Slovenija

Po kongresu SD imata razlog za skrb Janša in Türk

Ljubljana, 03. 06. 2012 16.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Parlamentarne stranke se do izvolitve novega vodstva SD večinoma ne želijo opredeljevati. So pa v koaliciji zaskrbljeni nad napovedmi Igorja Lukšiča o zaostritvi odnosa do vlade. V SDS pa stranki SD napovedujejo usodo LDS.

Predsednik Pozitivne Slovenije Zoran Janković je, kot so pojasnili v stranki, že v soboto po telefonu čestital novemu vodstvu. "SD je pomembna stranka na slovenskem političnem prizorišču. Želim jim uspešno delovanje, ki bo v dobro naše države in državljanov," je dejal Janković, dodatnih komentarjev pa v stranki ne dajejo, saj gre za "interne zadeve druge stranke".

Iz zapisa SDS na družbenem omrežju Twitter je mogoče razbrati pričakovanje, da bo SD z izvolitvijo Igorja Lukšiča doletela podobna usoda kot LDS, potem ko je stranko prevzel Tone Rop. "LDS 2002 & Tone Rop = SD 2012 & Igor Lukšič. Srečno!" so namreč na Twitterju zapisali v SDS. Drugih ocen v stranki niso dajali.

Kongres SD - 5
Kongres SD - 5 FOTO: Aljoša Kravanja

V Državljanski listi (DL) so zaskrbljeni nad napovedjo o zaostrovanju odnosa SD do vlade, saj menijo, da Slovenija v tem trenutku nujno potrebuje sodelovanje in ne "a priori" zaostrovanja, je dejal vodja poslanske skupine Rihard Braniselj. Glede Lukšičeve napovedi, da v SD ne bodo sledili stališčem Boruta Pahorja glede ustavnih sprememb, med drugim s področja referendumske ureditve, pa Braniselj opozarja, da je bilo v dogovor med parlamentarnimi strankami vloženega precej napora, zato ne razume, da SD ne more ostati pri svojem stališču. Kot je poudaril, se tudi v DL zavzemajo za višji kvorum, a so pristali na kompromis. V DL so po njegovih besedah "zagovorniki starega rimskega pravila, da je treba dogovore spoštovati".

Rezultatov volitev v drugih strankah ne komentirajo niti v SLS. So pa zaskrbljeni zaradi napovedi novega vodstva SD, da ne bodo sledili doslej že doseženim dogovorom med predsedniki parlamentarnih strank glede vpisa zlatega pravila v ustavo in referendumske ureditve. To je po njihovem mnenju zaskrbljujoče z vidika sprejemanja soodgovornosti vse slovenske politike za izhod iz krize. "Za to ni odgovorna le aktualna vlada, temveč tudi aktualna opozicija," so pojasnili in dodali, da spreminjanje že sprejetih dogovorov ni najbolj odgovorno ravnanje. V SLS še opozarjajo, da je širši politični konsenz tako med koalicijo kot opozicijo glede ključnih ukrepov prvi predpogoj, da se uspešno ter skupaj spoprimemo s temeljnimi izzivi države in družbe.

Predsednik DeSUS Karl Erjavec novemu predsedniku SD čestita za izvolitev, saj je imel "močnega nasprotnika, ki je v 15 letih pripeljal SD iz majhne stranke do zmagovite stranke v letu 2008". Ponoviti Pahorjeve rezultate bo težko delo za novega predsednika SD, je še sporočil Erjavec. Ocenjuje tudi, da bo Lukšič očitno zelo radikaliziral politiko SD do predsednika vlade Janeza Janše. To se po njegovem mnenju že kaže z nasprotovanjem spremembam ustave s področja referenduma.

Pahor in Lukšič
Pahor in Lukšič FOTO: Aljoša Kravanja

Tudi v NSi poudarjajo, da si vsaka stranka sama izbira svoje vodstvo, tako so se tudi Socialni demokrati odločili za spremembe. Ob tem pa od SD pričakujejo konstruktivno držo tudi pod vodstvom Lukšiča.

