Slovenija

Predpisov, da morajo žival usmrtiti, ni

Maribor, 20. 02. 2012 11.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Razlog za zaprtje mariborskega zavetišča za živali je po besedah vodstva izbruh mikrosporije. Sedaj ne bodo niti sprejemali niti oddajali živali. Na Vursu so pojasnili, da ni nikjer predpisano, da se mora tako ali drugače okuženo žival evtanazirati.

Pes
Pes FOTO: Thinkstock

Zavetišče za živali v Mariboru so zaradi sanacije izbruha mikrosporije zaprli, je za 24ur.com povedala vodja zavetišča Katja Kokot. ''Takšno stanje smo prevzeli in gremo nujno v sanacijo,'' je dodala. Povedala je še, da med zaprtjem zavetišča ne bodo niti oddajali niti sprejemali živali.

Mikrosporija je nalezljiva kožna bolezen, ki se najpogosteje pojavi pri mačkah, psih in konjih, redkeje pri ovcah, le izjemoma pa tudi pri perutnini. Bolezen je prenosljiva tudi na ljudi, vendar jo je mogoče pozdraviti. Okužba z mikrosporijo je vidna kot sprememba na koži, dlaki in na krempljih. Na spremenjenih mestih se dlaka lomi, štrli ali pa popolnoma odpade. Tudi pri ljudeh se ob okužbi pojavijo spremembe na koži, še posebej so za okužbo dojemljivi otroci in starostniki. Takoj je treba obiskati zdravnika.

Očitne znake mikrosporije trenutno kažeta dva psa

Na spletni strani zavetišča so zapisali, da očitne znake te bolezni trenutno kažeta dva psa, ki sta bila pregledala z Woodovo lučko. ''Zaradi visoke prenosljivosti bolezni med živalmi in z živali na človeka smo se po posvetovanju z Veterinarsko bolnico Maribor, s katero imamo sklenjeno pogodbo o izvajanju veterinarskih storitev, odločili zavetišče začasno zapreti za javnost. Gre za ukrep, ki ščiti živali in obiskovalce zavetišča, posledično pa tudi morebitne lastniške živali obiskovalcev. Na mikrosporijo bomo testirali vse živali, ki so trenutno v zavetišču, o rezultatih in nadaljnjih ukrepih pa vas bomo sproti obveščali,'' so zapisali. Pomoč pri pregledih živali je ponudila tudi ljubljanska Veterinarska fakulteta.

Če je bolezen potrjena, je treba omejiti gibanje okuženih živali, ločiti bolne od zdravih, zdraviti živali in zagotoviti in vzdrževati primerne higienske razmere, so sporočili iz zavetišča Maribor. Sistemsko in lokalno zdravljenje je potrebno še dva do štiri tedne po prenehanju kliničnih znakov oziroma po negativnih mikoloških izvidih. Zdravljenje lahko tako traja od enega do treh mesecev.

Na Vursu so pojasnili, da ni nikjer predpisano, da se mora okužene živali evtanazirati, je pa treba izvesti vse ukrepe, da se bolezen ne bi širila. Vsekakor pa bo odločitev, kaj s tako živaljo, na ramenih pristojnih v zavetišču.

Petra Hercog, predstavnica za odnose z javnostmi pri mariborskem zavetišču za živali, je pojasnila, da sedaj potekajo pregledi vseh živali, v zavetišču je trenutno 42 psov in 16 mačk. ''Počakati bomo morali na rezultate vseh potrebnih analiz, ki jih bomo predali tudi Veterinarski upravi (Vurs) in pristojni inšpekcijski službi, in potem bomo v dogovoru z njimi nadalje ukrepali,'' je pojasnila Hercogova. Poleg tega trenutno izvajajo tudi vse druge predpisane ukrepe dezinfekcije prostorov ipd.

