Slovenija

Pedagogi po poti popolne birokratizacije?

Ljubljana, 27. 03. 2012 14.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
Sandi Sadar Šoba
Komentarji
424

Predlog o osemurnem delovniku učiteljev v šolah je povzročil val kritik. Številni se sprašujejo, ali so učitelji plačani za to, da so prisotni na delovnem mestu, ali za to, da je delo opravljeno. Po drugi strani je ravnatelj ene od šol prepričan, da se s takim delovnikom nikomur ne kršijo pravice.

Osemurna delovna prisotnost učiteljev v šolah bi po mnenju predlagateljev uskladila pedagoško delo s predpisano zakonodajo, a pomislekov ne manjka.
Osemurna delovna prisotnost učiteljev v šolah bi po mnenju predlagateljev uskladila pedagoško delo s predpisano zakonodajo, a pomislekov ne manjka. FOTO: Thinkstock
Rešitve v zakonu o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja določajo, da učiteljevo delo obsega (1) poučevanje, (2) pripravo na pouk, (3) ocenjevanje učenčevih izdelkov in (4) drugo delo. Predpisi določajo 40-urni delovni teden, v tem pa določeno število ur učne obveznosti. Ta je za učitelje teoretičnih predmetov v osnovni šoli 22 ur in v srednji šoli 20 ur. Učitelji slovenščine (italijanščine, madžarščine) imajo za eno uro znižano učno obveznost. Če tako zahteva organizacija dela na šoli, lahko ravnatelj posameznemu učitelju poveča učno obveznost največ za 5 ur ali pa mu jo zmanjša, a ne več kot za 3 ure. Priprave, ocenjevanje učencev in drugo delo, ki ga opravi učitelj, mu zapolnijo delovnik do 40 ur.

Predlog državne sekretarke na šolskem ministrstvu Mojce Škrinjar, da bi morali učitelji s svojo 8-urno dnevno prisotnostjo na delovnem mestu izpolniti zakonske kriterije, je sprožil oster odziv med šolniki, to rešitev pa zavrača tudi sindikat delavcev v šolstvu.

Da je poenotenje kriterijev za beleženje ur potrebno, so prepričani ravnatelji posameznih šol, saj je bila doslej odločitev, kako zapolniti kvoto ur in koliko časa morajo učitelji dejansko preživeti v učilnici, zgolj in samo v domeni ravnateljev, slednji pa se sprašujejo, ali ni morda naloga šolskega ministrstva, da tu postavi pravila za poenotenje.

Zakon o delovnih razmerjih zahteva 40-urno prisotnost na delovnem mestu, učitelji pa tega ne izpolnjujejo oziroma – sama narava pedagoškega dela zahteva poleg efektivnega dela v učilnici obilo priprav, strokovnih izpopolnjevanj ter truda tudi izven začrtanega delovnika in zvonjenja šolskega zvonca, po katerem se šolske klopi izpraznijo in vsi zapustijo šolo.

Precej prahu je med učitelji in ravnatelji dvignila vnovična polemika med Združenjem ravnateljev Slovenije, ravnatelji in učitelji ter sindikatom učiteljev na drugi strani, ali in kako bi lahko sistem v Sloveniji posodobili, prikrojili evropskim standardom ter ohranili nastavke za "učencem prijazno šolo“, ne da bi okrnili visoke standarde znanja, kakovost dela ter kršili delovno zakonodajo. Ali je treba zaradi razlik med posameznimi šolami v prosveto uvesti uravnilovko evidence ur, kaj si sme kdo pisati in kaj ne ter kdo bo o tem odločal, je vnovič razklalo oba tabora.

Ravnatelji svarijo, da bi lahko ministrstvo z večanjem pritiskov na učitelje lahko povzročilo belo stavko.
Ravnatelji svarijo, da bi lahko ministrstvo z večanjem pritiskov na učitelje lahko povzročilo belo stavko. FOTO: Reuters

Pedagoški mir načenja morje nejasnosti

Na nekaterih šolah dokazujejo učitelji prisotnost tako, da učitelji dnevno beležijo ure, ki jih izvedejo (vključno z malico, dežurstvi na hodnikih, poukom, govorilnimi urami in posveti), praznine v delovnih urnikih pa zapolnjujejo z nadomeščanji, seminarji in sestanki. Drugod so že uvedli 8-urno prisotnost v šoli, a po večini šol ni dovolj kabinetov za vse učitelje, kjer bi lahko učitelji kakovostno in v miru spisali priprave za pouk, ocenili pisne izdelke učencev, zato nosijo delo domov in to opravijo v svojem prostem času zunaj delovnega časa. Prav tako je veliko dela z otroki, ki imajo težave z učenjem, disciplinske probleme, težave z zdravjem, zato morajo učitelji spisati veliko zapisnikov, se naknadno prilagoditi drugačnim standardom šolskega dela.

Ali bi uvedba 8-urne prisotnosti dejansko izboljšala kakovost dela ali pa bodo postale šole uradi, učitelji pa ob predpisani uri dvignili roke od dela ter svoje stranke – tako otroke kot starše – odslovili in "naročili" za naslednji dan v času "uradnih ur"?  Zaradi delovnih obveznosti se roditeljski sestanki na šolah odvijajo po 17. uri popoldne, z delovniki do 15. ure pa bi morali učiteljem plačati nadure. Ali so učitelji plačani za to, da so 8 ur prisotni na delu, ali za to, da je delo opravljeno, je pomislek, ki ga izraža kar večina vprašanih učiteljev.

Bi skupni sistem prinesel več reda?

Poenotenje podpira 65 odstotkov ravnateljev, ki so odgovorili na anketo Združenja ravnateljev Slovenije, kakšna pa bo rešitev, pa še niso dorekli. Predsednik združenja Alen Kofol pravi, da je treba to ravnanje enkrat uskladiti ter enkrat za vselej umakniti z dnevnega reda: "Vsak ravnatelj ima sistem prisotnosti različno urejen. Dejstvo je, da je treba ravnanja ravnateljev zakonsko uskladiti. Pomembno je, da je delo narejeno, a obenem v skladu z zakonodajo. Uravnilovke ne bomo mogli narediti, saj se šole po svoji bitnosti razhajajo s predpisanimi letnimi načrti. To ne pomeni, da bodo morali učitelji sedeti v šolah od 8. do 15. ure. V tem trenutku učitelj ni specifičen glede na zakonodajo, to pa bi bilo po mojem mnenju treba normativno urediti, a s skupnim konsenzom.

Kofol dodaja, da je srž problema v njegovem stališču, po katerem bi bilo treba načrtovanje učiteljskega dela uskladiti z medsebojnim usklajevanjem in sodelovanjem učiteljev, to pa je po njegovem mnenju najbolje narediti v zbornici oziroma v šoli, kjer so stiki učiteljev možni in bi bilo tako načrtovanje pouka še boljše, kot je danes.