Lukšiča so delegati SD na sobotnem kongresu stranke v Kočevju izvolili za novega predsednika stranke, na tem mestu je nasledil dolgoletnega predsednika Pahorja. Lukšič je po izvolitvi napovedal, da bo šla stranka precej bolj v levo in bo vladi bistveno bolj gledala pod prste. Prav tako je napovedal, da ne bodo sledili Pahorjevim stališčem glede vpisa zlatega pravila v ustavo, glede ukinitve državnega sveta in glede referendumske ureditve.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (713)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jaka Planinc
28. 08. 2012 09.11
Bravo,BRAVO,PAHOR NI BIL SLAB,BOLJE NE BO,ČE BO SAMO OBSOJANJE,KRITIZIRANJE,NAGAJANJE,JE SLABA POPOTNICA ZA SD. Kaj JAVNOST in MEDIJI,NOVINARJI govorijo o VLADI,mnenja,ocenjevanja je BRCA V KAMEN,BREZ VEZE,KER NIKOLI NE BODO ZADOVOLJNI,PA NAJ BO KDORKOLI NA OBLASTI. PRAZNA DRŽAVNA BLAGAJNA, NESPOSOBNE BANKE IN SPOSOBNI BANKIRJI ZA LASTEN ŽEP(kot KRAMAR)je posledica DANAŠNJE SITUACIJE. Pogovori in dogovori ne bodo PRINESLI DENARJA,VSAK NAJ OSEBNO NEKAJ MALEGA DOPRINESE Z DELOM,NE TZ "GOVORJENJEM" V PRAZNO, PA BO TAKOJ BOLJŠE. NAJLAŽJE JE KRITIZIRATI,PODCENJEVATI IN OBSOJATI,PLJUVATI PO VLADI.
peresni
05. 06. 2012 07.46
+1
V...za večino teh v Sloveniji ni več sodišča!
cyklon
04. 06. 2012 23.01
+1
Klinc gleda Slovenijo z vsemi politiki vred!!! Amen in svoboda narodu!!!!!
BaGr67
04. 06. 2012 17.54
-1
Pahor se je vse preceč obračal v desno,tako da je edino pravilna izvolitev Lukšiča za predsednika stranke,ki se bo"vsaj upam "zavzemala zato kar ji njeno ime predstavlja!"!
resslovenka
04. 06. 2012 17.25
+0
Meni je že to v zadovoljstvo, da bodo imeli g. JJ & co. eno kritično in dosledno opozicijo. Dobesedno jim je potrebno gledati pod prste, ker zapravljajo še tisto malo socialne države, kar jo je ostalo. Temeljni izzivi države in družbe so politično nakladanje tako kot nekdaj priljubljeni "nacionalni interes", o katerem ne govori nihče več. . Komu je pa sploh mar, dokler ima od te države in razdeljene družbe svojo korist?
deeexit
04. 06. 2012 16.32
-4
hehe nataska, ti pa si ubrisana ej :) legenda !
bb38150
04. 06. 2012 16.11
+2
Mislim,da je bil Pahor edini Slovenski predsednik ,ki ni nič pokradel.Sedaj ne vem ali je bil tako pošten,ali tako neumen?Imel je dobre ideje,samo kaj ko ga ni nihče poslušal.Janša se mu je v vseh soočenjih hinavsko smejal,češ kaj govoriš?In kaj dela danes Janša?Vse ljudi bo spravil v večjo revščino,skrbi ga samo za sebe in njegove bližnje pajdaše.Sprejeli so zakone in varčevalne ukrepe,samo kaj ko njih nič ne prizadenejo.Prizadelo bo ljudi,ki že sedaj nimajo za golo preživetje.sama sem se štela za srednji sloj,še malo bom najnižji in bom imela ravno toliko ,da vegetiram iz meseca v mesec. Glede Lukšiča,pa bomo videli mogoče je celo prav malo spremembe v vodstvu?
drugi_maj
04. 06. 2012 15.47
+1
Popitov naslednik.
prašek
04. 06. 2012 14.47
+0
Navijal sem sicer za Pahorja , zmagal je Lukšič Počakajmo , bomo videli kaj bo !!!
dule100
04. 06. 2012 14.45
-3
Če ne bi videl in slišal na lastne oči in ušesa, bi misli, da sanjam ! Lukšič naj bi rešil SD ! Romar !
prašek
04. 06. 2012 14.46
+1
resslovenka
04. 06. 2012 17.27
-2
dule 100 Že to je dovolj, da ne bo popuščal vladi, ki hara kot ji paše.
minimalisch