Na očitke, da je zaprtje zavetišča pretiran ukrep, je Hercogova to vsekakor zanikala, saj s tem želijo preprečiti morebitno širjenje bolezni med živalmi, ali celo okužbe ljudi. ''Poklicali sta nas tudi dve mamici, čigar otroka sta bila v zadnjih tednih v zavetišču. Ker sta opazili spremembe na koži, smo jim priporočili naj obiščejo zdravnika,'' je povedala predstavnica mariborskega zavetišča. Tudi na Vursu so dodali, da gre vsekakor za odgovorno dejanje vodstva zavetišča.

Zakaj so hoteli usmrtiti Sončka, Tigra in Dona?

Mački, ki so jih zaradi diagnoze FIV/FeLV pozitivni, želeli usmrtiti. To so preprečili, sedaj so na voljo za posvojitev.
Mački, ki so jih zaradi diagnoze FIV/FeLV pozitivni, želeli usmrtiti. To so preprečili, sedaj so na voljo za posvojitev. FOTO: Alen Pajić

Pozornost javnosti je v zadnjem času sicer pritegnila zgodba mačk, ki so bile FIV/FeLV pozitivne (mačji aids in mačja levkoza). Še prej je bila javnost presenečena nad izborom mariborskega komunalnega podjetja Snaga za novega koncesionarja v živalskem zavetišču. Posle so prevzeli 15. februarja, za novo vodjo zavetišča so izbrali veterinarko Katjo Kokot. Po informacijah, ki so minuli teden zaokrožile v javnosti, je nova vodja odredila usmrtitev mačk s t. i. mačjim aidsom, temu pa so se uprli prostovoljci, ki so pomagali pri opravilih v azilu na Teznem.

V zadnjem trenutku so mačke rešili, stekla je akcija za urgentno posvojitev teh mačk. Vodstvo je prostovoljcem, da najdejo nove mačje lastnike, dalo čas do četrtka, je za 24ur.com pojasnil Alen Pajić, vodja protestov, ki so sledili potezi novih vodilnih v zavetišču. Pogoj za posvojitev mačkov s tovrstno diagnozo je, da se oddajajo izključno za notranje bivanje in da bo to edini maček v stanovanju, je še dejal Pajić. ''V kolikor se ne bodo našli novi lastniki, bo vodstvo po njihovih besedah ravnalo v skladu za zakonom,'' je dodal.

Maček Tiger in Don še čakata na nove lastnike.
Maček Tiger in Don še čakata na nove lastnike. FOTO: Alen Pajić

Mačji aids je nalezljiva, človeškemu aidsu podobna bolezen, ki jo povzroča mačji virus imunske pomanjkljivosti, virus FIV (Feline Immunodeficiency virus). Okužba z virusom je dosmrtna. Bolezen pa nastopi šele, ko virus uniči imunski sistem, mačko takrat lahko napadejo sekundarne, za zdravo mačko povsem nenevarne okužbe. Raziskave kažejo, da kar polovica mačk nikoli ne razvije bolezni. Bolezen se na človeka in na živali druge vrste ne prenaša. Prav tako je lahko z nekaj preventivnimi ukrepi mogoče preprečiti prenašanje med mačkami, ki jo lahko dobijo predvsem med parjenjem ali z ugrizi.

Tudi mačja levkoza je nalezljiva virusna bolezen mačk, povzroča pa jo virus FeLV (Feline Leukemia Virus). Ta prizadene imunski sistem, nekatere organske sisteme in lahko povzroči levkemijo ter limfosarkome (rak z izvorom v limfnem tkivu). Bolezen, ki je zelo nalezljiva, je pogosta, velikokrat pa virus ostane precej časa neaktiven. Prenaša se ob direktnem kontaktu s slino, urinom, mlekom, blatom ali krvjo okužene živali. Najboljša zaščita pred boleznijo, ki ni ozdravljiva, je cepljenje. Lastnikom takšnih živali pa veterinarji svetujejo, naj jo zadržujejo v stanovanju.

Pajić je pojasnil, da mačk s takimi diagnozami pod starim vodstvom niso evtanazirali, kljub temu da želi novo vodstvo prikazati drugačno sliko. Usmrtili so le hudo bolne ali zelo poškodovane živali. Omenjene obolele mačke so bile po njegovih besedah tudi v karanteni, torej fizično ločene od ostalih varovancev v zavetišču, tako da do okužb med mačkami v zavetišču ne bi moglo priti.

