Slovenija

Slovenija bi lahko bila kolesarski raj, a potenciala ne znamo izkoristiti ...

Ljubljana, 01. 07. 2017 06.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Imamo pestro in razgibano pokrajino, razglede, adrenalinske gorske spuste, gozdove, planine, vinorodne griče, rečne ravnice ... Iz kolesarjenja bi lahko pri nas delali velik posel. A se ne znamo iti. Imamo torej vse potrebne pogoje, imamo načrte, obljube, a na terenu se zgodi se zelo malo.

Tokrat lahko v rubriki 24UR Inšpektor vidite dobre zglede iz tujine, pa tudi primere dobrih praks v Sloveniji, in kje vse zamujamo, kje vse potenciala za kolesarski razcvet ne znamo izkoristiti  ... 

Zdaj naj bi bilo v Sloveniji v povezavi s kolesarstvom 5.800 delovnih mest, potenciala pa je vsaj za 9.300, ne vseh novih. In to samo na račun razvijanja kolesarstva. To je namreč vse bolj zanimiva in hitro razvijajoča se turistična panoga. Avstrijci se tega dobro zavedajo in znajo to dobro izkoristiti. Le par kilometrov od naše meje kolesarski turizem cveti, na naši strani pa smo, kar se tiče kolesarstva, še vedno bolj kot ne banana država. A obstajajo tudi v Sloveniji svetli zgledi, tudi njih je obiskala ekipa 24UR Inšpektor. 

In ker močno zamujamo pri obljubljeni gradnji kolesarskih poti, so naše ceste za kolesarje pogosto zelo nevarne. Zato v prispevku tudi prepotrebna opozorila o varnosti za vse, ki kolesarijo. Na terenu in na kolesu je stanje preverjala Maja Roš Kanellopulos.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (134)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

resort
12. 08. 2017 09.31
+3
Vsi bi imeli vse na dosegu rok, a ne bi ne vetrnih elektrarn, na baznih postaj, ne odlagališč, ne tovarn, ne turistov in ne ............... Pa lep dan Slovenci
proofreader
09. 07. 2017 10.08
+1
Pečečnik že deset let čaka na dovoljenja za stadion. To je realnost.
grozjak
03. 07. 2017 11.42
-1
Pri nas je po denacionalizaciji velik problem najti traso za kolesarje, ki se bo ognila vsem privat parcelam........pa tudi vlagateljev ni, saj jih vse mine. ko se morajo že v štartu ogibat privat interesom......
Apostol1
03. 07. 2017 09.04
+4
Recimo od Bleda pa do Lesc je kolesarska steza in to lepa ,pa tudi od Mojstrane pa do Planice je kolesarska steza in še vedno človek vidi cepce s specialkami na cesti za ostali promet ,moj predlog je da tam kjer je kolesarska steza je obvezno voziti s kolesom po njej na oni drugi zraven pa postaviti znak prepovedano za kolesarje in policaja nadzor in samo po žepih raznoraznih cepcev ,ki se obnašajo tako kot da so samo oni na svetu
flisd
03. 07. 2017 10.47
-1
Se popolnoma strinjam. Tudi jaz sem specialkar in me prav razjezi. ko vidim kolege vozit po cesti, čeprav je v bližini kolesarska steza. Razen, ko so pločniki. Tam je bolj problem, da dobim morsko bolezen zaradi valovanja.
grozjak
03. 07. 2017 11.40
+1
PROBLEM KOLESARSKIH STEZ JE, DA SO NA NJIH SPREHAJALCI, ROLKARJI IN MAMICE Z VOZIČKI....Najraje pa hodijo vštric in te debelo gledajo, ko se jeziš....
resort
12. 08. 2017 09.32
po pločnikih z valovanjem se vozi počasi
Tomvojo
02. 07. 2017 11.44
+5
Iz tega bo ratala ista kolobocija ko z raftajnem po Soči
Herba
02. 07. 2017 10.58
+2
ZA KOLESARJE, KI SE VOZIJO PO CESTAH, NAJ UVEDEJO PLAČILO NADOMESTILA ZA UPORABO CEST, OBVEZNO ZAVAROVANJE IN POSKRBIJO, DA BODO UPOŠTEVALI CESTNO PROMETNE PREDPISE
Grremlin
02. 07. 2017 18.29
+1
Niso problem kolesarji na cesti, problem so vozniki, kj se ne znajo obnašati na cesti. Ženske voznice imajo še poseben problem, kako obvoziti kolesarja, za nekatere očitno to velik problem.
