Slovenija

Bohinjski župan razmišlja, da bi tožil državo

Bohinjska Bistrica, 07. 08. 2012 12.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Župan Bohinja Franc Kramar se sprašuje, zakaj je država potrebovala devet let, da se je začelo rušenje zgolj nekaterih črnih gradenj. Prepričan je tudi, da se uredba, kateri občina nasprotuje, izvaja tudi z namenom, ker si je nekdo 'zaželel' lokacije, kjer stoji gostišče Kramar.

Bohinski župan Franc Kramar meni, da je tragično, ko oblast začne uporabljati argumente moči namesto moči argumentov.
Bohinski župan Franc Kramar meni, da je tragično, ko oblast začne uporabljati argumente moči namesto moči argumentov. FOTO: Miro Majcen

Potem ko je ministrstvo za infrastrukturo in prostor bohinjskega župana Franca Kramarja v pismu opozorilo, da se glede preprečevanja rušenja črnih gradenj aktivnosti bohinjske občine oddaljujejo od bistvenih dejavnikov pravne države, bohinjska občina vrača "udarec". Kramar se sicer strinja, da je opozorilo ministrstva glede "bistvenih dejavnikov pravne države na mestu", saj že sami dlje opozarjajo na nezakonitost Uredbe o prostorskih ureditvenih pogojih za sanacijo degradiranega prostora na območju Triglavskega narodnega parka (TNP).

Uredba je bila sprejeta že leta 2002, po mnenju Kramarja pa se je začelo rušiti šele leta 2011 pod ministrom Rokom Žarničem. In zakaj šele takrat? Po Kramarjevem mnenju zato, ker za podžupana ni imenoval takratnega poslanca stranke DeSUS Antona Urha, torej Žarničevega strankarskega kolega.

Župan upa, da bo ustavno sodišče razveljavilo uredbo

Kramar se zato sprašuje, "kaj so vlade počele devet let?" Priznava, da je ustavno sodišče zavrnilo že nekaj pobud posameznikov za razveljavitev uredbe, vendar z razlogom, ker niso bila uporabljena vsa predhodna pravna sredstva. Tokrat pa bo pobudo prvič poslala občina in, dodaja Kramar, "kolikor obstaja pravna država, bi moralo ustavno ali celo evropsko sodišče uredbo razveljaviti."

Spomnimo, da so bohinjski občinski svetniki na četrtkovi izredni seji župana Kramarja pooblastili, da vloži pobudo za presojo ustavnosti uredbe o prostorskih ureditvenih pogojih za sanacijo degradiranega prostora na območju TNP.

Kdo je nedotakljiv?

Bohinjsko jezero
Bohinjsko jezero FOTO:

Kramar v nadaljevanju pisma tudi prizna, da so leta 2009 pozvali ministra, da ukrepa glede črnih gradenj, ki so rasle po letu 1994. Ti objekti pa še zdaj stojijo in so, kot kaže, "nedotakljivi, saj so odločbe za rušenje dobili le tisti, ki imajo objekte stare več kot 30 let oziroma jih je prijavljal javni zavod TNP in ne občina Bohinj."

Bohinjski župan pa ministrstvu vrača žogico tudi glede očitkov o "reševanju lastnega problema". Župan namreč kot najemnik upravlja z gostinskim objektom na elitni lokaciji ob Bohinjskem jezeru, tudi sam pa je prejel odločbo za rušenje, zato so na ministrstvu zapisali, "da je poskus reševanja lastnega primera nelegalne gradnje pod pretvezo očitkov o neustavnosti s poskusi političnih vplivov na državne institucije in ne nazadnje preko sklicevanja na usodo drugih ljudi najmanj neprimerno in neokusno."

Kramar razmišlja, da bi tožil državo

Kramar jim zato odgovarja: "Občinski in ne moj lokal ima uporabno dovoljenje in je najmanj neokusno, da kažete s prstom na mene kot črnograditelja. Očitno Vam je to edino 'orožje', ki nima pravne podlage za blatenje mene kot župana. Je pa očitno, da se izvaja uredba le s tem namenom in s tem, da si je nekdo zaželel lokacije, na kateri sva kot študenta pred več kot 25 leti začela."

