na knap" rešil.
Papyrus123
02. 07. 2012 00.13
+8
Zelo je zanimivo to, da vsi tako radi primerjati kazni z nemci glede na življenski standard. Nihče pa jih ne primerja glede na kulturo voznikov, ki pa je v nemčiji 5x višja kot pri nas- pa ko že tako radi primerjate kazni glede na standard upoštevajte 50% bonus v 8 dneh ( nekdo, ki si privošči prekršek za 500€ - predvidevam, da jih ima 250 pripravljenih za kazen) vsak se ima možnost ravnati po predpisih in se s tem izogniti kazni in pa na dolgi rok pripomore k kulturi na cestah. Tako da ne jokat, ko vas udarijo po žepu - tukaj ne mislim majhnih prekrškov, kjer so kazni banalne. Po mojem mnenju, glede na kulturi na cestah, v primerjavi z Nemčijo kazni niso previsoke. Vsekakor za manjše prekrške so kazni previsoke, npr. 5-10 km/h je povsem "človeška napaka". Žalostno pa je, da so se ljudje začeli ravnati po predpisih šele ob visokih kaznih: "privež se če bodo kje policaji, pazi na omejitev, tukaj mnogokrat merijo, spiu sem 3 pere, nebom vozu da nebo kje kaksnih policajev".... Karmhočem povedat, poredpisih smo se malo začeli ravnati ob visokih kaznih, kar je "bolno" ! Da nas Slovence bolj skrbi denarna kazen, kot pa lastna varnost. Pa lep začetek tedna! Lp
wizeman
02. 07. 2012 00.16
+5
dado4008
02. 07. 2012 02.53
+0
Ne pametuj nekaj o nemčiji,sem bil nekaj let gori in ti lahko rečem da ni razlike,razen v kulturi zakonodajalcev,ki so relani in trezni ljudje.pri nas pa je to funkcijo dobila skupina ekcentrikov,ki je popolnoma izgubila kompas in se gre neko svojo osebno vojno.in dokler se ti ljudje ne bodo,ali zamenjali ali onesposobili,bo samo še večja zmeda in kaos na cestah
orangensaft
02. 07. 2012 06.38
+5
@dado4008 no, moja izkušnja z nemci pa je ravno obratna. kar se prometa tiče. pešec in kolesar sta kralja v prometu, potem tramvaj in avtobus, šele nato voznik osebnega avtomobila. vozi se bolj kot ne po predpisih, čeprav je več znakov o priporočeni hitrosti in manj o omejitvi hitrosti. mi pa smo neki jaki frajerji na cesti in jokcamo zaradi kazni ker smo šli 5 km/h. omejitev je jasna. če si jo kršil in so te dobili- ups. drugič pa pelji tolk kot piše. res je, da so velikokrat omejitve butasto postavljeno, ampak to avtomatsko pomeni, da bo šel folk 20 čez mejo. če bi bila meja realna, bi folk še vedno šel 20 čez mejo. ker pri nas smo prepričani, da so zakoni in pravila zato, da se kršijo in ne zato, da bi bilo omogočeno lepše življenje. in na cesti se to še izrecno kaže.
BALDERJAN
02. 07. 2012 00.10
-1
So primeri, ko se celo nekateri modri angeli namenijo koga uničit. s kaznimi. Zaradi čisto drugih stvari. Zajec kresalkin jim je dal možnost, mi pa kapo.
User792410
01. 07. 2012 23.36
+10
Za gospode iz Javne agencije za varnost prometa,ter Zavoda Varna pot,ki kritizirajo vladni predlog,za zmanjšanje kazni,za manjše prometne prekrške,naslavljam naslednja vprašanja ! Ker vem,da razpolagajo z vsemi statističnimi podatki,me zanima (in verjetno še marsikoga): 1.) - koliko je bilo registriranih cestnih vozil v obdobju od l.1991 - 95 ? - koliko je bilo v tem obdobju smrtnih žrtev prometnih nesreč,težje in lažje poškodovanih ? - kolikšna je bila višina izrečenih kazni,za vse prometne prekrške v omenjenem obdobju ? - kolikšen je odstotek povratnikov za hude premetne nesreče v tem obdobju ? 2.) -prosim še za podatke na enaka vprašanja za obdobje l.1996 -2000, l.2001-2005, 2006 - 2010 ??? In še moje skromno mnenje ! Prepričan sem,da je: - primarni namen kazni iz naslova lažjih prometnih prekrškov,polnenje proračuna in sekundarni namen preventiva ! - pri kaznih za hude prometne prekrške,pa je namen ravno obraten ! In še,zakaj so gospodje Javne agencije in Zavoda Varna pot proti zmanšanju kazni in vseskozi od svoje ustanovitve zagovarjajo zviševanje kazni,kot najbolj učinkovito "preventivo" ? Meni se odgovor ponuja sam po sebi ! FinanciranI so prav iz tega dela proračuna in več pobranega denarja,automatsko pomeni,njim večji kolač,kajti največ izrečenih kazni in tudi denarja,je prav iz naslova manjših prometnih prekrškov ! Seveda nisem,takšen optimist,ki bi pričakoval odgovor teh gospodov,saj bi bilo iz objektivnih prikazov hitro razvidno,,da se prometna varnost,skozi vsa obdobja,glede na povečevanje števila registriranih vozil, vseskozi izbolšuje,kazni za prometne prekrške pa so se do sedaj samo povečevale in zadnji čas je,da se pri manjših prekrških to ustavi ! Upam samo,da se vlada ne bo ustavila pri tem in bo sedaj pod drobnogled vzela še občinska redarstva,ki imajo v občinskih odlokih (prepričan sem,da je kar nekaj členov takšnih,ki prejudicirajo ZVCP),podlago,da izrekajo globe,ki daleč presegajo težo storjenih prekrškov. V občinskih odlokih,so še precej večja nesorazmerja,kot pa v Zakonu !!!