Poenotenje sistema je po mnenju nekaterih nujno, a kako uskladiti raznolik sistem šolstva, ne da bi pri tem načeli kakovost dela?
Poenotenje sistema je po mnenju nekaterih nujno, a kako uskladiti raznolik sistem šolstva, ne da bi pri tem načeli kakovost dela? FOTO: Thinkstock
Učiteljske pravice segajo v čas Marije Terezije. Bolj kot je razvita država in višji kot je BDP, bolj so obremenjeni učitelji. Učitelji imajo pri plači toliko dodatkov, da lahko zaslužijo polno plačo že z 20 ali 21 urami direktnega dela z učenci. To ni polna ura, temveč 45-minutna ura! Učitelji imajo toliko pravic, da ne bi omenjal, zato vik in krik nista upravičena in na mestu! Dušan Merc, ravnatelj OŠ Prule

Cilji so jasni, pot do cilja pa še ne

"Treba bi bilo dvigniti kakovost dela in podpiram večje število ur sodelovanja med učenci in učitelji. Vsi pogoji so dani, da so učitelji 8 ur na šoli, tako so izgovori, da ni delovnega okolja, zelo žalostni. Priprave bi lahko pisali v službi – gorje, če bi začeli mi ravnatelji te priprave resno preverjati. Nikomur ne kršimo pravic, če morajo biti osem ur na delovnem mestu,“ pa meni ravnatelj Osnovne šole Prule Dušan Merc in dodaja: "Nisem za to, da rečemo, da je učitelj rigidno osem ur na delu, zagovarjam pa povečanje ur dela, med katerimi so učitelji neposredno z otroki. Delovnih dni z otroki na osnovnih in srednjih šolah je 190. Če odštejete vse sobote, nedelje in praznike, dobite ven 50 prostih delovnih dni, ki jih ni možno nikamor uvrstiti. Odštejte od tega še dopust in dobite 14 delovnih dni, ki jih nimate kam dati. Učitelji so premalo časa z otroki.

"Država plačuje učiteljem tako kot slehernemu uslužbencu vse prispevke za 40-urni delovni teden vse leto in ni razloga, da oblast, ravnatelj in sistem ne bi smeli zahtevati upoštevanje zakonskih določil in ravnanje po črki zakona. Za delo doma bi potrebovali posebno dovoljenje!“ je še prepričan Merc.

Problem je avtoriteta posameznih ravnateljev, saj je delo treba opraviti, meni Merc in dodaja, da ne more trditi, da bi neposreden nadzor dosegel svoj namen. Nivoja dela zato ne bi smeli spuščati in je zato treba ohranjati pedagoški mir z učitelji. "Ravnatelji bi radi, da kdo drug odloča namesto njih, to pa ne gre. Če je ravnatelj kapitan svoje ladje, ki je šola, mu lahko ministrstvo kot admiral začrta le cilj poti, kako bomo tja prišli – ali v konvoju ali drugače, pa zaenkrat ni jasno.“

Med evropskimi državami je 9 takšnih, kjer imajo učitelji krajši delovnik od 40 ur. 40-urnega delovnega tedna učiteljev nima nobena evropska država. Samo v Bolgariji, na Danskem in Hrvaškem je pedagoška obremenitev učiteljev na višjih stopnjah izobraževanja večja kot na primarni ravni. 12 držav predpisuje učiteljem vseh ravni enako količino ur poučevanja. Le malo držav pa opredeljuje v pogodbah o zaposlitvi samo pedagoške ure. V večini izobraževalnih sistemov je splošna obveznost polnega delovnega časa, ki velja za vse zaposlene, to je med 35 in 40 urami na teden, predpisana tudi za učitelje. Finska (tamkajšnji učitelji imajo predpisanih 25 obveznih ur prisotnosti tedensko v šoli) je po dosežkih na izobraževalnem področju v svetovnem vrhu in že desetletje najboljša evropska država.

SVIZ: Slovenske šole kot podjetja? Ne, hvala!

"Problem je obvezna 8-urna prisotnost, ki je glede na naravo dela popolnoma nemogoča,“ pravi tiskovni predstavnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije Sandi Modrijan in dodaja, da so številne predloge in rešitve naslavljali na krovno ministrstvo že v prejšnjih mandatih. Kot pravi, se tega problema ni ministrstvo dotikalo niti v času ministrovanja Milana Zvera niti med ministrovanjem Igorja Lukšiča, saj so se želeli izogniti sporu s šolniki in preprečiti zaostrovanja že tako napete situacije. Na SVIZ nasprotujejo administrativno-normativnemu pogledu na delo učiteljev in poudarjajo, da gre za podcenjujoč odnos do izkazane odgovornosti učiteljev.

"V Evropi trinajst držav predpisuje točno število ur, ko morajo biti učitelji nujno prisotni v šoli. Število teh za učitelje „obveznih“ ur v šoli le na Portugalskem (35), Islandiji (34) in v Veliki Britaniji (32) presega trideset ur. Med evropskimi državami jih je torej manj kot pol, ki opredeljujejo obvezno prisotnost učiteljev na delovnem mestu, pa še med njimi le tri več kot 30 ur tedensko. Če bi torej uresničili predlog Mojce Škrinjar, bi bila Slovenija edina evropska država (svetilnik?) z obvezno 40-urno tedensko prisotnostjo učiteljev na delovnem mestu,“ poudarjajo na SVIZ in dodajajo, da se šole in delo učiteljev ne morejo in ne smejo po neoliberalnem kopitu preoblikovati v uradniška okolja, ki delujejo po ključu podjetij.

Je 40-urni delovni teden učiteljev bolj slepilni manever za izvedbo ostrejših varčevalnih ukrepov in odpuščanje v šolstvu?
Je 40-urni delovni teden učiteljev bolj slepilni manever za izvedbo ostrejših varčevalnih ukrepov in odpuščanje v šolstvu? FOTO: POP TV

8-urni delovnik le dimna zavesa za dosego globljih ciljev?

Debata o 8-urnem delovniku je začasno ustavljena in zaključena, ministrstvo pa tega zaenkrat ne namerava vštevati v prednostne naloge dela ministrstva, a debata med ravnatelji še ni zamrla. Nekdanji vodja slovenske enote Eurydice Tatjana Plevnik svari, da je tu ključna sprememba normativov za šolstvo, del katerega je tudi predlog podaljšanja delovnika.

Kljub temu da se delovnik ne bi uvajal, pa je ministrstvo pripravilo povečanje učnega načrta, delovnih obveznosti, delovnih nalog in normativov, s čimer se zaostruje pritisk na učitelje. Vse večje pritiske lahko ljudje prenašamo nek čas, nato potrebujemo olajšanje, še huje pa je, da lahko učitelji premosorazmerno s plačo in količino dela spustijo kakovost dela, s čimer pa se slabšajo obeti za prihodnost, poudarja sogovornica. "Če smo si planet sposodili od svojih vnukov in otrok, potem bi morala biti naša skupna naloga, da jim olajšamo življenje ter polepšamo pot v prihodnost,“ dodaja Plevnikova in pravi, da je bila pot v pravo smer zakon o učiteljih, ki so ga pripravljali v navezi s prejšnjo sestavo ministrstva, a je stvar zamrla.