V že kar nekoliko razdraženem in užaljenem tonu pa Kramar piše tudi, da razmišlja, da bi lahko tožil državo "za odškodnino za ohranjanje Bohinjskega jezera." Lokal ima namreč edini stranišča, ki jih uporablja na tisoče kopalcev, s čimer so rešili onesnaževanje jezera (državni park) s fekalijami.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jest504
22. 08. 2012 13.48
" Lokal ima namreč edini stranišča, ki jih uporablja na tisoče kopalcev, s čimer so rešili onesnaževanje jezera (državni park) s fekalijami." LEPO VAS PROSIM! Sramotno za turistično središče, da imajo eno stranišče, pa še to v lokalu, da moraš nekaj popiti!
afrika68
08. 08. 2012 08.53
+3
Bohinj,če želi preživeti mora čimprej iz TNP. TNP je navadnim ljudem ki živijo na preširokem območju parka v veliko primerih zagrenil življenje.
gorencdask
08. 08. 2012 10.14
+2
Slaba stran tega je, da v trenutnku ko izstopimo iz TNP bo vse pozidano. Že sedaj je veliko, samo tistih VIP vikendov se noben ne dotika kljub prijavam.
Strok
08. 08. 2012 08.40
Bohhinj je zame eden najlepših kotičkov na svetu. A mislem, da bi ga bohinci lahko bolje izkoristili. Kako je pa s temi ćrnimi gradnjami pa nimam pojma
gorencdask
08. 08. 2012 10.10
+2
In kako predlagaš, naj to naredimo? Če vidiš, da nam na vsakem koraku mečejo polena pod noge, zadaj pa so interesi VIP oseb.
usi-glih
08. 08. 2012 08.18
+3
Očitno v okolici bohinjskega jezera oziroma v ZNP-ju lahko stojijo samo na črno zgrajeni vikendi raznoraznih političnih in gospodarskih " veljakov "- v glavnem skorumpiranih barab , vse ostalo pa tudi če ima številko je pa treba rušit. To je pač Janševa rasistična hunta, ki se bori samo za svoje privilegije in privilegije svojih podrepnikov. Prav čakam dan, ko bo prišel k meni inšpektor za okolje, mi iz legalno zgrajene hiše spulil številko in jo nesel k sosedu SDS-ovcu, ki ima vikend zgrajen na črno . Ampak to bo tudi zadnje kar bo storil v tem življenju.
domorodka
07. 08. 2012 19.33
+7
Inšpektor v Bohinjski Bistrici vpraša: " Oprostite, koliko pa je še do Bohinja" To so ljudje, ki pišejo izvršbe, pa niti tega ne vedo, da je Bohinj območje 24 vasi. Vsako črno gradnjo bi si morali ogledati na licu mesta in odločati o vsaki posebej, ne pa kar iz stolčka v Ljubljani.
Quatroporte
07. 08. 2012 16.22
-4
zakaj bo kramar tožil državo če pa sam priznava da je lokal občinski in ne njegov, on je šerif in bohinj je njegov on določa kam bo kdo šel srat,kaj je prav in kaj ni
marialuisa
07. 08. 2012 22.44
+0
saj nismo na divjem zahodu, da bo "šerif" imel vsa pooblastila (kot si domišlja tisti v lj)
comment123
07. 08. 2012 15.49
+7
SLOVENCI SE DELIMO NA VSEH PODROČJIH, TUDI NA TEM, DA SE ENIM RUŠI, DRUGIM NE!!!!
comment123
07. 08. 2012 15.47
+20
Podpiram župana Bohinja!
hubertfast
07. 08. 2012 15.08
+15
Ja bomo videli, če bodo kdaj podrli črno gradnjo Jakliču in bratu od Janše.
usi-glih
08. 08. 2012 08.23
+3
