Slovenija

FOTO: 'Ljudje so glasovali tudi proti vladi'

Ljubljana, 10. 04. 2011 16.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Premier Pahor padca referenduma o malem delu ne označuje kot usodnega, čeprav gre za enega od reformnih ukrepov. Pravi pa, da je jasno, da ljudje niso glasovali le proti zakonu, pač pa proti vladi.

Borut Pahor - 4
Borut Pahor - 4 FOTO: Miro Majcen

Predsednik vlade Borut Pahor je dejal, da položaj na področju začasnih in občasnih del ostaja neurejen, slab in neprimeren za čas, ki je pred nami. "Žal ljudem ne morem ponuditi ničesar, kar bi jim bilo všeč," je na vprašanje, kaj lahko vlada naredi za večjo všečnost pri ljudeh, dejal premier. "Do konca mandata bom delal tisto, za kar mislim, da je prav, ne pa, kar mislim, da je večini ljudi všeč," pravi. Tako Pahor napoveduje, da se bo zavzemal za reformno politiko, dokler bo predsednik vlade.

Ocenil je, da neuspeh zakona o malem delu na referendumu pomeni tudi glas ljudstva proti vladi. "Ljudje niso glasovali samo proti zakonu, ampak so se izrekli tudi proti vladi, o tem ni nobenega dvoma," je dejal.

Tistim, ki so se na referendumu izrekali proti vladi in ne proti zakonu, pa pravi: "Najkasneje prihodnje leto bodo imeli priložnost, da izvolijo novo vlado." Po njegovem mnenju bodo tedaj veliko več pozornosti dobili populisti in demagogi. "Kot prijatelj in državljan, ne kot predsednik vlade, vam rečem: Bojte se jih. Nič dobrega vam ne bodo prinesli," opozarja. "Če bomo v naslednjem mandatu žrtve tega populizma in demagogije, se nam piše gorje," je pristavil.

Sicer pa premier zakona o malem delu ne označuje kot usodnega, kljub temu da gre za enega od reformnih ukrepov. Zdaj se bodo namreč v vladi osredotočili na uspeh pokojninske reforme, ki je po Pahorjevem mnenju ključna. Referendum o pokojninski reformi bo po Pahorjevem mnenju odločal o enem najpomembnejših vprašanj paketa reform sedanje vlade. "Danes ni več nobenega dvoma, da je to reformna vlada, ljudem bo v zgodovinskem spominu ostalo, da so se na referendumih odločali o stvareh, ki so spreminjale obstoječe stanje, ki očitno ne ustreza zahtevam časa," je poudaril.

Preberite še: Kako nasprotniki zakona o malem delu gledajo na neuradne rezultate referenduma?

'Kampanja je bila zelo demagoška'

Padec zakona o malem delu je po mnenju ministra za delo Ivana Svetlika znak, da se ljudje še ne zavedajo pomena reform in da bo treba še veliko vložiti v ozaveščanje, da brez reform izhoda iz krize in boljše prihodnosti ni.

Svetlik je tudi dejal, da se postavlja vprašanje zadostnega obsega sredstev za financiranje novega štipendijskega zakona. Slovenja je sicer v globalni tekmi, na katero se bo morala odzvati, to dejstvo pa bodo morali spoznati tudi sindikati, je poudaril Svetlik. Referendumska kampanja je bila po njegovih besedah "zelo demagoška", podajale pa so se tudi napačne informacije, da gre za kršenje delavskih pravic.

Minister sicer meni, da gre za slabo popotnico za nadaljnje reforme, za katere se bodo borili, da bi bile uveljavljene. "Če hočemo stopiti iz krize, je treba storiti odločen korak," je dejal minister. Novi projekti bodo po njegovih besedah zastavljeni bolj odločno predvsem v smislu prepričevanja ljudi

Ivan Svetlik - 2
Ivan Svetlik - 2 FOTO: Miro Majcen

Svetlik je dejal, da so drugi koraki vlade večji, brez teh korakov pa se bo po njegovem mnenju treba resno zamisliti nad tem, kaj Slovenija lahko pričakuje v prihodnje.

"Poznamo razmere v nekaterih drugih državah, kjer so oklevali z reformami ali pa se jih sploh niso uspeli lotiti, in vemo, kakšni so ti scenariji bili," je dejal. Ob tem poudarja, da v vladi ne razmišljajo o tem, da bi opustili reformne namene, ampak bodo delali intenzivno naprej.