Rešitev bi bila po njenem mnenju izstop učiteljev iz sistema javnih uslužbencev, ohranitev visoke zaposlenosti in znižanje plač, s selekcijo in več delovnimi priložnostmi za mlade pa bi se zvišala raven posla, v katerem bi ostali ljudje, ki se čutijo s pedagoškim procesom povezani. "Če je stiska z denarjem, to ljudje razumejo, a javni uslužbenci in učitelji čutijo tovrstna vladna prizadevanja kot prevaro, kjer poskušajo nekateri svoje cilje doseči z "objektivnimi kriteriji.“ Dejstvo je, da ni denarja, zato bo treba znižati plače,“ še pravi Plevnikova. Škarje in platno sta tako trdno v rokah države, ki pa je odločena varčevati in še bolj zategovati pasove, še dodaja sogovornica.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (424)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

enapupa
29. 03. 2012 18.36
+3
naj vas vse, ki blatite učiteljski poklic in niste iz teh vrst, povabim, da doštudirate na pedagoški fakulteti in se nam pridružite...takrat bomo z veseljem kakšno rekli z vami v zbornici, sigurno pa vam bomo kot novincem v našem poklicu z veseljem pomagali na začetku učiteljske poti...pa nima se smisla razburjat...mi se ne, ker smo strenirani in znamo ohranit hladno kri, saj jo moramo, ko nas kakšnih 5 učencev sleherno uro poskuša spraviti iz tira...pozdravček, objemček, poljubček ;-)
ajnajs
29. 03. 2012 07.50
-7
imam pet otrok, od tega štiri v devetletki. Zadnjič sem imela zadva otroka pregled in sem v ponedeljek in torek prišla ponje v času od 11:30 ure do 12:00 in ne boste verjeli iz šole se je usul plaz učiteljev, ki so veselo odhajali domov. Tudi v četrtem razredu smo imeli v petek preduro SLO, potem MAT in DRUŽBO pa je učiteljica zaključila s poukom, otroci pa so imeli še uro telesne vzgoje, ki jo ima durg učitelj. Si predstavljate ob 10:00 zaključiti delovni dan? Pa ne mi reč, da vsako leto delate nove bolj inovativne priprave, saj se snov ne spreminja. Prav tako je imel sin v 6 razredu geografijo samo prvo poletje dve uri na teden. Zadnjo uro so pisali kontorlno, in ker je nekaj zamočil je pisal samo 4. Prva ocena je bila 5 in ker je bil med oceno gospa učiteljica ni imela časa, da bi jih vprašala, ker je snov prepočasi obdelala, ji je na koncu zamnjkalo ur, da bi lhako vse ki so med oceno vprašala. Tem je vzela delovni zvezek izbrala tri strani in jih ocenila. Seveda ker je delovni zvezek reševal redno ni bilo problema da bi bil nereše, vendar je imel notri eno napako na teh treh straneh in mu je zato zaključila 4. V tem letu je sin imel samo tri štirice in še to dve pri geografiji in eno pri telovadbi za tek, je naderjen in sposoben. Ko sem šla na govorilno uro sem zvedela da je sin super, da veliko več ve, kot je zahtevana snov pri predmetu, vendar ona nima časa, da bi ga vprašala, ker je bil med oceno, pa tudi ne bi bilo fer do drugih. To se dogaja, zato, ker gredo prej domov in nimajo časa dokončati in delati to za kar so na šoli učiti in iskati znanje pri otročih in ne nekaj narediti po liniji najmanjšega odpora. Pa še to, če se starši ne strinjamo z oceno, otroka komisija ne vpraša oz preveri njegovo znanje, temveč preveri ali je učitelj kriterije ki si jih je izbral pravilno ocenil. HALOOO, kje je vaša vloga učiti ?????
narobe_svet
30. 03. 2012 14.38
+1
Ne vem no, jaz pred 14.00 ne grem nikoli domov, kvečjemu še podaljšam čas v službi. Pisarijo prihranim za čas doma, v šoli je čas namenjen učencem, učiteljem in staršem. Tako je pri meni.
super_man
29. 03. 2012 01.07
+10
Učitelji opravljajo, predvsem psihološko, težko delo in zdi se mi prav, da si sami porazdelijo ure, kot jim najbolj paše. Poleg prisotnosti v razredu imajo pe ogromno dela - priprave, ocenjevanje in sestavljanje testov, pisanje poročil in mnenj, urejanje evident, izobraževanje in še in še.
metymety
29. 03. 2012 16.11
-1
Kaj pa če bi si kar vsi porezdelili ure imamo tudi drugi kar precej zahtevno delo in se tudi drugi učimo ter pripravljamo ...
enapupa
29. 03. 2012 18.30
+5
nihče ni rekel, da je učiteljski poklic najzahtevnejši...vsako delo je častno in zahteva človeka v polni meri...menim pa, da se na nas gleda vse preveč črno belo, ko se vidi učitelja, ki gre domov po 12. uri, ne pomislite pa, da ga doma še čaka nekaj ur dela...tisti, ki tega nočete videti, boste vedno nezadovoljni in favšni v upanju, da se po 12. uri za nas doma začne lenarjenje...vabim vas vse, da doštudirajte našo smer in se nam pridružite med otroki, katerim večina od nas posveti dušo in srce...
pesjagraba
28. 03. 2012 23.40
+6
Sem pred kratkim upokojena šolnica. V pokoj sem šla zaradi možnih sprememb zakonodaje. Glede priprav na delo na delovnem mestu menim, da bi bila to za šolstvo dražja varianta. Vse ustanove nimajo primernih prostorov, ki bi za to bili ustrezni (kabineti za vse učitelje). Če bi seštela čase, ki sem jih porabila za pripravo materialov , bi z drugimi obveznostmi učiteljev obveza bila presežena.
metymety
29. 03. 2012 16.09
Potem bi z lahkoto pristali na osem urni delovnik,kajti po naši zakonodaji so presežene ure nadure...se pravi še večja plača;)))
enapupa
29. 03. 2012 17.43
+2
žal se zavedamo, da nadur ne bomo dobili plačanih, ker tudi zdaj ur nadomeščanj učiteljev na bolniški ne dobimo plačanih...jaz sem jih ta mesec opravila že 17, torej skoraj dva dni...in kaj naj s tem?
enapupa
28. 03. 2012 22.51
+10
javna uprava ne more brez gospodarstva...ampak tudi gospodarstvo ne more brez javne uprave...tako pač je, da gospodarstvo res skrbi, da imamo v javni upravi plače, ampak roko na srce, tudi mi smo davkoplačevalci...kdo pa je vas izobraževal, da ste dosegli svoje poklic?...in namesto, da tako blatite učiteljski poklic, ta čas raje preživite s svojim otrokom, ga povprašajte, kako se je imel danes, kaj lepega je doživel, kako se je počutil, namenite mu 5 min pred spanjem in mu samo spokojno prisluhnite...naredili boste več, kot pa da tukaj pišete o stvareh, o katerih imate predsodke dragi komentatorji: vsako delo je častno, večina nas itak dela pošteno in imamo čisto vest, če pa svoje delo opravljamo s srcem, pa smo ob tem še zadovoljni in smo v sebi zmagovalci...nič ne bomo naredili, če bomo kritizirali poklice...tako da mislim, da se lahko tale debata tukaj danes zaključi...kaj pravite?
ivo55
28. 03. 2012 22.12