Druga stran trdi nasprotno

''Hoteli smo zaščiti druge živali v zavetišču,'' je poudarila Hercogova in dodala, da ''če bi bile te muce izolirane, tako kot pravijo na drugi strani, mi s tem ne bi imeli problemov, vendar te muce so se sprehajale po zavetišču, imele stike z drugimi mačkami, in enostavno bi lahko prišlo do prenosa bolezni.''

''Največja težava v zavetišču je v evidencah, ker te niso popolne,'' je izpostavila Hercogova, poleg tega pa živali niso na primeren način zaščitene, tudi če so v karanteni. Dodala je še, da v mariborskem zavetišču živali ne uspavajo po zakonsko določenih 30 dneh, če ne najdejo novega lastnika. Žival evtanazirajo le v primeru bolezni in poškodb, zaradi katerih bi pes ali maček preveč trpel.

Pajić: Zaprtje je pretiran ukrep

Maček Don, ki se mu je obetala usmrtitev.
Maček Don, ki se mu je obetala usmrtitev. FOTO: Alen Pajić

Glede zaprtja zavetišča zaradi mikrosporije je Pajič povedal, da ima podatek, da ima ena mačka to bolezen. Dodal je, da se je ta bolezen tudi v preteklih letih pojavljala in zdravila v zavetišču, vendar zaradi tega zavetišča niso nikoli zaprli. ''Vsekakor gre za pretirano reakcijo vodilnih,'' je dejal Pajič in pojasnil, da so ''prostovoljci in oskrbniki v preteklosti znali poskrbeti za ustrezno zaščito (rokavice, preoblačenje ipd.). Prepričan sem, da bi glede na strokovno usposobljenost morala slednje poznati tudi nova vodja zavetišča''. Vsekakor tudi Pajić upa, da se težava reši čim prej in da se zavetišče tudi čim prej spet odpre.
 