Apostol1
03. 07. 2017 08.58
+5
botos ...... cesta ki pelje skozi moje kraje je zelo obremenjena s kolesarji ,poleg tega je še ovinkasta in ko prikolesarijo taki tiči kot si ti po sredi ceste ali pa če je kakšna manjša ovira na cesti pa kar po levi in take obvoziti je umetnost,,Take težko obvozi tudi nadpovprečno talentiran šofer in to po mojem je vsaka ženska v primerjavi s teboj , predlog več policije na teh cestah in take kolesarje ki mislijo da je vsa cesta njihova in tiste ,ki vozijo vštric samo kaznovati ,da bo vsaj malo reda na cesti.
jakec1575
02. 07. 2017 10.33
+0
Strinjam se, da se uredijo treking potovalne kolesarske poti cez Slovenijo. Vendar menim da ni potrebno na novo graditi vsega tega. Slovenija ima 3x bolj gosto mrezo cest kot sosednje države. Ker pac vsak lolek hoce imeti svojo bliznjico. Del obstojecega cestnega fonda, kjer je to mogoce in smiselno se temu nameni ter na njih prikljuci nove poti. kar se tice pa dirkanja po strminah in cez gozd, absolutna prepoved v Triglavskem narodnem parku. Tudi dostop avtomobilom bi jaz omejil tam, pa kopanje v Bohinjskem jezeru. sem bil nazadnje tam. Koliko evtrofikacije povzrocijo kopalci s svojimi otroki in soncnimi kremami. Gre za veliko naravno vrednoto, ki jo scitimo. Slovenija ima dovolj gozdov, gozdnih poti, da se uredi recimo 10 prog, za te norce s kolesi. Videl sem jih veliko. Slusalke v usesa in pici misko. kaksna ljubezen do narave je to?? Nikakrskna. Samo adrenalin in ego dozivetje. Od koles odpada. najdes zajle, odbojnike itd. Tudi mnogi pohodniki nimajo pojma, kaj je to spostovanje narave. Na Pokljuki sem sredi gozdov nasel veliko smeti in pohojenih neuzitnih in strupenih gob, ki so naravi zelo koristne. Kolesarji, ki vozijo vse poprek pa itak unicujejo vse podrastje in korenine. Nisem se videl takih, ki bi vozili le po gozdnih poteh lastnikov, ki jih uporabljajo za ciscenje in vzdrževanje. Pa tudi nevarno je ce downhillar pici 50 na uro dol. Naredite jim 10 poti v nezavarovanih gozdovih in to je to. 10 koncesij privatnikom ki vlozijo svoj denar. Vsem ostalim pa 500€ kazni. O motoristih pa sploh ne bi. Res je primitivna primerjava hrupa motorja in motorne zage v gozdu. prvic je motorna zaga redek dogodek na eni lokaciji in drugic motor je zgolj ego zabava posameznika. Nima totalno nic z naravo. Ampak ok, vem, da popln prepoved nima smisla, ker se gremo turizem. Vendar to v zavarovanih obmocjih kjer zelimo ohraniti nedotaknjenost poti, narave, pogledov, razgledov pac tovrstni sporti nimajo kaj iskati. Govorim prdvsem o voznji po nedotaknjenih gozdovih in jasah.
flexi22
02. 07. 2017 17.29
-2
točno to lansko zimo mi je en kolisar pripeljav v slepo vlako ko sem spravljav les pa ne doberdan.a seda mimo nič. oni se počutijo glavne
johanca123
02. 07. 2017 10.30
+2
Tak klolesarski raj kot si ga slovenski kolesarji in njihovi pajdaši iz soc-real bloka zamišljajo, je navadna anarhija. Kolesarski raj je lahko samo tam, kjer ni drugih kot kolesarjev. Tisti pa ki se želijo mešati z ostalim prometom, so pa navadni zakompleksanci in eksebicionisti, ki se morajo razkazovat!