+2
Ustava zapoveduje enakost pred Zakonom! Torej če Zakon pravi da je delovni čas 40 ur tedensko je to to - ni svetih krav . Izračun kaže da je strošek šolajočega se učenca 10.000 Evrov letno - v primerjavi z delavsko plačo grozovit podatek. ZAMISLITE SE!?
narobe_svet
28. 03. 2012 22.50
+5
V moji pogodbi piše, da delam 40 ur tedensko na šoli in na drugih lokacijah (tudi doma). Uvedite nam 8 urni delavnik, dajte! Bo za nas lažje!
enapupa
28. 03. 2012 22.52
+6
se strinjam, narobe_svet, naj nam že dajo 8-urni delavnik, da bodo zaprli usta...mene ne bo nič prizadelo, ker sem že zdaj od 7.30 do 16. vsak dan na šoli...pravzaprav se mi bo delavnik celo za pol urce skrajšal...fino
samuelka
29. 03. 2012 08.04
+3
če je to največji problem šolstva, kar uvedite 8-urno prisotnost v šoli! Ne govorite pa o 8-urni obveznosti!!!! Učitelji delajo več kot 40 ur na teden
enapupa
29. 03. 2012 18.11
+2
v šoli sem toliko, ker si nobenega dela ne nosim domov... pouk imam ali do 13. ali do 13.45, imam pravico do kosila, potem pa se začne delo s pripravami na pouk za naslednji dan...mislim, da so moje predhodnice, ki delajo v šolstvu, že nekajkrat pojasnile, kaj se počne, ko učenci gredo domov...tudi če ti obrazložim še jaz, tega ne boš hotela razumeti... smem vprašati, cenjena gospa Marinaconti, zakaj si tako cinična in me sprašuješ, če se v šoli popoldan brezplačno ogrevam oz. opravljam delo iz šole?
narobe_svet
28. 03. 2012 21.31
+15
Pozdravljeni! Ker se nas učitelje zdaj že skoraj tedensko blati po medijih, sem se odločila, da se oglasim. Dovolj imamo, da se želi naš poklic razvrednotiti. Ozmerjate nas z lenobami, s preplačanimi nesposobneži in ne vem še s čim. Večina nas resnično dela s srcem. Dober učitelj ne more biti vsakdo in tudi v tem delu ne more uživati vsakdo. Učitelji smo se v preteklosti redkokdaj oglašali in pritoževali; v teh težkih časih bi bilo to nesmiselno in brezpredmetno. Vsakodnevno smo namreć v stiku s starši učencev, ki so brezposelni in se komaj preživljajo. In vidimo stisko otrok, ki jim je ob njihovi situaciji nelagodno. Še bi lahko naštevala... Zelo dober uvid imamo na celotno stanje v Sloveniji, zelo dobro vemo, kako težko živijo nekateri ljudje v Sloveniji. Zato smo bili do sedaj tiho in zadovoljni s tistim, kar imamo. Dejstvo je, da nismo mi tisti v javni upravi, ki bi imeli bajne plače. Ljudje niso reveži zaradi nas. Nismo mi kradli denarja drugim. A je kdo omenil zdravnike, sodnike itd. Razlika je, če imaš 1000 € plače ali pa 3000 € - 4000 €, a se strinjate? Najhuje pa je, da naše delo blatite tisti, ki ga sploh ne poznate. V naše delo resnično nimate vpogleda. In najlažje je reči, da smo leni. Naj vam za lažjo predstavo približam svoje delo. Kot defektologinja sem zaposlena na osnovni šoli, sem učiteljica za dodatno strokovno pomoč (delam z učenci s poebnimi potrebami). Ker je učencev s PP veliko, imam maksimalno število pedagoških ur (27 ur). Z delom v šoli začnem ob 7.30, v šoli ostajam do 14.00 ali 14.30. Imam srečo, da imam miren kotiček v kabinetu, ki ga občasno delim s kolegicami pedagoginjami. Take sreče drugi učitelji nimajo. Delo v šoli je večinoma namenjeno neposrednemu delu z učenci (pouk), posveti z učitelji o napredku/težavah učencev, pomoči tem učencem (svetovanje učiteljem), diagnosticiranju morebitnih težav pri ostalih učencih, ki jih zaznavajo učitelji... V tem času, ko sem na šoli, čas namenjam samo za stike z učenci, učitelji in občasno tudi starši. Odmorov v glavnem nimam, ker takrat peljem učenca v razred in grem po novega (in se nova ura že prične). Med glavnim odmorom (pri nas 20 min) večinoma ne jem, ker se vsakodnevno peljem na podružnično šolo in za to nimam časa (občasno zmažem med vožnjo kakšno banano, priznam). Ali pa moram na hitro skočit v tajništvo ali pa do ravnatelja, da podpiše kakšne papirje. Tudi med glavnim odmorom. Prav tako delam tudi v vrtcu, torej sem na treh lokacijah. Sodelavke, učiteljice v nižjih razredih, ne hodijo med odmorom iz razreda. Ne hodijo v zbornico, odmora praktično nimajo. V tem času otrokom delijo hrano in jih nadzorujejo (ker drugače bi bil kaos). Otroke same ne upajo pustiti. Pred časom je tudi mene sodelavka (preden sem odhitela na drugo lokacijo) prosila, ali lahko otroke za minutko popazim, ker bi sama rada skočila na stranišče. Kar želim povedati je, da smo učitelji tistih 6-7 polnih ur ( ali pa še več) neprestano z učenci in da nas večina odmorov sploh nima! Gospoda v pisarnah si lahko zjutraj skuha kavo in jo v miru spije. Tisti pa, ki imate delo na računalniku (in pol ure odmora), kolikokrat med službo brskate po internetu in berete novice ali pa se pogovarjate preko spletnega omrežja? Ostalo delo za službo opravim doma (ker imam vse pri roki). Vsakodnevno za vsakega učenca napišem pripravo za delo (5-6 priprav dnevno), priprava za delo obsega približno en cel A4 format (ali več). Še več časa mi vzame vsakodnevno brskanje o novostih po literaturi, internetu, pripravljam didaktične materiale, igre. Neprestano razmišljam, kako bi pouk popestrila, izboljšala. To počnem 2-3 ure dnevno (pa smo že prešli čez magično mejo 8 polnih delovnih ur). Ko pišem individualizirane programe za vsakega učenca ali pa evalvacijska poročila, moje dnevno delo obsega tudi po 12 ur. Prejšnjo soboto in nedeljo sem pisala strokovna poročila o učencih, ki jih v postopku usmerjanja pošljemo na zunanje institucije. Tipkala sem nekaj ur, poročila so bila izčrpna in strokovno narejena
narobe_svet
28. 03. 2012 21.46
+10
To je čisto običajno, da delam med vikendom. In mi ni odveč. Tako pač je, to je naše delo. O drugem delu (zloglasnem popoldanskem delu itd.), ne bom govorila. Lahko nam uvedete 8 urni delavnik (samo smešno, ko delamo več). Samo dajte nam kabinete, da se ne bomo stiskali v malih zbornicah, računalnike, tiskalnike, da ne bomo trošili svojega denarja za elektriko, kartuše, papir. Dajte nam sredstev za nabavo materiala za delo, da ne bomo kupovali s svojim denarjem. Izobraževanja so nam ukinili. Jaz si jih bom plačala sama (dragih si s svojo plačo ne morem privoščiti), ker so za moje delo zelo pomembna. To je moje delo, ki ga imam nadve rada. Še sreča, da imamo zadovoljne učence in starše, ki nas razumejo in podpirajo. Taki nas gor držijo. Vsi smo v istem sranju, vsi ste razočarani in jezni. Vendar nismo učitelji krivi za slabo stanje države. Nikakor nismo bogatuni. Učitelj začetnik ima okrog 1000€ plače, verjetno ima kolega (svetovalec) ob upokojitvi 1500 € plače. 2000 € so samo blodnje. In če nimate nič dobrega o nas za povedat, potem tudi nimate pravice pljuvati po nas. Z vsem spoštovanjem!