Težavo sicer Svetlik vidi v tem, da lahko vsaka interesna skupina blokira nepopularne razvojne spremembe. Rešitev vidi v tem, da bi se tako koalicija kot opozicija dogovorili, da je to potrebno v interesu državljanov spremeniti. Glede sodelovanja s sindikati je Svetlik še dejal, da so jim že do sedaj "na neformalni ravni ponujali roko, žal pa je niso hoteli sprejeti". Ob tem je poudaril, da vlada pri pokojninski reformi ne bo popuščala.

Dodal je, da je v prihodnosti treba premisliti, kateri ukrepi bi bili sedaj možni pri regulaciji študentskega dela. Pri tem je kot eno od možnosti omenil tudi drugačno obdavčitev študentskega dela.

Preberite še: Po doslej znanih delnih neuradnih izidih današnjega referenduma o zakonu o malem delu je že mogoče sklepati, da so volivci večinsko zavrnili uveljavitev zakona.

Katarina Kresal: Zakon o malem delu ljudem, ki delajo, ni ničesar jemal

Predsednica LDS Katarina Kresal je izrazila obžalovanje, da je padel zakon o malem delu. Ta namreč ljudem, ki delajo, ni ničesar jemal, je poudarila. Zaradi odločitve volivcev po njenih besedah upokojenci ne bodo mogli ostati aktivni še po upokojitvi, nezaposleni v času iskanja redne zaposlitve ne bodo mogli delati in si s tem povrniti osebno dostojanstvo, študentje pa ne bodo mogli dobiti uradno priznanih delovnih izkušenj.

Sodeč po njegovih izjavah, Pahor svojih prizadevanj za reforme še ne namerava obesiti na klin.
Sodeč po njegovih izjavah, Pahor svojih prizadevanj za reforme še ne namerava obesiti na klin. FOTO: Miro Majcen

Pavel Gantar: Zakon najbrž veliko ljudi niti ni prebralo

Obžalovanje je v imenu stranke Zares izrazil tudi predsednik državnega zbora Pavel Gantar. Dejal je, da se je danes odločalo še o marsičem drugem in ne samo o zakonu o malem delu, ki ga po njegovih besedah najbrž veliko ljudi niti ni prebralo. "Odločalo se je o zaupanju v politiko nasploh, ne samo v koalicijsko ali vladno politiko," je poudaril.

Majda Potrata: Izid bi bil drugačen, če bi referendum potekal kmalu po študentskih demonstracijah lanskega maja

Poslanka SD Majda Potrata je dejala, da je bila udeležba na referendumu o malem delu boljša kot tista na referendumu o zakonu o Radioteleviziji Slovenija, kar po njenem mnenju pomeni, da so volivke in volivci vendarle čutili večjo zavezanost, da pridejo izrazit svoje mnenje. Anomalije študentskega dela bo potrebno odpraviti, da ne bi slabo vplivale na ostale segmente dela, je poudarila. Dodala je, da bi bil rezultat drugačen, če bi bil referendum o malem delu kmalu po študentskih demonstracijah lanskega maja. Referendumski izid sicer po njenem mnenju ne bo vplival na delo koalicije.

