Slovenija

Cerkev na očitke, da vstopa v kampanjo: 'Vprašanja zadevajo našo vero, moramo se oglasiti'

Ljubljana, 07. 12. 2015 13.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pri noveli ne gre samo za prizadevanja za enakopravnost določenih družbenih skupin, "temveč za uzakonitev ateistične ideologije, ki je v popolnem nasprotju z naravnim zakonom, krščansko antropologijo in slovensko kulturo", pravijo predstavniki katoliške cerkve.

Slovenski nadškof Stanislav Zore in predsednik države Borut Pahor
Slovenski nadškof Stanislav Zore in predsednik države Borut Pahor FOTO: Damjan Žibert

Komisija Pravičnost in mir pri SŠK je v izjavi volivce pozvala, naj na referendumu 20. decembra glasujejo proti noveli zakona o zakonski zvezi. Novelo je treba po besedah nadškofa Stanislava Zoreta zavrniti, ker je klasična družina kot skupnost moškega in ženske, ki je odprta za rojevanje otrok, temelj, na katerem stojijo Cerkev, družba in narod.

Hkrati zavrača očitke, da Cerkev z današnjo izjavo vstopa v referendumsko kampanjo kljub temu, da se ni prijavila kot organizator volilne kampanje. "Gre le za predstavljanje socialnega nauka Cerkve, hkrati pa je to v skladu z ustavo in načelom svobode veroizpovedi. Ne gre za politiko, ampak družbena vprašanja, ki zadevajo našo vero in tukaj se moramo oglasiti," pojasnjuje.

Položitev venca k Lipi sprave - 17
Položitev venca k Lipi sprave - 17 FOTO: Damjan Žibert

Zore: Klasična družina edina zagotavlja napredek na vseh področjih

Novelo je treba po besedah ljubljanskega nadškofa metropolita Zoreta tudi zavrniti, ker je treba spoštovati in uveljavljati, "kar je napisano v ustavi, to je, da je država dolžna podpirati družino na vse načine".

Po oceni Zoreta je klasična družina edina, "ki zagotavlja, da se bodo v našo družbo rojevali ljudje, ki bodo v družinskem okolju lahko rasli v samostojne, pokončne in v sebi trdne ljudi". Klasične družine so po njegovih besedah tudi zagotovilo, da bo družba napredovala na vseh področjih življenja.

Komisija Pravičnost in mir pri Slovenski škofovski konferenci (SŠK) v posebni izjavi, ki so jo predstavili na današnji novinarski konferenci, dodatno ugotavlja, da pri noveli ne gre samo za prizadevanja za enakopravnost določenih družbenih skupin, "temveč za uzakonitev ateistične ideologije, ki je v popolnem nasprotju z naravnim zakonom, krščansko antropologijo in slovensko kulturo".

vabilo na referendum
vabilo na referendum FOTO: POP TV

Opozarjajo tudi na t. i. ideologijo spola. Z njo hočejo podporniki novele po njihovih navedbah na "zakonodajni in jezikovni ravni omalovaževati razliko med moškim in ženskim spolom, odpraviti pomen različne vloge očeta in matere pri vzgoji otrok, postaviti interese odraslih nad koristi otrok ter uvesti sporni koncept socialno izraženega spola, ki si ga človek poljubno izbira, določa in spreminja".

Po zagotovilih Zoreta je mnenje, ki ga pri noveli zagovarja Katoliška cerkev v Sloveniji, v skladu s prepričanjem papeža Frančiška. Papež namreč vedno poudarja "vrednoto družine kot skupnosti moža in žene, odprte za otroke, in se vedno znova zahvaljuje vsem, ki delajo na tem področju", je dejal.