OpaZokiStyle
02. 07. 2017 10.00
+4
V Avstriji imajo še bolj restriktiven zakon. Tam ne samo da se v naravi ne smejo peljati po npr. markiranih poteh ampak tudi po gozdnih cestah ne. V ostalih alpskih deželah pa imajo za kolesarje tudi urejene posebne poti v naravi. V dolini pa kako imajo urejene kolesarske steze! Da ne govorim o kaki Nizozemski, ki je pa topogledno znanstvena fantastika za nas.
antiidiotik
02. 07. 2017 09.46
+4
Za mnoge bi urejene kolesarske poti pomenile tudi cenejši in bolj zdrav prevoz v službo. S tem za državo manj potrebe po uvozu naftnih derivatov in manj toplogrednih izpustov. Trenutno so gradnje kolesarskih poti prepuščene občinam. Ker so te razdrobljene in ni regijske upravne organizacije, se občine nikoli ne bodo mogle povezati in narediti celovite zgodbe. Če se župani ne razumejo to pač ne gre. Opcije so naslednje: a) uredimo regionalno organiziranost z investicijskimi pristojnostmi b) zaženemo nacionalni projekt na državni ravni.
johanca123
02. 07. 2017 10.31
+1
Problem je, da si tile kolesarji predstavljajo kolesarjenje kot rekreacijo, to pa nima veze s prevozom. Drugače pa s kolecom namesto z avtom se vedno da (ne sicer v 30 km oddaljeno službo).
jesenvoyo
02. 07. 2017 09.15
-1
Problem niso samo kolesarske poti, ampak tudi poti za pohodnike, ki niso urejene, ne označene, vodijo prek številni električnih pastirjev, razno raznih ograj, mimo prosto gibajočih psov, domačih živali.
Apostol1
02. 07. 2017 09.43
+1
Pri nas je električni pastir notri ovce in trije psi šarplaninci in tam čez ne vodi nobena pohodniška pot da se razumemo ,lahko pa jo kdo poizkusi narediti ,me prav zanima že to kako jo bo trasiral.
flexi22
02. 07. 2017 17.36
-1
no jaz imam pa ovna mislim da ne pride cev vn seveda pašnik je ograjen in tam nima kdo kaj iskat
grozjak
03. 07. 2017 11.44
+2
Emtisunce
02. 07. 2017 08.11
-5
ČIM MANJ TURIZMA LEPŠE, ČISTEJŠE IN BOLJ ZDRAVO BO ZA NAS PREBIVALCE
jesenvoyo
02. 07. 2017 09.05
+10
Turizem je mimogrede namenjen tudi nam prebivalcem in ne samo tujcem. Potem se pa čudimo koliko naših ljudi odhaja v tujino na dopust in tam zapravlja, troši denar.
grozjak
03. 07. 2017 11.45
+1
in naši otroci nimajo dela.....ker imamo raje čisto.....
kmet#1
02. 07. 2017 08.01
+0
pise a na terenu se zgodi se zelo malo pa kdo to piše???
bearingworx
01. 07. 2017 22.09
+19
Zakon o vožnji v naravi je popolna bedarija, ne samo za kolesarje ampak tudi za motoriste. Vožnja bi morala biti za motorje prepovedana na poteh kjer je veliko pohodnikov in na zavarovanih območjih, za kolesarje pa samo tam kjer so pohodniki ker res ne naredijo nič več škode kot pohodniki, le da je nevarno da koga zbijejo. Okoli vasi kjer se stalno vozijo traktorji in se sliši motorne žage mislim da ne motorji ne kolesa ne bi bila problem (razen za tiste ki so nevoščljivi). Mislim pa da je še bolj škoda, da je prepovedana vožnja z motorji ker ponavadi so vsi ki se s tem ukvarjajo malo bolj premožni ker to namreč stane. S to prepovedjo pa se itak samo zavira turizem, ker se bomo tisti, ki bomo hoteli, v vsakem primeru vozili (kot slišim, ta zakon najmanj moti enduraše, nekateri sploh še vedno ne vedo, da je prepovedano...)
valjhunsinkajtimara
01. 07. 2017 22.45
-4
Principat
01. 07. 2017 22.48
+16
nisem dal minusa , sem v bližini enih toplic in so urejene kolesarske steze in pridi pogledat kaj počnejo turisti , pa tisti tropni kolesarji ,, škoda besed , ostali kolesarji pa z znakom , kolesar na cesti , kot da so bogovi ,, to je vse ,, komaj čakam zimo da se spucajo
NašDONALDO
01. 07. 2017 22.53
-1
na tukaj pri premožnosti se precej motiš, gorski kolesarji so pogosto uspešni ljudje srednjih let z dobro izobrazbo in finančno zelo preskrbljeni, tele kros motorje vozi bolj mladina in bolj robati ljudje, govorim seveda o povprečjih oz o mediani če hočeš. motorji delajo škodo in hrup in sodijo na ceste in na urejene piste, kolesa pa bi morala biti izenačena s pešci.
User112003
02. 07. 2017 07.58
+0
Sam si na trm svetu a? V gozdu ni ziivh bitij ane? Jaooo kam smo prsl....
