Slovenija

Vizjak obljublja lažje zaposlovanje za nedoločen čas, ljudje se bojijo lukenj, ki jih bodo iskali delodajalci

Ljubljana, 06. 09. 2012 12.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
M.M./M.K./STA
Komentarji
1031

Minister za delo Vizjak je uradno predstavil predloga reform delovnopravne in pokojninske zakonodaje. Pravi, da je za upokojitev dovolj 40 let dela (brez dokupa), da pa v odmor med delom ne bodo posegali in ga spreminjali.

Nekdanji minister za delo, družino in socialne zadeve Ivan Svetlik, katerega reforma trga dela ni ugledala luči sveta, je predlagani dokument svojega naslednika ocenil kot razmeroma uravnotežen, vendar Svetlik pogreša nekaj več varnosti.

Opozarja tudi na to, da so izostali nekateri ukrepi, ki so bistveni za povečevanje prožnosti, da ni povečanj vlaganj v znanje in tehnologije, ampak je vlada najbolj porezala prav sredstva za to področje.

Predloga reform delovnopravne in pokojninske zakonodaje sta zadnje dni dvignila veliko prahu. Minister za delo, družino in socialne zadeve Andrej Vizjak je danes tudi uradno predstavil oba predloga, ki bosta konkretno posegla v naša življenja.

Pokojninska reforma

Vizjak pravi, da predlog pokojninske reforme prinaša pokojnino, ki ima osnovo v zavarovanju. Tisti, ki vlagajo v starost, bodo nato prejemali tudi ustrezno pokojnino. Zato čistijo pokojninsko blagajno tistih pokojnin, ki nimajo veze s pokojninsko blagajno. "To pa ne pomeni, da posegamo v krog upravičencev ali višino teh pokojnin, pač pa jih le izvzemamo iz pokojninske blagajne," je poudaril. Našteti elementi so povezani s tem, da želijo tudi tiste, ki danes še niso zavarovani, motivirati v to, da vstopijo v pokojninsko zavarovanje.

Glede pokojninske reforme je poudaril, da je "kompromis med novo smerjo in tistim, kar je bilo zavrnjeno na lanskem referendumu". Pokojninska reforma je po besedah ministra potrebna zato, ker se je od leta 2005 bistveno poslabšalo razmerje med zaposlenimi in upokojenci. "Pokojninska blagajna zato postaja finančno nevzdržna, in če se to zgodi, se postavlja le še vprašanje, kdaj bo pod vprašajem zakonito izplačevanje pokojnin," je dejal Vizjak.

Ekonomist Maks Tajnikar meni, da so predvidene spremembe v tem trenutku "kar dobre", da pa bi lahko enotna pogodba povzročila še bolj rigiden trg dela. Sam se zavzema za večjo fleksibilnost in s tem tudi lažje odpuščanje.

"Zavedati se je treba, da imajo podjetja v težavah v tem trenutku največje težave prav z delovno silo - kapitala se lahko znebijo relativno z lahkoto, delovne sile pa težko," pravi Tajnikar.

Reforma po njegovih besedah temelji na načelu, da je 40 let dela dovolj za polno pokojnino. Za slednjo bi bilo tako dovolj 40 let zavarovalne dobe in dopolnjenih 60 let, kar bi veljalo tako za moške kot za ženske, je povedal. Kaj pa starostna pokojnina? 65 let starosti in 15 let zavarovalne dobe bo dovolj, pravi Vizjak, a bo relativno nizka, dodaja.

Obračunsko obdobje za odmero pokojnine bi bilo 28 let, z možnostjo izvzema treh najmanj ugodnih let, pravi Vizjak.

Reforma uvaja tudi t. i. informativne osebne račune, preko katerih bo lahko po besedah ministra vsak "spremljal plačane prispevke in njihovo višino, vsebovali pa bodo tudi simulacijo višine pokojnine".

Spremembe se bodo dogajale postopoma, in sicer vse tja do leta 2018.

V zvezi s pokojninsko reformo so v javnosti najbolj pereča vprašanja upokojitvena starost in malusi.