04. 06. 2012 11.21
+6
kot prvo je pahor politik brez nekih zadržkov in slabega ozadja...v svojem mandatu je imel drugačne poglede na socialno demokracijo, ki ne temelji na osnovi preteklosti ampak temelji na prihodnosti za razliko od lukšiča...zakaj bi moral biti pahor isti kot janša in mu metat polena pač je boljša in razumna oseba, ki je bila v svojem mandatu preveč naivna in brez neke moči, da bi uredila stanje... in to gre v nos celotni levici, ker je enostavno boljša oseba od vseh skupaj in se je uprl umazanem ozadju levice...škoda ga je in mislim, da bi ga vsak, ki ima kanček morale in razuma podpreti...edini politik je, ki je nehal z metanjem polen čeprav so jih nejmu iz lastne stranke,koalicije in opozicije..za to morš bit zelo močna oseba, kot mu nekateri očitajo, da je premehak...odprite oči...
bb38150
04. 06. 2012 15.50
+1
@minimalisch Dobro napisano,tudi sama sem istega mnenja!
.eu.
04. 06. 2012 11.03
+3
Ah ta stranka je zdaj samo še za odpis
wizeman
04. 06. 2012 11.09
+8
Ja, ja, desničarji, kar odpišite jo. Podpora z njihove strani je za vas izgubljena.
titovka
04. 06. 2012 11.52
+8
Saloreich
04. 06. 2012 12.34
-5
S takšno stranko je v prvi vrsti odpisana država sama.
wizeman
04. 06. 2012 12.43
+8
prašek
04. 06. 2012 14.48
-1
Andreccc S takšno stranko na čelu države je v prvi vrsti odpisana država sama.
alien8potnik
04. 06. 2012 10.57
+12
res ne vem, kaj jokate desničarji. tam imate svoje super stranke in jih pač volite še naprej. mi bomo pa svoje. torej?
zajcek_bine_
04. 06. 2012 11.02
-9
nam sveto pismo nalaga, da vas moramo poskusit spreobrniti....dosti smo vas že, kr pejdi v nedeljo k maši...v prvih vrstah so samo spreobrnjenci.....jaz sem si za življenjsko nalogo zadal spreobrniti tebe .... :)
minimalisch
04. 06. 2012 11.03
+0
...definiraj, da rajše vidim jj kot jankoviča na oblasti podpiram pa pahorja in ne lukšiča...
wizeman
04. 06. 2012 11.11
+9
Zajček, spreobrniti je mogoče samo vodljive. Ti so v zadnjih 60-ih letih kar nekajkrat obrnili plašče. In, zanimivo, neglede na barvo plašča sedijo vedno v prvih vrstah......
alien8potnik
04. 06. 2012 11.34
+4
zajček, nkč ne bo. grem raje marxov manifest prebirat, hehe;)
wizeman
04. 06. 2012 12.40
+11
Kardelj ni bil nikoli moj idejni vodja. Je pa eden vodilnih teoretikov socialistične ekonomije, utemeljitelj samoupravljanja. Kot večina komunističnih idej, je tudi ta ideja briljantna, a nikoli izpeljana do konca. Po komunistični doktrini je bog nepotreben, saj bi z uvedbo komunizma na tem svetu zavladala pravičnost in enakost, kar so sicer prvine raja. Zaradi človeškega napuha je to seveda neuresničljivo in utopično. Komunizem ni bil nikoli mišljen kot konkurenca religiji, niti ni zapovedoval antikriststva. Kot takega ga je jemala cerkev, saj je v njem videla strašnega sovražnika in nevarnega konkurenta. Jasno, če pa je obljubljal raj že na zemlji. In kot vedno - nasilje je rodilo nasilje. Kardeljeva dejanja pa pač niso moje interesno področje. BTW - nikoli nisem niti jaz, niti nihče iz moje družine niti od sorodnikov ali prijateljev bili v KP ali ZK. Sem iz povprečne, a ne fanatične krščanske družine, ki se trudi živeti po družbeno moralnih zakonih, torej v skladu z nauki krščanstva, komunizma, budizma..... in vsega pozitivnega nasploh in sem velik nasprotnih vseh oblik nasilja nad drugače mislečimi, ki jih vse omenjene religije "med vrsticami dovoljujejo v določenih primerih", seveda samo v skladu in po potrebah interpretorjev, ki so kakopak vsi po vrsti egocentriki...