MihaK77
02. 07. 2017 11.47
+4
Jaz sem veliko po hribih. Ravnokar sem se vrnil iz enega. Mene kolesarji na planinskih poteh nic ne motijo. Do sedaj sem razen dveh primerkov srecal dokaj normalne primere, ki res pazijo, da se ne bodo v koga zaleteli. Ce bi bili vsi taksni, potem res nimam nic proti. Skodo delamo pa vsi. Tako tisti, ki hodimo, kot tudi kmetje, ki gonijo krave v hribe, da ne govorim o ovcah, kot tudi kolesarji. Se pravi, ce se enim prepove, potem bi bilo treba vsem. Tudi kmetom, pa ne glede na to, da imajo v hribih svoje plansarije. Ja. Tisti kolesarji na cesti so pa cisto druga pesem. Tisti so pa v veliko primerih navadna dr-hal, sploh tisti z dirkalnimi kolesi, ki so kao neki super sportniki in naj bi si lahko vse privoscili.
flexi22
02. 07. 2017 17.44
-3
NAŠ donald ste močno študirani talenti !! ampak kulture in spoštovanja do drugih in narave nimata prav nič
112011
01. 07. 2017 21.57
+15
sam sem kolesar in če bi imel pravico, da lahko pišem kazni za uporabo telefonov med vožnjo, bi bil danes verjetno milijonar, če me prej ne povozi nevestni šofer s telefonom na uhi, koliko izsiljenih prednosti sem že doživel, da je še čudno, da sem celi ...
infostriker
01. 07. 2017 22.27
+7
Točno tako! Prehitevanja v škarje po nasprotnem pasu, izsiljevanje prednosti kolesarjem, telefoniranje, ...ne bom našteval vsega. Nekateri šoferji enostavno mislijo da so nekaj več na cesti, če ima okoli sebe nekaj pleha.
OpaZokiStyle
02. 07. 2017 10.07
-1
Kaj pa kolesarji s telefonom na uhi? Jih vidiš toliko kot voznikov. In nič manj nevarno ni. Jaz sem kolesar, da se razumemo. In v mestu vozniki še niti niso tak problem napram sokolesarjem in pešcem.
johanca123
02. 07. 2017 10.32
-1
Kolk je pa kolesarjev s telefoni na uhi? Pa nesramnežev ki vozijo vštric. ITD....
112011
02. 07. 2017 13.15
+0
kolesar je za mene tisti ki na mesec prevozi vsaj med 700-1000km, ti johana in ostali "vozniki"kolesa pa to verjetno nisi, in tisti ki je pravi kolesar nima telefona na uhi, samo ti in ostali ki se veste peljat samo na sladoled in do prve trgovine ...in ravno mesto je problem, vsak drugi šofer s telefonom na uhi, sem vsak dan s kolesom v službi in točno vem kako to zgleda v mestu...
morleone
01. 07. 2017 21.31
+7
reakcionarnost je splošna slovenska težava, sploh na podeželju. Dragi ruralni bratje, vseeno morate vedeti, da bi brez napredka danes živeli v jamah, pričakovana življenjska doba bi bila 30 let 6 od 10 otrok bi umrlo pred 7 letom. Vsesplošna konzervativna mentaliteta spominja na islam... , brez civilizacijskega doprinosa parazitira na napredku, ki ga ustvarjajo progresivne družbe.
trdovrat
01. 07. 2017 21.55
+0
Dragi "neruralni brat" in ti bi hvalabogu bil med tistimi šestimi, ali nekaj podobnega si izdavil? Le kdo bi potem pisal tako napredna pojasnila, nam zaplankancem?
trdovrat
01. 07. 2017 21.59
+5
Pa še nekaj. Če me moj star spomin ne vara, je nekje v zakonu o cestnem prometu tudi navodilo, da se počasno vozilo, ki ovira ostale udeležence v prometu, na prvem primernem kraju umakne in spusti hitrejša naprej! Preden greste delati zastoje ljudem, ki se peljejo iz služb ali nič važno od kje, si preberite in še enkrat preberite ta člen! Pa ga ne bom iskal, imate več časa, pa ga sami poiščite!