Andrej Vizjak
Andrej Vizjak FOTO: Aljoša Kravanja

Delovnopravna reforma

Zdaj bo poskusno obdobje obvezno, nato sledi dveletno prilagoditveno obdobje, v katerem delodajalec ne more odpustiti delavca brez razloga (obstajata odpravnina in odpovedni rok). Vizjak meni, da bi bili delavci tako bolj zaščiteni, kot pa so zdaj. "Delavcu nudi večjo stabilnost, delodajalec pa ima večjo možnost, da se delavcu zahvali za sodelovanje," pravi minister. Na koncu pa je še obdobje stabilnosti.

Predlog novele ukinja obvezno prijavo prostega delovnega mesta na zavodu za zaposlovanje za delodajalce v zasebnem sektorju, tovrstna objava pa bo še naprej obvezna za delodajalce v javnem sektorju in za podjetja v večinski državni lasti. Delavec se bo na zavod prijavil že v času odpovednega roka in aktivno iskal zaposlitev. Poleg tega bo po novem tudi pri sporazumnem prenehanju delovnega razmerja delavec upravičen do denarnega nadomestila, a v višini 50 odstotkov. Po sedanjem zakonu tak delavec ni upravičen do denarnega nadomestila.

Mladim iskalcem prve zaposlitve želijo po njegovih besedah s konceptom enotne pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas ponuditi stabilne zaposlitve, tako da bodo lahko načrtovali prihodnost, najeli kredit, razmišljali o družini.

Poleg tega želijo brezposelne motivirati k večji aktivnosti, zato uvajajo začasna in občasna dela. Ta ne obujajo ideje malega dela, ki je padla na referendumu, je zagotovil.

Večina Slovencev, ki so zaposleni za nedoločen čas, bo pogodbe, vezane na stabilno obdobje, ohranila in ne bo sklepala novih, je povedal minister. Tudi za te pa bodo po njegovih besedah veljale nove določbe glede postopkov odpuščanj, odpravnin, odpovednih rokov.

Minister je pojasnil še, da vendarle ne bodo posegli v odmor za malico in dodatek na delovno dobo, kot so sprva napovedali. Sedanja dikcija pri dodatku na delovno dobo dopušča, da se delodajalci in delavci lahko dogovorijo, da se ta dodatek prekvalificira v dodatek za stalnost, je pojasnil. Zlasti sprva predlagano izvzetje 30-minutnega odmora iz delovnega časa je sicer zelo razburilo sindikate, medtem ko delodajalci to rešitev zagovarjajo.

Na vprašanje, kako bodo preprečili zlorabe, ki jih trpijo delavci, in sicer da leta in leta delajo po pogodbah za določen čas, čeprav je to po zakonu prepovedano, je Vizjak dejal, da zdaj to več ne bo možno, saj so v predlog zakona vnesli varovalko. "Preprečili bomo, da je nekdo vedno v poskusnem obdobju," poudarja Vizjak.

Več o tej temi si lahko preberete v članku "Bi nova ureditev poskusnega dela povečala možnost zlorab delavcev?"

Med spremembami je znižanje višine denarnega nadomestila za brezposelnost za prve tri mesece s sedanjih 80 na 70 odstotkov osnove. Enako kot zdaj bi bilo nadomestilo v nadaljnjih devetih mesecih 60 odstotkov osnove, po izteku tega obdobja pa 50 odstotkov osnove. Znižala se bo zgornja časovna omejitev prejemanja nadomestila s sedanjih 25 mesecev (kar je veljalo za starejše od 55 let z več kot 25 leti zavarovalne dobe) na 18 mesecev (enako kot zdaj za starejše od 50 let z več kot 25 leti zavarovalne dobe).

Novi zakon omejuje možnosti za zaposlovanje za določen čas. Število zaposlitev za določen čas iz razloga začasno povečanega obsega dela ne bo smelo presegati 10 odstotkov števila zaposlenih za nedoločen čas pri delodajalcu, pri manjših delodajalcih bi iz razloga povečanega obsega dela lahko bil za določen čas zaposlen en delavec. Ne bo dovoljeno skleniti ene ali več zaporednih pogodb o zaposlitvi za določen čas, katerih neprekinjen čas trajanja bi bil daljši kot dve leti. V ta čas se bo všteval tudi čas, ko je delavec zaposlen prek agencije za posredovanje delavcev. Trimesečna ali krajša prekinitev ne bo pomenila prekinitve zaporednega sklepanja pogodb.