 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (564)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Yokte
13. 12. 2015 10.04
V vernih krščanskih družinah in med cerkvenimi služabniki ni istospolno usmerjenih ljudi ?????
RdečiKarton
11. 12. 2015 08.10
+2
To referendumsko vprašanje nima nobene veze z njihovo "religijo". Gre za vprašanje človekovih pravic v kar se rkc nima pravice mešat. Očitno bo potrebno vložit tožbo proti rkc.
razbijalec
09. 12. 2015 17.39
+1
So morda vsi pedofili ki so v RKC celega sveta vzgajani v istospolnih skupnostih, pa je radi tega ta cerkev toliko proti?
mulc113
08. 12. 2015 20.12
+4
Vse politične stranke so svojo udeležbo v kampanji morale napovedati. Kje je sedaj policija? Zakaj dopušča nelegalno kampanjo? Spet je cerkev nad državo in zakoni. In država je spet poteptala svojo tako opevano ustavo in pokazala čigave interese ščiti.
Ov3r9000
08. 12. 2015 20.09
-3
Res je, cerkev in tudi marsikatera druga religija nebi obstajala, če se nebi njena ideologija širila preko družine na mlade in nebogljene. Kultura(e) (iz katere je binarno teorijo spola pod pretvezo da gre za naravno tvorbo prevzela ali celo pomagala kreirati RKC, katero zdaj promovira kot tako) , Družba(e) in Religija(e) so tudi vse umetne tvorbe, bi morale biti ukinjene ker po naravnih zakonih nebi smele obstajati? Razlike ki jim pripisujemo moškim in ženskam, razen nekaj relativno manjših bioloških, so v večjem delu kulturne posledice.
123098
08. 12. 2015 19.55
+8
Oh ja seveda, klasično družino je treba spoštovat...Ker je 14 letna "devica" Marija ki jo je oplodil sam bog, in njen mnogo starejši zaročenec Jožef, pa res pravi zgled klasične družine. Ogabneži cerkveni
mulc113
08. 12. 2015 19.44
+8
Zberimo podpise za razpis referenduma o financiranju cerkve s strani države in (ne)plačevanju davkov s strani cerkve.
deltex
08. 12. 2015 19.43
+5
Nekaj od 10 božjih zapovedi: "Ne kradi", "ne nečistuj", "ne pričaj po krivem", ne želi si svojega bližnjega žene", "ne želi si svojega bližnjega blaga",....razen, če si duhovnik.
Frane Šajn
08. 12. 2015 19.40
+2
Glejte vi to, ne morem si misliti , da se človek intelektualec nadškof g. Zore spušča na tak nivo. Četudi ni to poanta v pozivih papeža Frančiška. (Kdo smo mi , da bi jim sodili) Pa pustimo in vzemimo geslo "za otroke gre", ja res je za otroke gre dragi moji. Vsi ti otroci so se rodili in zrasli v normalnih družinah z očetom in materjo po vseh že ustaljenih normah, od kar ta svet stoji. Se vam mogoče g. Zore in glavni dušebrižniki, tega referenduma zdi kar globoko dvomim, da so se rodili istospolnim parom naj si bo ženskim ali moškim. Verjetno, da ne. Kolikokrat so ti taisti "pravi" roditelji znali vzgajat svoje otroke v duhu ksenofobije proti istospolno usmerjenim otrokom, niso se zavedali , da tak otrok raste med njimi si deli mizo hrano stol in otroštvo s svojimi brati in sestri , ki so odraščali po vseh pravih normah pravovernih staršev. Kako se je počutil? Očitno ne preveč zaželjen in osramočen a ne po svoji krivdi, po vaši krivdi vi ste ga rodili. A vas tako bog preiskuša mislim , da ne? bo držalo g. Zore in dušebrižniki. Glejte želim , da bi vam referendum uspel in še naprej rojevajte otroke prave in napačne, tiste , ki jih druži mavrica na tiste , ki jih kažete s prstom, na tiste , ki so iz vaše sredine iz vašega testa če vam je prav ali ne, tiste , ki so Vas razočarali, hopla kdo je tukaj koga