zajcek_bine_
04. 06. 2012 10.47
-7
baje komunisti danes panično vračajo partijske knjižice....v vaškem odboru naše vasi bojo baje zaprli ekspozituro, vsi trije člani odstopajo, kr so spoznali zablodo in grehe komunistične oblasti od l 45 do dandanes....
alien8potnik
04. 06. 2012 10.50
+6
wizeman
04. 06. 2012 10.53
+4
Uh, zajček, kaj pa si ti fasal? A te je medved...?
zajcek_bine_
04. 06. 2012 10.53
-6
oooo, sukićeva gospodična, dobro jutro želim.....že zjutraj si tako jezna.....ne smeš tako, škodi lepoti.....
alien8potnik
04. 06. 2012 10.59
+11
a si v nočnih manevrih, oblečen v dedkovo domobransko uniformo, uničil komunajzarje, murgeljčane, pingvine in partizane pod svojo posteljo?
zajcek_bine_
04. 06. 2012 11.01
-4
neeee, sem spal spanje pravičnega, če veš kaj to je.....za razliko od nekaterih v tej deželi, ki ne morejo mirno zatisniti svojega očesa, ker imajo toliko naglavnih grehov....recimo komunisti so primer take prakse.....
alien8potnik
04. 06. 2012 11.35
+5
zajcek_bine_
04. 06. 2012 10.45
-7
js vem kok dobit 6000€ več v proračun mesečno - 90% obdavčimo stanovnikovo penzijo! pa naj namest 7200 dobi sam 1200€, po moje bo lahko preživel s tem!
wizeman
04. 06. 2012 10.55
+5
Kaj boš ti sirotek obdavčeval? Ta občutek, da skupaj s svojim firerejm vladaš tudi ti, ki si njegov podpornik, je lažen. Žal....
zajcek_bine_
04. 06. 2012 10.44
-3
kdaj se bo lukšič podal na prvi sestanek k stanovniku in kučanu?? kdaj bo prišel poljubit noge jankoviću??? bojo novinarji vabljeni??
wizeman
04. 06. 2012 10.56
+2
Bodo že zrihtali tako kot je prav, nič se ne boj
titovka
04. 06. 2012 11.51
+7
ENIK KUČANU DRUGI PA V VATIKAN, MERKLOVI IN MUSOMELIJO.......
kapitalist
04. 06. 2012 10.41
+0
Ta je pa res veleum - on bi dvignu DDV da ne bi prizadel že tako obubožanga sloja prebivalstva - sam je res prizadet glede na njegove poglede reševanja krize - če bi pršu on na oblast nam pa še bog ne bi mogu več pomagat
sherum
04. 06. 2012 10.47
+5
ha ha si pa re strokovnjak . Take imamo sedaj v vladi .
breezer
04. 06. 2012 10.34
+2
s tem se je PS le še utrdila na t.i. levici.
savica.modrine
04. 06. 2012 10.34
-1
V oba kroga se bo uvrstil dosedanji predsednik dr. Turk, Pahor nima šanse, e preveč je zasral, da bi mu mnogi na levici dopustili postati ,,naš,, predsednik.
alien8potnik
04. 06. 2012 10.42
+4
škoda za pahorja, da ne zna presoditi trenutka. naj kandidira v naslednjem mandatu, takrat bo nesporni zmagovalec. zdaj pa ni ta trenutek. turk je odličen predsednik vseh državljanov, ni pa predsednik, ki bi klečeplazil pred američani ali pred janšo, pred komerkoli. ima hrbtenico. slovenija potrebuje predsednika po meri državljanov, ne po meri ene stranke in enega človeka.
wizeman
04. 06. 2012 10.59
+3
Res je. Pahor nima občutka za presojo ustreznosti odločitev, ki jih sprejema. Sploh, kar se pravega trenutka tiče. No, mogoče pa je le mazohist.....
bezina
04. 06. 2012 11.09
+3
Volitve bodo po vsej Sloveniji, ne samo v Ljubljani! Bi blo za počakat.
alien8potnik
04. 06. 2012 11.36
+4
darcs
04. 06. 2012 10.20
+0