Predlog novele zakona o urejanju trga dela uvaja možnost začasnega ali občasnega dela za brezposelne, iskalce zaposlitve in upokojence. To delo bo omejeno na 60 ur na mesec, neto urna postavka ne bo smela biti nižja od 3,36 evra (preračun iz minimalne plače), delo bi se lahko opravljalo pri več delodajalcih hkrati, skupni neto dohodek na leto pa ne bi smel presegati 5040 evrov. Delo se bo opravljalo prek mesečne napotnice zavoda za zaposlovanje. Od prejemkov bodo delodajalci obračunavali posebno dajatev v višini 25 odstotkov, ki bo namenjena ukrepom aktivne politike zaposlovanja.

Kako vi ocenjujete predlagano pokojninsko reformo? Pridružite se razpravi na Debate 24UR in nam zaupajte svoje mnenje!

Predlog Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju
Predlog Zakona o delovnih razmerjih
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o urejanju trga dela
Primerjalna tabela - predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o urejanju trga dela
Primerjalna tabela – predlog Zakona o delovnih razmerjih
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (1031)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

12345cenzurirani54321
11. 09. 2012 14.34
Bojijo se lukenj, ki jih bo delodajalec iskal v zakonu.....najbolje bi bilo, da delodajalec da sam plačo pa naj tečni delavec ostane doma....delavci se bojijo tudi lukenj njihovih žena...sorry...Celo življenje je en strah....
kawboy
08. 09. 2012 11.41
Zopet same prazne obljube, kako bo to vse delovalo, potem bomo pa zopet delavci v praksi doživljali vse drugo kot pa to, kar bo napisano v zakonodaji.
Boris61
07. 09. 2012 12.05
+1
V malice ne bodo posegali, ker za sendvič in jogurt pa že bomo zaslužili v osmih urah.
sristov1
07. 09. 2012 11.12
Najprej štalca pol pa kravca :) ne pa kot pri nas najprej kravca poli pa štalca :)
pika50
07. 09. 2012 11.17
Če bi se pri nas tega pregovora držali, bi že izumrli. :-)
kawboy
07. 09. 2012 10.20
+2
Poglejte ta absurd in primerjavo. Ženska ima plačano za čas porodniške vse prispevke, plačo kot če bi delala, razen malice in prevoza. To je 9 mesecev in še delovna doba ji teče oziroma se ji prizna. Sedaj bo pa še dodatno dobila možnost za vsakega otroka dobiti 8 mesecev priznane delovne dobe in to znaša skupaj reci in piši 17 mesecev (za enega otroka). Se pravi, da bo lahko šla 8 mesecev prej v penzijo (oziroma na vsakega otroka). Med tem ko moški, ki smo služili vojaški rok v bivši JLA proti svoji volji, nimamo-jo priznanih delovnih let 12 mesecev ( nekateri še več, še prej, napr mornarica 24 mesecev), niti za čas služenja vojaškega roka nismo dobili takšnih plač ali nadomestila kakor če bi delali, čeprav bi rajši takrat delal, kot pa da sem se pasu tam na vojaščini brez veze. Naučili so me takrat le to kako streljati proti svojemu lastnemu narodu, saj smo bili takrat še v Jugi in v drugi republiki in je bilo že takrat napeto ( L1988). JLA pa vemo pod čigavo komando je bila. Prikrajšan sem bil za dohodek, ki bi ga sicer dobil. če bi delal in še delovna doba bi mi tekla, ker bi takrat lahko delal. Za nameček bi pa lahko šel 1 leto pre v penzijo. In sedaj poglejte razmerje kaj kdo dobi in kaj kdo izgubi, ter kakšna je razlika? Se pravi, da smo moški v neenakopravnem položaju kot ženske takrat ko ne delamo. Zato da imajo nekateri več privilegijev kot drugi. Dovolj bi bilo ženskam, da imajo priznano delavno dobo za čas 9 mesecev porodniške in še plačo vlečejo ker takrat ne delajo. Ne pa da še za nagrado dobijo 8 mesecev in to za vsakega otroka, da se lahko prej upokojijo.