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (187)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rusalka Annet
21. 02. 2012 14.26
+6
vsi, ki vam je vseeno, kako je z živalmi prosim ne vključujte se v to polemiko, vi tudi če vidite povoženo, izgubljeno žival ne reagirate. Gre se le zato, da ta oseba nima kaj iskat v azilu, v azilu naj dela človek, ki ima rad živali, ki ne napove že prvi dan usmrtitve, ki skuša z društvom za zaščito živali najti rešitev ali si domislit nekaj dobrega za dobrobit živali. To da pravi da v zavetišču ni prostora za čustva pove vse o karakterju te osebe, sam zanima me zakaj se je izočila za veterinarja?? Ali se navdušujete kadar gledate
Rusalka Annet
21. 02. 2012 14.28
+7
Animal Planet kako z čustvi pomagajo živalim?? Vsi ki boste pa pisali zakaj se ne pomaga ljudem, mi ki imamo radi živalim pomagamo tudi ljudem, saj se nas stiska dotakne .
aojz
21. 02. 2012 10.16
-4
Ali sprejmejo v to zavetišče pozimi tudi brezdomce?
santamaura
21. 02. 2012 10.50
+0
Hiti.Pocasi
21. 02. 2012 17.34
+2
aojz : za brezdomce imamo ustezen center na Ruški cesti. lp
morana69
20. 02. 2012 21.59
+5
Admin briše...žalostno
unity
21. 02. 2012 09.22
+1
ce pa mora....treba je prikrit mucenje zivali
Kajetan
21. 02. 2012 13.51
Najbolj žalostno je da ta stran deluje na principu sovraštva in napol spremenjenih komentarjev. Dva do tri dni nazaj mi niso zbrisali samo komentarja ampak so ga spremenili v svoj prid. Tukaj za brisanje nastopijo trije kriteriji: - ali prikriva mučenje, - ali programski paket ki ga razvijajo sploh ne deluje dobro kar je razvidno, - ali mogoče ne razume slovensko ali ni dorasel komentarjem.
concord
20. 02. 2012 21.46
+9
Hej šerif Franca ... kdaj pa bo Snaga prevzela mariborska pokopališča?
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 22.31
+5
čaki da bo razpis za to .... Snaga Zmaga 100%, toti bojo obvladovali še javno upravo ČUJ
concord
21. 02. 2012 11.51
+3
Hm, Snaga bi lahko prevzela še domove za ostarele... Nova parola v Mariboru: "Snaga vedno zmaga".
Hiti.Pocasi
21. 02. 2012 17.35
+2
nightangel
20. 02. 2012 20.50
+16
Problem je v tem,da eni mislijo,da so bogovi in da lahko oni odločajo o življenju in smrti,pa čeprav samo ubogih živalih.Vsako živo bitje ima pravico živeti in noben človek ni bog,da bi lahko živemu bitju to preprečil.Ne vem ,zakaj so Kangler &co delali takšen rompompom ob odprtju tega azila,a zato,da je zdaj taisti azil postal poslednja postaja ubogih živali?Če je tako,potem je bil denar vložen v izgradnjo tega azila zgrešena investicija!
resslovenka
21. 02. 2012 08.01
+0
Triera
21. 02. 2012 12.05
+2
Itak je bil zgrešena investicija. Saj so vse investicije zgrešene v MB. Kanglerijada je splavala po Dravi, za tiste stvari, ki bi bile potrebne obnove (npr. mariborske šole), pa ni denarja ane. Za zavoženo Kanglerijado pa je denar...
periot22
20. 02. 2012 20.33
+16
V naši državi bi si kdo drug bolj zaslužil avtanazijo kot te živali!!!!!
HellWolf
20. 02. 2012 19.03
+19
Začnimo pri samem jedru problema.. ljudeh. Pri nas se začne in konča. Narod nabavi mladička potem pa ko začne na šus rasti in zahteva čedalje več in več in več pa ga oddajo v zavetišče ker nimajo s nekdaj malo kepico na koncu pa z odraslo živaljo kaj početi ali pa nimajo prostora. če bi narod razmišljal s trezno glavo, se pozanimal kaj kupujejo in če so zmožni žival preživet in nudet vse potrebno nebi blo treba nobenih zavetišč.
concord
20. 02. 2012 21.36