razočaral? on , ki je odraščal s podarjenimi vašimi geni "družine v pravem pomenu besede"! Ali vi njega, ko se zave svoje usmerjenosti. Za vašo nestrpnost proti njemu je zvedel že daleč prej saj vas je poslušal celo življenje. In sedaj so poskusili tile nepravilno usmerjeni reveži pridobiti pravico posvojitve tistih otrok , ki so zapuščeni od pravih družin ali zapuščeni zaradi rdužbe, ki kaj malo da na tega otroka malega človeka, mu nudili streho in vzgojo in kasneje dedovanje vašega imetja, samo zato , da bi bili sami razumljeni- v strpnega človeka, ne pa tako kot Vi sami vzgajate. Nekaj se zavedajte kar izjavljajo proti tem revežem, po vaše vaši normalni otroci so slišali doma iz pravo vzgojenih vaših ust. Sigurno vam prija, da svoje "brate in sestre" nič krive postavljajo v predmet posmeha. Vam dragi člani družbe, ki z nami sobivate čeprav ožigosani; "Potrpite ni še dozorel čas vsaj tu pri nas še ne, kar pa ne pomeni , da se skrivajte pokažite tem nestrpnežem, znova in znova, da tu ne gre za vas, ampak prav za njihovo majhnost , iz katere bi se radi izvili dvignili iz povprečja, neglede na ceno tudi če gre za zatiranje lastnih otrok. Tudi v Sloveniji bodo bomo dočakali in dozoreli bodo časi in tudi ljudje , ki bodo dojeli, da na ta način negirajo sebe ne vas, trenutno nič krive uboge preganjane ljudi. Ne trpijo vas med seboj dobri ste bili prej , ko ste bili v luknjah vedeli so za vas ampak niste bili opazni nevidni in sedaj, alarm! le kaj si upate napasti temelj slovenske družine. Ja odgovorite jim tiste v katerih smo zrastli, tiste ki nas je ožigosala , se nas sramuje in nam ne da dihati. Trenutno bi se ti povspetniki iz niča dvignili preko všega hrbta iz bednega povprečja majhnosti in pokazali opozorili nase, glejte kaj si upam kaj zmorem, celo svojega otroka zatajim če je treba samo , da me vidite. Moj odgovor je tak, zmorete nekaj malega bednega nevrednega človeka.
srebrnibreg
08. 12. 2015 19.40
+0
Pustimo jim poroke vendar otroke naj pustijo pri miru in s tem, da pravijo kako je to normalno naj imajo svoje lastne otroke. V primeru, da je eden partner nezmožen za to pa najprej ostane umetna oploditev.
mulc113
08. 12. 2015 19.25
+7
Torej cerkev je jasno proti enakopravnosti družbenih skupin. Cerkev ni za enakopravnost če niso oni enakopravnejši. Tudi pri plačevanju davkov niso za enakopravnost!
gripson
08. 12. 2015 18.09
+13
No, ko bo vsaka cerkev na slovenskem imela davčno blagajno, bom pa mogoče verjel da so poštenjaki. No, ja, to bo pravzaprav nikoli....
deltex
08. 12. 2015 19.32
+6
Samo res, zakaj so ti pohlepneži izvzeti iz sistema davčnih blagajn? Največ gotovine se vrti ravno v RKC.
Bibijana3
09. 12. 2015 08.47
+1
kdo pa pravi, da so davki znak poštenosti? pokroništva mogoče že, poštenosti pa ni zaznati.., posamezniki v vladi ne plačujejo dajatev, FURS bo uvedel nadzor... a je to potrebno? da kršijo zakone tisti, ki jih sprejemajo? morda pa ravno oni vedo, kje so luknje, saj so si jih zami pripravili... dobro da mamo RKC, pa imamo pljuvlanik... kost, stara kot biblija, še zmer se grize pa ni zgrižena... čudno... vmes pa bencinski cent itd., tega bo mogu najbrž tut župnik plačat, al misliš, da mu ne bo treba? me pa zanima, zakaj moram js sploh plačat davek, ali pa ti ali pa kdorkoli, na nepremičnino, ki sem si jo sama zgradila, na svoji zemlji, plačala davek za zemljo, za material, storitve... davek na davek na davek... za navadne državljane... za vse lobije, pa naj bo še cerkev zraven, pa to ne velja...