pika50
07. 09. 2012 10.45
+1
Kawboy, načeloma imaš prav. Kar pomnim, trdim, da je krivično, da so moškim ukradli leto (ali več) življenja, ko bi lahko delali in jim niti tega časa delovne dobe ne priznajo. Se mi pa vseeno zdi, da nimaš svojih otrok, ker nekam sovražno zveniš do žensk. Vedeti moraš namreč, da je porodniški dopust (meni najlepši del življenja) vse prej, kot dopust. Kakorkoli je lepo, je naporno in temeljito oddelano leto.
Thor-1st
07. 09. 2012 10.54
+2
To sem že Svetliku pisal. Celih 12 mesecev sem zabil v okupatorski vojski, prekinil sem zaradi tega službo.... Očitno predlagalci pokojninskih reform niso imeli teh problemov z vojsko, ker so bili zanjo očitno nesposobni. Ne vem ali samo telesno ali zaradi psihičnih problemov.
Boris61
07. 09. 2012 11.51
-1
O kakšni okupatorski vojski to govoriš? Ali ni bila to naša vojska in naši vojaki?
santamaura
07. 09. 2012 10.05
+2
Ampak bo pa zanimivo, ko bo prišel 67 let star dedi na poizkusno delo k svojemu vnuku
Mawsyy
07. 09. 2012 10.01
+1
ob vsem tem se mi je pojavlo eno vprasanje: ZAKAJ ne velja tudi pri imenovanjih ministrov pravilo, da mora kandidat za ministra izpolnjevat pogoj, da ima primerno izobrazbo, ki jo zahteva resor?! Kandidat za javnega usluzbenca MORA izpolnjevat pogoj o primerni izobrazbi, minister ki ima dost bl odgovorno delo kot en k izdaja gradbena dovoljenja, pa NE?? Tko tud elektricarji in gradbeniki ne bi pametovali o delovnopravni zakonodaji.
Mawsyy
07. 09. 2012 10.11
P.S. Predloga zakona o PIZ mi ne odpre, odpre predlog ZDR
Jaka Planinc
07. 09. 2012 09.16
+5
Neki Kraljči,Kraljice in kvazi STROKOVNJAKI se vtikajo v POKOJNINSKO RFORMO. VIZJAK VE KAJ JE FISKANO PRAVILO IN KAKO NE BO VEDEL O REFORMI POKOJNIN. Delali bomo dokler se bomo še PLAZILI ali vsaj še MOGALI,potem pa PRIDE KOMUNALA in HAJDE V JAMO al pa v KREMATORIJ.
santamaura
07. 09. 2012 09.55
+2
Kmalu se bodo začela pogajanja, ali bo tista ura ko bomo od starosti umirali na delovnem mestu plačana ali ne
NightWishFan
07. 09. 2012 09.12
+2
Vizjak obljublja lažje zaposlovanje za nedoločen čas In pri obljubi se vse konča......politiku ni za verjet ma nič kaj rečejo. So že 100x vse dobili na lažeh...pa kar naprej vrtijo svoj jezik in obljubljajo.
Uporabnik811241
07. 09. 2012 09.11
-1
Luknje so v glavah birokratov vsak delodajalec mora imeti zaposlene dobre in marljive delavce in takih nikoli ne bo odpustil kvečjemu bodo sami odšli v kolikor jih ne bo dovolj plačal !!! Zakoni so vedno ščitili lenuhe pa naj si misli kdo kaj hoče vendar to tako je !! Sindikati naj bi se zavzeli za čim višji zakonski minimum plače delodajalci pa naj si poskusijo doseči čim manjši bruto !! Vse tiste ,ki so se pa polastili podjetij na nedovoljen način pa izgnat iz države ,da ne bodo več naš strošek !!
pika50
07. 09. 2012 10.48
Če bi imel prav, fizikalec, se ne bi v skoraj vseh državah Evrope ukvarjali s problematiko mobbinga.
K1ssMyAss
07. 09. 2012 08.57
+2
VOY je BOEM... ...skoraj plemeniti..
horhinjo
07. 09. 2012 08.22
+13
Zdaj se bodo šele začeli igrati z delavci. Zakoni niso nikoli napisani malemu človeku v prid. Danes imaš lahko doktorat pa te nihče ne vzaeme, same veze in poznanstva.
.VOY.
07. 09. 2012 08.01
-5
Park STOŽICE....zaposli ...Plavel čupače....glihalce krtin...še po starem zakonu...heeeeeee.. Prednost imajo ..Volilci PS...Jarani...navalite....