+11
Ja, saj imaš 100% prav ... če bi živeli v kakšni pravljici bi ljudje razmišljali s trezno glavo. Samo, mi ne živimo v pravljici in napake drugih, pa tudi svoje lastne napake moramo nekako probati odpraviti. Živali niti najmanj niso krive za naše napake, zakaj bi one plačale?
Spetsnaz
20. 02. 2012 18.38
-6
Gangrena666 20.02.2012 16:02:35 -6 1 7 Zakaj je macka ali pes vec vredna od podgane v kanalizaciji? Nisem dobil nobenega odgovora !
blokbi
20. 02. 2012 19.04
+2
zakaj pa bi bila manj vredna? vse živali lahko imaš rad če želiš.
Spetsnaz
20. 02. 2012 19.15
-2
blokbi A jo lahko prinesem v zavetisce? Je namrec breja...
concord
20. 02. 2012 21.35
+9
Gangrena666 ... ti moraš biti ena zelo nesrečna oseba. Prej so me tvoji komentarji morda še provocirali, zdaj se mi samo še smiliš. Kakšno to življenje mora biti, če si jezen na cel svet, če MORAŠ nasprotovati vsemu dobremu, če misliš, da je tvoj namen življenja, da si del vesolja... ajoj. Hudo.
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 22.38
+2
Tudi jaz ga ne razumem, ampak ok, sej je osamelec... me pa veseli, da ima podgane doma... tudi jaz mam dve.
Spetsnaz
20. 02. 2012 18.28
-4
Naj vam bo jasno ! Ne odlocajte o zivljenju in smrti glede na lepoto, ali koristnost, ki sem jo sam zagovarjal. Vse to je popolnoma zgreseno.jaz sem del tega vesolja ! Samo moja atomska sruktura se spreminja. Ne razumemo, kaj je neskoncnost in ne razumemo, kaj je CAS ! pustimo, naj nas nese reka vesolja....
concord
20. 02. 2012 21.38
+4
Ja, ja ... O.K. Smo razumeli. Ti si del vesolja in tvoja atomska struktura se spreminja. Ti razumeš kaj je čas in nosi te reka vesolja... Japajade.
nikka1
01. 03. 2012 17.45
+1
kaj je s tem čovekom a ma gangreno in se mu atomska struktura spreminja- zdi se mi da samo možgan če jih spoh ma
DoubleVision
20. 02. 2012 17.27
+7
Animal rights in Slovenia suuucks!!!
Urska Markelj
20. 02. 2012 17.39
+0
Pojdi malo čez mejo, kamorkoli proti vzhodu, lahko pa tudi v španijo, francijo, na portugalsko, jug italije, ... Tu je še ok...
Spetsnaz
20. 02. 2012 18.39
-8
santamaura
21. 02. 2012 10.43
+1
Morda res, odvisno od plemena v katerem živiš
Dinga
20. 02. 2012 17.21
+15
Problem ni zgolj mikrosporija. Mene zanima zakaj bodo usmrtili starejšo psičko, ki ima redno sprehajalko in ne deluje nič manj igriva, vesela kot ostale živali? Prostora je v zavetišču dovolj. Ljudje so v zadnjem času posvojili veliko živali.
blokbi
20. 02. 2012 17.29
+10
Tej psički so celo našli dom, če govoriš o Lini, ampak si je Kokotova zmislila da jo je treba pa zdaj zdravit za ne vem čim že... Groza no, kar se dogaja...
Dinga
20. 02. 2012 17.34
+3
blokbi
20. 02. 2012 17.53
+5
Poglej na FB strani Živali potrebujejo pomoč. Komentira tudi punca ki je Lino hotela posvojit...
VOY
20. 02. 2012 17.10
-17
Kitajski rastavracij potalite.....kdo bo avtanazijo plačeval.....Kriza je folk.....ejga
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 17.23
+6
JezekTekaTeka26
20. 02. 2012 21.40
-2
GraveLord
21. 02. 2012 13.14
+1
V osnovi poznamo dve vrsti ježkov,svinjski in pasji,slednji ima malo krajši gobček,prvi,svinjski z daljšim gobčkom pa je tudi užiten in ponekod delikatesa. LOL
Mene?er
20. 02. 2012 17.00
+23
VODSTVO AZILA NAJ ODSTOPI !!!!!!!!!!!!!!!!!
Spetsnaz
20. 02. 2012 18.28
-6
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 22.40
um... za vprašanjem pride (verjel ali ne) VPRAŠAJ.
blokbi
20. 02. 2012 16.50
+12