AxisDei
08. 12. 2015 17.29
+3
Naj bo jasno, nimam nič proti istospolnim, ampak udarimo po mizi, ker se toliko zlorablja pojem pravic: tukaj je vse malo zaneslo in po domače povedano blefirajo eni in drugi: dejstvo je, da poroka ne spada med osnovne človekove pravice, niti med njih ne spada otrok, ki je v prvi vrsti Dar (in ne, nisem vernik, ampak ponosen oče dveh hčera, tretja nas bo osrečila v februarju) - in samo zato, ker nimamo garancije, da se otrok v neko družino rodi sto odstotno zaželjen in je zanj dobro poskrbljeno, ne smemo posploševati in govoriti 'ja, saj v ostalih družinah se pa pretepajo, zlorabljajo, itd.'. Za srečno otroštvo nikjer ni zagotovitve, zato se pa toliko ubadamo s papirji, ki določajo otrokove pravice. In ne glede na to, da se nasilje dogaja, ne smemo zapasti v nek pateticizem - ne maram istospolnih, ki se predstavljajo kot moralna avtoriteta, samo zato ker so geji/lezbijke, to jih avtomatično napravlja nenasilne, ljubeče, strpne ... in zato ne bom na referendumu obkrožil za. Poroka pa je pač cerkvena iznajdba, pogani so prej živeli v poligamskih skupnostih, cerkev pa je uvedla monogamijo, zato imajo določeno pravico, ker je po njihovem pač to zakonska zveza moškega in ženske. Kaj je družina, nimajo pravice govoriti. Skratka, kar sem želel povedati: osnovna pravica je pravica do varnosti, enakopravne obravnave pred sodstvom, urejeno zdravstvo, korektni delovni pogoji, do hrane in drugih življenjskih potreb in svoboda govora (pa še kaj drugega, česar nisem navedel), poroka in otroci pa ne! In naravnost gnusi se mi misel, da bi kakšno od svojih punčk imel za pravico, ker to ni! Nastale so pač (tako je, pa če se na glavo postavite) iz ljubezni moškega in ženske in hvaležen sem zanje sleherni dan, ki ga živim in za njihovo mamo, ki je moja žena. Dejstvo je pa, da je treba marsikako stvar urediti, ampak zato naj imajo poseben zakon, kjer se bo določilo, kaj bo s tistimi otroci, ki se pač rodijo vsake toliko časa v taki družini (in nič ni narobe s tem, čeprav izsiljujejo s parolo, da je imeti potomca pravica slehernika - tega zaenkrat ne bom posebej komentiral) in kako. Nikakor pa ta družina ne more biti reprezentativna ali zaželena, Veliko jih ne more imeti otrok, pred moderno dobo je bila to obsodba. Poznam jih tudi veliko, ki jih ne morejo imeti in so se odločili, da pristanejo na naravo (so krasni tete/strici, vzgojitelji, varuhi, prijatelji) - za tiste, ki jim je pa otrok simbol za kvaliteto, polnjenje časa ali enakost, pa verjamem, da je to problem. Ampak sem otrok po ustavi ne spada. Pika. --------------------> Kopiram komentar nekega gospoda, s katerim se strinjam v celoti ---------------------------------->
Alojz Železnik 1
08. 12. 2015 17.28
-3
RKC vmešava v kampanjo? Če se AI, se pa lahko tudi RKC. Saj smo strni, kajne? Mimogrede, ali AI plačuje davke?
Apostol1
08. 12. 2015 17.55
+9
Tega referenduma sploh ne bi smelo biti toliko da smo si na jasnem .Izsili so ga nestrpni ljudje , z gospo Zevnikovo na čelu in milo rečeno ona je zame simbol nestrpnosti in njihov dvolični moto za otroke gre tudi kaže ,kako gnila je ta odločitev ustavnega sodišča da so dovolili referendum ,ker homoseksualcev je tako malo da jih enostavno imenujemo manjšina in kadar se večina spravi na manjšino je pa to zatiranje ljudi in to je v nasprotju tako z cerkvenim naukom in tudi v ustavi bi to moralo biti prepovedano., sicer je pa ta tema že tako obdelana da bi se tisti ,ki so proti zakonu ,lahko že malo izobrazili v tem vprašanju pa se niso ,še vedno na to gledajo kot fijakerski konj. Prva najbolj katoliška država Irska je pa na referendum gladko glasovala za enakost in strpnost in upam da je tudi pri nas več razgledanih ljudi kot pa takih dvoličnih moralistov ,ki jih pooseblja gospa Zevnikova..