fobija
28. 03. 2012 21.54
-14
DEFEKTOLOGINJA - dodatna strokovna pomoč v OŠ, ... Kako to, da je otrok v 5.r., kljub temu, da je star 13 let, če tako strokovno delate. A gledate na druge otroke, ali samo na želje staršev, ali samo da nekaj delate.
enapupa
28. 03. 2012 22.33
+4
narobe_svet, popolnoma se strinjam s tabo in sama ne bi boljše opisala...tisti, ki nočejo videti, ne bodo videli nikoli SnoopDoggyDogg, kateri poklic opravljaš?
fobija
28. 03. 2012 22.37
-7
deklica za vse, le kaj to je, ha 30-40 šefov, takšnih ali drugačnih, doma pa moram zmatrana še dotroka učit. S tem, da moram skoz otroka spraševat, kako se imajo v šoli.
enapupa
28. 03. 2012 22.54
+1
zakaj pa ga moraš to ves čas spraševat?
narobe_svet
28. 03. 2012 23.06
+3
A gre za vašega otroka? Iskreno, ni mi jasno, kako je to možno. Boste morali bolje razložiti. Najprej bi se vprašala, zakaj je v 5. razredu? Kasnejše všolanje, ponavljanje? Pri nas je problem že sam sistem, ker v večinsko šolo hodijo tudi otroci, ki imajo znižane intelektualne sposobnosti, ali pa lažjo motnjo v duševnem razvoju. Potem je ta program za otroke res prezahteven. Pri nas starše počasi in obzirno pripravljamo na prešolanje. In situacija je tako za njih kot za nas težka. Starši se težko sprijaznijo, da morajo otroka prešolati na osnovno šolo s prilagojenim programom in z znižanim izobrazbenim standardom. In največkrat je prav njih težko prepričati. Nisem pa zato, da se otroka "muči " in vleče naprej, če tega ne zmore. Če ima otrok znižane sposobnosti, ne morem ne jaz, ne starš, ne kdor drug nič pri tem. To niso specifične učne težave (npr. disleksija, dispraksija).
fobija
28. 03. 2012 23.22
-6
Aja, nekaj splošno vprašam, pa že mislite, da semgre zame. Zanimalo me je, kako to, da je nek otrok, lahko že v prvi triadi 2x ostal na enakem nivoju; strah me je za mojega otroka, učitelji pa tudi niso sproščeni, so vedenjski drugi razlogi. Imajo pa v šolah soc.delavko, pedagoginjo, ... sami strokovni Ti delavci v šolah tudi niso zastonj. devetletka pa tudi ni kar tak, ne
pesjagraba
28. 03. 2012 23.52
+2
Kot upokojena defektologinja, z veliko izkušnjami vam, spoštovana S.D.D. predlagam, da za otroka čim prej v šoli predlagate, da ga z vašim soglasjem napotijo na komisijo, ki bo vašega otroka napotila v ustrezen program izobraževanja. Tam bo veliko lažje napredoval, doživljal uspehe in bil vesel. Bolje bi sicer bilo, če bi to naredili do njegovega 10. leta. Poznam situacije, ko večinske OŠ zadržujejo učence v šoli zaradi pomanjkanja učencev.
fobija
29. 03. 2012 00.14
pesjagraba, ne gre za mojega otroka, ampak vseeno ne vem, kako to, da se ne uredi status tega otroka, glede na to kako vsi v šolah delajo v dobro otrok, pa tako so vsi obremenjeni, posvetujejo se z vsemi in oh in sploh; pa niso vsi otroci nevzgojeni, ošabni, jezikavi. Če pa to vidijo pri drugih, si lahko kaj privoščijo. Ne obsojam otroka ali staršev, ampak pedagoge, ki delaj 4 ur v šoli in gredp domov.
Kristina Kracun
29. 03. 2012 08.54
+4
Vprašaj ministrstvo, ne učiteljev. Mi ne pišemo zakonodaj. Ti nimaš pravice obsojati nikogar, še najmanj pa učiteljev. Obsojaj ti svojo stroko in delo, ki ga opravljaš. O stvareh, ki pa jih ne poznaš dobro, pa ne moreš ne obsojati, kaj šele pametnjakovati. Z vsem mojim spoštovanjem.
enapupa
29. 03. 2012 17.51
+1
noone00
28. 03. 2012 20.16
-1
poanta je da je izobraževalni sistem in vzgojni sistem zafuran v bedo in treba ga je sesut da se naredi boljši ker tole kar se dogaja zadnjih 20 let je eno sranje brez veze.najbolje bi bilo šole in vrtce ukint sej bo itak kmalu vsak drugi starš doma pa naj se doma vzgajajo in izobražuje.
vita5
28. 03. 2012 20.14
+4
Je rekel Tajnikar, da niso javni uslužbenci krivi za recesijo, zato je ne rabimo reševat na njihovih plečih....haloooooo, kaj ni on nek ekonomist??? A so potem krivi vsi gradbeni delavci, mesece brez plač, a smo krivi vsi mi, ki delamo v gospodarstvu. Moja prijateljica s srednjo izobrazbo v javnem sektorju ima za 100% višjo plačo od mene z višjo izobrazbo v gospodarstvu. A je gospod Tajnikar tu treba še kaj dodat????????
noone00
28. 03. 2012 20.19
+5
za krizo ni noben kriv,ker je bila splanirana do potankosti,kot vsaka do slej,sam en folk je glup in naseda ter misli kako lepo svobodno živi drugemu se pa je..,e za sočloveka in ga izkorišča
ace ace
28. 03. 2012 18.28
+1
Moj predlog je takšen: Vsi visoko izobraženi kadri iz gospodarstva (stojniki, elektroniki, kemiki, farmacevti, pravniki, ekonomisti, računalničarji, fiziki, prevajalci, ...) z znanjem teorije in seveda dosti izkušnjami iz prakse, naj zamenjajo vse učitelje s pedagoško fakulteto, skratka teoretike brez vsake prakse, za dobo enega leta...Dam levo roko stran, da bi se taki učitelji upirali z vsemi štirimi pri taki menjavi, medtem, ko bi večina ljudi iz gospodarstva z vsem veseljem sprejela vaše "varno, pre-plačano" delovno mesto, da bi se v letu dni malo spočila od kapitalistov :) :). Torej, to vse pove o tem, katero delo zahteva več od človeka, ampak je manj vredno zaradi sistema, v katerem živimo. Pa še nekaj, ko bom 10 let pred penzijo, bom šel nazaj za učitelja, da bom prišel spočit v pokoj :)....Po inženirja ali delavca v gospodarstvu v tem sistemu, bodo morali priti z mrliškim avtom!. Če smo v evropi, pa naj bo vse evropsko, tudi razmerja med plačami med javno upravo in realnim sektorjem!
tezkakovina
28. 03. 2012 18.57
+3
Se strinjam - Naj bo tako kot v npr. Nemčiji .
lalala90
28. 03. 2012 20.01
+4
mahamid - en teden ti dam, pa pojdi v razred ... zraven ti pa dam dela še za popoldne ... na živce mi grete taki, ki nimate pojma in kr neki govorite
KungFuPanda
28. 03. 2012 20.12
+3
Me zanima, kako bi gospodarstveniki učili šestletnike... Kaj bruhice čistit pa ritke brisat? Poskusi učit, pa boš videl. Jaz ne bi nikoli učil v osnovni šoli ker nimam živcev, v srednji so pa že itak podivjani.