horhinjo
07. 09. 2012 08.16
+6
I G N O R A N T
07. 09. 2012 07.41
+18
Litostroj je bila dobra firma
6zabica
07. 09. 2012 07.27
+11
LAŽJE ZAPOSLOVANJE ZA NEDOLOČEN ČAS, ja seveda, saj so pa tudi možnosti, odpuščanja lažje in enostavnejše...
Lukadomobranec
07. 09. 2012 07.34
-15
A se treseš za svojo službo? Itak nisi koristna. Daj priložnost brezposelni mladini. Službe sposobnim
6zabica
07. 09. 2012 07.36
+7
Do zdaj je še vsak minister eksperimentiral z veliko figo v žepu...Zakaj bi spreminjali zakone, samo tistim, ki imajo plače/penzije neto nad 1000 eur se jim naj zniža na 1000 eur, pa bo ful denarja...Pa ne zaj nekaj jamrat kak je to malo, kako sem krut...moj oče ima dobrih 600 eur pokojnine in mora obrniti vsak euro večkrat, da lahko poravna stroške in preživlja mene (brez zaposlitve z diplomo v žepu - mamo pa samooskrbo).
6zabica
07. 09. 2012 07.37
+10
Dragi Luka, sem brez zaposlitve, mlada oseba in nikogar ne žalim. Jezi me samo to, da bodo hkrati omogočili lažjo zaposlovanje in hkrati bo poenostavljeno odpuščanje in to me skrbi...
Lukadomobranec
07. 09. 2012 07.40
-11
Potem pa razmisli, kaj pišeš. Zaposlitev za nedoločen čas je blagoslov za vse novozaposlene (ker itak ni služb). Vizjak ti ne bo vzel pokojnine (oz. tvojemu očetu), ti jih bo pa Bruselj. Kar pljuvaj po desnih, potem se boš pa lahko jokal
6zabica
07. 09. 2012 07.48
+15
A razumeš ti kaj ti želim dopovedati - kaj mi pomaga zaposlitev za nedoločen čas, ko pa me lahko jutri delodajalec postavi brez odpovednega roka, brez obrazložitve, na cesto...in mi pomaga pogodba za nedoločen čas popolnoma nič! V zakonu oz. spremembi bo res lažje zaposlovati za nedoločen čas, ampak bo tudi lažje odpuščati in glede na to, da se naši tako radi zgledujejo po Nemčiji še to - tam pogodba za nedoločen čas ne pomeni varne zaposlitve, ker ti delodajalec reče, šele nato morda dobiš pisno odpoved od danes na jutri si brez službe. Tako, da ne ti meni nekaj kvakati... Sicer pa kdo pljuva po kakih desnih - meni je popolnoma vseeno ali so desni ali levi ali kateri drugi, meni je pomembno to, da dobijo zaposlitev mladi in da se da tiste bakterije, ki so že 10 let nazaj izpolnili pogoje za upokojitev, v pokoj...ali se jih pa ima za svetovalce oz. uvajanje mladih v delo...
prašek
07. 09. 2012 08.13
+11
subisubiw
07. 09. 2012 09.19
+1
luka je domobranec, torej je z razumom skregan
Kozorog65
07. 09. 2012 09.49
Sem napisal: "pusti domobranca" pa je admin brisal... Ta admin je beda fašistična...
Polnosta
07. 09. 2012 09.54
Pogodba za nedoločen čas je samo izraz, fraza...če te lahko delodajalec odpusti brez vzroka. Lahko si priden, vesten...ampak nekdo je še bolj priden v gobcanju in očrni tebe in tvoje delo in lahko greš. Hvala lepa za takšno pogodbo za ˝nedoločen˝čas.
Afnac
07. 09. 2012 07.27
+7
Ali ste poslušali med vrsticami. G VIZJAK kar nekaj eksperimentira, ker ima takšen položaj. Kaj bo govoril, ko ne bo več v vladi? Potem bo spet kritiziral vse počez, rit pa bomo imeli pa vedno zadaj...!?
Lukadomobranec
07. 09. 2012 07.35
-2
Naslednja vlada je iz Bruslja, dragi moj. Pripravi se
matevz_grahou
07. 09. 2012 09.12
kera kol vlada bo iz bruslja iz beograda iz ljubljane...bomo jame se vedno kopali in v nje metali gnoj.
tron3
07. 09. 2012 09.15
+2
luka_domobranc ti pa res ne moreš živeti brez gospodarja, to že imaš v genih do 1941 naprej
M_teorija
07. 09. 2012 07.11
+10
