Slovenija

Je sprava potrebna?

Ljubljana, 02. 06. 2015 12.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Preverjeno!
Komentarji
169

Pogosto govorimo o spravi. Pa sploh vemo, o čem govorimo? Kaj pomeni sprava in kdo se sploh spravlja? Spomenka Hribar, ki je pred leti odprla razpravo o narodni spravi, pravi, da ne bi smel nihče siliti ne partizanov ne domobrancev, da se spravijo med seboj.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (169)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kometikjami
08. 06. 2015 15.32
+0
Zame je sprava to: Če se nekje (v gostilni, na ulici, na rojstnem dnevu, kjerkoli) začne pogovor na temo delitev v smislu domobranci-partizani in o tem, kaj je kdo od njih naredil ..., vsak človek, ki si resno želi spravo, tak pogovor prekine, z argumentom, "To ne sodi sem./ To nas samo deli, dajmo se pogovarjat o čem bolšem/ in podobno." Če bi to počela večina Slovencev, je to zame SPRAVA. Vsak od nas mora nekaj naredit in ne čakat, da se bo sprava "kar zgodila"!
Gavrane20
03. 06. 2015 19.46
+8
Jst sm takoj za da se nehamo obremenjevati stem , ampak pod dolocenimi pogoji nikjer v Sloveniji ne sme stati spomenik Domobrancem , opravicijo naj se za vse na tisoce mrtvih nedolznih ljudi med vojno in nehajo govoriti o tem kako strasen je bil komunizem , ker sploh niti ni bil je imel napake kot jih ima demokracija ... pokopati pa vse zrtve kere najdejo tako domobrance kot partizane in to je to .. vsak politiki ki bo po tem se kdaj omenil to temo pa takoj izkljucitev iz politicnih krogov .. basta
ginger 1
03. 06. 2015 17.59
-8
Levaki bi se radi spravili,da bi se naprej nemoteno vladali in lastninili za nic drugega se ne gre.Spomenka predlaga spravo...narobe svet !!!Po drugi vojni so nacijonalizirali in podrzavili vse,kaj so nasi dedki ustvarili od objektov do umetnin,potem je prisel cas nasih ocetov,ki so ustvarjali za skupno dobro v yu.Evo zdaj levaki s starimi koreninami pospeseno PRIVATIZIRAJO.Ena in ista stranka lupi Slovenskega cloveka ze 70 let...in ni videti konca...!!!
piljan
03. 06. 2015 18.09
+7
Samo ena napaka,pozabil si povedati,da je bilo največ lopovčine omogočene med obdobjem 04-08 in to levim in desnim.Predsednik vlade v tistem obdobju popolnoma nesposoben in hvala bogu se ne bo nikoli več ponovilo.
deathbite
04. 06. 2015 18.46
+2
ginger,ti si tragedija tvoje družine. Bog se te usmili.
deathbite
03. 06. 2015 17.35
+11
Zakaj bi se pošteni Slovenci "spravili" z izdajalci., ki se niso nikoli opravičili za svojo kolaboracijo?! Mogoče, ko skupaj z RKC priznajo svoj greh "pred ljudmi in pred bogom" in se pokesajo. Povojnih pobojev ne bi bilo, če ne bi bilo kolaboracije. V vsakem primeru bi belogardisti umrli. Če bi nacizem zmagal, bi jih nacisti pospravili. V tem je njihova tragedija. Kolaboracija je bila korak v smrt, v vsakem primeru.
srebrnibreg
03. 06. 2015 17.20
+10
S tistimi, ki so izdali lastni narod in domovini ni bilo nikjer v svetu sprave in je tudi pri nas ne more biti.
piljan
03. 06. 2015 17.31
+7
Tako je.Sploh pa niti ne vem s kom se naj spravljam,če jaz in moji predniki z tem niso imeli nič.
sinhron
03. 06. 2015 13.09
+6
Sprava , je pri nas sploh to mogoče doseči , ker tisti , ki so povzročili kolaboracijo ( raje uporabljam izraz : KVIZLINŠTVO , ker bolj natančno opredeljuje delovanje domačih izdajalcev in njihovih botrov ! ) , to je cerkev , ki je v strahu pred komunizmom pričela s propagando o grozodejstvih komunistov in organizirala vaške straže , domobranske odrede , belo gardo itd ,. in jih na Ljubljanskem trgu podarila okupatorju ! In sedaj prav cerkev in ostanki kolaboracije želijo spravo - BREZ JAVNEGA OPRAVIČILA SLOVENCEM - da bi tako skozi stranska vrata rehabilitirali cerkev in kolaboracijo !