Rajko je 1000x hujši od jakliča. Jaklič je kupil LEGALNO ZGRAJENO kmetijo. Edino kar ni naredil je to da ni priglasil obnovitvenih del in seveda problem je z bazenom . Vendar so to malenkosti proti Rajkotu, ki poleg svoje črne gradnje gradi še dve za svoja sinova. VSE na črno , brez soglasij sosedov in tako dalje. Zato je pa Janša poizkušal spremeniti zakon za nazaj da bi legalizirali črne gradnje iz let 1989 do 2003.
recis
07. 08. 2012 14.40
-5
Vsi, ki so gradili na črno so vedeli v kaj se podajajo in naj zdaj ne jokajo. Božji in cesarjevi mlini meljejo počasi pa sigurno.
brado
07. 08. 2012 15.15
+6
V sLOVEniji za eno in isto stvar veljajo " 4 ZAKONI "...1. za navadne smrtnike.... 2.za manj pomembne smrtnike.....3. za pomembne smrtnike....4. za VIP smrtnike.......blagor ostalim balkancem,ki jih je pamet srečala....!!!!
usi-glih
08. 08. 2012 08.27
+4
dej ne nabijaj nekatere gradnje z odločbami za rušenje imajo že 40 let LEGALNO PRIDOBLJENE številke , kar pomeni da lastniki vsa leta plačujejo tudi NSUZ ( nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč ), torej so uradniki zaradi osebnih koristi in korupcije recipročno zanikali že izdane odločbe oz vselitvena dovoljenja. Grem stavit da če bodo komu rušili se bo na ISTEM mestu v roku 2 let zgradil vikend za kakšnega skorumpiranca iz sedanje kamarile.
piko112
07. 08. 2012 14.29
+15
Mi bi kdo pomagu jakličevo domačijo podret z macolo mal bi blo treba hitet ampak se bi dal:) nove pa nov smev graditi
kam
07. 08. 2012 13.58
+1
razni lokalni kavboji, ki so celo sanjali, da bi postali državni kramarji. zdaj vsaj vemo zakaj.
vengus
07. 08. 2012 15.56
+2
kam
07. 08. 2012 18.24
-1
a se ne gre za črno gradnjo, ki jo ima župan v najemu od občine. Halo Klemenčič!?!
gorencdask
08. 08. 2012 10.13
Ne, gre se za ca. 200 takih gradenj, lotili pa so se rušenja točno določenih 23. In verjemi, razen Kramarjeve ni nobena druga v lasti kakega vplivneža, med ostalimi 170+ pa jih je precej. Ampaktistih se ne dotikajo.
goliinbosi
07. 08. 2012 13.10
-19
To kramo je treba podreti. Dosti imamo raznih kramarjev.
kleopatra-1
07. 08. 2012 13.53
+20
Ima prav. Naj rušijo vse ali nobene. Z Jakličevo in Janševo (brat Janeza) vred.
SFSN-OF
07. 08. 2012 13.55
+7
Se strinjam.Ampak,prav VSE ne samo nekatere,ker to so že svinjska posla!!!!!!!!
kleopatra-1
07. 08. 2012 13.56
+22
Janša želi sprejeti zakon, da se ne rušijo črne gradnje od določenega leta nazaj (ker jo ima brat), Jakličeva pade notri v rušenje, v Bohinju pa rušijo tiste od 30 let nazaj, tiste, ki so v zadnjih 10-ih letih zrasle, pa ne. Zako naj bo za vse enak - ali naj se pridobijo dokumenti za vse ali pa rušijo vse.
zibertmi
07. 08. 2012 14.10
+6
slovenci smo bili del balkana sedaj nas pa pridno prehitevajo tako hrvati kot srbi vse kar je nezakonito bodo pobrali neglede kako se kdo piše.pri nas je pa meja,kot za regres in podobno,samo v obratni smeri manj ko maš več moraš dokazat kje si dobil,tako smo hoteli sedaj pa imamo
bucilka
07. 08. 2012 16.06
+2
Bohinjskega župana...poskusi sklanjati, dragi novinar GG...