Naj še razčistimo eno zadevo! Kot rečeno se je zgodilo največje zadolževanje v letih debelih krav JJ-ja, prev tako se je v teh letih dogajalo bančno posajanje na lepe oči tajkunom, katerega Pandorina skrinja je bila odprta z mešetarjenjem Merkator za Delo (dokazljivo z pričanjem ASK, pa tudi posrednim priznanjem glavnega akterja, z izjavo, da bi to danes morda naredil drugače). No na bančne kredite, ki so se tako lepo delili kot sredstvo , da se izpelje največjo krajo slovenskega premoženja, ki so ga po vojni gradile generacije naših staršev odgovarjajo desni, da je imela Pahorjeva vlada tri leta časa, da to uredi. Pri tem se pa pozablja na nekaj pomembnih dejstev. -Kot prvo se šele te zadnje dni seznanjamo s resničnimi podatki, ki počasi curljajo v javnost, kajti vsa ta kreditiranja so bila bolj skrita kakor največje vojaške skrivnosti. -pozabljamo tudi, da je GG opozarjal na (med drugim tudi na lobije v energetiki in teš-6) te probleme in zaradi tako varovanih (prej omenjenih) podatkov so njegovi politični nasprotniki v spregi z posojilodajalci (pa najbrž tudi tajkuni) uprizorili takšno gonjo proti njemu in njegovi stranki, katere posledice so nam znane. Očitno so vsi sodelujoči imeli tako denar (najbrž koriščen tudi iz tega cuzanja bank) kot moč (oblastno moč), da so preko medijev uspeli z lovom na čarovnice edinega, ki je takrat opozarjal takrat, ko je bil morda še celo čas, da se vsaj nekaj tega premoženje reši. Samo spomnimo se nekega dokumenta, ki se je (zaradi maščevanje in užaljenosti) znašlo na Vizjakovi mizi. Torej samo če vidimo ta dva problema je mnogo lažje videti zakaj je bilo tako težko (pravzaprav je in bo kjub temu, da so podatki prišli v javnost, še vedno težko karkoli dokazati, ker je po besedah Klemenčiča šlo za sisistemsko krajo) kaj narediti v Pahorjevem mandatu. Če si vsaj glede GG-ja nismo (levi in desni) enotni glede poštenosti, pa najbrž ni dileme, da je Pahor pošten politik in če bi le mogel, bi to tudi storil, pa so bili očitno vmešani preveč močni, saj kot rečeno so imeli tako moč kot denar!?
HC85
07. 09. 2012 07.43
-2
Zdaj pa nehajte že nekateri MANIPULIRAT.......potrebno je ločit JAVNI in ZUNANJI dolg.......za JAVNI dolg je odgovorna vlada (javni dolg še je bil leta 2007 pri 22 % BDP, konec leta 2011 pa pri skoraj 45 % BDP in še raste)......JANŠEVI vladi je uspelo ta JAVNI dolg v obdobju 2004-2008 celo zmanjšat (preveri Umar)....... Marsikdo pa se tu sklicuje tudi na Umar, kjer posreduje podatke o dolgu za katerega ni odgovorna vlada (vsaj v večini ne)...... to je ZUNANJI dolg. Ja in v tem primeru je res.......ta dolg se je v obdobju 2004- 2008 res zelo povečal.......ampak zato smo krivi vsi z bankami vred.......banke so dajale ugodna posojila in to ne samo tajkunom, ampak tudi privatnikom, "zdravim" državnim podjetjem, FIZIČNIM osebam, se pravi (meni, tebi, tvojim prijateljem, sorodnikom itn.), drugim pravnim sebam itn. In za ta zunanji dolg na katerega se vsi sklicujte smo ODGOVORNI vsi. Ker od teh več kot 20 milijard za katere se je dolg res povečal je le majhne delež od tajkunov (okrog 2-3 milijard).
boby1
07. 09. 2012 11.56
+1