ace ace
28. 03. 2012 20.12
-2
Beri spodaj " Sem bil učitelj in vem kako je". Zgoraj je pa postavljena teza: "zamenjaš ti !? :)"
ThePhenom
28. 03. 2012 20.25
+0
kdo pa je kriv za slabe plače in propade podjetij v gospodarstvu? Mi? Vi? Ali kdo drug, na višjem nivoju, ki za precej manj dela kot vsi mi prejema precej višje plačilo, firme pa na kant. Dobro izjema je Zidar, saj je povedal da je v 70 letih življenja naredil 90 let dela! Car!
ace ace
28. 03. 2012 20.42
+6
Noben od nas! Je pa druga resnica, da zakaj morajo breme t.i. recesije nositi samo ljudje v gospodarstvu? Zakaj so takšnim ljudem vzeli čez noč 5, 10, 15% pri plači in to že nekaj let nazaj? Zakaj so ti isti ljudje trepetali, če bo jutri še služba ? Zakaj bi morali sedaj vsi ti ljudje imeti razumevanje do vas, ko ste pa ves čas gledali samo na sebe in svoje riti in nikoli niti bevsknali, da ljudem v gospodarstvu se pa godi krivica. Jaz sem za enakomerno porazdelitev tega bremena, ker je jasno da ljudje, kateri so to povzročili ne bodo nikoli tega plačali.
ace ace
28. 03. 2012 20.46
+2
Aja, za tvojga idola pa upam, da bo v petek delovala pravna država, ko bo podana sodba !!!
ThePhenom
28. 03. 2012 21.16
+0
idol je vaš ;-), mi smo se vedno borili za svoje pravice in se bomo še naprej! Zakaj pa je jasno da idoli ne bodo plačali? Kak karibski račun zaplenit bo takoj 200 mio nazaj v Slo! Al pa zaplenit in prodat kake kisikove komore in podobno, vredne po več mio. Zakaj je vse to nemogoče?
nahrbtnik
28. 03. 2012 18.00
+4
takole je to-če je problem samo v osmih urah... KJE HUDIČA PA SPLOH JE PROBLEM? mene bolj skrbi vse ostalo
pesjagraba
28. 03. 2012 23.56
+0
Moj mož in oba otroka (Sem že upokojena.) pravijo, da za noben denar ne zamenjajo z mano, učiteljico.
enapupa
29. 03. 2012 17.53
+1
marinacoti, smem vprašat, kakšno delo opravljaš?ne bom sodila, ker to ni moj stil...ker imaš toliko za povedat, si najbrž daleš od javne uprave (beri: šolstva)
KungFuPanda
28. 03. 2012 17.51
+8
Res mi niste jasni: namesto da bi podpirali javne uslužbence in tudi sami zahtevali višje plače in boljše pogoje dela, bi raje videli, da imajo oni manj kot vi. Vsi si zaslužimo višji standard, ne pa, da zahtevamo nižje plače za nekoga drugega. Tipična slovenska nevoščljivost! Jaz jih podpiram!
nahrbtnik
28. 03. 2012 17.58
+6
foušija je slovenski šport! če je meni slabo, naj bo sosedu še slabše.
24pšancov
28. 03. 2012 19.14
+8
Problem je ker ima realni sektor ravno zaradi visokih plač in velikega števila zaposlenih v javnem sektorju sam nizke neto plače, ker so obremenjeni s ogromnim davkom.
Uporabnik811241
28. 03. 2012 20.07
+6
in od koga bomo zahtevali višje plače od države saj podjetja in podjetniki propadajo niso vsi Hilda ,da so pokradli za sebe eni so za svoje podjetje žrtvovali vse in na koncu izgubili vse !! Kdaj se je pa javna uprava borila za nas ko so kot domine padale v zadnjih treh letih podjetje za podjetjem !
KungFuPanda
28. 03. 2012 20.09
+0
To ni res! Realni sektor ima slabe plače zaradi kastnega sistema, ki ga imamo v Sloveniji in izredno zastarele infrastrukture v večini podjetij. Zakaj sladkorna ali lesna industrija v Nemčiji in Avstriji uspevata pri 2000 eur in več neto plače za delavce, pri nas pa propadajo vse po vrsti?
Uporabnik811241
28. 03. 2012 20.59
+4
Res je ,da so večina podjetij v državni lasti zastarela in nekonkurenčna vendar je to zato ,ker jih je lastnica država izčrpala namesto ,da bi dobičke vlagala v razvoj so denar porabili za vzdržnost sistema ki ga imamo ,ko so pa podjetja propadla so pa enostavno najemati začeli kredite in si kupovali socialni mir !
mojcadre
28. 03. 2012 17.39
+17
Spoštovani komentatorji. Nimate denarja s katerim bi poplačali delo , ki ga opravljajo naši učitelji.Hvala vsem , ki so pripravljeni opravljat take službe.Delo je eno najtežjih v naši družbi.Odgovornost ogromna plača slaba.Samo za primerjavo naj povem ,da moja sestra v Franciji zasluži 3 mesečne plače za enako delo na osnovni šoli z 23 urami poučevanja.. Vsaka priprava za uro se ne naredi v pol ure , temveč zahteva uro , všasih 3 ure da se dosežejo cilji znanja za otroke.Vsak ki govori drugače ni še nikoli poizkusil učiti. Popoldansko delo je prisotno skoraj vsak drug dan --od konferenc, analiz dela , krožkov , predavanj , izobraževanj , roditeljskih sestankov , govorilnih ur , aktivov .......in to je samo 20% tistega kar sodi zraven.Če bi vsi ljudje v naši deželi delali z takim pristopom kot je primoran učitelj --pravim primoran bi naša družba bila nekje drugje, kot je danes. O spoštovanju poklica govorijo ravno tile komentarji , ki jih prebiramo tukaj .Nekaterim niskotnim posameznikom v družbi oziroma v politiki je uspelo predstaviti učitelje kot neke lenuhe in parazite te družbe. Učitelj mora--mora biti spočit od tega psihično težkega dela , zato , da lahko naslednji dan da spet vso energijo za delo z mladostniki. Obremenjenost naših učiteljev je več kot zadostna.
Kristina Kracun
28. 03. 2012 18.29
+3
tezkakovina
28. 03. 2012 18.58
-2
24pšancov
28. 03. 2012 19.17
+1
Malo se še pozanimaj, koliko dobijo v gospodarstvu v Franciji uni.dipl.inž. tehničnih ved in koliko pri nas, boš videl, da ste učitelji zelo dobro plačani, glede, na to koliko vas je.
lalala90
28. 03. 2012 20.03
-1
KungFuPanda
28. 03. 2012 20.34
+2
wizoceko niso učitelji predobro plačani ampak smo inženirji premalo! To je pomembna razlika. Kaj hočeš da učitelji dobijo 700 eurov, ali inženirji 1300 (računano na povprečje plač inženirjev začetnikov v sloveniji, pa še to če imajo srečo)?
24pšancov
28. 03. 2012 22.46
+4
pozabljaš da inženirji morajo zaslužiti svojo plačo na odprtem trgu, učitelji pa svojo plačo dobijo z davkov, ki se odtrgajo tem inženirjem se pravi inženirji dobijo manj kot zaslužijo, ker skoraj 50% vzame država, učitelji pa dobijo kolikor so uspeli izsilit od vlade, ne glede na to, koliko so vredni
pesjagraba
29. 03. 2012 00.00
W., je res, da dajemo prisevke za šolstvo, .... . Mi pa nismo nastali brez izobraževanja s pomočjo vseh, da smo dosegli svojo stopnjo izobrazbe.
brezvezna2@yahoo.com
28. 03. 2012 16.53
+26