irheala
03. 06. 2015 15.17
-7
8 junija, leta 42, so v Sodržici tvoji rdeči heroji zadavili in s kolom potolki visoko nosečo učiteljico Ivanko Novak, ki si je pred tem morala sama kopati grob. Toliko o vaših izdajalskih teorijah. Nobene sprave z morilci Slovenskega naroda. Glede nato, da so vaši očetje imeli pogum pobijati noseče ženske, je jasno, zakaj se vi, njihovi izmčeki, skrivate po raznih formih. Heroji po očetih.
deathbite
03. 06. 2015 17.29
+8
V Kozlarjevi gošči so domosranci pobili sto žensk in otrok. Pomagali so okupatorju pobiti več kot 50.000 zavednih Slovencev. irheala, že tvoj nick spominja na izmet. Tak redek. Driska, po domače! Pa lep dan ti želim v mesecu maju, ko praznujemo 70 let zmage nad takimi "izmečeki"!
piljan
03. 06. 2015 17.33
+8
Še Nemci so se zgražali nad krutostjo kolaborantov in so se raje umaknili,da niso gledali.
deathbite
03. 06. 2015 17.37
+7
Ubiti v Kozlarjevi gošči niso bili obsojeni na sodišču. Samo pobiti. Zakaj otroke? Partizani so po vojni vsaj mlajše od 16 let spustili.
deathbite
03. 06. 2015 17.39
+8
Tisti ki danes objokujete nacizem in kolaboracijo ste vredni manj od peščenega zrna v puščavi, manj od "izmečeka". Bi kaj drugega napisala, pa bi me zbrisali...
Uporabnik1175947
03. 06. 2015 12.57
+7
Dokler ne bodo znali ločiti med vzrokom in posledico, zame sprava ni mogoča.
Raspunin777
03. 06. 2015 11.08
-9
Z morilci nosečih žen in otrok ni sprave ! Toliko o plemenitem boju KP.
piljan
03. 06. 2015 11.25
+11
Ja ,kar precej svinjarij se je dogajalo na sv. Urhu,Turjaku in celi Slo.
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 12.07
+11
piljan
03. 06. 2015 12.16
+6
Kraji,kjer so se dogajali zločini je veliko,samo ,da jim takrat pade mrak na oči.Sploh pa bog ne daj,če bi zmagali kalaboranti ,nebi bilo nič drugače,če ne še hujše,samo imena bi bila druga.
ginger 1
03. 06. 2015 10.46
-9
V sfrj je bilo dolga desetletja prepovedano kritiziranje vodstva kpj...se vedno je med ljudmi prisoten strah...kaj vse se nismo izvedeli o temu pobalinstvu...pocasi bo prislo cisto vse na SVETLO pa ceprav je Ertl v letih 88-93 ukazal unicenje arhivov...!!!
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.53
+5
Tudi danes, če kritiziraš stranko v kateri je tvoj direktor, letiš iz službe.
AtaAufbiks
03. 06. 2015 10.30
+6
Na spravo pa lahko kolaboranti gladko pozabijo, ker je ne bo! Imeli so možnost, da se opravičijo za vse zločine, pa tega niso hoteli storiti, namesto tega pa so za svoje zločine obtoževali vse druge!
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.44
+5
Točno tko. Jaz se z narodnim izdajalcem in človekom, ki je prisegel okupatorju lojalnost in zvestobo, ter mu pomagal pri deportacijah slovenskih domoljubov v uničevalna taborišla, pomagal pri pobijanju,.......s takim človekom se jaz ne morem nič spravljati al kaj že.
irheala
03. 06. 2015 09.54
-1
Admin bi lahko tudi pojasnil, zakaj dovoli uporabniku prašek, izvensodno pobite otroke, ženske in starce imenovati smeti ?
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.19
+3
irheala
03. 06. 2015 10.41
-4
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.45
+5
Tam prašek govori o izdajalcih in okupatorjevih pomagačih, ne pa o starcih otrokih, ženskah,...
irheala
03. 06. 2015 09.53
-7
Sprava po rdeče. Oni povedo, kdo ima prav in kaj je res :) Itak, tovariši, itak :) Je pa res, da so se rdeči morilci lepo spravili. Oz so lepo spravili državno premoženje v svoje žepe.