morleone
01. 07. 2017 22.36
+4
trdovrat, nihče jih ne bi pisal, ker nihče ne bi znal pisati. Če bi danes uvajali pisavo, bi najbrž zaplankanci kričali "kaj nam bo pisava, kdo se bo učil tega nebodigatreba, ustno izročilo je dovolj, lahko se pogovarjamo, a zdaj bomo pa še pisali! In potem bi zakon o pisavi padel na referendumu :) P.S. ruralno ni nujno nazadnjaško in urbano ni nujno napredno. pametni ljudje se najdejo povsod. P.S. 2: Kolesarje s cest, ja. Kolesarje na smučišča čez poletje, gradnja kolesarskih stez med turističnimi kraji, brošure z nasveti, kje so dobre ture, kjer kolesarji ne ogrožajo sebe v prometu: absolutno ja. Kolesarjenje po nacionalnih parkih: da, naj velja enako kot za pešče,.. le po utrjenih poteh. Kolesarienje po gozdnih poteh: Ja.
encijandupli
01. 07. 2017 22.48
+0
morleone Država vam naj zgradi, kolesarsko infra
encijandupli
01. 07. 2017 22.49
+7
morleone: Država vam naj zgradi, ustrezno kolesarsko infrastrukturo, ne pa da mi po tvoje "zarukani ruralci", nonstop klejemo, ko se vas moramo izugibati na poti iz doline v hribe! Kr naprej ko se voziš si u strahu, da boš zgazo nekega radlerja, ki se ti fura po sred ceste ozke ceste, kjer se še dva avta komaj srečata. Še enkrat pravim, lepo da ludje kolesarijo in skrbijo za svoje zdravje. Ampak naj država usredi ceste, saj se po teh cestah mi ruralci množično odpravljamo v dolino na delo v tovarne. Resnično vam povem, kr naprej sem v strahu da bom zgazu enega kolesarja!
infostriker
01. 07. 2017 21.31
+3
Najprej naj se malo spremeni kultura voznikov do kolesarjev. Je boljše kot pred leti, ampak še vedno srečaš na cesti paciente ki zna samo od doma do oštarije in ravno tiste 3 km poti sreča še kolesarja, pa je ogenj v strehi. Strpno na cesti, vsi smo del prometa. Srečno!
trdovrat
01. 07. 2017 21.51
+5
Po moje, se naj bi pa spremenila tudi kultura kolesarjev na medkrajevnih cestah! Peljeta dva, seveda najpametnejša, z obilico prostega časa za delanje zastojev na cestah, namesto da spustita naprej tovornjak, z repom dvajsetih osebnih, se lahko vsi cijazimo za njima svojih 10 km dolgega odseka! Dokler ne bodo uvideli svoje nespametne logike "vsi smo enaki na cesti", imajo srečo, da se kakšnemu šoferju ne odpelje in jim da čutiti "montirajzen" na hrbtu!
infostriker
01. 07. 2017 22.24
+2
Seveda obstajajo ekstremi, tako med kolesarji kot med šoferji. Vendar vseeno mislim, da je več šoferjev tistih, ki si mislijo da so nekaj več na cesti, kot kolesarji. Od prehitevanja v škarje po nasprotnem pasu, izsiljevanje prednosti kolesarjem itd ...
OpaZokiStyle
02. 07. 2017 10.15
+1
Da, da obojestranska kultura naj se spremeni!
masni
01. 07. 2017 21.30
+1
Kako boš pa gradil, če ti že pri načrtuvanje trase pokradejo denar.
User112003
02. 07. 2017 08.21
+1
Najprej ceste zrihtat, pol zeleznico, sele na to kolesarske...... Kolesarske se delajo placa jih pa nuben...... Oz mi vsi k jih sploh ne rabimo
periot22
01. 07. 2017 21.25
+2
Ja je že pravi kolesarski maraton po glavnih cestah!
gixxer600
01. 07. 2017 21.17
+13
Ko bo kolesar plačal letno dajatev za uporabo teh nasih kolovozov mi bo enakovreden na cesti,do takrat pa ce se pelje po cesti namesto po kolesarski stezi (sam namrec se nisem srecal pilota specialke da bi peljal po stezi ker je pac malo gore malo dole in to pol ni filinga) bo oviral promet in pika.Najraje pa imam tiste ko brezbrizno neozirajoc na kolono zadaj veselo brca naprej in si misli ko vas jeb_ jz sm sibkejsi morte merkat name...tud jz se vsedem na bicikel,pa raje placam kazen in se peljem po plocniku in ne nosim sebe naprodaj kakor po cesti oz uberem stransko pot ne pa regionalko ko je konc sihta in guzva
User112003
02. 07. 2017 08.18
+0
jesenvoyo
02. 07. 2017 09.11
Ko se pripelje s kolesom domov in se vsede za volan avta, zelo hitro pozabi kako se je