kako sovražnikom živali ni nerodno komentirat tukaj? Kokotova je pokazala kam spada... Na ta svet ne!
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 17.24
+3
veš kk je... za €€€ bi še lastno matr prodal.
Spetsnaz
20. 02. 2012 19.16
-5
kdo je kk Katarina Kresal? ta mame ni prodala...
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 22.29
+1
Škoda, da si tok tup, pa ne veš, da mamo v sloveniji različna narečja...
Fredy Meserati
20. 02. 2012 16.34
-14
Vsi, ki tako ali drugače za vsako ceno branite živali... Po eni strani vas spoštujem, ker imate nekaj srca. Samo poglejte: Če je naka žival zelo zelo lepa za pogledat(maček, pes) se nam vsem avtomatsko zelo zasmili. Ko pa po sobah letijo muhe, tečejo podgane, morda celo pajki jih pa tisti največji "zaščitniki" največ z užitkom pobijejo. Glede na to, da se precej ukvarjam s psihologijo mi je to jasno. Npr. če en maček zmrzuje ga zebe se nam resnično smili, ko pa ena muha mal miga jo pa pobijemo. Vsaka vrsta deluje tako, da ščiti svojega ne ostale. Lev skrbi za leva, človek za človeka..... Mi pa svoje "ljudi" zanemarjamo. (npr. če bi ves denar, ki ga damo pri veterinarju porabili za v Afriko skoraj nebi bilo lakote...)neke živali za vsako ceno branimo, neke pa za zabavo pobijajo(kar pa tudi ni prav(npr. divji lovci)). Samo malo za razmislek.... Malo nazaj so objavili kakšna katastrofa je, ker en lastnik ni peljal psa k veterinarju, ker je imel bulo na glavi. A to je sedaj dolžnost dat 10000 evrov za žival. Da umre eno leto kasneje.... LP. Dobrodošli so odgovori. To nisem napisal ze hec, temveč zato da se vsi zamislimo in se kaj novega naučimo. Seveda pa živimo v slobodni državi, kjer ima vsak PRAVICO DO SVOJEGA MNENJA. Lep dan vam želim
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 16.49
+17
Samir, spoštujem tvoje mnenje, a se zelo, zelo motiš. Nekateri tudi ljudi pobijajo za zabavo.. KAJ PA ZDAJ ? In spet ta Afrika, Afrika mora biti, od česa bi pa živel Unicef in podobni kriminalci ... Pusti ti Afriko, osredotočimo se na naše domače okolje. Živiš v Afriki ali Sloveniji ?
Fredy Meserati
20. 02. 2012 16.54
-10
Fredy Meserati
20. 02. 2012 16.55
-6
V bratstvu in edinstvu... in samosvojem kumunizmu. Se pa strinjam da te podli Američani tudi ljudi pobijajo za zabavo. Samo ne razumem v čem se motim glede zaščite živali..
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 17.23
+6
potem pa se ti opravičujem.vzami tableto pa idi spat!
blokbi
20. 02. 2012 17.25
+15
OMG kaj pa ti pišeš. Sem zagovornik Živali, ne pobijam pajkov, če me motijo v sobi jih dam ven. In spet ta Afrika - Ne zaupam ljudem, sploh takim kot si ti in zato raje skrbim za živali v naši bližini kot pa dajem denar za Afriko, da si potem direktorica od Rdečega križa kupuje žemljice na moj račun. Mislim če pa ti ene stvari niso jasne, pa jih sploh ne kometirat prosim. Hočeš reči da je narobe da skrbimo za živali, naj raje dajemo keš v Afriko kamor smo dajali že miljarde in miljarde in se ni nič spremenilo ker so po poti do tja sve pokradli... Če ne misliš skrbeti za žival inje ne vozit k veterinarju (ker ima bulo na glavi) pa je enostavno NE IMEJ!!!!
XXPandoraXX
20. 02. 2012 17.25
+11