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.20
+8
Aha, Zvonovi, Bavčar, Tovšak,....sami rdeči morilci. Podaj prijavo, če veš za zločine in so ti zločinci znani.
irheala
03. 06. 2015 10.43
-8
Polna Slovenija morišč, zločinci pa rdeče penzije dobivajo. Kako mislite, da boste to še skrivali, ko že tuji zgodovinarji pišejo o pobijanju nedolžnih ljudi ?
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.47
+7
Keri zločinci? Daj imena, ne kar na pamet v skladu z nedeljskim politikantsvom in vašim agitpropom.
irheala
03. 06. 2015 15.19
-4
M_teorija
03. 06. 2015 09.28
+4
Za začetek bi bil napredek, da se vsak spravi s sabo!?
korintos23
03. 06. 2015 09.22
+9
Kako to zgleda hočejo zdraharji doseči da so se domobranci borili na strani zaveznikov!
irheala
03. 06. 2015 10.01
-8
Domobranci so se borili proti komunistični bandi. Ni res ? Komunisti pa za oblast nad Slovenskim narodom.
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.17
+10
Domobranci so se borili za klerofashistično bando in za tuje okupatorje, ki so jih tudi plačal za pobijnaje domoljubnih Slovencev.
irheala
03. 06. 2015 10.44
-5
In še vedno proti komunistični bandi, ki je okupirala Slovenijo do leta 1991.
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.50
+5
Proti vsakemu, ki takratni klerofashisticni bandi ni bil lojalen, zvest in pohleven. Večina vseh pobitih domoljubnih slovencev, večina vseh deportiranih v taborišča,.....niso bili komunisti, niso bili člani KP, ampak so bili samo zavedni Slovenci.
korintos23
03. 06. 2015 09.20
+4
Mamica od 100 nicknega je bila *rasica da se tako nesramni izraža?
irheala
03. 06. 2015 09.49
-3
M_teorija
03. 06. 2015 09.19
+3
Itak, spravni seX je tabulši!?
M_teorija
03. 06. 2015 09.30
+2
Janez bi s tistim v odsevu pol najbolj uživov!?
pkorosec
03. 06. 2015 08.57
+3
Sprave nikoli ne bo, ker je po naravnem zakonu in po logiki vedno manj potrebna, se v sloveniji seveda vse bolj vrti okrog druge svetovne vojne. V dobi informacij in znanja, bi morala vsaka stran znati pomesti pred svojim pragom in priznati, da je vsak delal ne le napake, ampak tudi zlocine. In tako imamo danes 15 letnike, ki se gredo cyber vojne med rdecimi in belimi. Zakaj? Zato, ker je v sloveniji to prioriteta. Da pa se je samo v zadnjih 2 letih iz slovenijie izselilo okrog 18.000 slovencev v iskanju dela in pred nevzdrzno visokimi dajatvami drzave, pa se noben ne sekira.
Balki30
03. 06. 2015 08.46
+7
Od 2sv vojne je 70 let...če si bil takrat str 15....pol si dons 85....večina pa je bla starejša.....99posto jih je torej dons pokojnih....na obeh straneh.....zakaj se torej govori kot da so vsi še živi....sprava ni potrebna....sj so skor vsi pokojni.....pa to.
piljan
03. 06. 2015 08.55
+6
Zaradi zdraharjev,kot sta ivan in rode,ker jim to odgovarja za svoj obstanek.Zato tudi poizkusi za spreminjanje zgodovine.Nekateri so jima nasedli in jima slepo sledijo.
pkorosec
03. 06. 2015 08.57
+2
nista edina zdraharja. Imas dobre zdraharje tudi na levici.
piljan
03. 06. 2015 09.04
+9
Se strinjam,ampak simbolična sprava je bila v Kočevskem rogu med Kučanom in Šuštaršičem,ki jo je sprejel tudi Pučnik in je bil mir dokler na oder nista stopila tadva.Sploh,pa ,kaj se imamo spravljati vsi mi,ki smo rojeni po vojni?
irheala
03. 06. 2015 09.50
-6
piljan
03. 06. 2015 10.28
+2
Povej kdo laja več kot ti,samooklicani pekerski junak?