HC85, tako kreditiranje pa je dovoljevala takratna oblast. Zato sem že rekel, da naj zapišejo v katerem obdobju so bili dani vsi tajkunski krediti. Četudi bi se šlo za 3 milijarde, je to ogromno, saj so bili vsi dani na "lepe oči", za razliko od mojega, ki ga moram plačevati in je zavarovan s 3x vrednejšo hipoteko. In Slovenije ni pahnila v propad (pride kmalu, saj smo blizu) svetovna kriza, od tega bi Slovenija imela zgolj nekaj prask. Smrtni udarec so ji zadali oblastniki, ki so - podobno, kot svoje čase Tudjman, kar ni čudno, saj gre v obeh primerih za desničarja, ki se je razvil iz bivših komunistov - želeli iz nesposobnežev ustvariti mogočne bogataše, ki jih bodo nato do konca življenja sponzorirali. A se jim ni izšlo. Desnica povsod v svetu stremi k temu, da razslojuje ljudi in dela še večji prepad med revnimi in bogatimi ter zagovarja malodane popolnoma fašistični ideal (najmočnejši naj preživijo, za ostale jih ni briga). In zame je dolg dolg, pa če ga oblečeš v javnega ali kako drugače. Mala Slovenija je počepnila in bo izdihnila zaradi dolgov tajkunov. Ne bojim se Bruslja in ne bojim se tujca. Do sedaj še noben tujec ni ravnal s Slovenci slabše, kot ravnajo naši oblastniki. In rešujejo nas tisti, ki so stvar zavozili (kot bi bančnemu roparju dali v čuvanje banke), kar je popoln absurd). Res pa je, da bomo to kar so pokradli, to kar so uničili na koncu čutili najbolj državljani. Sami so si dobro napolnili žepe in si že gradijo lepšo prihodnost - izven Slovenije.
right1
07. 09. 2012 07.04
+4
Vsak zakon, vsaka reforma, vsaka novela ali karkoli drugega ima luknje, za tiste ki so dovolj močni da kršijo zakon. Tako so tudi napisani. Jaz temule gospodu ne verjamem nič kar govori o zaposlovanju. Briga njega za nas navadne sesalce, ki tlačimo zemljo. Tudi recimo če sprejmejo pogoje, da te mora delodajalec zaposliti za nedoločen čas, te lahko vrže na cesto. Ker si bil pač tazadnji ki si prišel delat in če ne bo dela boš prav tako lahko letel. Tako da jaz ne verjamem temu o zaposlovanju. Ne rečem da ni bolj varno delo za nedoločen čas, toda če si višek si višek. To je samo pesek v oči, da bo imel minister večjo priljubljenost oziroma nasploh vlada. Bojte se raje ukinitve malice.
dot.dot
07. 09. 2012 07.16
-1
Če pa lepo piše, da v malico ne bodo posegali. Se pa strinjam, luknje lahko vsak nariše, če ima tapravo ozadje.
cirenij
07. 09. 2012 06.31
+14
Saanja svinja o koruzi, ki jo je vzela suša. MG.,MG.,...Vizjak na minimalno plačo pa da vidimo, kako bo razmišljal. Ta zakon je luknjast bolj kot švicarski sir.
luckysss
07. 09. 2012 06.37
+17
Ti nisi resen..njega na minimalca ?! Sploh veš koliko je danes liter vina ..:))?
cirenij
07. 09. 2012 06.42
+12
Vem. Na črnem trgu v Brežicah ga dobim po 1 EU za liter.
cirenij
07. 09. 2012 06.43
+7
Pa sem Štajerc ampak imam "politične" zveze.
luckysss
07. 09. 2012 06.47
+7
Vseeno je to lahko za minimalno plačo preveč... Glede na nekatere izjave in dejanja ga gre pri nekaterih kar nekaj litrov dnevno. Potem pa še fizer ipd...
Lukadomobranec
07. 09. 2012 07.43
-4
Slovenski alkoholizem. Tipično. Srečno fantje. Gospodarstvo gre pa mimo vas in vse težave. Na zdravje, a ne za dolgo
Darko32
07. 09. 2012 06.19
+14
Dragi Vizjak če to trdiš potem pa res nimaš stika z realnostjo. Z predlagano reformo se ukinjajo zaposlitve za nedoločen čas. Res piše v predlogu, vendar tudi sedaj je dosti napisanega pa se ni nihče držal tudi minister Vizjak, ko je še bil inšpektor za delo. Mar ne Andrej.
cool29
07. 09. 2012 07.14
+5
...zdej je pa le napredoval v istem resorju od inšpektora do ministra za delo....sam problem je ker so v vmesnem obdobju izginila skoraj vsa delovna mesta iz SLO.....tak da tut zakonodaja ne pomaga veliko... in ostaja le na papirju oz. na monitorju/tablici.....