Glede tega lastnika, ki je imel psa z bulo...njegova dolžnost JE, da pelje psa k veterinarju. Ko se po DOBREM premisleku odločiš, da boš imel hišnega ljubljenčka vzameš tudi to v zakup, da je potreben oskrbe in, da stane. In če nisi zmožen plačevat za hrano in cepljenje, potem boljše, da nimaš psa ali česa drugega. Mi smo imeli psičko, ki je dobila vnetje maternice in smo ji plačali operacijo, ki ni bila poceni, psička je bila pa že tudi 12 let stara in je bilo zelo tvegano, da operacije ne bo preživela (verjetno po tvojem mnenju stran vržen denar). V glavnem ni nam bilo žal za tisti denar in smo bili veseli, da smo jo lahko imeli še 4 dodatna leta.
Bolha31
20. 02. 2012 17.45
+12
Ne razumem ljudi, ki kar naprej omenjajo afriko in druge ljudi z živalmi. Imam znanko, ki pravi, da psi nimajo duše. Haloooo. Človek lahko pove, da ga zebe pa da je lačen, pa da ga kaj boli. Živali pa se ljudje naveličajo, jo vržejo ven pa naj se znajde. saj ima enake pravice da živi kot mi. Zato pa jih imamo, ker se zavedamo dolžnosti. Sicer pa dokler jo nimaš ne veš kako je žival hvaležna in 1000 hvala, da sem takšna oseba, ki jih imam rada.
Borut.Hood
20. 02. 2012 17.48
+8
Samir11, očitno nimaš pojma o čem govoriš ... težava z lakoto v Afriki ni v tem ker nekdo skrbi za svojo žival in ji plačuje veterinarja kot ti praviš, ampak težava nastane pri tem, da je naša družba tako
Yasha Yash
20. 02. 2012 16.31
-4
Če so živali NEOZDRAVLJIVO (mačji aids, itd. ) bolane, je najhumanejša rešitev zanje uspavanje. Saj ne trpijo, samo zaspijo. Živali imajo srečo, da imajo to možnost, ljudje je nimamo. Nas "ohranjajo" dokler gre, pa ni važno al že napol razpadamo, se sploh česa zavedamo...... To ni prav. Nihče nebi smel trpeti, niti ljudje niti živali.
me2u
20. 02. 2012 16.43
+12
Pa ves, kako izgleda ziveti felv/fiv pozitivnim mackom oz. kaksno je njegovo zivljenje? Jaz vem.. oz vem, da je bil macek 2 leti ZDRAV, brez znaka bolezni, ki je obstajala samo na papirju, oz. se to ne, ker je bil test lazno negativen, ko je bil narejen, torej niti enega znaka v vsem casu ni bilo, da mu karkoli manjka.. ko pa enkrat bolezen izbruhne, pa je vsega tako zelo hitro konec oz. ko vidis da ni resitve, potem pride na vrsto evtanazija.. torej si ta zival ni zasluzila teh 2eh lepih let, bi jo morali ze v startu obsoditi na smrt, ceprav v vsem tem casu ni bilo niti enega znaka bolezni, bolecin, trpljenja...?
Yasha Yash
20. 02. 2012 16.56
-4
Nevem no, kje ti vidiš v kletki lepo življenje?????
Urska Markelj
20. 02. 2012 16.59
+4
Le ca. 50% pozitivnih mačk dejansko razvije bolezenske znake, so pa nosilci.
me2u
20. 02. 2012 17.15
+6
Yasha, mislis, da pozitivne zivali ne dobijo doma, da so obsojene na kletko v zavetiscu? Dlje traja, to je res, se pa slej ko prej najde dobra dusa, ki, ko se malo pozanima o bolezni, vidi da ni nic tako groznega, in kot pravim, marsikatera od njih zivi isto, kot vse ostale,.. kaksne kletke, se hecas.. :)
XXPandoraXX
20. 02. 2012 17.32
+6
Kdo je pa reko, da mačka, ki ima FIV trpi? Men zgledajo čist normalne in zdrave. Drugače glede uspavanja je pa tak, da človek bi se sam odločo, da želi umret, medtem ko za žival smo mi tisti, ki si mislimo, da trpi in potem ajde gremo jo uspavat....
Bolha31
20. 02. 2012 17.49
+4
Mačka, ki je pozitivna je vredu in lahko živi zelo dolgo. problem je samo to, da nima imunskega sistema in je zaradi tega bolj dojemljiva na bolezni. Jas osebno imam vitaminske paste, ki jih dobivajo, da so bolj odporne. žal smo prmalo obveščeni o tem in vsi mislimo, da je to takoj smrt za mačko. Če ima Aids je bolje da je noter ker so efekti enaki kot pri človeku, če pa ima levkemijo pa je čist ok sam malce je treba vedet o tem.
lisica4
20. 02. 2012 16.30
-8