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.51
+3
piljan
03. 06. 2015 11.23
+2
Pred časom se je hvalil,da je bil v prvih vrstah borcev v Pekrah leta 91,tudi prisoten,ko so povozili tistega reveža,v resnici pa bebček niti blizu ni bil.Pa še več je takih cvetk,je celo sinko ofic...ne smem napisati,ker bom brisan.
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 11.48
+5
piljan
03. 06. 2015 11.54
+4
Je in zato ne vem zakaj bi se zaradi takih jaz spravljam,še posebno,ker sem rojen 20 let po dogodkih.
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 12.07
+8
Tudi jaz sem rojen 25 let po ww2 in tudi ne vidim razloga, da bi se s komerkoli kaj spravljal. Je pa res, da sem vedno na strani domoljubnega patriotskega upora proti tujim zavojevalcem, okupatorjem, imperialistom,...... Preziram pa domače kvizlinge.
deratizacija
03. 06. 2015 08.00
+21
Zanimivo, da je pri vsem skupaj najbolj glasna rimskokatoliška cerkev, ki bi se najbrž morala prva pokesati zaradi sodelovanje z nacifašizmom in obsoditi holokavst, kar je sicer malo težko, če papež izjavi, da je bila to božja kazen za Jude, ker so izdali božjega sina. Sprave med žrtvijo in morilcem ne more biti, ker to pomeni zanikanje žrtve in odpuščanje umora. Sicer pa imajo o spravi poleg cerkve še največ za povedati politiki, ki vse skupaj zopet izrabljajo zgolj za svoje politične in osebne interese. Dejstvo je, da želi cerkev skozi spravo rehabilitirati izdajalce naroda in sodelavce okupatorja, ki jih skuša prikazati kot borce zoper komunizem, ki so s figo v žepu sodelovali z okupatorjem. Še en dokaz več, kakšni hinavci dejansko so bili in so. V povojnih pobojih so bili pobiti predvsem pripadniki posebnih vojaških enot, ustaši, četniki in domobranci. Po petih letih klanja bi jim vsekakor morali pustiti, da mirno zapustijo Jugoslavijo. Tisti, ki so pobijali nevernike, ki niso hoteli sprejeti katoliške vere in se jim najbrž niti sanjalo ni, kaj je komunizem. Brezmejna zlaganost in hinavščina inštitucije, ki zlorablja naivnost svojih vernikov že dve tisočletji zgolj za svoj lastni interes.
irheala
03. 06. 2015 08.38
-13
pkorosec
03. 06. 2015 08.59
-6
ok, zahtevajmo od rimokatiliskega vrha v Sloveniji, da se opravici zaradi sodelovanja s okupatorjem. Se verjetno strinjate vsi levicarji, kaj ne? Potem pa pojdimo se do islamskega muftija v ljubljano in isto zahtevajmo od njega, da se islam opravici za sodelovanje z nacifasizmom. To pa vam ze ne bi vec disalo, kajne?
antiXfashizmXeuXgso
03. 06. 2015 10.26
+6
Če so muslimani v Sloveniji tudi kolaborirali z okupatorjem in pobijali Slovence, potem seveda.
deratizacija
03. 06. 2015 10.55
+4
pkorosec, res je, del Bošnjakov (muslimanov) je v 2. svetovni vojni sodeloval z okupatorjem skupaj z bosanskimi Hrvati v SS diviziji Handžar, kot odgovor na poboje civilnega prebivalstva, ki so jih izvajali četniki nad katoliškim in muslimanskim življem. Vse skupaj pa so zakuhali Hrvati (Pavelič ob podpori rimskokatoliške cerkve, poveljnik Jasenovca je bil jezuit) z etničnim čiščenjem NDH Srbov (pravoslavcev), Judov in Romov. Zanimivo je, da je papež podpisal konkordat z Musolinijem in Hitlerjem, muslimani ga niso. Pa ne da bi sedaj zagovarjali muslimane. Mislim, da je rimskokatoliška cerkev v 2. svetovni vojni in po njej pokazala vse svoje hinavstvo in svoj pravi odnos do družbe. Po vojni je pomagala preko Vatikana bežati vojnim zločincem v Južno Ameriko, predvsem pa ogromno pripomogla k zatrtju nove družbeno ekonomske ureditve Evrope in sveta, sveda v korist kapitala in lastno korist.
mate08
03. 06. 2015 07.37
+17
Sprava??? NE HVALA, od nje se ne da živeti.........rabimo pošteno plačano DELO!!!!!!!