Naša fotografa sta sicer na volišču ujela Pahorja, Svetlika in Jankovića. Fotografije si lahko ogledate v spodnji fotogaleriji.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (306)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikiz123
12. 04. 2011 22.45
Samo.Jst11.04.2011, 07:33 ...recimo, da so jutri nove parlamentarne volitve... koga dobimo na oblast? Janšo...? človeka, ki ga dejansko gledamo že 25let in ki je že bil na oblasti...kaj je naredil? Hmmm, NIČ oz. toliko, da je po 4ih letih letel kot glinen golob! Kdo je še..aja, Jelinčič... njega tudi gledamo že 25let... kdo še ostane kot alternativa? Hmmm... Žerjav...mah, sej on kot on je uredu, sam vsi ostali okoli njega niso vredni kritike, še manj pa omembe... Slovenija trenutno ne rabi ne levih ne desnih, ampak sposobne in teh na žalost na vidiku NI! Najbolj žalostna pa je ignoranca slovenskega naroda, ki brez si prebrat 5 strani teksta, verjame takšnim in drugačnim trobilom ter nasprotuje nečemu, izključno na podlagi tega, kdo je predlagatelj.. popolnoma se strinjam...
tinaburga
11. 04. 2011 16.29
ah,pahor,bejž dokler maš čas...k nekdo ga bo....vse nam je uničil,še te fabrike k so solidno delale,laufale,je mogu nabit davek,da zdj se zapira,to je naša slovenska vlada!!
justff991
11. 04. 2011 16.13
ja bravo Pahor, ka si ugotovu .. s tem, ku bi najrat ubogemu narodu še zadne gate sleku, si ti in tvoja vlada res ne zaslužta kakšne podpore ... mamo pa tut mi dost take vlade, ku ubogim kruh odžira, tajkunom pa pusti, da kradejo in si polnejo prepolne žepe.. tak da odstopi ti & tvoji kolegi in to je to..
Proo
11. 04. 2011 13.40
pahor ena navadna pšenica si ki jo noben noče požeti na zdej pa maš......................!
Danijel Fric
11. 04. 2011 12.10
Težavo sicer Svetlik vidi v tem, da lahko vsaka interesna skupina blokira nepopularne razvojne spremembe. Razvojna reforma zame je čiščenje pri koritu in javni upravi nasploh, pred roko pravice spraviti tajkune in lopove, vrnitev pokradenega na svoje mesto itd. Danes pa vso svinjarijo pridelano s strani vseh vlad v 20-tih letih obešajo na delavce davkoplačevalce. Ve se s kom se je to začelo in nadaljevalo iz ozadja, vsi ti bi morali odgovarjati za potop države. Ljudje imajo prevar, laži in obremenitev s strani države dovolj. Tej vladi ni več za zaupati in naj razmišljajo o svojem odhodu. Kdo, ki bo naslednji prevzel funkcije, s takimi bedastimi potezami ne more doseči sprememb na bolje. Mislim da smo se Slovenci ob naših političnih prevarantih malo spametovali !!!!!!
elephantus
11. 04. 2011 11.04
Nemci so reforme delali 3-4 leta nazaj in več let je bilo potrebnih, da so se pojavili učinki. Ker Janša pravi čas v času debelih krav ni naredil popolnoma nobene reforme in so ga vsi reformisti zapustili (npr. Damjan), ima zdaj vlada veliko težjo nalogo, ker bi morala izvesti toliko več reform ampak tako, da ti za vsako stvar takoj naredijo referendum pač ne gre več, ker bomo propadli. Če Janša v zlatih letih ni naredil nobene reformne poteze ga pač ne moremo imeti za nekoga, ki bi nas rešil. Pošteno se vprašajmo kdo od nas ali pa naših prijateljev, ki so šli na referendum je sploh prebral zakon. Ne, večina jih je glasovala ne po vsebini ampak po politični pripadnosti.
Danijel Fric
11. 04. 2011 10.00
Glede študentskih servisov bi rekel sledeče, zakaj so se sprivatizirali, zakaj ni pravega nadzora nad njimi in zakaj se zaslužen denar ne porabi za štipendije ali pa drugače, servise ukiniti in naj njihovo delo prevzame borza dela. Mislim da tu obstaja dosti oblik, ki bi bile v prid študentom.
HLAPCI.HLAPCI
11. 04. 2011 09.37
nikiz12311.04.2011, 08:19 -2 Ljudje so volili proti ker: 1. Jim ni všeč Pahor (tudi meni ne, a kaj ima to veze z zakonom?) 2. Jih je prepričala draga propaganda študentskih servisov (ki so denar porabili za si rešili rit, namesto da bi šel študentom) 3. Ker je kul in si car, če si PROTI državi in sistemu, ponavljaš, kar slišiš in si zakona sam sploh nisi prebral,.. Ok, kaj bomo pa zdaj? Na zavodu služb ni, so na študentskih servisih, ko nimaš statusa, ne moreš delat.. Imaš izkušnje, ki ti niso nikjer priznane, nimaš delovne dobe, delodajalec ima lahko same študente zaposlene, ki delajo non-stop, ampak važno, da se nič ne spremeni, da so ljudje lahko še naprej PROTI.. jep jep