Hvala lepa za tako službo. Dan na dan prenašati vreščave in nevzgojene otroke takih, ki se nikoli niso posvečali otrokom in so prepuščali vzgojo najprej vzgojiteljem v vrtcu in potem učiteljem. Potem so pa učitelji krivi za vse, kar se slabega zgodi njihovim sončkom. Saj starš, ki ve kako težko in naporno je pravilno učiti in vzgajati otroka nikoli ne bo pljuval po učiteljih. Najbolj se bojim rojstnih dnevov otrok, ko povabijo sošolce in prijatelje in sem potem dva dni v letu v vlogi paznika. Si prav oddahnem, ko odidejo in je spet mir. Niti za trikratnik plače, ki jo imajo učitelji ne bi prenašala tega vsak dan. Glede osemurnega delavnika pa mislim, da se bi moral vsak učitelj imeti pravico odločiti kje bo delal - v šoli ali doma. Eni se boljše počutijo v šoli, drugi pa raje pišejo priprave na šolsko delo doma. Hvaležna sem učiteljem za trud in za požrtvovalnost, saj vaše delo sigurno ni lahko. Predvsem zaradi nevzgojenih in kritičnih strašev in njihovih otrok. starši dajmo se zbrihtat - ne morete naložit skrbi za svoje otroke v celoti učiteljem - potem naj jih še pazijo ponoči in se jim odpovejte. To je naša naloga!!!
Kristina Kracun
28. 03. 2012 18.30
+4
KungFuPanda
28. 03. 2012 20.34
+3
Verjamem, da ni lahko. Lahko je kritizirati, v tem smo najboljši.
enapupa
28. 03. 2012 23.00
+2
Odpri..Oci
28. 03. 2012 16.47
+17
Zgornje vprašanje : "ali so učitelji plačani za to, da so prisotni na delovnem mestu, ali za to, da je delo opravljeno." sem si tudi sam večkrat zastavil, saj je nivo "znanja", ki ga posredujejo na tako nizkem nivoju, da očitno res hodijo samo "v službo"... in ne "na delo" !!!! . Res pa je (v opravičilo učiteljem), da odkar lahko VSAK, ki ima pet minut časa napiše učbenik... in ga potem "vsili" po politični poti v učne načrte (tipični primer je Rokus, pa tudi Modrijan ni nič boljši...), so učitelji "vezani" na učni načrt in slabo pripravljena gradiva !!!!! . Polovico (ali več) sedmošolcev ne zna niti normalno pisati... (primer : včasih smo "odgovarjali na vprašanja", zastavljena v knjigi na koncu poglavja... s celimi stavki... v zvezek..... danes pa v VSILJENI delovni zvezek učenec vpiše eno besedo v stavek dolg tri vrstice !!!!!) Da ne omenjam npr. matematike !!!!! Pred kake pol leta sem našel svoj učbenik iz šestega razreda osemletke... in ga primerjal z današnjim učbenikom za sedmi razred devetletke...... Ugotovitve so porazne, saj so "v naših časih" zahtevali veliko več znanja.... snov je bila bolje razložena, definicije podane v normalnem, razumljivem jeziku........ . Skratka.... za Slovenijo in slovensko mladino bi bilo najbolje, da se osnovnošolski sistem vrne v čase izpred 30 in več let (matematika, fizika, kemija... torej naravoslovno-tehnične predmete)..... Vse bolj imam občutek, da je naloga današnje devetletke..... ustvarjati bebce !!!!!! .
Odpri..Oci
28. 03. 2012 17.05
+6
PS : Dokler je "naloga" učitelja.... odpredavati snov... ne glede na razumevanje.... je povsem brezpredmeto, ali to naredi v šestih... ali pa v osmih urah !!!!!!! Otroci ne bodo imeli prav nič od dodatnega "nabiranja ur" !!!!
KungFuPanda
28. 03. 2012 17.42
+3
Tebi očitno potem ni všeč učni načrt in ne delo učiteljev in ne mešaj teh dveh stvari. Problem je, da vsak minister nekaj spremeni in nikoli ne preteče dovolj časa, da bi ugotovili posledice teh odločitev.
tezkakovina
28. 03. 2012 19.01
+7
V interesu države je , da ima butasto rajo . Učitelji pa so državni uslužbenci . Še treba kaj dodati ?
fobija
28. 03. 2012 22.41
+1
moj polnoletni najstnik je prva generacija 9-letke, in ko sem rekel učiteljem, da je ta šola proizvodnja delavcev, so me začudeno gledali kot gaber
fobija
28. 03. 2012 22.42
delavci pa niso butasti, vseeno; delodajalci pa jih nimajo radi, kanede
enapupa
28. 03. 2012 23.03
+1
tezkakovina, se strinjam...dokler bo država imela butasto rajo, bodo lahko vladali in si delili zaslužke SnoopDoggyDogg: bolje bi bilo, če bi to rekel vladi oz. ministru, ker oni tam gori prosvetarjev itak ne jemljejo resno, medtem, ko so staršem zelo naklonjeni
bigcahuna
28. 03. 2012 16.36
-3
Po prebiranju komentarjev iz strani učiteljev sem samo še bolj prepričan, da vlada dela prav! Pridite v gospodarstvo pa boste videli. Enkrat na mesec roditeljski in skačete v zrak. Enkrat na mesec ste malo dlje v službi in se pritožujete! MINIMALAC če se mene vpraša!
tezkakovina
28. 03. 2012 19.03
+6
Naj mesec zamenjajo z enako izobraženimi iz gospodarstva , vsi bi riknili - 100% !
Click321
28. 03. 2012 20.57
-1
BogiEmil
28. 03. 2012 16.09
+12
Učitelji že dolgo ne vbijajo znanje v glavo naše mladine, bolj se jo bojijo, spoštovanja ni več, časi so se spremenili, torej, delajte, 8 ur, ni nič napačno, nobenih ugodnosti, da imate priprave doma, pa da se vam šteje v delavni čas, lari fari, nobenih likovnih dejavnosti, lari fari, zdej pa delajte ... enkrat, za vselej ... se pa oproščam večini pedagogov, ker vem, da to počnejo s srcem, vendar, ena smet iznakazi vse ...... pa še to ... govorim iz izkušenj .... zatorej ... vsem poštenim in delavoljnim pedagogom želim vse najbolje .... tistim šleparjem pa .... delaj ....
Odpri..Oci
28. 03. 2012 16.48
+5
Namesto, da bi učence učili RAZMIŠLJATI.... jih učijo PIFLANJA na pamet....
enapupa
28. 03. 2012 16.49
+12
če imaš urejeno vso papirologijo, ki jo predpisuje zakonodajo, še kako krepko delaš, a žal v kabinetu in v razredu...če pa ne pripraviš nobene priprave pa prišparaš na času...strinjam se, če bi učiteljem bilo dano na razpolago več časa z učenci in manj birokracije, da bi z veseljem sprejeli prvo varianto... kdo izobračuje učence, dijake, študente za bodoče poklice? učitelji vendar in tega se v današnji državi ne zavedamo... BogiEmil, predstavljaj si 25 učencev v razredu, od tega 3 učenci, katerim se mora nuditi individualna pomoč, 3 s statusom nadarjenih, 2 učno zelo šibka učenca ter zlata sredina, v kateri se spet izvaja individualizacija...kako naj učitelj obvladuje toliko svetov naenkrat v eni šolski uri...zavedaj se, kako so nekateri starši utrujeni, ker jih utrudi njihov npr. 7-letnik....pazi, utrudi jih 1 otrok, kako utrudi 20 do 25 učencev 1 učitelja, pa ti najbrž ni znano...LE ČEVLJE SODI NAJ KOPITAR!!!
enapupa
28. 03. 2012 16.50
+10
Odpri..Oci...odpri oči, a misliš, da učitelji učijo, kaj sami hočejo? mislim, da morajo slediti učnemu načrtu...tako da menim, da so tukaj za to, kaj se poučuje pri predmetih kompetentni ustvarjalci teh načrtov, katerim zakonsko učitelji morajo slediti, sicer dobiš...knjižico...