brabusednet
08. 12. 2015 16.05
-7
Nekaj pa ne razumem.Toliko parov z otroki danes živi skupaj pa se nočejo poročit.Zakaj je pa med geji in lezbikami takšna želja po poroki.Po mojem samo zaradi posvojitve otrok.Ubogi otroci,ki niso sposobni se sami odločit o posvojitvi,ki še ne vedo zakaj se gre.To je enako,kot otroka krstit ali podobne verske obrede,za katere se otrok ni sposoben sam odločit.
piko112
08. 12. 2015 15.30
+11
Klasične družine v SLO že zdavnaj ni več, kar poglejte koliko je ločenih staršev. Da ne omenjam klasičnih medsosedskih odnosov.
RdecaZvezda
08. 12. 2015 16.44
+5
državni politiki so skregali ljudi med seboj do amena
Bibijana3
09. 12. 2015 08.53
+1
pa vseeno, otroci imajo mamo in očete, čeprav ne živijo skupaj, vejo po kom imajo barvo oči, skodrane lase, način govora, talente, temperament.... saj si lahko istospolni pari naredijo otroke, malo medsosedskih odnosov, pa je... sam kaj ko potem ženska očita ženski vsak dan 1ox, da jo je prevarala z moškim, pa smo tam, prepiri, pijača, fizično nasilje je tudi v istospolnih družinah...
Bibijana3
09. 12. 2015 08.54
+1
se pa strinjam s trditvami koalicije za otroke gre, OTROK JE DAR IN NE PRAVICA!
FAUSTOS1
08. 12. 2015 15.11
+13
rkc na žalost se vedno postavi na stran totalnih desničarjev
i-mat
08. 12. 2015 16.38
-6
Žal se v svetu ravno totalni "desničarji" zavzemajo za takšen zakon. V kapitalizmu, kjer se vse da kupiti in kjer si to, kar imaš in kar seveda lahko kupiš ... to so kapitalistične vrednote. In če ne moreš imeti otrok jih pač kupiš ali pa v bolj socialnih družbah posvojiš. Pa ne za dobro otrok. Ampak zato, ker je otrok idealiziranje srečne družine. In če jasno ne gre po naravni poti, je treba IDILO* ustvariti po drugih. *Idila - novi slovenski film ...
Krneki Vseskup
08. 12. 2015 15.03
+16
..."ker je treba spoštovati in uveljavljati, "kar je napisano v ustavi,...."". V ustavi je tudi določeno, da sta država in cerkev ločeni.
i-mat
08. 12. 2015 16.31
-6
mulc113
08. 12. 2015 19.34
+7
Kaj si ti doma ne zanima nikogar, ko pa javno odpreš usta in žališ druge ljudi pa nastane problem.
Krneki Vseskup
08. 12. 2015 15.02
+13
" Klasična družina edina zagotavlja napredek na vseh področjih" - pravi človek, ki ne ve, kaj je klasična družina. No, to torej opravičuje dejstvo, da še vedno živijo v 9 stoletju, razen po privilegijih seveda.
Krneki Vseskup
08. 12. 2015 15.04
+13
nič čudnega, da je toliko "neljubih" dogodkov pedofilije ravno pri njih, al kako? Mogoče pa manjka člen, ki bi to legaliziral, pa bi šlo skozi?
iGURT
08. 12. 2015 14.30
+1
...slišim, da bi radi prenose maš na Slo1.
Zmagovitoplemeniti
08. 12. 2015 15.22
+5
Samo tega ne! Program je že itak dovolj na podnu...
mulc113
08. 12. 2015 20.05
+3
Ideja ni slaba, saj je veliko vernikov, ki bi jim bogoslužje doma olajšalo življenje. Samo plača naj cerkev prenose, ne pa da bodo stroške spet naprtili vsem davkoplačevalcem, tudi tistim, ki s cerkvijo nimamo nič razen neenakopravnosti pri obveznostih do države.