Aleander_
11. 04. 2011 09.37
Borut&Co. predlagan zakon je katastrofa in prav je, da smo ga zavrnili. Kaj bi z njim dosegli? še več dela na črno - študentje bi legitimno delali na podlagi napotnic, prejemali minimalno plačo, razliko, ki si jo podjetnik lahko izplača preko potnih stroškov, pa na roko. Lažja zaposlitev upokojencev in tistih na borzi? Malo morgen, ker ti že sedaj lahko delajo, če bi želeli. Ker pa le peščica upokojencev želi delat, pa ni bilo potrebno spreminjat zakonodaje... Zagotovite raje, da bo sistem nadzorovanja učinkovit - ne more en študent imeti 2 napotnic hkrati in delati v 2 podjetjih sočasno. In ne zapravljat proračunskega denarja za plačila pravnim strokovnjakom za pisanje novih in neživljenjskih zakonov - amaterji! Predlagam tudi spremembo ZDDV-1 (umik 66.a člena), ki je v nasprotju s sistemom DDV!
Ian Fras
11. 04. 2011 09.35
Vsi studentje pisete kako nimate denarja studirat ? a ste ze poskusili najti kakšno službo? Bi mogoce studirali ob delu.. Ne to pa ne. Vse se vam more prinest k riti, seveda da vasi starsi nimajo denarja, ce morjo od lastne plače odštevat denar za večne študente!!! Ce bi se to spremenilo, bi vaši starsi zaslužili več in vi bi lahko studirali, ampak ne, ste raje poceni delovna sila, ki se jo s pridom izkorišča, pri tim pa trpi cela država !
Meritmut
11. 04. 2011 09.09
Kje je moj komentar?!? @nikiz123 Se popolnoma strinjam s tabo! Ljudje brez hrbtenice se ravnajo po trendu!!!
Danijel Fric
11. 04. 2011 09.06
Spoštovana vlada, dobili ste odgovor in rezultat vašega neuspešnega dela, zato bolje da počasi začnete pakirat kovčke, dela za vas tako ali tako več ni in dajte možnost perspektivnejšim, ki jih v naši državi ne manjka. Z glavo skozi zid ne gre !!!!
Meritmut
11. 04. 2011 09.05
@nikiz123 Se popolnoma strinjam s tabo. Ljudje nimajo hrbtenice in se odločajo glede na "trend"! Sramota!!
flamengo
11. 04. 2011 08.47
Odstopiti bi morala celotna sedanja oblastna garnitura, vključno s predsednikom države, ki se je leta 2008 udeležil protivladnih demonstracij in tako pomagal sedanji garnituri na oblast, čeprav bi moral biti kot predsednik države nevtralen in je tako podprl tako neuspešno politiko. Odstopiti bi morali zato, ker niso sposobni peljati Slovenije sodobnem času ko smo člani EU in še vedno razmišljajo na način kot je bil v jugi. Prav tako bi morala odstopiti vodstva reprezentativnih sindikatov, ki niso reagirala na množična odpuščanja delavcev.
dule100
11. 04. 2011 08.45
Če hočejo, da bo zakon o pokojninski reformi uspel, mora Gulič začeti k maši hodit !
nikiz123
11. 04. 2011 08.19
Ljudje so volili proti ker: 1. Jim ni všeč Pahor (tudi meni ne, a kaj ima to veze z zakonom?) 2. Jih je prepričala draga propaganda študentskih servisov (ki so denar porabili za si rešili rit, namesto da bi šel študentom) 3. Ker je kul in si car, če si PROTI državi in sistemu, ponavljaš, kar slišiš in si zakona sam sploh nisi prebral,.. Ok, kaj bomo pa zdaj? Na zavodu služb ni, so na študentskih servisih, ko nimaš statusa, ne moreš delat.. Imaš izkušnje, ki ti niso nikjer priznane, nimaš delovne dobe, delodajalec ima lahko same študente zaposlene, ki delajo non-stop, ampak važno, da se nič ne spremeni, da so ljudje lahko še naprej PROTI..
flamengo
11. 04. 2011 08.14
Je tako narcisoiden, da mu je šele zdaj užgalo, da nekaj ne štima. Nič čudnega, saj se na javnost ne ozira. Ogromno brezposelnih, ogromen javni dolg, nazadovanje v gospodarski rasti, afere z ministri njegove vlade, nizka javnomnenjska podpora celo v pro levičarskih časnikih, ti signali mu niso bili dovolj.
dule100
11. 04. 2011 08.06
Lepa slika. Samo Golobič manjka. Kaj jim je zdaj kapnilo, da jih ima 80% Slovencev poln kufer ?
resslovenka
11. 04. 2011 08.05
Zgledi vlečejo. Mi v Sloveniji se že dolgo nimamo čemu oz. po kom zgledovati. Zakaj se potem čuditi. To kar se je zgodilo pri nas v zadnjih 20 letih je nacionalna katastrofa,
Zakon1
11. 04. 2011 07.57
Desnica je itak glasovala proti zakonu in proti vladi, ker ona itak glasuje proti vsemu, kar ni njeno, LEVICA, katera je glasovala proti zakonu o malem delu pa je v resnici glasovala le proti slabim idejam in slabim ravnanjem vlade, ne pa kar proti vsemu od vlade ali proti njej. Torej se da marsikaj izboljšati.!