Kaj ima pa Pajić tukaj za rečt? Kdo pa je on, da pišete njegove izjave? Zakaj hočete prikazati samo slabo in očrniti novo vodstvo? Za kakšno izjavo več bi lahko vprašali vodjo zavetišča (zapisan je namreč le en njen stavek), ne pa tega '''''''''''''''''''ljubitelja'''''''''''''''''' živali, ki zna le grdo govoriti čez druge, pred nekaj meseci pa mu je 'dol viselo', kaj se z živalmi dogaja!
Hiti.Pocasi
20. 02. 2012 16.49
+7
lisica, a ti poznaš tega Pajića, da tako govoriš o njemu ?
Alen Paji?
20. 02. 2012 16.55
+16
Kaj imam jaz tukaj za rečt ? To kar se me vpraša. Ne pričakujem, da se boste z menoj strinjali,imam pa pravico do svojega LASTNEGA mnenja.Problematiko mariborskega zavetišča spremljam že dolgo, zadnje leto pa tudi aktivno. Ko boste pol toliko naredili za živali, kot jaz - se lahko pogovorjava dalje. Dokler pa se skrivate za lisičjimi vzevki, pa je vaš namen jasen. Prosim, da pri navajanju dogodkov uporabite bolj natančen opis, ker mi za živali do zdaj še ni viselo, zato me nimate pravice obtoževati. No, k sreči pa vem, kdo mi te komentarje posveča, tako, da se niti ne čudim :)
Spetsnaz
20. 02. 2012 16.12
-5
Naj vam bo jasno ! Ne odlocajte o zivljenju in smrti glede na lepoto, ali koristnost, ki sem jo sam zagovarjal. Vse to je popolnoma zgreseno.jaz sem del tega vesolja ! Samo moja atomska sruktura se spreminja. Ne razumemo, kaj je neskoncnost in ne razumemo, kaj je CAS ! pustimo, naj nas nese reka vesolja....
concord
20. 02. 2012 16.16
+6
Si ti kaj škodljivega kadil ali vdihoval? Če zagovarjaš koristnost, potem vedi, da si popolnoma nekoristen, zagrenjen, sam in te nihče nima rad. Kako sploh živiš sam z sabo? Vesolje ti je samo alibi.
bb38150
20. 02. 2012 16.22
+3
@Gangrena666 in blabla33 Kaj sta si vidva kaj v sorodu? Oba imata tako grde črne misli.
Spetsnaz
20. 02. 2012 18.32
-7
Ne...mucke je treba hranit, da bodo imele v enem letu se ene dvajset mladickov. Tudi psicke, pa hrcke, pa scinkavce. Vsi ste eni laznjivci ! Jaz imam rad samo scurke, podgane, kobilice, hijene, krokodile, muhe, pijavke, zabe,. Pricakujem en azil za te ljubke zivalce ! Ce ne ste neljude in niste dobri !
GraveLord
21. 02. 2012 13.30
+1
Imaš to možnost Gangrena666,da kot prvi odpreš takšen azil v SLO,pokličeš POP TV,da vse posnamejo ob odprtju in zasloviš kot slovenski Crocodile Hunter.V nasprotnem primeru pa ti priporočam,da si daš svoje nerazvite možgane obsevati z radioaktivnimi izotopi v kakšni od slovenskih bolnišnic. :)
Bolha31
20. 02. 2012 16.07
+13
Zdaj so si kar nekaj izmislili, da bodo lahko čez nekaj časa poročali, da so morali evtanizirati živali zaradi te bolezni. Žival gor ali dol treba jih je spoštovati kot živa bitja. Žal prevzemajo zavetišča ljudje, ki nimajo pojma o pojmu. Vsaka žival lahko dobi dom, če se le malce potrudiš pa malo promoviraš zadeve. Ampak žal denar je denar in dobiček je dobiček. Sama imam muce, ki so pozitivne. žal so bile tudi za usmrtitev pa smo jih rešili. Smo pač cepili in rezali in je sedaj vse ok. Samo malce srca mora človek imeti in se vse uredi in tudi žival ti vse dvojno vrne.
Spetsnaz
20. 02. 2012 18.33
+1
Bolha31 Povej naslov, ti prinesem se ene 25 muck, ki potrebujejo dom in oskrbo...
Spetsnaz
20. 02. 2012 15.57
-11
Jaz imam najraje podgane ! Pa zoharje, Pa muhe..Pa kostne crve..so vsaj za kaksno korist !
Questlord195
20. 02. 2012 16.22
-2
Spetsnaz
20. 02. 2012 18.34
-1
Zakaj minusi ? A niso srckane zivalce , ki jih VI tako ljubite ??