dado4008
02. 07. 2012 02.59
Bravo,mislim da si jim postavil pravo vprašanje,samo,koliko poznam situacijo na to ne boš dobil odgovora
lionhead10
01. 07. 2012 23.34
+9
Avtorji takšnih člankov nimajo vseh čistih pri sebi.Sedaj kritizirajo zakaj nižje kazni,prej pa so kritizirali zakaj tako visoke kazni.Priporočam vam ,da pri sebi prvo rasčistite. ne pa da vsako zadevo samo kritizirate.
ognjenorezilo
01. 07. 2012 23.40
+4
striženje ovc... naj si najprej preberejo kakšne spremembe bodo... kr neki ta popteve
TRUMPP
01. 07. 2012 23.25
+15
Rajši napišite koliko ljudi naredi samomore in koliko je družinskih trgedij, ko jim država vse pobere. Tudi s takšnimi visokimi kaznimi. Ta statistika ima pa tri mestno številko in ni pod sto dragi 24ur. Malo raziščite.
BALDERJAN
02. 07. 2012 00.08
+5
Papyrus123
02. 07. 2012 00.15
+1
Res je, vendar pa sem preprčan, da se z upoštevanjem predpisov, kaznim da izognit - toliko vrazmislek.
wizeman
02. 07. 2012 00.19
+1
Kdor dela samomor, naj ga naredi, zaradi mene. Ni pa to oprevičilo, da lahko mori tudi po cestah.
Dejan Zajebancije
02. 07. 2012 04.25
+4
kdor hoče ubit sebe, naj to stori na varen način za ostale! Nedopustno pa je, da zaradi objestne vožnje ogroža ostale udeležence v prometu, ki pa želijo živeti! Vsi, ki podpirate prehitro vožnjo: kaj bi storili, če vam zari prehitre vožnje objesten voznik povozi otroka? Bi mu še vedno rekli, da je bogi in mu znižali kazen, ker si je drugače ne bo mogel privoščiti??
kozlarija2
01. 07. 2012 23.16
+1
Objavte raj statistiko koliko ljudi umre zarad nekvalitetne hrane, tle ne bo noben odgovarjal vse se bo prevalil na potrošnika. Kot da ima izbiro kaj lahko kupi, "izbira" samo tisto kar je v trgovini.
wizeman
02. 07. 2012 00.17
-2
Aha, tisti, ki umrejo v prometu so torej nepomembni...
povrsniste24kur
01. 07. 2012 23.12
+20
40€ za do 5km/h prehitro? a veste, da eni delajo celi dan in ne zaslužijo toliko? in to za do 5km/h prehitro! država je zblaznela
wizeman
02. 07. 2012 00.19
-3
Zblazneli so državljani. Pa kaj je res tako zahtevno in nečloveško voziti po predpisih?
tony_abcde@yahoo.com
02. 07. 2012 08.22
+1
Najlažje je jokat kako so visoke kazne na mesto, da bi malo razmislili kaj počnemo narobe in spremenili vedenje.
dajbev
01. 07. 2012 23.07
+19
Kakšen naslov... kot, da bi jih moralo več umreti. Vsak umrli je bil bližnji od nekoga, zaradi vsakega umrlega se je nekomu življenje postavilo na glavo. Vi pa napišete, da jih je namesto 75 umrlo le 45. Se bere kot, da ni bila dosežena norma. Ogabni analfabeti ste.
Scorpia1
01. 07. 2012 23.15
+8
Se strinjam! Nazaj v OS ne pa med novinarje!!
Martin Mirt 1
01. 07. 2012 23.25
+1
Zato so pa penzije zmanjšali in bo ta minus nadoknaden!
TRUMPP
01. 07. 2012 23.03
+4
Španci so svetovni prvaki v fuzbalu. Tudi to je statistika.
piko112
01. 07. 2012 22.51
+14
Predlagam 2 predloga 1. Pred izdajo vozniške obvezno obisk soče in videti kaj naredi prehitra vožnja, vožnja pod vplivom alkohola, malo predavanja o tej statistiki,... 2. PODRET CESTNINSKE POSTAJE
baldahin
01. 07. 2012 22.49
+6
malo korupcije, malo prostitucije, nekaj malega drog, zmerne kazni in država bo spet zadihala in začela funkcionirati. Tako pač je, pa če se na glavo postavite. Evropa, tebi pa evo-sredinec!