Odpri..Oci
28. 03. 2012 16.53
+4
enapupa... preberi kaj sem napisal zgoraj (v opravičilo učiteljem) !!!!! . PS : Nas je bilo v razredu 31 !!! V istih (le starejših) učilnicah kot danes.... s tem, da so pred parimi leti dogradili7 novih učilnic.... za manj učencev na šoli !!!! . Ravno tako ni bilo nobenega ločevanja na "nadarjene", "normalne" in "pod-normalne" razrede, kar ponekod počnejo danes...... Edina "anomalija" je bila, da je "izvenserijsko nadarjeni" sošolec "preskočil" razred (iz prvega poletja 6. razreda v drogo poletje 7. razreda).... potem ni šel v vojsko.... in je na MAFIJI (Fakulteta za matematiko) diplomiral kot najmlajši v (dotakratni) zgotovini.... Danes pa je (kakšna škoda talenta) asistent za statistiko na Ekonomski fakulteti.... (no ja... pred petimi leti... morda je danes že predavatelj) !!!!!!
enapupa
28. 03. 2012 17.26
+8
če imaš v nalogi navodilo: opiši...naštej...povzemi...itd. so to vprašanja minimalnega standarda znanja, kar pomeni učenje na pamet (piflanja), če pa se najdejo navodila kot so: utemelji...izrazi...itd. pa gre za naloge višje taksonomske ravni oz. višjega standarda znanj, kjer učenci pokažejo še kaj več kot na pamet naučeno snov...veliko se dela na slednjem in tudi meni je žal, da zakonodaja dopušča delitev učencev po ravneh učne sposobnosti...ampak treba je vedeti, da se tudi učitelji z marsičem ne strinjamo, pa nam nihče ne prisluhne...takoj ko spregovori naša stroka, smo z vrha (od teoretikov, ki niso bili v razredu) takoj poteptani...mi bi še kako želeli drugačnega sistema!!!
Kristina Kracun
28. 03. 2012 18.39
+7
Učitelji absolutno ne moremo bit krivi, če je zakonodaja takšna, če so učni načrti iz leta v leto polnejši in zahtevnejši, razpredalčkani, tako da se ven ne znajdeš. Učitelj je tisti, ki posreduje snov vedno bolj zagovarjanim otrokom! Služba je čudovita, ampak so tudi slabosti, ki pa jih vidimo samo učitelji! Mene predvsem najbolj jezi to, da pametnjakujejo tisti, ki nimajo osnovne ideje o tem, kaj pomeni poučevati pod pogoji, ki nam jih nonstop predlaga vlada! Ko se navadiš enega sistema in ti vrže nove pogoje! Ena pupa, popolnoma se strinjam s tabo! Učitelj bit ob današnjih danih pogojih je hudičevo težka naloga in še kako vredna spoštovanja! 8-urni delavnik si lahko nekam vtaknete, dokler ne bodo urejene birokratske zadeve (nismo tajniki, a postajamo!), dokler starši ne bodo začel vzgajat svoje otroke, dokler se vlada ne bo spametovala in imela več posluha za to, kaj se dejansko mora v šolstvu spremenit!
fobija
28. 03. 2012 23.32
mi nimamo pojma o vašem delu, vi nimate pojma o našem delu, torej kam bomo prišli; več jih je napisalo pridite malo v nižine pa boste občutili tudi druge čare, mi se ne smemo pritoževati, a vi pa se lahko?
narobe_svet
30. 03. 2012 15.13
NIKOLI se nismo pritoževali, samo ni nam všeč, da pljuvate po nas!!!!
Majda Božnar
28. 03. 2012 16.02
+15
Tukaj prav gotovo ni mesto, kjer bi se človek lahko norčeval. Saj učitelji vbijajo znanje v glavo naše mladine, delno jih morajo tudi vzgajati (če imajo starši tako službo, da so otroci v podaljšanem varstvu), ampak glede na to, kdo vse se nahaja v našem parlamentu in na vodilnih direktorskih položajih - učiteljev in profesorjev sploh ne potrebujemo - greš čez mejo, kupiš spričevalo ali pa prepišeš ....
fobija
28. 03. 2012 23.34
+1
po petem razredu ni podaljšanega bivanja, morajo iz šole, pa čeprav čakajo 2 uri na bus za domov
Kristina Kracun
28. 03. 2012 15.49
+17
Kratko in jedrnato. Jaz ne sodim o delu zdravnika, policaja, pravnika, itd., ker se na njihovo delo ne spoznam. Spoznam pa se na delo učitelja in o tem lažje sodim in povem kaj, kar marsikateri tukaj nima pojma (razen pedagogov). Stvar je taka. Nekaj glede 8-urnega delovnika se bo moralo narediti, ampak s posluhom učiteljev in ravnateljev. Dragi ostali, ki niste pedagogi...prosim za vsaj malo strpnosti. Na videz lepe stvari, še ni nujno, da so idealne. Ko se pogovarjate o tri mesečnem dopustu, verjetno ni čisto tako, kajne? Iz leta v leto je več birokracije, ki jo je potrebno rešiti takrat, ko mislite, da se mi 3 mesece sončimo na plažah. Žal:) temu ni tako. Ne predstavljate si, kaj vse je pri poklicu učitelj. Čedalje manj spoštovan poklic. Če že napišete kakšen komentar, vsaj pazite, da ne boste preveč pametni in se mogoče tu in tam ugriznite v jezik, ker nikoli ne obstaja samo en prav.
jnsfsf
28. 03. 2012 16.00
+5
cavalierKing
28. 03. 2012 16.00
+10
Dejatvo je, da zaradi nekaj (ali večine) slabih ali neodgovornih učiteljev pada slaba luč na vse. Kot je prej omenila tudi ena od mislim, da učiteljic, da zaradi nekaj učencev v razredu velja, da so vsi nevzgojeni. Kot mati 12 letnega sina se zavedam, da nimate lahkega dela, ker vidim koliko truda vlagava z možem, da je najin sin vsaj približno vzgojen v nekih okvirih. Je pa res, da je napaka v sistemu, ker nimate več nobene pravice. Otroci sami ugotavljajo, da je boljše, če ima učitelj v razredu red.
9794106
28. 03. 2012 16.06
+12
Kar se tiče otrok in njihove razposajenosti, da ne bom rekla žlehtnobe, je marsikaj kriv tudi naš učni program (ne učitelji, da ne bo pomote). V prvi triadi osnovne šole imajo kar nekaj tem na pravice otrok - vse lepo in prav - samo jaz sem svojim povedala, da obstajajo tudi dolžnosti in pravila. Pa smo kar na hitro zaključili z pretiranimi pravicami!!!!
tezkakovina
28. 03. 2012 19.08
+1
Otrok naj se igra in uči . Pravice in dolžnosti pa so samo pesek v oči . Vemo za koga .
Uporabnik811241
28. 03. 2012 15.48
+6
Vsi delamo za nek zaslužek vendar zakaj nekdo noče pri 1500 eur popustiti za 50 eur drugi bi pa morali od 580 pustiti še 100 eur a je res naše delo tako malo vredno naprem javnemu sektorju ! Država ,ki se je zavozila v 21 letih je pač pred propadom in rešitev je treba najt vendar vsak reče ne pri meni in nato pride spet na račun delavec z 580 eur !
LiuMb
28. 03. 2012 16.06
+7
enapupa
28. 03. 2012 16.53
+2
fizikalec, kdo ima 1500 eur plače? in 50 eur je za nekatere veliko denarja
Uporabnik811241
28. 03. 2012 16.59
+2
sigurno je veliko vendar tisti ki dobi 580 za njega je še deset veliko !! Razumi da za plače javnih uslužbencev garamo v gospodarstvu !